:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hali!elado mz etz alkatrészek nálam!Fordulatszámérő, ora tarto láncvédö komlettan,indexek,duda,gyujtáskapcsolo,teleszkop,lámpa index kapcsolo szekrény...stb érdeklödni a 06-70-529-5262es számon illetve emailbe a csibifmate@freemail.hu-n..
Bocs, nem vagyok képben.
Milyen címre?
Felhasználónév, jelszó?
ja amúgy felülről az 5.gép,azt ne mírtam oda:D
Ilyen jót még nem motoroztam.156km egyhuzamban közben dombos vidékekkel.Nagyon jó volt.Voltam az osztrák határ mellett is Nardán.Ha a motorozás elején kb 10km után nem jött volna egy kis hiba egészen jó lett volna.Mentem kb a 9.km emben aztán alapjáratnál valamivel magasabb volt a fordulat 3.ban kétszer közben akkorát kihagyott hogy nemigaz.Aztán meghuzattam kicsit mondom lehet a gyertyát akarta beköpni.Mentmem 1km még és megálltam az utszélén alapjáraton hallgatom a hangját egyszercsak leállt még a lámpa is elaludt.Gyorsan levetem az oldallemezt mondom hátha az akksi rövidrezáródott valami miatt.De nem, kiment a + os biztositékom.Mindenét átnéztem ott az ut szélén semmi kábelhiba,lecsúszás nem volt.Tettem be egy másik biztit aztán azután jött ez a nagy turám de semmi baja nem volt ezalatt.Abszolut nem jövök rá miért ment ki a bizti.Annak okának kéne lennie.
na ehhez ki mit szól??én is ilyet szeretnék csinálni,csak nem merek:D
de elég jó.faxa kis segédmotor aláznám vele a robeszokat
http://www.simson.hu/index.php?mit1=adokveszek&mit2=listazas&mit3=adokmotor&keres=9
Van 3db Etz karbim ha kell. Kecskeméten van.
hever@tvn.hu
06702912829
műszakin a kpm-nél szolnak a grimeca féktartályért? légyszi válaszoljatok fontos, mert már szerda reggel vinnem kell.
SZiasztok! Wartburgot hegyezek, és kellene 3db tök egyforma 250-es MZ porlasztó mindegy hogy TS-é vagy ETZ-é lehet akár csatos is. lényeg hogy komplett legyen mindhárom. árban megyegyezünk! E-mail: waresz89@freemail.hu
na ha összekötöd, akkor az nem fog működni. Ha bennehagyod az nagy gondot nem okoz, ha kiveszed az sem, de az összekötés az a dinamó leégéséhez is vezethet
ja...7,2V...
a 12Vost meg ennek duplájára 14,4re
Hát...jó volna tudni hogy működik az elektromos fesszab, ahoz hogy választ lehessen adni erre.
A mechanikus fesszabnál úgy volt, hogy alapból az akkuról ment a gerjesztő áram, aztán ha elrt a feszültség egy szintet az akkuról már nem kapta a gerjesztő áramot, de a dinamó saját maga által termelt feszültségről még igen, ezen az ellenáláson keresztül csökkentve. Ezzel csökkentették a feszültséget, de nem szüntették meg. Namost ha tovább növekedett a fordulat és a feszültség akkor pedig a mechanikus fesszab letestelte a gerjesztést ezzel viszont már teljesen megszüntették a kimeneti feszültséget. Ilyenkor kizárólag akkuról működik a motor egészen addíg amíg az akkufesz le nem csökken. Ja és van egy olyan kapcsoló még A fesszabban ami leválasztja a dinamót az akkuról ha nagyon alacsony a dinamó feszültsége.
Valószínüleg nem kell az ellenálás, mert elektrónikudan egyszerübb megoldani a precízebb kapcsolást, ezért nem kellenek ilyen többfokozatu eljárások, de ezt a fesszab leírásának tartalmaznia kellene...ja tudom a törvényes kötelezetséggel ellentétben nem szokásuk leírást adni :-(
Elektrónikus fesszabon a visszajelző lámpának és a testnek szokott külön csatija lenni, de ez utóbbit csak akkor kell bekötni ha az alaplapot nem tudod testelt helyre tenni.
