:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hali. Nekem is okozott problémát a biztosíték kilazulása. Erre megoldásként vettem késes biztosíték tartót nem túl drága és azóta semmi probléma.
És ha kicsit meghajlítgatnád a tartólemezkéket?
Sziasztok
Lenne egy kérdésem...
nekem az ETZ-n a biztosíték tartóból állandóan kirázkódnak a biztosítékok, és így hogy mocorog elég sokszor kiég, elmegy a gyujtás, moci leáll!
Nincs valami ötletetek, új bisztosítéktartó? Vagy én gondoltam olyanra is, ami az autósrádiókhoz van az az összetekerhető biztosítéktartó, abból nem tud kirázkódni, ha kiég akkor meg kiég.
Szerintetek?
Ja, csak a lángal való forrasztásnál igen vigyázni kell, mert a tankban lévő benzingőz is berobbanhat.
Megoldás: tankot levenni, kiüríteni, többször átmosni vízzel, majd vízzel teljesen feltöltött állapotban forrasztani, különben nagyon kockázatos. :D
nekem egy kasznis 500 forintért megforrasztotta sárgarézzel
Iránya bontó- és vegyél fillérekért egy jó tankot!
sziasztok!
nemreg vettem egy simsont (igen, tudom hogy ez MZ forum, de ugyis tankrol van szo :) ), es sajnos nem vettem eszre vasarlaskor hogy a tank a hegesztesi ponton lyukas.
A lyuk szabad szemmel nem latszik, csak a szivargas helye, es mivel elegge rejtett helyen van a szivargas (a tankot rogzito femful hegesztesenel), nem nagyon lehet forrasztani.
Probaltam a lyukat ketkomponensu epoxival tomiteni (a ful es a tank kozti teljes feluletet begyurmaztam), de sajnos azon is atfolyik :( Van valakinek valami epito jellegu otlete illetve szaki ismerose aki ezt kedvezo aron megcsinalna nekem?
Koszonet!
Balazs
hoppppppppppppppá!
hát az kegyetlen ritka szar érzés volt,de nekem jobb van újracsapágyazom,meg minden,és ugyanúgy kotyogXDXDXD.de nem izgat megy ameddig megy,csak húzzon
egyszerü, ezt úgy szokták csinálni, hogy dupla tárcsás motor telóját és kerekét teszik be és nem ETZjét :-)
Tele van az összes tököm a motorommal!
Annyit dolgozok rajta mint az állat, és mégse jó sose. Most megen nem akart elindulni, a gyertyára gyanakodtam, mondom kicserélem egy újra, hát nem beleszakadt a gyertyamenet???? A Qúúúúva Anyukáját!
Van egy pár MZ TS125/1-ből való telóm. Nem rég cseréltem le simsonon, mert mintha az egyik fele nem csillapított volna rendesen. Kicsit kúszott a hátulja. Ha neked kell így is akkor megegyezünk.
Tel.: 06204191138
CRE [-.-]
Halli. Azt szeretném kérdezni,hogy MZ-nél a bal oldalra is szeretnek tenni tárcsát hogy lehet aztat meg oldani.Csinált-e már valaki ilyet mik a tapasztalatok 634-es JAWAba lenne.
Hello szoci-sokk.
Kellene nekem kis segitség.Egy pár MZ hátso telóra lenne szükségem(reális áron)baranyában. Kösz szépen
A szakirodalom részben elég sok rajz van de ha nem irod meg hogy milyen mocihoz akkor nem tudunk küldeni.
hali
én is kérdeztem hasonlót a simson topikban és nem lehet. de azt mondták h 50eshez is van 60as gyári henger. a hetvenest nem tudom. 51esnél tuti marni kell, sztem 50esre rá sem megy. Sok szerencsét
üdv
gab
nem tudja vki,hogy simson S50es blokkra,rálehet e rakni az 51esekre való 70es hengert???mert a lökethozz assszem ugyanakkora,a dugót kicsernélém,a csapszeg mindene ugyanakkora,tehát passzol,de a 4 tőcsavar nem ugyanott van,akkor azokat meglehet oldani???kifúrni a hengert hogy jó helyen legyen a hengertőcsavar furata,és a blokkot ki kell maratni a hengertalpnál,de azt alapból kikell az 51eseknél mikor felrakják.sztetek??
Hi. Esküszöm sokkot kapok vazze. 3 boltba voltam egyikbe sincs etz 18" első és 16" hátsó kerékbe való küllö. Rendelésre tudnának hozni de adjak meg nekik méretet.
Valaki megtudná mondani, hogy mik a pontos méretek?
Hármat találtam de ebből csak kettö jó, mert az egyik az a dobfékes etz-hez való.
Ez a három méret van:
4x121mm
4x148mm
4x163mm
Ezek közül melyik kettö kell a tárcsafékes 18"as elsö és 16 dobfékes hátsó kerékhez?
