:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hali
Én nemrégiben vettem magyar elektronikus feszszabot a ts125ösömre. A kivezetések másak voltak 5ből 3stimmelt a mechanikussal a másik kettőt meg itt kérdeztem meg. Test és akksi +. Én nem vettem le azt az ellenállást, és ha este jövök haza világítással halványan ég a tölrésjelzőm. Nem tudom van-e köze hozzá. Azt nem tudom hány v-ra szabályoz. Ja és távtartót kellett tenni mind3 csavarhoz mert nem fért be a helyére.
Rem segítettem, ha érdekel még vmi kérdezz nyugodtan
üdv
gab
Heló.Venni fogok a ts 125 re egy elektromos fesszabot.Az a kérdésem hogy van a dinamón az a kis ellenállás azt le kell vennem?A kis kábelokat ami marad hova kössem?Csak azért kérdezem mert most fejből nem emlékszem azt tudom hogy az egyik kis kábel ami kijön a dinamóból az testen van a másikat hova kössem?És még valami:a jelzései milyenek?Leirnátok hohy mivel helyettesitik őket:DF D+ 61 51 Asszem ezek vannak a mechanikuson.És törököt szeretnék venni.Kék szinű.Az jobban birja mint a magyar?Láttam olyat is bár nemtudom melyik fesszabnál de feltevésnél csak szigetelő műanyagokon keresztül lehet felcsavarozni igy nem ér testhez az egész szerkezet,egyrészt elemeli a váztól 2-3 mm ert másrészt a csavart körbe a műanyag szigeteli a fesszab furatától.Ezzel a töltés milyen lesz alapjáraton?Nagylámpával és mellette még index?Visszajelzőm lesz?Hány voltra szabályoz 7.2 re pontosan?Állitási lehetőség van rajta? Fesz miatt.
Hali
Nekem majd egy éve Brisk N15C van a TS125 ösömben.
üdv
gab
Hali!elado mz etz alkatrészek nálam!Fordulatszámérő, ora tarto láncvédö komlettan,indexek,duda,gyujtáskapcsolo,teleszkop,lámpa index kapcsolo szekrény...stb érdeklödni a 06-70-529-5262es számon illetve emailbe a csibifmate@freemail.hu-n..
Hali!
Keresek MZ ETZ 125/150-eshez blokk jobboldalt(motorszámfelölit)
E-mailom:kisszirt@citromail.hu
Üdv!
minek átrakni?
számos részt kicseréled és annyi, papirozni sem kell, egy hétvége az egész, ha amúgy nincs semmi nyűgje.
ja meg gondolkodni azért szabad, csőbilincset simán csőből kell csinálni, azzal nem kell kínlódni
kicsi eltérést pedig kalapácsal precízen lehet korrigálni.
Mi csapágyházat csináltunk így és ugye ott fontos, hogy precíz legyen, mert tönkremegy,d e minimum szorul a csapágy ha nem egyenletes a szorítás.
bocs, de egy tartófül hajlítás nem lakatos munka és disznópörzsölővel is lehet, csak macerásabb, mert szélesebb a láng
másik, meg én nem vagyok vasas, "csak" műszerész, valószínüleg nekem ezért sikerül ;-)
jó a koyo, de nem lehet kapni
azon kívül nem tudok róla hogy olcsóbb lenne a FAGnál merthogy az sem drága és a FAG is felső kategóriás csapágy szóval ha azt mondja hogy a koyo jobb az inkább csak placebó :)
már miért ne lenne gyári MZ váz, most csináltuk itt a garázsban ;-)
Gyárilag is hegesztették, és manapság sokkal jobb hegesztők és segédanyagok vannak.
Még alu vázat is szoktak javítani, úgy hogy a hibás részt kicserélik, az ETZ meg sima acél, semmi extra, de én nem tudok olyan jól hegeszteni hogy beválalnám a nagy terhelésü rész hegesztését.
Hali!
