:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Heló.Hol laksz?Érdekelne a mustanghoz első lánckerék meg első teló gumiharang ,légcső a karbihoz meg siber+tű+tartólemezke.
Nekem hasonló volt,mikor lelazult a kuplungkosár.De ha jól látom te ismét szétszedted és nem ez a helyzet.Így passz...
Lécci vki segítsen!!!!!!!!
Elsö 1-2 kuplungolás f@szán ment, utána elkezdett fémes hangot adni mintha nem lenne rendesen beolajozva.
Aztán meg tökre felpuhult az egész kuplung még a kar se ment vissza gyak semmi ellenállása nincs! Jah és sebességben járt a motor behúzott kuplungnál és lefulladt mintha kidobtam volna.....
szal tökre nem tudom mi a baja....
A kuplung agy van beverödve, és a lamellák egy kicsit meg vannak égve(de sztem ezek miatt nem csinálhatja....)
elörre is kösz:$
Írtam e-mailt, de nem válaszoltál.
Ja cseréltem lánckereket is mindkettőt, bár a kicsi az jóval keményebb anyagból van az nem kopik olyan gyorsan, de ha már megvettem akkor felraktam az újat.
Lehet kapni más fajtát?? Mondjuk 10ezer fölötti láncot nem tennék bele :D akkor inkább évente kicserélem favoritra :D
Amúgy anyira nem rossz a favorit. Most sem biztos hogy cserélni kellet volna, csak a nagy lánckerék már nagyon szét volt kopva akkor meg már cseréltem a többit is a tisztesség kedviért. Haverom pl. csak a nagylánc kereket cserélte és neki is tökéletesen működik az eredeti lánccal.
ja. Mit rebel írt, úgy van. Bár nem tudom mi lehet az az előminősítés. Én odamentem, vittem két kinyomtatott fotót a motorról+forgalmit, kitöltöttem az űrlapokat, leszurkoltam a Muczánnak a pénzeket, szemrevételeztem a rendőrségi Pobjedát és 407-es Moszkvicsot, fikáztam egy kicsit a kétmillióból összetákolt 1410-es kupé Dácsiáját és távoztam. Mindezt kb negyed óra alatt.
De tényleg pár postafordultával neked is megvan a dolog.
A Favoritnál csak 6-8 X drágább láncok a jobbak!!!!
Azért hosszú, mert nem tudják, hogy neked elől milyen lánckerék van felrakva. (pl: Z15, vagy zZ21)
Csak ki kell venni a megfelelő mennyiséget a láncból, lánckerekek rendben? Nem kopottak? Egyszerre kellene cserélni, mert a kopott kerék eszi a láncot.
Zoltán
Szia R.A.!A Vaterán váltottunk pár szót a Trophy 125-tel kapcsolatban.Hogyan érlek el? Jani
twk.lusteenet.hu oldalt böngészd, írj a klubelnöknek, hogy szeretnél belépni.
Nyilvántartásba veszik a motorod, mint "regisztrált nosztalgia- és hobbijárművet".
Nem kell feltétlen a közelben lennie a klubnak, e-mailben+postán mindent el lehet rendezni, az előminősítéshez megteszi néhány digitális fénykép.
Hogy lehet belépni?
Fogalmam sincs van-e itt Siófok környékén.
Az nagyon olcsó.Mennyi a tagdij?
Biztosításért keress egy közeli veteránklubot. Én a Trabant-Wartburtg klubnál vagyok, 740/év/motor + sajnos tagsági.
Egy kék 600-as Hornetem van fekete Martin dobbal. Milyen Z volt, mert nincs sok belőle a környéken? fejidomosat szoktam látni, havernek van egy bordóspiros, meg egy fekete szokott még feltűnni. nagyon sajnálom, a balesetről hallottam én is, csak nem tudtam, hogy környékbeli volt-e, vagy csak a Sárvári találkozóra mentek. Gondolom a motornak is annyi, bár ilyenkor az számít a legkevésbé:( haverod jobban van már?
Na ezért nem fogom én levizsgáztatni, se átiratni a motort ami nagyfaterom nevén volt és 95ben vonták ki. Rohadt ocsmnyiroda+szar lehúzó állam. Egyébként autóra gyűjtök csak nagyon megtetszett a mocizás. Amit írtál azt lecsekkolom, aztán ha tényleg jó a dinamó akkor veszek egy új feszszabot. Ha úgyse jó akkor marad így.
hello
Kawa z750, Hegyfalu es Vasegerszeg kozt attert egy teherauto az o savjaba es mar nem tudott kiterni elolle es magaval rantotta:(:(
Te is szhelyi vagy? Mien motor?
