:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
sajnos csak ez van itthon "mérőműszer":)
hát, talán mintha föl-le jobban kotyogna, mint jobbra-balra.Az nemjó ha 3pontot körbepontozom?Ha lemezzel hézagolnám ki, elég vékonynak kéne lennie.Szerintem
mintha egy furatot mérnék
nemfogom elkapkodni, csak hamár összerakom a blokkot, akkor elvileg középre kerül a csapágy.
A tolómérőben én sem bíznék. :)
Kérdés, hogy hengeresen van-e kikopva a furat?
Ha nagy a hézag, és igazán biztosra akarsz menni, hézagold ki a csapágy külső gyűrűje és a furat közötti rést 3 ponton és úgy középre kerül.
Azért arra kíváncsi lennék, hogy mérted meg tolómérővel...
Ha rendesen bekened, elég jó eséllyel középre fog kerülni a csapágy. Ne kapkodd el, várd ki a kötési idő végét.
Lemértem tolómérővel, hogy mennyi a csapágy közti külömbség.Én 0.2-őt mértem, de ez a tolómérő nem valami pontos, mert made in taiwan-os szinten van:)
De a ragasztás marad, az száz.
Egyébként hogy a legcélszerübb megragasztani, hogy központos legyen?Beragasztom a csapágyat, majd összerakom a blokkot, és várok?Csak hogy előre tudjam, hogy mire készüljek fel.
Az FAG honlapján is van kereshető katalógus, a bábeli zűrzavar hasonló az skf-nél tapasztalthoz :)) A link:
http://medias.ina.de/medias/en!hp.ec/1_R*0;aaWJlP3iLpRc?lang=de
A ragasztás azért is jó, mert csillapítja a rezgéseket.
A csapágyböngészés témában ajánlom az skf német nyelvű oldalát (ami angolul, kinaiul, franciául, spanyolul és portugálul is elérhető :)), itt kereshetsz, és még rajzot is lehet letölteni:
http://www.skf.com/portal/skf/home/products?lang=de&maincatalogue=1&newlink=1
Köszi.Kiváncsian várom.Egyébként én is igy csináltam és ugy vontam le a következtetésemet.Ahogy mértem azt láttam hogy 12-13mm-t kell kimarni a bordákból ahhoz hogy az állórész komunatora a szénkeféknél legyen.Ez eddig még megy is.A gondom a közbetét felfogatásával van.Persze csak gondolatban.Ugyanis ez a mélység a szimeringtől 2-3 mmm-re van és igy a közbetétnek nem lehet ugymond alját csinálni aminél fogva oda lehetne csavarozni a dinamó helyére.Tehát csak cső alaku közbetét jöhet szóba igaz?Azt meg hogyan rögzitsem?Ha rossz az elméletem az nekem csak jó dolog hiszen ezek szerint mégis megoldható.Nagyon várom a rajzot.Elöre is kösz.
Az előzetes méricskéléseid tévesek. Én a kibontott blokkfélbe raktam főtengelyt, rá a forgórészt és innen vontam le a dinamó környékéről a blokkból kitermelendő hengeres forgástest palásthosszát. A kimarás után beleillesztettem a közdarabot, az álló-forgórészt és még a deknit is.
Egyébként nem az én "találmányom" az készült közdarab, hanem az egyszerűség kedvéért leméreteztem egy barátom már korábban lepörgetett közdarabját.
Hétvége előtt nemigen lesz rajz, vagy kép.
Azt azért érdeklödd meg a boltban hogy milyen méretü hézagot képes megoldani a ragasztó.Ahogy irtad lötyög a csapágyad.Ha jól tudom kb 0.1-0.5 mm az a hézag amit biztonsággal áthidal.
Na ez elég jól hangzik!Megnyugodtam:)A használati utasításról gondolom az eladó betud számolni.
Na igen, a marás az elég drága mulatság.Én a suliban próbálkoztam, de most kinnvagyok egy cégnél, (nem reklámból mondom, de a Metall-Techno-nál), és ott talán egy kis fusi munka befért volna:)De inkább maradok a csapágy ragasztónál.Köszönöm a segítséget!
üdv
sorszám: 21236 (78935)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-07-03 19:24:39)
A Loctite termékkeresőjében ki tudod választani a neked leginkább megfelelőt.
http://www.loctite.hu/int_henkel/loctite_hu/loctite_content.cfm?pageid=314&layout=2
Nekem a 641-essel van tapasztalatom, arra nem tudok rosszat mondani. Ha mindent jól csinálsz, úgy lecsöndesedik a motor, hogy meg fogsz lepődni.
Hali. Én csapágyboltban vettem a ragasztót, 3000 Ft körül van. A ragasztó oldható kötést biztosít, 180-200 Celsius fokon elengedi. Ha öszerakod és utánna ki akarod venni csak meg kell melegíteni és kész. A marásról csak annyit hogy mindkét felet kell venni, mert a furatoknak vonalban kell lenniük, nem olcsó mulatság.
Az a baj, hogy nemcsak elforog, hanem kotyog is.
