:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
köszi bár ezeket sejtettem:D
Kulcskészlet, defektjavíó készlet, gyertya
nekem már repedezik a 18 éves Pirelli-m :D
Az ok elég egyszerű! Akinek 2000-et pörög alapjáraton annak már ott van rendes töltés. Bekapcsolja a lámpát, a fesszab rányomja a gerjesztést és a dinamó/denerátor teljesítményfelvétele lefogja a fordulatszámot. Ennyi
Neked, ha ezret pörög, ott a gerjesztés eleve maximum, de nem tölt szinte semmit mert nincs meg a fordulat hozzá, vagyis az akkuból él a gép, bármit rákapcsolsz a kis fordulat miatt ugyanúgy max a gerjesztés, és ugyanúgy nem tölt semmit. Ha jó az akku akkor bírja, nem köhög a gép, a fordulatszám meg persze mitől változna.
Az, hogy esetleg a töltéslámpád ott még nem világít, az meg csak beállítás kérdése!
szevasztok!!
tudtok segiini hogy a '83ETZ250emhez mik azok a műszaki dolgok amiket magammal kell vinni egy 5000-6000kmes mocitúrában, egyéni tapasztalatokat, szívesen fogadnék! Mondjuk miután rendberakattam, motorújítás, láncutánállítás, mindent zsírba, új olaj, szűrő meg amit szokás karbantartani, mi az ami még elromolhat, elkophat... segitsetek!
Mottó: ETZ-vel a magyar alföldről a norvég fjordokig! :D
Ugyan már? Egy Pneumant? :-)
Hi!
És mégis hány éves az a gyári gumi? :))))))
Kicsit pár porladozhat szegényke...
18-ért megveszem! :DDD
Az írást meg még meg kell tanulnom. (Helyessssen :-)
Azaz semennyire. maradjon ez azok sportja akiknek nem elég drága az olaj és az MZ-hez, JAwa-hoz amúgy is túlzottan kompressziótűrő 95-ös benzin :-)
Hali!
Kb. ugyanannyira van értelme bármivel adalékolni, mint 98-ast (99-est) tankolni.
Üdv,
Zoli
"Ma: már üresben gurultam egy kereszteződésbe, világítás, index, -> ráléptem a fékre-> megállt a motor."
A gyújtótrafó pozitívjáról veszi le a féklámpa a feszültséget (15ös kivezetés)
Mz ts 125 de luxe eladó.Képet tudok küldeni.6460 km!!!A motor 1994-ig a rendőrségnél állt.Fel is volt szerelve, matricázva, mint rendőrmotor, de használaton kívül volt.Első forgalomba helyezés:1994 júliusban!2006-ig az első tulajdonosa vigyázott rá, második motorként használta.Tavaly vásároltam, átírattam, sajna meg kell válnom tőle, pedig kifogástalan motor.Bontatlan blokk, elől gyári gumi, hátul új, de a gyárija is megvan.Új akksi, 1, 5év műszaki.2, 7literes garantált fogyasztás!Irányár 180000ft
Hát az télleg valami különlegesség lehetett mert az enyém TS 125/2 és 1978-as gyártású, az 1984-es TS 125/1 az érdekes bizonyára a rendőröknek újból beindították a gyártását már csak azért is mert 84-ben már ETZ-ket gyártottak ;-))).
Nem hallottam eddig csak tőled 125-ös rendőrmotorról de lehet a dinamója is 90Watt volt emiatt ;-))).
Főleg ha 12Ah akksija volt mert eredetileg 9Ah.
Van egy etz 125-ös blokkom ,karbi nélkül
nemtudom,hogy müködik e .
Elcserélném komplett müködöképes (kisebb hibával,hiányosággal is)etz 250vagy /1 blokra persze +kp val.
A motor átfordul,csapágyak jók,kuplung kiemel,forgó álorész megvan, mást még nem néztem.
Szerintem le van merülve az az akksi.
