:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ez már egyszer volt téma, kérdeztem is, hogy egyész pontosan mit csináltatok. Ha jól emlékszem a hátsó felfogató bilincsnél alakítottatok át valamit, de a részleteket nem árultad el! (Már ha te voltál az anno...)
Az én kipumat megcsináltuk szétszedhetőre, így elég a betétet kiégetni.
IGC-60-as készüléke kinek van? Nem tud valaki pontosan belőtt jelleggörbét 250ccm-es Mz hez?
Ha van valakinek, ne küldené el nekem?
tizenket-vereb@freemail.hu
Köszönet érte!
Köszi, ismét okosabb lettem! ;-)
Utángyártott karbit ne vegyél semmiképpen, én próbálkoztam ilyennel (csatos made in taiwan), de szorult benne a suber és a fúvókák sem voltak jók, gyakorlatilag használhatatlan az egész. Meg lehet javítani persze, de egy új cucctól nem ezt várnám...
hát az a fél deci olaj a légszűrőházban kemény 17 év és 28000 km eredménye... a ház még sosem volt leszedve, csak a festés miatt muszály volt szétszedni... természetesen kipucolom, és majd figyelgetem... köszi a választ...
Repsol Standard 2T-röl esetleg valami tapasztalat?...
szerintem szedd szét a karbit, takaritsd ki huzz meg mindent jól. Lehet olyan is hogy vagy a szivatónál, vagy a tűszelepnél átenged (mivel kivannak lazulva lehet), ezért alacsony furdalaton annyira tele van benzinnel hogy fulladozik. (az közismert tény hogy ha szivatót ráhuzza az ember, akkor leáll a motor. lehet hogy ennél is ilyesmi van csak enyhébb változatban.)
Amúgy én tuti nem cserélnék karbit, csak ha már vmi nagyon elkopott szar. Ha meg cserélnék akkor alkatrészbörzén vennék, nem utángyártottat.
Egyébként nekem még anno simsonnal volt ilyesmi hogy kilazult a tűszelep....
Szevasztok! Van egy tranzisztoros gyújtású 250 etz-m ami 3000-3200 fordulatnál ha visszaengedem neki a gázt és újra ráhúznám el kezd rángatózni és dögledezni míg át nem megy ezen a tarományon utánna megint minden tökéletes. Ja ezt csak 4 és 5 be csinálja. Régebben a gyújtásomra gyanakodtam mivel megszakítós volt, de már lecseréltem tranyósra és 2,8 előgyújtás kapott ahogy azt kell.
Másik gyanakvásom az hogy szar a karbim és arra lennék kíváncsi hogy esetleg megéri e magyar utángyártott karbira lecserélni, vagy jobb ha keresek hozzá valami más gyártású karbit? És ha van valakinek tapasztalata hogy még mien jobb karbit lehet öszeházasítani az etz vel, légyszi írjon mert már rohattúl unom a rángatást.
Kösz szépen előrre is aki megoldást talál a problémámra!
Laci
Nem is értem, mit tudtok ezen ennyit vitázni! :-)
Amelyik MZ-n a hajtókar (fenn) bronzperselyes, oda 1:33-as keverék kell, amelyik tűgörgős oda 1:50. Ennyi az egész, hogy a főtengely csapágyat mi keni, az ebből a szempontból lényegtelen. Csak a bronzpersely ilyen "igényes" kenés szempontjából.
Ezért persze, ha a bronzperselyes hajtókart kicseréled tűgörgőre mehet bele az 1:50.
Na erről ennyit.
Légszűrő téma:
A légszűrő lehet egy kicsit olajos, ez 2 ütem, nem olyan tökély a vezérlése. Pl, ha alapjáraton ketyeg dolgozik vissza is rendesen. Ahogy nő a fordulat, úgy javul a vezérlés. Ha viszont literszám áll benne az olaj, az már gáz! Akkor ott kopott a henger/dugó/gyűrűk.
Szerintem pucold ki belőle az olajat, és nézz rá néha, lehet, hogy az a fél deci olaj több év termése, az meg tök normális.
Kipufogó: Csak ha szétvágod akkor lehet kipucolni. De tökéletes soha nem lesz, meg elég ronda is, mert ugye össze is kell heggeszteni! Szerintem vegyél újat 6-7 ezer forint, és évekig le van a gond!
hali...
tegnap leszedtem a légszűrőház oldaldeklijét (most lesz majd átfújva), és olajat találtam benne... na nem sokat, talán egy fél decit... normális ez?... mi okozhatja?... nem jó a keverés, vagy az olaj lenne nem megfelelő?... ez az első ETZ-m, és nekem Repsol Standard 2T-t ajánlottak...
