:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szia!
Úgy látszik nem néztél ,ég körül ezen a honlapon,ugyanis van egy szakirodalom rész ahol tudom ajánlani az MZ Hogyan tovább? cimü könyvet.Abban majdnem mindent megtalálsz amire szükséged van.Van benne a kuplunglehuzóról rajz amit esztergályossal megtudsz csináltatni.Benne van továbbá a dugó és a henger közötti megengedhetö legnagyobb eltérés.A csapégyról nem tudok mit mondani.A helyzet az hogy sajna nekem is forog a házban de gondolom nem kéne neki.
Hali!!
Sajnos újabb problémát találtam a 250 esem blokkjában. A kuplungban lévő csapágy úgy forog mint a matchbox kisautó kereke...gondolom nem szabadna neki ilyet játszania..és az is kottyan rendesen. Ami még gond, hogy a dugót megnéztem mozog e vízszintesen, s sajnos elég nagyot kottyan a hengerben... Ez a 3 gyűrű cseréjével kiküszöbölhető?? (megjegyzem, hogy kompresszió szerintem nagyon bivaly benne, s remélem nem kell fúratni a hengert, már volt 1x fúrva) Jah, és a kuplungot kompletten hogyan tudom levenni a főtengelyről?? van egy 3 karú csapágylehúzóm, azzal próbáltam, de nem nagyon mertem megfeszíteni, mielőtt nekiesnék, inkább megkérdezem a hozzáértőket :-)Vagy ez is olyan mint a simson lendkereke? kúposan fekszik fel a főtengelyre? Plííz help for mee :-)
Üdv.:
Szabbensz
Ts125-nek (22n1-3) mennyi az uszoszintje?? S.O.S
Köszi elöre is !!!!!!
Sziasztok!
Tudna valaki mondani nekem Budapest-en egy jó csapágyboltot?Ha esetleg IX-kerben tudna valaki, azlenne a legjobb.
üdv!
Nem vagyok sértödös bár csak ujra annyi lennék.Nem kell ezért elnézést kérni hiszen te segiteni akartál és tulajdonképp segitettél is.Nem hiszek elvakultan ajogban de az igaz amit irtam hogy sokszor intézödött már ügyem számomra kedvezöen azáltal hogy felkészült voltam.Pont az ilyen helyeken azért jó ha látják hogy tudod mi a dörgés mert nem tudhatják a köv lépésed mi lesz.Persze nem durván hanem végig illedelmesen kulturáltan de értésükre szoktam adni hogy "hülye azért nem vagyok".Általában beválik.
én bődíszművesnél (meg bútorkárpitos is egyben:), húzattam át, vmi tök jó bőrből (tiszta olyan mint a gyári hondákon, yamahakon, de mondjuk barmit rálehet), szóval az egész tök jól nézki, és csak 3.000 ft volt az egész. Kicsit alákellett dolgozni a fémnek mivel mar szétvolt rohadva. de lagalabb jólett és csak egyedi:)
MZ elmegy mindennel. DE ezen már sokan sokat vitatkoztak. Én pl mentem elhasznál hykomollal párszor mert nem volt más:))
másrészt az agip olajjal kapcsolatban... hááát... :) szétnéztem a neten, és 2T olajat nem lehet kapni 1500HUF alatt (1 liter)... és az árak innentöl csak emelkednek... :( igaz, találtam egyet, ami 711 HUF, de az hajtóműbe való 80W/90-es, ami ugyebár nem jó benzinbe keverve...
vagy esetleg mégis?... :))))
hi...
