:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hello
Hát ez az olaj dolog tényleg vékony jég, jól össze lehetne veszni rajta, de fogadjunk, hogy nem fogunk! :-D
A lényeg, hogy szerintem mindenki azt tesz a motorba amit akar, nekem bejött az 1:50-1:70 közé keverés. Nekem 18 éve van MZ-m, mindíg így kevertem, soha nem volt gond! Most kb 20000 Km van a dugó-henger párosban, és bírja! :-) Nekem megéri, hogy nem füstöl, nem taknyos a kipufogó, jól megy, 1:50-1:70 az elég tág intervallum, nem kell aggódni, meg tökölni az olajméregetéssel, (Csak fél decinként a doboz oldalán található csikok szerint szemre!) stb.stb.
Erről ennyit!
Dolmár/Makita olajat már használtam én is, nálunk kicsit olcsóbb 940Ft/l-re jön ki. (Mezőgazdasági nagykerben) Szerintem, ha a pörgős láncfűrészek bírják, nem lehet az olyan szar! Az MZ-k fénykorában kapható Arol 2T-nél biztos jobb!
Valaki még írta, hogy az olaj növeli az oktánszámot, én pont fordítva gondolnám, de hogy őszinte legyek gőzöm sincs! :-)
Viszont azt tudom, hogy a MZ régen vígan elpöfögött a 86-os benzinnel, akkor most minek növelni a 95-ös oktánszámát? (Még ha mondjuk a hengerfejünk kicsit át is van faragva.)
Na meg nincs kedvem utánaszámolni (Meg nem is tudom mennyi most a 98-as), de ha mégis túlzásba vittük a kompressziónövelést, nem vagyok benne biztos, hogy az 1:40-es 95-ből keverve sokkal olcsóbb mint mondjuk 1:70-es 98-ból keverve. De hogy jobban megya gép az utóbbival az biztos!
Na de ez csak az én véleményem, mint írtam, ezen nem veszünk össze, mindenki keverje saját ízlése/tapasztalata szerint!
Üdv Attila
Sziasztok!
Nem tudjátok véletlenűl, mekkora méretű tűgörgős csapágy van a 125-ös ETZ alsó hajtókar szemében?
Előre is kösz.
Hali!
Épp ezért vezettem elő ezt a dolgot úgy, hogy tudok róla, sokaknak bevált így is. Én maradok a konstans 1:40-nél, így sem rittyózza össze a belét (főként hogy már a szimeringcserém miatt nincs pluszos "hajtóműolajas kenés" :-)
Az viszont bizti hogy 1:60...1:70 keveréshez nagyon jó fullsynt olaj kell(ene), de nehogymá 1000 ft-nál többet adjak ki 1L olajért (legalábbis én nem engedhetem meg magamnak) DOLMAR 2T-t veszek 5000 ft-ért 5 lityis kiszerelésben, és eddig úgy tűnik hogy teljesen bevált. Előtte Stihl 2T-vel nyomtam, de 3000/lityi árat kicsit már sokallok érte....
Van úgy hogy sokan direkt túlolajozzák a keveréket (sokszor bejáratáshoz, irreálisan) és csodálkoznak hogy így is megszorul. Oka: túl kicsi illesztési hézagok, így hiába kerül a benzinbe több olaj, nem fér a kenendő helyekhez.
Nagyon vékony jég ez a téma, ezért mondtam azt, hogy mindenki másra esküszik....mind elmondjuk hogy hogyan szoktuk, aztán majd az újak eldöntik hogy melyik úton haladnak + hozzáadják a tapaszNYalataikat. :-)
Üdv,
Zoli
Üdv!
Már kétszer égett le a folytótekercsem/amelyik az álló részen van/ ja TS 125-ös és nem tok rájönni mitől. Tippek, ötletek. Hol keressem a hibát?
Előre is köszi.
tavaly még nem nézték
Elég gáz lenne ha enyhe ütésért bárkit meghúznának mert a jó magyar utakon már nem nagyon létezik hibátlan felni.
Heló.Én megnéztem még nyáron.14liter de akkor sapkáig töltve.Ha 12 -t tankolsz akkor még ki se locsog de annyit még én se tankoltam.
sorszám: 19499 (74251)
( előzmény: Doctor Brain, 2007-05-01 13:25:17)
Sziasztok! 250-es ETZ blokkházat keresek ami papiros!!!
12,5 ebből 1,5l tartalék
sorszám: 19496 (74244)
( előzmény: Doctor Brain, 2007-05-01 13:25:17)
HELO!
Nemtudja valaki, hány literes egy TS 125 tankja?
