hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

VGGábor
válasz erre | email2013-08-18 23:43:13
TS 250/1esnél (meg egyéb esetben is) ha már majdnem hegyes a hátsó lánckerék foga akkor lánccserénél le kéne cserélni azt is vagy elmegy még? Bajba vagyok most vele, élettartama sokkal rövidülne úgy a láncnak? Teszek fel képet is lehet, szerintem épp határeset..
sorszám: 46199 (140506)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-08-18 22:25:30
Már megint kicserélt pár betűt az ipad. Ha minden igaz Mora lenne a kezdés helyes szövege. Vicces ketyere ez. De legalább kényelmes, nagyon kényelmes.
sorszám: 46198 (140504)
(előzmény: Árpád, 2013-08-18 22:14:09)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-08-18 22:14:09
A Halászi túrán ma minden igaz, Móra gépe állt le ha jól emlékszem gyűrű törés miatt.
Egy kis csörgés miatt én se állítanám le a motort ha messze lennék otthontól. De azért el kell mondani, nagyon kellemetlen dolgok is történhetnek. Ha csörgés valami leválása miatt van, az a valami akár meg is akaszthatja a motort. A beékelődő blokk pedig blokkolja a hátsó kereket egy pillanat alatt, még kuplungolni sincs
idő. Ez az eset pedig jóesélyel bukásához vezet,
sorszám: 46197 (140503)
(előzmény: Keri, 2013-08-18 21:24:10)

 
 
Márton
válasz erre | email2013-08-18 21:48:52
és a pont a tapasztalt motorosnál van megint :)
sorszám: 46196 (140502)
(előzmény: Keri, 2013-08-18 21:24:10)

 
 
Márton
válasz erre | email2013-08-18 21:46:53
:) a gyűrűzés végett lehet másképp fog működni a gép, ez még nem jelenti, hogy eltört a gyűrű. ha betartottad az alapszabályokat, akkor tuti nem lehet vele baj. néhány tized gyűrűhézag a hőtágulásnak és olaj. a gyűrűt is be kell járatni. Ha fullad, akkor had fulladjon, vagy ha segít emelj a tűn..
ilyenkor lehet felsír a motor kis terhelésen. Nekem ilyen csak a gáztartomány elején van, és nem tudom mitől.. állítólag a frissen fúrt motorra jellemző. Vagy csak mert jók a beállítások.. én kipufogórezonanciára tippelek. Üzemanygból jó ha kihajtassz egy 5 litert.
sorszám: 46195 (140501)
(előzmény: Coin, 2013-08-18 16:08:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-18 21:24:10
Érdemes lehet levenni a hengert, megnézni mi okozza a hirtelen csörgést.
Sok minden szét tud esni benne.

Ha otthon vagy akkor ne menj vele tovább, de azért az út szélén nem kell éjszakáznod, én legalább is még hazamentem vele, amikor a csapszegzéger kiesett és megrendezte a motort.
sorszám: 46194 (140500)
(előzmény: Coin, 2013-08-18 20:56:38)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-08-18 20:56:38
Akkor azt eszreveszem ha eltorik. Nem?:D csak mert elegge elkezdett csorogni. Meg mozog benne a dugattyu jobbra balra lotyog. A csorgesen kivul nincs baja. Amugy kossz az otletet. Kiprobalom:D
sorszám: 46193 (140499)
(előzmény: Keri, 2013-08-18 17:03:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-18 17:03:42
Eltörni akkor fog amikor felrakod a dugattyúra. Ha addig nem tört el, akkor már nem fog, csak akkor ha fordítva teszed be a dugattyút és elakad valamelyik nyílásban a gyűrű.

Ha menet közben törik a gyűrű, akkor a dugattyú és a henger is sérül, szerencsés esetben ledarálja és kipufogja. Fúrás, dugattyú csere.

