:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Homokszórás valami 8ezer volt, ha visszalapozol két képet, ott van az eredmény, teljesen steril lett.
És jó is volt, mert egy két hajszálrepedés előjött, amit meghegesztettem, meg megerősítettem.
Pl, a sárvédő ponthegesztései körül, meg az oldallemezek terhelt részei.
Fél liter 2K festékért 6ezret fizettem, meg még egyéb segédanyagokért mint gitt, szórógit, alapozó, csiszolópapírok, glettvasak, csiszolóblokkok, szilikonlemosó, nitrohigító, szöszmentes kendő, mérőpohár ~12ezret, de ezekből sok maradt, viszont fogyóanyag és enni nem kér ezért vettem bőven mindenből.
Persze olcsóbban is meg lehet oldani. Van már 7000/literért is 2K festék, az is elég jó, és igazából én kevesebb mint 3deci festékkel, fényeztem le az egészet, csak az esetleges javítások miatt vettem fél litert, mert azért én sem vagyok profi fényező, így belekalkuláltam, hogy esetleg újra kell fújni valamit, de elsőre minden sikerült. Persze az árban az edző is benne van, az még 1,5deci volt, tehát összességében fél literrel fényeztem le de az árat a festék térfogat után fizeted.
Fényező pisztolyom van, nagyapám Spiro 63-as pisztolyát örököltem meg. Ez nagyon jó, profi pisztoly volt annó, de manapság már 5-10ezer körül láttam apróhirdetésben. Szerintem ez sokkal jobban megéri mint az Erba és társai.
Viszont ha nem akarsz költeni a homokszórásra, nem kell sokat kínlódni vele. Nem szükséges fémtisztára leszedni csak ahol laza. 240-es papírral átcsiszolod a felszínét hogy tapadjon, lekened cinkes alapozóval ahol lejött a festék, kigletteled a hibákat, 240-es papírral síkra csiszolod. Szórógit, 400-as papírral simára csiszolod, hogy ne legyen felületi hiba. Ha lekopott, akkor kell még egy réteg, vagy fújhatod eleve két rétegben. Lényeg hogy szép optikai símaságú legyen a felület, se hullám, se gödrök ne legyenek. Ha olyan a felület mintha már eleve fényezve lenne (najó kicsit matt) akkor lehet fújni, mert a festék kiemeli a hibákat.
Másik hogy ha spórolni akarsz akkor csak a külső oldalát fessed, a belső felével én sem nagyon foglalkoztam hogy szép legyen...mondjuk nem is lett csúnya így sem, de akkor fele annyi festék és segédanyag elég.
Üdv
Írtad, hogy homokszórva is voltak az alkatrészek. Mennyibe volt az egész fényezés és homokfújás? Én még csak a szétszedésig jutottam, elkezdtem kézzel csiszolni, de így az örökkévalóságig csinálhatom, nem haladok sehogy.
Úgy látom, azt is érted, hogy nem rosszallóan jegyeztem meg, hanem teljesen pozitív gondolatokkal, szóval bízom benne, jó lesz az.Közben megcsinálom a fizikai részt hozzá, nagyjából adottak a méretek, mondjuk, az MZ hagyományos sajtolt óratartó bögréje lesz az alap, a panel olyan méretű kell hogy legyen, hogy beleférjen.Azt hiszem, nem lesz olyan magas, mert még motorral együtt is kb. a fele magasság adódik, de ez csak előny.
Ha valamit részletesebben tudnék erről a lézeres mérőről, időszakosan érdekelne.Milyen a mutató műszer pl. fel lehet szerelni a motorra valahova a mérés idejére?Jeladó fóliát majd kitalálom mi legyen, szerzek hozzá anyagot.
A készülő gépedről kidobhatnád az összes mechanikai meghajtást, képzeld el, csak finom huzalozás...persze, csak akkor, ha nem akarod OT vizsgára vinni.
A TS nagyon szépen néz ki, nem tudom, volt-e ilyen gyári bézs, de ha nem, ki kellett találni.Jó az összhatás.
Jó munkát, üdv.: R
A színt persze nem jól adja vissza a fotó, meg az ég is borús volt, az elég sok színt kivon a fényből.
