:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok!Keresek MZ TS 250/1-est,papirokkal.Ha valaki tud valamit írjon privibe.Előre is köszi,Cufu
Nekem ezt a benzincsap okozott ilyen gondokat. A tank belső festése elzárta, de nem teljesen, a benzin útját. Csap le-szét-össze-fel, és a hiba megszünt.
Nézd meg a karbi nem e kapott koszt.Mert sztem az alapjárati kapott.Meg egyenesen vedd le a karbit hogy ha van bent kosz ne mozduljon el és megtaláld.Nézd meg a megszakitót nem szikrázik e a trafó nem melegedik e.Meg nézd meg a töltést mert ha kevés akkor kihagy a motor.kapcsolj fel minden lámpát és ha nem áll le akkor az jó.
Sziasztok, van egy gyári DDR ETZ 250 hengerem, + a hozzá tartozó hengerfej, mindkettő kítűnő állapotú, viszont a henger fúrásra szorul. Képet tudok küldeni mailben. Akit érdekel írjon mailt a muller_szabolcs@citromail.hu címre. Ár megegyezés szerint!
mzzzz!
Fotókat követelünk a négysebességesről! (akár privátba is jöhetnek)
Nagyon kíváncsivá tettél! :)
Biztos nézted, de sokszor előfordult már velem hasonló az etz-vel. Szóval egy kis víz a karbietknőben. Tényleg egy borsószem felenagyságú vízcsepp is ezt csinálja. Biztos nézted már de megéri megnézni, perzs úgy szedd szét a karbit, hoyg a teknőből nem megy ki a benya. De a gyertya is lehet. De akár, és szintén saját tapaszatalat, hogy a trafó is csinál iylet. Nekem a ts-en zárlatos volt, és ez persze csak akkor jött ki amikor Sárospatakről Miskolcra vitték vizsgáztatni. Felmelegedett és fordulaton ment az, de gázt visszengedve rögtön leállt. ha leállt kb 5 perc hűlés után újraindult.
hát csak hasonló jelenségeket produkálhatnak ezek is, persze valószínű hogy nem ez a baj.
Ma egy kicsit huzattam a gépemet és elkezdett egy idő után leállni ha vissszaengedtem volt hogy ment volt hogy nem majd mikor megállt akkor 5 perc után beindult de addig nem.Ha pedig egy fél órát mentem 50-el 4.-ben semmi baja se volt csak ahogy egy kicsit megpörgettem és az is max 3 km-en szóval nem tudom mi lehet a baja.Én hirtelen a gyergyámra gondoltam mert az talán egy Brisk n15yc ha jól emlékszek ez jó bele egyáltalán???A motorom egy MZ ts 125-ös gép.
1. Szerdáig már ne szedd szét, ha már van időpontod vidd el valahogy, vizsgán senkit se érdekel a váltókarod.
2. Ha az ollórugó törött el - mi más - akkor annak a cseréjéhez, "csak" a blokkot kell kivenni,hengert kell levenni, bal oldalára dönteni és a jobb oldali kartert lehúzni, lehetőleg valami központos célszerszámmal. A bal oldalban minden marad (főtengely, kuppl. primer hajtás, váltó) Az ollórugó cseréjéhez az egyik seegert kell levenni a váltótengelyről.
SEGÍTSETEK!!! huzzatok ki a szarból! ma eltörött etz 250 -enben a váltóba a visszahuzórógó! Kuplunglehuzót kitudna kölcsönadni Pápa környékén?? A helyzet sürgös ugyanis szerdán lesz a müszaki vizsgám!! elöre is köszi
Helló!
Összedobtam egy honlapot, melyen bontott MZ alkatrészeimet nézhetitek meg.A szövegből minden kiderül, ne számítsatok csúcs minőségre, de jó hasznukat lehet venni felújításkor, vagy kókányoláskor :-)
http://zsozol.extra.hu/
Hát nem érdemes számolni. Ha belegondolsz egyébként 100e Ft egy motor teljes felújításakor nem sok, inkább a motor olcsó. És jó ideig nem is kell hozzányúlnod, csak tankolni. Az 1. motorom nekem is kis TS volt, akkoriban még nem értettem hozzá. Törött gyűrű, dugó, görbe futómű, leégett dinamó, elektromos kínok, borzasztó kókányolások stb, két éve szabad ég alatt pihent. De ment. Apránként felújítottam, és inkább nem számoltam mennyibe volt.
