:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
a tábla az első villán van,a váz szám,az ülés tartó nyúlványon,hátsó,jobb oldal
Elfelejtettem megkérdezni, hogy szintén tropyhoz az irányjelző rendszer miből áll, mi kell hozzá? Gondolom maga az irányjelzők, aksi, kapcsoló, de mitől fog ez nekm villogni?
találtam két ilyen dolgot nem tudom melyik lenne nekem jó?
1:
http://www.vatera.hu/iranyjelzo_ado_27930352.html
2:
http://www.vatera.hu/veteran_jarmure_uj_6v_os_elektromos_indexszaggato_27963407.html
Trophy-nak hol van a táblája amin a gyártási év, típus stb szerepel?
A vázszámot merre keressem?
köszi!
Igen szimónál hallottam már, de ETZ-nél valahogy nem . Lehet, hogy csak én vagyok tájékozatlan. Már kérdeztem egyszer a szerelőmet hasonló dologról. Konkrétan, hogy mi lenne, ha vékonyabb vagy egyáltalán tömítés nélkül raknám fel a hengerfejet és azt mndta, hogy a henger pereménél, ahol még laposan emelkedik az égéstér ott öngyulladna a benzin és kopogna a motor. Esetleg az egész hengerfejben átalakítást végeztetni nem lehetne? Szóval hogy a peremét lejjebb, de ezzel együtt a felsőbb részekből is egy kicsit, hogy az arányok ugyanolyanok maradjanak és sehol se legyen túl kis hely a dugattyú és a hengerfej között.
Ezek közül nekem csak 1 van. Az akkufeszültség mérő 1 kétszínű leddel!
Az nagyon okos, alacsony feszültségen csak a piros Led ég, ha 12V körül van akkor a piros+zöld=sárga, ha 14Vkörül akkor a zöld túlfeszültségnél elalszik.
Josephnek igaza van hogy nincs rá olyan nagy szükség, csak az én motoromon minden elektronikus, a feszültségszabályzó is, indexrelé is(a szocimotoroson van a rajza, nagyon hasznos és olcsóbb mint megvenni a mechanikusat ami hamar tönkre megy, ez meg nem megy tönkre). Ezért nics töltésvisszajelzés sem. Ez a kapcsolás az összes problémára megoldás. Ha van töltés akkor lesz elég feszültség az akksin emellett ha fesszabályzó elromlana akkor is jelez.
Hőmérőről annyit, hogy 'minek jársz pecázni, ha a boltba is vehetsz halat'. Egyszerűen csak az építés örömére. Én még digitális fordulatszámmérőt is tervezek rá. hogy pontosan ki tudjam számolni, mennyivel megyek. Mielőtt mondaná valaki a bicikliórát az nekem nem működik.
Távoli terveim között még PIC-es előgyújtásvezérlő is szerepel.
Üdv! Segítségre lenne szükségem. A minap a TS125-ösömön leégett a fesszab. Motorostalálkozóra mentem és menet közben kigyulladt a töltésjelző elég erősen és el is aludt (sztem kiégett mert nem világít azóta). Mentem még vagy 25 km-t és megnéztem a fesszabot és az egyik vezeték szénné égett. Ami felül van a tekercsek felett. Nem nyúltam semmihez, lesz ami lesz. Hazahozott (40km), de már épphogy és minimális világítással. (hely.jelző) Gondolom az akksiról ment, mert nem volt töltés. Az 5ös állásban sem ment.(betolós) A kérdés, mi okozta ezt és hogy lehet javítani???
Előre is köszönöm!
Üdv
gab
bármit is csinálsz ami a teljesítményt növeli, az növeli az alkatrészek terhelését.
Különben meg szokás ezt csinálni.
kb 0,1-0,2mmert vagy kevesebbet leszednek a hengerfej tömítő éléből és ez végnyomás növekedést okoz, végedményben teljesítmény növekedést.
