:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
légkulcs...és TSen balmenetes. ETZn pedig ugyan az a tengely van, szóval szerintem ott is másik irányba tekerd
Szerintem teljesen érthetö voltam."A befaragás szó szerint igy van.Én próbálkoztam volna vele ts-n de letettem róla."Ezt irtam.Magyarul Ts mz-be szerettem volna etz generátort.Akkora hülye azért nem vagyok hogy etz-be akarjak olyat ami már benne van gyárilag.
Nem irtad oda: ETZ/ TS????
Mert ha Etz akk nem is kell átalakitan generátoros gyújtásra!:D:D:D
Majd megkeresem a rajzot.
Oké de nem tudsz valami rajzszerüséget vagy valamit hozzá?Vagy valami oldalt ahol részletesebb a dolog?Megköszönném.
Ha valakit érdekel mit köt össze a gyujtkapcs én megmondom.Marha egyszerü.0 állás-semmit,1 állás(gyujtás)az akkuról jövö+(30-as pont)-ot köti össze a 15/54 ponttal,ez az összekötés utána mindig megmarad csak hozzáköt még pontokat,2 állás:hozzáköti az 58-as pontot(helyzetjelző),3 állás:ezekhez még hozzáköti az 56-os pontot(világitás)ez az a helyzet amikor össze van kötve minden pont a 61-est kivéve.Ez a három állás amikor mindig van a 15/54-es ponton áram magyarul van gyujtás.Ha az ellenkezö irányba forditjuk a kapcsolót "0" állásból akkor elöször helyzetjelzönk van.Ez abban különbözik a másik helyzetjelzös állástól hogy a 15/54es pontot nem köti rá.Nincs gyujtás.A kulcs kivehetö.Tovább forditva a kulcsot az ugynevezett direkt vagy betolós állás jön.Ilyenkor a 15/54-es pontot köti össze a 61-es ponttal.Ilyenkor nem a 30-as pontról kapja az áramot a rendszer hanem a fesszabról jövő vezetékről.Magyarul a dinamó adja az áramot nem az akksi.Remélem érthetö volt a dolog.
Nyugodtan nekiállhatsz, nem is egy, de sok ember csinált már etézé generátor beépítést.
Marógép+eszterga kell és egy nagy darab alomínyiom hozzá. A dekli felmegy simán.
Nahh emberek, megtaláltam MZ TS 125-150-250 kézikönyvet. Eredeti bekötési rajzzal. Bár valószinűleg a 125-150 luxus rajza elveszett :( De a többi megvan. A végén van egy-két lábjegyzet amit az ellőző tulaj vésett bele. illetve a könyv teljes értékű ezeket leszámítva.
HyGy, kellenek a scannelt oldalak?
Sajnos az a rajz amit én csináltam a gyújtásról a forgatható kapcsolóval, mikor mit hogyan köt, az még mindig nincs meg :( keresem....
CRE [-.-]
U.i.: Holnap scannelem...
Még ehhez tartozik hogy a forgórésszel viszont semmi gond.Ugyanaz a kup mint a ts-en.Rápróbáltam.
A befaragás szó szerint igy van.Én próbálkoztam volna vele ts-n de letettem róla.Túl macerás.Pedig van is etz generátorom ugyhogy az nem került volna pénzbe.Az egy dolog hogy a bordákból lekell faragni körbe.A bökkenő az hogy a ts dinamó 2 csavarral van felfogatva az etz generátor 3-al.Ugyhogy kell egy közbetét.Ha már csinálsz egy közbetétet az állórész annyival jön ki a blokktól,hogy akkor meg lehet hogy a forgórész nem passzol.Vagy fursz új menetes lukakat a blokkba.Azt meg jól megkell nézni hogy hova.És a végén ott van hogy a ts dekli rámegy-e az egészre.Én letettem róla.De ha valaki csinált már ilyet szivesen venném a tapasztalatait.Akkor nekiállnék lehet.
Újravezetékelés...
