:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok !
Nagy problémám van . Egyik este hazajövet kivillant a töltésjelző lámpám . Tegnap óta szivat a kis ts de semmi . Ugyanugy ég az a lámpa .
Nincs valakinek 6 voltos feszeabájzzó kapcsrajza amit megtudok építeni ?
Előre is köszönöm !
Azt a nem mindegy, hogy milyen hőfokra melegszik a blokk. Nyilván ilyen melegben rosszabb a hőleadása és gyengébben is megy.
Ha viszont ennél jobban melegszik, mintsem hogy ez megmagyarázná, az lehet elállítódott gyújtás is, túl nagy előgyújtás, amikor túl korán robban a keverék. Ez okozhat rendellenes melegedést (és káros a dugattyúra is). Ha egy hosszabb menet után ráköpsz a hengerfejre, és az lepattan róla, akkor tuti túlmelegedett. Normál üzemi hőmérsékletnél csak sisteregve el kell párolognia róla. Persze lehet hőmérőzni is, de a saját nyálad az út szélén is mindig rendelkezésre áll :)
Üdv mindenkinek! Azt szeretném kérdezni hogy akinek 300-as etz-je van az milyen gyertyát használ?
Hello!
Elég nagy bajban vagyok, végre megvana műszakim és motorozhatnék, de a mai motorozás érdekesen végződött.
Egy 125-ös TS-em van és kb 40 km után elkezdett sípolni halkan a kuplung mikor behúztam.Ekkor sok gond még nem is volt, de most este hazafelejövet egyszerűen nem lehetett normálisan váltani a sebességet....1-ből 2-be ekkor üresbe dobta, majd 2-ből 3-ba szintén üresbe....3-ból 4-be gond nélkül.A váltókar szépen kattan ezért csak remélni tudom hogy nema léptetővillával van gond. Lehet hogy a kuplunggal kéne vmit kezdeni??
A segítséget előre is köszi.
Hát szerintem a meleg miatt melegszik most mint állat. 1:40 tökéletes. Cseréj gyertyát, és nézdd meg, hogy avval hogy indul hidegen, lehet hogy a gyertya csereérett már.
Köszi a segítséget, megnézem majd!
Viszont nem tudom miért de nagyon hamar felmelegszik a moci, megyek 1 km-ert és forró, most értem haza!
Ez benzin probléma lehet?Kevés olaj? 4 liter benzin 1 deci olajjal van keverve!
Vagy másra is utalhat a motor hamar felmelegedése?
Akkor jól értelmeztem a leirásod köszi.
Ui:nem okoskodni akarok de nem kevered össze a tekercstarto papirszerüség felfogatócsavarjával?Mármint a testet?Totál egyértelmüen a szénkeféhez megy az egyik szál.Van is neki ott menetes lyuk.Mégegyszer kösz a segitséget.
Érdekes, a kis tekercs nálam a gerjesztő szálra és testre van kötve. Máshova nem is érnének el a vezetékei.
De ahogy elnézem a kapcsrajzot, azon meg úgy szerepel, ahogy te írod.
Rejtély.
Ettől függetlenül kösd le a tekercskét és úgy kapcsold össze a pozitív szénkefét a lehúzott DF gerjesztőszál korábbi helyére!
Levendel köszönöm a pontos segitséget.Ezt fogom tenni.Az a kis tekercs a gerjesztö szál és a +szénkefére van kötve ugye?Legalábbis nálam ugy van.Ha jól értelmeztem amit irtál akkor tulajdonképp lehuzom a df és a d+ vezetéket a dinamorol és kiszedem a kis tekercset.Utána összekötöm egy darab vezetékkel a D+-ot a DF-el a dinamón.A D+ és a fesszabról jövő D+ közé ampermérö kerül.A feszültséget is mérem a D+ és a test között.Egész pontosan a kis tekercset helyettesitem egy darab vezetékkel.A fesszabról jövő DF szál az szabadon marad?Vagy maradjon rajt a sarun?
A gyertya is okozhatja a problémát.