Főleg szimónál csináltuk ezt.
Pedig a földelés-színű szigszalag mindent visz :)
És a 12000 valóban irreálisan magas ár. Ha a vízfejváros környékén laksz, viszonylag könnyű szép és jó állapotú bontott órához, de akár a mütyűrökhöz is hozzájutni bontósoktól.
Van pl Csillaghegyen egy motorboltos krapek, akinél múlt héten vettem pár százasért endékás, de zsír új krómbetétet a tankomra (viszketek:), korábban meg originál új gumi rezgéscsillapítót a hengererbordák közé 100/db áron.
ha vettél fillert (szórógittet) akkor nem kell alapozó.
Ha nem vettél akkor meg vegyél...mondjuk vázhoz nem kell, (oda jó az alapozó) de a szépen fényezett felülethez szükséges, mert az biztosítja a homogén színhátteret, valamint ezzel lehet tökéletes optiakai felületet biztosítani.
Urak, mostanában a 250-es Tz-men érezhetően megváltozott a sebességváltás finomsága, ezért, valamint mert az idén még nem cseréltem olajat, gondoltam ledobom belőle. Nem is volt gond addig, amíg rájöttem, hogy nem bírom leszedni a baloldali dekli alsó csavarját roncsolás nélkül, ezért azt nem bántottam (a könyve írja, hogy azt is ki kell csvarni. Kb. 3 deci -talán annyi sem- jött le belőle, igaz az aranysárga volt. Kérdésem, hogy csak az olajkeeresztő csavarnál lejöhet-e a teljes benne lévő olajmennyiség, vagy maradt még benne?
Bocs ha hülyén tettem fel a kérdést:D
Kösz az infokat a karbival kapcsolatban!
Találtam egy pályamz-t amin egy 300 yamaha karbi+reed szelep+rezó van és ha jól emlékszem a végsebesség 160 felett lett.
Szóval az a kérdésem, hogy ki tudja, hogy a gyári karbin kívül pontosan még minek a karbia jó a 250 etz hez?
előrre is kösz
köszi a kapcsolási rajzokat... :) átnézegetem, amint lesz egy kicsit több szabadidőm rá... a megépítéssel nem lesz gond, van egy kis jártasságom az elektronikában...
kipróbáltad már valamelyiket?...
nem-nem... :) félreértesz... :)
a filléres ár alatt azt értettem, hogy nézegettem az alkatrész árlistákat, és mondjuk egy fordulatszámmérő kemény 12000 HUF... na most nekem annyit nem ér az egész, hogy "vagyonokat" költsek egy (ahogy írtátok) kiegészítő műszerre, akkor inkább átszerelem a gyári kettes óratartót...
esztétikailag meg csak arra gondoltam, hogy a lámpabúrán tátong egy lyuk, a sprirál meg lóg, és nem akarom egy zöld-sárga szigetelőszalaggal a teleszkópszárhoz ragasztani... :)))) semmi feltűnési viszketegség... :))))
de azért köszi az építő jellegű kritikát... :)
Már hogy a zsírba ne számítana, hogy hogy nézki a motor? Nekem nem ugyanolyan érzés ráülni egy szkadt szarra, ami még ráadásul
nem is megbí6-ó, mint mondjuk ez én teljesen kifogástalan 251-esemre. Ez a puszta funkcionalitás inkább érvényes a kocsinkra, ami nem hobbi jellegű.
Akksi feszmérőt minek?
Tök felesleges, akkor inkább a hőmérő, bár annak sincs sok értelme. Egy időben én is akartam, de rájöttem, hogy sokkal jobb gyárin hagyni. Ráadásul tényleg semmi haszna se a hőmérőnek, se a feszmérőnek.
Inkább az lenne jó, ha lehetne rakni benyaszintmérőt.
én helyedben nem analóg órát tennék bele. Nem szórakoznék sokda cuccokkal.
