:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ha v.ki tud eladó,gyári állaptban(fontos)lévő kis ETZ-t Bp.környékéről írjon egy sms-t(30 4 911 663) léccci.
El sem tudjátok képzelni mennyire hálás vagyok nektek. Ha tudom, hogy itt ilyen okos emberek vannak, akkor nem görcsölök rajta egy órát, hogy mijafenéjé nem jön le. Köszönöm szépen. :) Ha összeraktam, mehettek vele egy karikát.
Szia!
Nem tudom pontosan de szerintem megegyezik a 250esével, és annak kúppal, van rögzítve. A leszedése úgy megy hogy középen ami rögzíti csavart ki kell szedni és a helyére egy 10es csavart kell tekerni ami jó hosszú és az majd letolja a kúpról. Asszem min.100mmnek kell lennie.
Remélem nem mondtam hülyeséget.
Megoldás: kúp--> elég egy 13as csavart betekerned neki és leugrik xD ma játszottam el ezt én is... sok sikert
Sziasztok! Van egy nagy problémám és ebben a kisfaluban senki nem tudja rá a választ és reménykedek, hogy van köztetek aki tudna segíteni. Alany: ETZ 150 Feladat: főtengely-szimmeringcsere Probléma: hogy lehet a generátor forgórészt leszerelni a főtengelyről, hogy hozzáférhessek a szimmeringhez. Az állórészt már lehúztam, de nem tudom hogy van rögzítve a tengelyen a forgórész. Ékkel? Kúppal? Valami csavarral? Csapágylehúzót kell valahogy ráerőltetni vagy hogy lehet leberhelni?
Ahha!! Én Zákányi vagyok! A Jágernak igen jó a híre, nagyon jó mesterember!
Akkor viszem hozzá a cuccost. :P thx
Szeva!
Én csurgói vagyok, de én is úgy tudom, hogy a Jáger. Meg nekem azt szokták mondani a nagy mz-sek, h furatni csak a Jágerhez vigyek. Ő dolgozik itt a környéken a legjobban. Az Apriliámat is mindig(egyszer;)) jól megcsinálta, no meg ne túl drága! Csak ajánlani tudom !!!
Na minden jót!
Csáo! Tudom,h szoktak ide Nagykanizsáról is írni, tőlük kérdem,h hol tudnak ETZ főtengelyt generálozni?? Kint Palinban esetleg a Jáger?
Találtam egy 6 voltos feszabot mz ts 125 höz.Ha jó a link nézzétek meg.Megcsinálható de az egyik tranziszor collektora hova megy?azt nem látom.
http://www.zaunbau-beyer.de/images/Lollo/MZ_TS_6V_Regler_Platine.GIF
sziasztok lenne egy promlémám. vettem az mz-hez. uj fesz.szabot, szénkefét. ÉS nincs töltésem. Pedig az álórészem és a forgórészem is jó. segítsetek!!!!!
Sziasztok lenne egy problémám.
mz be vettem uj fesz.szabot. álorészt, szénkeféket. ÉS NINCS TÖLTÉSEM,DE NEM TUDOM MIÉRT CSINÁLJA EZT. ÉS DINAMOROL SE MINDIG MEGY. De a dinamom jó mert meg nézettem egy villamosági szakértövel. SEGÍTSETEK!!!!!!!!!!!!!!:):):):):)
hali! énis trofival repesztek:DDDD
nincs még meg a jogsim sajna(na meg kéne pár darabb kavics felújításra és papírozásra) ezek miat valszeg 1tz lesz a "tanuló" motrom ha a jogsi a kezemben lesz. de a trofitól megnem válok
ja am. énis ismerkednék nagyon szivesen trofis, mz-s kollégákkal
üdv:petya
ETZ 250 igényesen felújítva eladó! A motoron sok extra van: Fúrt első féktárcsa, polírozott kerekek, dupla blokktartó, 270-es henger trabant dugattyúval /még bejáratós, kb 150km-t ment gyűrűzés óta!!/. A télen volt teljes generál, összes csapágy a blokkban, főtengelyfelújítás, hátsó lánckerék 2 csapágya és mindkét kerék újracsapágyazva!
A motor egyébként 85-ös évjárat, törzskönyves! Érdeklődni emailben vagy telefonon bármikor /06209658496/, de sajnos nem mindig tudom felvenni, mert nagyon zajos helyen melózok! Képeket emailben tudok küldeni!
