:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hi. Esküszöm sokkot kapok vazze. 3 boltba voltam egyikbe sincs etz 18" első és 16" hátsó kerékbe való küllö. Rendelésre tudnának hozni de adjak meg nekik méretet.
Valaki megtudná mondani, hogy mik a pontos méretek?
Hármat találtam de ebből csak kettö jó, mert az egyik az a dobfékes etz-hez való.
Ez a három méret van:
4x121mm
4x148mm
4x163mm
Ezek közül melyik kettö kell a tárcsafékes 18"as elsö és 16 dobfékes hátsó kerékhez?
Thx
valaki küldjön erre az ímél cimre: feher-eger@freemail.hu magyar kapcs rajzot!
hujaj a kuplungtengely csavarjával vigyázz mert az ellentétes menetű nem a normális hanem jobbra jön le,és ez tuti legalább is ts125nél.
sorszám: 20897 (78098)
( előzmény: Doctor Brain, 2007-06-21 10:42:59)
Köszi Matya a segítséget! Azt én is gondoltam, hogy nem máról holnapra megy ez az egész. Lehet, hogy akkor inkább Vácra viszem. De még egyszer kösz!
A töRpiek majd kijavítanak ha mégse így lenne, de amennyire én tudom, minddé ugyanaz, de ne csüggedj, az enyém belsőrészén is rövidíteni kellett hogy jó legyen, plusz az egész bowden is hosszabb volt a kelleténél, jól bele is akadt az első sárvédőbe kanyarban :-) ....ami nem lett volna nagy baj, csak aznap műszakiztattam...volna :-)
Hali!
Az ETZ -nek és a többi MZ -nek különbözik a kuplung bowdenje?
A helyzet az, hogy vettem egyet az ETZ -hez, és a bowden belső része túl hosszúnak tűnik, egyáltalán nem lehet beállítani a kuplungot. Szóval nagyon gyanús, hogy valami más típusét kaptam.
Boky
Nincs mit :)
Egész jól körbejártuk szerintem :D
Nem gondolkodott még senki hogy ebből már esetleg könyvet lehetne kiadni? :D:D
HyGy? :D:D:D
CRE [-.-]
sorszám: 20893 (78086)
( előzmény: Doctor Brain, 2007-06-21 10:42:59)
Kössz a válaszokat fiúk!!!
A főtengelyről a csavar megadta magát, de a kuplungtengely csavarjával még megy a harc...
Még megoldást keresek, vagy célszerszámot,
légkulcs nincs, a csihipuhimegoldások meg nagyon kockázatosak.(Ezeket még össze is kéne rakni...)
Hál' istennek jawa-t még nem kellett ennyire bontanom :D Azt még nem láttam :P Nem is akarom mostanában :)
CRE [-.-]
Jawan pl van, etz...na arra nem emlékszem
Akkor nem tudom mire emlékeztem, de valamelyik szervizelt motoron láttam... Lehet pont a Hondán?... Ehhh olyan bizonytalan vagyok mostanában... Vagy nem? :P
CRE [-.-]
tuom miről beszélsz, de barázdák sincsenek, azt csak a HF tömítéses gépeknél csinálják, hogy jobban belenyomodjon a HFbe, itt a nagy illeszkedő felület tömít (illetve kellene)
de ettől függetlenül szoktak lépcsőt csináltatni, hogy tömítsen
az már a te bajod, de nehogy azt mond, hogy olcsó amikor nem
jó, lehet kapni 300hufért is csapágyat, de azt nem javaslom :)
Én nem a lépcsőről beszélek... hanem olyan barázdákról körben... Mindegy... fel fogok menni haverhoz, és megnézem a tartalék hengerfejét :) Bár nem kizárt hogy babetta hengerfejre emlékszek :)
CRE [-.-]
bizony, gyárilag van egy profilra kialakított fa amit be lehet dugni a dugatyú alá rögzítendő a főtengelyt, én is emlékszem erre :)
szóval a légkucs szar, tegyél be kalapácsnyelet mert az a gyári előírás :))))
jaj, nem kell már ez a szorszálhasogatás
bármi amit otthon csinálsz nem gyári szerelés :)
innentől kezdve ami nem tesz kárt a motorban szerintem elfogadható, közte a kalapácsnyél a kipufogóba is, teljesen korrekt megoldás otthoni szerelésnél
a multkor meg a légkulcs miatt fikáztak le engem, hogy én azzal szedtem le a főtengely végéről a csavart, mert hogy a légkulcs szétüti a főtengelyt
szóval bármit csinálunk valaki azt fogja rá mondani hogy az gány megoldás, ezért engem rohadtul nem érdekel mit mond más :)))
Én meg most vettem egy pár főtengely csapágyat egy Honda MTX125-höz 12eHUF-ért :)
Viszonyítás kérdése csupán :)
CRE [-.-]
csapágyazás nem nagy összeg?