Tudnál mondani egy oldalt, ahol böngészhetek csapágyakról?
A körbe pontozás az tuti segít, de egy időmúlva visszaáll.Mondjuk a csapágyragasztásról már hallottam, de azzal az szerintem a gond, hogy ha beleragasztod, akkor soha nemfogod tudni kiszedni.Ez végülis a főcél, de ha esetleg elszáll a főtengely, vagy bármi okból szétkell húzni a blokkot, akkor az roncsolás nélkül nem fog menni.Ha érted mire gondolok.Vagy ezt rosszul gondolom?
Én szerintem az a 100%-os megoldás, hogy egy jó marósnak, aki betudja jól lőni a középpontot, és megmarja, akkor oda egy nagyon pontos aluminium, vagy aluminium bronz perselyt belekéne préselni.Én már 1x próbáltam a régi blokkommal, de rájöttem, hogy mérő óra nélkül ez lehetetlen:)De biztos elkérné az árát a marós.De legalább jólenne.
Nade vissza térve a ragasztóra, hol, és mennyiért lehet hozzájutni?Esetleg van neked, vagy másnak valamien tapasztalata róla?
csáó!
Akkor tényleg nem értem... lehet ekkora különbség kategóriákon belül?! Simson teljes csapágyazása SKF csapágyakkal 9eHUF-ból kijött. Ami 2 főtengely csapágy, és 4 másik. Hmmm akkor kiba olyaón vettük? :)
CRE [-.-]
SKF szakboltban volt 4599Ft darabja. De a FAG tán olcsóbb.
Most találtam 3000Ft/Db FAG-ot
Én ugyanigy jártam hogy elforgott a csapágy a blokkban.Most akarom megcsinálni.Mivel látható nyoma nincs az elforgásnak (nincs berágódva)én csapágyragasztóval fogom beragasztani.Esetleg elötte kicsit körbe pontozom.Az tuti hogy segit.
képen 2db volt :) Ezért írtam hogy talán párja :) akkor ezek szerint nem :) Ebben az esetben viszont a csapágyazás kicsit több mint amire gondoltam... :) De akkor is megéri, szerintem :)
Elforgásra nincs jó ötletem... Fémragaasztó? (benzin oldja?) Bár a következő hibánál már blokkfél csere...
CRE [-.-]
Darabja 4000Ft körül mozog.
oké, kösz szépen!Esetleg a csapágyházra nincs valami ötlet?
És mit jevesoltok, mit lehetne csinálni vele? Hallottam már olyan megoldást hogy üssek bele egy éket a cső mellé és nem fog zörögni...igazából elég gagyi megoldásnak tartom...nem lehet valahogy szétszedni mégis?
Utánanéztem, olyan 4000HUF körül mozog, elvileg ez egy pár. De ha már úgyis szét van húzva a blokkod, cseréld le az összeset. És nézd meg a kihajtó tengely felöli nincs e meghalva... Nekem ott Műanyag kosaras volt. Sajna az megadta magát. Az egész művelet max 10-12eHUF + szimeringek :)
CRE [-.-]
Vettem ma elég erőt, és bátorságot, hogy felkészüljek a blokk széthúzásához, és a következményeire.Kiderűlt szerencsétlenségemre, hogy ebben a blokkban is széthúllott a jobb oldali főtengelycsapágyház:(Sőt, még a főtengelyem is meghalt, nembeszéve a nonames csapágyokról.Csoda, hogy ment még.Az egyetlen fő gond, hogy a csapágyház kivan.Mit tudok tenni, hogy jólegyen?És vajon mi lehetett az okozója, hogy ez következett be?Én a főtengelyre tippelek, mert ez a főtengely volt az előző blokkba is, és ottis hazavágódott a csapágyház.
SKF, az mien árban mozog?Gondolom ezekből is a C3-ast kell választani.
amúgy van egy pár bontott alkatrészem,tsről,pl forgórész,állórész gyári trafó,km óra,fordulatszám mérő,hibátlan állapotban,ts lámpa,gyujtáskapcsoló,a 2oldallemez az ülés alatt,
a hengerfej az szín aluminium??átveszik a méhtelepen majd??mert viszek most ki 2 ts 125 hengerfejet,mer nekem arra már nincs szükségem,meg egy jawa 250es hengerfejet is más dolgok mellett.nem vagyok benne biztos,hát nem mágnesezhető,de az égéstér elég tömör anyagúnak tűnik ezért kérdem h az e.
flexel lehet szétszedni
gyárilag hegesztve van
Ja...próbáltam kiütni, kicsavarni... de nem indult meg se ki, se be...
Egy sürgető kérdésem lenne (azért teszem föl mert bazinagy a fórum és nem lehet benne keresni :( ). Mégpedig az etz 125-ösön hogy lehet szétszedni a kipufogót? valami kilazuilt benne és már nem csak állóhelyzetben, hanem menet közben is csörög.
ha nincs jelölés, pozíciónáló vagy más eféle akkor mihez képest állítanád?
Konkrétan MZ elektrónikus gyújtást nem láttam, de minden más gépen jelölés mindig volt.
