MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szervusz!
A rozsdaoldó nem jó, ha vastagon kened és rászárad ilyen trutyi lesz rajta ami nem jön le semmivel. Zsírtalanítani körömlakk-lemosóval lehet, közhelyesen acetonnal, vagy tiszta (!) benzinnel (foltbenzinnek csúfolják). Ja meg denaturált-szesszel ja meg nitrohigítóval de az hajlamos felszedni a festést. Ha kittelsz akkor nem nagyon kell ilyeneket használnod elég a 320-as vízpapírral felhúzni előtte és tiszta ronggyal letörölni, de jobb ha kompresszorral lefújod. Nagyjából ennyi.
A kromofág oldja a rozsdát?
Tényleg sz**nak tünik mostmán nekem is...
Etz 125 gyári adat: 2,5 mm 22°45'...23°45'
Lökethossz: 58 mm
Az én számításom szerint (1-cos24)*58/2=2,5072
Vagyis a számításom szerint a 24 fokhoz 2,5072 előgyújtás tartozik!
Nekem ez elég pontosnak tünik!
Esetleg ha te is tudnál mutatni valami példát, azt megköszönném!
Nem állítom, hogy jó, de jónak tünik...
Ezt honnét vetted? Van valami alapja vagy te is csak spekulálsz?
Hali!
Most akarok festeni, mivel zsírtalanítsam? Rosda oldó jó? Ha avval csinálom hagyjam rajta,vagy mossam le?
Előre is köszi!
Értem, kössz a válaszokat.
Hello hát bemész a boltba és azt mondod hogy simsonhoz kérsz fékkulcsot és odaadnak egy vadi uj "ricnis tengelyt " 1500 ft körül mozog ha jól emléxem
ÜDV .:Charlie
Igen jó, mivel a 2 blokk szinte teljesen ugyanolyan, csupán a 150-esnek nagyobb a fogaskereke a elől a láncnál illetve a henger nagyobb még 20cm3-vel. a többi ua.
A MIRANOL-t én próbáltam a tavaszal tank belső festésre,nem jött be. Úgy oldja a benzin mint a fény. Emellett még rohadt drága is. Nekem a kavicsos takarításon kívűl még a kromofág segített.
Sziasztok!
Egy gyors kérédésem lenne az ETZ125-ös kuplunglamellája jó a ETZ150-esbe is,6db-os szett.
ETZ150-em van és nem lehet már válatni annyira rossz, vagy mit érdemes még cserélni? Kompatibilis a kettő egymással?
A másik dolog Simson dobféken elöl elvan kopva a ricnis tengely ahová a vowden is akasztva van azt lehet cserélni, ha igen , hogy?
Szerintem ez így kevés...
a=r*(1-cosX)+r/lbd*(1-sqrt(1-lbd^2*sinˇ2X))
ahol
r=főtengely sugara
l=hajtórúd hossza
lbd=hajtórúdviszony (r/l)
Mind1 megvan. Azért megosztom véletek :D
(1-cosX)*lökethossz/2
Sziasztok!
Van egy ETZ 251-em, szerelő elvesztette belőle a kuplung alól a rugós lemezkét. Tippeket várok, hol tudok ilyet szerezi?
Kösz minden választ
Szocitársak!
Hogyan lehet gyújtásnál a fokot milliméterbe átszámolni? Kell hozzá a lökethossz addig megvan a dolog!
Aki tudja írjon!
Helló! Mekkora szimering kell az Etz főfékhengerbe? Remélem tudtok segíteni!
Ja még annyit az egészhez hogy a te tanácsodra a kis tekercset leszedtem és nem kötöttem semmit a helyére.Ezt MÁSOKNAK IS IROM HOGY IGY KELL.Arra viszont figyeljen mindenki hogy a tekercstartoját rögzitő csavar egyben a gerjesztőtekercs testkábelét is rögziti,tehát azt a testhez vissza kell csavarni.A lényeget majdnem kihagytam EZT AZ ELEKTRONIKUS FESSZABNÁL KELL.
én is így jártam, nekem a szénkefe vezetéke testelt a bakelitban lévő szegecsen, meg kislányos zavaromban felcseréltem a D+ és Df vezetéket a fesszabon.
Köszönöm a segitséget.HURRRÁÁÁÁÁ.Van töltésem.Fogalmam sincs mitöl lett.Kipróbáltam az öngerjesztős módszert és husonegynéhány voltot mértem.Visszadugdostam a vezetékeket és lőn töltés.Mégegyszer kösz a segitséget már teljesen el voltam kenődve.A kábelezést én csináltam az egész motoron az a része tuti hogy jó.Azon a szinten nagyon otthon vagyok.Csak ez a dinamós gerjesztéses buli nem az erösségem.
Keri, RR_ZOZY: köszi a válaszokat. Sajnos betonkeverőm sincs. Ma elkezdtem pucolni, mit mondjak, tényleg idegölő meló lesz. De talán megéri: :)
150-es etz-vel nem egykerekezni hanem motorozni kell.... kisebb secunder lánckerék legalább 2-3 foggal....
Keresek 250 es Trophy Mz hez csomagtartót.
Hellóztok!!
Vettem egy 150-es ETz-t egykerekezni!
Azt szeretném kérdezni hogy mit érdemes módosítani??az első lánckereket akarom cserélni de érdemes e egyáltalán vagy ha érdemes akkor mekkorára mert a gyári 16 fogas.
A bloktartót érdemes alakítani vagy elég egy persely bele és kész??
eőre is köszönöm a segítséget.
mondjuk ts-t félrekábelezni is elég könnyű
Sziasztok
Van valaki Veszprém könyékéről?
Mert még mindíg nem vágom mi lehet a motor baja, és talán a jövőhónap elején meglátogatnám lehet, hogy nézzük meg mit lehet vele csinállni!
Siófoki vagyok és az a legnagyobb bajom hogy nincs olyan ismerösöm akinek lenne egy Ts mz-je amin ki lehetne próbálni az én dinamómat.Ezért is tapogatózom a sötétben.Azért kérdeztem ezt a vezeték nélküli próbálgatást hogy legalább a fesszab és a vezetékelés ne zavarjon be hogyha ott a bibi.Ezek után mindent eltudok képzelni hibának.Bár szerintem azok elvileg jók.A fesszab vadiúj elektromikus.Persze tudom az sem mindig okés de pont ez a bajom hogy igy bármi lehet.
Köszönöm a választ.Kipróbálom.
Apropó, hol is vagy? Pesti vagyok, ha össze tudunk futni szívesen megnézem neked a dinamódat.
a remanens mágnesesség miatt minimális feszültség lehet.
Emiatt, ha a szénkefét rákötöd a gerjesztő tekercsre, egy adott fordulatszám felett beindul az öngerjesztés és felmehet a feszültség. Ha ez bekövetkezne akkor az jó jel. kb 2000es fordulaton ez be szokott következni, (ha nagyon jó akkor már 1500nál) de egy gynegébb állapotu dinamó esetében tapasztaltam, hogy 3-4000-nél kezdte az öngerjedést.
A gerjesztő tekercsre adhatsz feszültésget, de a biztonság kedviért egy 21Wos izzót kössél sorba vele, mert ha zárlatos valami akkor sem megy tönkre az akku, és a gerjesztő tekercs sem szereti ha tartósan full fesz van rajta.
Amikor forog, akkor már elvileg ráteheted a 6Vot, de amíg nem bizonyosodsz meg hogy jó addig mindenképpen használj egy izzót túláram védelem gyanánt.
engem érdekelne, milyen állapotban van a felni? és hogy tud eljutni hozzám? Budapesti vagyok
Hi!