Thx
valaki küldjön erre az ímél cimre: feher-eger@freemail.hu magyar kapcs rajzot!
hujaj a kuplungtengely csavarjával vigyázz mert az ellentétes menetű nem a normális hanem jobbra jön le,és ez tuti legalább is ts125nél.
sorszám: 20897 (78098)
( előzmény: Doctor Brain, 2007-06-21 10:42:59)
Köszi Matya a segítséget! Azt én is gondoltam, hogy nem máról holnapra megy ez az egész. Lehet, hogy akkor inkább Vácra viszem. De még egyszer kösz!
A töRpiek majd kijavítanak ha mégse így lenne, de amennyire én tudom, minddé ugyanaz, de ne csüggedj, az enyém belsőrészén is rövidíteni kellett hogy jó legyen, plusz az egész bowden is hosszabb volt a kelleténél, jól bele is akadt az első sárvédőbe kanyarban :-) ....ami nem lett volna nagy baj, csak aznap műszakiztattam...volna :-)
Hali!
Az ETZ -nek és a többi MZ -nek különbözik a kuplung bowdenje?
A helyzet az, hogy vettem egyet az ETZ -hez, és a bowden belső része túl hosszúnak tűnik, egyáltalán nem lehet beállítani a kuplungot. Szóval nagyon gyanús, hogy valami más típusét kaptam.
Boky
Nincs mit :)
Egész jól körbejártuk szerintem :D
Nem gondolkodott még senki hogy ebből már esetleg könyvet lehetne kiadni? :D:D
HyGy? :D:D:D
CRE [-.-]
sorszám: 20893 (78086)
( előzmény: Doctor Brain, 2007-06-21 10:42:59)
Kössz a válaszokat fiúk!!!
A főtengelyről a csavar megadta magát, de a kuplungtengely csavarjával még megy a harc...
Még megoldást keresek, vagy célszerszámot,
légkulcs nincs, a csihipuhimegoldások meg nagyon kockázatosak.(Ezeket még össze is kéne rakni...)
Hál' istennek jawa-t még nem kellett ennyire bontanom :D Azt még nem láttam :P Nem is akarom mostanában :)
CRE [-.-]
Jawan pl van, etz...na arra nem emlékszem
Akkor nem tudom mire emlékeztem, de valamelyik szervizelt motoron láttam... Lehet pont a Hondán?... Ehhh olyan bizonytalan vagyok mostanában... Vagy nem? :P
CRE [-.-]
tuom miről beszélsz, de barázdák sincsenek, azt csak a HF tömítéses gépeknél csinálják, hogy jobban belenyomodjon a HFbe, itt a nagy illeszkedő felület tömít (illetve kellene)
de ettől függetlenül szoktak lépcsőt csináltatni, hogy tömítsen
az már a te bajod, de nehogy azt mond, hogy olcsó amikor nem
jó, lehet kapni 300hufért is csapágyat, de azt nem javaslom :)
Én nem a lépcsőről beszélek... hanem olyan barázdákról körben... Mindegy... fel fogok menni haverhoz, és megnézem a tartalék hengerfejét :) Bár nem kizárt hogy babetta hengerfejre emlékszek :)
CRE [-.-]
bizony, gyárilag van egy profilra kialakított fa amit be lehet dugni a dugatyú alá rögzítendő a főtengelyt, én is emlékszem erre :)
szóval a légkucs szar, tegyél be kalapácsnyelet mert az a gyári előírás :))))
jaj, nem kell már ez a szorszálhasogatás
bármi amit otthon csinálsz nem gyári szerelés :)
innentől kezdve ami nem tesz kárt a motorban szerintem elfogadható, közte a kalapácsnyél a kipufogóba is, teljesen korrekt megoldás otthoni szerelésnél
a multkor meg a légkulcs miatt fikáztak le engem, hogy én azzal szedtem le a főtengely végéről a csavart, mert hogy a légkulcs szétüti a főtengelyt
szóval bármit csinálunk valaki azt fogja rá mondani hogy az gány megoldás, ezért engem rohadtul nem érdekel mit mond más :)))
Én meg most vettem egy pár főtengely csapágyat egy Honda MTX125-höz 12eHUF-ért :)
Viszonyítás kérdése csupán :)
CRE [-.-]
csapágyazás nem nagy összeg?
Most 10rugóért vettem egy garnitúra csapágyat a TShez
nem jól tudod, egyáltalán nincs ilyen a TSnél
egyedileg szokás bele esztergáltatni egy lépcsőt.
Amúgy a síkba csiszolásnál ha van is borda nem tünik el mert legroszabb esetben is csak 0.1mmert kell lesíkolni belőle
légkulcs :)
Amúgy attól hogy az asztalon van még be lehet tenni sebességbe, rögzíteni a lánckereket és püfolni a villáskulcs végét, de a légkulcs akkor is hatékonyabb
jajaj, nem úgy kell azt.
síkba csiszolni úgy kell, hogy vastag síküveg lapra vizes csiszolópapírt ráteszel, hogy ne csússzon el, és apró, körkörös mozdulatokkal addig csiszolod amíg a tömítőél egyenletesen le nem kopik
amig van olyan pontja ami sziszolatlan addig biztosan nem fog tömíteni
aztán lehet gépműhelyben síkba köszörultetni is, de szerintem a csiszolás egyszerübb, és gyorsan megvan
Ilyenkor elképzelhető, hogy növekszik a kompresszió, ezért érdemes vékony HF tömítést használni, mert az csökkenti
Ja és TSnél ha tömítéssel is kifúj akkor valamelyik HF csavar megszakadt és nem húzza le egyenletesen, ezért fújhat ki.
