:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ts125-be milyen gyertyát vegyek szerintetek?
Tavaly novemberben vittem műszakira a motoromat (ETZ 250).
A vizsgára menet beállt a főtengelycsapágyam. Mármint nemteljesen beállt, csak a műanyagkosaras ZKL csapágyban széttört a kosár. :(
Azóta a másik ETZ-m blokkja van benne aminek nincsenek papírjai és krosszozásra vettem. Eddig nem volt vele semmi baj, rendőrők még nemnézték a blokkszámot meg ilyenek, pedig voltam vele a balatonon is.
A másik, hogy azóta szétbontottam a blokkot. Ugye a műanyagkosaras ZKL adta meg magát. Most gyűjtöm a ZS-t egy rendes felújításra.
Szerintem FAG csapágyat fogok bele venni, esetleg KOYO a most olvasottak alapján, de árlistát még nemtaláltam neten, így fogalmam sincs, hogy mennyibe kerül a 2 db 6303 C3-as csapágy.
Valaki tudna mondani egy honlapot, ahonnan mostani FAG és KOYO árlistát lehet letölteni?
Ja és bambinál a kuplungkönnyítés mennyibe kerül? :D
Előre is köszönöm.
Abból hivatalosan tuti nem lesz semmi!
Illetve lehet, csak kell típusmódosítási kérelem, átépítés, újra forgalomba helyezés. Sok sok lé, meg sok sok idő! Nem éri meg!
Az átütés meg elég kockázatos, szemre nagyon más az a 2 blokk, na meg a henger is! Ha valaki ismeri, már meg is buktál.
Nekem szemre megállapították, hogy TS kormány van az ETZ-n! (Kicsit alacsonyabb, semmi egyéb) Azóta nem bízok én ezekbe a vizsgabiztosokba! :-)
Nekem a peregyesemben olvashatatlan a blokk szám,ezért a forgalmimba adtak egy motorszámot( a blokkban ugyebár tök más van)Fél évig TZ blokkal jártam,rendőr is megállított,és nem szólt semmit.
Gondolom ezt nekem válaszoltad.Hát igen ettöl félek én is hogy nem lesz hivatalosan semmi az egészböl.Legfeljebb két müszaki között belerakom azt remmélem a rendörök sose nézik a motorszámot.Vagy megpróbálom mégiscsak valahogy beleütni a /1-es számát.
A vázcserét én igy oldanám meg :
régi váz nyakát levágni táblával együtt,
vásárolt vázra felheggesztettni !!
Kizárólag szakemberrel !!! aki garit mer vállalni a munkára !!
Esetleg belülről megerősiteni.
Én vázszám átütésével nem kisérleteznék.
A vizsgabiztosok se hülyék,elég sok mindennel találkoztak már,hogy egy ilyet észrevegyenek.
üdv Laca
Hali.
Csak annyit szeretnék irni hogy,ismerösöm ezt a választ kapta
etz125 vázba nem lehet belerakni etz150 blokkot.!!!!!!!! Mert nem TIPUSAZONOS.
Igy hagyta a pi...ba az egészet.
Pedig Mi azért tudjuk hogy mi a külömbség a 2 tipus között.
Csáó Laca
jó, én nem dicsérni akarom ezt a márkát, csak eddig nekem ezlenne a legszimpatikusabb.Mondjuk a magyar kisipari nonames is kibírt 4000km-ert, annak ellenére, hogy a főtengely kinyúlt.
Belevaló legyen paraméterek szerint és akkor nem lesz vele gondod, de a humán tényező (szerelés milyensége) is sokat nyom a latba. A márka tök mindegy.
aham.Ismerősöm is mondta, hogy ő 2 FAG garniturát vágott haza egy nyár alatt.Verseny szimóval.A KOYO-t meg már használja egy jóideje, és még mindig okés.Csak jókérdés, hogy MZ-be is ienjó összhangba vannak-e.
Csapágy mizériához:
Simoba koyo csapágy kibírt egy felújított és egy új fötengelyt kb. 30000 km ment vele Vater a 120 kilójával és cső gázon használja. ja 70-es heger.
Gyorsan kiigazitom magam mielött mások teszik meg.A hengerfej az etz-n nagyobb és a töcsavarok is távolabb vannak.De ránézésre ugyanaz.A hengerfurat ,a dugó,a lökethossz, a hengerürtartalom megegyezik.
