:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hali!
Egy kis segítséget kérnék. 125-ös ETZ-n a karburátor benzinszintet hogyan és milyen értékre kell beállítani. Valami rémlik, a levehető csésze peremétől talán 10 (vagy 12)mm-re kell lennie a szintnek?
majd amikor láttam, hogy a szembe jövő autó után tudok előzni, rátapostam a padlóra. Úgy időzítettem, hogy mikor utólérném addigra elmenjen a szembejövő és így már jelentős sebesség különbséggel tudtam kivágódni mögűle. Nem sok olyan jármű volt amit ne tudtam volna így megelőzni.
ÉN EZZEL A MODSZERREL OVATOSAN BÁNNÉK !!!
ha nem látja hogy mit akarsz csinálni,könnyebben kikerül egy kátyut...
Oszt ott a baj.
Laca
10w30 olaj lett véve. Nem tul drága nem tul olcsó.
0.5 kiszerelésben volt 990/db. 1 litert vettem.
Ilyen:
http://bike-net.co.kr/upload/goods/b34806_1.jpg
Akkor inkább vegyek magyar fesszabot?Mondjuk meghibásodhat akár a török akár a magyar.Elektronikai alkatrészek mennek tönkre.Azt talán lehet cserélni nem?Mint pl:diódák ,ellenállások meg ilyesmi.De tönkreteheti a dinamót is .
Azért az ember megtanul vezetni ezekkel a viszonylag gyenge gépekkel
A Skodám pl ment 120at, de gyorsulni nagyon nem tudott.
Ezért amikor valakit meg akartam előzni aki elreláthatólag gázra fog lépni ha azt látja hogy előzőm, azt csináltam, hogy szőp óvatosan távolról felvettem az ő tempóját, majd amikor láttam, hogy a szembe jövő autó után tudok előzni, rátapostam a padlóra. Úgy időzítettem, hogy mikor utólérném addigra elmenjen a szembejövő és így már jelentős sebesség különbséggel tudtam kivágódni mögűle. Nem sok olyan jármű volt amit ne tudtam volna így megelőzni. Ugyan ez a módszer TS el és Jawaval is. Ha netán mégsem lehetett előzni, akkor pedig fék, és megint lemaradás.
Mire észreveszik, hogy előzőm már régen késő hogy bármit is tegyenek ellene.
Legjobban azt imádom, amikor a Hondával próbál versenyre kellni bármilyen autó, főleg ha valami szutyuki szerü.
Egyszer volt hogy 190ig próbálkozott egy SAAB, de 200, nál már ő is beparázott (óra szerint) :D
Ezeknek a túlméretezett motoroknak ez az egyettlen előnyük, amúgy elegendő egy 250es MZ is :)
A fő okom az, hogy akkor időt kell fordítanom amotorra ami alatt motorozni is lehet(ne) :-) Ez is elég tré ok :-)
Miért is? Ha úgy vezetékeled mint én, akkor ha az akkud szar is akkor is van mindened. Az akku legfeljebb csak azzal az okkal hagyható ki, hogy "az plussz súly". Ez meg elég tre egy ok. Főleg mert már a gondozásmentes 12V 5Ah-s akkuk röhely árért kaphatók. A miénk pont 2800HUF volt. Ami szerintem nem pénz egy olyan akkuért amihez nyúlnod se kell.
CRE [-.-]
Hali!
Na ezt osztom, ezért nem lesz akku a svalbimban ha rajtam múlik :-)
nem gond ha gondozásmentest veszel. Egyrészt azért nem gond mert semmi dolgod vele csak töltésed legyen. Másrészt meg így legalább minden világító eszköz normálisan működik.
Nekem 2 kör van kötve.
1. világítás tekercsen első fényszóró+hátsó helyzetjelző
2. töltő tekercs, ezen gratez híd majd kapcsolható töltés gyújtáskapcsolóval, majd akku. Akkura van kötve: indexek, hátsó féklámpa, neon, LED-ek, sziréna.
