:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
én úgy nyomtam hogy a primer lánc és a kisfogaskeréknél egy nagy csavarhúzót beakasztottam azt kenjed neki.megfeszül és nincs gond a lánc baszott erős,nem lesz baja
sorszám: 20849 (78031)
( előzmény: Doctor Brain, 2007-06-20 19:43:08)
Ha nem vagy lusta szedd le a hengert és a hengerfejet és a dugattyú alá kétoldalt tegyél valamit keresztbe.Szép lassan visszaforgatod addig hogy a dugó ráfeszüljön az alátétekre és akkor uccu neki lazitsd meg azt a fránya csavart.Vagy esztergáltass valakivel egy gyertyamenetes kb 10 cm hosszu vasdarabot és hajtsd bele a gyertya helyére.Óvatosan ütköztesd neki a dugattyut és ha nekiütközött akkor próbáld a csavarlazitást.Ez utóbbi ötletet csak saját felelösségre csináld mert a dugó esetleg sérülhet egyesek szerint bár én szoktam ezt alkalmazni és bajom még nem volt belőle.
sorszám: 20848 (78029)
( előzmény: Doctor Brain, 2007-06-20 19:43:08)
Heló!
A sebességberakós módszer sajna nem megy, mer a blokk asztalon van, nem a vázban...
Egyéb ötlet valakinek??????
Azon túl, amit gab javasolt szerintem érdemes lehet rézlemezzel is próbálkozni. De nem 0,4-essel, hanem 1-est kell odarakni. (pláne ha már fúrva is volt a gép)
Beszerelés előtt persze ki kell lágyítani, különben merev lesz és nem tömít jól. De gondolom így csináltad.
Agydoktor! Menjél rá arra az anyára légkulccsal az tuti leszedi. Egyébként a sebességberakós-ráülős, aztán kalapáccsal a csillagvillás kulcs végére püfölős megoldás marad.
úgy néz ki van egy kis problémám a géppel (ETZ 250). ha a fordulatszám alacsonyan van (állok a lámpánál vagy elinduláskor) hajlamos leállni a motor kivéve ha kiengedem a kuplungot és húzom a gázt. akkor 3-4-5 másodpercig dohog, erőlködik, majd utána minden rendben. meleg motornál is csinálja. lehet, hogy van valami dugulás és nem kap benzint a motor?
Hello! Valóban nem kell tömítés. Azért fújhat ki mert nem érintkeznek pontosan a felületek. Én óvatosan finom csiszolópapírral megcsiszolnám ahol érintkezik és jól meghúznám a tőcsavarokat. Hátha segít. Sok szerencsét!
üdv
gab
Helló Mindenkinek!
Egy nagyon égető próbléma van a motoromon (MZ TS 125), a hengerfejnél kiengedi a nyomást. Tudom, hogy gyárilag ott nincs tömítés, de próbáltam bele vágni 0,4-es vörösrézlemezből tömítést, de azzal is kifújt, akkor raktam bele ETZ 125 hengerfejtömítését de azzal se volt jó, utána megpróbáltam klingerit tömítéssel, azzal jó volt egy darabig, de 100 megtétele után elégett és szarabb lett, mint volt. Tudna valaki segíteni, hogy mi a rákot csináljak vele???
Üdv.: MZ/X
Van ennek minden baja, de az is lehet hogy csak egyvalami, csak az a baj hogy még nem jöttünk rá. 10 évet állt a vas, úgyhogy van néhány hibalehetőség. Nem tudom ki írta,de Köszi az MZ hogyan tovább stb. szakirodalom ajánlást, már megvan, de az nem szerelési útmutató igazán. Vannak benne jó dolgok az igaz. Viszont Ezer köszönet újra, tatter-nek amiért elküldte a rendes javítási útmutató könyvet ami jó az én 150es Ts-emhez. Ezalapján szét lesz borítva és megtaláljuk a hibá(ka)t ha addig élek is!!!!!!!!
Biztos hogy 12V-os Simó trafó kell rá????? Vki 6Vost írt korábban. Az én MZ-m 6Vos rendszerű!!
Nézd végig a vezetékek csatlakozásait. Ha nincs hiba, akkor generátor. Én szénkefére tippelek. Cseréld ki és nézd meg, úgy van-e töltés.