Látom többen is küszködnek ilyen problémákkal. Nekemis az a gondom, hogy jövő héten műszaklizik a motor (TS 250/1) és át van alakítva az ele tárcsafékesre. Szerintetek belekötnek ebbe? Majd aztmondom hogy utolsószériás és gyárilag ilyen volt :)
Mondjuk haverom Trophyját annyira nézték meg, hogy 5 méterről ránéztek, jó nem annyira retek a motor akkor rendben. Mondjuk teljesen vizsgabiztostól függ hogy miért szólnak és miért nem. Tavasszal volt a zsigulim műszakin, minden frankó volt, előtte kapott teljes karosszériafelújítást, friss fényezést meg úgy minden rendbenvolt. Abba kötöttek bele, hogy egyezett az alvázszám, csak a két 4-es nem volt egyforma. Kb. félóráig azon gondolkoztak hogy milegyen. Az egyik ilyen volt "4" a másik meg mint amilyet írsz, nem volt a jobb oldalon összezárva. Szal vizsgabiztosfüggő hogy miért kötözködik.
Nézd meg a könyve szerint milyen hőértékű való bele, és olyant. Márka itt is hóttmindegy.
üdv, jövöhét szerdán vinném műszakira a motort. ez idáig oké volna akkor nem is írnék, viszont kpmhez viszem, és mivel az előző tulaj hibájából kivan tiltva a forgalombol ez olyan ujra forgalomba helyztetős vmi lesz. (pontosan, halvany fogalmam se nincs rola mit takar ez), na lényeg a lényeg hogy van rajta egy aprillia rs főfékhenger, amivel kiválóan működik a dolog, és a féktartalyra nincs seholse feltüntve ki a gyártó amúgy. nemtom hogy ezt nézik / nem nézik? mert nem sok kedvem van lecserélni etz-s fékre, mivel hogy nincs a közelben. Ja meg van rajta eg ysimson enduro kormany, ami amugy annyira nem feltűnő azért. És a fékpofák mögött hézagoló vaslemez hogy kisebb úton fogjon a fék. nagyjából ennyi ami agályos.
Légyszi segítsen vki akinek van ilyen tapasztalata hogy ez jó igy, vagy szedjem le vagy mit csináljak?
Nem tudom, nekem átalakított kidörrentőm van az ETZ-n meg kb. 3cm-rel megemelt első sárvédőm. Van aki szerint ez már sok helyen emiatt sem menne át. Kaposváron (eddig) nem volt gond még vele....
Szerintem sem lesz belöle semmi.Már letettem róla.Még annyit megteszek hogy megkérdezem a felügyeletet azt kész.Ez a kormány dolog érdekelne.Ilyenbe is beleköthetnek?Tulajdonképp mit lehet csereberélni a mocikon ami elfogadott?Hát akkor az én /1-met valószinü meghuzzák mint állat.Én például komplett elsö villát cseréltem etz-re a tárcsafék miatt.Akkor azt nem müszakizzák le?Annak idején jawa csepptankkal átment.kb 15 éve.
Ts125-be milyen gyertyát vegyek szerintetek?
Tavaly novemberben vittem műszakira a motoromat (ETZ 250).
A vizsgára menet beállt a főtengelycsapágyam. Mármint nemteljesen beállt, csak a műanyagkosaras ZKL csapágyban széttört a kosár. :(
Azóta a másik ETZ-m blokkja van benne aminek nincsenek papírjai és krosszozásra vettem. Eddig nem volt vele semmi baj, rendőrők még nemnézték a blokkszámot meg ilyenek, pedig voltam vele a balatonon is.
A másik, hogy azóta szétbontottam a blokkot. Ugye a műanyagkosaras ZKL adta meg magát. Most gyűjtöm a ZS-t egy rendes felújításra.
Szerintem FAG csapágyat fogok bele venni, esetleg KOYO a most olvasottak alapján, de árlistát még nemtaláltam neten, így fogalmam sincs, hogy mennyibe kerül a 2 db 6303 C3-as csapágy.