ThUnDeR
Hali!
Ha még nem ismered, akkor keresd meg "trophylaci" kollégát az index.hu MZ fórumán (de ide is szokott irogatni). Nála fanatikusabbat még nem ismerek. Egy szomszédomnak is van trophyja, de ő nem internetezik.
Ja és pár napja a kaposvári tesco előtt is láttam egy kis 125-ös narancssárga troffancsot, de a gazdája épp nem volt ott, szívesen beszélgettem volna vele pedig :-)
Mindek kedves Mz Trophy tulajdonos!
Az iwiw-en jelöljétek be ismerősnek az Mz Trophy Motorosokat! Szerezzünk új ismeretségeket, Trophy-s kapcsolatokat, motoros barátokat!
Köszi!
Karbantartom, azzal nincs gond (ezt meg is hálálta eddig a vas)de eléggé vészmadárkodó típus vagyok, ezért hordozok mindenféle tarcsicuccot/szerszámot. Persze Murphy törvénye mindíg a legrosszabbkor szokott életbe lépni (szabadon: "minden más szerszám van" ) :-)
Hali!
Úgy néz ki, kiszedtem minden csavart. Most megpróbálkozom az általad említett módszerrel. Most már legalább tudom, hogy mire kell számítanom. Köszi!
Este írok, hogy mire jutottam. :D
Széles utat! :D
Ja, az más. Akkor sajnos borítani kell a blokkot.
Elvileg létezik ehhez valami lehúzószerszám, de nekem ilyen nincs. A lényeg az, hogy (asszem) a jobb blokkfélben marad a komplett váltórész, így a bal oldalát kell lehúzni. Én emlékeim szerint betekertem a 3 M6-os csavar helyére hosszabb menetes szárakat, ezekre 3szög alakban laposvasakat húztam két-két-két anyával és 3 karú csapágylehúzóval és - nem túl durván - feszítettem a főtengely végéhez képest, miközben egy keményfa darabbal körben kocogtattam egy kisebb kalapáccsal a blokkfelet.
De arra a 3 M6-os menetre vigyázni kell, mert sokat nem bírnak!
De legelőször keresd meg azt az egy bentmaradt csavart! :) A gyújtás környékén - kiszedve a gumidugókat - is kitekertél mindent?
Más alkalommal simán körbekocogtattam vagy százszor a blokkfelet fent említett fa dornival és simán szétjött.
Találkoztunk4 Az enyém az a kissé viseletes, de kétségkívül citromsárga ETZ! :-)
Nekem nincs rajta doboz, csak lehajtható oldalcsomagtartó. Olyan DDR kivitel, de nem rossz, lehet rá pakolni rengeteget!
Ha jobb kedvem van teszek rá egy nyeregtáskát, de egy ilyen kaposvári jellegű túrán nincs annyi cucc, hogy megtöltsem. amúgy meg csak lebeg ott oldalt.
Így sátor jobbra-hálózsák balra, a hátam mögé meg a ruha, és ennyi.
Szerszám meg ilyen helyre már csak azért sem kell, mert másnak úgyis van! :-)
Meg egyébként sem kell, egy 5-600 km-es útra!
Szerintem inkább a karbantartás a megoldás, nem a szerszám cipelés.
Hali!
Köszönöm a segítséget!
Örülök, hogy találtam valakit, aki ért a peregyhez :)
Sajnos nem lehetett ebben a formában kielégítő a válasz, mert egy "aprócska" részletet kihagytam a történetből: nem akart megmozdulni a főtengely...ezért lett szétszedve...a berúgókar nem mozdította meg. Ahogy levettem a hengert rögtön okosabb lettem. A forgattyú tiszta rozsda. nem lehet megforgatni a főtengelyt még fogóval sem. Lehet, hogy ilyen esetben már nem elég a petróleum...? :S
Bocs, hogy nem írtam le ezeket!Gondolom így már más a helyzet. Szóval csk kéne tudnom, hogy jön szét a fenevad szíve. :) Széles utat!
:)) ha tudnád hogy nézet ki a dob :)
...csak anyit, hogy átment rajta egy teherautó, miután eltört a felfüggesztése és leesett :)
De hogy nyugodtan tudjatok aludni, elmondom, azóta raktam rá egy eredeti kipufogót.
Nem semmi ez a gép! A könyököket hol krómoztattad? ;-)
Hahó!