az etz 251 megérett egy nyereghuzat cserére... na most az lenne a kérdésem, milyet vegyek rá?... mert a 250-esé nem jó rá... az ülésnek egészen más formája van... mivel a 251es váza majdnem megegyezik a 125ével, arra gondoltam, veszek rá 125re vagy 150re való nyereghuzatot... remélem jó lesz... járt már valaki hasonlóképpen?... biztonság kedvéért elviszem a boltba az "eredetit" is... :)
bocs, hogy le fiataloztalak :)
de ilyen hit a jogban rájuk, meg az ügyvéd hajlamu emberekre jellemző :)
Én inkább személyszerint inkább visszaraktam a régi blokkot a Hondámba minthogy a muszálynál picivel több papírmunkát keljen veégezni, de ez az én bajom :)
Lehet hogyha most rendesen meghuzod a kerék rögzitöcsavarját és frankón lebiztositod akkor még sokáig jó lehet.Ha csak a sarkai vannak egy kicsit lekopva az adodhatott ebböl hogy lazán volt a kerék.A csapágy viszont ha minden kétséget kizárolag rossz azt cserélni kéne mert késöbb nagyon sokba kerülhet a dolog.Nem ijesztegetni akarlak de ha mondjuk beáll akkor ott valami más fog enegdni és az sokba kerülhet.A balesetveszélyröl nem is beszélve ami menetközben ér.Természetesen ebben is te döntesz.A blokk széthuzása és a csapágycsere házi viszonylatban egy két nap alatt megvan.Persze van akinek gyorsabban.Remélem tudtam segiteni.Szia.
Hali!!
Köszi!!
Igen, tudom, hogy 2 dl olaj nem egészséges neki. A fogletöréssel kapcsolatban, pont 3 egymás után fog sarka van letörve... nem nagy felületen, csak épp a sarkai, mintha le lenne kerekítve. Viszont azért a csapágyért nem fogom szétbombázni a blokkot, csak ha komolyabb baj adódik, ami remélem nem lesz. Ha ismét problémával állok szemben, remélem számíthatok a márkatársak segítségére :-)
Üdv.:
Szabbensz
Ezt nézd meg azt döntsd el hogy megéri e a pénzt.http://hubermotor.hu/mz_alkatreszek/valtoszerkezet.html
A csapágycseréhez mindenképp szét kell huzni a blokkot.Ugyanis nem tudod a csapágyat kihuzni a blokkból ha benne van a tengely.A tulsó csapágyról nem is beszélve.Az én magánvéleményem hogy ha a fogakból csak kevés tört le még használható.Bár ezt látni kéne.Ezt te látod hogy mennyi tört le.Az sem mindegy hogy egymásutáni fogak e vagy nem.Hangsulyozom ez csak az én véleményem a döntés a tied(ugyis lesz aki ennek ellentmond).Ha tudsz szerezni másik kereket azért az a tuti.A 2 dl olaj az kevés de gondolom ezt te is tudod.(9 dl)
Hali!
Valaki a 21578 as irományomhoz, plííííz, kéne a help!!
Előre is köszi!!
Üdv.:
Szabbensz
Köszi szépen ez már igy világosabb.A blokk az az eredeti ts.Tulajdonképp az elejét cseréltem tárcsafékesre és a lengövilla etz ami kicsit hosszabb mint a ts.Szemre nem elütö a dolog.Azért cseréltem ki a lengövillát mert a hátsó teló hosszabb volt mint az eredeti ts-é és nem lehetett sztenderre rakni.Az etz lengövillán lejjebb van a teló felfogatása és kicsit hátrébb igy most már jó lett.De hát ezt te ugy is tudod.A naivságról annyit hogy én már jocskán tul vagyok a 25-ön.Pontosan 39.Pont ezért tudom hogy igenis ha tudod a jogszabályt sokat eltudsz érni.Nem dicsekvésböl mondom de a nagy OTP-nél rendeletmodositást tudtam kiharcolni amit meg is köszöntek hogy felhivtam a figyelmet a joghézagukra.Ez csak egy eset de nemegyszer zavarba hoztam már illetékeseket azzal hogy ismertem az odavonatkozó törvényt.Azért ha látják bárhol hogy nem vagy hülye hozzá másképp állnak a dologhoz(hátha még meg is fenyegeted picit hogy tovább lépsz az ügyben felfelé).Mindenkinek van felsöbb illetékese és senki nem szereti ha odafordulnak az emberek pláne ha tudja hogy nincs igaza.Ahhoz viszont jól kell ismerni az odavonatkozó jogszabályt.Elismerem ennek ellenére jártam már ugy hogy nem sikerült kiharcolni az igazam söt még jobban ráfaragtam.Az nem naivság ha az ember használja a jog szerinti dolgokat.Pontosan azért viselkednek igy a vizsgabiztosok mert a legtöbb embernek fogalma sincs hogy mit lehet és mit nem.Egyelöre nekem sincs de pont azért kérdeztem hogy milyen jogszabály rendezi ezt a dolgot.Mert hogy valami alapján kellene dönteni az tuti.Nem hiszem hogy a vizsgabiztosokat ugy képezik hogy menj azt dönts ahogy jónak látod.Na jól kiirogattam magam.Mégegyszer kösz a választ.