De mielőtt nekiesnél a fesszabnak (elég nehéz jól beállítani), mérj töltést.
Első körben az akku helyén a szabályzott feszültség 7 Volt körül van (6,8-7,2).
Az akkuval sorba max 1 Amper az áram (kb.), ezután nézd meg a D+ -on a testre mennyi a fesz. Ha itt kevés dinamó (szénkefe, zárlat) ha megvan a fesz akkor fesszab.
Az akksi feszültsége nem esik ennyit le egy refi miatt (a jó akksié).
Akkor azt mondd el nekem hogy az én TS-em miért nem csinált ilyet. Télen 1000-es fordulaton, töltés bekapcsolva, fényszóróval, és helyzetjelzőkkel simán tartotta a fordulatot. Lehet az enyém egy különlegesség volt? Nem foghatok mindent arra hogy rendőr motor volt a lelkem. Azt azért hozzá kell tennem hogy mindezt egy 6V 12Ah-s akkuval, zsír új szénkefékkel, új szénkefetartókkal, új gyújtással, csiszolt kollektorokkal, és az eredeti töltésszabályzóval. Amiben már több mint 40e km volt.
Az enyém is annyi...
De ha bemelegszik akkor úgyis lemegy 1500 -1600 ra az meg szerintem jó mert nem álle a pirosnál és töltés is van.
Az is természetes, hogy lejjebb megy a fordulat ha ráteszed a tompítottat mer megfogja a dinamót a hirtelen nagy áramfelvétel (45Watt a 60ból).
Régi motorom adatai: MZ TS 125/1 1984-es, 2. túlméret, 150-es TS karbi, sportlégszűrő. Alapjáratom olyan 1000 környéke volt, és haverom TS-e is 1100-1200 körül jár. Nem mondom azt hogy hirtelen harapott, mert nem. 2000-2200-ig tulajdonképp semmi. Utána viszont igen jól ment. Fogyasztásomat is sikerült 4,5-5 körül tartani. Viszont ha azt kérded, hogy felpörgött e alapjáratról, akkor azt kell hogy mondjam, igen! Nem úgy mintha 2300-ról rántom tovább, de vette a lapot, nem hörgött. És télen is tartotta. Ha meg nem hiszed, van videóm valahol róla... Most sajna nincs netem úgy 2-3 hétig, meg a peltier-es intercooler lefoglal, de ha megtalálom és fel tudom rakni akkor felrakom magamhoz, és meghallgathatod. :)
Ezres alapjárat??? Mennyi ideig tartott, amíg az neked elért egy használható fordulatszámot?
Alapjáraton MZ 2300-on? Nebazz, az én TS-em 1000 körül pöfögött, és volt hogy alatta. 2300 az már nem alapjárat, szerintem. Amugy meg neked is azt javaslom , meg maximusnak is, hogy a hibák csak úgy nem jönnek és mennek el. A kézenfekvő az mindig a zárlat, vagy a hibás kontaktus. Aztán jöhet szénkefe, meg ha TS akkor a kicsi tekercs beégése a megszakítónál. Aztűn nézheted a fesszabot, meg hogy nem e zárlatos az akkud (bár ez nem ide tartozik, de saját tapasztalat). És ha szemre minden redbe, akkor keress fel egy szakit, aki nem csak gányol hanem ténylegesen javít. (javaslom hogy mielőtt a szakinak adod a vasat, előbb pillants a szaki saját vasára, vagy kérd ki ismerőseid véleményét). És végső esetben ha ez se segít még mindig ott a flex :D
Üdv!
Lenne egy olyan gondom, hogy ha alapjáraton pöfög a motor, akkor 2300fordulaton pöfög, de ha rárakom a világítást, akkor vissza esik olyan 1800-as környékére.Mi lehet a gond?
Annyira nem borzalmas a helyzet, mert világítással olyan az alapjárat, hogy örökre elpöfögne, meg csak világítással szabad közlekedni, de mégis egy picit zavar:)Előre is köszönöm a válaszokat!