Ahogy a festékboltossal megegyeztünk ez a szín az Oldtájmer Mercédesz Taxi Bézs :) rögtön tudta miről van szó :)
Értem a célzást :D
Pár napja gondoltam rá. Bonyolultabb mint gondoltam, ezért tettem félre, de most már eléggé összeért minden részlet az agyamban. Nekiállok megcsinálni.
Teszt elektronika adott hozzá szerencsére, csak a szoftveren múlik.
Viszont mérésre vettem a kínaiaktól lézeres fordulatszám mérőt. Fel kel ragasztani egy 3M fényvisszaverő csíkot a tengelyre, és azt nézi, de ha van valami elütő festés a tengelyen arra is mér, elég nagy pontossággal.
Ha szükséged van rá átküldöm, mert idén nekem már biztosan nem kell.
Horganyzást akartak csinálni, de a lemezváz sok ürege miatt nem lehet savazni.
De nem rozsdás, csak ütött kopott.
Az akku tartó volt szétrohadva, azt levágtam róla, rozsdamentes anyagból hajtogatok, és felszegecselem.
FBS szilikongumival :)
Nagy felületen elég erős, de embléma az határeset. A Loctite házatáján néznék körül, tuti van nekik megfelelő.
Engem is bosszantott (annyi pénzért), de nem volt más lehetőség, műszakira is kellett mennem.
Ezt az idegen lánckereket most már ki kellene próbálni, anyagom éppen lett hozzá, kiváló gyári menesztő, félholdra kopott lánckerékkel...
Fordulatszámmérő-kihajtásról ne is beszélj, azzal már nem kísérletezek, hasztalan.Megfogadtam, hogy csak elektronikusat teszek fel, ha lesz, pl. léptetőmotoros mutatós műszert, mint az utóbbi 15 évben az autókon és motorokon is látjuk...
Most nagyon hiányzik egy (akármilyen), mert munkára, hangolásra kellene, egyszerre variálom a végáttételt és a motor is változott.Hiányzik a közvetlen infó, otthon utánaszámolok sok mindent, de kissé közvetett a dolog...
üdv.: R
Na, most aztán kaptál mindenféle választ, tessék ebből kihámozni, mit is tegyél :)
Komolyra fordítva, a dolog eléggé adja magát: láncot mindenképpen kell hogy vegyél.Ha felszereled, megkened meghúzod ahogy kell, egy rövid próbaúton kiderül, hangos-e, akadozik-e.Csak rövid időre, addig a lánc nem megy tönkre.Ha nem jó így, akkor a következő lépés egy új lánckerék.
Biztos, hogy az új készlet tovább elmegy, de az előbbi is kb. felét megteheti.Csak a sorrenddel is eldönthető ez, ha választ akarsz.
üdv.: R
"... az alváz lett szinterezve, de egy hónap után elkezdett rohadni." - igen mert a homokozás nem képes csak a felületi rozsdát leszedni.
Jobb eredmény várható a sörétezéstől de az sem tökéletes ha a felületbe már erősen beleette magát a rozsda. Egy vegyi passziválás mindenképpen ajánlott még a cinkes alapozó esetén is.
Mivel ragasztottad? Nekem is valami szuper fémragasztó kellene, mert a tankomról leesett az embléma tartója. Gyárilag ponthegesztve volt.
Nekem is a 4 sarokba van felfogatva 5-ös csavarral. Még nem szóltak érte.
Elvittem a vázamat szintereztetni, kb. 16ezerért csinálják plusz a homokfújás.
Nem olcsó, de azt mondják ezek a legjobbak. Tesznek a szinter alá valami cinkes alapozót.
Úgy tűnik kell is, mert a szomszéd oldtimer Bogarán az alváz lett szinterezve, de egy hónap után elkezdett rohadni.
Én felcsavaroztam, ha olvasható, szerintem nem gond, de nekem körberepedt a csavar körül, és leesett.
Borzasztóan silány anyagból vannak.
A következőt acéllapra felragasztottam és az acéllemezt csavaroztam, kb. tonnányi össz. tapadóerővel, nem tud leesni, az acél meg bírja a vibrációt.