Valaki tudna mondani egy honlapot, ahonnan mostani FAG és KOYO árlistát lehet letölteni?
Ja és bambinál a kuplungkönnyítés mennyibe kerül? :D
Előre is köszönöm.
Abból hivatalosan tuti nem lesz semmi!
Illetve lehet, csak kell típusmódosítási kérelem, átépítés, újra forgalomba helyezés. Sok sok lé, meg sok sok idő! Nem éri meg!
Az átütés meg elég kockázatos, szemre nagyon más az a 2 blokk, na meg a henger is! Ha valaki ismeri, már meg is buktál.
Nekem szemre megállapították, hogy TS kormány van az ETZ-n! (Kicsit alacsonyabb, semmi egyéb) Azóta nem bízok én ezekbe a vizsgabiztosokba! :-)
Nekem a peregyesemben olvashatatlan a blokk szám,ezért a forgalmimba adtak egy motorszámot( a blokkban ugyebár tök más van)Fél évig TZ blokkal jártam,rendőr is megállított,és nem szólt semmit.
Gondolom ezt nekem válaszoltad.Hát igen ettöl félek én is hogy nem lesz hivatalosan semmi az egészböl.Legfeljebb két müszaki között belerakom azt remmélem a rendörök sose nézik a motorszámot.Vagy megpróbálom mégiscsak valahogy beleütni a /1-es számát.
A vázcserét én igy oldanám meg :
régi váz nyakát levágni táblával együtt,
vásárolt vázra felheggesztettni !!
Kizárólag szakemberrel !!! aki garit mer vállalni a munkára !!
Esetleg belülről megerősiteni.
Én vázszám átütésével nem kisérleteznék.
A vizsgabiztosok se hülyék,elég sok mindennel találkoztak már,hogy egy ilyet észrevegyenek.
üdv Laca
Hali.
Csak annyit szeretnék irni hogy,ismerösöm ezt a választ kapta
etz125 vázba nem lehet belerakni etz150 blokkot.!!!!!!!! Mert nem TIPUSAZONOS.
Igy hagyta a pi...ba az egészet.
Pedig Mi azért tudjuk hogy mi a külömbség a 2 tipus között.
Csáó Laca
jó, én nem dicsérni akarom ezt a márkát, csak eddig nekem ezlenne a legszimpatikusabb.Mondjuk a magyar kisipari nonames is kibírt 4000km-ert, annak ellenére, hogy a főtengely kinyúlt.
Belevaló legyen paraméterek szerint és akkor nem lesz vele gondod, de a humán tényező (szerelés milyensége) is sokat nyom a latba. A márka tök mindegy.
aham.Ismerősöm is mondta, hogy ő 2 FAG garniturát vágott haza egy nyár alatt.Verseny szimóval.A KOYO-t meg már használja egy jóideje, és még mindig okés.Csak jókérdés, hogy MZ-be is ienjó összhangba vannak-e.
Csapágy mizériához:
Simoba koyo csapágy kibírt egy felújított és egy új fötengelyt kb. 30000 km ment vele Vater a 120 kilójával és cső gázon használja. ja 70-es heger.
Gyorsan kiigazitom magam mielött mások teszik meg.A hengerfej az etz-n nagyobb és a töcsavarok is távolabb vannak.De ránézésre ugyanaz.A hengerfurat ,a dugó,a lökethossz, a hengerürtartalom megegyezik.
Hát én is ettöl félek hogy bár nagyon pici az eltérés a két blokk között egyszerübb lesz azt mondani nekik hogy nem azt kész mint hogy gondolkodjanak rajt.A röhej az egészben hogy a két blokk között jóformán csak az a különbség hogy az etz 4 felömlös a /1 meg 2.Meg hogy az etz-ben 12v-os generátor van a /1-ben meg 6v-os dinamó.Egyébként mindene tök ugyanaz:a váltómü, a kuplung, a hengerfej, a felfogatása,stb.Az oldakdekli is csak azért különbözik mert a generátor méretileg nagyobb.
