:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hello!
Érdeklődnék, hogy az MZ gyári elektronikus gyújtásánál a teljesíténytranzisztor előtt lévő párhuzamba kötött 2 ellenállásnak milyen ellenállásúnak kell lenni (az enyéim szépen elszenesedtek...)?
...amennyiben bronzperselyes a hajtókar, tűgörgős esetén le lehetne menni 1:50-re is...de én azt már nem tenném..és az ETZ-vel sem teszem....bár tudom hogy sokan járnak 1:60, 1:70-nel is gond nélkül....de ez hosszútávon esetleg megbosszúlHATja magát....
Hali!
Ahogy én tenném a 125-ös trofival:
Járatós blokkhoz a bejáratás végéig 1:25
Egyébiránt 1:33....vagy 1:40
Olaj: Mindenki másra esküszik, de arra figyelj hogy mindenképp benzinbe való 2T olaj legyen, és lehetőleg ne Arol.
Üdv,
Zoli
Gyárilag ha jól emlékszem 1/33 van írva neki. A trofi olajban dúsabb keveréket igényel, mint egy ETZ.
Hali!
Szerintem a trofiba tutira 33-as keverék kell, mert azoknak a hajtókaron bronzpersely van. Még a 76-os TS-embe is az kellene csak nekem ki lett cserélve tűgörgősre azért teszek bele 40-est.
Ezeknek a cuccoknak a java benne van a hogyan tovább mz könyvben ha jól emlékszem. Igaz hogy nem mminden és nem is mindenhez van szerszáma az egyszerű halandónak. Meg ez gyári videó volt nem csoda hogy mindenük volt bár az angol hang érdekes volt alatta. Az MZ világuralomra akart törni 89ben? :)
Helló bcsabib.A keverési arányok álltalában amit használni szoktak:
20:1
40:1
50:1
Tehát pl:40 liter benzinhez 1 liter olaj kell (40:1).Én kétféle képpen szoktam keverni a benzint:
1. Télen 50:1-ben szoktam mivel 0 fok alatt vagy 2-3 fokon kevés a valószínűsége a túlmelegedésre.
2. Nyáron mivel hogy van vagy kb 30-40 fok ezért ha hosszabb távra indulok akkor 35-ös-et keverek(35:1)(inkább füstöljön minthogy besüljön,de átlagban egy 40-eset szoktam keverni.
Végül is elég a 40-es.
A szerelési könyvet pedig megnézem és majd kiírom a linket.
Ha ezek azok a videók amik (piki24 kolléga jóvoltából) hozzám is eljutottak, akkor vegyesek az érzéseim.
Egyfelöl tényleg precíz rajta a bácsi, és el lehet lesni fogásokat , de valljuk meg, ki azakinek ennyire, szinte minden mozdulathoz van célkészüléke? Szinte senkinek...de ez nem jelenti azt hogy ütni verni kell otthon a sufniban a tézéblokkot, mivel az ember feje nem csak arra való hogy ne csússzon fel a nyakkendő :-)
illetve még az lemardt, hogy van-e valakinek letölthető szerelési kézikönyva trofi 125-höz. előre is köszi.
sziasztok.
egy kis segítséget szeretnék kérni. nemsokára birtokomban lesz egy trofi, és mivel beszüntetták a keveréket, az lenne a kérdésem, hogy oljból milyen legyen beletöltve a benzín mellé. aránya ha nem tévedek 1/40-es. előre is köszi.
A videók nagyon tanulságosak. Ha valaki veszi a fáradságot és belenéz jól megláthatja milyen egyszerű módszerekkel szerelnek főtengelyt meg kuplungot kalapács helyett, míg itthon sajnos szétverik ezeket az alkatrészeket a baromabb tulajdonosok aztá alkatrésznek meg már nem lesz jó később.
Különösen a kupplungszerelést emelném ki ami kritikus téma a 250esnél. Nem savaztak a videóban és nem is hegesztettek....
http://video.google.com/videoplay?docid=-5780522324325429327
Az első 2.5 perc gyönyőrű. Bárcsak ott lehettem volna.