Megtaláltam a választ:(-ha nehezen is)
A motorkerékpáron hátul úgy kell elhelyezni, hogy a hatósági jelzés síkja a jármű hossztengelyére merőleges és megközelítően függőleges helyzetű legyen, a járművön túl ne nyúljon, legalsó pontja az úttest szintjétől legalább 0,30 méter, legfelső pontja az úttest szintjétől legfeljebb - amennyiben a felépítmény szerkezeti kialakítása ezt lehetővé teszi - 1,50 méter magasságban és olyan helyen legyen, ahol könnyen leolvasható.
Egy a lényeg a rendszámtábla karakteribe nem lehet belfúrni azokban a rögzítés nem okozhat változást. Például az *FH-123 rendszámba nem lehet belefúrni az F betú két szára közé és becsavarni egy nagy csavart mert P-nek lehetne olvasni.
Ha valaki biztosra akar menni a négy sarokban van elegendő hely a fix rögzítés (csavarozás) kialakítására, vagy olyan fém karmok felszerelésére, amik megakadályozzák a rendszám leesését, eltulajdonítását. Ezt nem tiltja semmi.
Teknőc
Mi a véleményetek arról, hogy 4 csavarral felerősítem a rendszámtáblát? A műszakin nem szólnak érte?
Teknőc
MZ-sem csak muszáj volt valamit mondania :)
igen? az ültetett Jawammal, meg a 100kilómmal még nem tudtam akkora véletlen gázt húzni, hogy felállt volna. :P De persze az én gépem nincs kihegyezve, de még csak tip-top állapotban se... :)
"Az emberek általában nem szórakozásból sütik meg a motort, ez nem olyan mint az egykerekezés."
Veletlenul 1-2ben picit nagyobb gazt huzol az MZ-n, es mar vegigegykerekezed az utcat.
Felső fordulaton nem is volt probléma vele, csak literrel többet fogyasztott.
Te mosta amúgy mivel vitatkozol?
Ha nem kuplungolsz ki hanem hagyod csúszni 140-ról, akkor az a te bajod. Ez már a darwindíjas kategória.
Amikor a Jawa lánca elszakadt, és megszorult a hátsó kerék 80-al mentem. Nem kopott el a gumi.
Valóban nem tesz jót a motornak ha besül a főtengely ezzel nem mondtál újdonságot. Az emberek általában nem szórakozásból sütik meg a motort, ez nem olyan mint az egykerekezés.
NEm is mondtad hogy a Moto GP-ben versenyzel :D
Én még a Jawaval sem motorfékezek. Lehet ezért állítgathatom a kupplungot állandóan, mert ki be húzogatom...
Gyűrű nélkül kissebb a súrlódás. :-)
Alapjárat, kis fordulat téged úgysem érint, 5000/min felett jó az gyűrű nélkül is. :-DDDDD
Embör!
Ja, húztam 5m-t kempinggel(20km/h). Pont.
A motorgumi meg eldurran a sokszor 5 méteren(130km/h-nál nem 5m-t csúszik), ha nagy tempónál beblokkol, mert lekopik megállásig."
Ha be tudsz pukklungolni, akkor nem kopik le, de ad egy nagy pofont a guminak,láncnak, csapágyaknak, tengelynek.
Lapra fektetve csutka: tempós kanyar 130km/h.
Ha nem húzod a gázt, szorosra illesztett 2T megszorulhat a kevesebb benzin kisebb hűtőhatása miatt(pl. utcai Aprilia RS125-tel kerülendő a motorfék).
De alegjobb, ha törés-zúzás nélkül kerül agyűrűdarab a kipuba. A gynegébb motorról észereveszed, szétszeded, javítod.
Jobb, mint egy drága motorblokknál a szelep, gyertya, gyűrű okozta motorkár, amit nem fut ki egy MZ ára.
Én a kis TS-be 3 év alatt kb. 25 ezret raktam, amikor hozzám került egy alig használt láncot tettem rá , az is egy számmal nagyobb volt, nem emlékszem pontosan, de kb. 1,5 éve nincs már rajta láncvédő bakelit sem, mostanra szépen elkopott már, főleg a hátsólánckerék, de még menet közbe nem lehetett érzékelni a dologból semmit...
nem láttam pontosan de, ha kisTS-ről van szó akkor jó még az a lánckerék, pláne ha be van tokozva szépen nem kell azt cserélni, az után gyári dolgokkal csak a szopás van úgyis...