Nem macera... kicsit sem, főleg így hogy ez a motor nem hobby motor hanem munkába járós. Vigyázva van rá, és karban van tartva. A legkisebb hibáját is azonnal orvosoljuk, így ez a motorka egy stabil gép.
CRE [-.-]
Bruhaha!
Ehhez akksi kell. Simsonhoz ne kelljen már akksi. Az csak egy gond :))
Nohh rossz helyre írtam :)
Íme após sámsonja, este, díszkivilágítással (parkolófény) :D
http://millioforint.atw.hu/motor/1.JPG
http://millioforint.atw.hu/motor/2.JPG
http://millioforint.atw.hu/motor/3.JPG
http://millioforint.atw.hu/motor/4.JPG
http://millioforint.atw.hu/motor/5.JPG
CRE [-.-]
viszont ebben meg após az igazi tuti, ő szokott simsonnal alázni :)
Múlt héten szerzett olyan sziréna kürtöt, és csak brahiból mondta hogy tegyem fel simsonra :) Mire hazaért már fel volt szerelve :) Most ha csak pillanatra nyomja meg a kürtöt, akkor csak duda hangja van, de ha úgy is tartja akkor beza sziréna, méghozzá mentő effekttel :) És ha még a kék neont este be is nyomja mellé :D:D:D:D
CRE [-.-]
A refi jó módszer, arra valahogy mindíg belassít a tahója :-)
Jahh mondjuk én elvből nem előzők szemüveges bácsikat, szőke nőket, izomagyú pasikat, és suzukikat :D Valamint ha optikaituningos nagy hangú autó megy elöttem, még véletlenül sem próbálom meg letolni, mert azonnal azt hiszi hogy versenyezni akarok :)
Viszont jó hátulról refivel csesztetni :D
CRE [-.-]
Az a jobbik eset :-) Az én személyes "kedvencem" amikor a vasárnapiautós, szuzukiszvifttel 70-nel száguldó tata mellé érnék az MZ-vel, az hirtelen visszadugja 3-ba oszt aggyneki....szemből meg egyre közeledik a sóderkamaz...ÁÁÁÁÁÁÁÁ :-))
A feketedobis magyar az tuti cucc! :-)
Weheheee :D:D:D:D
Ez tök ismerős... hasonló szokott történni mikor a jaffámmal autót előzők :) Eleinte még tolják, aztán amikor elébbük kerülök, eccercsak valahogy elvesznek mint szürke szamár a ködben, vagy mint a szürke ködben... :D:D
CRE [-.-]
Hali!elado mz etz alkatrészek nálam!Fordulatszámérő, ora tarto láncvédö komlettan,indexek,duda,gyujtáskapcsolo,teleszkop,lámpa index kapcsolo szekrény...stb érdeklödni a 06-70-529-5262es számon illetve emailbe a csibifmate@freemail.hu-n..
tesco 15w40 :) most sokan anyázni fognak bizos vagyok benne és nem is reagálok rá, de amióta ez van a TSben sokkal finomabban működik a kuplung és a váltó
nincs az a tipikus jelenség hogy hidegen kúszik, meg ilyesmi.
Amúgy ha nem hiszel a tescos olajban akkor mol hykomol, az az előírás
Az út menti kijelzőknek szerintem nem kell hinni, vasárnap mentünk körbe MZ-vel a Balcsin, és a sok út menti mérő mind más értéket mutatott.....
Bontatlan blokkosra az esély: 1:10000, ha egyáltalán észreveszed hogy bontatlan (vidd magaddal a Kéri Lacit :-))
Az a 251-es még tán meg is érheti ennyiért ha a papírjai frankók és nincs benne zsákbamacsek.
Felújítás, pláne felújíttatás = aranyár ha minőségi cuccokkal minőségi munkát szeretnél. A minőségi cuccokra meg....szintén kicsi az esély sajna ma már.....