Hali!
Én úgy tudom h megyegyezik, de a 251esé meg van erősítve. Hogy hol és hogyan azt nem tudom :(
üdv
gab
Szerintem azt befelejtheted hogy típusazonosnak veszik, de tény hogy nem árt körbejárni ezt a dolot a művelet előtt (és akkor még mindíg lehet koppanni...)
Ha ez segit akkor leirom hogy az automnál ez hogy ment.Mivel külföldön kellett motort cseréltetnem (eltörött a fötengely),vittem a külföldi opel szerviz számláját a szerelésröl és a bontott motorról a számlát a motorszámot feltüntetve.Ez nem müszaki vizsga volt hiszen az autó müszakija még érvényes volt.Ez egy müszaki szemle volt.Legalábbis valami ilyesmi neve van.Nálam abbol állt hogy megnézték a régi motor adatait a forgalmiban megnézték az "uj" motor számát és mivel a motor ugyanaz az 1.7 isuzu td volt kitöltötték az adatlapot.Ezzel elballagtam az okmányirodába és kaptam uj forgalmit.Meg persze késöbb postán az uj törzskönyvet.Nem 100% de kb 1700-1800 ft volt a vizsgálati dij.A te esetedben ha ugyanolyan blokk kerül bele mint volt szerintem semmi gond nem lesz.Azt nem tudom hogy motornál kell-e szerelötöl papir a szerelésröl.Nekem az autonál opel szervizes számlám volt.Ezt talán tudja valaki?Az én problémám ha olvastad a tipusazonosságból ered.250/1 blokk vagy etz250 blokk.Vajon tipusazonosnak veszik?Erröl lehet valami táblázat vagy a vizsgabiztos dönt hasraütéssel?
Akkor nekem is ezt kell csinálnom, mert egy másik 150-es blokk került a motorba.De az a legjobb az egészbe, hogy elhagytam a forgalmim.De a törzskönyv az megvan.és vanis papír a blokkról, hogy kivan vonva a forgalomból.Akkoris átlehetírni?Jameg az nagy gond, hogy sötétebb kékre lettfényezve a motor?Azt is nézik?
Még az elözöhöz annyit ha sikerül is a motorszám varia akkor is látszik az a kevés különbség ami az etz és a /1 között van.Ha a vizsgabiztos ért egy kicsit az mz-khez azonnal kiszurja.Akkor meg aztán biztos tutira megvizsgálják a motorszámot.Szerintem nagyon rizikos a dolog.Bizok benne hogy tipusazonosnak veszik és akkor simán megy a buli.Az opel vectramba ugyanolyan motor lett beletéve ráadásul külföldön és tulajdonképp egy egyszerü vizsgálat után kaptam egy papirt amivel minden további nélkül az okmányirodában megcsinálták az uj forgalmit.Ha jól emlékszem kb 1700 ft volt a vizsgálat.Persze az uj forgalmi +törzskönyv az 12000 ft volt.
inkább kihagyom:)Túl sok infót kapna a motoros társadalom:P
Törzskönyv és forgalmi mindenképp kell mert az én most alakuló gépem, bár az én nevemen van, de már 15 éve lejárt a müszakija.Közben vettem egy forgalomból kivont etz-t rendesen gazdájától stb.Papiros akadálya nincs a blokknak.Azt tudom hogy a tipusazonos motorblokkot simán be lehet tenni még autónál is.Én azt nem tudom hogy tipusazonosnak veszik-e ezt a dolgot.Lehet el kéne mennem a felügyeletre megkérdezni?A motorszám gyártás nem az én asztalom amilyen peches vagyok biztos kiszurnák.Azt sem tudom hogy kell.Ha kiköszörülik a régi számot az meglátszik nem?
Ha lehet kapni, akkor gondolom az gyári váz.