Nem Jawa ez :D
MZ megy gyűrű nélkül is. Tapasztalat.
Fogyasztás az elszabadul, meg alapjárat nem lesz, de beindult és mentem még vele 200km-et mire találtam egy iparcikkboltot ahol kaptam valami hasonló méretű gyűrűt.
A lánckerék kiosztása meg csökken a kopással.
Meg ha neked 5 méter csúszástól defektes lesz a kereked, az már műszakin sem megy át.
Ha meg 5 méter kell hogy behúzd a kuplungot, akkor menj el reflex vizsgálatra :D
Lapra fektetve nem jellemző hogy megszorul, mivel akkor nem húzod a csutkát, nincs terhelés a motoron.
Meg ha csörög a motor mint ami szétesett, és nem csak hazáig megy hanem lapra teszi, az meg is érdemli.
Nem biztos hogy a legjobb ha a törött darab a kipufogó nyílásba kerül. A másik vége a horonyban van mert hol lenne máshol. De ha kijön a nyíláson, jön a következő gond. Ha két gyűrűs volt a fugó, nem lesz kompresszió, a motor saját lábán sehova sem megy a jóhelyről. Talán a három gyűrűs se.
Amúgy mint írtam egy kis zaj esetén én is tovább megyek, csak azért írtam az esetleges negatív következményekről hogy tudja, nem kockázat mentes a dolog, eszerint döntsön.
Jók a "tökös" láncok kis mocira(nem melegszik, mint a nagyokon).
-a lánckerék szimering keni
-centrifugális erő kevésbé csapja le róla az olajat
- kevesebb piszok megy rá
-jobb kenés és kevesebb piszok: hosszabb élettartam
Gyengébb anyagú nagylánckerék: 3-szor akkora fogszámú soha nem kophat egyformán. Az adott lánc osztásának kell egyeznie nagyjából az adott lánckerékkel. Újonnan elvileg stimmel, használtnál cserebere, melyik kis/nagy lánckerék melyik használt lánccal jó még (kopásnál nő a csaptávolság).
"Egyszer 140-nél a Honda főtengelye sült be. Jawa is gyakran megszorult eleinte. Ilyen miatt soha nem estem.
Rövid megcsúszás, amíg behúzom a kuplungot nem okozott gondot."
Ja, lapra fektetett gép kanyarban 140-nél megszorul. Na, azt csinálja meg valaki lekvár nélküli bukta nélkül...
"Szerintem aki gyerekkorában farolgatott a kontrás kempinggel, meg "ki tud hosszabb csíkot húzni a hátsókerékkel" versenyeket játszott annak nem okoz gondot az ilyesmi"
Ja, húztam 5m-t kempinggel, a motorgumi meg eldurran a sokszor 5 méteren, ha nagy tempónál beblokkol, mert lekopik. megállásig.
Ennél már csak az durvább, mikor gátoldalról visszagurultam hátrafelé, és mindkét lábam alevegőben volt. Haver előre röhögött...nem estem el, káromkodott is. De azért nem biztos, hogy újra sikerülne...
Vissza kell váltani egy sebességet, és keményen hajtani a gépet, hogy a törött gyűrű minél hamarabb távozzon akipufogónyíláson át, így kisebb aveszélye a a motor károsodásának. :-D
Le kell húzni a hengert minél hamarabb, és kicserélni a gyűrűt megfelelő gyűrűhézagúra. Reszelő a barátunk.
Gyűrűtörés elvileg cicergő, sivító hangot ad.
"lyenkor lehet felsír a motor kis terhelésen. Nekem ilyen csak a gáztartomány elején van, és nem tudom mitől.. állítólag a frissen fúrt motorra jellemző. Vagy csak mert jók a beállítások.. én kipufogórezonanciára tippelek."
Hogy érted, hogy felsír?
Milyen kipurezonancia?
Néztem énis hogy a menesztőt is cserélni kéne mert gondolom lánckereket csak úgy árulják egybe vele, leszedni se tudtam volna sérülés nélkül szerintem itthoni eszközökkel.
Te se most kezdted :D Igen, mikor megvettem is már nem lehetett húzni a spannolón úgy is lógott. Én nemnagyon kaptattam, 1 éve mentem vele egy 30 km-t pont emiatt is. CZt vettem.
