:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
én kicsavarom a csövet és akkor némi nőgyógyászati rutinnal ki és vissza is tudom akasztani a bowden végét.
Ha nincs elég közel, a szem akkor a durva állítót lelazítód (fordszám kihajtásnál) és közelebb tekered.
Miskolc melett lakom,szereltem már néhány motort,az elektromosságot sokak szerint jól vágom..Van TSem is,magamnak pakoltam össze villamosságilag,és hiba nélküli..ha gondolod,átnézhetem a gépet..
Köszi ez a képböl nem derült ki azért is kérdeztem.
sorszám: 21747 (80114)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-07-21 19:58:21)
helló!
van nekem egy vadonat új beépítetlen 250es etz váltósorom, cserélném ezt két darab 16"os mz alufelnire!
SÜRGŐS LENNE, a cucc bp-n van!
dawe@maffia.hu, 30/5965190
Hali. Trabi óra átmérőben sokkal nagyobb!
Hello!
Nem tudja valaki a trabant kilométeróra jó lehet MZ_be?Méret, áttétel szempontjából.Láttam egyet a vaterán és megtetszett,nem is drága.Igy fényképröl olyannak tünik.
Nem tudom megállni, de nem gerjesztőtekercsnek hívják hanem előtét ellenállásnak. Azért égett le mert túl nagy volt az áram szabályzás nélkül.
Annak a csőnek menetes a vége, ki lehet csavarni a blokkból! Ahol a bowden belemegy, a gumisapka alatt van rajt hely a villáskulcsnak.
Ha szar a fesszab, akkor bizony előfordulhat, hogy nincs töltés. Vagy nekem az elektronikus ÚJ fessszab égett le, majd ezzel persze leégette a gerjesztőtekercset is, és Tokajból épphogy hazaértem akksitöltéssel, a világításomtól akkor pedig egy zseblámpa fényereje is nagyobb volt. AMúgy én Miskolc környéki vagyok (Sárospatak).
mzzzz
A gondom a kuplungbowdennel, hogy elszakadt. Kicserélésnél a kuplungkarnál nem lenne gond, hanem lent a dekninél hogyan tudom kivarázsolni a bowdent, majd be az újat? Mert simán csak belemegy abba a "csőbe" és nem férek hozzá.
Le kell bontani hozzá az egész bal oldali deknit? Remélem nem (olaj leeresztés, egyébb pluszmeló).
Sziasztok!
ETZ 250 esnél a kuplungbowdent hogy lehet cserélni? Meg kell bontani hozzá a deknit?
Valaki leírná a menetét? Köszi!
Hello mindenkinek!
Egyetlen könnyű de számomra lényeges kérdést tennék fel: 125ccm-es Etz miért dobálja ki a 2.sebességet vagy ha nem dobja ki akkor ugrál mintha folyamtában rákuplungolnál.
Köszi előre is ill. mindenkinek légkondiban gazdag nyarat kívánok!:D
Tiszta benzin elég a tisztításhoz, utánna hagyni száradni és kész.
Hali. Ha leszeded a d+-ról és a df-ről a sarukat, majd egy külön vezetékkel össze kötöd a két pontot akkor a dinamónak be kell gerjednie, ekkor kb 20 voltot kell termelnie. Ha eddig ok akkor a fesszabod rossz. Ha véletlen elvesztette a mágnesességét az állórész akkor adni kell az öszekötött pontokra 6v-ot és ettől begerjed. De nem szabad sokáig így nyaggatni mert leég az egész.
Hello! Van itt valaki Miskolcról vagy Miskolc környékéről? Mert tényleg elakadtunk a dinamó miatt. Kimérte villamossági szerelő és elvileg jó az álló és a forgórész is. A vezetékeket lecseréltem. A fesszab lehet hibás? Elelktronikus majdnem új. Ha kiment a fesszab de jó a dinamó akkor van töltés vagy nincs?? A motor egyébként szépen ketyeg csak töltés abszolút nincs.