Hát én is ettöl félek hogy bár nagyon pici az eltérés a két blokk között egyszerübb lesz azt mondani nekik hogy nem azt kész mint hogy gondolkodjanak rajt.A röhej az egészben hogy a két blokk között jóformán csak az a különbség hogy az etz 4 felömlös a /1 meg 2.Meg hogy az etz-ben 12v-os generátor van a /1-ben meg 6v-os dinamó.Egyébként mindene tök ugyanaz:a váltómü, a kuplung, a hengerfej, a felfogatása,stb.Az oldakdekli is csak azért különbözik mert a generátor méretileg nagyobb.
Hali!
Én úgy tudom h megyegyezik, de a 251esé meg van erősítve. Hogy hol és hogyan azt nem tudom :(
üdv
gab
Szerintem azt befelejtheted hogy típusazonosnak veszik, de tény hogy nem árt körbejárni ezt a dolot a művelet előtt (és akkor még mindíg lehet koppanni...)
Ha ez segit akkor leirom hogy az automnál ez hogy ment.Mivel külföldön kellett motort cseréltetnem (eltörött a fötengely),vittem a külföldi opel szerviz számláját a szerelésröl és a bontott motorról a számlát a motorszámot feltüntetve.Ez nem müszaki vizsga volt hiszen az autó müszakija még érvényes volt.Ez egy müszaki szemle volt.Legalábbis valami ilyesmi neve van.Nálam abbol állt hogy megnézték a régi motor adatait a forgalmiban megnézték az "uj" motor számát és mivel a motor ugyanaz az 1.7 isuzu td volt kitöltötték az adatlapot.Ezzel elballagtam az okmányirodába és kaptam uj forgalmit.Meg persze késöbb postán az uj törzskönyvet.Nem 100% de kb 1700-1800 ft volt a vizsgálati dij.A te esetedben ha ugyanolyan blokk kerül bele mint volt szerintem semmi gond nem lesz.Azt nem tudom hogy motornál kell-e szerelötöl papir a szerelésröl.Nekem az autonál opel szervizes számlám volt.Ezt talán tudja valaki?Az én problémám ha olvastad a tipusazonosságból ered.250/1 blokk vagy etz250 blokk.Vajon tipusazonosnak veszik?Erröl lehet valami táblázat vagy a vizsgabiztos dönt hasraütéssel?
Akkor nekem is ezt kell csinálnom, mert egy másik 150-es blokk került a motorba.De az a legjobb az egészbe, hogy elhagytam a forgalmim.De a törzskönyv az megvan.és vanis papír a blokkról, hogy kivan vonva a forgalomból.Akkoris átlehetírni?Jameg az nagy gond, hogy sötétebb kékre lettfényezve a motor?Azt is nézik?
Még az elözöhöz annyit ha sikerül is a motorszám varia akkor is látszik az a kevés különbség ami az etz és a /1 között van.Ha a vizsgabiztos ért egy kicsit az mz-khez azonnal kiszurja.Akkor meg aztán biztos tutira megvizsgálják a motorszámot.Szerintem nagyon rizikos a dolog.Bizok benne hogy tipusazonosnak veszik és akkor simán megy a buli.Az opel vectramba ugyanolyan motor lett beletéve ráadásul külföldön és tulajdonképp egy egyszerü vizsgálat után kaptam egy papirt amivel minden további nélkül az okmányirodában megcsinálták az uj forgalmit.Ha jól emlékszem kb 1700 ft volt a vizsgálat.Persze az uj forgalmi +törzskönyv az 12000 ft volt.
inkább kihagyom:)Túl sok infót kapna a motoros társadalom:P
Törzskönyv és forgalmi mindenképp kell mert az én most alakuló gépem, bár az én nevemen van, de már 15 éve lejárt a müszakija.Közben vettem egy forgalomból kivont etz-t rendesen gazdájától stb.Papiros akadálya nincs a blokknak.Azt tudom hogy a tipusazonos motorblokkot simán be lehet tenni még autónál is.Én azt nem tudom hogy tipusazonosnak veszik-e ezt a dolgot.Lehet el kéne mennem a felügyeletre megkérdezni?A motorszám gyártás nem az én asztalom amilyen peches vagyok biztos kiszurnák.Azt sem tudom hogy kell.Ha kiköszörülik a régi számot az meglátszik nem?
Ha lehet kapni, akkor gondolom az gyári váz.