De leginkább ilyenkor úgy kell bánni a motorral, hogy keresel egy közel eső elhagyatott helyet, óvatosan lefejted a benzint a tankból, rálocsolod a motorra, és meggyújtod, majd elszaladsz :D
sorszám: 46192 (140495)
(előzmény: Coin, 2013-08-18 16:08:19)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-08-18 16:08:19
Sziasztok. Hogyha kicsereltem a motorba a dugattyut, gyuruvel eggyutt. Honnan tudom hogyha pl eltorik az egyik gyuru vagy valami? Ilyenkor hogy kell bannom a motorral? Mennyivel masabban?
sorszám: 46191 (140494)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-08-15 18:51:22
:-)
http://img.index.hu/imgfrm/0/3/4/8/IMG_0011470348.jpg
sorszám: 46190 (140470)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-08-14 18:20:10
Ez a fából gumikarika! :D)
sorszám: 46189 (140459)
(előzmény: Jaky16, 2013-08-14 13:52:11)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2013-08-14 13:52:11
nem rossz megoldás, szögálló gumi :D
sorszám: 46188 (140456)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-08-13 20:40:36)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-08-13 20:40:36
Az általam említett "motor" Mini Riga volt, kerékpár kormánnyal "gyerek motorrá" alakítva.
Annyira kemény gumik (megizzadtam amíg levettem) voltak rajta, hogy 0 nyomással, kiszakadt szeleppel, a gyerek simán haza jött és csak a belsőt kellett cserélni.
sorszám: 46187 (140444)
(előzmény: Jaky16, 2013-08-13 07:37:07)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2013-08-13 07:37:07
2 Riga Deltám is volt az elsőt ajándékba kaptam fatertól, aki ingyen szerezte a főnökétől, ezen tanultam meg motorozni, kétszemélybe a kertbe az almafák közt hajtottuk, amint lett jogsim onnantól általában "nyélen" közlekedtem vele. Pár karbi dugulás volt, meg egyszer elszakadt a lánc mikor húgomat tanítottam motorozni

A másodikat Miskolcon vettem reggel felmentem vonattal, délután már a Rigával jöttem haza,(120 km) egyszer megragadt, de nem tudtam hogy frissen volt fúrva, szóval betoltam az árnyékba bedúsítottam kb 1:20ra keveréket és jöttem tovább. Sajnálom hogy el kellett adnom, de kellett a pénz az MZ-re.
sorszám: 46186 (140440)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-08-12 21:57:50
A "titok"? Majdnem új motor, 8 éves gyerek, árkon-bokron keresztül, nyélgáz. :D)
sorszám: 46185 (140437)
(előzmény: hzoltaan, 2013-08-12 15:36:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-12 18:43:21
Egyszerű mint a faék.
Mi a szeméttelepről guberáltunk egy Riga Deltát.
Be volt állva, váltó ledarálva.
Fogaskereket felhegesztettük és flexxel újra faragtuk a hiányzó fogakat.
Megfurattúk, új dugó, simering.
Simson karbit rá, és ment.

Rugózás, világítás mondjuk nem volt, de erdőben, jogsi nélkül ilyesmire nincs szükség :)
sorszám: 46184 (140427)
(előzmény: hzoltaan, 2013-08-12 15:36:55)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-08-12 15:36:55
mi volt a titka? én nem sokat mentem vele, de gyakran kellett baszogatni. Igaz, hozzáértésem nem volt, és olyan, hogy tervezett karbantartás, talán soha nem került a motor köré, mióta kijött a gyárból...
sorszám: 46183 (140425)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-08-11 21:25:30)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-08-11 21:25:30

A "szar" Rigá-val a fiam 7 vagy 8 évet motorozott, "éjjel-nappal", nem kímélte, az volt a gyerek motorja, egy gumi defektet kivéve nem emlékszem hibára.
sorszám: 46182 (140415)
(előzmény: szsrobert, 2013-08-11 19:01:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-11 19:32:17
úszóból lehet kapni jót
sorszám: 46181 (140406)
(előzmény: szsrobert, 2013-08-11 19:01:19)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-08-11 19:01:19
Hondát vettem, mert az MZ-t szerelni kell téma:
A Simson karbija folyt. Szétszedtem, úszóban a benzin. Nem kendácsolok, gondoltam veszek újat.
800Ft volt az úszó.
200km-t mentem vele.
Ma megint folyik a karbi. Szétszedem.
Basszus, 200km-es úszó, és az is tele benzinnel. Megnyomom, jön belőle. 200km alatt tele hajszálrepedéssel.

Értem én , hogy tervezett avultatás, de ennyire? A gyári Simson tűszelep és úszó 100000km-t is elment néhány simsonosnál.

Ha ugyanezek a szar minőségű utángyártott alkatrészek vannak MZ-hez is, megértem, ha nem akarnak vele szenvedni :-(

A "szar" Rigában műsnyag úszó volt. Nem repedt szét, és nem ment bele a benzin...

sorszám: 46180 (140400)

 
 
Joco_etz
válasz erre | email2013-08-10 21:18:43
Kisújszálláson Szél Imrét keresd! A kezdetektől hozzá járok blokkügyekben, viszonylag olcsón dolgozik, a kicserélt alkatrészeket megmutatja, ha túlfutnál a kereteden szól. Régi vágású szerelő, ő is mz-zett sokáig.
sorszám: 46179 (140386)
(előzmény: daniellacko, 2013-08-06 23:24:17)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-08-10 14:17:18
Odaírtam a smiley-t. Természetesen nem volt komoly.
Írtam én olyat, hogy nem kérdezheted meg?
Ítélkeztem feletted?
Örülj neki, ha nem kell feletted ítélkeznem, mert az már neked pénzbe kerül. :-)