Sziasztok! ETZ henger fúráshoz, főtengely felújításhoz szakemberre lenne szükségem. Ha tudnátok valakit javasolni Pesten megköszönném. (A "Tábori" műhelyről, boltról tudtok esetleg valamit?)
Sziasztok! Kifestettem az etz-m tankját belülről miranol nevű festékkel. Valakinek van személyes tapasztalata ezzel kapcsolatban? Tényleg bírja a benzint? Nem akarom gallyra vágni a blokkot.
Én saját viszonylatban gondolkozom. Nagyon olcsón vettem egy nagyon lepukkant ts-t (250, 4 sebbességes). iszonyat összegetket költöttem rá, és van egy pár olyan dolog is benne, amit boltban nem lehet kapni, hanem esztergályos csinált. Durván számolva kb 100-150 ezerbe került a felújítás, és erre jönnen egyáb járuélkos költségek, amit mindenki ismer (műszaki, papírok stb. Tehát sokkal többe van, mint amennyiért el tudnám adni. De viszont nagyon szép a motor, iszonyat sok munka ven benne, de ez meg is látszik. Sokan megnézik, és tényleg szeretem. Ezért az érzésért nekem már megérte. Úgyhogy Zsakfos igazad van! Nem másnak csináljuk a mororokat, hanem magunknak, saját élvezetünkre, a saját szépérzékünk mutatkozik meg egy felújított motoron, még ha többe is kerül a felújítás, mint a tényleges ára gépnek. Nekem mégegyszer megérte, mert én magamért csináltam (vagyis motorikusan inkább édesapám, én csak asszosztáltam) és nem is tervezem eladni.
mzzzz
Nincsen valakinek IGC-60-hoz használható jelleggörbe? 250ccm-es MZ-hez kellene.
Ha valaki közzétenné, vagy elküldené nekem, azt megköszönném.
veréb
hello nem tudja valaki hogy a 125-ös ts-hez kell-e hengerfejtömítés, ha igen akkor milyen és hol lehet kapni???? előre is köszi
ETZ-hez eladó egy generátor forgórész... 3000 pénz :)
bubue@freemail.hu
Akkor szerencséd van ha jó a motor.Igy viszont tényleg nem kell sok pénz ahhoz hogy legyen egy jó mocid.Ha még a fényezése is elmegy akkor meg egyenesen király a helyzet. Sok sikert hozzá.
Isten örizz hogy vitázzunk én sem azért irtam.Csak dumálunk róla kinek mi a meglátása.Saját részre csinálgatom én is az mz-met és nekem megéri még akkor is ha a belefektetett pénz nem térül meg egy esetleges eladáskor.De eszem ágában sincs eladni.Ninsc annál jobb érzés mint mikor darabokra szedsz egy mocit lefested vezetékeled meg stb.És a végén még esetleg ugy is szuperál ahogy elképzelted.Remélem én igy járok majd.
Mindenkinek köszönöm szépen a tanácsot és a hozzászólást!
Nagyon meg fogom gondolni a dolgot, de most úgy néz ki a dolog, hogy belevágok a felújításba.
A motor jó, a sebbességei fokozatok kapcsolhatók, az elektronikához meg nem értek.
egyébként a motorról készült képeket a http://look.uw.hu/mz.zip oldalon lehet megnézni/letölteni. 8)
Én közepes áron vettem, közepes állapotban őket. Igen, hiába adtam el őket 40.000-rel drágábban (150-es 65->105, 251-es 110->150), de egyik sem volt nyereséges. Szóval egyetértek veled, nem vitatkozni akartam. Saját részre éri meg felújítani, eladásra nem.