Szia,
Én megnézném a szivatónak a végén a kis gumipogácsát, nem ragadt-e le, illetve az indítófúvókát, nem-e tömődött el.
Esetleg az akkumulátor gyengülhetett el, ha már régi, vagy nem volt megfelelő töltése.
Sziasztok
Lenne egy kis baj az ETZ-mmel!
2-3 napja hidegen rúgásra egyáltalán nem indul, vagy nem várom ki, nem tudom, negyed óra után még semmi!
Tolásra viszont indul!
Mikor meleg leállítom, elindítom pöcre indul!
Mondom most kezdte el!
Mi lehet a baj?
Sorry, hogy még egyszer bemásoltam!
Én pénteken kb. 4400 Ft -ot fizettem egy 250 -es műszakijáért.
Tavaly még fix volt és nem is olyan vészesen sok, de most változott valamit.
Menjenek a picsába! Attól még hogy nincs rajt műszaki, a leírásod alapján át kell írják. Hívasd ki annak a főnökét aki ilyen sületlenségeket beszél.....Brrrrrr....
no itt vannak a beigért képek:
[u]http://www.bikepics.com/members/shkiz0/89etz125/[/u]
Hali!
Müszakin h van, van egy fix díj vagy pedig ccm-ként megy a lehúzás??
Ugyanez a kérdésem az eredet vizsg-nál is?
(hogy megy, mi mennyi)
ja de így van, de erre még jön az átírási illeték, meg az eredetvizsga
Ezért kell iratni egy új adásvételit, amit a műszaki és eredetvizsga elkészítése utánra kell dátumozni, mivel ezek nélkül el sem adhatja, az egy más dolog, hogy te átválaltad az ügyintézést az eladó helyett.
Az a baj, hogy az ügyintézők gyakran nem tudják hogy mennek a dolgok, ilyenkor hajlamosak lerázni az embert, csak ha segítőkész akkor kérdez utána, ilyenkor tényleg jó ha az ember felkészül és mondja neki mi a hivatalos ügymenet.
Azt kéne, hogy panaszt lehessen emelni az ilyenek ellen és büntessék ezeket a hivatalnokokat akik alkalmatlanak a munkájuk elvégzésére.
Van elég munkanélküli aki szívesen átvenné a helyüket.
Megnéztem már, kicsit megcsiszoltam, és van szikra, bár lehet kicsi!
Utolsó mondat helyesen:
Vagy élből akksira kötnéd a D+ -t (illetve az ampermérőt) egy dióda beiktatásával .
zsakfos!
Egyelőre még ne szedd ki a dinamót, hanem próbáld meg megmérni a teljesítményét.
Előszöris fontos, hogy be legyen kötve a feltöltött, jól működő akksi a villanyos rendszerbe!
Ha ez megvan, lehúzod lent a dinamónál a töltőszálat (D+), aztán az így "üresen maradt" pozitív szénkefe és a lehúzott szál közé polaritáshelyesen ampermérőt kapcsolsz.
Ugyancsak a lehúzott szál és a test közé bekötsz egy feszültségmérőt. Ehhez ugye sajnos kell még egy darab PONTOS multiméter, vagy egyéb műszer.
Ezután lekötöd az állórésszel párhuzamosan kötött kis tekercset, (aminek az egyik végére jön ugye a gerjesztőszál, DF) majd egy dróttal összekötöd a gerjesztőtekercs (állórésztekercs) szabadon maradt kivezetését és a pozitív szénkefe kivezetését.
Ezután beindítod a motort és elkezded addig pörgetni, ameddig az áramerősség kb a dinamó elvi teljesítményéhez tartozó értéket fel nem veszi. Ennek kb. 10A körüli értéknek kell lennie 6v körül.
A feszültség jelentősen nem fog nőni az akksi miatt, így hozzávetőlegesen meg lehet állapítani a valós teljesítményt, illetve az egyes fordszámokhoz tartozó teljesítményt. Illetve egyáltalán a működőképességet.
A P=UxI képletet használd! :).
A névleges teljesítmény 60W, azt fejből nem tudom, milyen fordulattól kell ennek rendelkezésre állnia. Ez talán rajta van a dinamó állórészére szegecselt táblácskán.