Sziasztok
Lenne egy kérdésem felétek!
Az ETZ-én hogyan lehet a kipuffogót kitisztítani?
Előre is köszi válaszotokat!
köszy a segitséget ma majd meg nézem
Nem egészen, de lényegileg ugyanaz. A nagy trofin pl van egy leszedhető porlasztótakaró "áramvonalidom" és ehhez illeszkedőre van (egy sík perem) kiöntve a két blokkfél öntvénye felül. Aztán a trofin az első, kis lánckerék tengelyéről veszik le a km óra meghajtását egy kis háromszög alakú, öntött aluházba szerelt (asszem)csigakerekes áttételről. A jobboldali blokkfélbe ezért a nagy trophyn befúrták ennek a háznak a 3 felfogató csavarját. A spirál kivezetése miatt a lánckerék alatt van egy rés a blokkon.
A gyújtásdekni is egész máshogy fest, másmilyen a váltókar és van még néhány apróbb dolog. A porlasztó sem pont ugynaz asszem, ezt nem tudom.
Nem feltétlenül az írók voltak hülyék. Lehetett hülye a magyar fordító, a lektor, a fényszedő, vagy a felelős kiadó is. Egyébként meg vihar egy pohár vízben.
Egyszer majd dobjatok szét egy ilyen blokkot és meglátjátok hogy kis furatokon minkét csapágyhoz odavezetik az olajt. Most csinálgato ma 75ös schwalbemat és még azon is így van. Anno így tudták megoldani. Szerintem amugy a 33mas keverék a bronzpersely miatt kell. A scwalbemba van tűgörgő és 50es keveréket irnak neki csak bejáratás megy 33mal. Bár ez mindent megesz:)
Továbbá a 104. oldalon azt írják, hogy:
" Ha hajtórudat kell cserélni és az bronzperselyes, akkor a hajtórúd beszerelése után a mkp. tüzelőanyagának benzin (sic!) tüzelőanyag-olaj keverési arányát 33:1-re kell változtatni."
Aztán más témában: 18. oldalon a TS 250 első kerékmérete: 3,00-16, de a 63. oldal 4.táblázatában leírt méret már ez: 3,00-18.
Ez a hibátlanul szerkesztett mondat se épp utolsó:
"A motorkerékpárnak ez a növekvő sebessége és a tehetetlensége miatt elmaradó Superelastik oldalkocsi segíti a kormány ütközését."
ALKATRÉSZEK! Vadonat új SIMSON és MZ, JAWA illetve ROBOGÓ alaktrészek! Gyári és utángyártott illetve bontott alkatrészek OLCSÓN! Blokk és váz alkatrészek, tuningok, tuning-szettek, gumik, akksik, felszerelés! SISAKOK, RUHÁZAT stb...
MINDEN AMI KELL! Vidékre akár postai utánvéttel is!
HÍVJ BIZALOMMAL, MEGÉRI!
Budapest
0630 4096093
streetes@freestart.hu
Most olvasom csak hogy Fisi irta már az olajozás dolgot. Ismétlés a tudás anyja:)
Igen:
Ha jol emlékszem a váltó léptető szerkezete az ugyanaz viszont a főtengely a kuplung oldal felől a kis TS ben egy nagy csapágyat míg a trophyban két kicsit kapott. A számokat most nemtom.
A primerlánc az ESnél simplex. egysoros. Az sem biztos hogy olyant még lehet kapni. A TSé az meg duplex de asszem olyan mint az ETZé. Olyat még lehet kapni csak nem olcsó.
A dinamó oldal ugyanaz.
Ja igen. Még valami: az ES ha jol emlékszem olyan hogy a véltóolaj keni a főtengelycsapágyakat. A TSnél már nem.
Egész pontosan a 14-ik oldalon.
Az MZ hogyan tovább cimü könyvben a ts 250-be akármikor gyártották 1:50 a keverék.Aki nem hiszi nézze meg ott van az elsö oldalak között a táblázatokban.Vagy akik irták hülyék voltak?
Sztem nagy vonalakban igen- de télleg olvasgassátok a könyvet abból talán kiderül.
