:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
A kukactengely végére kell egy fekete műanyag lap.
A fogaskerekeknél a hibát az ablak és a köröm negatív szögének hiánya jelenti az tartja fokozatban a váltót.
Zégergyűrűket is érdemes ellenőrizni, nálam a 2. ment el miattuk.
Keri: nincs melegem, hidegebb éghajlatra jöttem...ma délben pl. 17 fok volt. Elég nagy kerekítési hiba pl. 1,93-at 1-re kerekíteni 2 helyett. De lehet abban valami amit mondasz, az ember egyszer megtanulja legalább 5 tizedesig, aztán a végét egyszerűen elfelejti...
üdv egy kérdésem lenne ha tud valaki segiteni
250 etz 3.dik sebesség hiba??
új léptető villa a fogaskerekeken hibát szemmel nem látni össze raktam a gépet ha kézzel forgatom minden ok lámpával bele világitottam a léptető v belöki a fogaskereket 3.dik ba viszont menet közben nincs 3dik sebesség ha húzom a gázt mintha át ugrálnának egymáson a fogaskerekek ha valaki tud kiinduló pontot élőre is köszönöm
Úgy látom nem értettél meg, ha nagyobb teljesítményű, nyomatékú, stb ... motort ( leg, leg ...) akarsz vásárolj nagyobbat (pl. 125-ös helyett 250-est), olyat én nem írtam, hogy "felfúrással" kezd el piszkálni. Ez az amit már rég tud a szakma.
A blokköntvény esetleg maradhat, ha bírja a terhelést. :-)
És konkrét motornál mégis hogy oldod ezt meg? Kicserélsz rajta mindent?
Akkor már tényleg a legjobb teljesítmény növelés, ha simán nagyobbra fúrod.
"100 évvel ezelőtt is tudták, hogy a "köbcenti" a legjobb tuning"
Milyen szempontból?
Egyszerűnek egyszerűbb nagyobb furatra fúrni. De hogy legjobb..
A legjobb tuning a legkönnyebb, legerősebb, legtartósabb, legkopásállóbb és legkisebb súrlódású csapágyakból, főtengelyből, dugattyúból és gyűrűből áll,a legalacsonyabb g/kWh érték mellett az adott teljesítményigénynél.
Meg a mai motorok és gumik is segítik ezt a trükköt. Bár MZ-vel is csináltam ilyet, de utána alsógatyát kellet cserélni :D
"... legfőbb kérdés hogy a nagyobb köbcentitől vagy ..." - ez nem kérdés, már 100 évvel ezelőtt is tudták, hogy a "köbcenti" a legjobb tuning. :D)
Ellenőrzésképpen a lányomat kérdeztem: Ludolf-féle szám? Háát, 3,14.. Tovább? 3,1415... tovább nem emlékszem, régen volt...
Szóval, így maradt meg az emlékezetében (mentségére szólva,azóta társadalomtudományokból diplomált).
Talán három pontot kellett volna tennem, a gyengébbek kedvéért, de el kell mondanom, hogy nem érint a téma, nem vagyok matematikus, aki versenyben áll a világgal, hogy kiszámítsa a 348000-adik tizedest.Az életben nekem elég a 3,14 is.
Teljesen napi, életszerű példákra gondolok: 90-es osztókörnél milyen falvastagságot enged még egy 78-as dugóátmérő?Vagy: lányom kerékpárcomputerétbe be kell írnom az új gumiméretet, vagy áttételszámításnál kell tudnom a h kerék kerületét, stb.Ezekhez nem kell még a harmadik tizedes sem.
Jó munkát, üdv.: R
De még mennyire, nagyon jelentős értékben.Amikor még volta 500 2T versenyben, egyszer megállapították, hogy pl. egy TZ 500 130 km/h sebességnél, utolsó fokozatban egy hirtelen teljes gázra csúszással válaszol, kicsi a gumi felülete, hogy átvigye a brutális nyomatékot.
Persze, a mi esetünkben állandó sebességekről volt szó, hogy pl. mennyi a fordulat 100 km/h-nál, ez más dolog.