Lehet hogy nem voltam világos:
Tök mindegy mi van leírva, ha leszarják.
Éppen ezért felesleges bonyolítani a dolgot, jogi baromságokkal és törödj bele hogy vannak akik istenként döntenek dolgokról és nem tudsz felkészülni rá. Ezért mondtam, hogy naiv vagy, mert az igazságban csak 25 év alatt szokás hinni, késöbb rájösz (ha van egy kis eszed), hogy egyszerübb beletörödni és ügyeskedni az iratlan szabályok szerint.
Azt gondolod, hogy hüderosz a világ, de ha tovább gondolod, rájösz, hogy nem lehet írott szabályokkal rendezni mindent, vagy ha mégis abban a világban nem szeretnék élni.
Az élet simán utat tör magának. Ezért van ennyi adócsaló Magarországon, mert ha nem csalnának, már összeomlott volna a gazdaság.
Ha precíz szabályokra vágysz, költözz a németekhez :) de hogy őszínte legyek európában oda költöznék utoljára szívesen :)
Amúgy mi van a TSen?
Az ETZ blokkot azért szedd ki, de a tárcsaféket ne piszkáld.
Működjön a világítás, index, féklámpa, legyen rendbe a motor, legyen kapaszkodószíj az ülésen, macskaszem a hátsó lámpatesben, takarítsad le szépen, legyenek jól láthatóak a gyári számok, legyen rajta normális állapotu gumi, a mérettel nem foglalkoznak ha nem életszerűtlen méretet tuszkolsz rá, vigyel EU csomagot és izzókészletet, bőven boldogok lesznek tőle, és max megemlítik az esetleges problámákat.
Köszi a választ.Elolvastam a cikket de ettöl okosabb nem lettem.Mégegyszer leirom érthetöen.Gondolom van valamiféle jogszabály vagy rendelet ami alapján döntenek egy motor müszakiztathatóságáról.A cikkben szereplö eset azért nem ugyanaz.Egy még nem létezö fogalom miatt van az egész hercehurca"4 kerekü segédmotor".Azért a nagymotorok csak le vannak valahol fektetve.Mármint hogy mit szabad cserélni rajt ami nem gyári és mit nem.Na én erre lennék kiváncsi.Bár valószinü inkább visszaszerelem az eredeti ts cuccokat a müszakira azt utána visszarakom.Csak nincs kedvem ezért szétszedni ujra.Jó lenne ha átmenne ugy ahogy most van.
Azért a Simo bár nagyon ötletes váltója van gyenge lenne egy ETZ nyomatékához. Nameg nekem a váltótengely és a golyók évente szorultak cserére...igaz nem is kíméltem :))
Ebben a cikkben megvan az elérhetősége:
http://www.szocimotoros.hu/hu/motorversenyzes/98
Köszi, szerintem már elkéstem vele...
De kis naiv vagy :D Magyarországon élünk és sajnos vannak akik istenként döntenek, még akkor is ha a szabályok egyértelmüek :-(
http://totalcar.hu/tesztek/mopedcar/
Hali!
Köszönöm a segítséget!
Ma leműtöttem a váltó felőli blokkdeknit, az olajat leengedtem előtte persze... s nincs 0,2 l amit kipréselt magából a motor. Szóval a csörgésen nem csodálkozom. Jah, és a nagy fogaskerék, amit a kuplung hajt, fel volt lazulva... lehetséges hogy az is a csörgés forrása. És elég nagyot kottyan amikor megmozdítom, valószinűleg csapágyas... ahhoz, hogy azt kicseréljem szét kell húzni az egész blokkot? vagy csak egyszerűen a váltó felől ki tudom cserélni a csapágyát???
És 3 fogának sarka kicsit le van törve :-( Az jelent problémát? vagy már cserére szorul??