A gyárit úgy értsd, hogy megfelelőségi papírokkal ellátott. Nem kell annak eredeti MZ-nek lenni, te is gyárthatsz vázat! Megtervezteted, engedélyeztetni kell, és már mehet is a sorozatgyártás. Az engedély számára hivatkozva megfelelőségi bizonylatot kell adnod róla, na meg egy vázszámot adni neki és kész.
(Egyébként ez a valóságban elég bonyolult dolog...)
Elöbb írtam, tök mind1, hogy megegyezik a váz vagy nem, csak új vázat lehet beépíteni.
Vagyis ha van otthon egy használt, de típusazonos és egyébként szuper jó vázad amiről még papírod is van, nem mész vele semmire!
Vagy kidobod, vagy átvarázsolod rá az eredeti váz számait, mert hivatalosan nem beépíthető, csak a gyári új váz!
Ez ám a szivatás mi?
Lett egy jó ötletem!
Egyik oldalra tegyél FAG-ot, a másikra pedig KOYO-t. Használd rendesen, azután meg szedd szét, és írj egy cikket nekünk, hogy melyik vált be jobban! :-)
Segítsd a motoros társadalmat! :-D
tehát akkor tök mind1, hogy FAG-ot, vagy KOYO-t rakok bele?
Az tuti, de többet az sem megy át eredetvizsgán (gondolom: kit érdekel?)
Olcsóbban kijössz, ha 12V-osítod a gépet. Az új forgalmi+törzskönyv önmagában 12e-nél kezdődik. Nem tudom, mi az egyéb adminisztráció menete, de nagyon-nagyon meglepődnék, ha sikerülhetne 20 ezres sarc alatt megúszni egy ilyen magától értetődőnek tűnő, egyszerű átalakítást.
Egyszerűbbnek tűnik TS motorszámot gyártani a TZ blokkba.
Hát, gondolom a bürokratáknak ez ziccerhelyzet, és természetesen "álalakítási engedély-köteles" projekt lesz....
Már bocs, de ez hülyeség. Megfelelő illesztésűt kell alkalmazni, és kihangsúlyozni a vételnél hogy főtenhgelyhez (ugye ahoz?)lesz, a márka mellékes.
Hali!
Nem tudja véletlenül valaki hogy etz 250-es blokkot ts 250/1-es motorba hivatalosan lehet rakni?A felfogatása ugyanaz mindkettönek.Söt még kinézetre is ugyanaz.Na jó nem teljesen de mondjuk a sima ts 250-hez képest igen.Jóformán csak az oldaldeklik különböznek.Magyarul tipusazonosnak be lehet adni vagy nem?
Bocsi nem piszkálni akartalak csak valaki esetleg szó szerint veszi aztán nekiáll disznópörzsölövel.Utána meg téged szid.Ezek a lakatos munkák azért gyakorlatot igényelnek meg jó eszközöket ahhoz hogy az tényleg jó és szép legyen.Én személy szerint annak ellenére hogy vasas szakmám van(szerszámkészitő)ilyen melegitös hajlitós dolognak neki sem állok mert ugyis elrontom.Egy két sikertelen hülyeségem már volt.A szóbanforgó kipuf. bilincs meg pontos csö alakot igényel mert ha nagy az átmérö nem szorit semmit ha kicsi akkor meg nem körkörösen szorit.
most hallottam egyik ismerősömtől, hogy a KOYO nevezetű csapágy az jobb mint a FAG.Legalábbis neki ez a meggyőződése.olcsóbbis, és szerinte jobbis.Kinek mi a véleménye?
Itt viszont a típusazonosság vet fel gondokat. Én is úgy tudom, hogy ugyanaz, dehát a hivatalnoknak ezt hogy lehet beadni?
(de szar ballal gépelni)
Szerintem ez nem véletlen hogy így alakult. A motorra nem kell zölkártya valahogy mégis meg kell oldani hogy az öreg szutykokat(elnézést) kiüssék. Ez a módszer az MZ nél beválna ha nem lennénk ilyen szemfüles heggesztő, reszelő társaság:))
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|