Szép napot, jó motorozást mindenkinek, ebben a brutál melegben is. ;-)
sorszám: 46178 (140374)
(előzmény: Troster07, 2013-08-09 12:52:17)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-08-09 21:59:33
Köszi, szivat mostanság egy kis ES, rengeteg rejtett hibája van, időszerű lesz az elektronikát XXI-ra cserélni.
sorszám: 46177 (140366)
(előzmény: Keri, 2013-08-09 16:10:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-09 16:10:06
Úgy tudom teljesen azonos.
Lehet kapni mindenfele szerencsére pár ezer forintért.
sorszám: 46176 (140356)
(előzmény: Troster07, 2013-08-09 15:21:33)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-08-09 15:21:33
Fiúk a Ts és az Es gyújtáskapcsolója megegyezik? Én egy Es 150-be akarok tenni, egy 250-ét találtam az megegyezik, de sajnos az is hibás volt.
sorszám: 46175 (140355)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-08-09 14:02:46
Még az is lehet...
sorszám: 46174 (140353)
(előzmény: Keri, 2013-08-09 13:09:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-09 13:09:51
Meleg van? Nem szoktatok ilyenen felháborodni.
sorszám: 46173 (140352)
(előzmény: Troster07, 2013-08-09 12:52:17)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-08-09 12:52:17
mert nem kérdezhetem meg egy régi barátomtól azt, hogy kifog rajta? Ki vagy Te hogy ítélkezz?
sorszám: 46172 (140351)
(előzmény: szsrobert, 2013-08-08 22:37:29)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-08-08 22:37:29
Szívesen. :-)

Leírja, hogy nem akarja maga csinálni, erre te azt kérdezed, kifog rajta?
Érdekesen értelmezed. ;-)

Én is szerettem régen a káposztástésztát. Most meg már nem. Kifog rajtam? :-)
sorszám: 46171 (140343)
(előzmény: Troster07, 2013-08-08 12:14:28)

 
 
Márton
válasz erre | email2013-08-08 20:54:40
találtam egy jó oldalt.. ismeritek?
http://sgforum.hu/listazas.php3?azonosito=karbi&id=1104872638

ha már karburátorról van szó :)
sorszám: 46170 (140342)
(előzmény: daniellacko, 2013-08-06 23:24:17)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-08-08 12:14:28
Köszi, hogy értelmezed helyettem más hozzászólását, de talán ez még nekem is megy...
Mondjuk lehet van még szerszáma, mert azt nem írta,hogy nincs, de lehet Te jobban ismered, mint én.
sorszám: 46169 (140336)
(előzmény: szsrobert, 2013-08-07 22:53:06)

 
 
markoka911
válasz erre | email2013-08-07 23:02:36
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ismét szét lett borítva a kis ts 125-ös. (hajtókar cserés) Szeretnék bele valami nagyon jó minőségű hajtókart, tűgörgőt venni. Az előző sajnos csak 3000km-t bírt. Most szeretnék valami sokkal tartósabbat. Tudtok esetleg segíteni abban hogy hol érdemes és milyet venni?
Előre is köszi:Márk
06306622197
markoka911@gmail.com
sorszám: 46168 (140333)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-08-07 22:53:06
"se időm, se idegrendszerem, se normális cuccom hozzá."

Az akkor volt. Most nincs hozzá kedve, és mással többet keres, nem erre fordítja az idejét. Szerszáma sincs. Leírta.
sorszám: 46167 (140331)
(előzmény: Troster07, 2013-08-07 12:17:42)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-08-07 12:17:42
Este hívlak!
Amúgy meg Trabi versenyautók hadát építettünk anno, és akkor ki fog rajtad egy Etz? Valamennyire én is benne vagyok a z Mz-zés ben kisebb dolgokban én is tudok segíteni.
sorszám: 46166 (140322)
(előzmény: daniellacko, 2013-08-07 11:54:43)

 
 
daniellacko
válasz erre | email2013-08-07 11:54:43
A Béke László már nem szerel. befejezte.
Ha valaki tudna még valami címet, írja már meg! Lehet messzebb is, csak találnék már egy jó szerelőt!
sorszám: 46165 (140321)
(előzmény: daniellacko, 2013-08-07 11:25:05)

 
 
daniellacko
válasz erre | email2013-08-07 11:25:05
De, én vagyok!
Csörgess már meg, ahogy időd engedi!
sorszám: 46164 (140320)
(előzmény: Troster07, 2013-08-07 00:17:25)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-08-07 00:17:25
Csak ajánlani tudom:
Béke László Debrecenben.
06-20-395-2480
Te nem a "Pasza" vagy? :)
sorszám: 46163 (140314)
(előzmény: daniellacko, 2013-08-06 23:24:17)

