:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Te sem értettél meg.
Nem biztos, hogy a nagyobb lökettérfogatú ajobb, azonos teljesítményigénynél sem.
Milyen csövet??
Na mindegy.
lelazítod a kuplungkarnál a bowdent, ~2mm lazításra hagysz még helyet.
Behúzod a kuplungkart, amíg a laza bowden engedi.
A fordulatszám mérő kihajtást leszeded, ott azt a körmös (könyvben 5ös jelölés) lapot elforgatod óramutató járásával ellenkező irányba (ha jól emlékszem, de ez adja magát, ha ott van a kezedben), amíg meg nem akad teljesen és a kuplungbowden meg nem feszül és ezáltal a kuplungkart vissza nem nyitja. Így megfeszítve, visszahúzod a fordulatszám mérő fedelet, majd a bowden állítónál igényeidhez állítod. Általában kicsit érdemes visszalazítani, hogy ne nyomja folyamatosan a kiemelő csapágyat, és így tartósabb lesz. (könyv 3mm játékot ír)
Azt a körmös lapot én telefonos (csőrős) fogóval szoktam tekerni, kinyitom, bekasztom két pontba és kényelmesen tekerem ütközésig.
Ha nem érzed a kuplung rugó ellenállását, akkor mégiscsak szétakadt valahol a bowden, ha érzed és mégsem emel ki, akkor...lehet hogy a fékkart húzod :D vagy valaki megtréfált és összehegesztette a kuplunglamellákat :)
Kösz de azon már túl vagyok. A durva beállításhoz megcsináltam azt a csövet amit a könyv ír. De úgy sem sikerült.
kicsit lejjebb görgeted a lapot jobb oldalt a friss letöltés cim alatt letöltöd MZ ETZ250 haszálati útmutató-t megtalálod benne a mi kell. üdv
Sziasztok! Új vagyok még itt a fórumon. Egy kis segítséget szeretnék kérni. 250-es kuplung beállításával kapcsolatban. Valamit rosszul csinálok,mert mindenféle állítás után sem emel ki. Kérlek áruljátok el a "titkot". A bovdenen kívűl semmit sem cseréltem.
Köszi a segítséget a hézagolás megfordult már a fejemben a fekete műanyag a kukactengelj végén az üresjárat jeladó érinkezésére szolgál a léptetővella új marad a zéger,alátétek,hézagolás próba valamit ellenörzöm még egyszer a fogaskerekeket
Én is elszórakoztam ezzel a problémával egész sokat.
Nálam léptetővilla csere, a 3-ik fokozat fogaskerék kapcsolókörmeinek a köszörülése és a lánckeréktengely kihézagolása oldotta meg a problémát.
A kukactengely végére kell egy fekete műanyag lap.
A fogaskerekeknél a hibát az ablak és a köröm negatív szögének hiánya jelenti az tartja fokozatban a váltót.
Zégergyűrűket is érdemes ellenőrizni, nálam a 2. ment el miattuk.
Keri: nincs melegem, hidegebb éghajlatra jöttem...ma délben pl. 17 fok volt. Elég nagy kerekítési hiba pl. 1,93-at 1-re kerekíteni 2 helyett. De lehet abban valami amit mondasz, az ember egyszer megtanulja legalább 5 tizedesig, aztán a végét egyszerűen elfelejti...
üdv egy kérdésem lenne ha tud valaki segiteni
250 etz 3.dik sebesség hiba??
új léptető villa a fogaskerekeken hibát szemmel nem látni össze raktam a gépet ha kézzel forgatom minden ok lámpával bele világitottam a léptető v belöki a fogaskereket 3.dik ba viszont menet közben nincs 3dik sebesség ha húzom a gázt mintha át ugrálnának egymáson a fogaskerekek ha valaki tud kiinduló pontot élőre is köszönöm
Úgy látom nem értettél meg, ha nagyobb teljesítményű, nyomatékú, stb ... motort ( leg, leg ...) akarsz vásárolj nagyobbat (pl. 125-ös helyett 250-est), olyat én nem írtam, hogy "felfúrással" kezd el piszkálni. Ez az amit már rég tud a szakma.