Jó hig olajat hogy ne tapadjon be a lamellák közé ÉS KÉSZ. Én G30-as gépolajat használok, azt gondolom hogy ott a "minőséggel" nincs gond. Legtöbben a tesco-s legprosztóbb fajtát használják nagy sikerrel. Nagy hirtelen ennyi.
Hali. Igaz én jawat hajtok de mz dinamó van rajta és fekete magyar elektronikus fesszab. Már vagy 2 éve ezzel zavargászom, semmi baja.
Hello
250 -es ETZ alkatrészek nagyon olcsón ..váz, gumik, felnik, henger, dekli, telók, szélesített, kormány, kroszszgumik, tank, dobozok...stb ..http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=mzts125
Hi.
ETZ-be a hajtásházba (blokkba) milyen olajat ajánlottok ami nem 5000ft/L és nem is szar a minősége. Egy ilyen arany középutra gondolok.
Nekem is magyar van, már kb 200 km-t mentem, gond nélkül.
nekem fekete dobozos magyar van, eddig 50kmet gond nélkül ment :))))
Ha rendbe van a papírja akkor meg. kb 30ból meglenne a blokk generál.
Bontatlan blokkost akarsz venni azt nehéz már találni.
Sziasztok!
Nekem is vásárlással kapcsolatos kérdéseim vannak. 250es ETZ-t szeretnék venni. Nekem a lényeg h rendbe legyen a papírja, és ne legyen bontva a blokkja (mert inkább megcsináltatom olyannak akit tudom h jól dolgozik, minthogy gány munkát javítsak) Szerintetek mennyiért találok egy ilyet? Esetlek szabolcs megyében nem tud vki?
A másik kérdés, h van egy 251-es, ami szét van szedve. (a blokkja is). 50ért tartja az öreg bácsi. Megéri szerintetek? Mennyibe kerül felújítani a blokkját? (ha kell)
Köszi előre is!
Minden jót
gab
Menet közben arra figyelj, mien hangok jönnek belőle, iletve, mikor jön meg az ereje. Ha "hírtelen" magas fordulaton elkezd húzni akkor az már igen csak kopott henger. Milyet akarsz venni?
Heló.Tényleg csak annyi ideig birta a fesszab?Pedig olyat akartam venni.Irjon aki tud a magyarról meg a törökről is kinek melyik ment már tönkre.
Koszonom a jo tanacsokat!!
Ahha akkor azt a spirálos-anyás francot kell levennem a főtengelyről.Kösz!
mgodi: Mz-nél meg kell nézni hogy működik-e egyáltalán. Mekkora a kompresszió, hány km van a gépben, hányszor volt fúrva meg hasonlók. Kormány meg kell előre-hátra rángatni hogy kotyog-e, ugyanúgy a hátulját is. Apró trükkök hogy nézz be a blokk alá van-e folyás, a kipufogónak milyen a szine, ha kékes akkor hajtották. A kipufogó mennyire lucskos, ha van rá esélyed vedd ki a gyertyát és dugd bele az ujjad majd forgasd meg a motort hogy jó-e a kompresszió. Gumi harangok állapota, meg a kopó-fogyó alkatrészek állapota utal hogyan használták. Ennyit tudok mondani!
Űdv mindenkinek!
MZ-ét szeretnek vasarolni mire ugyeljek? Nem volt meg szocimotrom.
Elore is kosz.
Én elvből két akksit használok, mert korábban voltak bajok az elégtelen töltéssel.
A legutóbbi lerohadásomnál persze a dupla akksi is felesleges volt, mert a "jó" Sohaneveddmeg típusú török elektrónyikus fesszab 20km-rel a beszerelés után nyugovóra tért. Azóta nem kísérletezek ilyen érzékeny fingokkal, mint az utángyártott elektronikus fesszabályzó. Bár a fekete dobozos magyar jobb lehet talán.
A kőröshegy a panamázás szinonímája lehetne. Kőröshegyezés.