É n ezt arra értettem hogy a hirdetéskben ts 125-öst már lehet olyan 30-40 ezer körül találni.Még csak nem is néznek ki rosszul.Pont ezért szerintem nehéz eladni még a legszebben felkészitett motort is mert az emberek bizalmatlanok és ugysem hiszik el amit nem látnak.Értem ezalatt pld a motor belsejét.Mondhatod te hogy ráköltöttél x összeget a kutya nem fogja elhinni.Ha te 40000-el drágábban adtad el akkor valószinü olcsón jutottál hozzá.Kérdés mennyibe volt a felujitás?Bár a zárójeles mondatból itélve többet költöttél rá mint 40000.Biztos van olyan is hogy nyer rajta az ember de szerintem az már szerencse kérdése.De lehet hogy rosszul látom.
Hali!
Én csak az alkatrészekre értettem.De igazad van!Hogyha a blokk bevan teljesen állva, akkor inkább 50-60-at is rálehet költeni.De papírokkal együtt persze, hogy drágább.Nekem is olyan 20körül lessz csak az, hogy legálisan tudjak vezetni, mert elvesztettem a forgalmimat, átkell írni a blokkszámot,és lekell vizsgáztatni.Úgyhogy ennek nagyon örülök.:(
Üdv!
Ha eladja akkor semmit nem érdemes költeni rá mert ugyse jön vissza.
Én mindkét MZ-m ~40.000-rel drágábban adtam el, mint vettem. (Igaz, anyagilag még így sem volt nyereséges biznisz egyik sem. :) )
Ez már igaz.Ha csak motorozgatni akar kevesebb pénzböl megussza.Ha azt szeretné hogy valahogy kinézzen akkor már többe kerül.De ez mindennel igy van.Láttam már olyan mz-t amit ecsettel festett le a gazdája.Ellehet képzelni hogy nézett ki.De ment.Neki csak ez volt a lényeg.Az biztos hogy a nyugati gépekhez képest ez a legolcsóbb megoldás.Ezekkel a szoci motorokkal is lehet élvezni a motorozás adta érzést.Az a baj a több évet állt mocikkal hogy a korrózio kikezdi akárhol tartja.Az én motorom is fedett helyen állt 15 évet de a küllök például olyanok lettek hogy akármivel próbáltam rendbetenni nem ment.Most vehetek küllöket.36 db egy kerékben.110 ft egy db.Az közel 4000 ft.És ez csak a hátsó kerék.Ilyenkor gondolkodik az ember nem-e megéri uj kereket venni.kb 8000 ft.Ezeket a dolgokat el kell dönteni.Egyik kedves forumozó irta hogy sokba van már neki de megérte mert az ö keze munkája van benne.Max egyetértek.Jó érzés amikor a saját mocidat te rakod rendbe.Ha eladja akkor semmit nem érdemes költeni rá mert ugyse jön vissza.
Oks, igazatok van. Én a legoptimálisabb helyzetet feltételeztem. Igaz, 12 év kurva nagy idő. Meg persze azon is múlik, h "csak" használni akarja, vagy a gyári állapot a cél. Mégis azt mondom, hogyha motorozni akar, és erre elég egy kis TS, még mindig így jön ki legolcsóbban.
hello
Én is ts 125-tel motorozok. Tavaly nyáron vettem, állt 7 évet, égőfoglalatot cseréltem, új akksi és úgy ment műszakira. (műszaki+eredetvizsga+átírás+.+.+.=35ezer)Költeni természetesen költöttem már, de én azt mondom h megéri. 22 ezer km-rel vettem és azóta már 25813 van benne. A blokkja csörög kicsit, de még megy. :-) Én megszerettem.
jah és egyik ismerősöm szerint egy mz-t a szeméttelepről is fel lehet öltöztetni.
Minden jót!
üdv
gab
Igaza van Zsakfosnak.Én is megörököltem apa motorját(MZ Ts 125 1983-as) és nagyon is jó állapotban volt de már állt vagy 5 évet szóval el kellet vele bajolni.
Már össze se merem számolni hogy mennyit költöttem rá.A papirozásra meg főleg ki voltam akadva mert 20 ezer volt pedig a biztit fizettük tehát nem lett kivonva a forgalomból.Rengeteg időmbe került meg pénzbe is ugyanis közel nem ér annyit mint amit ráköltöttem és még rá is fogok de sose bántam meg.
