:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
A dugó biztos nem csörög, ha pl a gyűrűkre gondolsz, baromi kompresszió van benne. S kopás sem vehető észre a henger falában. Ha nem a blokkból jön, elképzehető valami felfogatás csörgése? pl ami a hengert tartja szilentgumis rázkódáselnyelő...
lehet nem megfelelő üzemanyag arány, rossz csapágyak, előgyújtás, kokszlerakódás
minek a hézaga az 1,3?
A csörgés sok más dologtól is lehet és a legutólsó a sűrítési viszony amire gondolnék, hacsak nem szándékosan csökkentetted az égéstér méretét
miért menne tönkre egy motorba és olajra tervezett szimering egy motorba való bármely olajtól?
Amíg a jelölő egy szintbe nem kerül a gumi felszínével addig használható, de vizsgán elvárják hogy egyértelmü mélységben legyen a jelölő.
Azért érdekes a jelölő, mert az gumi tipusonként változhat a maximális megengedett kopás.
komplet villa belemegy, szerencsére ezzel nincs macera, mert a jobb oldali telót, valamint a kereket kell cserélni, meg talán a tengelyt, ja és a telóban a rugót is cseréld mert az az ETZben más.
TS és a TZ kipu ugyan az, legalább is nem kapsz külön. Valószínüleg azért hangosabb mert még nincs vastag olajos lerakódás a belsejében vagy valaki kiütött néhány folytást.
Az a jó ha ércesen cseng a kipu, mert akkor még üres.
Szóval azt mondod, hogy mindegy milyen olajjal járok, legyen az ásványi vagy szintetikus, a főtengely szimeringet nem marja, teszi tönkre?!
Hello!
Köszönöm a gyors választ! A gyújtás OK! arra gondoltam, hogy a hengerfej tömítése lapos. Megmértem előbb a hézagot: 1.3 mm. Az jo nem? MOst raktam össze a motort, ugyh menet közben még nem probáltam, csak üresben járatva. és inkább kisebb fordulaton csinálja.
Köszi még1x!
üdv
Milyen árba mozog a gyári krauser és a hozzá tartozó oldaldoboz?? Kérlek irjatok v-.mit mert bizonytalan vagyok!!!
3-as az váltó hiba,a csörgés lehet a dugó is.
Üdv!!
251 es ETZ m van, s a régebben írt problémám megoldódott, egy szénkefe cserével. Most olyat produkál a motor, hogy néha 3. ban szalaszt, mintha behúznám a kuplungot egy pillanatra miközben foylamatosan gyorsulok 3. ban. De csak 3. ban csinálja ezt. Múlt 7en lett cserélve felső tűgörgő + csapszeg, s csak nem csendesedett a motor. Érdekes csörgést hallat alapjáraton, és pörgetve is, csak úgy kicsit csendesebb a csörgés. A volt tulaj főtengelycsapágyra gondol, vagy alsó tűgörgő + csapszeg csere. Vagy ez már korral jár? '90 es a motorom, 53 400 km van benne... de azt nem tudom mikor volt csapágyazva utoljára. Ha valakinek van valami ötlete a két problémámra (szalasztás, csörgés), várom válaszát.
Üdv.:
Szabbensz
Hali GSXF!
Szerintem az előgyújtás állításra gondolsz,mert a sűrítés az állandó érték ,legfeljebb a hengerfej tömítés vastagságával tudod változtatni.Ha túl nagy az előgyújtásod vagy alacsony oktánszámú benzint használsz akkor "csörög" amotor.Főleg ha alacsony sebességről magasabb fokozatban gyorsítasz,vagy emelkedőnél nem kapcsolsz vissza.Érdemes lenne ellenőrizni az előgyújtást!
Sziasztok!
Ha rosszul van beállítva a sürítés (jobban mondva túl nagy),akkor csörgő hangot ad ki a motor. Kérdésem az, hogy egyfolytában, vagy csak egy bizonyos fordulaton "kell" csörögnie? magasabb fordulaton nem ad ilyen hangot. Help!
a válaszokat előre is köszi
hi...
meg tudná mondani valaki, mekkora a guminak az előírt profilmélysége?
Hát igen én is erre gondoltam nem akartam reszelgetni meg ilyesmi 150 es kitt és kész meg egy nagyobb lánckerék és sztem jó is lesz... de mondjuk rájöttem hogy felesleges vizhűtés mert 90 es tempónál már kapja rendesen a szelet a henger egyébként 150 es hengerhez 150 es etz vagy ts karbi a jobb? vagy esetleg lehetne valami más karbit is rátenni? ts kiput honnan lehet szerezni mert nekem etz dob van rajta és az nem vmi jó..(hanngosabb)
A másik ami érdekelne az a tárcsafék , etz tárcsát lehetne rápakolni valahogyan? vagy komplett villa belemenne?