 
 
daniellacko
válasz erre | email2013-08-06 23:24:17
MZ-szaki kerestetik, aki nem csak afféle kókler. 250-es ETZ-mmel évekig mentem gond nélkül, míg tavaly (két év állás után) nagy revízió. Na azóta egy kalap sz... Ráköltöttem egy rahedli lóvét, és a faluból nem merek kimenni vele. Új láncszett, kuplung, gyújtás, bowdenek, ülés, gumik, festés, meg a tököm tudja mi még, de nem megy. Itt (Hajdúböszörmény) csak utángyártott hulladékot lehet hozzá kapni, pl:800ft-os Km-óra spirál, 200km-enként!!! Letöltöttem a Kéri Laci-féle karburátor bibliát, de se időm, se idegrendszerem, se normális cuccom hozzá. Segítséget kérek, a számom:20/2869990 Előre is köszi!
sorszám: 46162 (140312)

 
 
daniellacko
válasz erre | email2013-08-06 23:10:27
SOS!
sorszám: 46161 (140309)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-08-05 20:39:37
Ugyanarról beszélünk, csak én tömörebben. :-D
sorszám: 46160 (140276)
(előzmény: Keri, 2013-08-05 19:49:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-05 19:49:00
Mozgó motornál is így van, csakhogy változó a terhelés, ezért az optimum is változik.
A nyomatékcsúcs amit ismerni szoktunk az a teljes terhelésre vonatkozik.
Kisebb terhelésen alacsonyabb fordulatra szokott tolódni az optimum.
sorszám: 46159 (140275)
(előzmény: Atilla, 2013-08-05 19:15:03)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-08-05 19:15:03
Ideális esetben, -mondjuk egy stabilmotornál- kb így is van.
sorszám: 46158 (140274)
(előzmény: Keri, 2013-08-05 15:50:16)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-08-05 17:59:51
http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_consumption

Itt épp a 206-os pontban. Épp annyinak kellene lennie a terhelésnek és a fordulatszámnak(2200/min).

Mz-re, Simsonra valami 4-5000 közt legjobb a g/kWh.
sorszám: 46157 (140269)
(előzmény: VGGábor, 2013-08-05 13:32:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-08-05 15:50:16
Én is így vélem, bár nyilván komplexebb ez a dolog.
sorszám: 46156 (140264)
(előzmény: VGGábor, 2013-08-05 13:32:49)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-08-05 14:19:50
A válaszokat itt megtalálod:-a leendő többi kérdésedre is;)
Mz hogyan tovább? kézikönyv.
http://mz-hogyan-tovabb.motoroskonyvek.fotoalbum.hu/?pageid=0
Sok sikert!
Teknőc
sorszám: 46155 (140263)
(előzmény: alfredo, 2013-08-05 13:25:46)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-08-05 14:10:10
Ugrott a Mártély részemről, mert Szerdára berendeltek..Ez van;) Majd máskor...:(
Teknőc
sorszám: 46154 (140262)
(elözmény: Teknőc, 2013-08-04 20:36:13)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-08-05 13:32:49
Nem úgy van hogy ahol a legnagyobb a forgatónyomaték ott fogyaszt legkevesebbet a motor?
sorszám: 46153 (140261)
(elözmény: Teknőc, 2013-08-05 09:14:34)

 
 
alfredo
válasz erre | email2013-08-05 13:25:46
sziasztok!! még ujj vagyok itt:) vettem egy jó állapotú mz ts 125 öt és azt szeretném kérdezni a váltóba mennyi olajat kell tölteni és milyet? meg melyik oldalsó csavarnál lehet ellenőrizni a szintet?de ha van valami kéziköny(letölthető) az is jó lenne. köszönöm előre is :)
sorszám: 46152 (140260)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-08-05 11:16:28
Ugye hogy ugye?
Leírtam anno, hogy a GYAKORLATI próba az igazi.

2T-nél a magasabb fordulaton javuló hatásfok miatt érthető.
4T-nél az a legjobb, ha az X fokozat (Ladánál a 4.) direkt(kisebb veszteség) és a difi áttétele ideális. Se nem túl hosszú, se nem túl rövid. Mivel a fogaskerekek/difi cseréjénél egyszerűbb különböző átmérőjű kerekeket felszerelni, azt javaslom inkább.

A legjobb lenne egy menet közben változtatható átmérőjű kerék.
sorszám: 46151 (140258)
(elözmény: Teknőc, 2013-08-05 09:14:34)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-08-05 10:30:44
Köszi ;-)
sorszám: 46150 (140255)
(elözmény: Teknőc, 2013-08-05 02:09:24)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu