:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hát nem akarok hülyeséget irni de azt nem értem,hogy a forrasztás kibirja
az állandó 5-6 fordulatott amit forog
a forgórész is???
Hello Walker! Igen még sötétedés elött sikerült :) Vettem bele utángyártotatt, de olyan is. Lementünk vele Kanizsára hazafelé már megint nem volt az igazi, majd télen rakok bele rendes házilag borosdugóból gyártott parafásat.
Akku nélkül én se. Ellenben 9v elemmel inditgattam régen mikor még szar volt.
Valamint volt hogy zárlatos volt az akku és nem tudta menetközben tölteni, ezért max 1 napot birt. Viszont akármennyire le volt merülve, tolásra így beindult.
Érdekes egy szerelési könyv, mert én az istenért nem tudtam aku nélkül betolni ETZ-t.
Részlet az Etz 250 szerelési könyvből"A háromfázisú töltődinamó jó öngerjesztő tulajdonsággal rendelkezik.Üzemeltetés akkumulátor nélkül lehetséges." E szerint tud önfenntartó lenni,de természetesen attól még szabályozni is kell.Fesszab nélkül nem jó.Hozzátenném ha ez mégsem igy van az lehetséges nekem ugyanis nem volt még etz-m soha.Ezt csak a könyvben olvastam.
El kell hogy keserítselek, ez nem dinamó, így önfenntaró soha nem lesz.
A 3 fázis nem az egyenirányítóról megy, hanem az egyenirányítóra a generátorból.
Az váltóáram, azzal nem mész semmire!
Az egyenirányítókról van még egy visszajelződ (A kicsi segéddiodákról) Megy még egy a vázra, az a negatív. (-) A maradék 1 pedig a töltés (+). Szóval, ha fesszabályzó nélkül bekötöd, akkor egyszerűen nem fog tölteni, mert a generátornak gerjesztés is kell. Ha meg a gerjesztést az akkuról egyenesbe rákötöd szépen elkezd emelkedni a töltés addig amíg le nem ég valami (pl. a generátor).
Hát ennyi. Fesszab nélkül a generátor nem műxik!
Hello mindenkinek
Van egy etz125-em ami csak a dombok alatt használok,de a fesszab nincs meg.
Hogy lehet működő gyújtást varázsolni rá,szóval amig van töltés az aksiban megy majd megáll.Odáig eljuttotam hogy három fázis jön az egyenirányítóról egy a testre kettő pedig máshova ment valamikor,hova kell kötni hogy a rendszer önfenntartó legyen(csak gyújtás semmmi más fogyasztó nincs).
Rámértem egyik fázisra és 18 v-ig is felszalad a másik csak 6-7 V-ig.
Remélem elég érthető amit írtam.
Kérlek segítsetek
Előre is köszi
Üdv.:Ervin
Hülyeséget írok! Persze bronzból, nem rézből!
Lehet gyűrűt cserélni magában is.
3000 pénz körül van a 2 gyűrű a műanyag szigetelővel 1ütt. Le kell forrsztani a régit, rá az újjat és kész.
Viszont, ha nem akarsz többet ránézni se, akkor szedd le ami rajta van műanyagostól, vidd el egy esztergályoshoz, hogy csináljon rá 2 csúszógyűrűt rézből. Kieszterjálja, ráforrasztod és örök!
Lejjebb már irtam hogy lehet külön venni komutatort.
Értem de ahogy volt az nem üzemszerű volt sztem.inkább mintha eldarálta volna
azt meg én se tudom hogy külön lehet e megoldani nem ugy vettem észre..
Kb olyan mintha túl erőssen érnénnek össze?Esetleg ha kicsit kotyog a főtengely? vagy valami más hiba lehetőség?
900ccm=9dl=0.9L
szerintem elég lesz az egy liter olaj :D
Hali! Nekem elvileg van 250-es Ts főtengelyem, ha érdekel, dobj mailt mzgaba kukac citromail.hu-ra
Távol álljon tőlem is hogy megbántsalak,de igaza van az elöttem szólónak.Vegyél egy új elektronikus magyar fesszabot és valószinű jó lesz a töltésed.Ahogy már a napokban is többen irták neked tekercset kidobod,új fesszab be és kész.Ahogy irtad olcsón vetted a török fesszabot hát valószinű átvertek.Ha az akksid idő előtt tönkremegy ez miatt akkor meg akksit is vehetsz és a végén még többe kerül mint most amikor még az akksid jó.A mofaker.hu-n van fesszab és ha személyesen nem tudod megvenni akkor futár kiviszi 1-2 napon belül.Igaz akkor rájön még a futárdij is.