A fesszabályzó pedig az áthidalás miatt nem játszik. Apropó fesszab: talán egészségesebb lenne, ha a mérés idejére visszatennéd a régit. Vagy élből akksira kötnéd a D+ -t egy dióda beiktatásával (illetve az ampermérőt).
Nekem még mindig soknak tűnik :D
Én egy éven át használtam átíratás, műszaki, biztosítás és forgalmi nélkül a motolyomat városban, napi rendszerességgel. Tavaly decemberben már a rábiggyesztett rendszám műszakija is lejárt, azóta dupla rizikó van a forgalomban esetleg mögém kerülő rendőrhatósági géperejű járművek miatt.
Szerintetek a házilag printelt érvényesítő matrica már bűncselekmény lenne?
Szóval tapasztalatból azt javaslom, inkább annak nézzél utánna, hogy az esetleges megdőlésed büntije aránytalanul több-e (ha egyáltalán több) mint ezeknek a befizetendő sarcoknak az összege.
Pesten mennyiért furták át a 125-öst 150-esre??
Müszaki nélkül már sehol nem irnak át jármüvet!!!
Kecskeméten is úgy megy a müszaki hogy viszed az adásvételit meg a biztositást(felirják a kötvény számot) ha sikerült akkor adnak egy adatlapot és avval viszed átiratni az okmányirodába. Múlt honpban 3autot irattam át volt olyan amit fél éve vettem és nem kértek rá potdijat. Föleg ha Ügyintézö Iroda intézi akkor meg biztos nincs potdij.(Kecskeméten igy megy)
igaz. fáradt voltam. aszem 0.1 mm a szorzó
hali!!
van egy kis gondom a 250-es tz-vel:a bal oldali dekli alól éktelen csörömpölés halatszik amely a kuplung behúzásával teljesen megszünik!nem a kuplungkinyomó csapágy hanem valami más. DE MI???? a segítséget előre is köszi
Sziasztok
Lenne egy kis baj az ETZ-mmel!
2-3 napja hidegen rúgásra egyáltalán nem indul, vagy nem várom ki, nem tudom, negyed óra után még semmi!
Tolásra viszont indul!
Mikor meleg leállítom, elindítom pöcre indul!
Mondom most kezdte el!
Mi lehet a baj?
Sziasztok! Vár titeket a megújult MZ Club a www.mzclubhungary.com címen! Működő fórummal és letöltésekkel :) Samu
Ha jól tudom nincs is benne mágnes. A forgórész is egy tekercs, ami a szénkeféken keresztül áramot kap és az állítja elő a mágnesességet. De javítsatok ki, ha tévedek.
Szervusz!
Az ujramágnesezésben ne gondolkozz sokat, fogsz egy szöget és odarakod a mágneshez ha ragad frankón akkor nem kell vele tökölni. Lehet hogy szálszakadásod van valahol, vagy zárlatos a dolog. Nézd meg nem-e sérült vmelyik tekercs....talán.
Sziasztok.
Katasztrófa felsöfokon.Végre összerakatam a/1-esem blokkját,beraktam inditottam.Aránylag szépen járt de töltésem az semmi.Méregettem a dinamónál multival.Az egyik sarunál(már fogalmam sincs melyiknél a df-nél vagy a d+-nál)0.43 volt.A másiknál semmi.Kérdésem a köv:kiszedem a dinamót,akkor megtudom e mérni sima multiméterrel külön az álló illetve a forgórészt?Magyarul jó lenne biztosan tudni mi a rossz.Még annyit hogy vadiuj elektronikus fesszabot vettem mert elötte sem volt töltésem.A vezetékek jól lettek bekötve a saruk jók.Ezt csak azért irom le hogy ezekkel a válaszokkal ne bombázzatok.Csak a dinamó ellenörzésével kapcsolatban.Mit hogyan kell mérni rajt?Köszi a válaszokat elöre is.Vennék dinamót is hozzá használtan csak jó lenne tudni hogy ott van-e a baj.Még annyit hogy a moci 15 évet állt.Nem tudom ez jelent-e valamit.Hallotam olyat(nem tudom igy van-e)hogy ennyi állás után elveszti a mágnesességét és ujra kell mágnesezni.