Valaki írta, hogy állítás meg ilyesmi.
Mivel gyárilag pontosan kalibrálták és el sem fog állítódni, ezeket tilos allítani. A mechanikus esetén is csak azért kellet mert az a kopás, öregedés miatt képes volt változtatni a paramétereit akár hőmérsékletre is.
Egyébként meg 7,4V az a feszültség amire a gerjesztő áram lekapcsolását kalibrálni kell.
Hali. Nem kell összekötni semmit csak le kell venni. A dinamót úgy tudod kipróbálni, hogy direktbe kötöd és méred az árramot. Össze kötöd egy vezetékdarabbal a D+ és a DF -et majd beindítod és méred termel e árramot, ezen a módon 20 V-ra is felszalad, ja és előtte köss le minden mást a dinamórol. Ha nem termel semmit, akkor adsz árramot az aksiról a dinamóra amit már előtte összekötöttél és akkor ha jó gerjednie kell és tölteni. Ha nem akkor szedd le a dinamót és a forgórrész kollektorjait méregesd le ellenállásmérővel, mindenhol azonosnak kell lennie, ha valahol nem egyforma akkor rossz a forgórész, a állórészt is le tudod mérni ellenállásmérővel. Így ki lehet szűrni hogy mi a hiba. Szénkefék nincsenek elkopva az is nézd meg. Sok sikert.
Ja még 1 kérdés. Lehet hogy eddig ezértt nem volt töltésem mert szar helyen volt az előtétellenállás ráadásul le is égett. Mértük így a dinamót próbalámpával és a DFen és a D+on se volt áram. Please HELP! Szeretnék már motorozni, de nem akksitöltővel a hátamon :)
Én meg azt nem értem egyáltalán hogy miért lesz jobb a helyzet.Az elektronikus fesszabhoz miért nem kell az a tekercs?Ha valaki ért hozzá egy kicsit elmagyarázhatná hogy megértsük mi laikusok is.Én nem szivesen szedek le egyébként gyári odavaló cuccot amig nem értem miért nem kell oda.
http://kepfeltoltes.hu/view/070707/dinam__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ezen a képen jól látható a dolog. Az a helyzet, hogy én a 3as helyett a 2esre csavaroztam a kis tekercs tartólemezét az 1eshez az egyik vezetéket, a 3ashoz meg a másik vezetéket. Ezekután beindítottuk töltés persze nuku, az ellenállás meg szépen leégett. 800Huf mínusz... Az előző kérdésem azonban még mindig él, hogy elég-e egy vezetékkel helyettesíteni, kell-e egyáltalán oda vmi, és ha kell van-e jelentősége a vezeték hosszának.
Nekem vki azt mondta korábban hogy leszedés után kössem össze vezetékkel. Na most akkor vki megmondhatná a frankót, hogy ha azt az előtétellenállást ki akarom iktatni az elektomos feszszab miatt, akkor elég csak leszedni és ennyi, vagy át kell hidalni egy vezetékkel a két csavar közti helyet?
Hú az jó lenne,ha el tudnád küldeni mailben, pont tegnap kerestem txtben,vagy szövegesben. Az itt szereplő emailre küldheted. Köszi
Ha már a szakirodalomnál tartunk, átdolgoztam az MZ - Hogyan Tovább? könyvet pdf-be (amiből szépen lehet nyomtatni). A mérete 16 MB, kereshető tartalomjegyzék, csilli-villi. Ha valakit érdekel, szívesen a rendelkezésére bocsátom.
Ha Peti74 ajánlotta akkor szerintem az ugy is van.Akoor viszont már szedem is lefelé mert én is vettem elektronikus fesszabot.Bár valaki egy kicsit elmagyarázhatná aki ért hozzá hogy a régi mechanikusnál miért kell az elektronikusnál meg nem.
Eladó egy Mz ETZ 250-es
!!! 50000 Ft !!!
Anyagi okok miatt sürgős, azért ennyi az ára is.
1989. 1.hó , világos kék, vizsga: 2007.08.05, 69.000 km
Új gumik, tavaly felújított váltó és elsőfék. + hátsó doboz.