Egy rendes 125-ös TS gyárilag is bírja a 90-es utazót. 150-es hengert érdemes rátenni, meg amit mondtak karbit is érdemes fejleszteni, de más tuning nem szükséges/felesleges)
Esetleg cserélj kipufogót, mert alacsony fordulatu (állítólag kímélő) használat mellet hajlamos eldugulni, használj syntetikus olajat 1/50-1/70-es arányban, szereti nagyon és 3000 alatt ne használd.
Nekem egy peregyesen van bírja a 110et 120at, de nincs szivem ennyiere pergetni. 80as utazóval szoktam küldeni, ha elszáll az agyam akkor szoktam csak 100 felett közlekedni,de az elég ritka.
Más fater TZje dobálja a harmadikat, már bent se marad egyből kidobja, szóval 2 után röktön 4et kel kapcsolnom. Na most fogaskereket kell cserélni, vagy léptetővillát is? Jövő héten lenne időm, hogy szétkapjam. Csak előbb szeretném megvenni hozzá a cuccokat. Ja meg a lénckerék kihajtáshoz mekkora szimering kell? Mert mostanában igencsak ereszti az olajat:(
nekem 90 a vége 150-es hengerrel, de 125-el is ennyi volt. Most raktam rá 16-os lánckereket, ezzel talán nagyobb lesz a végsebesség, de még nem raktam be a blokkot.
Amugy utazóban bírja alapból a 90-et, leejtőn hátszélben a 100at is.
vízhűtés, nem érdemes, ezeknek a gépeknek az a legfőbb előnye, hogy nincs eféle úri huncutsággal bonyolítva
és itt jön be hogy mi a fenének ennyi macera? Mire jó a dupla tárcsa, ha én a szimplával is odaverek neked? ;-))
Sziasztok!
Mit gondoltok, ha szintetikus olajjal kevert benzint használok az MZ-mbe az nem fogja a főtengelyszimeringet károsítani?
Na nekem pont ez jó lenne ,80, 90 utazóba
és etz 150 es karbi a jobb, vagy 150 es ts ? esetleg még annyit lehetne hogy 150 es henger karbival és elöl nagyobb lánckerék sztem így 90 környékén simán lehetne menni utazóba
A vízhűtésre pedig azért gondoltam hogy pl városban vagy erősebb igénybevételnél ne kelljen megállni ... egyébként nem kéne keringtető bele elég egy hűtő és egy cső a henger faláből persze átalakítás után.. sztem sokkal jobb lenne nem melegedne túl, nem "csörögnének a hűtőbordák stb..
hengerfejnél nem sokat ér, ráadásul ha lehetne kapni akkoris lebeszélnélek mert ronda anyag
Miért kell szegény TS-t gyötörni, a 80-at bárhol tartja. Amit tehetsz hogy kicsit jobb legyen, hogy felteszel egy 150-es karbit. Ettől kicsit dinamikusabb lesz. Az én TS125/1-em ilyen karbival és 2. túlmérettel simán vitte a 80-90-es utazót.
90-100-as utazót akarsz és közben még súlyokat aggatnál rá? (vizes blokk, visszahűtő, keringető) Inkább pucold meg a bordákat ha retkesek :)
CRE [-.-]
Elvileg a kormányzár hüvelyének a tetején a kör fedlap csak pontheggesztve van 2 helyen. Legalábbis nekem ugy volt mert elengedett a heggesztés és nem mertem megheggeszteni mert féltem hogy a vezeték összeég, ennyi miatt meg nem szedek le mindent.
üdv. 125 ös ts es-el lehetne kissebb átalakításokkal utazóba 90 100 körül menni?vagy ha rárakok egy 150 es hengert azzal lehetne ennyit menni? a másik hogy érdemes e vizhűtésesre átalakítani a hengert? válaszokat előre is köszi..
Kormyázárat hogy lehetne kiszedni/cserélni kulcs nélkül??? Vagy csak a lakatos tudja +csinálni?
10cm-el rövidebb. Alapjaban a kis tz váza, de attól meg erősebb. Tehat nem egyezik egyikkel sem.
Hali!
A 250es TZ váz megegyezik a 251esével? Azt tudom, hogy a hátsó kerék 16 col, de más különbség van? Mert most találtam egy törött elejűt a hasznaltauto-n, (görbe a váza).
Én kihajítottam az mz biztosíték tartót mert egy kalapszar volt. Fater adott 120-as skoda biztosíték tartót, ami simán elfér. (és még maradnak tartalék helyek is:). Ja és még fedele is van, tehát nem esik bele az esőő!!!:)))). Amúgy nem sarus, csak simán vezetéket beledugós, csavarral rászórítós atombiztosan odafogós:))
Igen de nem olyan egyszerü megfelelő méretű telót találni. Nem azt mondom hogy lehetettlen, mert olyan nincs, viszont eléggé zsebbenyúlós a dolog. Én eddig 2megoldást láttam. Az alapja mindkettönek az volt hogy 2db jobboldali telószár volt belerakva.
Innentől 2 megoldás is lehetséges.