Láncfűrészekhez lendkerékleszedéshez létezik apró műanyag alkatresz amit a gyertyafuraton keresztül a hegerbe berakva befeszül a dugó-hengerfej közé én ezt használom Etz-hez is.(szerintem bármi jó ami elég vastag ahhoz hogy megakadjon és kellően képlékeny, hogy ne szakítsa be a dugó tetejét, és lehetőleg a hegerfal közekében szoruljon meg)
síkba kell csiszolni, aztán meg összecsiszolni, csiszolópasztával
de ez utóbit lehet helyettesíteni vékony réz, vagy alu HF tömítéssel
most én is ezt csináltam
Áhááá már az elején beteszi azt a fa éket!... nézzétek csak meg a henger lehúzása után :)
CRE [-.-]
Itt a videó a kuplung leszedéséről. Ezen jól látszik hogy lehúzót használnak... de nem tudom melyik résznél volt hogy használták azt a kis kiékelőt...
video: http://video.google.com/videoplay?docid=-5780522324325429327&pr=goog-sl
Mielött bármit mondanál, olvasd vissza a fórumot, ugyanis nem is olyan rég belinkeltem 4 videót. Ezeken a videókon az ETZ (MZ) gyár aktív szerelési útmutatót ad a blokk szétszedéséhez. Melyben látszik hogy a srácok igenis betesznek a dugó alát egy talán fa éket. Így rögzítve a főtengelyt.
Az egy másik kérdés, hogy én sem tartom túl jó megoldásnak :)
CRE [-.-]
a srác írta hogy nem a gépben van a blokk hanem az asztalon.. Ezért bátorkodtam javasolni ezt, mivel így ellehet vinni egy helyi autószerelőhöz, akinek biztos van légkulcsa. Nekem sincs légkulcsom, ezért én is horgászom mindig a közeli autoszerelőhöz, de inkább ez, minthogy akasztgassam a dugattyút, amit erősen kétlek hogy gyári szerelési megoldás volna.... a kézikönyvben vmi kuplungleszedőt emlegetnek, ami ugye senkinek sincs.
Egy egyszerübb megoldás, ha a kipufogó nyiláson be teszel egy kalapács nyelet vagy valami kemény fából készült anyagot.
Üdv.:Tatter
Közel sem biiztos. Töltésed jó?
Magas fordulatról is leáll? Vagy csak alapjáraton?
CRE [-.-]
Köszi mégegyszer!
Majd megkereslek
Hali
Hello!
Ha sok elektromos fogyasztó megy a motoron(tompított féklámpa index) és leáll a motor az szerintetek is akkumlátor hiba ugye?
A csapszeg inkább csilingelést szokott okozni. Tapasztalatom szerint a kopogás inkább a kopott dugó-henger páros miatt van.
A furatás itt cégnél általában 2-3eHUF szokott lenni, de ezt természetben szokták kérni :D Értem ez alatt azt, hogy nekem sámsont egy üveg kalinkáért csinálták :D (1200HUF)
De dugót előre meg kell venni, ugyanis ahhoz munkálják. Csapágyazás nem nagy összeg, és az elektronikus hibák sem szoktak iszony összegeket emészteni ha jó az akksi :)
Majd szólsz ha kellek :)
CRE [-.-]
Oké :)
De tényleg csak tervben van! Még tanulok, de elég gáz és nem biztos, h bentmaradok. Ha kibannolnak akkor meló és neki tudok állni.
Egyébkánt 16 év után új akksival 2. rúgásra indult. Csak 4-5000 terep után már folyik az olaj a lánckeréknél :)
Szal csak szimeringezni kell, mer persze fúrni (kb. 55000 km van benne). Jah, meg ha alacson fordulaton jobban ráhúzom a gázt (uzeminél kicsit melegebb motorral), mint amit felvesz, akkor olyan hangja van, mint a dízelmotornak :) Ez csapszeg ugye?
Ha Padragon egy 350-es Jawa-t látsz, intsd le :)
Japp akkor egyúttal jól elkeserítelek, a közelben csak várpalotán és veszprémben vizsgáztatnak, ha ma bejelentkezel, akkkor augusztusra sorra is kerülsz :)
Én is így jártam az enyémmel :) De nem baj, mert út közben derült ki hogy a hátsó gumim mintamélysége kisebb a megfelelőnél, meg bowdeneket is kéne cserélgetnem :) Most erre is jut időm :P
CRE [-.-]
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|