Mi már nagyon sokat értünk ám a peregyesekhez!
Az semmi esetre nem helyes módszer szerintem, hogy egy talán működőképes, gyanús zajoktól mentes blokkot ok nélkül elkezdjünk széthúzni.
Azt ajánlom, hogy még most told össze. Aztán a hajtókarcsapágyat locsolgasd bőven petróleummal, vagy csavarlazítóval miközben pörgeted a főtengelyt, h az esetleges rozsdás trutyit kihozza!
Amikor már nem rozsdaszínű a kicsorgó lé, mehet rá egy kis 2T olaj.
Ha nem lóg a tengely és a hajtókar felső szeméből nem töredezett ki a futófelület, vegyél új tűgörgőskosarat és csapszeget és a főtengelynek egyelőre ennyi gondozás elég.
Ha már úgyis le van szedve, egy fúrás viszont biztos jót tesz a hengernek.
A főtengelyszimmeringeket is mindenképp cseréld! Ha peregyesed van, ez kívülről simán megoldható.
Qplunglehúzó, a dinamóhoz meg egy hosszú 10-es csavar kell.
Én a lehúzások után apró lyukat fúrok a szimm.-be óvatosan, majd lemezcsavart hajtok bele és ennél fogva rántom ki.
Ennyi. Ha ezeken túlvagy, felöntötted olajjal, csináltál rá töltést és sikerül (egyelőre szigorúan 1:33-as keverékkel) beindítani, simán kiderülhet, hogy semmi okod nem volt elveszni a részletekben.
Egyszóval: Ne szívasd magad feleslegesen!
A nyarat motorozással kell tölteni, nem bütyköléssel! Arra ott van az ősz és a tél.
Hidd el vazze, én már többszörösen túl vagyok ezeken a dolgokon, nem a levegőbe beszélek!
ha már dicsekvés:
http://keri.szocimotoros.hu/CB750/index.htm
Ez kompletten minden 2 személyre 2 hétre, sátorral.
A szerszámkészlet és tartalék alkatrészek a jobb oldali doboz, kb 1/4éd foglalja.
Igaz, hogy ez Honda, de a Jawan is pontosan ugyan ez a felszerelés volt.
te jó ég...menyi minden :)
eleinte én is sokmindent vittem, de aztán letisztultak a dolgok, túl sokat nem érdemes, mert ugyis az romlik el ami eppen nincs, inkább kreativitással kell pótolni a tartalék alkatrészt...illetve előzetes karbantartással.
volt felvetés hogy kellene írni egy cikket mit kell vinni egy túrára, de az az igazság. Én elég jól szoktam pakolni (kishelyre minden ami kell) de nem tudnám felsorolni miket rakok be, ez csak úgy ösztönből jön amikor szedem össze a cuccokat :)
Najó azért nem enyire durva, simán minden elképzelhetőt összegyüjtök egy kupacba ami kellhet, fontossági sorrendben elkezdem pakolni befele és amikor elfogyot a helyem akkor abbahagyom :)
PErsze nem árt ha az ember tudja mi igazán fontos, nem úgy mint HyGy aki azért vett nagyobb motort, mert a Jawan nem fért el rendesen a kemping asztal, szék, hajszárító... meg kitudja mi minden felesleges dolog :)
Nade hogy hasznos tippeket is mondjak:
Pillanatragasztó, FBS(vagy loktite szilikon blokktömítő), epokit gyanta, extra erős ragasztószallag, szigetelőszallag, gyorskötöző, acédrót, villanyvezeték, üzemanyagcső, kombináltfogó (sátorhoz amúgy is praktikus), papagájfogó, alap szerszámkészlet (villás,imbusz, csavarhúzók, de csak olyan méretek ami a motoron előfordul), defektjavító+tartalék belső, bowden javító készlet, 2T olaj, ja meg egy digitmulti
Mindez elég kis helyen elfér.
Esetleg megszakító, gyújtótrafó, kondit is berakhatsz, de a megszakító kivételével mindent kapsz autós boltban is, szóval az nem kötelező.
ha rendben van a motor, akkor 5000kmet gond nélkül ki kell bírnia, a felsorolt szerszámkészelet előnyeit általában az úti társaim szokták értékelni :) illetve a nem motorhoz kapcsolódó problémáknál is hasznosak tudnak lenni, főleg az extraerős ragszallag, pillanatragasztó és gyorskötöző nagyon praktikus dolog.
izlések és pofonok
Nekem is beállítható 1000korüli alapjárat, de én is elég magasra feltekertem a TSen mert így gyorsaban ki lehet lőni lámpától.
megy végülis 1000től is, de én jobban szeretem ha nem kell várni, mert igazából ahogy te is írtad 2000 alatt nem érdemes még a kuplungot sem ráereszteni a ménesre.
