:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Bocsi nem okoskodni akarok de ez igy nem teljesen igaz.A kérdéses ts 125-ön valóban a gázbovdent kell állitani ugyanugy mint a ts 150-en.A ts 250 és a ts 250/1-en van állitócsavar.A gáztolattyu ütközési helyzetét állitjuk be vele,vagyis tulajdonképp ugyanazt érjük el mint a bovdennel de mégiscsak csavar.Mégegyszer bocsi hogy okoskodtam de csak asegitöszándék vezérelt.Remélem nem haragszol.
hali A ts en nincs alapjárati csavar, csak a bovdennel ehet állítani valamennyit...
lehet kapni,vagy van mz-re simsonra szerelhető olyan műszer ami méri az h az akuban mennyi áram van folyamatosan??
üdv mindenkinek!
Tudna valaki ajánlani egy viszonylag jóminőségű, olcsó festéket(szóró pisztolyba valót)?Leszeretném fényezni a vázat, a sárvédőt stb...-t feketére.A ha lehet a neuloxal kíméljetek:)köszönöm
üdv!
üdv
megint csak egy kis segítségre lenne szükségem. ts 125-ös mocin, hogyan lehet alapjáratot feljebb venni?
előre is köszi.
Hali!
Kell valakinek 1db Krauzer doboz tarto szett (hatso+oldalso)? Nekem sajnos szuksegtelenne valt. A Futar Petinel vettem 1honapja 4500ft-ert, s alig hasznaltam.
Erdeklodni emailon PLS.
Kosz a turelmet.
udv
Hello MATIZ!!!!!!!! Korábban azt írtad hogy: "További "érdemes tudni" jellegű dolgok. Annak idején krosszozott, máig megvan a Czetka váz, TS blokk, Jawa villa krosszgépe (egy kis műszer, egy darab történelem)"
Csak annyit szeretnék kérni vagy kérdezni hogy esetleg tudnál-e nekem képet küldeni arról az épített crossmociról? Nekem is van egy átalakított Ts 250/1 vázas ETZ blokkos krosszmocim amit én építettem, de még nem tökéletes ezért szeretnék még ötleteket merítni hozzá.
Ha tudsz küldeni képet, akkor az e-mail címemre jöhet! Köszi! ÜDV!
Hi All!
Szeretném megosztani veletek, hogy hála a frissen felújított ETZ-mnek, a hétvégén újra megtaláltam az utcai motorozás örömeit. A kis ebéd előtto köröcske 300km-re sikerült...egyszerűen nem volt kedvem visszafordulni :)
Pár apró kérdés még nyitott maradt:
-le lehet valamivel normalisan tömíteni a karburátort? A boltban vásárolható tömítők össze vissza lógnak es folyton csöpög, gondolom nem kis köze van a 4.5L-es fogyihoz mert 0.5 legalabb elfolyik 100kmen. Ráadásul nekem gyanúsan érzéketlen az üresjárási levegőcsavarra.
-még minden a gyári rajta, de ha jól sejtem a 93kmh -s végét még egy normális gyújtással lehet feljebbküldeni.
(95ös benya, Motul 2T 1:40)
-Az elvileg favorit Isolator 260-at kormolta, NGK-val szép barna ahogy kell.
-Van egy tarcsi 150-es hengerem a 125ös helyére szántam, van hozzá membránom is, érdemes foglalkozni a cseréjével?
Ha igen karbit mire cseréljem mert a Bing elég húzós :(
Még lenne számtalan hülyeségem de nem merem eccerre zúdítnai...
Széles utat mindenkinek!
Köszi a tippeket.Arra a dörzsi szivacsra vagy mi a fene a neve gondolsz ugye?A vezetékelés már a fejemben van ugyhogy avval nem lesz gond.Megveszem a 7 eres kábelt szürke szinben aztán a látható helyeken zsugorcsövezem feketére.Igy elöre gondolkodva azt még el nem tudom képzelni hogy férek el a lámptestben de majd csak lesz valahogy.Ugyanis nem ts lámpa van a mocin hanem szerintem etz vagy ahhoz hasonló.Magyarul a gyujtáskapcsoló külön konzolon van mint az etz-n.
Valamiért nem jutott az eszembe, amikor itt voltál budán, hogy ezt a vezetékezés dolgot te kérdezted. Csak azért, mert épp Kelenföldőn, az állomástól egy ugrásra van egy bolt, ahol lehet méterben venni PVC kábelbújtatót, mindenféle méretben. Szakasztott gyárira meg lehet vele csinálni a kötegelést.
Én egy bontott Skoda kötegből merítettem a különböző színű drótokat bele. A küszöbben futó rész gyakorlatilag vadi újnak tekinthető, ott semmit nem mozognak a derótok, nem fáradnak el.