A TS megszakítóját is úgy állítottam be, hogy beraktam az alap pozícióba, hézag, és jé már megint jó helyre került :)
sziasztok nem e érdekelne valakit egy 300-as etz a möszaki lejárt de most lett cserélve kuplung lamella kerékcsaoágyak
át van kicsit alakítva szerintem pofás
darab de az eredeti cucok is meg vannak a motoromat nagyon szeretem ugyhogy nem müszaki okok miat akarom eladni
csak kölföldre megyek melózni
és nem lesz idöm foglalkozni vele
és sajnálom magára hagyni
a motor hajdu-bihari újszentmargita
06304676742-es telefonszámon
ja tügörgök is cserélve vannak
és felujítás óta 70km van benne
gondos gazdát vár ja a 75,5-ös lengyel dugatyú van benne
jóvan csak piszkálódok.
Nekem is volt Jawam, és addig volt csak gond a gyújással amíg gagyi megszakítot kaptam hozzá. Egyszer sikerült 120as skodába való olasz megszakítot kapnom és onnantól kezdve elfelejthettem a hézag állítást.
sorszám: 21213 (78903)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-07-03 14:04:25)
az orosz csapágyat is belerakják zacsiba :)
szóval az nem mond semmit.
vegyél FAG vagy SKF vagy hasonló neves csapágyat ha jót akarsz, ha olcsót akkor vegyél ZKLt...bírni az is jól bírja
Holvan azon gyári jelölés? Nekem gyárilag elektronikus a gépem, de én jelölést nem láttam!
Ha már a jawát is belevetted a gyújtásállításos mondatodba, már neke msem kell álígatnom mert építettem rá elektronkiust peti74 írása alapján. Bemértem indikátor órával és annyi. Ha valami elromlik dobom ki és olcsón javítható.
Heló sziasztok!
Tegnap levettem a hengert, abba a reménybe, hogy elviszem fúrni.De miként levettem, észrevettem, hogy a főtengely csapágyak kotyognak.:(Még nem húztam szét a blokkot, mert még nem vettem magamhoz elég bátorságot, de hamár széthúzom, akkor szeretnék márkásabb csapágyakat belerakni.Hallottam olyat, hogy holland csapágyakhoz olcsón hozzálehet jutni, és bírják is.Az MZ boltokba úgy lehet kapni csapágyat(legalábbis én úgy kaptam), hogy egy kis kosárkából kiveszik, és kész.Na de viszont a holland csapágyakat meg kis szacsiba, és kis dobozban együtt adják.Akkor csak figyelnek a minőségre nem?:/
üdv
Köszi a választ ez is megerösit abban hogy inkább maradok a 6v-os rendszernél.
sorszám: 21208 (78893)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-07-03 12:24:19)
igazság szerint én a mechanikusat sem szoktam tekergetni, csak a megszakító hézagot lövöm be szemre...párszor ugyan ellenöriztem, de mindig jó helyen volt a gyújtás, elvégre ez nem Jawa :D
elektrónikus gyújtást nem kell állítani
tekerd vissza a gyári jelölésre és ne nyúlj hozzá, mert csak elrontani lehet :-D
Hali. Én már láttam ts250-esre "felszerelt" generátort. Szakszerűen nem lehet felrakni. Amit látam ott volt mindenféle megoldás a bordák köz tengely oda heggesztve csavar és ez fogta a generátort. Ha véletlen nagyobb teljesítmény ad le pl elromlik a fesszab és nem szabályoz akkor még el is foroghat az állórész.
Tényleg nem kötekedni akarok de kiváncsi lennék egy etz generátoros ts-re.Szerintem nem lehet normálisan kivitelezni.De ez csak az én véleményem.A problémát nekem az okozza hogy mégha esztergáltatok egy közbetétet amibe belerakom az állórészt meg kimaratom a blokkot akkorára hogy belemnjen a közbetét akkor azt hogy rögzitem?Ugyanis ha a dinamó 2 menetes furatához akarom csavarozni akkor a közbetétnek ugye kell hogy legyen alja ami beér odáig.Ha veszünk egy kb legalább 4mm-es talpat akkor az állórész annyira eljön a blokktól hogy akkor meg a szénkefék nem a kommunatornál lesznek.De hangsulyozom ez csak az én elözetes méricskélésem szerint.Ha mégis lenne valahol ilyen beépités nagyon megköszönnék egy rajzot vagy képet róla.hevizms@tvn.hu
Sziasztok!
ETZ 250-es elektronikus gyújtás állításához kérnék segítséget.Milyen értékre kell beállítani,és hogyan kell pontosan?Ilyennel még nem találkoztam.előre is köszönöm!
Hát ez egy kurva jó megoldás! A probléma csak azzal van hogy tényleg annyit ér mint egy másik MZ illetve 2 másik MZ:))
Még 6 voltos rendszerben is a leírás szerint 110W. Azigen!
harmadik lehetőség, hogy ígértek nekem egy jó elektrónikus fesszabot :) a dinamom az meg új, szóval újabb 30 évig nem lesz vele gond.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|