A blokköntvény esetleg maradhat, ha bírja a terhelést. :-)
És konkrét motornál mégis hogy oldod ezt meg? Kicserélsz rajta mindent?
Akkor már tényleg a legjobb teljesítmény növelés, ha simán nagyobbra fúrod.
"100 évvel ezelőtt is tudták, hogy a "köbcenti" a legjobb tuning"
Milyen szempontból?
Egyszerűnek egyszerűbb nagyobb furatra fúrni. De hogy legjobb..
A legjobb tuning a legkönnyebb, legerősebb, legtartósabb, legkopásállóbb és legkisebb súrlódású csapágyakból, főtengelyből, dugattyúból és gyűrűből áll,a legalacsonyabb g/kWh érték mellett az adott teljesítményigénynél.
Meg a mai motorok és gumik is segítik ezt a trükköt. Bár MZ-vel is csináltam ilyet, de utána alsógatyát kellet cserélni :D
"... legfőbb kérdés hogy a nagyobb köbcentitől vagy ..." - ez nem kérdés, már 100 évvel ezelőtt is tudták, hogy a "köbcenti" a legjobb tuning. :D)
Ellenőrzésképpen a lányomat kérdeztem: Ludolf-féle szám? Háát, 3,14.. Tovább? 3,1415... tovább nem emlékszem, régen volt...
Szóval, így maradt meg az emlékezetében (mentségére szólva,azóta társadalomtudományokból diplomált).
Talán három pontot kellett volna tennem, a gyengébbek kedvéért, de el kell mondanom, hogy nem érint a téma, nem vagyok matematikus, aki versenyben áll a világgal, hogy kiszámítsa a 348000-adik tizedest.Az életben nekem elég a 3,14 is.
Teljesen napi, életszerű példákra gondolok: 90-es osztókörnél milyen falvastagságot enged még egy 78-as dugóátmérő?Vagy: lányom kerékpárcomputerétbe be kell írnom az új gumiméretet, vagy áttételszámításnál kell tudnom a h kerék kerületét, stb.Ezekhez nem kell még a harmadik tizedes sem.
Jó munkát, üdv.: R
De még mennyire, nagyon jelentős értékben.Amikor még volta 500 2T versenyben, egyszer megállapították, hogy pl. egy TZ 500 130 km/h sebességnél, utolsó fokozatban egy hirtelen teljes gázra csúszással válaszol, kicsi a gumi felülete, hogy átvigye a brutális nyomatékot.
Persze, a mi esetünkben állandó sebességekről volt szó, hogy pl. mennyi a fordulat 100 km/h-nál, ez más dolog.
A slip jelenséget használják ma is, látni lehet a lassított videókon, a motor ferdén csúszik és a hátsó kerék kicsit többet fordul, mint a megtett út (meg füstölög közben), ezt a mai pilóták nagyon tudják.
üdv.: R
Mizu? Neked is meleged van? Üsd be számológépbe, aztán megérted.
Te a kerekített értéket mondtad, Rudolf meg nem. Ennyi. Amúgy meg 2 tizedessel is elég pontos szinte mindenhez.
Vitát le kéne már zárni, legfőbb kérdés hogy a nagyobb köbcentitől vagy ETZ kipufogótól lesz-e nagyobb a sebesség?
pi=3,1415 ezt a zöldséget már többször is olvastam, ezt oktatják valahol? Mifelénk a pi 3,1416 esetleg 3,14, de semmiképp sem 3,1415.
Azért úgy néz ki ez még mindíg nem a gyári :).. alapjárat után nehezen indul el, meg kell ugrasztani, majd majdnem teljesen visszaengedett gázon hagyni hogy kicsit kihúzza magát. Ja és ez a 35°C meleg. Széthullik tőle a beállítás.
Amennyire jól megy 20-25°C-on ... :(
Versenytempónál, 3s alatt 100-ra gyorsulásnál, és 200km/h felett azért van slip.