Most 10rugóért vettem egy garnitúra csapágyat a TShez
nem jól tudod, egyáltalán nincs ilyen a TSnél
egyedileg szokás bele esztergáltatni egy lépcsőt.
Amúgy a síkba csiszolásnál ha van is borda nem tünik el mert legroszabb esetben is csak 0.1mmert kell lesíkolni belőle
légkulcs :)
Amúgy attól hogy az asztalon van még be lehet tenni sebességbe, rögzíteni a lánckereket és püfolni a villáskulcs végét, de a légkulcs akkor is hatékonyabb
jajaj, nem úgy kell azt.
síkba csiszolni úgy kell, hogy vastag síküveg lapra vizes csiszolópapírt ráteszel, hogy ne csússzon el, és apró, körkörös mozdulatokkal addig csiszolod amíg a tömítőél egyenletesen le nem kopik
amig van olyan pontja ami sziszolatlan addig biztosan nem fog tömíteni
aztán lehet gépműhelyben síkba köszörultetni is, de szerintem a csiszolás egyszerübb, és gyorsan megvan
Ilyenkor elképzelhető, hogy növekszik a kompresszió, ezért érdemes vékony HF tömítést használni, mert az csökkenti
Ja és TSnél ha tömítéssel is kifúj akkor valamelyik HF csavar megszakadt és nem húzza le egyenletesen, ezért fújhat ki.
Láncfűrészekhez lendkerékleszedéshez létezik apró műanyag alkatresz amit a gyertyafuraton keresztül a hegerbe berakva befeszül a dugó-hengerfej közé én ezt használom Etz-hez is.(szerintem bármi jó ami elég vastag ahhoz hogy megakadjon és kellően képlékeny, hogy ne szakítsa be a dugó tetejét, és lehetőleg a hegerfal közekében szoruljon meg)
síkba kell csiszolni, aztán meg összecsiszolni, csiszolópasztával
de ez utóbit lehet helyettesíteni vékony réz, vagy alu HF tömítéssel
most én is ezt csináltam
Áhááá már az elején beteszi azt a fa éket!... nézzétek csak meg a henger lehúzása után :)
CRE [-.-]
Itt a videó a kuplung leszedéséről. Ezen jól látszik hogy lehúzót használnak... de nem tudom melyik résznél volt hogy használták azt a kis kiékelőt...
video: http://video.google.com/videoplay?docid=-5780522324325429327&pr=goog-sl
Mielött bármit mondanál, olvasd vissza a fórumot, ugyanis nem is olyan rég belinkeltem 4 videót. Ezeken a videókon az ETZ (MZ) gyár aktív szerelési útmutatót ad a blokk szétszedéséhez. Melyben látszik hogy a srácok igenis betesznek a dugó alát egy talán fa éket. Így rögzítve a főtengelyt.
Az egy másik kérdés, hogy én sem tartom túl jó megoldásnak :)
CRE [-.-]
a srác írta hogy nem a gépben van a blokk hanem az asztalon.. Ezért bátorkodtam javasolni ezt, mivel így ellehet vinni egy helyi autószerelőhöz, akinek biztos van légkulcsa. Nekem sincs légkulcsom, ezért én is horgászom mindig a közeli autoszerelőhöz, de inkább ez, minthogy akasztgassam a dugattyút, amit erősen kétlek hogy gyári szerelési megoldás volna.... a kézikönyvben vmi kuplungleszedőt emlegetnek, ami ugye senkinek sincs.
Egy egyszerübb megoldás, ha a kipufogó nyiláson be teszel egy kalapács nyelet vagy valami kemény fából készült anyagot.
Üdv.:Tatter
Közel sem biiztos. Töltésed jó?
Magas fordulatról is leáll? Vagy csak alapjáraton?
CRE [-.-]
Köszi mégegyszer!
Majd megkereslek
Hali
Hello!
Ha sok elektromos fogyasztó megy a motoron(tompított féklámpa index) és leáll a motor az szerintetek is akkumlátor hiba ugye?
A csapszeg inkább csilingelést szokott okozni. Tapasztalatom szerint a kopogás inkább a kopott dugó-henger páros miatt van.
A furatás itt cégnél általában 2-3eHUF szokott lenni, de ezt természetben szokták kérni :D Értem ez alatt azt, hogy nekem sámsont egy üveg kalinkáért csinálták :D (1200HUF)
De dugót előre meg kell venni, ugyanis ahhoz munkálják. Csapágyazás nem nagy összeg, és az elektronikus hibák sem szoktak iszony összegeket emészteni ha jó az akksi :)
Majd szólsz ha kellek :)
CRE [-.-]
Oké :)
De tényleg csak tervben van! Még tanulok, de elég gáz és nem biztos, h bentmaradok. Ha kibannolnak akkor meló és neki tudok állni.
Egyébkánt 16 év után új akksival 2. rúgásra indult. Csak 4-5000 terep után már folyik az olaj a lánckeréknél :)
Szal csak szimeringezni kell, mer persze fúrni (kb. 55000 km van benne). Jah, meg ha alacson fordulaton jobban ráhúzom a gázt (uzeminél kicsit melegebb motorral), mint amit felvesz, akkor olyan hangja van, mint a dízelmotornak :) Ez csapszeg ugye?