üdv!
mechanikus fesszabod van? mert akkor az a gond.
Valami elektromos szakival rakasd rendbe, vagy cseréld le elektrónikusra
Hali. Hagyományos feszültség szabályzód van? Lehet kapni elektronikusat, ha véletlen megadta magát a tiéd. De akkor csinál ilyet a motor ha kevés a töltése, amit okozhat a hibás érintkezés, rossz fesszab, vagy csak elkopott a szénkefe.
Az én TS-em is csinált ilyet annó. Pontosabban, ha fékeztem akkor leállt :D
Ennek oka volt egy lecsúszott saru a fesszabnál, és némi korrodáció a saruknál. Javaslom mozgass előbb végig mindent, aztán teszt, ha mégis csinálja nézd végig a vezetékeket hogy nincs e kidörzsölve valahol (kormány, ect....).
MZ-szakik az első szó....
z-szakik, a következő a kérdésem:
Néhány napja azt kezdte el a TS, hogy szépen pöförög alapjáraton, ráteszem a világítást-->leáll .
Ha magasabb fordulaton teszem rá a világítást, egy pillanatra kihagy a gyújtás-de aztán megy tovább.
Ma: már üresben gurultam egy kereszteződésbe, világítás, index, -> ráléptem a fékre-> megállt a motor.
Egyszóval, az látszik hogy az elektromos terhelés növekedésével néha kihagy a gyújtásom. Ezt mi okozza? akku töltési probléma? Akku üresen 6,38 V refivel 5,98V.
Azér feltettem a töltőre....
bocs, kimaradt a veszek szó a fötengely generálozó készletet elől
Üdv! Úgy jártam,h a 150es ETZ-m, ami elvileg már rég bejáratódott, megragadt hirtelen. Megvártam még kihül és útnakindultam. Ám egy picike zajra lettem figyelmes,ami egyre hangosabb és hangosabb lett. Olyan hangja volt a gépnek mint a traktornak. Gyűrű törésre gyanakodtam,így ma le is húztam a hengert. DE a hengernek és a dugónak,gyűrűknek semmi baja! Viszont a hajtókar... kb 1-2 centit mozog ki oldal irányba... Szóval: ez lehet a gondja?? Ez adta a traktor hangot??? Ha fötengely generálozó készletet és megcsináltatom,mire kell ügyelni?? Mert hallottam én színezésről,ami a hajtókaron van meg ilyesmik??? Segítsetek! Köszi!!
Hmm nem adom lejjebb :)
Nem MZ, az már a múlté, még 3 hét és jawa 638 :)
Van ólompótló? De az ólompótlóban van ólom? :D Mert ha nincs akkor az még mindig csak illúzió :)
Nem próbáltam soha, de kinek van tapasztalata azon adalékanyagokkal kapcsolatban amikre azt írják hogy teflonosít, meg karburátort tisztít, meg olajfolyást csökkent, meg ilyen csodákat művel :)
Mennyire van értelmük, és nem utolsá sorban hatnak e? :)
Miért lennél kénytelen, 95-ösel is elmegy az MZ.
Másik, lehet kapni benzinkutaknál ólompótlót, ha azt teszel bele, akkor nem csak az illúzió lesz meg :)
Apropó olommentes... Nekem MZ-n kis szűrőház volt a csap alatt, én oda légpuska sörétet raktam, tudom semmit nem ér, de legalább az illúzió, hogy hátha kerül egy kis régi is a motorba, megvan. :D Másrészt én nagyon sajnálom a 98-as megszüntetését, mert mióta kmotorozok (98 óta :) csak azt használtam minden motoromba. Hiányozni fog, de az is biztos hogy kénytelen leszek 99-re átállni. Fene a poféjukat :)
Piacot akarnak csinálni a méregdrága 99-es benzinüknek...ennyi :-(
Hello
Nem is tudtam, hogy megszüntetik!