Hali. Nem akarlak megsérteni, de az már furcsa hogy több napon keresztül kérdezted a dinamó beállítást fesszabot meg az elektromos rendszert. És nem lehet áramot csiholni a motorodból, csak van autóvillamossági ember ott a környékben ha te már feladtad. Addig lehet járni a motorral amíg nem kezd el szaggatni, utánna már töltheted. Nyáron szerintem nem a legideálisabb a 175-ös értékű gyertya.
Sziasztok!
175ös hőértékű gyertyát használok és tegnap megnéztem a gyertyát és szürkésfekete volt de nem olajos. Őzbarnának kéne lennie tudom. Ez most mit jelent? Jó így, szarjam le, vagy ez most vmi tünet hogy ilyen fekete? Ez utal vmire?
Valamint töltés nélkül járok (minden vezeték a helyén, már sokszor szétszedtem mindent, valszeg a feszszabom szar, csak nincs kedvem vele foglalkozni) kis távolságokat(falu,tópart) a motorral, és az lenne a kérdésem, hogy meddig bírhatja az akksi? Sose kapcsolok lámpát így az akksi mindig csak kicsit merül, 0,0x század voltokat. Hány volt az ami alá ne hagyjam esni az akksi feszültségét. Szal mikor kell már tölteni, és okozok-e így vmi kárt az elektronyos rendszernek?
Na ma megvolt a /1-em integrált vizsgája.Holnapután megy müszakira.Hogy ez az integrált vizsga micsoda felesleges marhaság.Ez simán mehetne a müszakin.Ez plussz 7200 ft a mocisnak.Alvázszámot, motorszámot, rendszámot nézték,lefényképezték azt emmyi.Ja meg az alvázszám környékét megnézték festékrétegvizsgálóval.Hogy ezt miért kell külön vizsgán az számomra rejtély.Jól seggbe kéne rugni aki kitalálta.
ETZ 125 és ETZ 150-be 0.5 liter,ETZ 250-be 0.9liter.Legalábbis a használati utmutatók szerint.
Vettem 1 lityó olajat azta v a végén még nem lesz elég!:P:P
Viszont tényleg igy a leg 1szerübb, nézni a csavoron!
Elméletileg lehet.Legalábbis külön lehet venni olyan 3200ft körüli áron komutátort.Remélem jól irtam.
Hehe... Csak vissza kellett volna olvasnom.. Szóval akkor a második kérdésemre kell fókuszálni :)
Hmm...
Akkor mit jelent a Trophy jele, vagyis az ES ??
Apropó, volt kint valaki közületek Zalaegerszegen a veterántalálkozón??
Hali!
Nincs valakinek 1 ts 250-es hengere meg főtengő?
Én úgy tudtam hogy 900ccm :)
amúgy meg addig kell tölteni amíg a nívó csavaron nem jön ki.
aha, a csúszógyűrű
az üzemszerüen kopik. Persze ha por bejut akkor gyorsabban.
Cserélni kell. Nem tudom hogy lehet e csak a gyűrűket, de ha nem akkor az egész forgórészt cserélni kell, szénkefékkel együtt érdemes.
Hali!
Váltóba mennyi olajat kell tenni? Mert két adatot is olvastam: 500/600ccm?
hi!Ha jól mondom akkor az a "grafitos"
rész amire a szénkefék ráfeküdnek a for
górészen../etz-n/
/1, /2 Bezeichnung für Weiterentwicklungen
Nicsak te mit kontárkodsz erre? :)
Hali!
Az etz telójába a szimmeringet h kell betenni dróttal fölfele avagy lefele???
üdv:$
Jó akkor az mit jelent hogy /1 ??? :-))))))))))
Tudtommal Teleskopgabel Schwinge!
levendel: :)
Köszi Levendel,örülök a segítségnek.
Kösz a hozzászólást! Rebel56 még olyanokat is tud, hogy mit jelentenek a típusmegjelölések. Például ES: Einzylinder Schwinge (egyhengeres lengőkaros), meg hasonlók.
Éppenhogy nem kérdezheted. Ahogyan az ETZ sem vagy MZ, úgy a trophi sem "vagy trophy, vagy MZ". Nem. Mz és Trophy. MZ és ETZ.
Bár az még most sem derült ki, hogy az eladásra kínált alkatrészek akkor Mz, vagy ETZ alkatrészek-e.