Nemtudja vki mi változott a műszakin?
hello!
MZ-sek segítsetek! Van egy olyan probléma h ETZ 150 nél egyik napról a másikra valamiért 5.ben nem akar menni 4es ben szépen lepörög aztán valahogy 5.ben nem lehet ráállni 1 tempóra mert esik vissza a fordulat.... Eddig semmi baja nem volt... A kuplung láncom csattog elég rendesen lehet attól? Vagy túl sok olaj lett öntve a benzinhez? Jah meg 3. ban + 4.ben furcsa fütyülő hang jön a váltó felől.
Szeva!
Mivel mátol változott a műszaki vizsga rendszere, ezért ezt nehéz megmondani.Meg igazából szervíze válogatja, hogy miket néznek, de ilyen régebbi gépeken(MZ, Jawa...) szokták ezt is nézni. Hogy most hogy lesz, azt nem tudom. De szerintem a saját érdekedben cseréld ki. Nem egy olyan igen nagy összeg, ráadásul lehet, hogy egy jó centirozó ki tudja venni belőle... meghát nem bassza szét az első telót a folyamatos ütés, talán a fékút is rövidebb lesz(mert jobb az úttartása).
Üdv
hi...
még új vagyok itt...
boldog és büszke tulajdonosa lettem egy ETZ-251-nek... lassan vizsgáztatni kellenne... nagyon szép állapotban van... az lenne a kérdésem, ha a felniben van némi 8-as, és egy kis ovális ütés is, amit a gumi teljesen korrigál, tehát teljesen simán fut, míg a felniben (enyhén) látható deformálás van, ilyen esetben átmegy a vizsgán, vagy fűzzem újra a felnit?... nagy segítség lenne, ha valaki válaszolna rá... köszi...
egy új motoros...
súlyos előitéleteknek lehetsz kitve a legjobb géppel is ha nem gyári kipuval mész oda. Ha még hangos is akkor pedig el vagy vágva.
Én kérnék valakitől egy eldugult gyári kiput, az jó csendes, azt szeretik a vizsgáztatók :)
ha csak 100at megy akkor ott szerintem nem sima kopásról van szó, mert ha kopás miatt ilyen gyenge lenne akkor már be sem indulna, de mindenesetre borzalmas hangja lenne. A TSem pl dugatyú gyűrü nélkül sem ment lasabban, csak a fogyasztás lett 1 literrel több.
Lehet hogy falsot szív, nincs beállítva a karbi, a szívató dugatyú átereszt, rossz a gyújtás beállítás.
Én 1:50nél sűrübre csak bejáratáshoz keverem. Én is kb 1:50 -1:70 körüli keverékkel járok a TS el (tűgörgős) és nagyon szereti. Jobban megy, nem kokszolódik a belseje a motornak és véletlenül sem akart még megszorulni. Eddig legalább 20ezret raktam bele gond nélkül, a motor még mindig jól viselkedik.
Hozzá tartozik, hogy full synt olajat rakok bele ilyen keveréssel, vagy a kúton tankolok néha keveréket ami 1:40es
Ásványi olajjal én sem próbálkoznék 50es arány fölé menni.
ja a bejáratás nélküli üzem... hát az nem egésséges. Kapásból lazára kell furatni és políroztatni a hengert, akkor nem sűl be, de a csapágyak még mindig megszorulhatnak.
Nekem is csak simán 150re ven fúrva.
Teljesen jól viseli. Jelentősen nyomatékosabb lett a gép, de végsebesség nem változott.
120as fúvóka szerintm már túl nagy, de ki kell próbálgatni, mert az eredeti fúvóka az már kicsi volt nekem.
igen
Gyűrűtörés és henger csere, nagygenerál :)
Az a kis nyúlvány vezeti meg a gyűrűket, hogy ne akadjon el a szívónyílás felső peremében
Mondjatok valami okosat!
ETZ 125 teljes generált kapott,1:33-as keverékkel járok vele.Az utóbbi időben nagyon gyenge lett,fuldoklik,gykorlatilag használhatatlan.
Gyujtás jó ,gyertya szintén,szerintem a karbi is(kimostam,alapjáraton szépen ketyeg,de nem nagyon akar felpörögni).
Lehetséges,hogy eldugult a kipuffogó?Egy ideje iszonyúan füstölt,mivel felakadt a szivató.Lehet,hogy telemocskolta a kipuffogót?
Ha cserélem a dobot esetleg,rezós,vagy gyárit tegyek rá?Van valami tapasztalatotok errről?
Segítsetek!
Köszi!
Üdv Somebody!
