:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Versenytempónál, 3s alatt 100-ra gyorsulásnál, és 200km/h felett azért van slip.
és mennyi pénzre tartod? :)
Add el gyorsan, könyörgöm add el!!! :D
Én még küzdök az ellen, hogy mindent begyűjtsek. :)
Ugye elég sok sérülés van az én kerekeimben, és elhúzta a sérült felni a fékdobokat, így ütnek. Ez egyrészt idegesít, másrészt műszakin sem menne át hátszél nélkül.
Viszont van egy garnitúra zsírpapíros DDR felnim, azokra akarom átfűzetni. Elvileg az meg fogja oldani minden problémámat. Ha meg nem, akkor csinálok egy fékdob köszörűt, és úgy összefűzve akarom beköszörülni.
Ééés ha ez sem jönne be, arra gondolva kívántam meg a te kereked, de igazából a dob elég nekem. Azt meg azért lehet szerezni, ha mindent elcseszek.
Na megyek felnit polírozni :)
Érdeklődéssel olvasom ezt a fordulatszám/sebesség vitát, szerintem nem vita tárgya ez.Egy meghatározott áttétel (primer/szekunder) ugyanazzal a gumimérettel mindig ugyanazt a sebességet adja ugyanazon a fordulaton.Ez egy állandó, ezen nincs mit vitatkozni.
Nem tudok más példát felhozni, remélem megfelel arra, hogy értse mindenki, mi az az állandó.Kedvenc tanárom, Kocsis úr említette ezt a példát: Van egy pontosan 3 méter hosszú láncom, arra kikötök egy tacskót.A kutya 6 méteres körben fog rohangálni.Most a tacskó helyére kikötök ugyanoda egy arab telivér lovat.A ló is 6 méteres körben fog közlekedni.Ez a fix, nem változó áttétel, elhanyagolható slip-el (csúszással).
Ha ugyanezek az állandó feltételek fennálnak pl. egy motornál, akkor a különbségeket csak a hibás mérések okozzák, mert különbség nincs, ez egyszerű száraz matematika és nem írja felül semmilyen "úgy láttam" "nálam ez másként van" vélekedés, mert az teljesen szubjektív, nem valós.
Akármi változás történhet egy motorral, a kötött áttétel marad és az ehhez kapcsolódó számok is.Lehet 50 %-os teljesítménynövelés is, más lesz a gyorsulás, a végsebesség, de az áttétel, ha nem változott, ugyanaz.Ez egyébként világosan látszik minden áttételszámító/ellenőrző programból, Keri programjából is, mellesleg köszi, a szocimotoros programja nem működik, próbálom helyrehozni.
Szóval, egyszerű matematikai törvényeken kár vitatkozni, a Pi attól még 3,1415 marad...
Jó meleg van, izzadtan ültem motorra, igencsak hűtött a szél 100 körül...
Jó munkát, üdv: R
Kopottan jobban forog, mert kisebb a súrlódási erő :)
Kopottan jobban forog, mert kisebb a súrlódási erő :)
Igen :)
Van egy főfékhengerem, és hozzá illő cső, de az csak gumi, de viszont gyári, és nincs kirepedezve.
:D
Ok, van is rá vevő, csak ha Neked kell akkor elsőbbséget élvezel. De akkor megy az új gazdihoz. Nekem mostanság szüntek meg a gyűjtögetési reflexek, és kezdem látni a pince végét:)
Képzeljétek, kipróbáltam egy 2,68mm-es átmérőjű, a gyárinál 2mm-rel mélyebb tűdűznit.. (a gyári 2,7+ -os, és részterhelésen mindíg sokat kapott) 3-as tűállás mellett melegen óránként 4lier végével vitte a 110-et :) Az érdekesség csak az, hogy 3/4 gázon is, és 4/4 gázon is feljebbmegy a fogysztás.
135-ös főfúvóka van benne, félő, hogy 130-ra korrigálva nem tudom elég magasra emelni a tűt, vagy ha megemelem megnő acsony sebességen a fogyasztás.