Budapest, III. kerület
telefon: 06202617536
pomum@freemail.hu
Üdv! Nekem jók a tapasztalataim a magyar fesszabbal kapcsolatban...működik, és kész. Az akkut faszán tölti, de nem forralja el a vizet- ezért nem is mértem rá soha. Állítási lehetőség az nincs rajta. Esetleg forrasztópákával és bővebb elektrós ismeretekkel.
Az ellenállással kapcsolatban: anno én erőlködtem hogy érdemes levenni; le is lettem hurrogva- sajna mivel nem vagyok egy ampervadász nem tudtam az igazamat bizonyítani. Nekem a "Peti74" névvel író srác ajánlotta, nekem az ő szava elég volt. Megszűnt az a jelenség, hogy ráadott tompítottal halványan világít a töltésjelző. Amúgy ha látványos javulást akarsz elérni: kösd újra a csatlakozásokat, a földelést meg vezesd el az első és hátsó lámpatestből az akksira. A 6V rendszer ugyanis kurva érzékeny a csatlakozásokra. Én meglepődtem mennyit javult.
sziasztok!Van egy 125-ös mz-ém,valamikor egy rugásra indul de legtöbbször 5-6 rúgásra indul. Nem tudom,hogy mi az oka,vagy az mz-nél ez a természetes?
Nemrég kölcsönkaptam egy régi pannoniás füzetet.Tele van szines ábrával az egész a motrkerékpárok müködésével kapcsolatban.Szerintem érdekes régiség nem csak pannoniásoknak.Ha valakit érdekel idetöltöttem fel a scannelt változatát:hevizms.extra.hu/pannonia.zip
Creation leszedtem a kézikönyvet.Nagyon jó.Főleg a kapcs rajz.Eddig ez a legjobban látható rajz amivel találkoztam.A 37-es lap viszont nem nyilik valamiért.Nézd meg légyszi.Kösz.
Szeretném kicserélni én is elektronikusra a fesszabot de miért kéne kivenni az ellenállást?Honnan jött ez az ötleted?Valahol olvastad?Nekem megsem fordult a fejemben.Most hogy kérdezted gondolkodóba estem.Egyébként a kérdéseidre válaszolva:én magyart vettem ott semmi külön szigetelö dolog nem kell a feltevésnél.A ház külön van a benne levö cucctól.Ezért is van rajt külön negativ saru. A törökön a jelölések ugyanezek.A magyaron nem, de nem bonyolult.A B+ az az 51-es pont megfelelöje a D- az meg a test.Ennyi.Visszajelzöd lesz hiszen a 61-es saru az a visszajelzö lámpára megy.Sajna még kipróbálni nem tudtam mert a blokkom szét van szedve ugyhogy tapasztalati dolgokra nem tudok válaszolni.Igy ránézésre szerintem állitani nem lehet ezeket de nem is kell.Az hogy melyik birja jobban a fene se tudja.Én inkább a drágább magyart vettem abból kiindulva hogy drágább akkor talán jobb is.Persze ez nem mindig igaz.
Heló.Venni fogok a ts 125 re egy elektromos fesszabot.Az a kérdésem hogy van a dinamón az a kis ellenállás azt le kell vennem?A kis kábelokat ami marad hova kössem?Csak azért kérdezem mert most fejből nem emlékszem azt tudom hogy az egyik kis kábel ami kijön a dinamóból az testen van a másikat hova kössem?És még valami:a jelzései milyenek?Leirnátok hohy mivel helyettesitik őket:DF D+ 61 51 Asszem ezek vannak a mechanikuson.És törököt szeretnék venni.Kék szinű.Az jobban birja mint a magyar?Láttam olyat is bár nemtudom melyik fesszabnál de feltevésnél csak szigetelő műanyagokon keresztül lehet felcsavarozni igy nem ér testhez az egész szerkezet,egyrészt elemeli a váztól 2-3 mm ert másrészt a csavart körbe a műanyag szigeteli a fesszab furatától.Ezzel a töltés milyen lesz alapjáraton?Nagylámpával és mellette még index?Visszajelzőm lesz?Hány voltra szabályoz 7.2 re pontosan?Állitási lehetőség van rajta? Fesz miatt.