De nem vagyok benne biztos, ha hülyeséget mondtam, akkor bocsi.
Várj még, valaki biztos ír.
Igen, de hogy miért nem annak kb 1000 oka lehet...
Vagy nem működik, v a vezetékekkel van vmi gáz.
Hali
Ha jár a motor és világít a töltésvisszajelző, akkor nem tölti az akksit a generátor.
Ez biztos egy elektonikai hiba lesz! :D
Hali mindenkinek. Lenne egy olyan gondom egy ETZ 150 (luxus kiviel)-el hogy ha ráadom a gyujtást akkor világit a kis gyujtás visszajelző lámpa. Na de itt van a gond, mert amikor beindítom a motort akor is világit. Na ilyenkor mi van??? Valaki mondhatna valami oksat hogy mit tegyek.
Előre is kösszi.
S.O.S.!!!
Elakadtam szerelés közben!
A primer lánchajtás szétszerelésénél a főtengelyről, meg a kuplungról hogyan lehet meglazítani a csavart???
A szimeringet szeretném kicserélni.
amúgy nekem nagyapám volt fényező, onnan van profi felszerelés, de az öreg még nem nagyon ismerhette a mai anyagokat...na meg amikor utóljára ő dolgozott akkor én még csattogos lepkét tologattam :)))
értem, amúgy a boltban ahol vettem sima szórógittet nem is árúlnak, csak ilyen fillert ami mindenre jó
hiba javításra meg ott van a spaknis javítógit.
Elég finom gödröket is jól ki lehet javítani, szóval ezek után kella fenének szórógit :)
20x30x7
De a szakirodalom menüben megtalálod az alkatrész katalógust :P
CRE [-.-]
Császtok! Mondjátok már meg hogy a 125-ös etz-nek mekkora a gyujtás felőli szimeringje a főtengelynél!!!
Hát jah, egy igazán jó anyag- lásd pl. Glasurit- literje asszem olyan 50- 60 ezer ft. Lehet fokozni ... :)))
Amúgy a hagyományos festék alá tényleg elég a 800- as papír, de mint mondtam ha metál színt akar akkor tükörre, de amúgy az se tükör csak nekünk látszik annak, nem fog lefolyni a festék ne aggódj! :D
Nem!
A szórógitt és a töltőalapozó az más- más anyag! Egész más a szerkezete!
A szórógitt nagyobb egyenetlenségekre van inkább tényleg "gittelésre", a töltő már sokkal finomabban "gittel"- hogy megértsd azért írom így le.
A szórógitt alapozó alá, egyenetlenségekre való, egy régebbi módszer anyaga. a töltőalapozó ennek egy sokkal modernebb formája, de az meg kisebb karcokra- egyenetlenségekre való. Viszont nem kell alapozni alá ,és nem kell külön még egy réteg a szórógitt fölé. No érthető?? Szal amolyan mindent az egyben dolog, de nagyon jó!
Amúgy nemvok fényező, exapós volt az ott tanultam meg az alapokat.
Olcsóbb töltővel és festékkel is tudsz jobb eredményt elérni, csak esetleg az időjárás állósága nem lesz olyan jó, vagy idővel télleg megreped stb. Mondjuk ha garázsban van a moci tartva akkor nincs neki nagy jelentősége....
Léteznek icinyke picinyke kis kürtök, valahol conraponthun láttam olyat ami 3V-ról működött. Ehhez speciel elég egy 3V-os akkupack, és akkor szedhetik le az akkut ahogy akarják :D A baj az az szokott lenni, hogy nem az akkut zárják rövidre (nagy pukk lenne az eredménye), hanem vagy leveszik a sarut/madzagot, vagy ha van riasztó, akkor egyszerűen elvágják a kürthöz vezető kábeleket. Az indexnek meg ugyebár nincs hangja. És a dobozos tréleren meg elvillog az magának.
CRE [-.-]
ja igen, ez sem rossz módszer
a kormán elfordításra egy kapcsoló, a sztenderre/oldaltámaszra, kuplungra és amikor bármelyik zár akkor gyújtótrafót megszakítani, szirénát dudát egy öntartó relés áramkörrel beindítani...hogy ne merüljön le az akku érdemes egy kondis időzítővel 1perc körüli riasztási időt beállítani.