Nálunk még tuti lehet kapni! És akkor mi marad, csak a 95, meg a méregdrága kutyulékok? vagy lesz helyette valami hasonló? Mint régen a 92-es helyett 91-es.
Jut eszembe hogy megváltoztak a dolgok:
86-86K-92-98 => 91-91K-95-98 => 95-98-99 =>95-99
(Az ólomról ne is beszéljünk)
És már rá sem lehet ismerni az eredeti állapotra! :-)
Vajon mire jó ez az olajvállalatoknak?
Bár sejtem, mert majdnem az összes japó gép 91-el menne, és a drágább 95-el kell hajtani, mert 91 nincs. És ugyanez a 98-99 re is igaz! (Bár nem láttam még széria motort aminek 98-as kellene)
Üdv Attila
Pedig fenntartom hogy ott kicsit mélyebb porbléma van....de majd a többiek véleményét is figyeld, hátha valami bíztatóbbat mondanak.
Hello!
Eddig semmi baja nem volt egyik napról a másikra lett ilyen... A fütyülésnek meg lehet meg van az oka kevés olaj volt a váltóba....
Hali!
Szerintem nem úszod meg a nagygenerált ha ez van....
Primerláncos témához nem tudok hozzászólni, a fütyüléssel meg nem kell foglalkozni.
Üdv,
Zoli
Üdv,
Zoli
Megszüntetik folyamatosan, úgyhogy akinek erre van ingerenciája, (vagy rákényszerül) az tankolhat 99-eset 306 Ft-ért :-((
OFF (részben):Husqvarna szegélyníróm van 1 éve.Gyári előírás ott is az 1:50, de a kaposvári kereskedő az 1:40-et ajánlotta. Persze mindezt "csak a Husqvarna 2T-vel" Én ezt kicsit túlzásba is vittem, mert tavaly 1:33-ra kevertem, de szerintem volt neki értelme, mert érzésem szerint a tavalyi használatban rendesen jobban melegedett (kb egyforma terhelésben és külső hőmérséklet mellett)..mint idén. Így azt szűrtem le, hogy minden ellenkező híreszteléssel szemben igenis van értelme a bejáratásnak, hiába járatták már próbaként a gyárban (terhelés alatti használat ugyebár más, mint tudjuk...) Idén amúgy már 1:40-be keverek.
sorszám: 19510 (74317)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-05-02 11:17:03)
Felétek még van 98as? Mert én szombaton voltam tankolni, és nálunk a kúton már elfogyott.
Az olaj is csak egy tényező, és a gyártó sem egy szent, hogy "márbizony csakis ezekkel és semmi mással"
Ezer meg egy dologtól függ: ha például olajosabb a keverékem, de egyébként szegényre karburálom.....az végzetes is lehet akár...és még egyebek is ott vannak: terhelés, időjárási körülmények, domborzat, guminyomás, vezetési szokások...stb...stb...
Hello
Az olaj keverési arányához a legjobb a gyártó által megadott értékek.Német nyelvű ETZ leírásból:"Öl für Zweitaktmischung
Mischungsverhältnis 50:1
Zweitakt-Motorenöl MZ 22, Shell 2 T. Aral 2 T, Finamix 3, Castrol TTS, Castrol Super TT, Castrol 2 T,
Mischungsverhältnis 100:1
Castrol Biolube"
Mindenki úgy keveri ahogy szeretné, lehet variálni, de leghoszabb élettartam a gyártó által megadott olajok használata esetén lesz.
Hali. Stihl-ek és más kétütemű pörgös motoroknak 1:50 keverék kell, de csak abban az esetben ha direkt ezek számára kifejlesztett olajról van szó. Ha más minőségű de nem arol2T akkor 1:25. Ez a kezelési könyvében is le van írva. Legfontosabb dolog az olaj minősége!