Keresek ETZ-hez tirisztoros gyújtást+ jeladót! Ha valami eladót tudtok, akk légysz irjatok vagy csörgessetek meg!
Itt:0620/484-4361, feher-eger@freemail.hu
Bármi érdekel lényeg h biztosan működjön!!!
Elörre is kössz: $peed
Még mindig szenvedek dinamó ügyben.Vettem vaterán álló és forgórészt is de akárhogy csereberélgettem a cuccokat sehogy sem jó.Most már csak egy kérdésem lenne azokhoz akik vágják a témát.Ha minden vezetéket lehuzok a dinamóról,beinditom a motort akkor a szénkeféknél kell lenni áramnak vagy nem?A gerjesztötekercs sarujára adhatok az akksiról pozitivot?Bocsi ez kettö kérdés volt.Valahogy most már jó lenne kiszürni hogy mi a fene a rossz.Most az a helyzet hogy a szénkefénél mérhető volt az 0.43.
Ez a Tikkurila-féle MIRANOL? Használtad már?
Szia! Írtam neked egy mailt!
Hali!elado mz etz alkatrészek nálam!Fordulatszámérő, ora tarto láncvédö komlettan,indexek,duda,gyujtáskapcsolo,teleszkop,lámpa index kapcsolo szekrény...stb érdeklödni a 06-70-529-5262es számon illetve emailbe a csibifmate@freemail.hu-n..
Eladó egy pár ts125 kerék, külsö, belsővel 8000 ft-ért vagy elcserélném leharcolt de egybenlévő rometra. E-mailban képet küldök.
tsmzlacko@freemail.hu
Tel.:06-20/9886-411
MIRANOL a festék neve, de ki kell tisztítani festés előtt, azt nem tudod megúszni...
ha van rá lehetőséged, tegyed bele egy rongyal kibélelt betonkeverőbe, mert barmi fárasztó, de amúgy működik ez a módszer, csak tényleg sokat kell csinálni
Elvileg van itthon is ilyen gép, mivel mikor haverom apja vette a 150-es Etz-t akkor látott az üzletben olyat is!
a 150es off-road nekem is tetszik. Építeni is lehetne szériából...
Üdv mindenkinek! Az a kérdésem hogy látott e valaki, van e valakinek Etz125-150-es off-road kivitelű gépe, esetleg Etz301? Van e eggyáltalán kicsi orszgunkban?
Sziasztok!
Mától újra szocimotoros vagyok :) Igaz nem MZ, de a Simson topik kevésbé pörög (SR2e a típus, egyesek Suhl-ként ismerik.) ezért inkább itt kérdezek. Úgy fest, hogy 44 év alatt képződött némi rozsda a tankban. "RO55-öt beleöntök, feltöltöm kaviccsal és türelmesen rázogatom" módszer, kellő számú ismétléssel működik? Tudtok jobbat házi eszközökkel? Csapágygolyó, lánc, tanknyi mennyiségű csavar most nem elérhető számomra.
Hogy hívják azt az anyagot, amivel kiönthető a tank belseje, mintegy rozsdaálló festésként?
Üdv: Miki
Eladó a paripám:
http://www.hasznaltmotorok.hu/hirdetes/150892
Eladó a paripám:
http://www.hasznaltmotorok.hu/hirdetes/150892
Homz- ra télleg nyugodtan rábízhatod- jó srác, és nagyon segítőkész is. És még sokszor köszi az anno megtörtént segítségért Homz tesókám! :)))
"és a kulcs oldalán nem ott vannak a kiköszörülések ahol kellene."
még jó....
A TS 125 nek milyen kormányzár kulcsa van?Van az a felrat rajtuk: egyik a BAB a másik mi?Mert elvileg 2 fajta volt ugye?Nincs valakinek csak kulcsa, komlett zára?A barkas kulcs az DOBLINA az belemegy a zárba de nehezen és a kulcs oldalán nem ott vannak a kiköszörülések ahol kellene.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|