:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szerintem a rugó égetés attól van hogy a szénkefe ívet húz. Ha csak az egyik teszi ezt annak legvalószínűbb oka hogy lóg a főtengely, ezért üt jobban az egyik kefénél. Gondolom az a kefe melegszik amelyik közelebb van a függőlegeshez. Vagy szorul az elégő kefe a tartójaban, nehezebben követi a forgórész mozgàsát, ezért húz nagyobb ívet.
De lehet hogy tévedek, csak okoskodtam, látni még csak egyformán elégő keféket láttam.
A feszültség szabályozó nem úgy új, hanem egy másik motorról levett régi jól működő darab (nem elektronikus). Ezt félreérthetően írtam le az előbb.
De ugyan úgy elégeti a szénkefének a rugóját mint az előző,de csak az ellenálláshoz közelebbi felsőt az alsóval semmi baj nincs miért lehet ez?
Másik ami furcsának tűnhet, hogy nem jó ha a munkahengerben a dugattyú passzentosan jár.
kb. 0.1mm hézagnak kell lennie, azaz enyhén lötyögösen megy bele karmantyú nélkül, akkor volt a legjobb a fék viselkedése, bár ez a tömítettségen nem ront.
És persze mondanom sem kell, hogy patika tisztaságot kell tartani amikor rakod össze, mert a legkisebb szennyeződés is problémát okoz. Én mindig tiszta kézzel, tiszta rongyon, tiszta zsírral és fékolajjal rakom össze.
OK, csak azért mondtam, hogy egyértelmű legyen, mert sokan keverik.
Ha kézzel vissza tudtad nyomni, akkor az jó kezdés.
Meg kell nézni a karmantyú éleit. Ugye az végzi lényegében a tömítést, az olaj nyomása szorítja rá a felületre, így durva nyomást is elvisel áteresztés nélkül, ha rojtos, vagy le van szakadva az él, az nem fog rendesen tömíteni.
Tehát másik boltban érdemes körülnézni, ha nem sikerül nagyjából jókat összeszedni. Nekem is 3. lett a jó, tehát van bőven trágya köztük, és el tudom képzelni hogy ezt még fokozták.
Ha nem sikerül találni jót, akkor hidraulika boltban vegyél megfelelő méretű négyzet keresztmetszetű gyűrűt, vagy akár megfelelő méretű karmantyút. Ha szerencséd van találsz ilyet és az még mindig nem túl drága.
Ha nem sikerül, akkor van még egy drága megoldás. A Brembo ugyan ezt a féket adta el valamelyik régi BMW-re. Annak a karmantyúja egy az egyben jó az ETZ-re és azzal nincs minőségi probléma, viszont az drága. Ebayen szerezte be haver utoljára.
Illetve a dugattyú nincs megsérülve? Apró karc is ki tudja vezetni az olajat.
Az utángyártott dugattyúkon még a durva esztergálás nyomok is előfordulhatnak. Én egy ilyet felpolíroztam 2000-es vizes papírral, utána megszűnt a probléma.
Még annyi hogy beáztatom a fékolajba a karmantyút, illetve a dugattyút vékonyan bekenem hőálló zsírral, ez segít sérülés mentesen összerakni, illetve a por/víz ellen is jól véd, az után is hogy leszakadt a porvédő.
Tisztában vagyok vele hogy melyik a munkahenger. Az előző féknyeregnél a dugattyút kipumpáltam, kicseréltem a karmantyút, kézzel visszanyomtam a dugattyút és ugy sem volt jó. Ezt eljátszottam 3 garnitúra motorosbolti karmantyúval. Mielőtt cseréltem, előtte hibátlanul működött csak 2 évig nem volt használva és beállt az egész, ezért szedtem szét és cseréltem ki a dolgokat.
Szóval milyen praktikát kellene bevetnem a jó fék érdekében?
Avagy a legtöbb probléma megoldja önmagát, nem? :D
Mondjuk ha nem kötöd ki az sem gond, mert magától is elfüstöl olyankor az ellenállás :)
Az elektronikus szabályzóhoz ki kell kötni az ellenállást. Ha ez megtörtént, akkor valami zárlatod van.
A szénkefékről veszi le a teljesítményt, tehát ha az beég akkor túl nagy árammal terheli valami.
Sziasztok!
Nekem van egy 125-ös MZ TS motorom amin nincs töltés, vagyis addig van amíg a felső (ellenálláshoz közelebbi) szénkefének a rugóját össze nem égeti, most cseréltem benne új feszültség szabályozót és ezzel is ugyanez a probléma
Tudnátok segíteni. Nagyon megköszönném.
Sziasztok!
Nekem van egy 125-ös MZ TS motorom amin nincs töltés, vagyis addig van amíg a felső (ellenálláshoz közelebbi) szénkefének a rugóját össze nem égeti, most cseréltem benne új feszültség szabályozót és ezzel is ugyanez a probléma
Tudnátok segíteni. Nagyon megköszönném.
Munkahenger az az alsó, a főfékhenger a felső....csak hogy tisztázzuk miről is beszélünk.