Az MZ a gyártó (Motorradwerk Zschopau)jelölése,az ES ,TS ETZ pedig a tipust jelölimeg,mint például:Opel Manta ,Astra ,Omega stb.
Remélem nem szül sértődést vagy haragot a hozzászólásom.
Hello! Pár nappal ezelőtti témához szeretnék hozzászólni, mégpedig: Keeway ABS MZ-re. A Keeway-n nincs ABS, csak rá van írva. Gagyi. Nincs se jeladó tárcsa, sem annak az érzékelője, semmi. A fékmunkahenger házán van valami ormótlan akármi, amihez csatlakozik a fékcső. Gondolom valami nyomáskapcsoló lehet, ha baromira húzod a féket, visszaveszi a nyomást azáltal, hogy a fékfolyadékot kerülőútra küldi, gondolom. De az egész Keeway minőségéből kiindulva, szerintem sz.rt se ér. Aki írta, hogy 1500km-t mennek el, annak igaza van, tényleg annyit bírnak, aztán generál.
Pontosan erre gondoltam!!
Kedves Levendel: Akkor fordítva is kérdezhetném, az ETZ már nem is Trophy vagy TS??
Hello!
Tanácsot kérnék tőletek! Átszeretném alakítani a ETZ-m kipuffját szimplán esztétikai átalakítás de nem szeretném h a teljesitmény csökkenjen hanem maradjon... A terv h ugy nézzen ki mint egy rezós kipuff. De mielött ez vita téma lenne még 1x elmondom semmi teljesitmény nővelö célom nincs vele, de csökkeni se csökkenjen. A válaszokaz előre is kössz..
hello mindenkinek 250ccm3 MZ ALkAtRéSzEk olcsón irj és megegyezünk képet is küldök minden cumoról ha érdekel. cim:buster_88@citromail.hu
Mentem már szakadó esőben nem egyszer,meg állóhelyben is ázott már a gépsas órákig, de semmi baja nem lett még ettől, simán indult, ment!
Jobb, ha nem ér hozzá, nem szereti a rezgést! Úgy tedd fel, hogy ne vegye át a jó kis egyhengeres rezonanciát. ( A gyári is úgy van kitalálva.)
Nekem fel sincs fogatva, egy egyszerű, belsőből kivágott gumidarabon nyugszik, felülről meg szigetelőszalaggal van rögzítve. Ezzen nem azt akarom mondani, hogy ilyen gány módon kell neked is eljárni, csak azt, hogy így sincs semmi baj vele. Mentségemre legyen mondva, így vettem a gépet úgy másfél éve, de az a jeszavam, hogy ami működik, ahhoz nem nyúlok...
Üdv! Vettem elektronikus fesz szabot ETZ-re, kérdésem az lenne,hogy hogy lehet megoldani a felfogatását?? Pontosabban a hűtő része az hozzáérhet-e a vázhoz? Nem akarom,hogy tönkremenjen a feszszab, vagy bármi más! Köszi
Hát ez összetett kérdés. Leginkább attól függ hogy menyire van karban tartva a gép és menyire van felkészítve a vízre.
A 12V bírja a vizet, a nagyfesz érzékeny csak rá. Ezért ha vizet kap a gyújtótrafó nagyfesz része, illetve a gyertyapipa akkor nem fog elindulni, illetve jó esélyel leáll.
Azonban a trafó (elvileg) vízmentes, illetve a gyertyapipát érdemes vízmentes szilikon pipára cserélni és akkor nem lesz gondod a gyújtással.
ETZ esetén van egy olyan probléma, hogy tankról lecsöpögő víz hajlamos a gyertyapipára csöpögni, ez főleg menetközben igaz.
Tehát parkolóban nem valószínü, hogy gondot okoz az eső. Menetközben jellemzőbb a beázás, de olyankor a forró motor miatt könyebben ki is szárad ezért menetközben sem szokott alapvetően probléma lenni, de mégis előfordulhat (erős esőben).
Sajnos ha a gyertyapipába víz (pára) kerül, akkor már csak a teljes kiszárítás segít. Szóval én arra biztatlak hogy szilikon pipat felrakni, és a gyújtótrafó nagyfesz kábelét a gyári tömítésen felül FBS vagy más szilikongumi pasztával is tömítsed, és akkor tényleg nem kell tartanod a gyújtás miatt. (nekem így van)
Ja és a gyertyakábel is jó állapotban legyen.
Az MZ tágabb meghatározás. Lehet TS meg Tropy is.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|