:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ez Roles kérdésére volt válasz
sorszám: 20715
most akkor mit kérdeztél, hogy hány éves a kapitány? :D
Nem igazán értem hogy kapcsolodik a "hogyan pörgethetem szét a motoromat" kédésed a fogyasztás témához :)
Kis TSel én Debrecenbe jártam Pestről úgy hogy csutkát húztam és 6000-6300-on tartottam a fordulatot. 20valamenyi ezret mentem vele és sem a csapszeg, sem a hajtókar, sem a főtengely csapágy nem mutatott normális kopásnál roszabb eredményt. (persze a fogyasztás magasabb volt a TSre jellemző értéknél)
ETZ-nél a nagyobb tömegek miatt lehet hogy nem ilyen rózsás a helyzet (a kis TS híresen strapabíró darab) de ETZvel nincs ilyen tapasztalatom, mert versenyen nem igazán érdekel a tartós és kíméletes használat :D
Az viszont egészen biztos, hogy attól hogy nagyobbra fúrod, nem változik jelentősen a nyomatékgörbe, legfeljebb kicsit magasabb lesz, de a fordulatszámot nem nagyon befolyásolja, hiszen azt a levegő csatornák, kipufogó méretezése és a vezérlés befolyásolja leginkább.
Aztán az ETZ esetén a gyári nyomatékgörbe adatok, nem biztos hogy fedi a valóságot, tehát ha az ember ismeri a motorját akkor amúgy is érzésre használja a fordulatot.
A sok elmélkedésnek azonban sok az alja, gyakorlatilag ha gazdaságosan akarjátok használni a motort akkor azt kell tudni hogy (durva közelítéssel) anyi benzin folyik bele amenyire a gázkart húzod.
Tehát ha magas fokozatban húzod a csutkát és hörög a motor akkor is sokat fogyaszt, meg ha alacsony fokozatban szétpörgeted az agyát akkor is.
Lényegében tehát gyorsításnál csutka gázt kell húzni és úgy váltogatni felfele, hogy a nyomatéki és a teljesítménycsúcs között legyen a fordulatszám, ilyenkor sokat fogyaszt, de mivel így gyorsul a legjobban (adott benzinmenyiséggel) így lehet a gyorsítás időtartamát a leg rövidebre szorítani. Egyenletes haladásnál pedig olyan fokozatot kell találni ahol a leg kevésbe kell húzni a gázt az adott sebesség tartásához. A sebességet meg érdemes olyanra választani, hogy a nyomatéki fordulat közelében legyen a fordulat, ugyanis a motorok hátásfoka a nyomatéki fordulatszámon a legjobb (a kettő nem véletlenül esik egybe). Így lehet a leg kevesebb fogyasztást elérni.
Tehát 40el 5ben 2000es fordulaton nem érdemes gyötörni a gépet a kisebb fogyasztás reményében, hiszen ehez nagy gázkar állás tartozik, vissza kell kapcsolni, hogy magasabb fordulaton (3-4ezer) de kisebb gázkar állás mellet tudjál közlekedni.
Aztán a fogyasztást az előre látással is csökkentheted, mert amint látszik, a gyorsítás fogyasztja a legtöbbet, akárhogy gyorsítasz, tehát a gyorsítások számát kell minimalizálni, a forgalom ritmusának felvételével, a lámpa periódusok követésével, meg hogy nem kezdesz el eszetlenül gyorsítani, ha látod hogy amúgy sem tudsz messzire menni, mert a következő sarkon úgy is befordulsz.
Sajnos tapasztalataim szerint a gyárival egyező bakelit láncvédő eltűnt a boltokból. Ezeket sima műanyagok váltották fel. Nálunk olyan 4-5eHUF között osztogatták, de nem vettük meg, mert már ránézésre is olyan érzésünk volt, hogy ez biz görbülni fog még vagy 5 irányban.
Nem tudom hol laksz, de ha Ajka közeli vagy akkor Tósokon lakik egy srác, aki MZ-ket és szocimosikat szokott bontani. Mi tőle vettünk ilyen burkolatot kemény 500HUF-ért. Ha kell és gondolod, akkor hétvégén felkereshetem. Csak azt mondd meg hogy trophy láncvédője olyan e mint 125-ös TS láncvédője, vagy speciális :)
Szerintem motoros kollegánk a brazil szót kicsit pejoratív értelemben kezelte, mondjuk hogy "brazil". De hogy érthető legyen, roma :)
Hali!
