:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szürreális fogyasztási élményben volt részem.
Kocsimban (1.4 F Astra)elszállt az 5. fokozat. Semmi gond. 4.ben kényelmesen megy 90-100-at, gondoltam legfeljebb többet fogyaszt. Hát nem.
5,9litert fogyasztott.
Legjobb fogyasztásom ugyan ilyen országúti menet és tempó mellett 6,3liter volt.
Ezek szerint megdőlt az a tézis, hogy mindig a legmagasabb fokozatba kell kapcsolni, amit erőlködés nélkül elbír a motor, mivel már 50-nél 5.be szoktam kapcsolni, biztos hogy 90-nél nem erőlködik.
Többet nem cseszem le az asszonyt hogy miért nem rakja még 5-be :D hiszen csak gazdaságosan vezet :D
Ugyan ezt tapasztaltam Jawa350-el is amikor annak is elszállt a legmagasabb 4. fokozata, de azért egy esetből és különösen a Jawa alapján nem vontam le következtetést, csak simán érdekesnek tartottam.
Egyébként egy fordulat/nyomaték/fogasztás diagramból is hasonló következtetéseket tudtam levonni, de lehülyéztek...nyilván a kocsim nem értett egyet velük :D
Et cuzi szenyor! Észak felől jobbra van..DDD
Teknőc
Szia!
Kizárásos alapon Észak felől jössz, tehát:
Mártély, Petőfi utca,(templom előtt balra, kemping, vagy strand tábla is van ott) s végig haladsz rajta. (kiérsz a faluból) Fel a gátra, majd le, s ennyi. Már ott is vagy.
http://www.martely.hu/terkep/41
Teknőc
Átmentem a csevegő rovatba, nehogy megszóljanak minket az OFF miatt...
üdv.: R
Mártélyt tudom, a Gyémánttorkot, strandot nem ismerem. Jó lenne motorozni, fürdeni, motorozni. :-)
Ha nem dolgozok akkor szerintem menni fog. ;)
Szerdán a Mártély, Gyémánttoroknál, a táblánál a strand előtt találkozhatunk, reggel 9-10 -kor... jó lenne?
Teknőc
Hmvhely, simó, Hallod VG..?
Mi-mi lesz ott? Esetleg Mártély, szalonnasütés... úszkálás, stb.
Na...feldobtam valamit szerdára,..;)
Teknőc
Egyelőre úgy néz ki, szerdám szabad. Ha eljössz, mocizhatunk egyet a környéken, de csak a Simsonom közútképes. Vagy HMVhely is lehet.
Busszal járok.
Kamionnal még kevesebbe kerülne, ha sokan utaznánk.Személyautó+utánfutó is elbírna sok embert kis egy főre eső fogyasztással, de a jogszabályok nem enegedik.
"az emberek NEM akarnak úgy menni, ahogyan 3-at fogyasztana, hanem úgy ahogyan kell, a többivel."
Nem kell. Ha a többiek gyorshajtanak, és te velük tartasz, te is fizetsz.
"nagyon bonyolult ügy ez, nem csak műszaki a kérdés"
De műszaki. Az adott terheléshez szükséges minimális tömeg, minimális lég és gördülési ellenállás, valamint egy minél jobb hatásfokú motor és erőátvitel.
Azaz kis tömeg, cseppalak kis gördülési ellenállású kerekekkel, és e mellé jó hatásfokú dízelmotor.
Megjegyzés: a nagy nyomású befecskendezőrendszer elemei és a kettőstömegű lendkerék meghibásodása mélyen zsebbe nyúlós. Lehet, hogy az öreg mechanikus adagolós dízel kisebb költséggel tudja ugyanazt némi tuninggal, gázbefecskendezéssel.
Daranyi sem tud,-sem te jönni. :( Sajnálom nagyon. Alberciék jönnek, meg én. Elvileg ez 5 ember, bár ha Timpet hozza az unokát akkor 6. Egy kis etz, két kis ts, két ES 250/2. Meg Pápics kis ts-e.. Jó kis csapat lesz azért.