Most lenne alkatrészem:)
Most nézem hogy nem is jútábos :D Mindegy most akkor se játszok vele, akinek kedve van hozzá szedje már ki... Be lehetne tenni a 'Szagirodalom' részbe :P
Nem tudom hogy fel lett e téve hozzátok valaha is ez az 5 videó, egyenlőre csak linkeket teszek, mert otthon most nincs netem és cégtől necces kiszedni a videót a jútáb-ból :)
MZ ETZ 251(Luxus?) Szerelési útmutató:
1 http://video.google.com/videoplay?docid=3773978145984035554&pr=goog-sl
2 http://video.google.com/videoplay?docid=-57805223243255429327&pr=goog-sl
3 http://video.google.com/videoplay?docid=-583689825491846090&pr=goog-sl
4 http://video.google.com/videoplay?docid=-2043759378808694559&pr=goog-sl
5 http://video.google.com/videoplay?docid=3825496533860194623&pr=goog-sl
Nem is tudtam, hogy gyártottak (olajpumpás?) ilyen ETZ-t is. Olyannyira szép hogy még valahol tetszik is :)
Igen létezik! IGC60 nekem 250es tzn van és jó!!!
sorszám: 19435 (73987)
( előzmény: tizenket-vereb, 2007-04-26 12:51:23)
Aha
Kösz a reagálást.Azért kérdeztem hátha venni kell de ma megnéztem és ezzel már nem lesz gond mert elektronikus van benne:) Javitásra van nálam a gép.
Ahoj
Csáó.
Szerintem hézagolni kell a kuplungot.
A kuplungon van egy pár 3szög lemez,különböző vastagságú.No ezeket kell összeválogatni a méretre.
Táblázatot a Hogyan javithatom 202.oldalán találsz
/etz-125-150/
Olvasd el az a másfél oldalt !
Ha jól gondolom azzal állitjuk be a rugoerösséget.
Remélem sikerül.
Udv Dlaca
Motorra emberek a hétvégén !!!
Tsá all!
Etz 125/150-es hajtókarhosszát szeretném megtudni
előre is köszi!
ETZ250 tárcsaféke azt a jelenséget produkálja, hogy néha felkeményedik, a pofák folyamatosan kicsit súrlódnak, a fékkart minimálisan elmozdítva már fékez, néha meg teljesen rendben van szabályozható a fékhatás, nem súrlódik. Nekem az a benyomásom, hogy melegben kemény és hűvösebb időben normális. Tapasztalt valaki hasonlót? Hogyan lehetne ezt orvosolni?
Van valami elképzelésem róla, de jobb lenne, ha képet is kaphatnék.:)
De köszönöm a választ!
üdv
Ma megkukkantom a masinát aztán ha nem tudom beállitani akkor lamellacsere lessz :)
A dugattyúgyürük nem mennek le addig also holtpontnál. Német (http://www.mz-hilfe.de/text1.htm) oldal szerint a dugattyú megvezetését javírja.
Ha valaki csinált ilyet megköszönném ha leírná a tapasztalatait.
Hááát lehet elvileg hogy meg tudsz vele takarítani némi benzint, de annyit tuti nem, hogy olyan nagyon megérezd.....
sorszám: 19427 (73963)
( előzmény: tizenket-vereb, 2007-04-26 12:51:23)
Abból lesz a gyűrűtörés! :-)
Dehogynem!!!Úgy hívják LAKAT!! a tankra felhelyezés után el kell dobni a kulcsot :DDD
sorszám: 19425 (73959)
( előzmény: tizenket-vereb, 2007-04-26 12:51:23)
Mert ha valaki tudna segíteni, azt megköszönném.
A probléma az üzemanyagt megtakarítás végett (én nem utolsó sorban egy kis felesleges teljesítmény elérésére miatt áll fenn).
Nem tudna valaki egy szerkentyűt ajánlani?