Szitu:ETZ 125. Alapjárata nincs, csak negyed gáznál húz és nagyobb gáználalacsony fordulaton lefullad! jah alapjáraton full gáznál csak 2000-2500ford-ig megy! És avégsebessége kicsi!
Én azt okoskodtam ki h nincs jól beállítva a gyújtás és a karbi, tehát irjátok meg a gyári beállításokat! Vagy ha van valami más ötlet akkor segitsetek!
Kössz: Bálint
Tud valaki vmi normális boltot ahol pl trophyohz láncvédő bakelitet tudok venni?
A normál karcokat- gondolom nem fél méter mélyek- simán kitölti a töltőalapozó...
A töltőalapozó az egyben kis mértékben szórógittet is helyettesít, alapoz és van bele keverve korrózió gátló is. Tehát eléggé többfunkciós cucc.
De ha szerencséd van akkor nem kapja fel a nitrós alapozót. Elevileg a töltőt is hígíthatod nitróval, de sokkal finomabb megoldás az észter hígító. Ez is elég brutál anyag, de finomabb mint a nitró.
az a baj, hogy a sárvédón, és a többi helyen is vannak a csiszolás miatt karcok.És kikell javítani.Fellett már szórva rájuk korróziógátló alapozó, az a barna cucc.Vagy a töltőalapozó kijavítja ezt a problémát?
Csáó.Olajat leengedni,deknit levenni.
Kuplung,lánc,kisfogaskerék le.
Igy hozzáférsz a rugóhoz ill. a fogasivhez. egyszerüen rátartással le kell huzni a tengelyről.rugó kicserél,beakaszt felteker és betól a helyére.
És kész.
Én nem csréltem, csak a fogasivet tettem arréb a tengelyen hogy erőssebb legyen.
Üdv mindenkinek
Jó motorozást.
Irj ha nem voltam érthető.
Üdv Dlaca
Tudsza adni egy msn címet esetleg, mert én mennék, csak akkor jó lenne megbeszélni a részleteket.
De ha minőségi munkát akarsz, akkor ne olyan anyagokat ajánlj neki amivel a kerítést kell festeni! :)
Hadd csinálja meg rendesen...
A nitró szórógitt 0.5literes ezer egy kétszáz forint sokra elég. Alapozónak pedig BudaPrimert ajánlanám. De abban igaza van hogy át kell csiszolni.
Te Miki!
Ne filozofájjá má itten hanem gyere msnre:))))))))))))
Valóban érezhető ekkora különbség a BVF és a Bing karbik közt? (nekem sose volt)
Szvsz az MZ-t választók többsége 2 táborba sorolható: egyedülállóan magas használati értéket előnyben részesítők és nosztalgiázók, akik a 20. század talán legismertebb motorját szeretnék magukénak tudni, eredeti formájában. Egyik kategóriába se illik annyira egy a gyáritól eltérő, 25K árú karbi. :)
Hali!
Hát ez a közel eléggé relatíve- mert én meg 187 km- ről kalocsáról indulok:)))))
Szerencsére má megen összeszedtem pár ismerőst basszus megint lehet kihez alkalmazkodni:))))
Én szabit veszek ki és rágom a küszöböt, hogy összejöjjön a lé:).
A kicsike egy Er5- ös.. amúgy..
Na ott tali de egy számcsere nem ártana- küldd ide- kawafisch kukac gé mail pont com
szia fisi!
Örülök, hogy veled is többen leszünk, írigyelek, hogy neked közel van. Nekem sajna 130km, így még nem tudom, hogy fogom megvalósítani. Csütörtökön még biztos nem leszek ott, mert sajna melo lesz(vagy nem is sajna, mert hosszú várakozás után most kezdtem ezen a héten, így még elég nagy a péztelenség),de ígyekszek eljutni és akkor találkozhatunk. Milyen kawasakid van?
üdv: Joco
Én azt tapasztalom, hogy nálunk, Óbuda egyik félreeső utcácskájában nem lopták el se a lepattant emzét, amit kemény 6e-ért szereztem be, se a kicsit drágább és jobb emzét, amikor néha (15-20 alkalom) megérkezésem után elfelejtem őket a garázsba betolni.
De ettől függetlenül motort az utcán tárolni kb olyan, mint letenni egy padra a nehéznek tartott bőröndöt és délután taxival visszamenni érte, hátha megvan még...