Bazdmeg, két halom (nem hegy, nem domb, halom) közé világcsúcstartó fesztávolságú hidat verni...
Egyébként néhol jópofaság az autópálya. Én a bevezető szakaszokon szoktam kipufogót égetni. Vicces a tükörből figyelni, hogy maradnak el az addig sietős autók fényszórói a lila ködben :DD
Kicsavarod a fordulatszámmérőnek a kihajtását, aztán leszeded. Alatta lesz egy csavar, ami hajtja a fordulat. spirált, azt is leszeded, aztán tudod lehúzni.
Szevasztok!
Kéne egy kis szerelési segítség, most vettem egy /1-est, aztán valami gebasz van a berúgó részével mert lóg a kar és nem húzza vissza a rugó rendesen. Megpróbáltam leszedni az oldaldeknit de az istennek nem jött le barmolni meg nem akarok. Lejött a km óra spiról vagy mi a túró van az oldalán és onnan meg vagyok lőve! Lécci valaki mondja már el hogyan tovább!
Ja meg a másik hogy a /1-es meg az ETZ blokk az mennyire stimmel?
Kösz!
Heló.Nekem is van 15 és 16 os lánckerekem.Egy időben volt rajta a 15 ös azért azzal jobban megy meg 3.ban is látni hogy emeli az elejét(kihuzza az elsőtelót pár centire)16 ossal meg csak érezni hogy huz.De nekem 16 os van fent semmi bajom vele tényleg jol gyorsul városban is.Meg irtad az alacsony fordulatot is:nekem azzal sincs gondom ott is jol megy.Sőt még az én órám lehet keveset is mér.vannak ilyen bemérők az utak mellett ami városban van.Most nem tudom de 50 en van az órám 47 et ir aztán lehet másét irta mert többsávos,de többször is néztem már.Az enyém
100 nál nem megy többet bár eddig 3szor néztem ,és akkor még nem vagyok ráfeküdve a tankra.
Heló.Miután cseréltem biztositékot azután még motoroztam kb 140km egyhuzamban 3perces leállitással(a határ melletti nagy dombról legurultam felfele meg 2. ben mentem mert nagyon dobálos kavicsos ut volt)És az utam alatt semi baja nem volt ugy ment mint szokott pár másodperc alatt eléri a 80-90 et.Egyszer fejben 9 másodpercre jött ki a 90re gyorsulás 16 os első lánckerékkel.
A kipuffom még sose durrogott.De ha a tied durrog és füstöl is akkor először cserélj gyertyát és huzasd meg had égesse ki a karterból az olajat ha ez nem segit akkor még gyujtásállitás(de az nem megy el egyik napról a másikra).Egyébként ird le pontosan mit művel és milyen motor ,aztán adunk még tippeket.Amugy nekem ts 150em van és a multiméterem a két óra közé van kábelkötegelővel felrögzitve és végig figyeltem a feszt 7.1 V fölé nem megy(az jó is legalább nem ég be a fesszab)Amugy már kb 2-3 hónapja fent van a multiméter és mindig be van kapcsolva és látom a feszt.De most ,hogy ne kiabáljam el 300km óta semmi gond.Megjavitottam ezt a mechanikust.már gondolkodtam rajt hogy leveszem a multim.-t de inkább csak akkor ha már meglesz az elektronikus fesszab.Az pár nap még.
nem fogja olvasni, írta hogy e.mailben kér segítséget, na de mire? Hiszen nem mondta hogy milyen hibajelenségek vannak , így nehéz ötleteket adni :D
Ezt amúgy én is szeretem, amikor egy lepukkant, széthajtott motort tuningolni akar, hogy jobban menjen, aztán ráül egy rendes motorra és csodálkozik, hogy az hogy megy, pedig nem is tuningos.
rövidzárlat a gyújtás oldali dekli alatt,
nekem legalább is ez volt, a szénkefe vezetéke testelődött a szegecselésen, mit szopattam magam mire rájöttem...amugy a TS most nekem is hisztis.