A küllőtisztogatásnál meg azt nem említettem, hogy a krómtisztító paszta előtt én azzal a fémforgácsokból összefont mosogató bizbasszal pucolgattam le a küllőket. Nagyon hatásos, mégsem karcol. Alu cuccok fényesítgetésére, tisztítására is ajánlom. (persze nem polírozott felületen)
Hali!
Van egy papír nélküli 250-es TZ-m. Motorikusan egész jó. Egyben adnám el, ha érdekel mailben küldök képet is.
Akkor inkább már fesszab... Mert az előtte van és a generátor amúgy is sokat termel ezért kell fesszab.
Ja... Meg írni se tok .D
Bocsi:)
ThUnDeR
Újabb fejlemény trafó melegedés ügyben! Lehúztam minden vezetéket a generétottól és így nem melegszik a trafó.. Akkor lehet hogy álló vagy forgórészem menetzárlatos? :/
ThUnDeR
Gratulálok hozzá, jó egészséget és kitartást a Családnak.Sok lesz az öröm, de főleg az elején, az aggódás... Vigyázzatok rá, a Ti felelősségetek és munkátok, hogy értékes Ember legyen belőle. Én kettőn fáradozom, 6 és 2 éve, remélem sikerül Embert faragnom belőlük.Sok-sok pillanat lesz, ami egy életre magmarad, tudod, az első dolgok... Hihetetlen élmények, az ilyen pillanatokért (is) érdemes élni.
Üdv!
Cseréltem trafót, és a helyzet ugyan az... Most jöttem melóból haza, és megfőzte a trafót a gép, leállt mint a szar mikor áltam a zárt sorompónál..
Egyéb tibb?
ThUnDeR
Sziasztok!Szükségem lenne egy Etz 250 fordulatszámmérőre,ami nincs beázva szétkopva,ha valakinek lenne az írjon ide meg azt is hogy ,hogyéé vesztegeti??wespe88@freemail.hu
Jó egészséget a kiscsajnak.:-)
Etesd, neveld, óvd, hogy növekedjen, mert kicsi, csak 49 cm3. De később még lesz 1200, sőt akár 2000 is! :-))
Ilyen fergeteges élményem nekem is volt 20 és 18 évvel ezelőtt. :-(
De most 189 és 192 cm magasak a fiúk. Sok örömem volt eddig is.
Na ezt kívánom nektek.
Zoltán
hajszárító is jó ha meleg:).
MEGSZÜLETETT első gyermekem. Dúzs Boglárka Zsófia. 07:20 kor látta meg a napvilágot.
49cm és 2900grammal.Szép és egészséges. Kell ennél szebb nap ?
Kösz a tanácsot ugy fogom csinálni.Nekem nincs hölégfuvom de ahol melozom ott van majd elkérem.Én is a zsugorra gondoltam mert mégis hogy néz ki szürkén?A 8 vezetékhez nem ragaszkodom mert ugy sincs visszajelzölámpa a "0" álláshoz bár a vezetéke megvan.
Én is ugy csinaltam, vettem fehér 7erest és rámelegítettem a zsugorfoliat. Egyébként eleinte bénaztam a rámelegítéssel, probalkoztam mindenféle hülyeséggel, aztan rájöttem a csodafegyverre: hőlégfúvó. Szuper nagyon probald ki ha van. Ha 8erest akarsz akkor meg annyi hogy veszel külön vezetéket, belehúzod a zsugorfoliaba a 7erest meg az 1-et és kész a 8eres:)
Voltam villamossági boltban.Sajnos a 7 eres kábel csak szürke szinben van.Másik boltban is néztem ott is ugyanez.Valószinü ugy csinálom majd hogy a látható helyeken ráhuzok egy fekete zsugort.A nagy része ugyis az ülés és a tank alatt van.Egyébként az egyik heyen azt mondták hogy megoldható több érrel is de csak rendelésre megy.Az árát már megsem kérdeztem gondolom nem olcsó a rendelt.A 7 eres egyébként 400 ft/méter.
Köszi a biztatást remélem sikerül jól megoldanom.A 8 ér a rajz szerint a köv:1. akku+,2. akku-,3.feszszab-gyujtkapcs,4.bal index,5.jobb index,6.hátsó helyzetjelző,7.trafó-gyujtkapcs,8.a sebváltó"0"állását jelzö vezeték.Ezek közül melyiket ne használjam?Esetleg a negativot lehetne a motorvázra bizni?Ez a rajz amit néztem 250/1-es re vonatkozik nem tudom a többi mocinál hogy van.Egyébként ha nincs 8 eres akkor megoldom másképp.Valahogy akkor is összehozom.A hátsó lámpához egyértelmü hogy nem 7 meg 8 eressel viszem hanem amennyi kell.Kösz a tippeket majd alkamazom.