Mindenképpen keress legalább egy kertet, udvart, vagy sufnit a közeletekben, ahová szerény díjazás ellenében be tudod tolni a masinát.
Nem csak az ellopás, b@sztatás, az előbb-utóbb biztosra vehető benzinleengedés miatt. Azért is, mert a gép hatványozottan pusztul az időjárás viszontagságai miatt. Jégeső, hajnali harmat a megindult krómfelületen, UV a műbőr-gumi alkatrészeknek, nyergen szundikáló macskák, oldalbahugyozó kutyák stb.
Sztem a motorozás nem erről szól- hanem az érzésről. ha valaki úgy érzi, neki jobb meg szebb akkor ki nem sz..ja le mikor térül meg az ára?? Szted egy nagyobb- több millás gépnek mikor jön meg az ára?? Soha- meg ha belegondolsz akkor még mennyit veszít az új gép az árából stb.. Ha így néznék az emberek a motorozást, sztem mindeki ezer éves vasakkal menne, és az összes motorgyár már rég bezárta volna a kapuit...
Bing meggondolandó: mennyi a megtérülési ideje, hány km alatt hozza be az "elméletileg kisebb" fogyasztás a borsos vételárat? Évi 1-2.000 km miatt nem érdemes felrakni, csak igazi túrázóknak.
Hello! probálkozatm yamaha rd 350/250 karbival 26 mm torokátmérő. 4000-ig jobban ment mint a gyárival, de fölötte gyengébb végsebességbe picit lasabb.Fogyasztása 4l/100 körül. 3000 km-óta használok közel gyári álapotu csatos karbit szebben éget jobban megy nekem marad a gyári.
Német forumon találsz tippelet.
ezért írtam, hogy érdemes úgy lelakatolni, hogy ne lehessen felborítani. Én pl egy oszlophoz szoktam úgy lakatolni, hogy átfogja a hátsókereket és a lengővillát is az U-lakat. előretolni a lakat miatt nem lehet, hátra meg egy padkára kéne felemelni, de ugye a kerék is fogva van.
ha valaki úgy felborítja, hogy elgörbíti a ráfot és a küllőket, a lengővillát, az oszlopot vagy az ABUS Granit lakatot, annak azonnal leszaladok gratulálni :)
SmOz!
Mint írtam ne szórógittet vegyél hanem 2K töltőalapozót!
Ha nem akarsz sokat költeni rá vegyél Bodyt- az olyan 2500- 3000/liter edzővel együtt.
Ettől lényegesen finomabb anyag a Lechler Green ti fillerje, az 5:1- es változat. Ez olyan 4500- 5000/liter körül van....
Vegyél Binget- nekem az volt fent. A gép kicsit dinamikusabb lett, úgy unblock kultúráltabb működésű volt vele. Elméletileg kicsit kevesebbet is fogyaszt vele.
Üdv!
A 1 liter nitro szórógitt mennyiértvan?És ugye azt nem kell semmivel se higítani?!A fényezőm aztmondta, hogy vegyek 400-as vízes csiszolópapírt, mert azzal kell átcsiszolni.Én próbáltam vitázni vele, hogy azzal ledörzsőlnénk az egész gittet, de ragaszkodott hozzá.Hozzáteszem, hogy őmár 20éve nincs az autó/motor fényező szakmába.Csak bútorokat fújle.De azokat nagyon szépen.Köszönöm az eddigi segítséget!
Üdv!
Hello, én is inkább attól félek,hogy valaki elcseszi a motoromat, főleg azóta, hogy tavaly nyáron elgurultam vele egy falunapi rendezvényre, kormányzár, elektromosság lekapcs. Fél óra múlva, ahogy visszatértem, a látványtól majdnem elsirtam magam. Motorom felboritva úgy igazán idegből ahogy kell, mert tükör eltört, index eltört, oldaldekni meghorpadt, lábtartóm elgörbült. A polgárőrség az esettől kb. 10 méterre persze semmit nem látott...
Ez mind rendben van, de ha választanod kell, hogy nem motorozol, vagy motorozol, de akkor mégiscsak az utcán tárolod,akkor nem ilyen egyszerű a képlet sajnos. Először engem is a hideg kirázott a gondolatára is, és nem aludtam az első éjszaka egy szemhunyásnyit sem, mostanra már hozzászoktam a gondolathoz.