A gyárit úgy értsd, hogy megfelelőségi papírokkal ellátott. Nem kell annak eredeti MZ-nek lenni, te is gyárthatsz vázat! Megtervezteted, engedélyeztetni kell, és már mehet is a sorozatgyártás. Az engedély számára hivatkozva megfelelőségi bizonylatot kell adnod róla, na meg egy vázszámot adni neki és kész.
(Egyébként ez a valóságban elég bonyolult dolog...)
Elöbb írtam, tök mind1, hogy megegyezik a váz vagy nem, csak új vázat lehet beépíteni.
Vagyis ha van otthon egy használt, de típusazonos és egyébként szuper jó vázad amiről még papírod is van, nem mész vele semmire!
Vagy kidobod, vagy átvarázsolod rá az eredeti váz számait, mert hivatalosan nem beépíthető, csak a gyári új váz!
Ez ám a szivatás mi?
Lett egy jó ötletem!
Egyik oldalra tegyél FAG-ot, a másikra pedig KOYO-t. Használd rendesen, azután meg szedd szét, és írj egy cikket nekünk, hogy melyik vált be jobban! :-)
Segítsd a motoros társadalmat! :-D
tehát akkor tök mind1, hogy FAG-ot, vagy KOYO-t rakok bele?
Az tuti, de többet az sem megy át eredetvizsgán (gondolom: kit érdekel?)
Olcsóbban kijössz, ha 12V-osítod a gépet. Az új forgalmi+törzskönyv önmagában 12e-nél kezdődik. Nem tudom, mi az egyéb adminisztráció menete, de nagyon-nagyon meglepődnék, ha sikerülhetne 20 ezres sarc alatt megúszni egy ilyen magától értetődőnek tűnő, egyszerű átalakítást.
Egyszerűbbnek tűnik TS motorszámot gyártani a TZ blokkba.
Hát, gondolom a bürokratáknak ez ziccerhelyzet, és természetesen "álalakítási engedély-köteles" projekt lesz....
Már bocs, de ez hülyeség. Megfelelő illesztésűt kell alkalmazni, és kihangsúlyozni a vételnél hogy főtenhgelyhez (ugye ahoz?)lesz, a márka mellékes.
Hali!
Nem tudja véletlenül valaki hogy etz 250-es blokkot ts 250/1-es motorba hivatalosan lehet rakni?A felfogatása ugyanaz mindkettönek.Söt még kinézetre is ugyanaz.Na jó nem teljesen de mondjuk a sima ts 250-hez képest igen.Jóformán csak az oldaldeklik különböznek.Magyarul tipusazonosnak be lehet adni vagy nem?
Bocsi nem piszkálni akartalak csak valaki esetleg szó szerint veszi aztán nekiáll disznópörzsölövel.Utána meg téged szid.Ezek a lakatos munkák azért gyakorlatot igényelnek meg jó eszközöket ahhoz hogy az tényleg jó és szép legyen.Én személy szerint annak ellenére hogy vasas szakmám van(szerszámkészitő)ilyen melegitös hajlitós dolognak neki sem állok mert ugyis elrontom.Egy két sikertelen hülyeségem már volt.A szóbanforgó kipuf. bilincs meg pontos csö alakot igényel mert ha nagy az átmérö nem szorit semmit ha kicsi akkor meg nem körkörösen szorit.
most hallottam egyik ismerősömtől, hogy a KOYO nevezetű csapágy az jobb mint a FAG.Legalábbis neki ez a meggyőződése.olcsóbbis, és szerinte jobbis.Kinek mi a véleménye?
Itt viszont a típusazonosság vet fel gondokat. Én is úgy tudom, hogy ugyanaz, dehát a hivatalnoknak ezt hogy lehet beadni?
(de szar ballal gépelni)
Szerintem ez nem véletlen hogy így alakult. A motorra nem kell zölkártya valahogy mégis meg kell oldani hogy az öreg szutykokat(elnézést) kiüssék. Ez a módszer az MZ nél beválna ha nem lennénk ilyen szemfüles heggesztő, reszelő társaság:))
ETZ 251-es váz megeggyezik a 125-ösével?Mert nekem van egy elfekvőben.De kivan vonva a forgalomból, és az egyetlen baj vele, hogy felvan hegesztve a vázra a hátsó kapaszkodó.
Marad a "maffiózóskodás"...