Ha Padragon egy 350-es Jawa-t látsz, intsd le :)
Japp akkor egyúttal jól elkeserítelek, a közelben csak várpalotán és veszprémben vizsgáztatnak, ha ma bejelentkezel, akkkor augusztusra sorra is kerülsz :)
Én is így jártam az enyémmel :) De nem baj, mert út közben derült ki hogy a hátsó gumim mintamélysége kisebb a megfelelőnél, meg bowdeneket is kéne cserélgetnem :) Most erre is jut időm :P
CRE [-.-]
Hello
Egyenlőre még csak tervben van, de amint biztos lesz, megkereslek! :D :D
Köszöntem :)
Ajkai vagyok :)
Pontosabban Padragi :D:D:D:D
Furatni cégnél szoktam :D:D:D
Felújítani meg ha kell fel tudom :)
06204191138 Havasi Attila
Hi
Van valaki Ajka környékéről? Esetleg Padragkútról? A Brunner Mihály foglalkozik ilyennel? Vagy hova tudnám vinni motorikus felújításra Ajka környékén? Olyan kellene aki fúrást is csinál.
Elősre is köszi :)
Nekem most nincs rajta a hengerfej úgyhogy megnézhetem, hogy milyen az illeszkedés. Csakhogy meglássuk jól emlékeztél-e :)) Bár megírni csak este tudom, mert csak akkor leszek gépnél. Gondoltam én, hogy a 6V a nyerő egyébként ;)
Ha emlékeim nem csalnak, akkor a TS hengere és hengerfeje a csatlakozásnál bordázott. Ezt akarod lecsiszoltatni vele?
Ha jól tudom így növelték meg a kapcsolódó felületek nagyságát, és ezért nem tud kifújni tömítés nélkül. Másrészt ha a csiszolást is válassza akkor én javasolnám, hogy kerítsen egy megfelelő nagyságú üveglapot, azt fektesse egy stabil felületre. Az üveglapra ragassza rá mondjuk kétoldalt ragadó szalaggal a csiszolóvásznat. Majd ezen huzogassa a hengert és utána a hengerfejet. Miután ezt elvégezte 100%, hogy innentől tömítést kell hogy használjon.
Ez az én véleményem :)
CRE [-.-]
Ronda megoldás, de lehet segít...
Vegyél egy tekercs alufóliát, majd hajtogasd több rétegbe. Ezt utána vágd méretre. És jól húzd meg a tőcsavarokat. Simsonnál ilyet használok :)
Japp télleg, elfelejtettem hogy TS :)
Igen akkor 6V-os kell :)
Hi!
Én most csinálom peregyesem, nekem a motorgenereál kb 26E Ft, gumit még nem vettem, de asszem heidenau lesz az max 20E a kettő, festéket se vettem de 10 alatt lesz az biztos.
Asszem ez a "sürgős" résznél lett elszúrva....Mozaik utca: kb augusztusra van időpontjuk..
Vác: ott talán júli második felére....
De ha szeded a lábad, és még a műszaki lejárta előtt berombolsz személyesen időpontot kérni, akkor a műszaki időpontjáig meghosszabbítják a vizsgádat...Bár külföldre nem mehetsz vele....
Már bocs de az elsö megoldás gyári szerelési megoldás.A második kokány de azt oda is irtam
Légkulcsa meg nem mindenkinek van.
Helloka!
Ebben a hónapban kell vinnem az ETZ-met műszakira, de nem ismerek 1 helyet se igazából ahova vihetném. Ha tudtok Bp-en belül helyet, ahol nem túl drága, akkor légyszi írjátok meg, mert sürgős lenne. Előre is köszi a segítséget!
Hali!
Van egy 250es TS-em!Szeretném leműszakiztatni.Tudna valaki egy körülbelüli értéket mondani, h mennyibe lenne? Teljes motorikus felújítás (fúrás, főtengely, csapágyak), festés, meg minden ami kell + a műszaki. Nem lesz olcsó az tuti. Csak egy megközelítő értékre lennék kiváncsi.
Előre is kössz mindenkinek
Én úgy szoktam festeni hogy fémtisztára a felület arra egy réteg Budaprimer alapozó utánna ha kell gittelés arra szórógitt megcsiszol vizes 800-as papír arra benzinálló acriyl festé arra pedig 2-3 réteg benzinálló lakk. Még nem volt bajom vele.
mindkét megoldas kokány.
A legtisztabb ha légkulcsal csavarod le.
Sziasztok volna egy problémám,vettem egy ETZ 150 est , a váltojával lehet valami, mert a 4 es sebeségi fokozatot nem veszi be, csak magasabb fordulaton de azt sem mindig. Van e valami állitási lehetőség vagy a blokot szét kell szedni?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|