Amúgy bármilyen hihetetlen is, nem bántják. Kárt okozni a parkoló autókban is lehetne, annak is van antennája, tükre, gumija, üvege, amit törni, szúrni vagy karcolni lehet, mégsem fordul elő gyakran. A titok az, hogy olyan helyen kell lennie, ahol az egyszerű gyalogos nem megy a közelébe, aki meg a közelébe megy, az messziről látszik. Sok helyen vannak ilyen holtterek.
Van, aki a Déli pályaudvarnál a villamosmegálló járdaszigetének a végén tárolja a Simson SR50-jét. Mindenhonnan látszik, viszont arra ember nem jár csak úgy, mert körül van korlátozva, és a másik végén van a zebra. Az is hónapok óta ott van, senki sem bántja, de látszik, hogy naponta használják.
köszi a válaszokat...
én nem attól félek, hogy elcsórják a 251-est, hanem attól, hogy hozzábabrálnak... ha egy nagy zárral egy villanyoszlophoz van kikötve, esély sincs arra, hogy valaki elvigye... legalábbis remélem... meg van egy frankó tárcsafékzáram is... meg ugye ott a kormányzár... eltolni nem fogják, a hátukon meg csak nem cipelik el... :))) igazából attól tartok, hogy idétlen hülyegyerekek kiszúrják a gumikat, beütik a visszapillantót, stb... vagy ép pen valakinek rossz napja van, és a mérgét abban vezeti le, hogy felborítja... mert biztos vannak ilyen elmebetegek... sajnos mindenhol...
Ha van valaki aki más karbit hsznál mint a gyári az etz 250-en az írja már meg hogy milyen karbit használ és milyen változásokat észlelet. Jobb vagy roszzabb?
Én most néztem szét a neten hogy milyen karbi lenne jó és Koso és Keihin karbikat találtam.
Ugyan is most akarom eldobni a már 50e futott karbimat és valami jobbat szeretnék felraki.
Írjatok!
Ha nekem egyszer lenne egy 251-esem én tuti a szobában tartanám. :D:D :P
Viccet félretéve én biciklit sem tartanék az utcán városban.
Helló! Nekem is ts-em van. Ajánlom neked a sokat említett "MZ hogyan tovább" című könyvet, vmint a "Használati útmutató MZ ts motorkerékpárokhoz" címűt (ebben a címben nem vagyok biztos :S ). Sokat segítenek és sztem nagyon érdekes olvasmány. Ha gond van kérdezd meg itt, sokan segítenek (tapasztalat) :D:D
üdv
gab
És azt honnan tolták el? Mivel volt lezárva? és hová?
Csak kezdek félni, ráadásul az enyém most elég jól néz ki. Nem szeretném ütött-kopott olajsárosra megcsinálni, és a kipufogót sem cserélném vissza az eltömődött, rozsdás, horpadt régebbi dobra.
És ma is sikerült beszednem a fogalmazásgátlóm ahogy nézem :D:D:D
Mint Brazil telepes... szeretném ha hozzátennéd, hogy bizonyos nem dolgozó, inkább seftelő brazil telepesekről van szó :)
Kicsit javítanék :)
Kondenzátor a dinamón helyezkedik el. Egy kicsiny henger, ami a kalapács beégésének kiküszübülésére szolgál!
Betolva indítható ha jobbra kattintod 2-vel és 2-esben vagy
Ha szép fehér/kék és erős akkor van a hengerben is. Ha gyenge vékony akkor elfútta a szél.
A 12V-os simson trafó jó rá.
:D Nézd meg nem zárlatos e az akkud, mert így elsőre a kérdésekből nekem ez jön le :P Nincs szikrád mih? :D Vagy gyenge, vagy egyszercsak nincs :o)
CRE [-.-]
Köszönöm, Uram! Nem hiába, a Fődi az Fődi! :)))
2007.06.04 hajnalban arra mentem haza , hogy hiányzik a képből a 250-es etz-m .
pedig ha valami lepukkant , akkor az én gépem az volt .ütött-kopott retkes olajsáros . :(((
Tényleg az a nem mindegy hogy milyen a környék. Mert ha brazil telepesek leledzenek a közelben akkor azok lelopnak róla mindent ami csak mozdítható. Nekem volt egy Swiftem arról is lecsórták a 4db szelepsapkát, mert jól nézett ki. Még jó hogy ért 550Ft-ot a 4db. Hát ezzel legyenek boldogok...