Kösz a segítséget srácok, én is a kosárra gyanakszom, de amíg megy szépen addig jó :-)
Újpesten van. Ha a közelben vagy, gyere el és nézd meg.
Teljesen más téma.Ma voltam autoklubnál bejelenteni a 250/1-emet müszakira.Lepadlóztam amikor kiderült hogy ez év májusa óta kötelező integrált vizsgát csinálni a müszaki elött.Azoknak akiknek még nem volt törzskönyve soha.Mivel az én tulajdonomban van a moci csak 1994 óta lejárt müszakival pihent a garázsban igy törzskönyve sem volt sose.A müszakival együtt 16000 ft.Utána még jön az okmányirodában az uj forgalmi meg a törzskönyv még 12000ft.Na meg még a biztositás ami nem tudom mennyi.Azért ez nem semmi ebben az országban.Mi lenne még át is kéne iratnom?Na jól felbosszantottak.Most már mindegy ha már ennyi energiát és pénzt feccöltem bele.Csak menjen át müszakin.Jövő héten kiderül.
a magyar az bírja a fesz ingadozásokat...nekem még a rövidzárlatot is túlélte :D
Legalább már ezt is tudjuk.Én azért irtam hogy fogalmam sincs melyik a jobb mert még senki nem irt ezzel kapcsolatban hogy melyik milyen.Mivel nekem a magyar bejött akkor valószinüleg talán jobb is.Megéri azt a plussz 700 ft-ot.
A török egy kalap sz@r. Olyat senki ne vegyen. Nem bírja az extrém feszültségingadozást. Egy fesszabályzó...
Nekem gyors egymásutánban 2 db fogyott el.
igaz hogy nem a Mofakerben vetük
nekem is olyan van, illetve mást nem is fogsz kapni, csak vigyázz a méretével mert nem biztos hogy stimmel. Vidd az eredetit mert haveromnak jóval hoszabbat adtak mint nekem és az persze nem jó, még a régi lánc sem lógott anyira. Gondolom máshoz való.
Néztem kuplung láncot a MOFAKER-en és ott Favorit nevű van. Szerintetek megvehető(minöségileg milyen??), vagy ha tudtok akk segítsetek ki vmi más márkával...
Kössz!
Tudom,hogy ez nem jawás topik de hátha tud valaki segiteni.
Sajnos nem táláltam esztergályost aki megcsinálná nekem a 125-ös czetemhez a bronzperselyt.
Akinek véletlenül van tartalékban vagy tud egy boltott ahol meglehetne venni,vagy rendelni.
Esetleg lenne itt egy esztergályos és megcsinálná nekem (persze nem ingyen)
lécci irjon.
Üi:Vannak mz alkatrészeim cserébe elég sokminden nem sorolnám ,inkább kérdezetek rá
Tudom,hogy ez nem jawás topik de hátha tud valaki segiteni.
Sajnos nem táláltam esztergályost aki megcsinálná nekem a 125-ös czetemhez a bronzperselyt.
Akinek véletlenül van tartalékban vagy tud egy boltott ahol meglehetne venni,vagy rendelni.
Esetleg lenne itt egy esztergályos és megcsinálná nekem (persze nem ingyen)
lécci irjon.
Üi:Vannak mz alkatrészeim cserébe elég sokminden nem sorolnám ,inkább kérdezetek rá
hello helyileg hol található és milyen álapotban van? müködik. haveromat lehet érdekelné
Bontatlan blokk, alapméretes henger, 2008-ig érvényes műszaki, napi használatra alkalmas. Ha kell, apróságokat is nézhetek hozzá. A Trophy mit tud ?
Bocsi nem okoskodni akartam de könnyen elnézheti az ember a tekercs felfogatást.A fesszabod akkor a török fesszab.Én magyart vettem 3900 ft-ért a mofakernél.Ez ujonnan 700 ft-al több a töröknél.Hogy jobb-e? azt nem tudom de nálam jól mükszik(tekercs nélkül).A biztositék a kapcsolási rajz szerint 16 amperos(mindkettő).Azt még megpróbálhatnád hogy egyáltalán tényleg tölt-e a dinamód.Ennek legegyszerübb modja hogy lehuzod mindkét vezetéket a dinamóról (d+,df)meg a tekercset is szedd ki.Egy csupasz vezetékkel összekötöd a két pontot a dinamón.Ráteszed a multiméter +-os vezetékét a másik vezetékét meg testre.Állitsd 20v-nál magasabb értékre mert kb 21v-ot kell mutatnia fordulatonBeinditod a mocit és emeled a fordulatot.Kb 2-3000 fordulaton önmagát gerjesztve mérhető fesz
ültségnek kell lenni ami 20-21volt(azért ennyi mert nincs szabályozva) .Sokáig ne járasd igy.Ha nincs mérhető feszültség akkor nem tölt a dinamód.Ha van és tölt akkor lépj tovább egy fesszabcseréhez.Aztán tulajdonképp nincs is más a töltésrendszerben.Egyáltalán amikor jár a motor mennyi a feszültséged mondjuk az akksi +-án?Ha jó minden akkor 7-7.4V-ot kéne mérni.