Előre is köszi!
Üdv.: Szabbensz
Hello!
Nem tudja valaki hogy a müszakin a vizsgabiztosok milyen rendelet vagy törvény vagy mit tudom én mi alapján döntik el hogy egy motoron mi az ami elfogadható és mi az ami nem?Nemsokára eljutok a /1-emmel odáig hogy müszakiztassam és egy kicsit utánanéznék a dolgoknak.Szeretek ugy odamenni ilyen helyekre hogy ismerem a jogaikat.Utálom amikor istenként határoznak emberek azt lehet hogy nincs is hozzá joguk.Jó pár dolgot intéztem már ugy hogy nem tudtak bevinni az erdöbe mert felkészültem.Azért érdekelne mert az én motoromon se minden eredeti TS hanem van ami ETZ.Természetesen a váz és a blokk az eredeti.
Üdv! Írtam neked mailt kupplung ügyben!! Majd jeletkezz!!
ThUnDeR
üdv! mi az agip-nak az az olaja ami félig szintetikus és 8-900.-/liter??? (kicsit olcsónak találom, az arol 2t 500.- fél liter), köszi az infót!
sziasztok! az etz 3. fokozatáról van szó?
Bambinak mi az elérhetőssége, nem tud valaki segíteni? (van egy 34 éves simson starom, azon jobb a váltó mint az etz-n) kösz rgy
Nekem már egyből kidobja.Szóval azt mondod,hogy boltból ne is próbáljak alaktrészt venni? Csak a komplett cseresegít?
sajnos, ez a váltó kopásából adódó típushiba, javítása szinte lehetettlen a pontatlan utángyártott alkatrészek miatt. Komplet váltó csere, vagy vidd el Bambihoz, ennek a specialistája.
Hali!elado mz etz alkatrészek nálam!Fordulatszámérő, ora tarto láncvédö komlettan,indexek,duda,gyujtáskapcsolo,teleszkop,lámpa index kapcsolo szekrény...stb érdeklödni a 06-70-529-5262es számon illetve emailbe a csibifmate@freemail.hu-n..
Ugy tudom 0,9L de van olajszint ellenőrző csavar. Ha kitekered folyni kell rajta az olajnak. Ha sok az olaj érdekes dolgokat művelhet emelkedőn(tapasztalat). Ha kevés talán nehezebben jár a váltó de ahhoz jo kevés kell kb 0,5 vagy alatta. Szerintem használd a csavart.
Ugy tűnik nem vagyok egyedül:)
Hali!
Azt szeretném kérdezni 250 es MZ tulajokól, hogy mennyi olaj kell a váltóba?
Jah, s egy enyhe problémával küzdök... néha 3. ban szalajt a motorom, mintha a kuplungot behúznám gyorsítás közben, sőt néha ki is dobja a 3. sebességet. Ezt miért műveli? Mi az oka? Légyszi, aki tud segíteni, írjon!
Üdv.:
Szabbensz
és ha szereznék egy schwalbe vázat,és abba tenném a ts125 ös blokkot?+ elöl ahol belehet látni oda 1 lemezt,hogy ne lehessen + alulra is egy lemezt,és a hűtést megtudnám oldani?az milyen ötlet,a blokkszámnál pedig picit kivágnám,h a számsort lehessen látni.a hangját megcsinálni simósra,beáttételezni,hogy ne menjen végre csak 75,80at,de úgy gyorsuljon a mint egy vadállat.megkötni rá a biztosítást,és közúton használni.
nem tudjátok zsozol oldalának webcimét?
Akkor inkább vegyek magyar fesszabot?Mondjuk meghibásodhat akár a török akár a magyar.Elektronikai alkatrészek mennek tönkre.Azt talán lehet cserélni nem?Mint pl:diódák ,ellenállások meg ilyesmi.De tönkreteheti a dinamót is .