Értem, de a magyarhoz több a bizalmam valahogy. Elvileg faragás nélkül felmegy, ahogy néztem Alberci fesz. szab.-ját délelőtt. Na, majd kiderül, mert most nincs rá keretem. Azért köszi az infót neked is.
Teknőc
Én is am 5000ér vettem anno, bár nemtom h magyar-e, azt tudom hogy a jobboldalon van 2 csavarlyuk...
Nekem a 3600as van a gépemben, baj eddig annyi volt vele hogy a B+ vagy a D+ forrasztása engedett, de nem menet közbe vettem észre, visszaforrasztottam azóta is jó. De igazából tökmindegy melyiket veszed, faragás nélkül egyik se fog beleférni, hiszen csak TSbe tervezték nehogy már jó legyen :D
Én am azthittem hogy most hétvégén mentek Vértesbe, de igazából sajna mindegy, mert a héten még nem lesz műszakim :(
Akkor lenni "Madzsal", mert az lenni szimpatikus, több a bizalom. Ma Alberci is sztem a magyart mutatta nekem. De nem tudtam mi a kettő között a különbség, de a magyar változat lesz akkor majd a befutó. Köszönöm az infót.
Teknőc
Az drágább a magyar, a másik indiai
Nekem magyar van, régen vettem 4500-ért.
Indiait nem ismerem, de ugyan az lehet a belseje mert látszik, hogy kábelre krimpelhető saru van ráforrasztva mindkettőnél a panelre, ami vicces, mert ugyan annyi ha nem olcsóbb a direkt beforrasztható.
Az elektronikus fesz. szabályzóból melyiket vennétek meg ezek közül? Tartalékba vennék majd egyet. De nem értem itt mi a különbség, ami főleg az árban vonatkozik...Melyik lenne a jobb?
http://webmotors.hu/FESZULTSEGSZABALYZO_6V_T#page_artdet_tabs
http://webmotors.hu/FESZULTSEGSZABALYZO_6V_TS
Teknőc
Hm. ismerősen hangzik...;) :)
Elég könnyen beazonosítottál.
Termetes lovas..DDD Hm. ez jó.
http://youtu.be/J5Bpw1ayXh8
Hívtalak most, de nem vetted fel.
Elvileg Szerda szolgálatmentes.
Hétvége viszont Vértesben...Ahogy Pápicsnak ígértem, öreg, szögedi mz-ésekel.
A meghajtás változtatás nélküli témához a megfejtés pedig:
3-as guminál mért adat, 4700/min.(tacskólépés)számított adat:4507/min.
3,5-ös orosz guminál 4e/min felett kicsivel, mért adat, számított adat: 4327/min.(Lólépés)
Kb.~300/min eltérés mérési hibából eredhet. Ez pedig én hibám, a rossz vissza mérés. Ennyi.
A program is alátámasztja a többit.. Részemről ezt is végleg befejeztem.
Teknőc
A hosszú löket, alacsony fordulatszám => takarékos üzem magyarázata abban keresendő, hogy az így szerkesztett motor működése jobban közelít az ideális Carnott ciklushoz mint egy "pörgősre" tervezett.
Pedig csak egyszer kattintottam, hogy elküld.Néha turbózik a rendszerünk?
üdv.: R
Sok oka van, amelyből jó ha párat ismerek.Egyrészt, a nagy furat nagy dugófelületet ad, az több hőt vesz fel, abból nem lesz nyomaték, ez már veszteség.Másrészt, a hatékonyság akkor növekszik, ha az égő gáz hosszan expandál, kicsi nyomáson nyit a kipufogószelep, hosszú a löket, ahogyan ezt szsrobi kollégánk említi, így van.
A rövid löket kényszer, mert valahogy benne kell maradni a 20-22 m/s dugóközépsebességben.Ha nagy fordulatra tervezel, máris adódik a rövid löket.Persze, rövid lökettel sem arany az élet, a nagy átmérőjű dugók nehezek, vagy nehéz könnyűt (és tartósat!) szerkeszteni.
Nagyobb fordulaton még jobb is a tömítettség, mert a résveszteségek csak x alacsony fordulat alatt növekednek.