Az a nem mindegy, hogy melyik város, és hogy hol van az a ház előtt. Én Budán, a 11. kerületben tárolom egy táblához lakatolva a 250-es ETZ-met hónapok óta, eddig semmi baja nem volt, pedig nagyon jól néz ki a vas. Vettem rá egy 10e forintos lakatot (ABUS Granit U-lakat), meg egy műanyag zárható tanksapkát, és kész. A tanksapkát mindig cserélem indulásnál és érkezésnél az eredetire, mert szivárog a benzin a zárnál menetközben, de álló helyzetben jó az.
Egyszer megrángatták a tízéves deszkás hülyegyerekek a táblát, és megnézték közelről, aztán hazamentek és soha többet nem mentek a közelébe sem. Más sem abajgatta. Érdemes úgy lekötni, hogy feldönteni se lehessen, és olyan helyre, ahol gyalogosok amúgy sem járnak. Itt a környéken több motorról tudok, ami a szabad ég alatt éjszakázik az utcán, a nagyrésze ráadásul ETZ. Mindig ott vannak, és soha nincs semmi bajuk.
Én azért ha lenne lehetőség, bérelnék egy garázsrészt a közelben, de itt még az sincs, ha meg messzebb van (értsd:utazni kell érte), akkor meg megette a fene. Én is átgondoltam, hogy vagy anyáméknál van, és akkor szinte sohasem használom (akkor meg minek), vagy az utcán tárolom, és akkor azzal tudok munkába járni. Én az utóbbit választottam, és eddig úgy tűnik, nem döntöttem rosszul.
Köszi! A szikrás dologra ha valaki tud vmi módszert irja le nyugodtan!
Kondenzátor TS-en ha jól emlékszem a dinamó mellett van, egy kis kb 3 cm hosszú henger alakú fényes alkatrész,amit töltés tárolásra használnak!
Nekem ugyan TZ-m van,de ha jól emléxem, motoron ülve teljesen jobbra fordítva a gyuszikapcsolót, akkor lehet betolni a TSeket.
Szikrás ügyben nem tok válaszolni...
szimo trafó jó bele, de csak akkor ha 6 voltos. különbség nincs a trafók közt nagyon, mindegyik DDR-es csoda.
Remélem segítettem és nem írtam hülllleségeket! Üdv
Sztem töltsd fel nyugodtan. Én eddig sosem bajlódtam azzal hogy ott a csavarnál is leeresszem az olajat, és 13 éve semmi gond nem adódott ebből. Ha 1 szer sikerül kibányásznod a csavart, sztem imbuszfejűre cseréld le, a későbbi szereléseknél sokkal könnyebb lesz.
Sziasztok! Kérdések kavarognak bennem egyfolytában ezek közül beírok most néhányat. TS 150 a motor.
Mi az a kondenzátor és hol van?
Ha a motoron ülve nézem a gyújtás/lámapkapcsolót akkor a betolni melyik állásban kell?
Lehet-e valahogy megtudni, hogy az a szikra ami szabadban látható, a hengerben is elég erős-e?
A szimó trafója jó-e a 150es Ts-hez vagy mindenképpen Mz-é kell?
Van még több kérdésem is csak most ezek jutnak eszembe. Előre is köszi a válaszokat.
mi történt? eltört? Elvileg nem nagyon tud bajt okozni, kivétel ha ki tud rázódni a törött darab....
csak annyi h mennyire gázos szétszedni!
Jah és ha ezt nem cserélem ki még egy ideig akkor nem fog ott bajt csinálni???
Én meg nem nyilatkoznék mert nekem TS-em volt. Annál a primer hajtás lánc, és olajban fut. ETZ-nél nem ferde fogazású fogaskerék? Amugy ennek mi köze a berúgókar rúgóhoz? TS-en ez a művelet dekli le és csere :) (TS125/1)
Igen most jut eszembe! Valszeg le kell húzni a kuplungot és a főtengelyről is a primer hajtás lánckerekét,mert hát másképp nem jön le a kuplung a láncccal...
fisi, köszönöm a választ. A bajom csak annyi, hogy félek a csavar beleszakításától, mert a feje eléggé szét van barmolva. Jelenleg egyetlen csavarhúzóm sem képes megbírkózni vele.A méricskéléssel nincs gondom, az a kilenc deci nem egy ördöngős dolog. A kérdés az, hogy ha a csavar nem jön ki, de olajjal fel kell töltenem, mert használni szeretném, akkor beletehetem-e a 9 decit?
Olajban megy a lánc naná!!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|