De amúgy hová letek a nagy guruk?? Bambi Semmicirkulátusz und egyebek?? Ők vágták ezt a témát anno..
Én kb egy hónapja vettem 100/80-as K63-as Heidenaut a 150-es tz-mre. Nekem előtte még a gyári pneumant volt fent hátúl. Hibátlanúl néz ki vele a sárkány és el is fér kényelmesen. Szerintem keskenyebbet ne tegyél rá.
És ha már itt járunk, van különbség az ES125 és a TS125 blokk között? (a fordulatszámmérőkihajtást leszámítva)
Akkor az ES250(trophy) és a TS250 blokkja ugyanaz?
Olvasgatom. A kedvenc könyvem :D
Ok, értem és erre én is gondoltam, akor hagyom törekszek arra, hogy eredeti széles legyen ami 3,25" = 82mm, nos peresben nincs 82, így vagy marad a 80/-es, vagy 90/-es, ez utóbbi a 3.50-nek felene meg ezzel sztem még nem lenne gond!
ááá csak az agaszt, hogy felrakva hogy néz ki, mennyire rántja össze, ezek a méretek már nem fognák vissza a motrot sem
Az Es Mz-k mél (trophy széria legfőképp) volt anno úgy, hogy az első szériáknál a váltóolaj kente a főtengely csapágyakat, ezért kellet sűrűbb intervallumban cserélni az olajat. Mivel azonban érzékeny volt az ilyen jellegű meghibásodásokra,ezt kiküszöbölendő tértek át anno a keverékolajzásra a Ts- eknél.
Ott már csak a váltót kente az olaj.
Ja és itt jön a képbe,hogy a "perest" már ilyen olajzással szerelték.
Az MZ hogyan továbbban le van írva elég sok minden, hogy mi a különbség a két blokk között.
Sztem ne rakj arra kis motorra olyan széles gumikat, mert sokkal jobban nem fogsz döntögetni tőle, de vissza fogja majd szerencsétlent rendesen...
A legfőbb az hogy az egyik 4- a másik 5 sebességes, a főbb jellemzői ha jól tudom ugyanazok....
Az tényleg más tészta. Nekem most van TS125. :-) Én is remélem h segítenek, de már nagyon érdekel a dolog, úgyhogy felkeresek egy pár szakit és végére járok h mi a különbség a TS250 és a TS250/1 blokkja között. Hátha okosabb leszek. :D
Na mindenjót!
_gab_
Sziasztok!
Etz 125-re szeretnék peres gumit venni, de nem tudom hogy milyen méretben lenne a jó!
(a gyári 3.25-16-os)elképzelésem szerint ennek a megfelelője a 80/80-16, de én szélesebbet szeretnék így legalább 90/80-16, vagy 100/80-16-ban gondolkodom, visszont mivel az etz-nek igen keskeny a felnije nem tudom hogy mennyire rántja össze (mennyire kap irreális ívet)? Azt szeretném hogy megfelelő íve legyen, hogy lehesen döntögetni, vagyis hogy legalább legyen tartása!
Én sem, csak megpróbáltam elképzelni a lehetőségeket :)
TS/1-em volt, de 125-ös, az meg kicsit más tészta.
Csak az nem volt világos hogy hogy lett megoldva a kétoldalt olajos kenés, nem mondom hogy lehetetlen :)
Remélem azért ezek a nem túl témába vágó hozzászólások is segítenek valakinek valamiben :D
Valószínüleg félreértettem vmit. Nekem vmi olyasmit mondtak h máshogy van a csapágyak kenése. De ahogy írtad, világosodik. :-D Nem nagyon ismerem ezeket a gépeket még belülről, reméltem h felvilágosít egy nálam okosabb/tapasztaltabb. Köszi. :-)
Üdv
_gab_
hali én is meg tudtam vele etetni a 8.5 litert még pedig ugy hogy 135 ös fúvoka volt benne és 17 es lánckerék elöl . szerintem nézd meg öket .
akkor bent a blokkban van a baj,ismerős jelenség valószínű hogy a kuplungagynál szétment vmi.mondjuk az agynak a közepén ledarálta a fogakat,ez egy nagyon nagyon gyakori jelenség:D
sziasztok. Lenne egy kérdésem van egy ts 150-nem és hiába állitok rajta a kuplungon nem akar kiemelni. Mi lehet a baj.ja és a fent a kuplung karon érzem azt hogy kemény de nagyon. segítsetek!!!!!!!!! KÖSZY:)
na emberek elvoltam városi fogysztást mérni tötymörögtem meg minden 70-nél nem mentem többet és 40 km alatt 2.5 liter nem is olyan sok de nem is kevés!