Igaz folyamatosan játszani kell a gázzal, de jó tudni hogy megy a gép még így kopottan is :)
Bambi megoldja :D blokkot kell marni kell közdarab meg kell egy kúptoldó, ráadásul nyár van, kb. egy hónapja fel postáztam már... de lehet a héten lesz valami :D
Egy teflonos kuplungbovden nekem se lenne rossz, vagy valami tanács arra hogy nektek hol van elvezetve a bovden hogy ne szoruljon. Elsőfékkel am még mindig szenvedek, ma megint kiszakadt a nemrég forrasztott bovden és nemsoká itt a műszaki... :/
Belefér egyáltalán? Én is gondoltam rá, de látszatra bele se fér a TSbe így hagytam.
4-ben 1,25X annyi, mint 5-ben. ;-)
Ts-nél a 4. a direkt, ETZ-nél az 5.
Voltatok motorozni a "hajszárítóval szemben" ebben a melegben?
most olvasom, akkor neked van eladó főfékhengered csővel együtt?
Igen, csak az enyém bontott eredeti.
Add el ha van vevőd.
Soká megyek én felétek és amúgy is csak a gyűjtögetési reflexem működik.
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/YAMAHA_3RY_FOFEKHENGER_KPL_.php
ilyesmi a főfékhenger?
Köszönöm szépen a sok hasznos információt, tárcsafékes motorom még sose volt, kicsit tartok tőle.
Kb. én is ekkora összegre kalkuláltam, és akkor ehhez jön még a 18"os gumi meg a belső, mert nekem 16 van elől hátul, annyi előnyöm van, hogy már az új fajta eleje lett belerakva, szóval csak egy teló alját kell cserélni meg polírozni.
valószínüleg így megy műszakira ahogy van, aztán ha nagyon veszélyesnek ítélem vele a közlekedést akkor fejlesztem féket.
Keri akkor kell a Ts kerekek?
Nekem van főfékhengerem, a simson S53 nissin főfékhengerrel jött ki, nekem van ilyenem, ezen kívül van féktárcsám is.
fém fékcsövet méterre kapsz, plusz a fittingek, nekem 70 centi kellet, fittinggel együtt 7 ezerbe állt meg.
De akkor ez már örök élet.
kb. 20ezerből szerintem ki lehet hozni a főfékhengert, fém fékcsövet, ha a munkahenger marad.
típust nem tudok, talán Jog, vagy valami hasonlónak volt a főfékhengere. Elég általános, mert kapáából kaptam fékkart hozzá a Hubernél (ami sajnos már bezárt)
Sajnos a BMW-n lévő ugyan ilyen fék pár mm-el odébb van, szóval csak faragni lehetne. De nincs gond a munkahengerrel, jó az. Nézd meg hogy a dugattyú-henger mennyire sérült. Ha sima, akkor csak a karmantyúkkal kell szórakozni, meg esetleg beszerezni másik dugattyút, mert a méretük sem mindig jó.
jaj de hülye vagyok :D szóval igen nekem van egy csepegő munkahengerem,(ami lent van) azzal nem boldogult barátom, de akkor azt nem lehet cserélni semmi másra ?
milyen főfékhengered van pontosan? utána nézek mennyiből lehetne kihozni, jó lenne egy értelmesebb fék.
Keri elébb kiszámolta nekem pontosan:
90-re 5677rpm. Tehát nekem ez 5e/min.
Még nem 6e/min. Az már 100km/h lenne. Ennyi.
Teknőc
Akkor alapul véve amit mondtál:
1km/h=55,675/min.
90km/h=90*55,675/min=5010,75/min.
így gondoltad? 5.-ben. És 4.-ben?
Ezért mondom, hagyjuk rá.főleg, ha hivatalosan is kiszálltál.;)
Teknőc
"aki meg pontosan akar mérni csináljon pontos digi fordulatszám mérőórát,"
Ha ismerjük a pontos sebességet, és az áttételt, a fordulatszám számítható, nem szükséges mérni(szlip elhanyagolható).
Példa: 185cm gumikerület, 2,06 primer, 3-as szekunder(16:48).
Ekkor 1,85m/s-nál 6,18/s a főtengőfordszám 5-ben.
1km/h=55,675/min.
A főfékhenger ami felül van a fékkarnál.
(csak hogy nehogy félreértsük egymást)
Oda bármit berakhatsz. Hyosung főfékhenger volt népszerű amíg meg nem szűnt a képviseletük. Nekem Yamaha robogó főfékhengerem van. Ennek kisebb a dugattyúja, ezért puhább, de jobban is harap, főleg fém fékcsővel.
Ja igen. Ha főfékhengert cserélsz akkor érdemes egyből fém fékcsövet is megcsinálni hozzá, mert az ETZ fittingjei nem szabványosak, szóval csövet amúgy is cserélni kéne.
Szóval olcsóbb lehet a teflonos fékbowden neked, de azért csodát ne remélj tőle. Egy vastagabb és teflonos bowden sokat javít az eredetihez képest, de azért dobfék marad...mondjuk nekem elég.
Nekem meg kevesebbet némileg, bár annyira sose néztem, csak az ezreseket, mert tudom, hogy csal, olajcseppsűrűségtől, az alsó bakelit olaj okozta duzzadásig sok mindent tud mutatni. Lehetőleg minél pontosabb legyen, de tökéletes mérésre alkalmatlanok ezek az órák. Ezért se állítok olyat, hogy pontosan mennyi az annyi. Csak ezresig nézem, érthetően..
Teknőc
igen sajnos én is ettől parázok, a főfékhengert ami nálam volt, pont elcseréltem barátommal mert az övé eresztett, szóval most nálam, van egy eresztős főfékhenger, ki lettek a karmantyúk cserélve benne, de nem ment volna át műszakin, mert ömlik belőle az olaj...
főfékhenger nem csereszabatos valami másikkal? elvileg brembo licenc, vagy mi fene...
ha lenne egy gyárim lehet hogy én is felújítanám, csak hát már eleve nem sok minden volt meg a motorhoz, gyakorlatilag csak egy váz meg egy blokkról indult, már vagy 4 éve. :)
most talán finishbe lesz, de még a blokk Bambinál van pesten, mert etz generátor kerül rá, aztán erre a 40 éves szekérre nem egyszerű felrakni, meg persze nem is olcsó, ezért is gondolkodok ezen a féken is, mert ha már szép nem lesz, legalább legyen jó műszakilag... ezt azt felpolíroztam rajta, hátha szépít egy picit a siralmas festésen, de hát a blokk elsőbbséget élvezett, bár a fúrásra így se került még sor, de remélem nem fog sokat zabálni és akkor el lehet halasztani jövőre...
A tárcsa jobb, ha össze tudod rendesen rakni hogy ne eresszen.
Főleg a főfékhenger a kritikus, a munkahengernél, lehet azt érdemes valami más márkára cserélni, ha az eredeti már problémás.
jaja..Igazad van, Keri.
;) :)
Teknőc
Meleg van :)))
Nyilván az óra pontatlanságában térnek el csak a vélemények. Azért számoltam ki, hogy lehessen következtetni kinek mennyit csal.
Nekem ezek szerint egy +100-200rpm-el mutat többet.
Csak ha teflonos, ne olajozd..Mert visszanyal a fagyi. Bocsi, érthetőbben: Azaz nem tesz neki túl jót a teflonnak.
Bár olcsón vettem most is pár dolgot pl: javítószett 2 ropi lett volna, de én 650-ért sikerült vennem kuplung bowdent. 4 ropi, vagy egy, szerintem olcsóbb, ha veszek rá eredetit, azzal még könnyebb is a gépbe bedolgozni..De te tudod,..;) Úgy nézem, sok mindenben más az álláspontom. Szinte mindenben: bor, vagy ser. De így jó haverok leszünk az ellentétek végére.
Teknőc
Teknőc
kicsit más téma: erről az oldalról hallott már valaki? http://www.bowden.doctor.hu/
kértem tőlük egy árajánlatot ts első fék bowdenre, azt írta csinál egy teflonosat 4000ér, elég olcsónak találtam...
most ezen gondolkodok, hogy mivel munkahenger és első gumi híjján majdnem mindenem van egy etz tárcsához, érdemes-e átalakítani, vagy csak vegyek-e egy ilyen bowdent hátha csodát tesz, egyébként maga a fékdob nem üt(legalábbis mikor kölcsönadtam műszakira a szomszédnak a kereket, akkor nem mutatott számottevő ütést), a fékbetétek újak, most egy után gyári bowden van benne, biztos össze kell még kopnia, csak hát a 250en akár 120at is mehet...
Jól hangzik. Tényleg így van a mechanika szerint.:)
5km/h valamint 300/min fordulat mérési pontatlanságból adódhat,(ez eddig is feltűnt) de gyakorlatban is hasonló, közelítő mért adatok jönnek ki. Próbáltam. Tehát 90 km/h hoz kell bő 5e/min. eddig is ezt állítottam, s marad is. S mivel 500/mint nehéz gyakorlatban mérni, ezzel az órával, nem állítottam rosszat. Ennyi. Aki meg pár száz fordulaton elmélkedik, tegye.
Lényeg, hogy ~5e/min kell 90-hez. Az most hogy 5500-5800, vagy 5200 az pontosan, nem érdekelt eddig se.
lényeg, hogy bő 5e/min. de még nem 6.
aki meg pontosan akar mérni csináljon pontos digi fordulatszám mérőórát, s kész.;) s azzal kötekedjen.
Az előtt megemelem a kalapom!
Teknőc
én nem vagyok mérnök, nem szeretem a bort, nem állítottam 60km/h-t,de szívesen elsörözgetek :D
a múltkor sem kötöttem beléd, csak elmondtam hogy amit írsz, az ne is haragudj, de nem úgy van, az előbb leírtam, hogy miért is. előttem Keri is világosan leírta, hogy a 90 15ös lánckerékkel nem 5000 körül van hanem 6000 körül, ez persze nem baj, ebbe semmi rosszindulat, vagy fikázás sincs, csak egyszerűen, ez az igazság...
ja és persze mindenki motorozzon ettől boldogan, balesetmentesen, széles utat, gumifákat,olcsó benzint,(több motoros közhely nem jut eszembe :D ) kívánok :D
ui.: ezennel hivatalosan is kihátráltam a vitából.. :)
"Szögedi ráolvasás", meg "10km/h csalás", én ilyeneket sosem állítottam..(Ez már csak kötekedés, félrevitel az állításomnak ismét, sztem.) Tiszta b..r..omság ez már...
Azt viszont igen, állítottam: tudok 90-es utazót menni. Ezt ~5e/min fordulat 90km/h, ezt igen. ~4e/min 70 km/h igen. Néhány 100 /min fordulat a fordulatszámmérő pontatlanságból is adódhat. Ez is tény. DE ! Már nem elsőre kötsz belém, s nem is elsőre hátráltál már ki a vitánkból...;)
Múltkor is belém kötöttél, oszt kiderült, el se olvastad, amit írtam.(amit akkor állítottál, azzal nem volt gond, de fogalmad se volt akkor se, hogy miről beszéltem-írtam, csak írogattál, beszóltál, s mikor kiderült visszaolvasva a többi, gyorsan eltűntél csöndben....) Ennyit erről!
De tudod mit, rád hagyom, legyél boldog így! Csak te tudhatod... Én inkább motorozok 90-nel, 5e/min körül....;)
Az én mérésem szerint,(-bár ez sokaknak feltűnt már, hogy annyi, nem csak egyedül mértem, pl szögedi szocitúrán is elől mentem 90 km/h-val -) ami lehet csak 60km/h neked. Vagy még annyi se, csak legyél már bódóg tőlem! DDDD Többet nem hozom ezt fel, mert onnan írogatsz- én innen, (Így értelme nincs) egy túrán majd megnézed azt a 60km/h-át, ha ennyire erőlködsz...;) Messziről láthatatlanban meg kárt bármit állítani, alátámasztani nem lehet, egyik félnek se. A fórum pedig alkalmatlan egy teljes körültekintő, feltáró mérnöki vitára. Gyere el, oszt kész ha annyira ezen vagy fent akadva. (-én nem!)
Avagy egy túrára majd. Barátilag javaslom. Ha meg továbbra is kötekedni akarsz, ne onnan tedd. Tedd nyíltan, szemtől-szembe.;) :)
-legfeljebb iszunk rá egy jó üveg bort.
Csáó!
Remélem, találkozunk egy túrán legalább...
Teknőc
Na csináltam egy excel számolást a TS fordulatra.
3.5"-os gumival 16-os lánckerékkel 90-nél 5200-at forog.
6000-nél 105-öt megy.
3"-os gumi, 15-ös lánckerékkel
90-et 5800-as fordulatnál tudja.
6000.es fordulatnál 93-at megy.
100-at 6500-as fordulatnál.
Trophy, TS, ETZ: ebben a sorrendben voltak egyre erősebbek, jobb gyorsulásúak. Szívesen cseréltem volna az ETZ jobb gyorsulását a Trophy kisebb fogyasztásáért...
6700/min körül elképzelhető. A forgósabb 150-es elméletileg 6500-nál adja le a max teljt.
jó okés, én nem is piszkálásnak szántam, vagyis nem rosszindulattal.
Mondjuk az igaz hogy a kis tz pörögnek szépen... jó az én TS-em nem mérvadó mert bele van szarva szépen, de egyik barátom úgy állva hagyott egy kisTZ-vel mint egy simsont, el is szégyelltem magam... jó persze hozzá tartozik az igazsághoz hogy sikerült alulról annyira elvenni minden kaját, hogy már fent se megy :D gyakorlatilag 3000től 4500ig használható, ami viszont érdekes hogy 4dikben a maga tempójába az 5200-400as fordulatot is bírja, valószínüleg erőltetés közbe ki-ki fogy a benzin a karbiból, ezzel kezdeni kell majd valamit, mert a közeljövőbe lesz egy kisebb túra... a másik fura dolog a fogyasztás ingadozás, eddig mindig stabilan 4 volt, a múltkorába 3,4, most legutóbb pedig 4 fölé is ment pár decivel, volt néha szél meg ilyesmik de nem volt jelentős...
Ez TS?
Na ezt is le kell mérnem, mert van egy érzésem hogy nem a németek variáltak ennyit a primer áttétellel, hanem a fordulatszám mérők pontatlanok :)
A hátsó gumit is cserélte.
Nekem 187cm a 16"-os aendurogumi kerülete, 106km-en mér 100-at.
Ne piszkáljátok.
Kis ETZ-re máshonnan is hallottam hogy megy 120-at, szóval annyira nem túlzás, a "dinamikus" meg szubjektív fogalom, azzal nem vitatkozok.
Ennyi túlzásért én még nem szoktam ráncolni a szemöldökömet :)
értem, hogy sok minden más, kipufogó henger, szögedi ráolvasás, :D DE ezek mind nem nyújtják az áttételed, amitől egyedül függ, hogy adott fordulaton mennyit megy a szekér, az a primer áttétel(amiről nem írtál hogy változott volna) a váltó áttételei, a szekunder áttétel, és a hátsó kerék mérete(azt írtad, hogy 3,25ös ha jól emlékszem),de az se m számít adott fordulaton, 10km/h csalást.
amiért azt gondolod, hogy 90el közlekedsz, az egyedül, az órád illetve óráid csalásából fakad, és igen a legtöbb óra, pláne az MZ-é csal...
Tuninggal mehet, szerintem rezegni sem rezeg, ha jól ki van egyensúlyozva. 8000-nél már kell a jó olaj 1:40-ben, és a teherbíró főtengelygörgő.Sztem az alukosaras felejtős.
Bár ez a téma számomra felejtős, sebességem 50-60km/h-ra redukálja a fillérb@szás istene és a magas üzemanyagár. :-)
Most itt leszek:http://fmp-motorosok.hu/component/content/article/1-friss-hirek/276-auto-es-motorszenteles
Ha még érdekel..;) :)
Teknőc
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|