Most hogy a jogsim is megvan azért büszkén járok vele mert én csináltam meg és mikor megdicsérik nagyon jó érzés :D!!egyszóval nekem megérte felújítani.
Igaza van Zsakfosnak.Én is megörököltem apa motorját(MZ Ts 125 1983-as) és nagyon is jó állapotban volt de már állt vagy 5 évet szóval el kellet vele bajolni.
Már össze se merem számolni hogy mennyit költöttem rá.A papirozásra meg főleg ki voltam akadva mert 20 ezer volt pedig a biztit fizettük tehát nem lett kivonva a forgalomból.Rengeteg időmbe került meg pénzbe is ugyanis közel nem ér annyit mint amit ráköltöttem és még rá is fogok de sose bántam meg.
Most hogy a jogsim is megvan azért büszkén járok vele mert én csináltam meg és mikor megdicsérik nagyon jó érzés :D!!egyszóval nekem megérte felújítani.
Elöre bocsátom hogy nem kötekedni akarok de ez a 20-30 ezer szerintem egy kicsit kevés lesz.Javaslom ird össze hogy mik azok amiket feltétlenül ki akarsz cserélni vagy mert nem tetszik vagy mert müszakira kell.Számold bele az átiratás és a müszaki költségét is(már ha nem eladni akarod).Általában ugy jár az ember hogy ránézésre csak ezt meg azt kell venni,aztán amikor nekilát akkor sorban jönnek a dolgok.Én már csak tudom ebben a cipöben járok.Vannak egészen olcsó cuccok de bizony drágák is.Egy 250/1-est ujitgatok fel és már rég tulléptem az általam felállitott pénz nagyságát.Pedig ez saját moci ugyhogy átiratnom nem kell csak 15 éve letettem azt most vettem elö ujra.Egyébként sok sikert hozzá.
Üdv!
Szerintem megérné felújjítani, hogy később elfurikázól vele, vagy eladod.Vagy netán megtartod, hogy csak legyen:)Ha ingyen kaptad, akkor simán ráköltessz 20-30-at, és egy gyönyörűszép motorod lessz, nagyon olcsón.A papírokkal lennének gondok.Bár semmit nemtudok, hogy hogy állsz vele.De szeintem mindenképpen megérné.Ha netán neki állsz, akkor sok szerencsét, és türelmet hozzá!
Üdv!
Hogy megéri e? ez attól függ mennyira vagy fanatikus. Ingyen volt? mert én kér kézzel kapkodnék utána, még ha hiányos is. Van akinek egy halom roszdát is megéri felújítani. Szóval ez relative kinek mi éri meg. Persze előfordulhat, hogy kell rá jócskán költeni, mert az ember a blokkba perzse nem lát bele, de ha olyan jól néz ki ahogy mondod, akkor reménykedhetsz. ELőttem szólók tanácsát szimmering stb ügyben fogadd meg mindenképp, de szerintem érdemes rákölteni. De ez csak az én véleményem.
Ha felújítod, sok sikert kívánok hozzá!
ÜdV:
mzzzz
Döntsd el: az általad felsorolt alkatrészek kb 5000 Ft-ot jelentenek. Ebből 3000 az akku, amit úgyis cserélni kellene. Én lecserélném még a blokkban és az első telóban lévő szimmeringeket, sacc/kb 2-3000 huf, plusz teló+hajtómű olajat szintén 2-3000 huf. Persze ha nincs beállva a főtengely, vagy szarrá rozsdásodva a henger.
Hello mindenkinek!
Nemolyanrégen örököltem egy 1985-ös MZ Ts 125-öst.
A gép külsőre igen jó állapotban van. A bibi ott kezdődik, hogy 12 évet állt egy ház alagsorában. Ezalatt az idő alatt a jáz 'jószándékú' gondnoka lelopkodott róla ezt-azt. (pl.: gyertya pipa&kábel; gyertya; hátsó indexek; benzincső; akku)
A kérdésem az lenne, hogy érdemes-e belefogni a felújításába, avagy nem.
Előre is köszi a gyors válaszokat! 8)
(U.I:: amúgy 'Postás motor' volt, és jelenleg a Km óra 19000 kilométert mutat...)