Ha megnézed a gyártott sorozatmotorokat, többnyire az derül ki, hogy mindig a cél szerint szerkesztenek.Ha Gödöllői rekordmotor, akkor rekord hosszú löketű, ha utcai, mindennapi, akkor enyhén rövid, vagy négyzetes, ha F1,akkor hiper-rövid löketű, ez a gyakorlat általában.
A Mahle képviselője mondta egyszer, hogy nem az F1 dugókkal van probléma, hanem a hosszú löketű szériamotorokkal, ahol (gyártástechnológiai okok miatt) 24 m/s dugósebességhez képest kell méretezni, meg a kenést is megoldani valahogy.Ez a nehéz feladat.
üdv.: R
Nem egészen kamionra gondoltam, de járj munkába mindennap kamionnal, vajon életszerű-e?
Én arra céloztam, hogy pl. meggyűlne a bajod, ha a gödöllői egyetem rekordfogyasztású gépével kellene menned bárhova.Röviden, egyszerűen: nem lehet.
A kamion és hajómotorok tulajdonságait át lehetne vinni közúti személyjárművekbe, esetleg, de nem kellene senkinek egy ilyen találmány.Elmélet nélkül nem megy, de a gyakorlat a próba.Jópár közúti jármű van már, amely 3 litert fogyaszt, erre teszteken, több független helyen is, az életben, a közlekedésben 6 litert fogyaszt.Persze, ebben benne van az is, hogy az emberek NEM akarnak úgy menni, ahogyan 3-at fogyasztana, hanem úgy ahogyan kell, a többivel. ez az életszerűség.Akkor pedig 6-ot fogyaszt.
Sajnos, nagyon bonyolult ügy ez, nem csak műszaki a kérdés, az még csak valahogy menne is.
üdv.: R
Nem egészen kamionra gondoltam, de járj munkába mindennap kamionnal, vajon életszerű-e?
Én arra céloztam, hogy pl. meggyűlne a bajod, ha a gödöllői egyetem rekordfogyasztású gépével kellene menned bárhova.Röviden, egyszerűen: nem lehet.
A kamion és hajómotorok tulajdonságait át lehetne vinni közúti személyjárművekbe, esetleg, de nem kellene senkinek egy ilyen találmány.Elmélet nélkül nem megy, de a gyakorlat a próba.Jópár közúti jármű van már, amely 3 litert fogyaszt, erre teszteken, több független helyen is, az életben, a közlekedésben 6 litert fogyaszt.Persze, ebben benne van az is, hogy az emberek NEM akarnak úgy menni, ahogyan 3-at fogyasztana, hanem úgy ahogyan kell, a többivel. ez az életszerűség.Akkor pedig 6-ot fogyaszt.
Sajnos, nagyon bonyolult ügy ez, nem csak műszaki a kérdés, az még csak valahogy menne is.
üdv.: R
Láttam ma Szegeden egy szép piros kis TS-t ETZ kipufogóval és termetes lovasával. ;-)
Szabin vok. Holnap repnap, hétfőn fűkasza, mikor leszel szabad Teki?
A hajódízelek is hosszúlöketűek, valszeg az adja a jobb hatásfokot(a munkagázból kipufogáskor minél kisebb kipufogógáznyomás, minél nagyobb munkavégzés).
Detonálás hűtéssel orvosolható.
"Fogyasztásrekorder motort nem lehet életszerűen használni"
De. A kamionok mind ilyenek, 1500/min fordulatszám körül legjobba fogyasztásuk a gyári fordulatmérők szerint.
A rövid löketűek miért nem fogyasztás rekorderek?
Tömítettség rosszabb?
Az égéstér laposabb, ami ha jól tudom jótékonyan hat a detonálási hajlamra és ezért nagyobb sűrítés lehetséges, ami a hatásfokot javítja.
Vagy csak simán az alacsony fordulat miatt hatékonyabb?
Az viszont valószínű, hogy ugyanolyan literteljesítmény esetén a nyomatéka nagyobb lesz a nagyobb motornak.Itt lassan el is érkezünk az ideális hengeregység fogalmához...meg ahhoz a kérdéshez is, hogy milyen célra kell a motor.
A fogyasztásrekorder motorok extrém hosszú löketűek, a mindennapiak közel négyzetesek, az F1 motorok hihetetlenül rövid lökettel mennek.