Munkahengert meg lehet jóra csinálni, párszor már leírtam hogyan, de így is volt aki képes volt kalapáccsal beverni a dugattyút, meg fogóval kihúzni, na ezeket lehet is a kukába dobni úgy egyeben, mert a Brembo karmantyú sem segít már az ilyen gányolásokon.
A főfékhenger meg simán szétkopik, azon nem nagyon segít semmi. Kellő gondossággal, válogatott karmantyúkkal is évente kellet újra szerelnem, de levegősödött, (mert azért ereszteni nem szokása a szimmering miatt.)
Venni kell tenni Hyosung főfékhengert, vagy valami hasonló méretű robogóét, és azzal nincs gond.
Sziasztok!
Valaki nem tudja, hogy hol lehet értelmes minőségű karmantyút kapni az ETZ munkahengerébe? Amit a motorosboltban adnak, azoknál ereszti az olajat, mielőtt még értelmesen megszorítaná a tárcsát. Sikerült szereznem egy használt, jó állapotú komplett munkahengert, de ez is elfosta magát és lehet hallani hogy szörcsög, a nyomáspont is változik és olajos a munkahenger alja. Remélem valakinek sikerült megoldani hasonló problémát.
Egyébként az is működő megoldás, ha nem sikerül kihézagolni, hogy nem húzod rá az anyát, csak annyira hogy még könnyen forogjon a kosár, a biztosító lemez miatt úgy sem fog leesni.
Egyébkén érdemes új biztosító lemez rátenni, mert ha nagyon sokszor volt hajtogatva, kigyengül az anyag, és nem drága.
Ha ráhúzod akkor nem szorul a kuplungkosár és a tengely össze?
Azoknak lazán kell elfordulniuk egymáshoz képest, de a jókis utángyártott alkatrészek, vagy kifelejtett távtartó miatt, súródnak és az lemozgathatja az anyát a biztosítás ellenére is.
Ezzel a hézagolással én is kínlódtam, de szerencsére begyűjtöttem a hézagoló alátéteket és azok cserélgetésével sikerült egy 0.1mm hézagot állítani ami már elegendő.
Volt alatta és rálett hajtva.
Ma összeraktam újból remélem jó lesz.
Biztosító lemezt kell alá tenni.
Sziasztok!
SOS!!! Kupungproblémákkal küzdök. (ETZ 125) kuplungagyról a balmenetes anya párszáz kilóméterenként lepörög és szétesik pedíg izomból le lett húzva.Most arra gondoltam hogy loktite szalagot teszek a menetre és úgy húzom le az anyát. Szerintetek ez jó megoldás lehet? Ha esetleg van jobb ötletetek akkor annak örülnék.
Nyugodtan megveheted az utángyártottat.
Én kaptam egész jónak kinézőt, persze a drágábbat kértem.
A króm alatt nem látszik a csiszolás nyom, meg nem sorjás a lemez széle, és a lemezvastagság is megvan.
Kipróbálva még nem volt, de az előző olcsó is működött, csak ha az esztétika fontos akkor kell 2 évente cserélni.
De ha abszolut a minőség és esztétika a fontos, akkor börzén kell felhajtani nem használt eredetit, vagy gyártasz magadnak és lekrómoztatod. Persze ez így nem olcsó, mert csak egy rendes krómozás kerül annyiba mint az utángyártott kipu.
az szép :D....na de a gyári használt, meg annyira lutri, legalábbis, ha meghallgatni, belenézni nem tudsz, csak megveszed "képről". jobb fejek esetleg lefotózzák a belsejét.
Viszont jóhír hogy nem fog soha eldugulni az utágyártott, mert a belseje is szétrohad :D
Nekem is ilyen volt, elég ciki amikor a 150-es TS elindítja a szomszéd riasztóját :D
Az eldugultnál jobb az utángyártott, csak 1-2 év alatt szétrohad.
köszönöm a gyors választ...az oldalon található cikk szerinti tisztító módszer alkalmazására sajnos nincs lehetőségem...
Utángyártott verzióból egyik sem jó? (egy magyart találtam) Marad a használt vadászat? Mit javasolsz?
"... utalhat a koszos, tömődött kipufogóra?" - nem utalhat hanem utal.
Sziasztok,
Friss ts 125 tulajdonos lettem a napokban.
A motor tompa hangja, erőtlensége, gázra való lassú reagálása többet között utalhat a koszos, tömődött kipufogóra?
üdv
Tamás
Amióta találkoztunk, nincsen töltésem, előtte sem volt, akkor a főtengely ütése miatt nem próbálkoztunk tovább. Ez egy másik blokk, másik álló és forgórésszel.
Na abból lenne szép füstölés :D
Nem kell.
De legutóbb le volt kötve és működött a szabályzásod. Mit variálsz te állandóan? :)
sorszám: 46322 (140878)
( előzmény: 150esRolleres, 2013-09-23 08:56:08)
Kikötöm, de át kell kötni egy darab vezetékkel?