Nemrég kölcsönkaptam egy régi pannoniás füzetet.Tele van szines ábrával az egész a motrkerékpárok müködésével kapcsolatban.Szerintem érdekes régiség nem csak pannoniásoknak.Ha valakit érdekel idetöltöttem fel a scannelt változatát:hevizms.extra.hu/pannonia.zip
Megpróbáltam a szakirodalom részbe bejuttatni de nem igazán jött össze a dolog.
hali...
leírnád, pontosan mi a tipusa annak az Agip olajnak?... délután meg is nézném a kúton, csak nem akarok vaktában keresni... :)
De jó munkahelyük van egyeseknek :D:D:D
CR [-.-]
Mer én szerinted honnan irogatok munkaidőbe? :))
Mindig így tankolok előre beleöntöm az olajat, utana a benzint, ha tobb benzin megy bele mint számítottam rá töltök még rá olajat. Korábban arol 2T használtam, de drága. Agip képviselettől veszem a résszintetikust 712 Ft/l. Arol 2t minőségéről annyit Vater csak azt használja szimóba, láncfűrészbe, mindenbe ami 2t soha semmi nem ragadt meg csak jobban füstöl.
Ezért kell a kipufogóba porlasztani :D:D:D
CRE [-.-]
lehet kapni, de mivel alkohol alapu az aromák többsége, lazán beletölthető...kérdés hogy mi marad belőle az égetés után
mondjuk Arol 2t minőséget kevernek a kutak, szóval meg nem hal tőle, de füstől tőle rendesen, és abból én sem mernék 1:50nél hígabbat keverni :)
Én Castrol full synt 2T scooter olajat használok, zöld doboz, málnaszöp színü olaj. teljesen jól bevállt és csak 2000HUF enyért szerintem ez a legjobb.
ez nekem csak azért nem megy, mert mindig teli tankolom és nem tudom előre menyi fog belemenni, ezért utólag öntöm az olajat.
hacsak nem észter alapu verseny olajat használsz (elég valószínütlen mert az 5000forinttól indul literje, és láttam már 15000ér is :) akkor nem üllepszik le és nyugodtan keverheted így. Az olaj nagyon kivállóan keveredik a benzinben, még senkinek sem sült be ettől a motorja. Gyakorlatilag ahogy beontöd az olajat már el is oszlott a benzinben, esetleg meglötykölöd kicsit, de én azt sem szoktam.
nem a motortipustól függ, hanem a főtengely és hajtókar csapágyazás módjától
A leg öregebb MZbe is lehet tűgörgőt rakni, akkor az is mehet 1:50el és láttam már ETZbe bronzcsapágyat, annak olyankor 1:30 kell
Csak érdekesség képpen, a dugatyú keverék igénye 1:100as keverék, csak a csapágyak kenése miatt kell ennél sűrübb, illetve egyes üzemálapotokban előfordulhat a keverék elszegényedése ezért találták ki gyárilag az 1:50es keveréket.
Sőt, hallottam 1:200as kenésü motorról is, de ez már direkt olajzásu volt azaz változott a kenési arány ez az 1:200ad a leg hígabb állapotot jelöli.
1:30as keverés az elég dús, füstöl és lerakódik, de ha nem tűgörgős a motorod akkor ez kell neki, ha tűgörgős akkor 1:50
az a tartalék cső hosszától függ ami elég ritkán eredeti mert ki szokott rohadni
amúgy kb 2 liter szokott a tartalék lenni, de ellenőrizd szerintem
olaj: 1:30as a bronz csapágyas hajtókarhoz, 1:50es a tűgörgőshoz
ennél sűrűbre keverni felesleges és a motor/kipufogó károsodásához vezethet
kutakon 1:40es keverék szokott lenni (ahol még van), az még mehet, de én azt sem szeretem mert rossz minőségü olajat raknak bele ami lerakódásokat, kormolást, füstöt okoz.
Én minimum félszintetikus (bármilyen márka) olajat javaslok, de én szintetikussal járok, abból is ki lehet fogni ólcsót. A robogókba való olajak ilyenek és MZ nagyon szereti ezeket.
legfőbb akadálya, hogy semmi hasonlóság nincs sem méretben sem formában :)
125ös TSt meg lehet fúrni 150esre, főfúvókát 110esre cseréled, teszel HF tömítést és már megy is.
Mi lenne ha utánégető szerűen fecskendezném bizonyos gázállásnál aaa 'zeper illatot :D Meg egy kis pink színt :)
CRE [-.-]
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|