:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szerintem az ETZ gyujtás nem tirisztoros hanem tranzisztoros. 88tol van asszem az ETZkbe hall jeladós gyujtás. Jelentősége a megszakítoshoz képest hogy nagy fordulaton is stabil előgyújtást ad köszönhetően a mechanikus eszközök (megszakító kiiktatásának). Hátránya hogy elég nehéz az ut szélén komoly hibát elhárítani, bár nekem soha nem volt vele gondom. Ezt a hátrányt csak z25z kedvéért említem, mert ő már többször is erre hivatkozott a megszakítós mellett:)amugy van benne igazság.
A megszakítót kondival egyűtt kidobod. Berakod a hall jeladót és egy fekete dobozt ami a hall jeladó impulzusait dolgozza fel és küldi a trafóra. Az én gépem jól(jobban) ment tőle és stabil alapjárata is volt bár annak több feltétele is van nemcsak a gyújtás. Szerintem jó cucc de olyan 10-12 az ára ha lehet vhol kapni használtan. Újan meg ETZ árába mérhetik:)
Sziasztok!
A 125-ös ETZ-n gyárilag milyen gyújtás van? annak mi az előnye, ha (lehet, hogy hülyeséget írok) lecserélem tirisztorosra(ha gyárilag nem az van rajt...)? Mit kell ebben az esetben cserélni, ez kb mennyibe kerülhet és érdemes e beruházni?
Előre is kösz és remélem nagyjából érthető voltam!
Minden jót!
A forgyttyús tér aa szükséges rossz kategóriába esik! Vagyis minél kissebb annál jobb!
sziasztok. most megnéztem multiméterel menyivel tölt. 12V-tal tölt alapjárataton. na ilyen kor mi a tehendö át kötni 12v gyujtás rendszerüre?
mi történne,ha egy ts125nek akkora lenne a fogattyús ház űrtartalma,mint egy simsoné,és 150es ts hengerrel.tehát lecsökkene a forgattyúsház térfogata.akkor mi lenne?menne úgy is?jobban szarabbul?
oké majd megyek ma a rokonomhoz azt probálok töle eggyet kérni. köszy a segítségeket.
A motor egy ETZ-251. Már kicseréltem az 5.5Ah-ás aksit 9Ah-ra, így már bírja úgyahogy de ha minden terhelés rajta van leáll alapjáraton főleg akkor, ha indexelek. Hidegen nem bírja, ha melegszik egy kicsit mint ahogy montad te is töltés van akkor valamenyire helyre áll a dolog.
Hát nem egy jó ötlet főleg ha mechanikus.Figyelni kell a feltüntetet teljesitményre(mert ekkor működik helyesen)valamint a motor teljesitményére.Ha nagy különbségek vannak a W értékekben akkor nem lesz sokáig jó.
Ha jól is működik szerezzetek
be egy odavalót .
Heló.Kevés a töltés neki.Bár nem tudom milyen motorról van szó mert ETZ nél lehet nem ez a gond.Dinamós motornál van ilyen,Főleg ha indulásnál egyből működtetni akarsz mindent.Ezt eleve nem birja egy kis Ah-órás akksi de főleg nem egy 6V os.Ezek a dolgok akkor működnek jól ha motorozol már egy 10-15 percet és akkor már a töltés jó,az akksi már töltve van nagyjából és akkor bir mindent.Nekem 6 v os Ts em van.Én helyzetjelzővel végigmegyek a városon addig is had töltsön majd a város végén felkapcsolom a lámpát .Nálam ez az ut olyan 5-6 perc ,de az akksimnak ennyi elég.Bár mostanában szoktam én is olyat csinálni hogy felkapcsolok mindent de nekem nem áll le.
Én 2 hónapja Peti74 javaslatára átnéztem a vezetékelést és a mérőóráknál találtam is egy lecsúszott sarut, illetve újraszigeteltem a kormánykapcsolóba menő, kormányhoz szorított vezetékeket, továbbá feltöltöttem az akkut. Konkrétan nem tudom, hogy melyk segített, de azóta jó.
Sziasztok!
Van egy olyan problémám, hogy ha a járó motort nagy villamos terhelésnek (világítás, féklámpa, index) teszem ki akkor leáll! Mit gondoltok mi lehet ennek az oka?
Sziasztok! Creationmz nevében írok, aki segítségre szorul. Az elsődleges lánckerék lehúzásához szükséges kisebb méretű csapágylehúzót keres Ajka környékéről kölcsönbe. Megadom a telefonszámát: 06-20-419-1138. Ha megcsörgetitek akkor visszahív benneteket. Segítségeteket nevében is köszönöm!