Sejtettem én is ezt :-)
És ami a hubermotor.hu-n van fent? Avval mi a helyzet?
A hivatalos vázcserét már el lehet felejteni!
Az 1/2000.(I.10.) KÖVIM rendelet szerint, csak gyári új váz építhető be. Olyan meg MZ-hez egyszerűen nincs. (Na meg, ha lenne, biztos 2 másik MZ árába kerülne.)
Szóval a papírmunka nem bonyolult, hanem kivitelezhetetlen... :-)
Hali!elado mz etz alkatrészek nálam!Fordulatszámérő, ora tarto láncvédö komlettan,indexek,duda,gyujtáskapcsolo,teleszkop,lámpa index kapcsolo szekrény...stb érdeklödni a 06-70-529-5262es számon illetve emailbe a csibifmate@freemail.hu-n..
Psssssszt! Egy szót se rólaaaaa! :-))
Amit meg a papirmunkáról el lehet mondani azt megtették előttem(drága > nem éri meg). A vázcserében eddig 2 szer voltam érintett. Első az előbbi hozzászolásom ahol hegesztettünk a másik meg az volt hogy ETZm volt nekemjöttek és a biztosíto fizetett a szakadt kabátomra a törött sisakomra meg a totálkáros gépre 95öt. Király! Akkor benne volt 160 rongyom +ruha. Vettem vázat 10ér a Mohátol aki mostanába nem irogat ide.Rendes volt mert erre járt elhozta nekem a vázat. Kössz Moha!
A festés volt 6 az aproságok 5-6 ezer forint a többin meg vettem protektoros kabeszt meg sisakot. A műszaki érvényes volt 1,5 évig addig hajtottam és akkor sem kellett volna eladni mert át lehet ütni a vázszámot mer itt műszakin azzal nem sokat foglalkoznak. De ha eladod akkor vevő szopja be. Én eladtam de már megbántam.
Hegesztés? ETZ váznál? Szerintem az nem pálya mer olyan helyen van a szám de a kis TSemen a blokktartó fül áthegeszthető volt annak idején a balesetem után. Ott is vázcsere volt. Jó lett. Még 5 évet hajtottam. Az 2 műszakit jelent.
Mocskos maffiózó!!! Lehet hogy én is az vagyok :)))
Amikor vettem a motoromat, hamisítottam az adásvételit, ez is "bűncselekmény" volt ;-)
Viszont amire én gondolok az a leg költségkímélőbb eljárás, feltéve hogy többé nem kerül eredetvizsgára...
Azt nem is tudtam hogy lehet szám nélküli vázat venni....biztos megoldható így is, de az összeg mögött még mindíg sok lesz - gondolom - a nulla...
Hova gondolsz?
Meglévő számot átütni az bűncselekmény, nem tudtad? ;-)
Amire én gondolok azt el lehet adni, mert teljesen legális marad a motor.
Léteznek olyan gyárból hozott vázak, amiben nincs szám, neked kell beleütni.
Eredet vizsgán nem tudják megkülönböztetni.
Lopás nem történt hiszen csak vadonat új gyári vázat kell venned, tehát teljesen legális és az egyettlen járható út a váz cserére.
Illetve lehet azt, hogy levágják a számos részt és ráhegesztik egy sértetlen vázra, de ez már némi törvényességi aggályt valóban felvethet, viszont eredetvizsgán ezt sem fogják kimutatni, de azért a vázhegesztéstől én picit fázok, főleg, hogy a legjobban terhelt részt kellene hegeszteni...szóval egy ipari röngenes ellenörzés nem ártana utána.
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1318587&command=ugras&screenwidth=1024
Mondjuk elég esélytelen hogy a váz megúszta.....
ha kifurkálod az is csökkenti a keresztmetszetet
Jaja:-) Vágom hogy mit akarsz mondani :-) Ez egyáltalán nem járhatatlan út, de legálisan eladni ezután már nem lehet (eredetvizsga ugyibár), de hát ki is akarná eladni a csodálatos 251-esét :-)
Nos a vázcsere az működik most is. Olyan vázat rakhatsz be, ami forgalomból kivont,és igazolni tudod a származását(pl adásvételi szerződéssel). Az okmányirodában,hogy hogyan megy ez tovább azt nem tudom, azt már ott kell megérdeklődni,vagy itt kérdezd meg a Papír mizériák topicban.
Jobbulást!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|