Dadis! Höööö... Rádkerestem iWiW-en az e-mail címed alapján... Nem is vagy olyan messze tőlem... Én Zákányfaluban lakom :P
Hy dadis! Nekem 24es karbi van fent, de ment simán a 22essel is, csak nem adta le a maximális teljesítményt. Nem tudom milyen minőségű lehet egy ilyen felújító készlet,mert nekem nem volt szükségem még rá! Ha elötte ment evvel a karbival, akkor valószínű hogy a készlettel van vmi bibi! Benzinszintet ellenőrizd valamint azt h a fúvókák nincsenek-e eltömődve!! Írj ha vmit sikerült alkotnod! Sok sikert!
Szia!
Én is most újítottal föl/furattam föl a 150-es ETZ-met(előtte 125 volt). A 22-es karbi van fönt, amit pár napja újítottam föl(gyári karburátor javító szett). Azóta el se indul a gépem... Tolom, tolom, néha durran egyet, azt sanyi. Egyszerűen nem lehet életre kelteni. Neked milyen karbi van fönn(22 vagy 24-es?)Nem volt hasonló problemád? Jah és mielőtt felújítottam a karbit, előtte "ment"(csak kevés anyagot kapott és fulladozott...)
Ha esetleg valaki tud vmi orvosságot, vagy hogy tegyem inkább vissza a karbiba az előző cuccokot(a csavarokat és a szivató fovókáját nem tudom visszateni)?
Előre is kösz!
Jó 7végét mindenkinek!
Hali! Zír új a 150es TZ blokkja (főtengelygenerál CKR hajtórúddal, csapágyak szimering, henger, dugó) be van már járatva(2000km). Ha rátekerem a gázt morgó hangot hallok a blokk felől. A hangot addig hallani, amíg fel nem pörög a megfelelő fordulatszámra. 4500 felett jön elő, akkor ha rányitom az egész gázt. Gyújtás lehet a gond?? Túl nagy vagy túl kicsi az előgyújtás???
Szia z25z
Köszönöm a gyors választ. Nekem 250-es etz-m van. A lánckerekekkel nincs is a világon semmi bajom. Egyedül a kilóméteróra meghajtó fogaskereke érdekelne. Hogy a 16-os éa a 18-as kerékkel is pontos legyen, áttételt kell módosítani. A kérdésem arra irányult, hogy a 251-es kerekének többet kell forognia ugyanannyi út megtételéhez, mint a 250-esnek. Össze lehet-e cserélni a 251-es és a 250-es kilóméter meghajtó fogaskerekét, vagy pedig az ehhez kapcsolódó kis fogaskerék, ami a spirált hajtja összecserélhető-e a két típusnál? Arra gondoltam, hogy az én 250-esembe lehet, hogy a 251-es kilómétermeghajtója van belelapátolva, mivel kevesebbet mutat mind sebességben, mind távolságban a valóságnál. Ha a 251-esé lenne benne, akkor a kissebb kerék lévén értelemszerűen kevesebbet kell mutatnia a nagy kerékkel. Remélem érthető voltam, bár így visszaolvasva, nem biztos. A 300-asra való felfúrásnál arra lennék kíváncsi, hogy egyáltalán van-e értelme?? Nekem arra kell a moci, hogy néha az asszonyt magam mögé csapva elindulunk ide-oda az országba. Mennyivel lessz erősebb, illetve nyomatékosabb ezzel az átalakítással? Annyira nem akarok motorozni, hogy vegyek 6-700 körüli motort, amire fizethetek 25.000 forint biztit 4.000 helyett és 20.000 forint súlyadót 2.000 helyett. Ha így erősebb lesz annyival, hogy ne kelljen állandóan visszakapcsolgatni, meg kipörgetni a szemét két személlyel, akkor inkább ebbe fektetek be, mint egy nagyobb mociba. Nekem teccik az etz. Most már ráadásul szép is. Nem is beszélve arról, hogyha egy nyugati csodában valami tönkremegy, akkor alkatrészre költhetek annyit, amennyiből vehetek egy komplett etz-t.
Ja, és hogy kell felrakni a lendkereket, hogy ne prörgjön le?? És hogy lehet rárakni babetta gyújtást??
Köszi
Üdv: Elike
Háj!