Azért menne tönkre mert az MZ-t még ásványi olajra gyártották, viszont most már szintetikus olajok is vannak ami egy kicsit savasabb az ásványinál. Ezért gondoltam, hogy baja lehet.
Hát akkor nincs mit tenni csere.
Eggyik haverom fel rakott mz-jére egy trabant fesszabájzot müködik neki vele. szerintetek hülyeség volt töle?
az 12Vos, nem?
Feldobhatnád a 6Vos paramétereket ha neked már működik :)
Srácok! Mi van akkor, ha az ETZ kilóméterórája kb 75 -ig mér? Ott valahogy megáll a mutató. Igen, a gép megy még többet is. Javíthatók ezek az órák vagy vadásszak másikat? Azóta csinálja, hogy letörött az óra, és visszaszigszalagoztam.
Amúgy nincs valakinek egy felesleges/eladó óratartó bigyója? üdv: Boky
Én már 2 éve használom a szakirodalom rovatban található kapcsolást és semmi problémám nincs vele! Ajánlom nektek is...
sajnos akkor tönkrement, az hogy 1 hónapig elment az egészen jó. Én kettőt is vettem és 1 hetet bírt az egyik a másik 10 percet :(
én alapvetően szeretem a modern megoldásokat, de valahogy a mechanikus fesszabot jobban kedvelem ezek után :)
Persze haveromnak évek óta múködik egy elektrónikus és szerintem sokaknak még, de a sok gagyi alúlméretezet kisipari közt nehéz megbízhatót találni.
csá el felejtettem oda írni hogy elektronikus fesszabájzó van rajta. ilyen kor mi a helyzet mert nincs egy hónapja hogy vettem rá elektronikus szesszabot.
megasztán csinálhatnék is elektrónikus fesszabot, 400HUF az IC és 200 a teljesítmény FET ami aztán halál precíz és agyoncsaphatattlan lenne, de lusta vagyok :) inkább veszek max 3000ért :)
hol lehet venni garantáltan megbízható fesszabot? eddig 2* vettem, de mindkettő rövid életü volt -> gagyi, ezért van nekem még mindig mechanikus fesszabom, mert azt bármikor megjavítom, aztán meg évente csak egyszer kell hozzányúlni, szóval statisztikailag nekem megbízhatobb :)
be kell állítani a fesszabot, ha mechanikus, ha elektrónikus, akkor csere
de sürgősen mert nagyon gyorsan néhány óra alatt tönkremegy az akku!!! és töltsd utána a vizet!
Ha mechanikus fesszabod van, akkor hozd el és beállítom neked, már van benne gyakorlatom :))
Heló.Én is hasonlóképp jártam 1-2 hónapja.de nekem nem forrt az akksi de a töltés 8 volt körül járt .A fesszab érintkezőit mindig megtisztitottam,kipolirioztam ronggyal hogy fényes,egyenes felületűek legyenek az érintkezők.Szerintem a te esetedben beégett a feszültségszabályzó érintkező je,mármint az az érintkező ami két álló érintkező közt rezeg.Azt a részét a fesz.szabnak szét lehet szedni és megnézni mi a helyzet.Ha valamelyik érintkező beégett esetleg "gödör"lett benne annak akkor vége.Legjobb lesz ha beszerzel egy elektronikus fesszabot.Létezik két fajta:magyar és török .A neve:MZ 6v feszültségszabályzó.A legjobb lesz ha ezt teszed mert ha nem értesz annyira hozzá ne is kinlódj az egésszel.
valahogy sejtettem :)
Amúgy pocsék olaj.
Skodában 1000km után vesztette el a viszkozitását
A tescos olaj 800at bírt
A Valvoline MaxLife 7000et
azonos paraméterezésü olajakról van szó, és hozzátenném hogy a Valvoline olaj nem 7* drágább
hát 1-2 napot várnék hogy keményebb legyen, a blokk berakás lehet kritikus, ezért le kell takarni a veszélyeztetett részeket vastag rongyal és ha még nem elég kemény akkor belenyomódhat a rongy mintázata, mással szerintem nem lesz gond.
70 000,- Ft, ha kellenek hozzá a pótalkatrészek is (első villa, gyűrűk, főtengely-csapágy, ilyesmi). Ami nem kell, annak az árával csökken.
sziasztok lenne egy kérdésem 150-es tsem van és eddig jó volt a töltésem de viszont ma félpercig beinditottam. mert pont szereltem és tul sokkal tölt nem szabályozle vagy nem tom mi van vele. lényeg az hogy forrtyog az akksi. segitsetek légyszi minél hamarabb mert mennikéne vele mindenfele de igy nem merek menni mert egyszer csak elszálmajd a seggem alatt az akksi!
Én azzal használom egészséggel:), többször kell cserélni, de legalább nem recseg tőle a kuplung.
Árban is?