Igazság nincs, csak ésszerű kompromisszum.
Fogyasztásrekorder motort nem lehet életszerűen használni, F1-est sem, marad a középút, nagyon fejlesztve.
Ilyet kellene csinálni, vagy ellesni, hogyan működnek a "nagyok" motorjai.
üdv.: R
Te sem értettél meg.
Nem biztos, hogy a nagyobb lökettérfogatú ajobb, azonos teljesítményigénynél sem.
Milyen csövet??
Na mindegy.
lelazítod a kuplungkarnál a bowdent, ~2mm lazításra hagysz még helyet.
Behúzod a kuplungkart, amíg a laza bowden engedi.
A fordulatszám mérő kihajtást leszeded, ott azt a körmös (könyvben 5ös jelölés) lapot elforgatod óramutató járásával ellenkező irányba (ha jól emlékszem, de ez adja magát, ha ott van a kezedben), amíg meg nem akad teljesen és a kuplungbowden meg nem feszül és ezáltal a kuplungkart vissza nem nyitja. Így megfeszítve, visszahúzod a fordulatszám mérő fedelet, majd a bowden állítónál igényeidhez állítod. Általában kicsit érdemes visszalazítani, hogy ne nyomja folyamatosan a kiemelő csapágyat, és így tartósabb lesz. (könyv 3mm játékot ír)
Azt a körmös lapot én telefonos (csőrős) fogóval szoktam tekerni, kinyitom, bekasztom két pontba és kényelmesen tekerem ütközésig.
Ha nem érzed a kuplung rugó ellenállását, akkor mégiscsak szétakadt valahol a bowden, ha érzed és mégsem emel ki, akkor...lehet hogy a fékkart húzod :D vagy valaki megtréfált és összehegesztette a kuplunglamellákat :)
Kösz de azon már túl vagyok. A durva beállításhoz megcsináltam azt a csövet amit a könyv ír. De úgy sem sikerült.
kicsit lejjebb görgeted a lapot jobb oldalt a friss letöltés cim alatt letöltöd MZ ETZ250 haszálati útmutató-t megtalálod benne a mi kell. üdv
Sziasztok! Új vagyok még itt a fórumon. Egy kis segítséget szeretnék kérni. 250-es kuplung beállításával kapcsolatban. Valamit rosszul csinálok,mert mindenféle állítás után sem emel ki. Kérlek áruljátok el a "titkot". A bovdenen kívűl semmit sem cseréltem.
Köszi a segítséget a hézagolás megfordult már a fejemben a fekete műanyag a kukactengelj végén az üresjárat jeladó érinkezésére szolgál a léptetővella új marad a zéger,alátétek,hézagolás próba valamit ellenörzöm még egyszer a fogaskerekeket
Én is elszórakoztam ezzel a problémával egész sokat.
Nálam léptetővilla csere, a 3-ik fokozat fogaskerék kapcsolókörmeinek a köszörülése és a lánckeréktengely kihézagolása oldotta meg a problémát.
A kukactengely végére kell egy fekete műanyag lap.
A fogaskerekeknél a hibát az ablak és a köröm negatív szögének hiánya jelenti az tartja fokozatban a váltót.
Zégergyűrűket is érdemes ellenőrizni, nálam a 2. ment el miattuk.
Keri: nincs melegem, hidegebb éghajlatra jöttem...ma délben pl. 17 fok volt. Elég nagy kerekítési hiba pl. 1,93-at 1-re kerekíteni 2 helyett. De lehet abban valami amit mondasz, az ember egyszer megtanulja legalább 5 tizedesig, aztán a végét egyszerűen elfelejti...
üdv egy kérdésem lenne ha tud valaki segiteni
250 etz 3.dik sebesség hiba??
új léptető villa a fogaskerekeken hibát szemmel nem látni össze raktam a gépet ha kézzel forgatom minden ok lámpával bele világitottam a léptető v belöki a fogaskereket 3.dik ba viszont menet közben nincs 3dik sebesség ha húzom a gázt mintha át ugrálnának egymáson a fogaskerekek ha valaki tud kiinduló pontot élőre is köszönöm
Úgy látom nem értettél meg, ha nagyobb teljesítményű, nyomatékú, stb ... motort ( leg, leg ...) akarsz vásárolj nagyobbat (pl. 125-ös helyett 250-est), olyat én nem írtam, hogy "felfúrással" kezd el piszkálni. Ez az amit már rég tud a szakma.