A slip jelenséget használják ma is, látni lehet a lassított videókon, a motor ferdén csúszik és a hátsó kerék kicsit többet fordul, mint a megtett út (meg füstölög közben), ezt a mai pilóták nagyon tudják.
üdv.: R
Mizu? Neked is meleged van? Üsd be számológépbe, aztán megérted.
Te a kerekített értéket mondtad, Rudolf meg nem. Ennyi. Amúgy meg 2 tizedessel is elég pontos szinte mindenhez.
Vitát le kéne már zárni, legfőbb kérdés hogy a nagyobb köbcentitől vagy ETZ kipufogótól lesz-e nagyobb a sebesség?
pi=3,1415 ezt a zöldséget már többször is olvastam, ezt oktatják valahol? Mifelénk a pi 3,1416 esetleg 3,14, de semmiképp sem 3,1415.
Azért úgy néz ki ez még mindíg nem a gyári :).. alapjárat után nehezen indul el, meg kell ugrasztani, majd majdnem teljesen visszaengedett gázon hagyni hogy kicsit kihúzza magát. Ja és ez a 35°C meleg. Széthullik tőle a beállítás.
Amennyire jól megy 20-25°C-on ... :(
Versenytempónál, 3s alatt 100-ra gyorsulásnál, és 200km/h felett azért van slip.
és mennyi pénzre tartod? :)
Add el gyorsan, könyörgöm add el!!! :D
Én még küzdök az ellen, hogy mindent begyűjtsek. :)
Ugye elég sok sérülés van az én kerekeimben, és elhúzta a sérült felni a fékdobokat, így ütnek. Ez egyrészt idegesít, másrészt műszakin sem menne át hátszél nélkül.
Viszont van egy garnitúra zsírpapíros DDR felnim, azokra akarom átfűzetni. Elvileg az meg fogja oldani minden problémámat. Ha meg nem, akkor csinálok egy fékdob köszörűt, és úgy összefűzve akarom beköszörülni.
Ééés ha ez sem jönne be, arra gondolva kívántam meg a te kereked, de igazából a dob elég nekem. Azt meg azért lehet szerezni, ha mindent elcseszek.
Na megyek felnit polírozni :)
Érdeklődéssel olvasom ezt a fordulatszám/sebesség vitát, szerintem nem vita tárgya ez.Egy meghatározott áttétel (primer/szekunder) ugyanazzal a gumimérettel mindig ugyanazt a sebességet adja ugyanazon a fordulaton.Ez egy állandó, ezen nincs mit vitatkozni.
Nem tudok más példát felhozni, remélem megfelel arra, hogy értse mindenki, mi az az állandó.Kedvenc tanárom, Kocsis úr említette ezt a példát: Van egy pontosan 3 méter hosszú láncom, arra kikötök egy tacskót.A kutya 6 méteres körben fog rohangálni.Most a tacskó helyére kikötök ugyanoda egy arab telivér lovat.A ló is 6 méteres körben fog közlekedni.Ez a fix, nem változó áttétel, elhanyagolható slip-el (csúszással).
Ha ugyanezek az állandó feltételek fennálnak pl. egy motornál, akkor a különbségeket csak a hibás mérések okozzák, mert különbség nincs, ez egyszerű száraz matematika és nem írja felül semmilyen "úgy láttam" "nálam ez másként van" vélekedés, mert az teljesen szubjektív, nem valós.
Akármi változás történhet egy motorral, a kötött áttétel marad és az ehhez kapcsolódó számok is.Lehet 50 %-os teljesítménynövelés is, más lesz a gyorsulás, a végsebesség, de az áttétel, ha nem változott, ugyanaz.Ez egyébként világosan látszik minden áttételszámító/ellenőrző programból, Keri programjából is, mellesleg köszi, a szocimotoros programja nem működik, próbálom helyrehozni.
Szóval, egyszerű matematikai törvényeken kár vitatkozni, a Pi attól még 3,1415 marad...
Jó meleg van, izzadtan ültem motorra, igencsak hűtött a szél 100 körül...
Jó munkát, üdv: R
Kopottan jobban forog, mert kisebb a súrlódási erő :)
Kopottan jobban forog, mert kisebb a súrlódási erő :)
Igen :)
Van egy főfékhengerem, és hozzá illő cső, de az csak gumi, de viszont gyári, és nincs kirepedezve.