Gyakorlatilag néhány kapcsolóval egy relével, kondival és ellenálással megoldható egy riasztó rendszer...nem is rossz lehet hogy írok egy cikket erről :))
A riasztónál állítólag bevett szokás, hogy egy rövidzárral kiiktatják, aztán vihetik, vagy egy dobozos teherautó belsejében nyíghat, amíg bírja az akksi... Szóval tényleg igaz, hogy amit vinni akarnak a görények, azt el is viszik. Kollégám 22 éves rozzant wartburgja is eltűnt, pedig azt sem gondolták. más esetben ismerősöm torkához kést szorítottak, amikor látta az autója körüli ténykedést, hogy "lesz szíves" átadni a kulcsokat papírokkal és adásvételivel együtt.Ez egy ilyen ország.Vérforraló, de ez van.
nálunk úgy tűnik erővágóval mászkálnak :(
szerencsére nem az én motoromat mert lehet hogy tényleg nem éri meg :)
Olyan riasztót kell használni ami nem fogyaszt, csak ha riaszt
ilyenek tipikusna a higgany kapcsolósak, de vannak olcsó motor riasztók mozdítás érzékelővel, azok is nagyon keveset fogyasztanak.
Meg kell nézni mielött megveszed, vagy megépíted. Néhány miliamper már elegendő egy riasztónak, és azzal hónapokig nem merül le az akku. Ha meg ilyen sokaáig nem motorozol akkor amúgy is ki kell venni az akkut, vagy töltögetni...esetleg egy napelemes töltőt kell ráteni (csak arra is kell riasztó, hogy ne lopják le :))
Ne gondolkodj túl bonyolult riasztóban. Erre a célra megfelel az egyszerű higanykapcsolós megoldás. Jawa-nál van lehetőség a kuplung karhoz betenni egy etz féklámpa kapcsolót. Erre ha rákötöd a duda kapcsolóját párhuzamosan, elég nagy meglepetést fog okozni :D:D:D
Csak gondoltam mint lehetséges megoldást, de ugyanígy működik a higanykapcsolós is, csak az a döntést érzékeli :)
vidd, Bambihoz!
Nem dél buda, de dél pest a gubacsi úton
a Lágymányosi hídtól nincs messze.
Telszáma: húsz harmincnégy 21-977
Aki erővágóval vadászik az utcán, az ellen kevés bármilyen védelem. Én is inkább azoktól védem az U-lakattal, akik hirtelen ötlettől vezérelve akarják elvinni.
Akik meg jönnek többen, elfűrészelik a tábla rúdját és felteszik egy teherautóra, azoknak szerencsére már nem éri annyira meg egy papírok nélküli ETZ.
A riasztóra én is gondoltam már, hogy döntésre, kormánymozgásra, berúgókarra, föléhajolásra kukorékoljon, de az meg lehet, hogy leszívná az akksit hamar.
Viszont továbbra is keresek megfizethető motorszerelő műhelyt Budapest bal alsó negyedében, aki elvégezné a szükséges javításokat. Előre is köszönöm, fontos lenne!
jaja, ne szivassuk már szegényt, mert jó anyagokkal is szívni fog eleget.
Láttam pár olyat, hogy fényezés után 1-2 évvel szépen összerepedezett a festék réteg...gondolom ott is spóroltak az anyagon. Nekem ilyen problémám sohasem volt, és kétségtelen hogy szebb, tartósabb eredmény mellet lényegesen kényelmesebb, egyszerübb egy minőségi anyaggal dolgozni.
Persze aki profi az a rossz anyagból is tud minőségi munkát, de én nem tartom magam profinak, a megspórolt munkadílyból bőven kifutja a jobb anyagokra.
Amúgy a jobb anyag sem olyan vészesen drága. Persze van a legmagasabb kategória, de egy kevésbé neves 2K-s festékrendszer is ugyan olyan jó mint a drágábbak, csak legfeljebb a filler szemcsézettebb, vagy nem terül olyan jól, de mivel ugyis átcsiszolod ez teljesen mindegy.