Heló.Lehet lelazult a kuplung.Ha szétszeded akkor azért figyelj oda mit látsz.az anya bal menetes a kuplungtengelyen.És van még egy váltóállitó rudazat ami menetes és ha jól emlékszek jobb oldalon van a blokk oldalán ha levetted a dekniket meg fogod látni még le is van biztositva egy lemezzel a kontraanyája.
sorszám: 21734 (80085)
( elözmény: IpariEgyenaram, 2007-07-18 22:34:36)
Heló.Az álló ill. forgórész kitisztitásához én féktisztitó sprayt használtam mert az nagyon oldja az olajat.Nekem is sok olaj volt bennt csak azt nem tudom honnan, mikor a szimmering jó volt.De ezt már kb 1.5 éve csináltam ugyanis akkor vettem elő egy garázsból 10év állás után.Tárcsaféktisztitó volt de talán egységes néven van, féktisztitóként.
Sziasztok!
Ha van valakinek KANUNI ETZ 251-eshez kapcsolási rajza, el tudná küldeni a trophylacikukacfreemail.hu-ra?
Nagyon fontos lenne!
Köszi!
Mindenkinek kösz a segitséget azt hiszem innentöl véget ért a tudományom.Még megvárom a vaterán vett dinamót, kipróbálom, azt ha az sem jó akkor keresek valami jó elektromos szakembert aztán megnézetem.
Nem így van. Hülyeséget írtam délután a menetzárlattal kapcsolatban. A szeletkék át kell, hogy vezessenek egymás között (de nem a kommutátoron keresztül, ahogy én azt elképzeltem) és házilagosan csak ellenállásméréssel lehet valamelyest kimérni az egyes szálakat. Vagy megnézni a testzárlatot, hátha az van.
Köszi a választ! Ebben bíztam! Megyek is vaterára. Vagy ha van valakinek nem szétkopott komplett dinamója az jelezze már hogy mennyiért számítani esetleg meg!
Balázs te nem kökényesi vagy véletlenül???
Mind kapcsolatban van a másikkal is. Ha testzárlatos akkor az egész kapcsolatban van a vasmaggal is. Ha menetzárlatos akkor az ellenállásmérésnél jön ki a különbség. Minden egyes kommutáror szeletet végig kell méregetni. Akár hol is méred az értéknek ua kell lennie. Ha nem egyforma akkor már kezdheted is eldobni. Az állórészt is ki lehet mérni 2,8 vagy 2,9 ohm, de erre nem esküszöm meg. Utánna szénkefe ellenőrzés, és vezeték átnézés, ha ezután sem működik akkor érdemes lecserélni.
Szervusz!
A TS125 és a TS150 között annyi a különbség hogy nagyobb a furat. Egyébként dettó ugyanaz. Ez olyan mint az én 250/1-esem meg az ETZ :-)
Jó szocigépeken nem sokat változtattak, lefelé is kompatibilis mint a wörd :-)
Hello! Nekem is ez a problémám. NO töltés. Viszont az enyém komplikáltabb eset. Elektonikus fesszab van fent. Viszont ha leveszem azt a kis tekercset ,előtétellenállást, akkor nem jár rendesen a moci, puffog, szarul jár. Ha rajta van a kis tekercs, ha nem, nekem nincs töltés. A dinamóm állórészét már megnézte egy villamosságis ember az azt mondta hogy jó. Most a forgórész eredményét várom. Viszont 1 kérdésem: Az én 150es TSemre jó-e a 125ös TS dinamója, vagy valamelyik más MZ dinamó, mert lehet veszek én is egy használtat.
Ja egyébként az én MZ-men még eredeti Stomil gumik vannak :)))
Kezdeném egy gyújtás beállítással, gyertya ellenörzésel, majd egy karbi állítással, aztán kezdenék gyanakodni falslevegőre ami tömítettlenség vagy főtengely szimering hiba okozhat, esetleg a karbinál a szivató tömítetségét érdemes megnézni, ja és nekem ilyenkor szivató nélkül könyebben indul, csak télen szoktam szivatót használni, igaz nekem konkrétan sokat kap kis terhelésen
A gyújtás tirisztoros!Ez ha szar akkor kuka?
A gyertya friss, ma raktam bele!
Főtengelyszimering nem hiszem, 2000-km van a blokkban, teljesen új!