Mérjed az akku feszültséget. Elektronikus szabályozó esetén az ellenállást ki kell kötni.
sorszám: 46319 (140875)
( előzmény: 150esRolleres, 2013-09-23 08:03:52)
Azt hogyan tudom leellenőrizni, hogy az elektronikus fesszabom jól működik e? A mechanikusnál a jobb oldali érintkezőjét odaszippantja mikor már beindult a motor, és olyankor melegszik a piros-zöld vezeték. A bal oldali érintkező pedig középen van.Az ellenállás tekercset lecseréltem, mert elégett, valszeg az elektronikustól.Egy gyors fejtágítást kaphatok valakitől?
De ne aggódj, 5 évet adok neki és az elektromos járművek fognak terjedni veszettül. Azzal nincs ilyen gond...ott lesz más :D
Hát ja. Mondjuk ha fél évre leállítod a motort, minimum elzárt benzincsappal kell kijáratni az üzemanyagot. Én mondjuk, ha nem közvetlenül másnap megyek a motorral, akkor is így állítom le. De még jobb ha kiborítod az úszóházból.
Főleg az 5-10% etanol tartalom ami a problémát okozza. Megköti a levegő nedvességét és ezzel szétmarja a réz alkatrészeket, aztán amikor elpárolog a benzin, a réz oldat lerakódik zöld zselé formájában és beleköt mindenbe, még ha maga a fúvóka nem is károsodott végzetesen.
A mai csodás benzinek... Fél év alatt eldugult a 250/1esem karburátora úgy h csak egy újabb kifőzősdi segített.
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/poen/karburator-fzes-39033
Akinek karbidugulásos baja van szerintem hagyja a kompresszort, vicces de működik :D
Nagyon nincs időm mostanában.
Saját motoromon sem tudtam meghúzni egy csavart már két hete.
sorszám: 46314 (140866)
( előzmény: 150esRolleres, 2013-09-21 18:23:33)
Üdv újra, úgy érzem elkaptam a témát; a fesszab gondok. Az én motorom évekig hibriden megy akksi és 95-ös keverékkel, de külön nem sajnos. Keri, már nem jársz újpest felé? vethetnél rá egy pillantást, a számod elveszett...
Oké köszi! Egyébként van hozzá mindenem mert van egy deluxe blokkom.
Majd délután teszek fel képet vhova, van 2 ts blokkom, abban megnézem. Am mindenképp le kell majd szedned a bal oldalt, mert ha benne is van a hely a meghajtásnak, maga a meghajtócsiga tuti nincs meg - mert minek.
Valaki megtudná mondani hogy a sima tsben meg van e a meghajtás helye a fordulatszámmérőnek? Had ne kelljen már szétszednem, és még annyi hogy mennyivel fog többet enni a motor ha felfuratom 150es re?
Először is szedd le a bal deknit és nézd meg, Keri nemrég a felújításról linkelt be képeket, az egyiken jól látszott is a meghajtás helye, azt keresd meg.
Lehet, csak ki kell fúrni a helyét felül, a meghajtás helye elvileg bennevan már mindegyikben.
A Deluxon gyárilag van. Gondolom annak a cuccait rá lehet pakolni a simára is.
Dehogynem. Nyekergett mint az állat. Úgy fölkelegedett hogy a megszakítóm is szétolvadt. Egyébként a sima ts re nem lehet valahogy fordulatszám mérőt varázsolni?
Meg igazából csak költői panaszkodás volt. Elég bosszantó amikor a dolgom végeztével derül ki, hogy feleslegesen dolgoztam és elfogyott az alapanyag is, tehát hétfőig esély sincs hogy újra gyártsam.
Frankón megcsináltam hozzá peremező szerszámot. Olcsó 10-es sárgaréz csőből, CNC esztergával, gyorsan megvan most már, de cseszhetem a CNC-t ha rossz a betáplált méret :D
A fő gond az, hogy csak kevés csövet vettem a fejlesztéshez és elfogyott, hétfőig nem tudok előrébb jutni.
Nem, mert az szar anyagból van.
Meg ez az izzó foglalat helyére megy, egy felesleges kontakt hibával kevesebb.
"... Frankón leesztergáltam sárgarézből a foglalatot, beforrasztottam a LED-et, ..." énnél azért egyszerűbb, gyorsabb és sokkal olcsóbb ha egy izzó, lehet kiégett is, foglalatába építed. :D)
Szívás. Csináltam LED-es izzókat MZ műszerhez. Frankón leesztergáltam sárgarézből a foglalatot, beforrasztottam a LED-et, kiöntöttem tokozó gyantával, fel is políroztam, szebb, jobb, masszívabb, mint a gyári....ja csak kiesik a helyéről mert rossz a mérete. Gagyi volt a foglalat amiről levettem a méretet.
Szóval mehetek anyagért és gyárthatom újra. Ezeket meg felhízlalom ónnal és jó lesz nekem. :)
nem sír a dinamó? amikor menetzárlatos lesz az álló rész akkor szokott ilyet, érdemes lenne rámérni a gerjesztő áramra, amikor hasonló problémám volt nekem 5-6 ampert vett fel a gerjesztés, világítás nélkül, ha a világítást is ráadtam akkor még 7et is.
Valószínűleg az ellenállás tekercsed lett zárlatos először, és emiatt égett le az állrész.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|