A blokköntvény esetleg maradhat, ha bírja a terhelést. :-)
És konkrét motornál mégis hogy oldod ezt meg? Kicserélsz rajta mindent?
Akkor már tényleg a legjobb teljesítmény növelés, ha simán nagyobbra fúrod.
"100 évvel ezelőtt is tudták, hogy a "köbcenti" a legjobb tuning"
Milyen szempontból?
Egyszerűnek egyszerűbb nagyobb furatra fúrni. De hogy legjobb..
A legjobb tuning a legkönnyebb, legerősebb, legtartósabb, legkopásállóbb és legkisebb súrlódású csapágyakból, főtengelyből, dugattyúból és gyűrűből áll,a legalacsonyabb g/kWh érték mellett az adott teljesítményigénynél.
Meg a mai motorok és gumik is segítik ezt a trükköt. Bár MZ-vel is csináltam ilyet, de utána alsógatyát kellet cserélni :D
"... legfőbb kérdés hogy a nagyobb köbcentitől vagy ..." - ez nem kérdés, már 100 évvel ezelőtt is tudták, hogy a "köbcenti" a legjobb tuning. :D)
Ellenőrzésképpen a lányomat kérdeztem: Ludolf-féle szám? Háát, 3,14.. Tovább? 3,1415... tovább nem emlékszem, régen volt...
Szóval, így maradt meg az emlékezetében (mentségére szólva,azóta társadalomtudományokból diplomált).
Talán három pontot kellett volna tennem, a gyengébbek kedvéért, de el kell mondanom, hogy nem érint a téma, nem vagyok matematikus, aki versenyben áll a világgal, hogy kiszámítsa a 348000-adik tizedest.Az életben nekem elég a 3,14 is.
Teljesen napi, életszerű példákra gondolok: 90-es osztókörnél milyen falvastagságot enged még egy 78-as dugóátmérő?Vagy: lányom kerékpárcomputerétbe be kell írnom az új gumiméretet, vagy áttételszámításnál kell tudnom a h kerék kerületét, stb.Ezekhez nem kell még a harmadik tizedes sem.
Jó munkát, üdv.: R
De még mennyire, nagyon jelentős értékben.Amikor még volta 500 2T versenyben, egyszer megállapították, hogy pl. egy TZ 500 130 km/h sebességnél, utolsó fokozatban egy hirtelen teljes gázra csúszással válaszol, kicsi a gumi felülete, hogy átvigye a brutális nyomatékot.
Persze, a mi esetünkben állandó sebességekről volt szó, hogy pl. mennyi a fordulat 100 km/h-nál, ez más dolog.
A slip jelenséget használják ma is, látni lehet a lassított videókon, a motor ferdén csúszik és a hátsó kerék kicsit többet fordul, mint a megtett út (meg füstölög közben), ezt a mai pilóták nagyon tudják.
üdv.: R
Mizu? Neked is meleged van? Üsd be számológépbe, aztán megérted.
Te a kerekített értéket mondtad, Rudolf meg nem. Ennyi. Amúgy meg 2 tizedessel is elég pontos szinte mindenhez.
Vitát le kéne már zárni, legfőbb kérdés hogy a nagyobb köbcentitől vagy ETZ kipufogótól lesz-e nagyobb a sebesség?
pi=3,1415 ezt a zöldséget már többször is olvastam, ezt oktatják valahol? Mifelénk a pi 3,1416 esetleg 3,14, de semmiképp sem 3,1415.
Azért úgy néz ki ez még mindíg nem a gyári :).. alapjárat után nehezen indul el, meg kell ugrasztani, majd majdnem teljesen visszaengedett gázon hagyni hogy kicsit kihúzza magát. Ja és ez a 35°C meleg. Széthullik tőle a beállítás.
Amennyire jól megy 20-25°C-on ... :(
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|