Na megyek pucolni az MZ-t hogy szebb legyen :) Mert ahogy nagyfater is mondta: Ezt a motort szépen rendbe kell rakni! Most épp a küllőket dörzsizem meg lemosom a sárvédőket+ a blokkot mert elég gány az a sok olajsár. Aztán írjatok addig!! :)
Nem nagyon bízok az úgynevezett "szakemberekben". homz is mondta, hogy levitt egy motort egy villamossági szerelőhöz és csak az egy 1000res volt hogy ránézett... Szóval az én kis szétesTs-emen változott vmit a helyzet. A biztitáblát megtisztogattam, csiszolgatttam és kicseréltem a biztiket 16A-osra. Nem tom miért 8Aos volt nekem benne eddig. Egyik helyen ezt írják másik helyen meg mást... Most már nem verdesi ki egyáltalán. Ja mondjuk megigazgattam a szénkefe vezetékeket és a tekercs is jól van felrakva (zsakfos). Viszont, tekercscsel a dinamón rögtön kialszik a töltéslámpa, de nincs rendes gyújtás szal nem jár a motor rendesen haldoklik nem veszi a fordulatot, és néztem a dinamón a megszakító alig mozog és alig szikrázik. A szénkefék szikráznak rendesen.
Tekercs nélkül ha odahúzok neki alapjáraton akkor halványul a töltéslámpa talán ki is alszik, de ahhoz már nagyon fel kell pörgetnem. Viszont így hibátlanul jár a motor, a megszakítónál is szépen szikrázik, de a szénkeféknél nem nagyon látom a szikrát. Én a feszszabályzóra gyanakszok, mert szar utángyártott kék dobozos sárga cimkés, és elég olcsón vettem debrecenben 2500ért.
Hello!
Őzet gézoltam éjszaka és deformálódott a váz meg a villa a 251-esemen. Ha veszek egy rossz állapotú 250-est akkor mit lehet átrakni? Például ha a motort átrakom csak vizsgára teszem vissza az gáz? Meg a légszűrő és akkufedél kompatibilis? A hátsókereket például át lehet tenni sárhányóval együtt? Egy 251 sziluettet szeretnék kialakítani, csopperes beütéssel. Milyen csepptankot lehetne rá rakni? Valami motorbontónól nincs olcsóbban valami nyugati vagy keleti tank ami úgy ahogy kis átalakítással ráillik?
Ja és mindenki ügyeljen, ott ahol nincs tábla, ott ugyanúgy van vadveszély, ellentétben a kártérítássel. És ha ott az állat és van időd legalább a gázt ereszd el, mert úgy jársz mint én, a kifordított csukló könnyen törik, 4 hónapig gipszbe van.
Üdv
Meg vizsgáltam a szitut szerelö egy kicsit félre vezetett....
Kuplung agy kéne ha van...(kosárnak semmi baja)
Három dolog valószínűsíthető a csörgésre:
1: dugattyúcsapszeg-tűgörgőskosár
2: dugattyú kopott és kalimpál picit a hengerben (ez a legvalószínűbb)
3: hajtókarcsapágyad lóg.
(4): esetleg valamilyen mechanikai sérülés (törött gyűrű stb)
Ha kiveszed a gyertyát és a helyén megnyomog a lefelé tartó dugattyút, a 2-es pont valamelyest kiszűrhető.
Ha a blokkot kibillented és lehúzod a hengert, minden kiderül.
De én a helyedben nem szórakoznék vele amíg megy a gép, mert az MZ-n ezek a dolgok úgyis együtt jelentkeznek és szépen összeadódnak.
A rángatást passzolom.
Hello! Milyen állapotban van a peregyes? Nekem van egy kék fehér Trophy-m (ES125).
Szerintem igen hozzad.Annak ki kell menni.Bár én nem hiszek a spraykben de adj neki csavarlazitót hátha segit.