Kéne gyártani ilyet.
Őszintén bosszant, hogy cserélni kellet a menesztőt is mert az új vacakot alig lehet összeerőltetni a gumival, és üt is egy kicsit.
Valami szabvány márkás lánckerékre kéne megoldani, és akkor nem lenne gond a minőséggel.
A másik a fordulatszám kihajtás, az is olyan silány hogy kerreg ahogy tekerem, pedig nem ér bele semmibe, csak a fogak profilja hanyagul megmunkált...és persze az ütés miatt kicsit szorul is néha.
Enyém sem volt rosszabb állapotban :)
Cserélni kell. Nagyon be van maródva. Látszik hogy cápauszonyra hasonlít a fog.
Ha ereszt az olaj a lánckerék szimeringnél, akkor többet is elmegy :)
Ezek a tokos láncok sokkal jobban vannak kenve mint a nyitottak, ezért úgy tapasztalom maga a lánc dupla annyit elmegy, a hátsó lánckerék meg még eredeti volt nekem, most cseréltem.
Persze mostanában a nagy lánckereket gyengébb anyagból csinálják, hogy egyszerre kopjon a kisebbikkel, ezért kell cserélni egyben.
Ez valahol azért jó is, mert ahogy írtad a kopott lánckerék gyorsabban amortizálja a láncot, tehát jobb ha összekopott alkatrészek vannak csak.
Ha meg kell kérdezni akkor cseréld.
Majdnem hegyes, vagyis már jelentősen kopott. Ráteszed az új láncot és kerregni fog mint az állat, mert beleakad a bemaródás miatt a fog tetejébe.
AMúgy nem azt mondom, hogy nem lehet elesni ilyen miatt, de én inkább fordítva mondanám. Kicsi az esély rá.
Nem tudom miért aggódnak sokan ezen.
Rengetegszer blokkolt a hátsó kerekem. Egyszer 140-nél a Honda főtengelye sült be. Jawa is gyakran megszorult eleinte. Ilyen miatt soha nem estem.
Rövid megcsúszás, amíg behúzom a kuplungot nem okozott gondot.
Egyszer amikor a láncom szakadt el, na akkor nem lehetett kuplungolni, 80-nál blokkolt a kerék amíg meg nem álltam, na az izgalmas volt, de akkor sem estem el, csak gatyát kellet cserélni.
Szerintem aki gyerekkorában farolgatott a kontrás kempinggel, meg "ki tud hosszabb csíkot húzni a hátsókerékkel" versenyeket játszott annak nem okoz gondot az ilyesmi.
A gyűrű és egyébb ilyen apróságok amúgy sem akasztják meg a motort, csak szétcseszik.
Most, hogy látom, azt mondom, hogy tegyél rá egy nem drága új láncot.Közönséges, nem o-gyűrűs stb. pl. CZ vagy Büchel.
Az látszik az elég jó (100 k felett, nagyítható is) képen, hogy valószínűleg a láncot túl lazán használták, ezért a fogak hegyén futott, azt koptatta jobban, az íves kopás a foggyökön nem jelentős.
Az új láncot megfelelően húzd meg, akkor szerintem jó lesz.Nem tart annyi ideig, mint egy új láncszett, de nem is kerül annyiba, szóval rendben kell lennie.
Már nem emlékszem pontosan, de mintha a régi Trophy sorozatokon a lánckerék lecsavarozható volt, nem kellett egyben venni az egész aluöntvény menesztőt.Az kissé okosabb megoldás volt.
Jó munkát, üdv.: R
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=90753
Az utolsó kép :)
Ha tényleg kopott, a görgő íve már látszik a lánckeréken hajtásirányban, akkor ne tétovázz, cseréld.Új lánccal jól néz ki ugyan, de az új láncot gyorsan magához koptatja, nyújtja a kopott lánckerék.Persze, leírásból nem lehet látni, de megnézzük a képet, ha felteszed.
üdv.: R
P.S. Persze, nem olcsó, vagy kinek hogy: láncszettet cseréltem a motoromon, kiskerék 1100, nagykerék 6500, lánc 5500.Ez a szett azonban, jó ápolással kb. 20ekm.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|