És mégeccer mondom a szivatónak semmi baja!!!!
Hali
Egyetértek Levendel-lel! Van hozzá alkatrész, bőven!
A helyedben lecsapnék rá!!! Én nagyon meg vagyok elégedve vele!
hát ez kész vagyok most újítottam fel a simó csapágyakat cseréltem,fag-ot kapott,felső tűgörgő berugótengely meg első fogaskerék tengelye.hát beszarok már 200km-t mentem és már nagyon picit kotyog a gyujtás felől totál kész vagyokháhá.ez vmi hihetetlen.C3as lehet hogy ezért?vagy mi az isten mert már ideges lettem.miért van ez???:((((((((((nem érdekel hajtom így úgyis babetta gyújtásos szóval nem szól bele a gyujtásba.
Nem akartam sértő lenni, ha sikerült, akkor bocsi!!!!
Én azt írtam, h NEM egyforma. A TS 250 4 seb., a /1 pedig 5. A keverési arányt meg az eredeti könyvéből szedtem, abban le van írva minden a TS 125, a TS 150, ill. a TS 250-esről egyaránt. Az előző kettőbe 1:33 a 250esbe 1:50 van írva.
Én hobbimotoros vagyok, nem szakértő, vitatkozni senkivel nem akarok. Ezt én így tudom. De megvan a félreértés oka: az enyém '76-os, nem korábbi, ahogy írtad.
Egy kérdés: A két korábbi nem véletlenül az ETS ill. ES 250 (Tropy) ? Mert azokat nem ismerem. CSAK a TS 250-est.
Sziasztok!
Eladó egy ETZ 250-es. 1989-es, normál állapotú. Új gumik elől-hátul. Hátsó doboz. Műszakija augusztusban jár le. 1 éve fel lett újítva a váltó, rendbe lett rakva az elektronikája. 80 000 Ft.
El kell adnom, mert nem tudom hol tárolni... Sürgős!
Telefon: 06202617536, levél: pomum@freemail.hu
A peregyesnél a benzin keni a csapágyakat.
A 250nél azért kell 33 mert az bronzperselyes.
Hali mindenkinek!
Még újvagyok az MZ-sek világában nem régiben vettem egy Etz 125-öst elég szép álapotban visszont elég kopott gumikkal, de olcsó volt a motor, így megérte még akor is, ha kapásból gumi vásárlással kell kezdenem előre már megvettem a gyári méretű (azaz 2.75x18-as)gumit. visszont hátra nem a gyári 3.25x16-os gumiban gondolkodom, hanem Heidenau 110/80x16 K36, na most jön a kérdésem, elfér ez a villától és a láncvédő gumitól? Egyébbként 87-es évjáratú a motorom, de tudomásom szerint 90-91-től egyébbként is ilyennel (110/80x16-tal) szerelték őket!
Váhárj, most akkor én vagyok a hülye, vagy te írtad el?...
TS250-nél aze' kell 1:33 mert ott nem a benzin ken? Hát akkor mi?
TS250/1-nél meg a váltóolaj ken?
Nohh ha minden igaz, bár olyat még szedtem szét, akkor elvileg... max 1 csapágyat tud kenni a váltóolaj a 2T-nél, az pedig a primer hajtás felöli, mert a másik oldalon elvileg a gyújtás vanik. Aztán... ha mondjuk mindkettő le van választva a váltótól, akkor a benzin ken 1:1-ben mindent. így valszeg ennek kell a dúsabb anyag. Mondjuk 1:33. Ami meg egyik oldalról hajtóműolaj kent, annál meg elég a gyérebb is mondjuk 1:40.
Valami ilyesmit akartál kihozni _gab_?
Japp és minderre lapáttal tesz ha a csapszeg a dugattyúnál bronzperselyes.
CRE
jah, és igen a persely miatt is.
A TS 250- nél nem a benzin keni a főtengelycsapágyakat és azért kell 1:33 as? A peregyesnél meg már a váltóban lévő hajtóműolaj. Lehet tévedek de vmi ilyesmit hallottam.
Üdv
gab
Bocs a fogalmazási és helyesírási hibákért, remélem érthető.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|