Én kamionozok, szerintem a saját érdekedben viselj ilyen mellényt... :-)
Hát ha gondolod és szükség van még rá akkor küldjed aztán küldöm.
bocsi hogy ide írok,de tudom ti tudtok rá válaszolni,hogy bicajjal városon kívül este vagy nappal már bevezették azt a fényvisszaverő mellényt?szal már kötelező,vagy csak az lesz????fontos lenne köszi.
Mz ts 125 de luxe eladó.Képet tudok küldeni.6460 km!!!A motor 1994-ig a rendőrségnél állt.Fel is volt szerelve, matricázva, mint rendőrmotor, de használaton kívül volt.Első forgalomba helyezés:1994 júliusban!2006-ig az első tulajdonosa vigyázott rá, második motorként használta.Tavaly vásároltam, átírattam, sajna meg kell válnom tőle, pedig kifogástalan motor.Bontatlan blokk, elől gyári gumi, hátul új, de a gyárija is megvan.Új akksi, 1, 5év műszaki.2, 7literes garantált fogyasztás!Irányár 180000ft
Hi!Van egy 125-ös Trophym eladó.Fellelt állapotban van.Van hozzá papir is.Alvázszám motorszám stimmel.Ár:10000Ft!Fix ár!
Akit érdekel az irjon. deev04@citromail.hu
Sziasztok!
Vitt már valaki ETZ-t magyar rezonátor dobbal műszakira? Vagy inkább kérjek kölcsön egy gyári kipufogót?
esetleg az msn címemet tudnám oda adni.De azért köszi szépen!Legalább megpróbáltad.
Egyébként thunder kollégától kaptam egy képet, hogy hogyis nézki az övé.Úgyhogy majd azt fogom megcsinálni.
még 1x kösz!
üdv
Kb egy hete egy repedést fedeztem fel a kipufogómon keresztben (ETZ 250). Az egyre erősödő hangra figyeltem fel.
Gondoltam nem lesz belőle nagy baj, járok vele, mikor lesz egy kis időm leszedem és apám meghegeszti. Ma annyira továbbszakadt a repedés, hogy körbeért a dobon. Mire hazaétrem már szét is vált a kipufogó. Olyan hangja van mint 1 traktornak. Nagyon brutál. Nem gondoltam volna, hogy az a kis repedés ilyen brutálisan tovább tud szakadni, hogy szét is váljon a kipu. :P
Szerencse, hogy van itthon egy másik kipuff is. Ez meg majd meg lesz hegesztve és megy a másik motorra.
Ez valahogy nem az én napom.
Csináltam kép-tár fiókot az valamiért nem akarja elfogadni a képeimet, majd megpróbáltam elküldeni az itt megadott címedre, azt meg visszadobta a mailerdaemon. Ha van más ötleted megpróbálom teljesíteni, de egyébként belinkeltek ide egy pár filmet amiben MZ-t szerelnek abban is majdnem ugyanilyen eszközt használnak, akár leshetsz onnan is.
Hello mindenkinek!
Lenne egy kis problémám egy ETZ feszszabályzójával. Elektronikus kivitelről van szó és a jelölések eltérnek az eredetitől, és ezen meg csak 4 saru van at 5 helyett. A jelölések a következők: D+ DF(ez világos hova kel kötni)aztán van még B- és 54. Egy ilyen feszszabnál hogy kell bekötni a töltésellenőrző lámpát, meg úgy egyáltalán az egészet?
Mérj kompressziót, állíts előgyújtást, pucolj meg minden kábelsarut, pucolj-cserélj gyertyát, pucolj karbit, állítsd be a karbiban a benzinszintet.
Szakirodalmat találsz ezen az oldalon, vagy itt: http://www.freeweb.hu/mzklub/
Ha szépen megcsinálod, és nem 10 centit emelsz rajta, szerintem nem veszik észre.
A lánc hosszára majd figyelj oda, mert lehet hogy rövid lesz.
Háj.
Hi
Érdeklödnék nálatok. Ha megemelem a hátsó teleszkopot egy trapézzal a villán akkor azért műszakin balhézhatnak???
Szia!
Hát az a 100- as végseb igen kevéske, a hengered lehet hogy kopott, valószínűleg ezért a nagy fogyasztás is! 90 körül elég kellene hogy legyen neki a 4,5 liter is, de mivel kétütemű a kicsike túl kevés fogyit ne várj tőle. Anno nekem nem ment soha 5 liter alá nagyon a fogyasztásom.,pedig én se küldtem neki...
elfelejtettem!
van köztetek kecskeméti, hallott a Hegy utcai szervízes úrról!?!kössze
Üdv mindenkinek!!