Sziasztok! Mzzz-nek igaza van. Egy ETZ soha nem lesz olyan halk, mint egy 4ütemű gép. Nekem is szoknom kellett a zörgéseket, a Pannóniámnál majdnem motorhipochonder lettem. Az ETZ-nél a nagy hűtőbordák is hangosítanak. Nekem is rángat a TZ, ha visszaengedem a gázt, de én kuplungolni szoktam ilyenkor, mert úgy tudom, a motorfék nem jó 2üteműeknél, ilyenkor nem kap elég kenést a dugó a kevesebb benzin miatt,viszont a dugó azért elég nagy fordulaton jár az alapjárathoz képest, (ha nem kuplungolunk hanem motorfékezünk) De javítsatok ki, ha nem így van.
MZ TS-250/1-est cserélnék 125 ccm-es motorra (Jawa, Trophy, Csepel stb.).
Ez elégérdekesebb számítógépen adni tanácsot, azzal kapcsolatban, hogy csörög valami. Nekem négysebbességes van 80-90 közt nekem is csörög valami. Meg fog is. Sose lesz hangtalanm az Mz. Ha visszengedem a gázt, akkor nekem is rángat. ETZ már nem ilyen. Jah és milyen fogakra gondolsz?
Sziasztok!
Olvastam Bélafi hozzászólását....eszembe jutott hogy nekem is csörög vmi a 250/1-esben, ezt olyankor csinálja amikor húzom nekije a gázt és akkor felcsörög valami benne, olyan mintha valami laza csavar kalimpálna de megnéztem és semmi. Tippetek van?
Ja a másik, hogy a 3. alacsony fordulaton rángat (2000-2500nál) olyan mintha nem hajtana a motor aztán ha ráhúzom akkor feléled és megy meg húz rendesen. Lehet hogy lekoptak volna a fogak? Az olajat leengedtem de nem volt benne semmi vasreszelék.
Halott ügy, az Istennek sem akar megmozdulni, kijönni meg főleg... :(
Hozzam a 10kilós kalapácsot?? :D
Oks, köszi! Akkor nekiesek... :)
Hali!
Etz 150-es váltójánál nem tudja valaki, hogy hova kellenek a hézagoló lemezek?Sürgős lenne!
köszönöm
ha beteszed a tűgörgőt csapszegestül a hajtókarba, semmit nem szabad fel-le mozognia, modjuk nem egy nagy tétel, inkább vegyél újat, úgyis szereti a 250-es a csapszeg-tűgörgő kombinációt megenni, pláne a mai csúcsminőségűeket:)))
Nekem is volt egy ilyesmi problémám.Én akkor csak a tűgörgőt cseréltem ki, és nem változott semmi.De nekem is a csapszegem elvolt kopva, lehetett látni a nyomát.Szerintem vegyél egy új tűgörgőt, és egy új csapszeget.Nem egy egetverő érték.
Nekem 150-esem van, de szerintem ugyan úgy lehet kiszedni.Rakj valamelyik oldalra egy fadarabot, és úgy üssed.Vagy gumi kalapáccsal, nehogy elnyalódjon a menet.
Sziasztok!
Bár rendszeresen olvasom a fórumot de ritkán szólok bele a társalgásba. Most azonban a segítségetekre lenne szükségem. A motorom (ETZ 250) elég ronda hangot adott ki ezért úgy döntöttem leveszem a hengert és belenézek. Semmi rendellenességet nem láttam kivéve a dugattyú csapszeget amely szerintem kicsit kopott(látható rajta a kosár nyoma)A kérdésem a következő:Hogy tudom megállapítani,hogy valóban kopott?Lehetséges-e,hogy csak azt és a kosarat cserélem?
Előre is köszönöm a segítséget
Üdv!
250es ETZ-m van, a blokkja felújíás alatt, gondoltam addig szétkapom a vasat és kicserélek rajta minden kopott/öreg alkatrészt. Már eléggé szétbontottam, de egy helyen megadkadtam. A lengővillát tartó tengely (kétoldalán menetes), azt hogyan kell kiszedni? Csak üssem ki a helyéről? Mert az anyákat már letekertem, de nem jön ki...
Köszi
Elviszed, és fel furatod a 125-ös hengert 150-esre.
Na, voltam leltározni!
ETZ 125 főtengely, váltó( blokkban, nincs szétszedve), 2 db 125-ös henger+dugó, egy hengerfej; TS 125 tank, rozsdamentes, kék, 125 kuplung, Ts 250 főtengely, kuplung fogaskerékkel, ETZ 250 új hátsó lánckerék gumibakkal; Jawa Mustanghoz minden:)
Akit valami esetleg érdekelne, nyugodtan írjon, biztos meg tudjuk beszélni, nagggyon baráti áron, vagy csere is érdekel:)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|