A hykomol (a k nélküli) olyan 1200FT körül van, és két cserére elég az 1 liter. Régen is ezt használtuk (mármint a 80-as években, igaz nem is volt más)
Castrol Ep 80- nagyon jó olaj!
SmOz!
Várj az összerakással egy - ha lehet jét hetet...
Van egy eladó TS 250/1-esem. Bontatlan blokkal, alapméretes hengerrel, jövő év augusztusig érvényes vizsgával, törzskönyvvel.
Hali!
Én is hasonló cipőben járok. Nekem más motorokhoz használt olajok vannak készleten, és ezek között keresek olyat ami 125-ös ETZ-be jó. A sima motorolajok szerintem a kuplung csúszasgátló adalék hiánya miatt nem jók. Én nem önteném bele. A 4T scooter olajok mind OK, ill a régi Hykomol 80w90 OK. Ezt írja a kezelési is.(meg a SAE 30,40-et) A SAE 30,40 egyfokozatú olajokat csak telepített motoroknál használják, a tied viszont 2 fokozatú és melegen elég folyós is lesz. (ha a simmering nem f@sza füstölni fog)
ja, és akkor összese rakjam egy jó 4-5napig?Mert még körömmel betudom nyomni.
:)))
Akkor okés, nem lakkozom le.A vázon nem folyt meg sehol, szerencsére:)Nagyon széplett.Az az egy gond vele, hogy annyira vastagon lett fújva, hogy alig látni az alvázszámot:/De majd valamivel besatírozom, hogy lehessen látni.
2k-s festékre nem kell külön bevonat
az elég stabil felületü, autókat sem szokták, csak ha metál színű vagy színváltós
viszont ha javasolhatom legalább 1 hónapig figyázz a felületre és le se mossad, mert kell neki az az idő mire eléri a teljes keménységét (de 2 hét mindenképpen kell) persze ha hőkamrában szárítottad akkor ez nem igaz, de ezt kétlem :)
utána viszont 2000-es (vagy nagyob) vizes papírral átcsiszolhatod a hibákat (porszemek, megfolyás, javító ködölés széle) majd viaszos polírpasztával kifényesítheted, ettől olyan szép lesz a felület, hogy ha leszál rá egy légy az seggre esik rajta és senki nem fogja megmondani hol volt a hiba :)
alapjárati levegő kevés neki, vagy elkopott a szivató tömítése és túl sok benzint kap, ami főleg alapjáraton okoz ilyen jellegü problémát.
megfelel, de miért pont emese?
Talán rossz a benzin-levegő keverék nem? Túl sok benzint kap sztem.
jó estét!
Köszönöm az eddigi segítséget, mostmár összejött a fényezés.Végre:)De most szeretném valamien védőlakkal bevonni, hogy biztos legyen a védelem.2K-s festék van rajta, és akkor gondolom 2K-s lakk is kell.Vagy miet ajánlotok, és mennyiért vannak ienek?
Üdv!
Háj!
Olyan probléma jelentkezett ma a 251-esemen, hogy ha hirtelen teljesen odarántom neki a gázt, akkor torpan, és elég fekete a gyertya. Mivel kontaknélküli gyújtás van rajta, a gyújtás nem okozhatja. Egyébként, ha már túllépi a 3000-res fordulatot, akkor nem csinálja, és a végsebességgel sincs baj, valamint erő is van benne rendesen. Szóval mi a jóisten okozhatja ezt?
Üdv mindenki!
Az lenne a kérdésem, hogy 125-ös ETZ hajtóműjébe a 15w40-es mol mse motorolaj megfelel-e? A használati útmutatóban csak olyat találtam, hogy SAE40, na de az manapság minek felel meg?
Hogy a henger jó,attol még a dugó elkophat,és annak a csörgését halhatod.A felfogatás jó szokott lenni,az nemzöröghet.A váltód bizti,hogy rossz.
Sziasztok!
valaki tudna nekem segiteni ??? MZ EZT250-es motorhoz keresem a gyújtás és a porlasztó beállitásait!de nem sok sikerrel ! a segitségeteket előre is köszönöm! üdv. Miki
Tudtok nekem mondani olyan helyet ahol egyedi pufót csinálnának motorra és nem aranyárban mérve? Az ETZ-re akarnák valami egy pufós de duplacsöves megoldást :)
A dugattyu felső holtpontja és a hengerfej közötti rés távolsága 1.3 mm. elképzelhetö, hogy idövel elmulik? mondjuk a bejáratás során?
de ha lehetne is, a kábelkötegeknek általában iszonyatos árai vannak, szóval jobban jársz ha magad vezetékezed :)
Hi!
Gyári vagy utángyártott kábel köteget hol lehet beszerezni 125ös ETZ-hez???
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|