Bajod biztos nem lesz belőle :)
Hmm 8 ér? Nem biztos hogy találsz ilyet. Nekem azt mondták hogy csak 7 eres van :) Lehet átbaftak, de szerintem a 7 is bőven elég. Kiindulva abból hogy sámsonon akkus gyújtással 6 ér elég volt hátra.
Ami meg esztétikát érinti. Ha elfogadsz egy javaslatot, akkor a főbb helyekre (első lámpa, hátsó lámpa, gykapcs) 5 eressel viszed a delejt, míg az indexekhez használj külön 2 eres kábeleket. A tapasztalatom az az hogy az indexek és a kürt szokta gerjeszteni a legfurább elektronikai hibákat. Ha ezeket szépen rendezve tudod elhelyezni, egy átlátható vezetékelésed lesz :) Valamint megéri használni a ragasztópisztolyt. Nem kell gányolni vele, csak ahol gondolod, hogy itt ne mozogjon a vezeték, oda teszel egy pöttyet :)
Jó vezetékelést, kevés áramütést :D Vigyázz a vicces haverokkal :D
(-Akkor most ne rúgjak rá? -NE!!! -Jó(és már rúg is)) :D
Akkor biztos öcsém "osztálytársa" leszel. :DDD
Igen a gyári rajzokon ott a vastagság.Illetve szebbik nevén a keresztmetszet.Pont ezt próbáltam ecsetelni hogyha az ember a gyári állapothoz próbál igazodni akkor egy kábelköteggel ami az akkutól a gyujtáskapcsolóig megy nem tudja megoldani.Vagy az összes vezeték 1.5-es vagy az összes 0.75-ös.Vagy két köteget visz.Egyikben a 1.5-ek másikban a 0.75-ök.Ebben különbözik a gyári meg a nem gyári köteg.Vagy létezik vegyes kötegelésü kábel is?Ezt viszont nem tudom de szerintem nincs.Egyébként azért örülök ennek a témának mert nekem is vezetékelnem kéne a /1-emet.Nekem még gyári köteg van csak az a baj vele hogy az elözö tulaj szétvagdosta a gyujtáskapcsoló elött meg a lámpa elött aztán összeszigszalagozta.Szóval nagyon csunya.Tehát akkor szerinted vegyek egy 8x1.5-es kábelt azt azzal vigyem elöre a graftot?Végülis abban igazad van hogy a vastagabbol baj nem lehet ugye?
Köszi mindenkinek a segítséget.
Más,
Ma voltam beíratkozni MAMI-ba :)
cső!
ilyen emberrekkel énis szivesen beszélnék:DDD
üdv:petya
Tegnap megálltam nagymamáméknál letámasztottam a 251-esemet. A kerítésüket csináltatták és mielőtt tovább indultam, szóbaelegyedtem az egyik mesterrel. Kérdezgetett a motorról és a beszélgetés végére kiderült, hogy 1976-ban Zschopauban dolgozott az MZ gyárban. Azt mondta hogy 5 percenként jött le egy motor és akkor még a kanyarba se volt tárcsafék. Szerintem érdekes, szívesen beszélgettem volna még vele, de sajnos sietnem kellett.
csá!
nekem a trofielektroniája az alapján lett átnézve és ahol kellet javítva, azótais működik(csak nincs indexem XD így azt részt kihagytam)
üdv:petya
Semmi probléma, lehet én is tul reagáltam a dolgot, nem akarok senkivel se rosszban lenni, úgyhogy részemről nincs harag.
Egyébként nem állítom magamrol hogy többet tudnék mint más, és nem is akarom hogy valaki is ezt higgye, maradok szerény gyerek szerepben inkább:).
Zsugorcsővel kapcsolatban egyenlőre nekem még nincs nagy tapasztalatom, bár a motoron elég sokhelyen zsugorcsöveztem, de láttam gyári új motorokon hogy azokon is zsugorcsövezve van, úgy hogy reménykedek hogy hidegbe nem történik vele semmi:)
én szoktam zsugorcsövet használni, csatik, toldások elágazások szigetelésére. Ott nem okoz gondot a keményedés. Törni nem törik amúgy sem.
Kábelköteg burkolására valóban nem ideális.
gyári rajz, illene működnie...én is azt szoktam használni
Előre csak a 12V megy az akkutól a gyújtáskapcsolóig (biztosítékon keresztül) vastagon, a többi lehet vékonyabb. A gyújtáskapcsolótól pedig már csak a nagy fogyasztóhoz a reflektor izzóhoz érdemes vastag drótot használni, hogy kisebb legyen a feszültség esés, de ha vékonyat használsz azzal sem lesz semmi gond.