A kocsit pl 10ezer/literes festékkel és 5ezer/ literes fillerel festettem, de ugyan olyan jó eredményt értem el a motoron pedig ott éppen fele anyit fizettem egy olcsób 2Ks festék rendszerre
Láncok, lakatok csak arra jók hogy aki nem készül rá, az nagyhirtelen nem tudja elvinni a járművet....
Láttam videót ahol 16másodperc alatt szedték le átlagban a legtöbb abus lakatot
Mindezt egy rendes erővágóval.
Láncokat, sodronyokat, lakatokat....mondjuk a gyűrüs sodronyt valahogy kihagyták a repertoárból, de állítólag azt is el lehet vágni rendes szerszámmal.
Tökéletes védelem nincsen. Szerintem érdemes egy riasztót is belerakni ami toszogatásra vijjog
:(
jaaa, értem, neked a töltőalapozó az a fillet (amit én magyarul szórógitnek nevezek :)
Akkor mi tulajdonképpen ugyan azt mondjuk :)))
én is 400assal csiszolom, 500as főlé nem nagyon mentem a szórógitt végső finomításánál sem, mert akkor már tükrösödik a felület, arról meg lefolyik a festék :)
Amúgy a szórógitt dobozán nekem rajtavolt, hogy 400-600as papírral kell csiszolni, meg minden felhasználási adat fel volt tüntetve. Érdemes betartani a gyári ajánlást, mert akkor adja az adott anyag a legjobb eredményt, hiába tünik hihetettlennek.
Amúgy nem szedi le, mert nem kell erősen rányomni a filcet, inkább csak elsimogatni fele a felületet. Nagyon nem is kell csiszolni egyébként, éppen hogy csak át kell menni.
bringát én sem, azt a szobában tartom :)
De sajnos Pesten elég sok olyan lakóhelyvan ahol egyáltalán nincs lehetőség semmilyen tárolásra. Én is nagyon útálom ezt a helyzetet, de nincs más. A kocsimat sem szívesen tárolom az utcán motort meg pláne, ráadásul büdös a szomszéd (olyan mintha szemetes konténer lenne a lakása) szóval mindent megteszek hogy elhúzzak erről a retkes helyről, de a családi házak, vagy akár csak az építési telkek horror áron vannak, és mire összegyűjtöm rá a pénzt addigra már dupla anyiba kerül a köcsög ingatlanspekulánsok miatt.
Garázs, örzött parkoló, több kilóméterre van az meg így nem ér semmit, olyan mintha nem is lenne motorom.
LG TS
A szikrára nincs módszer
Alapvetően kékszínü szikrának illik lennie, ha már vöröses, az nem sok jót jelent, de egy 6voltos rendszernél előfordulhat normális üzemi paraméterek mellet is, szóval ez sem mond semmit.
A trafó melegedésével összefüggő, szikra kimaradás, csak terhelt állapotban derül ki, a gyertya hajszálrepedése is csak üzem közben jön elő, elég gyakran.
A berugókar fogasíve és visszahúzó rugója TSen sajnos csak a kuplung leszedésével eszközöhető (tegnap elött szívtam vele, mert lehagytam :)
A 250 ETZ-n ott a dekliben van az egész a kuplungtól függetlenül
ADDI - Utcán motort tárolni nem jó, ebben egyetértünk. Az ötezres alapjáraton azért jót mosolyogtam, persze ez ott nem lehetett annyira vicces. Amint lehet, én is kerítek neki valami kuckót, de ez a betondzsungel közepén nem egyszerű, ahol minden ház négy vagy többemeletes, és már a földszintre is tucatnyi lépcső visz fel.
Nekem a Trabantomból az ablakmosó motort szerelték ki, még a géptetőt is visszazárták precízen pedig akkor már nemsok márkatárs volt a környéken.
Viszont anyámék háza előtt, a Gellérthegyen lopták le róla az egyik lámpakarikát és a lökhárítóvéget 2002 környékén. A több tízmilliós dácsák, és a parkoló Audik, BMW-k között vajon kinek volt szüksége egyébként fillérekért beszerezhető Trabant-alkatrészre?
ADDI:
ütve csavarhúzóval ki lehet szedni, minden jobb autó/motorszerelőnek van ilyen.