Hello
Hát ez az olaj dolog tényleg vékony jég, jól össze lehetne veszni rajta, de fogadjunk, hogy nem fogunk! :-D
A lényeg, hogy szerintem mindenki azt tesz a motorba amit akar, nekem bejött az 1:50-1:70 közé keverés. Nekem 18 éve van MZ-m, mindíg így kevertem, soha nem volt gond! Most kb 20000 Km van a dugó-henger párosban, és bírja! :-) Nekem megéri, hogy nem füstöl, nem taknyos a kipufogó, jól megy, 1:50-1:70 az elég tág intervallum, nem kell aggódni, meg tökölni az olajméregetéssel, (Csak fél decinként a doboz oldalán található csikok szerint szemre!) stb.stb.
Erről ennyit!
Dolmár/Makita olajat már használtam én is, nálunk kicsit olcsóbb 940Ft/l-re jön ki. (Mezőgazdasági nagykerben) Szerintem, ha a pörgős láncfűrészek bírják, nem lehet az olyan szar! Az MZ-k fénykorában kapható Arol 2T-nél biztos jobb!
Valaki még írta, hogy az olaj növeli az oktánszámot, én pont fordítva gondolnám, de hogy őszinte legyek gőzöm sincs! :-)
Viszont azt tudom, hogy a MZ régen vígan elpöfögött a 86-os benzinnel, akkor most minek növelni a 95-ös oktánszámát? (Még ha mondjuk a hengerfejünk kicsit át is van faragva.)
Na meg nincs kedvem utánaszámolni (Meg nem is tudom mennyi most a 98-as), de ha mégis túlzásba vittük a kompressziónövelést, nem vagyok benne biztos, hogy az 1:40-es 95-ből keverve sokkal olcsóbb mint mondjuk 1:70-es 98-ból keverve. De hogy jobban megya gép az utóbbival az biztos!
Na de ez csak az én véleményem, mint írtam, ezen nem veszünk össze, mindenki keverje saját ízlése/tapasztalata szerint!
Üdv Attila
Sziasztok!
Nem tudjátok véletlenűl, mekkora méretű tűgörgős csapágy van a 125-ös ETZ alsó hajtókar szemében?
Előre is kösz.
Hali!
Épp ezért vezettem elő ezt a dolgot úgy, hogy tudok róla, sokaknak bevált így is. Én maradok a konstans 1:40-nél, így sem rittyózza össze a belét (főként hogy már a szimeringcserém miatt nincs pluszos "hajtóműolajas kenés" :-)
Az viszont bizti hogy 1:60...1:70 keveréshez nagyon jó fullsynt olaj kell(ene), de nehogymá 1000 ft-nál többet adjak ki 1L olajért (legalábbis én nem engedhetem meg magamnak) DOLMAR 2T-t veszek 5000 ft-ért 5 lityis kiszerelésben, és eddig úgy tűnik hogy teljesen bevált. Előtte Stihl 2T-vel nyomtam, de 3000/lityi árat kicsit már sokallok érte....
Van úgy hogy sokan direkt túlolajozzák a keveréket (sokszor bejáratáshoz, irreálisan) és csodálkoznak hogy így is megszorul. Oka: túl kicsi illesztési hézagok, így hiába kerül a benzinbe több olaj, nem fér a kenendő helyekhez.
Nagyon vékony jég ez a téma, ezért mondtam azt, hogy mindenki másra esküszik....mind elmondjuk hogy hogyan szoktuk, aztán majd az újak eldöntik hogy melyik úton haladnak + hozzáadják a tapaszNYalataikat. :-)
Üdv,
Zoli
Üdv!
Már kétszer égett le a folytótekercsem/amelyik az álló részen van/ ja TS 125-ös és nem tok rájönni mitől. Tippek, ötletek. Hol keressem a hibát?
Előre is köszi.
tavaly még nem nézték
Elég gáz lenne ha enyhe ütésért bárkit meghúznának mert a jó magyar utakon már nem nagyon létezik hibátlan felni.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|