Beégett a fesszab, kicseréltem elektrónikusra, de továbbra sem volt töltés, kiderült eltört a szigetelésen belül a dinamó + vezetéke, megcsináltam, erre szikrázik mint atom az akku, lekapcsolt gyújtásnál is, kiderült, hogy a fesszab sorkapcsa pont egy buzinagy testelő csavar felett van pár mm-el és rahajlott a + saru, megoldottam de még mindig nem volt töltés, már éppen ott tartottam hogy elszállt az elektromos fesszab, de a mechanikussal is ugyan azt csinálta, kiderült, hogy a nagy kavarásban felcseréltem a Dinamo+ és Dinamó gerjestés vezetéket, mert persze az elektrónikuson nem ugyan az a saru sorrendje.
Na de miután így működött végre minden, Bambitól indulván egyszercsak leállt a motor, kicsit kínlódtam, de kiderült, hogy a biztosíték érintkezési hibás, rögtön megtámogattak engem egy késes biztosítékkal és biztosíték foglalattal, azóta végre nem volt elektromos gondom, lámpa mellet is tökéletes töltés és feszültség szintek vannak. JA IGEN AZ ELLENÁLÁS TEKERCSET KI KELL VENNI, MERT AKKOR MŰKÖDIK RENDESEN AZ ELEKTRONIKUS FESSZAB!!!
de persze ezzel nincs vége a szopásnak, jövök be ma reggel a melóba, és egyszercsak elkezd kihagyni, mint amikor kofogy a benzin, tolom át tartalékba mégis megáll, útszéli hibakereses: SZikra van, a karbiba belötyintett benzintől felélled a motor tehát dugulásom van. Szerszám persze nincs nálam mert egy MZhez nem kell :D eltolom egy benzinkútig kérek 10es kulcsot leveszem a karbit, nézegetem a fúvókákat, teljesen tiszták, nézem az úszót, mintha rögzítve lenne. Kiderült, hogy kicsavarodott a helyéről és az úszón megakadt, ezért el is zárta a benzint, csak anyi ment bele amenyi a menet mellet kicsepegett, az meg nem sok. visszatekertem meghúztam és ment...persze még nem értem be a melóhelyre amikor megint elkezdett kihagyni, de most szerencsére tényleg elég volt csak a tartalékra áttolni.
Érdekes, hogy 40ezer KM alatt nem volt ennyi problémám mint most a szezonkezdéssel...ugye kapásból egy kuplung tengely ledarálással kezdte az évet, ezért felújítottam, de sorra jönnek elő olyan hibák aminek semmi köze az egészhez.
Sohsem köpte be a gyertyát a gép mióta nálam van, de durrogás már előfordult melegindítási kísérletre. Akkoriban ha jól emlékszem a rossz megszakítót cseréltem és a kondit....de asszem keveset is kapott...és mint említettem a bizti kicsapás oka a fesszabályzó volt, amivel elég sokaknak van gondjuk-bajuk ahogy olvasgatok, de szinte mindenkinek bevált az elektronikus "fekete doboz" amit manapság kapni helyette...
Neked beköpte a gyertyát+durogott??
Üdv mindenkinek! Keresek 125-150-es Etz jobb oldali oldaldeklit. Lehetőleg élénk kéket! (ha másmilyen az se gond)Ha valakinek van, kérem jelezze! Előre is köszi!
Nekem is volt ilyen párszor, oka mindenképpen van, de azért van az ott hogy "kimenjen" és nehogy - jobbesetben - máshol keressen az áramkörben gyenge pontot, neadjisten meggyulladna valami.
Hogy nálam miért művelte? A csodálatos elektromechanikus fesszabályzó nem tette jól a dolgát. Apám szokta javítgatni a fesszabot ami után jóideig nincs vele gond, de én már rég felújítottam volna ívesen ha rám van bízva :-)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|