Rosszul olvastad a hozzászólását:) A 15 napból kicsúszik ezért "büntetést" fizet, ezért 12-12E Ft.
Micsoda?? 12 ezer a törzskönyv meg még 12 ezer a forgalmi??? Ez nem így van! 12ezer összesen a kettő! 6-6 ezer a forgalmi és a törzskönyv!! Ha nem így van javítsatok ám ki!!
Ha valakit esetleg érdekel két darab vadonatúj, Pneumant 32 L-es oldalkoffer ETZ-hez. Tel.: 20/ 2540864
köszi a válaszokat srácok...
egy biztos, a 15 napos határidőböl kicsúszok... és utánanéztem, ebben az esetben késedelmi pótdíjat, vagymiafenét kell fizetnem... ez pedig dupla ár... tehát forgalmi 12000HUF + törzsköny 12000HUF... ezután már csak azt kívánom, hogy a jó isten adjon nekik szerencsét... :)))
Én is műszaki nélkül vettem a motoromat.
Biztosítás, eredetvizsga után mentem az okmányirodába átiratni.
Az ügyintéző nézett, hogy nincs rajta műszaki, aztán annyit csinált, hogy a "HIVATALOS FELJEGYZÉSEK" rovatba beírta, hogy csak műszaki vizsgával érvényes motorkerékpár. :D
Vigyed nyugodtan az adásvételivel, tavaly én is így vettem az enyémet, szó nélkül levizsgázott a régi tulaj nevén. Én 4 nap műszakival vettem, de ez nem lehet akadály. A 15 napos átírási határidő és a műszakira befogadás már más szempont.
utoljára úgy ment, hogy elvitted műszakira az adásvételivel és a forgalmival, megcsinálják a műszakit, aztán eredetvizsga, biztosítás, átírás
hihetetlen!
06 34 588 664 tatai okmányiroda gépjármű ügyintézése
ma 17:30-ig dolgoznak, nekem mindig megoldották a bajaimat (pl régi rendszámos, papírok nélküli, több kézen átment T5-ös fogalomba helyezése)
jaaaa... na meg a másik dolog...
ha elviszem vizsgáztatni, a forgalmiban és a törzskönyvön a régi tulaj neve van, és jelenleg azt a tényt, hogy a gép a tulajdonomban van "csak" egy adásvételivel tudom igazolni... és nem tudom, hogy vizsga alkalmával mit néznek, hogy a bejegyzett tulaj viszi vizsgáztatni, vagy a tényleges tulaj, azaz én... mert akkor meghatalmazás is kell... :( és mivan, ha én 400km-re vettem a motort?... hát most aztán elment a kedvem az egésztöl...
hali...
megvan minden a motorhoz...
adásvételi, rendszám, kötöttem biztosítást, megvan az eredetvizsga... van törzskönyv, forgalmi (a régi tulaj nevével)... a motor mostmár tipp-topp állapotban (bár a tesztkör még nem volt meg)... csak a műszaki járt le 2004-ben... :( és NEM ÍRJÁK ÁT... és ha meg át is írják, (mint lentebb leírtam) kapok egy határozatot, miszerint ha 10 napon belül nem mutatok műszaki lapot a vizsgáról, az egészet megszüntetik... és akkor ugrik a 6000 HUF törzskönyv 6000 HUF forgalmi meg az illeték, és kezdhetek mindent elöről... szívás... :(
Micsoda??? Már 15500????? Azta k.... tavaj óta ennyit drágult?
14500-zal is meg lehet úszni az eredetiségvizsg-ot, csak előbb be kell menni hozzájuk és csekket kérni róla. Mert erre felénk 1000ft-ért viszi el a titkárnő csajszi a csekkedet a postára befizetni. Annyiért én is elvittem volna:-)
ja azt majd elfelejtettem hogy vidd el erediség vizsgáztatni előtte (15500) :))))) :_(
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|