Továbbra is csak ajánlani tudom a több eres falakban használatos kábeleket. kellően nagy keresztmetszet, jó rugalmasság, és nem kell kötegelni. Kapható 5,7... érrel. ETZ-n nem tudom hogy van bekötés, de lényegesebben olcsóbb így kötni mint sima vezetékekkel. valamint esztétikusabb és kevésbé macerás. Ha nem tetszik a fehér szín, akkor jobb boltokban kérhető feketében is, de az nem tom mennyibe kerül. Viszont ha drágállod, akkor kérj fekete zsugorcsövet hozzá, és húzd bele abba. Itt 100HUF volt métere :) mármint zsugorcsőnek :)
Ha az se jó akkor szigszalag van fekete :) vagy fesd be :)
Üdv.: CRE [-.-]
Jut eszembe, ez a nemsemmi: http://www.teszvesz.hu/item202342546_etz_250_dugattyu.html
A leírás szerint új!!! :-D
Keri!
Ha nagyon sok pénzed van: http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7143/9524main.htm
Ha nincs, akkor az ETZ generátor belefaragása sem rossz!
Szerintem az elég jó szerkezet!
Ez alapos ember, ha jól látom még a garanciajegyet is viszi magával! :-)
Biztos egykerekezni is szeret... :-)
Merre próbáltad lazítani? Jobbra próbáld!
Merre próbáltad lazítani? Jobbra próbáld!
Hello!
Egy kis segitséget szeretnék kérni!
150 etznek szeretném kicserélni a kuplungagyot! Mi a legegyszerűbb megoldás?
Eddig ugy csináltam hátso fék be, 1es sebességi fokozat és ugy probáltam letekerni de nem ment! Lehet hogy én voltam a szerencsétlen és csak nekem nem sikerül! ja és persze a távtrtot kihajtotam!
Köszi a segitséget!
Így van! inkábba töltés legyen fasza nem kell neked is így járni:
http://szocimotoros.hu/galeria/m1/m5/m28/m31/798o.jpg
:)
Ja igen, ez cellazárlatos akkumulátorra nem vonatkozik, mert az lényesesen több töltést felvesz, mint amit lead!
Miért ne töltené fel rendesen?
Az 5 Ah azt jelenti, hogy 5A áramerősséget bír 1 órán át, a lemerülésig. Akár 55 Ah autóba való akkut is bele tehetsz, azt is feltölti, csak lassabban! Szóval lassabban tölti, és lassaban merül.
Lényeg a névleges feszültség! Meg hogy több (W)legyen a töltés mint a fogyasztás. Az akku ugyis csak annyi töltést vesz fel, amennyi a fogyasztás!
Vagyis , ha beleraksz egy feltöltött böszme 100Ah akkut, és 1W teljesítményt használsz, de 2W teljesítménnyel töltessz, az akku nem fog felesleges töltést felvenni! Sőt csak lényegtelenül többet fog felvenni mint ugyanebben a szituban egy 5Ah-s akkumulátor!
Szóval, önindító nincs, elvileg csak a gyújtást kel bírnia, és csak addig kell az akkunak amíg a generátor el nem kezt tölteni. Erre, az 5Ah bőven jó!
De ha az 5Ah-s lemerül valamiért, tök felesleges a 7Ah, mert az is le fog merülni, csak lassabban. Szóval inkább a töltésed nézd meg, mert ha az akkumulátorból él az elektromosság, nem a töltésből, tök mind1 mekkora akksit teszel bele előbb utóbb lemerül!
Az akksi maradhat,nem azzal van bajom! Devil87:Ha megnézed az üzemeltetési-t a gyújtás pontnál ottvan h akkumulátor-gyújtás!Mert igy eléggé gázos.
Viszont ha már elektronika akkor jóminöségü elektro fesszabot lehet a Mofaker-nél/moped91-nél venni vagy náluk is csak rövid életűek?? Mert elég rosszat olvastam a fellelhetö minöségről!
Valami jó tanács az újra kábelezésröl, mert nem uszom meg... :..S
"Hazafelé már akku és fesszab nélkül fogok menni."
Na ezé jó gép az MZ :)
Sziasztok!
A 125ös ETZ-ben gyárilag 5Ah-s akksi van? Érdemes bele monnyuk egy 6ost, vagy 7est tenni? Nem fog amiatt tönkremenni, hogy a generátor nem tölti föl rendesen?