Inkább csinálnék elektromosat LED-ekkel íme egy kapcsolás hozzá:
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/c9c9684c953cd35586d7ef3f4afe64ee.jpg
de megholdhatod úgy is, hogy csak 1 LED legyen mondjuk egy nagyobb átmérőjű piros és az akkor jelez ha túlmelegedett, íme a kapcsolás vagyis építési utmutató:
http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/hokapcsolo_oldal2.html
Ezeket kalibrálnod kell. Étolaj melegítésével és egy kontrollhőmérővel beállíthatod. Nekem azt monta egy tapasztalt szerelő, hogy 140 fok a kritikus hőmérséklet a nyári melegben egy 250-esnél, ez alá kellene állítani valamivel.
Én még így nem lennék nyugodt ezért raknék bele egy akksi feszültségőrt. Egy pofon egyszerű kapcsolás:
http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/feszultsegor_autoba.html
emellett egy mégegyszerűbb és mégnagyszerűbb:
http://www.freeweb.hu/bss/rajzok/akku.gif
Ezek mind kijönnek olcsó pénzből 1000 ft alatt van az összes. emellett szép színesek, de készíthetsz 1 színűt is valami skálával és megvilágítással. Az a jó a LED-ekben hogy szépen be lehet tenni őket egy alulemezdarabba. Szerintem sokkal nagyobb örömet okoz az hogyha TE magad készítesz bele ilyen "műszereket". Persze csak ha valamennyire jártas vagy az elektronikában, NYÁKkészítésben. Vagy kérj segítséget ismerőstől.
Szia -ricsi- !
Sajnos nem tudok a gumibizbasz beszerzésében segíteni, de nagyon valószínű, hogy ha a motorbicilli karbantartásánál a "filléres ár" jelentős szempont, akkor típustól függetlenül nem lesz szuper a járgány.
Az MZ-khez - a nyugati és távol-keleti gépekhez viszonyítva - már így is filléresnek nevezhetők az új, vagy használt, de újszerű alkatrészek árai. Ez alá jelentős (esztétikai) minőségromlással lehet csak lemenni. Olyan meg már eredetileg is van a motorodon gondolom.
Ezért ha szépséges-gyönyörűséges biciklit akarsz, akkor azt mondom, hogy fizesd ki hezitálás nélkül az új alkatrészek reális árát, vagy keresgélj kitartóan a börzéken talán olcsóbb, de ugyanúgy hibátlan cuccokat.
Másfelől pedig nem feltétlenül muszáj egy motornak szupernek lennie. A kiélezett ruhagyuriság semmivel nem járul hozzá a vezetés élményéhez, az ilyesmi inkább a női hölgyek és némi feltűnési viszketegség miatt lehet szempont.
Ezt nem árt mérlegelni, mielőtt komolyabb költségekbe vered magad komoly mennyiségű benzinvásárlás (=motorzás) helyett.
Sziasztok! szerintetek mennyit ér meg egy gyári krauser és 2 gyári oldaldoboz együtt?? ez lenne a kérdésem mert ilyen van a láthatáron csak nem tom a reális árát!!!! irjatok vissza
hello!
Lehet hogy már lerágott téma, de nekem eszembe jutott az hogy az ETZ talán még 88-as oktánszámú benzinnel is menne. Hengerfej átalakításával miért nem lehet elérni azt, hogy a 95 ös benzin kedvezőbb tulajdonságait maximálisan kihasználhassa?
Gondolom van oka, hogy miért nem, különben mindenki ezt csinálná. Talán így megterheli a főtengelyt? esetleg nem volna megfelelő a hűtés? vagy a megmunkálással volna gond? vagy megváltozna az egész motorkarakterisztika? Mondjátork már meg, nagyon kíváncsi vagyok rá.
Az email címemre egy-két fényképet tudnál küldeni?
Zoltán
ha kicserélném a 16-os felniket 18-ra mi történne?