Mondja itt gab ő nem vette le az ellenállást.Valaki mondja meg pontosan le kell e venni?
hubermotor.hu B8HS-t mondanak.
Segítségeteket várom a simson topicban indított kérdésemre...
CRE [-.-]
Sziasztok!
250-es etz-re keresek, a hátsó keréknél található műanyag láncvédő részt. Ha lehet budapesten vagy közlében. + 1 kérdés: Milyen anyaggal érdemes beragasztani az ürsekapcsolót a blokkba???
Köszönöm a segítséget
Sziasztok!
150-es ETZ-be milyen számú(hőértékű, típusú) NGK gyertyát tudnátok ajánlani?
Előre is köszönöm!
Közben feltöltöttem az MZ kézikönyvet. Egyenlőre csak HTML formában kis képekkel, abból nagyobbak nyílnak :)
link:
http://creation.extra.hu/moto/mz/mz.html
HyGy ha erre jársz mondd meg légyszives hova töltsem fel a zip-elt verziót (amiben csak képek vannak) Illetve jó e neked az ha lapomra töltöm fel te meg letöltöd és felrakod ide :)
Vagy nem is kell :)
CRE [-.-]
Hali
Én nemrégiben vettem magyar elektronikus feszszabot a ts125ösömre. A kivezetések másak voltak 5ből 3stimmelt a mechanikussal a másik kettőt meg itt kérdeztem meg. Test és akksi +. Én nem vettem le azt az ellenállást, és ha este jövök haza világítással halványan ég a tölrésjelzőm. Nem tudom van-e köze hozzá. Azt nem tudom hány v-ra szabályoz. Ja és távtartót kellett tenni mind3 csavarhoz mert nem fért be a helyére.
Rem segítettem, ha érdekel még vmi kérdezz nyugodtan
üdv
gab
Heló.Venni fogok a ts 125 re egy elektromos fesszabot.Az a kérdésem hogy van a dinamón az a kis ellenállás azt le kell vennem?A kis kábelokat ami marad hova kössem?Csak azért kérdezem mert most fejből nem emlékszem azt tudom hogy az egyik kis kábel ami kijön a dinamóból az testen van a másikat hova kössem?És még valami:a jelzései milyenek?Leirnátok hohy mivel helyettesitik őket:DF D+ 61 51 Asszem ezek vannak a mechanikuson.És törököt szeretnék venni.Kék szinű.Az jobban birja mint a magyar?Láttam olyat is bár nemtudom melyik fesszabnál de feltevésnél csak szigetelő műanyagokon keresztül lehet felcsavarozni igy nem ér testhez az egész szerkezet,egyrészt elemeli a váztól 2-3 mm ert másrészt a csavart körbe a műanyag szigeteli a fesszab furatától.Ezzel a töltés milyen lesz alapjáraton?Nagylámpával és mellette még index?Visszajelzőm lesz?Hány voltra szabályoz 7.2 re pontosan?Állitási lehetőség van rajta? Fesz miatt.
Hali
Nekem majd egy éve Brisk N15C van a TS125 ösömben.
üdv
gab
Hali!elado mz etz alkatrészek nálam!Fordulatszámérő, ora tarto láncvédö komlettan,indexek,duda,gyujtáskapcsolo,teleszkop,lámpa index kapcsolo szekrény...stb érdeklödni a 06-70-529-5262es számon illetve emailbe a csibifmate@freemail.hu-n..
Hali!
Keresek MZ ETZ 125/150-eshez blokk jobboldalt(motorszámfelölit)
E-mailom:kisszirt@citromail.hu
Üdv!
minek átrakni?
számos részt kicseréled és annyi, papirozni sem kell, egy hétvége az egész, ha amúgy nincs semmi nyűgje.
ja meg gondolkodni azért szabad, csőbilincset simán csőből kell csinálni, azzal nem kell kínlódni
kicsi eltérést pedig kalapácsal precízen lehet korrigálni.