Szóval ahogy írtam ez leginkáb izlés kérdése, hogy a csöndes pöfögés, vagy gyors reakció a fontosabb az embernek.
Mindig röhögök amikor valaki az alacsony alapjárattal henceg, mert amíg nincs szétkopva a csapágy és még kompresszió is van addig be lehet állítani minden motort.
Sziasztok!
Nem sokat értek a motorokhoz. Bátyámnak van egy TS 125-öse...néha néztem hogy bütyköli ennyi. Sikeresen hozzájutottam egy TS 250/1-hez. Szeretném felújítani. A sorrend először a blokkot teljesen...stb.
Kivettem és elkezdtem bontani. Levettem a dekliket, a kuplungot, a generátort(a tekercs fent maradt), a lánckereket, az itt található fogaskerekeket, a hengert. Végül kivettem(szerintem)az összes összetartó csavart(kb. 13db). Na, itt akadtam el. Nem tudom, hogy miért nem akar szétjönni a blokk. Kb. 1mm-es nyílás van, de innentől nem moccan semerre. jó lenne, ha valaki el tudná mondani, hogy mi a helyes módszer a szétbontásra...lehetőleg úgy, hogy össze tudjam rakni. :D
Segítségeteket előre is köszönöm. Jah lehet hogy jelent valamit: kb. 10 éve áll a moci egy fészer alatt. :D
Igen azt hallottam már, hogy a tompított leszívja.Dehát akkor ezen csak a teljes átnézés, meg felújjítás segítene.
1000-es alapjárat...Hát, grat!:)Egyébként nekem 150-es tz-mvan.Majd jövőhónapba gondolkoztam azon, hogy szétkapom a motort, és lefényezem a vázat, meg ienek.Aztán akkor a kábeleket meglesem,hogy minden okés-e velük.Meg mindent átkutatok.Az az érdekes, hogy a másik 150-es tz-m is csinált iet.:/
Bocsi, de nem tudok linket berakni :-)
A 98-as benzin megszünéséről:
http://index.hu/gazdasag/magyar/98as070425/
Én ha Piliscsaba felé járok akkor ott mindíg 98-ast tankolok, mert ugyanannyiért van mint a legközelebbi kúton a 95-ös. Gondolom azért mert hamarosan megszüntetik
Az a kötés párhuzamos ami azt jelenti hogy a feszültség a trafón is meg bekapcsolt féklámpán is ugyanannyi.Az áram erőssége az ami ilyenkor gyengül ,emiatt hagy ki.Inkább akkor vedd le máshonnan a feszt olyan helyről ahol nem kell sok amper,de ha a dinamó/GENERÁTOR TELJESITMÉNYÉT nézzük akár honnan is veszed le a feszt a motor leállhat mert nem bir többet tölteni .A teljesitmény számit.
...no persze a sporttáskában már nem tarcsicuccok és szerszámok pihennek, hanem egyéb úti cókmók :-)
Célszerű pakolás kérdése de sokat segít a villatáska ami a lámpám felett kapott helyet (hisz találkoztunk Kaposváron, tiéd a citromsárga ETZ ugye?) és akkor még a topcase 3/4-e üres. Ha messzebb megyek, akkor meg felpókozom magam mögé a bazinagy sporttáskámat, amibe az egyéb cuccaim szépen elférnek. Amúgy egy komoly tanktáska és oldaltáska szetten kezdtem gondolkodni mostanában...
Jók lehetnek ezek a külföldi utak, mennék én is szívesen, de idén speciel nem tudnék annyi szabit kivenni....marad egy itthonra piki24 kollégával betervezett Győr környéki, majd egy mátrai túra...és már tuti jó ha ez a kettő is összejön. A gyulai szocitalira meg most még nem is merek gondolni, de ott is jó lenne jelen lenni :-)
Jut eszembe ez volt a 2005-ös!
http://www.szocimotoros.hu/hu/turaktalalkozok/109
Tallinnba a Yamahával mentem, de pl 2005-ben Gdanszkban voltunk, a Mora az ETZ-vel jött, és gond nélkül megjártuk. Pedig az ő MZ-je egy igencsak agyontákolt szerkezet!