Üdv
Egyébként engem is utolért a TS végzete.
A mechanikus fesszabom megadta magát.
Szó szerint elolvadt a rezgőnyelv vége.
bicskával újra faragtam, hirtelen, de csak arra volt elég hogy még beértem a melóhelyre.
Hazafelé már akku és fesszab nélkül fogok menni.
Éppen ezért felmerült bennem a gondolat, hogy valami iszonyat megbízható rendszert kellene belerakni. Az odáig rendben, hogy építek egy elektronikus fesszabot, de a dinamot is olyanra szeretném cserélni amiben nincs mechanikus elem, azaz állandó mágneses dinamó kellene.
Valakinek van ötlete, hogy melyik (akár modern) motornak van olyan kicsi átmérőjü dinamója ami befér a TS deklije alá?
szerintem az akkut akarja kiiktatni, de az nem fog menni, mert a generátornak külső táplálás kell, ahoz hogy áramot tudjon termelni...illetve a visszamaradó mágnesesség elvileg el tudná indítani az önfentartó folyamatot, de ahoz jobban meg kellene pörgetni, mint sima tolással lehetséges lenne :)
Hát az ETZ az generátoros már gyárilag!! Vagy nem? Vagy eddig mit láttam?? :D
lamarül... há vidékrű gyüttem
Hi!
Szerintetek megéri átalakitani generátoros gyújtásra az ETZ-t mert eléggé cikis ha lamarül mert akkor még tili-toli sincs! Vagy már vki. csinált ilyet?? :S Jó persze megérdemlem ha lemerítem de akkor is...
így van! ezeket ki is hagytam... köszi
Elég a c3,Annak jó az illesztési hézaga és elég ha a fordulatot nézed akkor megfelel egy mz-be,kb 7500 nál nem is pörög többet és erre elég a c3.
A c4 meg azért sem ajánlanám mert megszakitós motornál pontatlan előgyujtást lehetne beállitani ugyanis a főtengelyt többet lehet mozgatni igy a megszakitó hézag változó.Ugyanez a hatás egy rossz főtengelycsapággyal is.Pontatlanná válik az előgyujtás különböző fordulaton.
Köszönöm a segitséget igy már bátrabban veszem meg a c3-ast.
ja a zseléshezmég
időmérő edzésen, egy kátyuban kiugrott a helyéről az akku és csak azt vettem észre, hogy nem húz a motor, valamint pattogva megelőzött az akkumlátor
meglltam, visszakötötem az akkut és mentem tovább
a savas szerinted ezt kibírta volna?
zseléssel versenyzek :)
jól bírja, pedig nincs töltés és rendszeresen lemerül, aztán sima autó töltővel feltöltöm
amúgy meg ha nemjó a töltésed akkor megis érdemled, hogy tönkremenjen :)
A savas tényleg jobban bírja a mostoha körülményeket, de a zselés olcsobb mint a seleks, és normál használat mellet jól bírja...ja és sokkal megbízhatóbb int a seleks
teljesen jó a C3 a motorodba
de különbséget nem fogsz tapasztalni
a C4es lazább illesztési hézaga extrém hőterheléseknél is biztosítja a csapágy finom gördülését, azaz nem sül, be, de jelentoezzen akinek besült már a C3asa :)
én minden gépembe C3asat pakoltam és a főtengely csapágy a legtartósabb alkatrésze a motornak.
A hajtókar és csapszegcsapágy sokkal nagyobb igénybevételnek van kitéve
ja és a C4 csak rendelésre és aranyáron szokott lenni, és persze ha már enyire igényes vagy akkor csak a legjobb minőséget szabad belerakni, mert egy FAG C3as ténleg jobb mint az orosz C4
Valamint a karburátorok belső átmérője és az első láncfogaskerék fogszáma különbözik a gyári ETZ 125 és ETZ 150-ben.
Ha a csapágyhézag a kérdés akkor igen
minden különálló mechanikai ellemnek kell illesztési hézag, mert ha túl kicsi akkor megszorul. Ezt a hézagot méretezik az üzemi körülményekhez képest, mert hőtáágulás meg a kenési módok miatt más illesztési hézag az optimális.