:D
Ok, van is rá vevő, csak ha Neked kell akkor elsőbbséget élvezel. De akkor megy az új gazdihoz. Nekem mostanság szüntek meg a gyűjtögetési reflexek, és kezdem látni a pince végét:)
Képzeljétek, kipróbáltam egy 2,68mm-es átmérőjű, a gyárinál 2mm-rel mélyebb tűdűznit.. (a gyári 2,7+ -os, és részterhelésen mindíg sokat kapott) 3-as tűállás mellett melegen óránként 4lier végével vitte a 110-et :) Az érdekesség csak az, hogy 3/4 gázon is, és 4/4 gázon is feljebbmegy a fogysztás.
135-ös főfúvóka van benne, félő, hogy 130-ra korrigálva nem tudom elég magasra emelni a tűt, vagy ha megemelem megnő acsony sebességen a fogyasztás.
Igaz folyamatosan játszani kell a gázzal, de jó tudni hogy megy a gép még így kopottan is :)
Bambi megoldja :D blokkot kell marni kell közdarab meg kell egy kúptoldó, ráadásul nyár van, kb. egy hónapja fel postáztam már... de lehet a héten lesz valami :D
Egy teflonos kuplungbovden nekem se lenne rossz, vagy valami tanács arra hogy nektek hol van elvezetve a bovden hogy ne szoruljon. Elsőfékkel am még mindig szenvedek, ma megint kiszakadt a nemrég forrasztott bovden és nemsoká itt a műszaki... :/
Belefér egyáltalán? Én is gondoltam rá, de látszatra bele se fér a TSbe így hagytam.
4-ben 1,25X annyi, mint 5-ben. ;-)
Ts-nél a 4. a direkt, ETZ-nél az 5.
Voltatok motorozni a "hajszárítóval szemben" ebben a melegben?
most olvasom, akkor neked van eladó főfékhengered csővel együtt?
Igen, csak az enyém bontott eredeti.
Add el ha van vevőd.
Soká megyek én felétek és amúgy is csak a gyűjtögetési reflexem működik.
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/YAMAHA_3RY_FOFEKHENGER_KPL_.php
ilyesmi a főfékhenger?
Köszönöm szépen a sok hasznos információt, tárcsafékes motorom még sose volt, kicsit tartok tőle.
Kb. én is ekkora összegre kalkuláltam, és akkor ehhez jön még a 18"os gumi meg a belső, mert nekem 16 van elől hátul, annyi előnyöm van, hogy már az új fajta eleje lett belerakva, szóval csak egy teló alját kell cserélni meg polírozni.
valószínüleg így megy műszakira ahogy van, aztán ha nagyon veszélyesnek ítélem vele a közlekedést akkor fejlesztem féket.
Keri akkor kell a Ts kerekek?
Nekem van főfékhengerem, a simson S53 nissin főfékhengerrel jött ki, nekem van ilyenem, ezen kívül van féktárcsám is.
fém fékcsövet méterre kapsz, plusz a fittingek, nekem 70 centi kellet, fittinggel együtt 7 ezerbe állt meg.
De akkor ez már örök élet.
kb. 20ezerből szerintem ki lehet hozni a főfékhengert, fém fékcsövet, ha a munkahenger marad.
típust nem tudok, talán Jog, vagy valami hasonlónak volt a főfékhengere. Elég általános, mert kapáából kaptam fékkart hozzá a Hubernél (ami sajnos már bezárt)
Sajnos a BMW-n lévő ugyan ilyen fék pár mm-el odébb van, szóval csak faragni lehetne. De nincs gond a munkahengerrel, jó az. Nézd meg hogy a dugattyú-henger mennyire sérült. Ha sima, akkor csak a karmantyúkkal kell szórakozni, meg esetleg beszerezni másik dugattyút, mert a méretük sem mindig jó.
jaj de hülye vagyok :D szóval igen nekem van egy csepegő munkahengerem,(ami lent van) azzal nem boldogult barátom, de akkor azt nem lehet cserélni semmi másra ?
milyen főfékhengered van pontosan? utána nézek mennyiből lehetne kihozni, jó lenne egy értelmesebb fék.