-Ricsi-nek
Én is utcán tartom a kis TSemet.
Érdemes egy olcsó motor ponyvával letakarni, nem csak az időjárás ellen, de akkor kevesebben gondolják úgy hogy ráülhetnek kipróbálni. (gyerekek, macskák)
Másik, hogy én nem szoktam lemosni, ennek megfelelően iszonyat okádék a kinézete, és koszos. Engem nem zavar, egyrészt védi a motort az olajsár :) másrészt nincs gusztusa tapizni senkinek, és a tolvajok sem foglalkoznak egy ilyen tragaccsal.
Pedig ha lemosom akkor nagyon szépen néz ki a gép.
A mellettem parkolo 125-ös robogót már 3* akarták ellopni, nekem pedig a legdurvább az volt, a kutyák lehugyották a kerekét. Pedig nekem még csak a benzintank sem zárható.
Jó reggelt mindenkinek!
Lenne egy kérdésem-kérésem, ami indirekt módon összefügg azzal, hogy az utcán tárolom jobb híján a motort.
250-es ETZ-m egyre nehezebben indul, füstöl is kicsit, és nem olyan fickós mint régebben, másrészt meg szivárog a hajtóműolaj a kuplungdeklinél, a leeresztőcsavarnál, a lánckeréknél és talán még a kuplungbovdennél is.
Szeretném kicseréltetni a deklitömítést, a lánckerékszimmeringet, a főtengelyszimmeringeket és a bal oldali O-gyűrűket, beállíttatni a gyújtást.
Sajnos azonban nekem erre sem időm, sem helyem, sem megfelelő szerszámaim nincsenek, ráadásul ennyire nem is értek hozzá, nem szeretném elbarmolni a gépet, inkább fizetnék érte.
Ha tudtok mondani elsősorban Dél-Budán olyan műhelyt, ahol megcsinálják rendesen
(nem egy vagyonért), vagy valaki szívesen elvállalná, azt nagyon megköszönném. Ha valaki e-mailben szeretne üzenni, a poteczpontzoltankukacchelloponthu címen megtalál.
Fisi! Te fényezéssel foglalkozol?
Metáll fényezés az hogy van?
Alapszínt fel kell polírozni és arra jön a metál lakk? Mert így érthető az 1200as polírpapír, de sima festékhez, nekem úgy tünt direkt jó ha nem 800assal, hanem 4-500as papírral csiszolom, mert így a kezdeti tapadás is jobb volt.
Mondjuk a metáll szín az tipikusan az amit házilag nem válalnék be.
Igc-60-hoz nincs valakinek jelleggörbe MZ-re? Fontos volna.
Osztom ADDI véleményét, és hozzátenném, hogy benzinlopástól nem véd a zárható tanksapka :(
Havernak trabantjából a tankot vitték el.
Nem szórakoztak a leengedéssel.
Másrészt... tegyél rá higanykapcsolós riasztót, köss mellé egy bolond kuvaszt, és akkor talán nem viszik L. Bár az altatós párizsi ellen a kuvasz se véd... :)
Lehetetlen azt megmondani, hogy jó-e utcán tárolni, vagy sem. Ha nincs más megoldás, akkor meg miről beszélünk? Mindenkinek van egyfajta tapasztalata, amim vagy megrémíszt, vagy megnyugtat. A környéket te ismered, a döntés a tiéd. Én zárt helyre vinném, ahogy azt már javasolták is, az legalább az időjárástól véd. Az én korábbi gépem a lakóparkunkban állt a beállómon, zárt ingatlanon, biztonsági őrrel, mégis előfordult, hogy a vevő-jelölt kérésére bindítottam, aztán 5 ezres alapjárat (hideg motornál különösen hasznos) és gázadásra fulladozás volt tapasztalható, mert "vicces" ott lakó gyerekek eltekergették a karbit. A mostaninak a tükrét focizták le, szóval nem egyszerű a dolog.Minden megoldás kockázatos valahol, csak a mérték más.
sajna csak kormányzárral . a parkolóból vitték el . ha valamihez odaláncolod , (persze nem kutyaláncal hanem valami spéci cuccal) akkor jók az esélyeid .
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|