Létezik használható, megbírható elektronikus előgyújtás vezérlő 2ütemű egyhengeresre?
Zömmel régebben használatban lévő savas akkunál jön elő, lényege az, hogy a cellalemezekről fokozatosan leoldódó ólom üledék formájában felhalmozódik a cella alján, idővel rövidre zárva a lemezeket.
Tudja valaki mi történik ha 251-es etz hengerének szívónyílásában a lefelé néző orrot kimunkálom?
Az akkum nekem is haldoklik, de a jelenség egyelőre csak annyi, hogy ha 1 hétig áll a vas, akkor már le is hervadt (bár hogy el ne kiabáljam ez véletlenül legutóbb nem így volt...) Egyébiránt SZVSZ fenékzárlatra tippelek...
Nem mondtam, illetve pont inkább azt, hogy a mecha van fenn az enyémen de ha rajtam múlna, már kidobtam volna belőle (tartalékban ott figyel a csomagban az elektronikus is, de eddig még nem kellett). Faterom viszont megbűvölte a mechát, itt lazít, ott teker rajta egy-egy érintkezőt és láss csodát: tökéletesen teszi a dolgát (mellesleg kissé az érintkezők is be voltak égve de ezt könnyedén orvosoltuk. A kolléga gépe meg valószínűleg nem azért nem tölt alapjáraton ketyegtetve mert az elektronikus fesszab van benne..ott valami más lehet a ludas, enyémben például a még vélhetően gyári vezetékezés szokott néhanap megviccelni...hiába no...ideje lenne átvezetékelni a gépsast :-)
Menet közben ki-be kapcsolgat a töltésellenőrző lámpám. Szerintem az akksi rossz. Ha így járok a motorral, mert azért még elindulni elindul simán, akkor lesz-e belőle gond?
Pl szétég-e vhol vmi, mert az akksi nem tudja felvenni a töltést?
Minek bántsuk azt ami jó? :))
Szerintem sem az elektronikus szabályzó hibája, hogy a tz-d csak 1400-től tölt, pedig annak kb 1000-től kellene. Ott szénkeféktől a kábelezésig át kellene nézni mindent, főleg a korróziókat.
Persze majd a sok villámagyú megint levonja a hibás következtetést, hogy a régi 20 éves, elállítódásra, beégésre hajlamos mechanikus fesszab az a jó, a karbantartásmentes, pontos elektronikus az meg a szar. Ugye, ugye ?
kb 1400 rpm korul alszik ki a kontrollampa, szoval piros lampanal allva alapjaraton nem tolt"
Ez így tuti nincs rendben, az enyém pirosnál állva alapjáraton, féket taposva, villogó irányjelzőkkel is tölt, igaz hogy még a régi elektromecha fesszab van fent amit Faterom bűvölt meg, mert volt vele problem...
Hali!
Nekem nem emelt ki rendesen az új lamellákkal (bárhova állítottam is), így betettünk egy új helyett egy kopottat...így már penge!
Üdv,
Zoli
Hát, nekem hasonló volt a helyzet, leszámítva a csúszást. Én a kuplung állításával meg tudtam oldani, megint van egyes álló helyzetben. Lehet, hogy tényleg két külön problémával állsz szemben: egyszer a beállítás, a másik pedig a lamellákkal, vagy a rugókkal lehet kapcsolatos (ez csak tipp). Vagy pedig feltaláltad a variátoros hajtást MZ-re :)
Sziasztok, kollegám kért meg, hogy tegyem fel ide a gépét, eladni szeretné 250e-s Etz-jét. Én annyit tudok róla, hogy gyönyörű állapotban van, 1 év műszakival, és hogy olyan gazda kerestetik aki meg tudja becsülni. Képek is vannak:
http://kepfeltoltes.hu/070426/DSC00158_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/070426/DSC00159_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/070426/DSC00160_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/070426/DSC00161_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Itt minden infót megkaptok róla:
0630/3754544 Piller Tibor (Veszprém megye)
További szép napot a fórumlakóknak !