Ha ez igy van akkor azt hiszem a forgórészem a rossz.Ugyanis a kommutator szeletkék azt mutatják hogy mindegyik kapcsolatban van mindegyikkel.Ha rátettem egy szeletre az ellenállásmérö egyik végét akkor a többinél azt mutatta hogy kapcsolatban vannak.Még azt is megcsináltam hogy kiszerelt akksi negativját odatettem egy szelethez, a pozitiv sarokról egy vizsgálólámpával végigtapogattam a többit és mindegyiknél világitott.
Ezek nem indulnak első rúgásra. 2 rúgás szivatóval gyujtás nélkül, és harmadik gyujtással,akkor be fog indulni.
Azt az egyet még esetleg megpróbálhatnád, hogy miután nagy fordulatra pörgetted a motort, az ampermérőt egy közvetlen vezetékkel B+-ra csípteted.
A forgórésznek a testzárlatát úgy tudod ellenőrizni, hogy a kúpra kerülő mag és az egyes kommutátorszeletkék között feszültséget mérsz. Ezt én 220-ról mértem egyszer, akkor tutira elő is jött a baj.
A menetzárlatra van valami általam régen elfelejtett vasmagos tekercses-rezgő fűrészlapos dijagnosztikai módszer.
De annak is működnie kell, hogy egy kmmutátorszeletkéhez rögzíted az ellenállásmérő egyik végét, a másikkal meg körbetapogatod egyenként a többit. Elvileg csak egy másik szeletet érintve kapsz értelmes számot, a többinél szakadást mutat.
Ha jól gondolom, akkor legalább a kommutátorlemezek felén így végig kell menni, (tehát 1 stabil pont és körbetapogatni a többit)hogy kiderüljön, ha van valami disznóság.
Sziasztok!Van egy ts-em és nem tudom miért nem indul 1 rugásra mindig kb 5-6 rugásra indúl.Pedig a gyújtás és a gyertya hézag jól van beállítva.Segítsetek köszi.
ja, így már értem
próbáltad kimosni gázolajban, vagy benzinben a dinamót? álló és forgórészt egyaránt. Csak mert a grafitpor hajlamos rövidrezárni a tekercseket. PErsze nem hirtelen jelentkezik, csak úgy hogy egyre roszabb a töltés.
Nincs semmi kavarás.Összeraktam a motort és semmi töltésem sincs.Erre kérdeztem azt a fórumon hogy hogy tudnám megállapitani vagy mérni hogy mit vegyek hozzá.Álló vagy forgórészt.Mert hogy valamelyik(vagy mindkettö) rossz az biztos.Egyáltalán ki lehet-e ezt totózni vagy sem.Erre kaptam választ Levendeltöl.A mérésekröl.A baj csak az hogy semmit nem mutat a voltmérő.A kis tekercs csak közbejött.Annyit ki tudtam mérni eddig hogy az állórészben szálszakadás illetve testzárlat nincs.A forgórészről fogalamam sincs hogy tudnám megállapitani hogy rossz-e.Mindegy a vaterán már vettem egy használt komplett dinamót most várom postán.Remélem az megoldja a problémámat.Egyébként kiszedtem már a tekercset pont a te régebbi hozzászólásod okán.
heidenauban néztem a k63-t és azt nem találtam csak nélkülit.
tömlő nélkülit használhatsz tömlővel is, csak fordítva nem
És milyen gumi az ami TSre való és tömlő nélküli???
Meg amúgy is minek Mitasnál jobb gumi amikor ezzel is rendszeresen a lábtartóm kopik és nem a gumi oldala ? :)
4000HUF a magyar, és ez úgy nézki bevált.
Enyiért érdemes kisérletezni?
sorszám: 21712 (80029)
( elözmény: IpariEgyenaram, 2007-07-19 10:14:37)
Amúgy meg 4 liter benyához 1 deci olaj az minden csak nem kevés.
Tegnap levettem a szimeringet, mert a szimeringház nem tömített rendesen, tocsogott a 2T olajban a csapágy, pedig 1:60ra kevertem, nem 1:40re, ahogy te.
mellesleg, most éppen ELF 2T olajat használok. Egyszerüen fantasztikus, semmi füstje nincsen, pedig alapjáraton elég dúsra van most állítva a benzin és a Castrol syntetikus robogó olajával egy kicsit füstöl ilyenkor, ezzel semmi.