Hát Észtország nem olcsó hely, a többi viszont nagyon az! Talán a Lengyelek a legolcsóbbak. Lettországban meg figyeljetek merre mentek, mert a térképen szép vastag piros vonal az aszfalt út, a többi meg csak murva!
Egyébként rengeteg a látnivaló! Nagyon tuti hely!
mivel mentél/mentetek?
Eredeti terv az volt hogy Tallin-Helsinki Botteni öblöt megkerülve Norvégia és haza... Kárpátok tuti jó volt deVarsótól Tallinig elég egyenesen visz az út nem?- ugye a Via Baltica, viszont olcsó a benzin :D
Ezzel az a baj, hogy ha ezt mind felpakolod nem marad hely másnak! :-D
Egyébként mi az elmúlt nyáron voltunk Tallinban, 4600Km volt, lehet, hogy exportáltak valamit oda, de egy szál MZ-t nem láttunk!
wow! no ilyenre gondoltam amikor a kérdést feltettem, elindítja az agyam :D Várom a további segítségeket!
KÖSZesz!
Amik a leglényegesebbek:
Gyertyakulcs, tartalék gyertya, csavarhúzó, pót fesszabi, (kéne még: pót gy.trafó, kábel, pipa), mexakító, kondi, első és hátsó gumibelső, de azért tiptop készlet is, szerelővasak, állítható villáskulcs, tarcsi biztosítékok, minden bowdenből egy pót, drót és maZZZag mindíg legyen nálad, és természetesen izzókészlet, elsősegélycsomag, pumpa, szigszalag, drótkefe, ja és egy pótlánc. Igen, lehet röhögni, főleg hogy ez csak úgy hirtelen jutott eszembe, több is van :-))
mély érdeklődéssel várom..zzz..
Hosszú az a lista, de épp készülök leltározni mert lassan magam sem tudom hogy mi van nálam és mi nincs :-)
elvileg exportáltak de ott azért már nem ilyennel járnak:D ami esetleg szerencsére adhat majd okot hogy igen sok német motoros tolja a túrákat a bömbimocikkal, és hátha akadnak még műértők, vagyugye a német motoros papa csakmegáll-már, mivel szereléssel hadilábon állok, igyexek ismerkedni a szereléssel olvasom a könyvet és hozzánézem a mocit:D konkrétan te milyen tarcsi cuccokat szoktál vinni? ...gyűjtöm az infókat...
Nálam az akksi felett, mellett+ topcase alja+hengertáska tele van szerszámokkal, tarcsi cuccokkal (eddig KOPP-KOPP nem kellett semmi 1-2 biztosítékon kívül) de legalább ha egyszer otthontól 1200km-re Bivalybasznádalján szarba kerülök a motorral akkor pont az nem lesz nálam ami kéne :-)) A fjordoknál meg azért nem tuti hogy olyan sok cucc terem az MZ-hez bár lehet hogy tévedek, mert ha jól tudom arrafelé is exportáltak rengetegett annak idején :-)
R'R
ja velem is volt olyan hogy a kereszteződésben kanyarodtam volna balra, leszálltam a mociról karbira néztem rá, és elment előttem egy Mz-s látta hogy még 5mp múlva is ott vagyok és már fordult is vissza hogy mi a helyzet, mit segítsen...
Remélem nekünk is lesz hasonló cseresznyénk mint nektek:D:D
Én semmit nem szoktam vinni! Eddig bejött!! :-)
Na jó ez túlzás, izzókészlet+ defektjavító spray szokott nálam lenni. De mondjuk csavarhúzó az izzócseréhez már nem. De ha gáz van mindíg segít valaki!
Ebből jut eszembe, egyszer Morával haladtunk hazafelé egy túráról, és leszakadt a generátorról a szénkefe vezetéke. (Misztikus, hogy miért) Meg is beszéltük, hogy innentől töltésem az 0V, majd cserélgettjülk a 2 MZ-ben az akkukat. Erre megállt mellettünk egy kompletten felszerelt szervízautó, szerintem még motorgenerált is csináltak volna ha kell! :-) Adtak mindent, megcsináltuk, és tűz haza!
Mindíg hazajut az ember valahogy!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|