Keri elébb kiszámolta nekem pontosan:
90-re 5677rpm. Tehát nekem ez 5e/min.
Még nem 6e/min. Az már 100km/h lenne. Ennyi.
Teknőc
Akkor alapul véve amit mondtál:
1km/h=55,675/min.
90km/h=90*55,675/min=5010,75/min.
így gondoltad? 5.-ben. És 4.-ben?
Ezért mondom, hagyjuk rá.főleg, ha hivatalosan is kiszálltál.;)
Teknőc
"aki meg pontosan akar mérni csináljon pontos digi fordulatszám mérőórát,"
Ha ismerjük a pontos sebességet, és az áttételt, a fordulatszám számítható, nem szükséges mérni(szlip elhanyagolható).
Példa: 185cm gumikerület, 2,06 primer, 3-as szekunder(16:48).
Ekkor 1,85m/s-nál 6,18/s a főtengőfordszám 5-ben.
1km/h=55,675/min.
A főfékhenger ami felül van a fékkarnál.
(csak hogy nehogy félreértsük egymást)
Oda bármit berakhatsz. Hyosung főfékhenger volt népszerű amíg meg nem szűnt a képviseletük. Nekem Yamaha robogó főfékhengerem van. Ennek kisebb a dugattyúja, ezért puhább, de jobban is harap, főleg fém fékcsővel.
Ja igen. Ha főfékhengert cserélsz akkor érdemes egyből fém fékcsövet is megcsinálni hozzá, mert az ETZ fittingjei nem szabványosak, szóval csövet amúgy is cserélni kéne.
Szóval olcsóbb lehet a teflonos fékbowden neked, de azért csodát ne remélj tőle. Egy vastagabb és teflonos bowden sokat javít az eredetihez képest, de azért dobfék marad...mondjuk nekem elég.
Nekem meg kevesebbet némileg, bár annyira sose néztem, csak az ezreseket, mert tudom, hogy csal, olajcseppsűrűségtől, az alsó bakelit olaj okozta duzzadásig sok mindent tud mutatni. Lehetőleg minél pontosabb legyen, de tökéletes mérésre alkalmatlanok ezek az órák. Ezért se állítok olyat, hogy pontosan mennyi az annyi. Csak ezresig nézem, érthetően..
Teknőc
igen sajnos én is ettől parázok, a főfékhengert ami nálam volt, pont elcseréltem barátommal mert az övé eresztett, szóval most nálam, van egy eresztős főfékhenger, ki lettek a karmantyúk cserélve benne, de nem ment volna át műszakin, mert ömlik belőle az olaj...
főfékhenger nem csereszabatos valami másikkal? elvileg brembo licenc, vagy mi fene...
ha lenne egy gyárim lehet hogy én is felújítanám, csak hát már eleve nem sok minden volt meg a motorhoz, gyakorlatilag csak egy váz meg egy blokkról indult, már vagy 4 éve. :)
most talán finishbe lesz, de még a blokk Bambinál van pesten, mert etz generátor kerül rá, aztán erre a 40 éves szekérre nem egyszerű felrakni, meg persze nem is olcsó, ezért is gondolkodok ezen a féken is, mert ha már szép nem lesz, legalább legyen jó műszakilag... ezt azt felpolíroztam rajta, hátha szépít egy picit a siralmas festésen, de hát a blokk elsőbbséget élvezett, bár a fúrásra így se került még sor, de remélem nem fog sokat zabálni és akkor el lehet halasztani jövőre...
A tárcsa jobb, ha össze tudod rendesen rakni hogy ne eresszen.
Főleg a főfékhenger a kritikus, a munkahengernél, lehet azt érdemes valami más márkára cserélni, ha az eredeti már problémás.
jaja..Igazad van, Keri.
;) :)
Teknőc
Meleg van :)))
Nyilván az óra pontatlanságában térnek el csak a vélemények. Azért számoltam ki, hogy lehessen következtetni kinek mennyit csal.
Nekem ezek szerint egy +100-200rpm-el mutat többet.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|