és mennyi pénzre tartod? :)
Add el gyorsan, könyörgöm add el!!! :D
Én még küzdök az ellen, hogy mindent begyűjtsek. :)
Ugye elég sok sérülés van az én kerekeimben, és elhúzta a sérült felni a fékdobokat, így ütnek. Ez egyrészt idegesít, másrészt műszakin sem menne át hátszél nélkül.
Viszont van egy garnitúra zsírpapíros DDR felnim, azokra akarom átfűzetni. Elvileg az meg fogja oldani minden problémámat. Ha meg nem, akkor csinálok egy fékdob köszörűt, és úgy összefűzve akarom beköszörülni.
Ééés ha ez sem jönne be, arra gondolva kívántam meg a te kereked, de igazából a dob elég nekem. Azt meg azért lehet szerezni, ha mindent elcseszek.
Na megyek felnit polírozni :)
Érdeklődéssel olvasom ezt a fordulatszám/sebesség vitát, szerintem nem vita tárgya ez.Egy meghatározott áttétel (primer/szekunder) ugyanazzal a gumimérettel mindig ugyanazt a sebességet adja ugyanazon a fordulaton.Ez egy állandó, ezen nincs mit vitatkozni.
Nem tudok más példát felhozni, remélem megfelel arra, hogy értse mindenki, mi az az állandó.Kedvenc tanárom, Kocsis úr említette ezt a példát: Van egy pontosan 3 méter hosszú láncom, arra kikötök egy tacskót.A kutya 6 méteres körben fog rohangálni.Most a tacskó helyére kikötök ugyanoda egy arab telivér lovat.A ló is 6 méteres körben fog közlekedni.Ez a fix, nem változó áttétel, elhanyagolható slip-el (csúszással).
Ha ugyanezek az állandó feltételek fennálnak pl. egy motornál, akkor a különbségeket csak a hibás mérések okozzák, mert különbség nincs, ez egyszerű száraz matematika és nem írja felül semmilyen "úgy láttam" "nálam ez másként van" vélekedés, mert az teljesen szubjektív, nem valós.
Akármi változás történhet egy motorral, a kötött áttétel marad és az ehhez kapcsolódó számok is.Lehet 50 %-os teljesítménynövelés is, más lesz a gyorsulás, a végsebesség, de az áttétel, ha nem változott, ugyanaz.Ez egyébként világosan látszik minden áttételszámító/ellenőrző programból, Keri programjából is, mellesleg köszi, a szocimotoros programja nem működik, próbálom helyrehozni.
Szóval, egyszerű matematikai törvényeken kár vitatkozni, a Pi attól még 3,1415 marad...
Jó meleg van, izzadtan ültem motorra, igencsak hűtött a szél 100 körül...
Jó munkát, üdv: R
Kopottan jobban forog, mert kisebb a súrlódási erő :)
Kopottan jobban forog, mert kisebb a súrlódási erő :)
Igen :)
Van egy főfékhengerem, és hozzá illő cső, de az csak gumi, de viszont gyári, és nincs kirepedezve.
:D
Ok, van is rá vevő, csak ha Neked kell akkor elsőbbséget élvezel. De akkor megy az új gazdihoz. Nekem mostanság szüntek meg a gyűjtögetési reflexek, és kezdem látni a pince végét:)
Képzeljétek, kipróbáltam egy 2,68mm-es átmérőjű, a gyárinál 2mm-rel mélyebb tűdűznit.. (a gyári 2,7+ -os, és részterhelésen mindíg sokat kapott) 3-as tűállás mellett melegen óránként 4lier végével vitte a 110-et :) Az érdekesség csak az, hogy 3/4 gázon is, és 4/4 gázon is feljebbmegy a fogysztás.
135-ös főfúvóka van benne, félő, hogy 130-ra korrigálva nem tudom elég magasra emelni a tűt, vagy ha megemelem megnő acsony sebességen a fogyasztás.