Másfél hónapja vettem meg életem első motorját egy '83-as évjáratú ETZ-250 -t. És KIRÁLY!---ennyi volt a rizsa!
Nálam tapasztaltabb MZ-s társaimat kérdezném hogy egy ilyen típusú/korú motor mennyi üzemanyagot fogyaszt és ez mitől függ. szerelési könyvben 3.5-5 litert olvastam de az nyilván új korában. Úgy tapasztaltam hogy az enyém olyan 6,5 litert eszik 90es tempónál amit én igen sokallok. Sok ez? Ha igen hogyan lehetne rajta segíteni, még nem volt a motorja újítva, hallottam olyat hogy ilyen korban a kompresszió csökken, így a teljesítmény is és alacsonyabb sebességnél is sokat fogyaszt. No igen gyengénak is érzem a kicsikét 100km/h körül van a vége előredőlve, szélcsendben.
Összegezve hogyan lehetne a fogyasztásán csökkenteni?!?!
SEGÍTSETEK!!
köszi
Üdv, Jocoo
Hi
Érdeklödnék nálatok. Ha megemelem a hátsó teleszkopot egy trapézzal a villán akkor azért műszakin balhézhatnak???
TS "felújítás"...
http://matiz.znet.hu/haz/elotte.jpg nagyjából innen indult a projekt
http://matiz.znet.hu/haz/mz.jpg állt így is, de szerintem még lesz ez szebb is.
Hmmm?
ETZ250-be keverem, de csak ritkán 1:70-es!
Fél decinként öntögetem hozzá az olajat (Mert úgy egyszerű) és ha 5 litert tankolok akkor ugye az 1 dl. Ha 7-et akkor az is 1 dl. 1:70-nél hígabbra nem szoktam.
Ha jól tudom Bambi szokta 1:100-ra keverni, de ahhoz már olyan olaj is kell.
Egyébként a tűgörgőnek sokkal kevesebb kenés kell mint azt gondolnád! :-)
Sziasztok!
Mennyinek kell lenni a kompressziónak egy 125-ös ETZ-ben? Néztem a használati utatsítást, de abban nem találtam.
Előre is kösz!
Hi
Érdeklödnék nálatok. Ha megemelem a hátsó teleszkopot egy trapézzal a villán akkor azért műszakin balhézhatnak???
Ebből volt már élményem :S És valóban megy törött gyürüvel vagy akár nyuzott hengerrel legalább is az enyém igy is ment csak azt mikor leállitottam nem akart elindulni mert már kompresszió nem volt benn azt mikor leszedtük a hengert akkor láttuk hogy gyürü törés a hengerbe huzott kisebb fajta csikot meg a dugót nyuzta meg de a szerencsém hogy nem sokat volt a cucc az égéstérbe hanem valahogy kiverte a kipuffba ezért nem csinált nagy kárt
törött gyűrű?
(elvileg törött gyürüvel is megy egy darabig...Bár ez csak a maganvéleményem:)
Üdv! Nagy az én bajom! Tegnap menet közben megragadt a 150es TZ-m, pedig már bejáratódott elvileg. :(:( Probléma következő: újraindítottam,nem találtam semmi rendellenességet, útnakindultam. Majd egy halk zakatoló hangra lettem figyelmes. Pár kilométer után elkezdett hangosodni, most olyan hangja van,mint egy traktornak kb... A baj az, h a henger felől hallom :( Teljesítménycsökkenést nem vettem észre. Tipp valakinek?
Hello
Van valakinek Ts125-höz való gyújtás oldali deklije? Csak a negy kell, a kicsi csepp alakú épen maradt.
És milyen motorba kevered az 1:70et?Ez nem egy jó dolog.1:50 nél szegényebbre nem érdemes keverni mert a főtengely hajtókarja nem birja olaj nélkül akár tűgörgős akár bronzperselyes az olaj adja a kenést a benzin a hajtóanyag.És akár ha 1:40el járok semmi koksz és szép a gyertya nem füstöl.És éppen nyáron van szükség több olajra mert főleg városban nincs nagy léghütés és öngyulladást is kaphat de ha 40-50esre van keverve akkor az olaj picit gyengiti az oktánszámot és talán még öngyulladás se lesz.Az olaj akár drága akár nem vagy lesz egy hosszúéletű motor vagy lehet furatni (a dugó nagyon megkopik és elkezd lötyögni a hengerben)meg főtengelyezni.
nekem régen 130nál ált be pályán a gép pedig már majnem 1000km et járattam. ugyhogy ez szerintem is hülyeség és be fog állni, ja az 250es tz volt
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|