Autós bolt, kiegészítő műszerek polca, vagy autóbontó, skoda kiegészítő műszerek... :)
ok... szerinted honnan tudnék hőfokmérőt szerezni?... egyébként én is erre gondoltam... de van egy kettes óratartóm is, ha végképp nem lesz más megoldás, felszerelem azt... de a hármas olyan jól néz ki... :)
fém tiszta felület.De nekem a tank, és az oldal deknik is fémtiszták voltak, és előfordúlt, hogy a jobb oldali dekni leesett, vagy elejtettem, és nem pattogott le sehol.
jaaaa.... :) és várom annak a jótékony léleknek a jelentkezését, aki az első lámpabúrába való kis gumi tartót (ami tartja a ford. és a seb. spirált)fájó szívvel ugyan, de nekem ajándékozná... :))
ilyet már sehol sem lehet venni, és értéke sincsen, csak eszmei, de az felbecsülhetetlen... szóval ha valaki meg tudna válni tőle, annak örülnék... :) cserébe csak annyit tudok ajánlani-ígérni, hogy egy (remélhetőleg) szuper járgány alkatrészeként fogja tovább tengetni hátralévő napjait... :))))
hali...
van egy olyan problémám, hogy a 251-es óratartóján 3 órának van foglalat... 2 nagy (ford. mérő, sebességmérő), meg egy kisebb... amikor megvettem, egy LED-es fordulatszámmérő volt berakva, de az elektronikusan meghalt... na most az lenne a kérdésem, hogy szerintetek milyen órát érdemes a helyére rakni?... olyan kellene, amit ugye filléres áron be lehetne szerezni, és a bekötése sem okoz problémát... szóval várom az ötleteket-tapasztalatokat...
Alapozó akkor kell ha fémtiszta felületre akarsz festeni egyébként NEM kell.
Én megcsiszoltm nagyjából mindent, hogy tapadjon a követketző réteg, majd odaadtam egy festőnek az kb 7réteggel fujta le (mivel gyöngyházmetál, és az nem fed csak ha sokrétegben van). Amúgy ha fémtiszta a vázad akkor inkább szinteresztesd, mert nekem szerelés közben sokhelyen lepattogott, ezért állandóan javitgatni kellet.
Légyszives segítsen aki tud!
Van egy MZ250/2-es trophym,szeretnék oldalkocsit hozzá. Az oldalkocsi már meg van,de felfogató konzolom sajna nincs!
Ha tudtok valamit kérlek írjátok meg!
Köszönet:zozoka
Többször lerágott csont, szerintem vegyél 5-7 eres falba való kábelt. Egyúttaé megúszod a kötegelést is.
Amugy ha vastagabbal húzod bajod nem lesz.
Sziasztok!
Végre megvettem a 2K-s festéket.De nem maradt elég pénzem alapozóra:(De külön maradt még nekem olyan 2-3deci korrózióállós, de az talán csak a vázra elég.Viszont van nekem trilak, univerzális alapozó?Azt érdemes felfújni valahova is?Esetleg ez korrózióálló, vagy csak azért van, hogy jobban tapadjon rá a következő réteg?
csáó!
Hali!
Milyen átmérőjű vezetékkel húzzam újra TS-em? Mehet az egész vastagabbal, vagy tartsam meg mindenhol a gyári vastagságot?
...és versenyezni is jó :) én is azt használom
Ma se mentem arra, pedig akartam, de ez a fránya költözködés minden időmet megeszi. Ma pl kábelTV-t vezettem, csak akkor buktam be a dolgot amikor kiderült hogy még nicns meg a távirányító. Ugyhogy TV van kábel van, néhol adás is jön, csak éppen nincs mivel programozni. LOAL
Este lehet leugrok Úrkútra... olyan 22:10 22:20 körül, remélem főúton laksz :D:D:D:D Vagy keressek fűrészkorongos ETZ-t? :D:D:D
Pedig azt hittem te voltál :D Sajna most tudtam ide visszajönni . A mai délelöttöm nem volt jó . Délután meg fahordás . Már gondolkodom hogy rakok egy fürészkorongot a hátsó kerék helyett :D:D:D:D LEnne egy 21 lovas etz fürészem :D
Hello!