Amúgy szokták relézni a reflektort, hogy a lámpakapcslóba ne kelljen vastag drótot vezetni.
Ha jól tudom némelyik kapcsolási rajzon a vezeték gyári vastagsága is fel van tüntetve.
Japp akkor én értettelek félre :)
Np.
Szentírásnak ne vedd a zsugorcsöves dolgot se, de amit én használtam a piros MZ-hez az spec ilyen. Meghát ugye adódik hogy ha hidegre keményedik(összehúzódik) akkor kiba hidegre törik :) Illetve repedezik.
Gyújtáskapcsolós téma meg majd hétfőn mert költözködés miatt nincs most netem otthon.
Ahoy!
Ma reggel 7:40tájékán találkoztam egy szép piros ETZ-vel, nameg persze a gazdájával ("libazöld" krosszbukó)
a Gellérthegyen lefelé jövet a Hegyaljára... Esetleg innen valaki?
Ha igen akkor szép a gép...
T
Má bocs de nem variálok csak a véleményem irtam le.Valamit félreértettél.Nem irtam hogy nem jó a több eres kábel.Szerintem is a legjobb megoldás ha nem tud az ember venni vagy szerezni gyári kábelköteget.Egyébként meg jó hogy elkezdtem kicsit kötekedni mert igy olyan részletek is elöjöttek a témába amiböl tanultam és okosodtam.Pld zsugorcsövezni nem fogok mert irtad hogy nem jó hidegben.A másik hogy érdekelne az egyszerüsitett gyujtáskapcsolós megoldásod.Mindenkitöl elnézést aki ugy érzi megbántottam.Főleg Nagy Joe-tól.A jövőben igyekszem nem firkálni meggondolatlanul.
Bocs levendel, megint hülye vagyok, zsakfosra gondoltam :D:D:D:D
Nem, ez alapján színpadi reflektorrá válik :)
Persze hogy fog működni. Ha eredeti :)
Viszont ez is mint minden rajz szerintem egyszerűsíthető. Mikor utoljára TS-t vezetékeltem csináltam hozzá egy másik rajzot az eredeti alapján. Annyi különbséggel, hogy a gyújtáskapcsoló résznél egy forgatható papírcsíkot tettem be, amin a különböző kapcsolóállások más-más módon voltak felrajzolva, és a két oldalt elhelyezkedő vezetékek voltak a kapcsoló állása szerint kapcsolva. Hasznos, mert segít a rendszer megétésében. Ha megtalálom akkor csinálok fotót róla aztáűn felteszem. Lehet hétfőn ez aktuálissá is válik.
levendel:
Megint felelslegesen variálsz. Továbbra is a legegyszerűbb módszer a több eres kábel. Ha 7 ereset veszel annak még az az előnye is megvan hogy tudsz elágazásokat csinálni a burkolatának különösebb megbontása nélkül. De az 5 eres se rossz, csak használj simsonban sokat látott(talán ETZ-ben is) összekötőket. Gondolok itt azokra a fekete saruzott összekötőkre.
Üdv.: CREation
Hi!
A szakirodalomban a 6V-os MZ bekötési rajz, az jó? Úgy értem, hogy ez alapján ha bekötöm TS-t akkor fog-é működni?
Köszi!
Kösz a választ.Lehet hogy rosszul értelmezem de tulajdonképpen akkor az elöremenö kötegben csak 1.5-es kábel lesz nemde? A hátsolámpához menö köteg meg lehet 0.75-ös.
Igazad van megkövetlek nem olvastam el rendesen a kérdést.Most elolvastam ujra és a választ is.Egyébként nem oktatni akartalak hiszen valószinü te jobban értesz a vezetékekhez.Csak arra akartam rámutatni hogy néha aki segiteni akar annyira leegyszerüsiti a választ hogy a kérdezön nem segit.Szerintem ha azt válaszolod neki amit nekem irtál jobban képbe lesz.Magyarul nem lehet ugyanolyan kábelköteget venni mint amit gyárilag tettek rá.Elnézést kérek hogy megirtam a véleményem.Többet nem fordul elö veled kapcsolatban.
Ebből látszik, hogy sík hülye vagyok a ts-hez.:)
Szevasz Matiz!
Te hajlandó vagy párbeszédre is, vagy csak szimplán az észt szereted osztani a népnek? (az is jó ám:)
nem rozsdásodik a tankod? akkor szokot finom rozsdapor leüllepedni a karbi meg a vízzsák aljára
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|