Mi csapágyházat csináltunk így és ugye ott fontos, hogy precíz legyen, mert tönkremegy,d e minimum szorul a csapágy ha nem egyenletes a szorítás.
bocs, de egy tartófül hajlítás nem lakatos munka és disznópörzsölővel is lehet, csak macerásabb, mert szélesebb a láng
másik, meg én nem vagyok vasas, "csak" műszerész, valószínüleg nekem ezért sikerül ;-)
jó a koyo, de nem lehet kapni
azon kívül nem tudok róla hogy olcsóbb lenne a FAGnál merthogy az sem drága és a FAG is felső kategóriás csapágy szóval ha azt mondja hogy a koyo jobb az inkább csak placebó :)
már miért ne lenne gyári MZ váz, most csináltuk itt a garázsban ;-)
Gyárilag is hegesztették, és manapság sokkal jobb hegesztők és segédanyagok vannak.
Még alu vázat is szoktak javítani, úgy hogy a hibás részt kicserélik, az ETZ meg sima acél, semmi extra, de én nem tudok olyan jól hegeszteni hogy beválalnám a nagy terhelésü rész hegesztését.
Hali!
Látom többen is küszködnek ilyen problémákkal. Nekemis az a gondom, hogy jövő héten műszaklizik a motor (TS 250/1) és át van alakítva az ele tárcsafékesre. Szerintetek belekötnek ebbe? Majd aztmondom hogy utolsószériás és gyárilag ilyen volt :)
Mondjuk haverom Trophyját annyira nézték meg, hogy 5 méterről ránéztek, jó nem annyira retek a motor akkor rendben. Mondjuk teljesen vizsgabiztostól függ hogy miért szólnak és miért nem. Tavasszal volt a zsigulim műszakin, minden frankó volt, előtte kapott teljes karosszériafelújítást, friss fényezést meg úgy minden rendbenvolt. Abba kötöttek bele, hogy egyezett az alvázszám, csak a két 4-es nem volt egyforma. Kb. félóráig azon gondolkoztak hogy milegyen. Az egyik ilyen volt "4" a másik meg mint amilyet írsz, nem volt a jobb oldalon összezárva. Szal vizsgabiztosfüggő hogy miért kötözködik.
Nézd meg a könyve szerint milyen hőértékű való bele, és olyant. Márka itt is hóttmindegy.
üdv, jövöhét szerdán vinném műszakira a motort. ez idáig oké volna akkor nem is írnék, viszont kpmhez viszem, és mivel az előző tulaj hibájából kivan tiltva a forgalombol ez olyan ujra forgalomba helyztetős vmi lesz. (pontosan, halvany fogalmam se nincs rola mit takar ez), na lényeg a lényeg hogy van rajta egy aprillia rs főfékhenger, amivel kiválóan működik a dolog, és a féktartalyra nincs seholse feltüntve ki a gyártó amúgy. nemtom hogy ezt nézik / nem nézik? mert nem sok kedvem van lecserélni etz-s fékre, mivel hogy nincs a közelben. Ja meg van rajta eg ysimson enduro kormany, ami amugy annyira nem feltűnő azért. És a fékpofák mögött hézagoló vaslemez hogy kisebb úton fogjon a fék. nagyjából ennyi ami agályos.
Légyszi segítsen vki akinek van ilyen tapasztalata hogy ez jó igy, vagy szedjem le vagy mit csináljak?
Nem tudom, nekem átalakított kidörrentőm van az ETZ-n meg kb. 3cm-rel megemelt első sárvédőm. Van aki szerint ez már sok helyen emiatt sem menne át. Kaposváron (eddig) nem volt gond még vele....
Szerintem sem lesz belöle semmi.Már letettem róla.Még annyit megteszek hogy megkérdezem a felügyeletet azt kész.Ez a kormány dolog érdekelne.Ilyenbe is beleköthetnek?Tulajdonképp mit lehet csereberélni a mocikon ami elfogadott?Hát akkor az én /1-met valószinü meghuzzák mint állat.Én például komplett elsö villát cseréltem etz-re a tárcsafék miatt.Akkor azt nem müszakizzák le?Annak idején jawa csepptankkal átment.kb 15 éve.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|