Pl vannak olyan csapágyak amit arra méreteznek, hogy homok belemehet, akkor sem szorul meg, na ezek elég extrém illesztéssel vannak megáldva
Naja, meg ha nem jó a töltésed, vagy egyszer megmeríted akkor dobhatod ki a zselés akkut. Jó az a savas, aki meg fejre állítgatja hogy kifollyon belőle a sav, az meg is érdemli...
Segítsetek ez most hogy van? Kértem boltban két gyűrűt etz 125-be x méretűt, és otthon vettem észre, hogy nem egyforma vastagok! Az egyik 2 mm vastag, a másik 2,5 ,de a 2,5-ös sem lóg ki a hézagból! Eredetileg a 2 mm vastag volt nekem(nem gyári).
A 125-ös és a 150es ETZ-k csakis a henger furátának átmérőjében valamint a hfej tömítőfelületének nagyságában különböznek!! Minden más egy és ugyan az a méret!!! Tehát a bakelit is 1 méret!! 125ösé uaz mint a 150esé xD és fordítva is... Pápá
Arra rájöttem.De a ETZ125-ősé ugyan olyan, mint a 150-esé.(a gyengébbek kedvéért:))
Esetleg nem tud valaki gyárit elfekvőben?.Továbbá keresek ETZ 16-os felnihez küllőket.
Itt Ajkán az öreglánynál az ETZ-be simán adott a banya TS dugót mondván h ugyan az. Hawer meg panaszkodott, hogy nem megy. (persze mert a ETZ magasabb, máshol van a csapszeg). Vissza vittem aztán felhomájosítottam a nénit. Amúgy bakelit ügyben neked fix h a 125-é kell, amit amúgy nem egyszerű beszerezni állítólag.
Ezt elszurtam.Ez jó régi téma.Engem viszont érdekelne ez a c3 vagy c4 csapágyat vegyek a motorba?Ez a régi hozzászolás tulajdonképp azt mondja hogy a könyvek által javasolt c4 helyett a c3 csapágy a jobb.Kinek mi a véleménye kiváncsi vagyok.
Ezt a hézag dolgot nem értem.Ez tlajdonképp a csapágy külsö gyürüje ami a blokkban van és a belsö ami a fötengelyen van közti eltérés?Magyarul a belsö gyürü ennyi mikront tud mozogni a külsöhöz képest?Hülyén kifejezve ennyit lötyög?
Nem semmi, hogy mik vannak...Legalább ha egy kicsit értenének hozzá
Oké. Akkor passz.Csak mert irtad hogy etz250 volt rámatricázva azért gondoltam hogy mégiscsak rosszat adtak a boltban.Egyébként ettöl függetlenül tisztelet a kivételnek nem nagyon értenek a boltokban ezekhez a dolgokhoz.Venni akartam a250/1-hez megszakitóbütyköt és mindenáron etz bütyköt akart adni a boltos.Szerencse hogy tudtam hogy ts bütyök kell bele és egy kis vita után rendelt nekem.
Persze, tudom azt.És azt is tudom, hogy a 250-eshez máskell.De ami a mofakernél a 125-ös, olyan van nekem is.
Rákattantam a témára és az etz 150-est mindenhol az etz 125-el együtt emlitik.Értem ezalatt a kezelési könyveket ill javitási könyveket.Szerintem neked tuti hogy az etz 125-ös bakelit kell.
Most néztem meg a mofaker.hu-n hogy ök pld 3 fajta láncvédöt forgalmaznak.etz 125,etz 250,és ts 250.Ebböl kiindulva szerintem az etz 125 meg az etz 250 bakelitje nem ugyanaz.Hogy az etz150-re melyik passzol az más kérdés.Ezt ebböl nem tudom.
jósemmi baj.Ez egy érdekes történet.Bementem a boltba, és kértem egy ETZ 150-hez bakelitet.Kaptam is, de azvolt rámatricázva, hogy ETZ250.Mondom ez nemjó.Erre mondja az eladó, hogy szabványosították ezeket, és mind 2-re jó.Mondom oké.Azóta nemjó:)De eléggé hasonlít a gyáriéhoz.Csak a méretek nem okésak.Lehet vissza megyek, és reklamálok...
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|