Igaz folyamatosan játszani kell a gázzal, de jó tudni hogy megy a gép még így kopottan is :)
Bambi megoldja :D blokkot kell marni kell közdarab meg kell egy kúptoldó, ráadásul nyár van, kb. egy hónapja fel postáztam már... de lehet a héten lesz valami :D
Egy teflonos kuplungbovden nekem se lenne rossz, vagy valami tanács arra hogy nektek hol van elvezetve a bovden hogy ne szoruljon. Elsőfékkel am még mindig szenvedek, ma megint kiszakadt a nemrég forrasztott bovden és nemsoká itt a műszaki... :/
Belefér egyáltalán? Én is gondoltam rá, de látszatra bele se fér a TSbe így hagytam.
4-ben 1,25X annyi, mint 5-ben. ;-)
Ts-nél a 4. a direkt, ETZ-nél az 5.
Voltatok motorozni a "hajszárítóval szemben" ebben a melegben?
most olvasom, akkor neked van eladó főfékhengered csővel együtt?
Igen, csak az enyém bontott eredeti.
Add el ha van vevőd.
Soká megyek én felétek és amúgy is csak a gyűjtögetési reflexem működik.
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/YAMAHA_3RY_FOFEKHENGER_KPL_.php
ilyesmi a főfékhenger?
Köszönöm szépen a sok hasznos információt, tárcsafékes motorom még sose volt, kicsit tartok tőle.
Kb. én is ekkora összegre kalkuláltam, és akkor ehhez jön még a 18"os gumi meg a belső, mert nekem 16 van elől hátul, annyi előnyöm van, hogy már az új fajta eleje lett belerakva, szóval csak egy teló alját kell cserélni meg polírozni.
valószínüleg így megy műszakira ahogy van, aztán ha nagyon veszélyesnek ítélem vele a közlekedést akkor fejlesztem féket.
Keri akkor kell a Ts kerekek?
Nekem van főfékhengerem, a simson S53 nissin főfékhengerrel jött ki, nekem van ilyenem, ezen kívül van féktárcsám is.
fém fékcsövet méterre kapsz, plusz a fittingek, nekem 70 centi kellet, fittinggel együtt 7 ezerbe állt meg.
De akkor ez már örök élet.
kb. 20ezerből szerintem ki lehet hozni a főfékhengert, fém fékcsövet, ha a munkahenger marad.
típust nem tudok, talán Jog, vagy valami hasonlónak volt a főfékhengere. Elég általános, mert kapáából kaptam fékkart hozzá a Hubernél (ami sajnos már bezárt)
Sajnos a BMW-n lévő ugyan ilyen fék pár mm-el odébb van, szóval csak faragni lehetne. De nincs gond a munkahengerrel, jó az. Nézd meg hogy a dugattyú-henger mennyire sérült. Ha sima, akkor csak a karmantyúkkal kell szórakozni, meg esetleg beszerezni másik dugattyút, mert a méretük sem mindig jó.
jaj de hülye vagyok :D szóval igen nekem van egy csepegő munkahengerem,(ami lent van) azzal nem boldogult barátom, de akkor azt nem lehet cserélni semmi másra ?
milyen főfékhengered van pontosan? utána nézek mennyiből lehetne kihozni, jó lenne egy értelmesebb fék.
Keri elébb kiszámolta nekem pontosan:
90-re 5677rpm. Tehát nekem ez 5e/min.
Még nem 6e/min. Az már 100km/h lenne. Ennyi.
Teknőc
Akkor alapul véve amit mondtál:
1km/h=55,675/min.
90km/h=90*55,675/min=5010,75/min.
így gondoltad? 5.-ben. És 4.-ben?
Ezért mondom, hagyjuk rá.főleg, ha hivatalosan is kiszálltál.;)
Teknőc
"aki meg pontosan akar mérni csináljon pontos digi fordulatszám mérőórát,"
Ha ismerjük a pontos sebességet, és az áttételt, a fordulatszám számítható, nem szükséges mérni(szlip elhanyagolható).
Példa: 185cm gumikerület, 2,06 primer, 3-as szekunder(16:48).
Ekkor 1,85m/s-nál 6,18/s a főtengőfordszám 5-ben.
1km/h=55,675/min.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|