Segítségetek kérném abban h elment a töltés a TZ-men. Már méregettem össze vissza az feszültségeket és arra jutottam h a feszszab. nem ad elég nagy gerjesztő feszültséget a forgórészre.
AFeszszab.ot, diodasort, forgórészt már lecseréltem, a kábelezés ép. Az állórész kivételével minden cserés volt. Ott viszont a fázisok közti ellenállás az egyforma. válaszokat előre is kössz.
6302 és nem kell ezrekért venned sztem jó a 600 forintos magyar is igaz van olcsóbb is de sztem ez magyar jó lesz!
vagy amilyen épp hozzád kerül
Hello! Még mielőtt szétszedném, tudja-e valaki szaki, hogy milyen méretű csapágyak mennek az első kerékhez? ETZ 250.
Van már egy kis hangja, és gondoltam kicserélném. Előre is köszi az infot.
Mz fanatikusok figyelem!
Van egy zsír új alapméretű 251- es hengerem, jó a 250- re is, hozzá való alapméretű török grafitos bevonatú dugóval. Ára 25 ruppó, akit érdekel itt jelezzen!
A repsolnak én a scooter elnevezésű full szintjét használtam anno, jó volt_ szépen kiégett és ha nem versenyzel tökéletes olaj!
Olyan 2000 ft/ l áron futott errefelé, ezelőtt két éve...
Szal 120- 125 -re, bocs- merül az elem a billben
Ha karbi cserére vetemedtek, tudom ajánlani a Bing gyártmányát, anno nagyon jól teljesített- igaz 25 ezer ft- ba került, de jó volt.
A gyári fúvóka ha jól emlékszem 114-es volt, azt dörzsáraztassátok fel olyan 1220- 1125 -re úgy jobb lesz...
Szia htibi!
Hát úgy hogy először is rendes fullszint olajat használsz bele!
Én soha nem hajtottam a gépet, de abban még korom sem volt, nemhogy pucolgatni kellett volna!
Ettől több nem nagyon kell bele, és akkor többé nem igazán kell hozzányúlni.
o persze gondolom olyan 40- 50 ezer km- nél azért csak megdöglik így is egy dob??!
Ha lecsavartad a fölső "érdekes anyát" a speciális kulcsal, akkor szét kell jönnie.
Ami miatt nem jön szét az az, hogy ha belenézel van benne egy fém karika alatta egy tömítéssel. Ha az "érdekes anya" ( :D ) jól megvan húzva akkor a tömítés elég jól nekifeszül a lengéscsillapító belső falának, a rajta levő fémkarika meg belesűlyed. Ha kicsavarod az anyát ez még akkor is erősen fogja mert az évek során belekeményedett.
Tehát már nem fogja semmi ami oldható lenne szerszámmal, "csak" szét kell húzni.
Segítsetek légyszi!
Elkezdtem generálozni a hátsó telóimat ETZ n RENAK márkájúak (szal nem IFA) és Lecsavarozható a felső tartó részük szal nem ilyen csapszeges. Rugót kiszettem felsőtartór lecsavaroztam, utánna kinyitottam spec kulcsal azt az érdekes anyát ami alatt vana alényeg!:) De utánna megállt a tudomány, egyszerűen nemtudom tovább bontani a cuccot. Egy előregedett szimering még kijött darabokban de utánna semmi! Segítsetek lécci mert kétlem hogy olyanra csinálták ezeket hogy nem lehet felújítani nem szívesen vennék új hátsó telókat:/ Segítségeket előre is köszönöm! Üdv.: pSy
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|