1: A féknyerget előrefelé nézve teszed fel, de így szerintem csúnya. Így néz ki: http://www.shkiz0.extra.hu/kepek/etz/bikepics-564439-full.jpg
2: MZ felirattal befelé forditod. Így néz ki: http://n2.vatera.hu/photos/10/35/50/82/2_big.jpg
kell még 1 T elosztó, a fékcsövekhez és ennyi.
Egyébként itt kompletten meg is veheti:
http://www.vatera.hu/etz_250_es_eleje_28055301.html
Helló Mindenkinek!
Köszönök minden hozzászólást a hengerfej tömítéssel kapcsolatban! Még hallottam azt is, hogy hermetic nevű ragasztóanyaggal is le lehet kenni és az lezárja faszául. Egyáltalán lehet-e még ilyet kapni, és ha igen akkor hol?
Üdv.: MZ/X
Hali. Nekem is okozott problémát a biztosíték kilazulása. Erre megoldásként vettem késes biztosíték tartót nem túl drága és azóta semmi probléma.
És ha kicsit meghajlítgatnád a tartólemezkéket?
Sziasztok
Lenne egy kérdésem...
nekem az ETZ-n a biztosíték tartóból állandóan kirázkódnak a biztosítékok, és így hogy mocorog elég sokszor kiég, elmegy a gyujtás, moci leáll!
Nincs valami ötletetek, új bisztosítéktartó? Vagy én gondoltam olyanra is, ami az autósrádiókhoz van az az összetekerhető biztosítéktartó, abból nem tud kirázkódni, ha kiég akkor meg kiég.
Szerintetek?
Ja, csak a lángal való forrasztásnál igen vigyázni kell, mert a tankban lévő benzingőz is berobbanhat.
Megoldás: tankot levenni, kiüríteni, többször átmosni vízzel, majd vízzel teljesen feltöltött állapotban forrasztani, különben nagyon kockázatos. :D
nekem egy kasznis 500 forintért megforrasztotta sárgarézzel
Iránya bontó- és vegyél fillérekért egy jó tankot!
sziasztok!
nemreg vettem egy simsont (igen, tudom hogy ez MZ forum, de ugyis tankrol van szo :) ), es sajnos nem vettem eszre vasarlaskor hogy a tank a hegesztesi ponton lyukas.
A lyuk szabad szemmel nem latszik, csak a szivargas helye, es mivel elegge rejtett helyen van a szivargas (a tankot rogzito femful hegesztesenel), nem nagyon lehet forrasztani.
Probaltam a lyukat ketkomponensu epoxival tomiteni (a ful es a tank kozti teljes feluletet begyurmaztam), de sajnos azon is atfolyik :( Van valakinek valami epito jellegu otlete illetve szaki ismerose aki ezt kedvezo aron megcsinalna nekem?
Koszonet!
Balazs
hoppppppppppppppá!
hát az kegyetlen ritka szar érzés volt,de nekem jobb van újracsapágyazom,meg minden,és ugyanúgy kotyogXDXDXD.de nem izgat megy ameddig megy,csak húzzon
egyszerü, ezt úgy szokták csinálni, hogy dupla tárcsás motor telóját és kerekét teszik be és nem ETZjét :-)
Tele van az összes tököm a motorommal!
Annyit dolgozok rajta mint az állat, és mégse jó sose. Most megen nem akart elindulni, a gyertyára gyanakodtam, mondom kicserélem egy újra, hát nem beleszakadt a gyertyamenet???? A Qúúúúva Anyukáját!
Van egy pár MZ TS125/1-ből való telóm. Nem rég cseréltem le simsonon, mert mintha az egyik fele nem csillapított volna rendesen. Kicsit kúszott a hátulja. Ha neked kell így is akkor megegyezünk.
Tel.: 06204191138
CRE [-.-]
Halli. Azt szeretném kérdezni,hogy MZ-nél a bal oldalra is szeretnek tenni tárcsát hogy lehet aztat meg oldani.Csinált-e már valaki ilyet mik a tapasztalatok 634-es JAWAba lenne.
Hello szoci-sokk.
Kellene nekem kis segitség.Egy pár MZ hátso telóra lenne szükségem(reális áron)baranyában. Kösz szépen
A szakirodalom részben elég sok rajz van de ha nem irod meg hogy milyen mocihoz akkor nem tudunk küldeni.
hali
én is kérdeztem hasonlót a simson topikban és nem lehet. de azt mondták h 50eshez is van 60as gyári henger. a hetvenest nem tudom. 51esnél tuti marni kell, sztem 50esre rá sem megy. Sok szerencsét
üdv
gab
nem tudja vki,hogy simson S50es blokkra,rálehet e rakni az 51esekre való 70es hengert???mert a lökethozz assszem ugyanakkora,a dugót kicsernélém,a csapszeg mindene ugyanakkora,tehát passzol,de a 4 tőcsavar nem ugyanott van,akkor azokat meglehet oldani???kifúrni a hengert hogy jó helyen legyen a hengertőcsavar furata,és a blokkot ki kell maratni a hengertalpnál,de azt alapból kikell az 51eseknél mikor felrakják.sztetek??
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|