Szia, en kb. 1,5 eve csereltem le a mechanikust, nekem nagyon bevalt. Muszerrel mertem szepen egyenletesen tolt (alapjarat feletti fordulatszamtartomanyokban!! ), nem igenyel karbantartast. A mechanikussal sok bajom volt, mikor az erintkezok oxidalodtak keves volt kicsit allitottam hazavagta az aksit, durrogtak kifele az izzok stb. (jo tudom ez az en hozzanem ertesem volt) :-) Menettapasztalat: kb 1400 rpm korul alszik ki a kontrollampa, szoval piros lampanal allva alapjaraton nem tolt. 100 szonak is egy a vege nekem megerte azt a 2500 Ft-ot.
Szeva!
Ha dugattyú csapszeget akarsz kiszedni akkor mondom hogy nekem mi van. Egy 10mmes acél lap kb 70*70es két szemközti oldalában két-két ötös menettel a lap közepén meg egy 12es menet. Kell hozzá valami lemez csík. Nekem a raklapoknál használt acél pánt van ami a két-két ötös menettel rá van fogatva, ezzel körbefogatom a dugattyút, és a 12csavarral meg kitolom a csapszeget a helyéről. Ha nagyon nem lennék érthető holnap megpróbálhatok képet csinálni róla.
Üdv kollégák!
Lenne egy kérdésem:
A kereskedelmi forgalomban kapható 12Vos MZhez való elektronikus fesszab jobb mit a mechanikus?
Ki mit tapasztalt?
Kösz
Nem kezd el kuszni a motor ha 1 est kapcsolok neki még csak a fordulatot sem ejti vissza észrevehetően de viszont középsztenderen nehéz megfogni a forgo kereket de meg lehet :)DE ha leteszem a mocit sztenderről és 1 esből ki akarom venni behuzott kuplungnál akkor meg kell mocorogtatni vagy kicsi gázt huzni . De 4000 felett viszont nagyon megcsuszik iszonyat . 4000 nél rárántom a gázt és felszökik egyböl 5500 ig olyan mintha egy robogo lenne :D . Lehet kicsit állitok rajt hogy ne csusszon meg ennyire de sztem lamellacsere lessz belőle vagy tudom is én
Nem biztos, hogy ez probléma. Ha a középsztenderen lévő motoron sebességben, behúzott kuplungnál forog a hátsó kerék, de kézzel meg lehet állítani, akkor azzal semmit sem kell csinálni. Akkor van probléma, ha a kerekein álló motornál, ha kapcsolsz egy egyest, és elkezd kúszni a motor, illetve ha nem engeded, akkor fullad.
Kuplungholtjáték megvan? Csak mert attól, hogy forgatja a terheletlen kereket, még csúszhat terhelve.
A forgó hátsó kerékhez viszont óvatosan nyúlj, mert eltörheti az ujjadat, vagy gumi lekaphatja róla a bőrt.
üdv!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy tud-e valaki csapszeg kiszedő célszerszámról valamit?Ha igen, akkor jó lenne, ha megosztaná velem a tudását.Előre is köszönöm!
üdv
Keresekk ETZ 250-es hez komplett vázat ha van valakinek írjon a luftvafe@freemail.hu-ra vagy hívja a 06309747017-es számott sürgős lenne előre is kösz
Tiszteletem az uraknak :kérdésem a következő lenne a kuplungkart behuzva a hajtott kerék forog (etz-250) magyarán befog a kuplung . De viszont 4000 ford./min felett elkezd becsuszni de mint a marha nagyon megcsuszik . Ez elvileg kuplung kihézagolási probléma nem ? Nem lehet ezt valahogy orvosolni a blokk széthuzása nélkül ? Mer sürgös a motor használata és zavaró ez a jelenség . AKI TUD ÉS AKI RÁÉR PLEASE SEGITSEN NEKEM
ÜDV CHARLIE
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|