Ha nem lenne jelegzetes 2T hangja akkor azt hinném nem is jár :-)
sorszám: 21711 (80028)
( elözmény: IpariEgyenaram, 2007-07-18 22:17:43)
Üdv!
Olyan problémám van,hogy gumit kéne vennem tsre hátra.Na most kinézztem már a nekem tetsző gumit,de sajan csak tömlő nélkülit találtam. Szóval engem az érdekelne,hogy lehet-e MZn használni tömlövel a gumit?
jaj, nemáá, persze hogy forró, mert tűz ég benne :)
Akkor beszélünk túlmelegedésről, ha megszorult a csapágy vagy a dugatyú
sorszám: 21709 (80026)
( elözmény: IpariEgyenaram, 2007-07-18 22:17:43)
ja a 60W teljesítményt izzóból rakd rá
ööö, én már nem tudom követni, mi a kavarás tárgya?
simán nézd meg a kapcsrajzot, az alapján kell bekötni, ha elektronikus a fesszab akkor meg ki kell venni a tekercset és NEM átkötni, hanem szabadon hagyni a helyét az áramkörben.
Teljesítmény mérés meg úgy megy, hogy összerakod a motor áramkörét ahogy kell, ráteszel kb 60W (vagy amenyi a névleges teljesítmény és ha jól emlékszem 3000es fordulaton 6Vot kell mérned.
Esetleg ha nem bízol a fesszabban, akkor a DF pontról húzd le a vezetéket és kössd rá közvetlenül az akku 6Vját. (a fesszab is ezt csinálja ha jó)
sorszám: 21707 (80024)
( elözmény: IpariEgyenaram, 2007-07-18 22:03:27)
Kezdeném egy gyújtás beállítással, gyertya ellenörzésel, majd egy karbi állítással, aztán kezdenék gyanakodni falslevegőre ami tömítettlenség vagy főtengely szimering hiba okozhat, esetleg a karbinál a szivató tömítetségét érdemes megnézni, ja és nekem ilyenkor szivató nélkül könyebben indul, csak télen szoktam szivatót használni, igaz nekem konkrétan sokat kap kis terhelésen
sorszám: 21706 (80023)
( elözmény: IpariEgyenaram, 2007-07-18 14:28:11)
soory:
érdemes=érvényes
Láccik meleg van..:P
Hi!
Véletlen meg néztem a motor forgalmiját azt hivatalos megjegyzésekhez oda volt irva h csak müszakival érdemes!!!!!
Szal ha ha nem irják át akkor az csak köcsögölés lehet....
Vahy peidg 2002 óta megváltoztattak vmi bzi jogszabályt...
elnézést a faragatlan hozzászólásért!
Vagy le is pisálhatjuk, aztán az tutit jól mutat mindent.....:))
sorszám: 21702 (80017)
( elözmény: IpariEgyenaram, 2007-07-19 09:31:15)
Sajnos ez így van. Műszaki nélkül nem írják át a vasat sehol. Én tavaszal zongoráztam végig ezt az egészet. Úgy kezdődöt,hogy eredet vizsga 12000(emelés előtt),biztosítás:5400,műszaki:8400,forgalmi csere:6000,törzskönyv:6000,ki volt tiltva a forgalomból+8500,átírás 3200. Ha ezt tudtam volna előre nem veszem meg a mocit, emellett 60000 huf-ért vettem a tz-t. Közel a duplájába lett mire lepapíroztam. Vicc ami ebbe az országba folyik. Egyébként én is kb 1,5 hónapos adásvételivel vittem átíratni és nem szóltak érte egy szót se.
sorszám: 21701 (80016)
( elözmény: IpariEgyenaram, 2007-07-18 13:01:54)
Bocsánat , de siettem . 6 voltos feszszabáLYzó kapcsolási rajzra lenne szükségem . Fontos lenne !
Előre is köszönöm !
sorszám: 21700 (80015)
( elözmény: IpariEgyenaram, 2007-07-19 10:14:37)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|