Van valami okosság az mz-n?
Mert az én ts-emen tárcsafék van, s a Czékus úgy elhajtott a ..csába, hogy csak na!
Hahó!
Nem tudja valaki, hogy 250ccm-es Mz milyen előgyújtási karakterisztikával bír? Fordulatszám/fok...
Megköszönném :)
Hali!
A IX.kerületben van egy ADIX nevezetű cég, ami csapágyakat árusít.Van valakinek véleménye, hogy ottmien minőségű, és mz-hez való csapágyakat lehet-e venni?
üdv!
Itt bal oldalon menu-szakirodalom, mz hogyan tovabb (156 MB)
Hol található pontosan az a hogyan tovább MZ file?
Hahó!
Volna valakinek IGC-60-hoz előgyújtási görbe? Mert ha volna valamilyen kipróbált beállítás 250-es Mz-hez, akkor közzé lehetne tenni, nagy szükség lenne rá.
Köszönettel: veréb
szolnokon két mz-s bolt is van^^
szoval mi itt elvagyunk látva gagyi utangyartott vackokkal :|
Egyaltalan milyen motorod van? 250, 251? A kislanckerek a 250 esen 19-es a 251-esen 21 fogu. Ezt csereberelheted barhova nem modositja a km orat. 2,8-3 mm az elvileg jo, ha morog ott mas baj lesz. At lehet alakitani 300-asra de elegge zsebbenyulos. Ja leporog ha szarul volt rateve, ha rahegeszted akkor meg annyit bir amennyit bir aztan a fotengely az kuka. Bejaratashoz olvasmany itt bal oldalt hogyan tovabb mz cimu filet letoltod benne van szepen minden. Hirtelen ennyi.....
Sziasztok
Tavaly beléptem az etz-sek táborába és meg kell hogy mondjam, tetszik a dolog. Szépen megy a masina, de sajnos felléptek némi kis problémák, amiben most a segítségeteket szeretném kérni. Eddig is sokat segített a fórum olvasgatása, de most elakadtam. Szóval. Szépen kezdem rendesen összepakolni a mocimat. Vettem rá kilómétarórát is, de sajna ez is csal. Ha a valóságban megyek 1 km-t, az az órán csak 850 m. Azon gondolkoztam, hogy lehet, hogy a 251-es meghajótja van rajta, mivel józan paraszti ésszel felfogva a kissebb keréknek gyorsabban kellene forognia, hogy ugyanolyan sebességgel menjen, mint a nagyobbnak, viszont azt olvastam, hogy a 27-es fogaskerék kell 16-oskerékhez, 23-as pedig a 18-as kerékhez. Na én itt vesztettem el a fonalat. Gondoltam pont fordítva kellene lennie. Vagy esetleg az ellendarabja is más?? A másik a gyújtás. Ha 3 miliméterre állítom, csörög mint az állat. Vagyis nem csörög, hanem olyan morgó hang jön a főtengely felől. Mennyire kell állítani a gyújtást?? Aztán olvastam olyat is, hogy fel lehet fúrni 300-asra és akkor egy kicsit erősebb lesz. Erről mi a véleményetek? Ezzel kapcsolatban ezer dolgot hallottam. Hallottam olyat, hogy rá kell hegeszteni a kuplungot a főtengelyre, mert le szokott pörögni. Azt is olvastam, hogy a bejáratásnál tépni kell neki a szarvát olyan 5-6000 körül erölködés nélkül, de hallottam olyat is, hogy szépen lassan kell bejáratni, csak finoman. Erről mi a véleményetek?? Gondoltam veszek egy másik etz-t és annak a blokkját megcsinálgatom és akkor csak a blokkot kell cserélnem, nem mindig szerelgetni. Apropó, hol van olyan motorosbolt, ahol etz-hez vannak alkatrészek?? Hallottam a Zichy Jenő utcai boltról, a mofakerről, a huberről, és a moped 91-ről. Ennyi lenne a választék??
Milyen alkatrészt érdemes hozzá venni?? Vannak jó minőségűek, vagy mind olyan középszar?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv: Elike
nem is gondoltam én komolyan... persze hogy tudom
mzzzz
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|