:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
ha rousdás a tank belül mit lehet vele kezdeni...??
Mikor tudnám megnézni kerületen belül? Írok mélt a címedre, a többit ott.
Én betoltam az MZ-met csutkára lemerült aksival ugy hogy 12v hejett alig volt benne 6v.
De persze lehet nem tesz jot neki.
Nézzétek meg:
http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=33464070
Minden egyes adásvételkor kell az eredetvizsga. Ha azt kérded mennyi ideig érvényes, az asszem 60 nap.
Mennyire ment szét?Ha csak az eleje és nem tudod belekapatni akkor a hollandert esztergáltasd hozzá a kipufkönyökhöz és talán sikerül belekapatni.Nálam legalábbis ez segitett.Ha teljesen tropa lett a menet egészen,akkor is esztergályos kell hozzá.Csináltatsz vele egy méretben hozzá legközelebb eső nagyobb menetes vasdarabot.Szépen flexel kiköszörülöd olyasmire mint a menetfúró és óvatosan menetet vágsz a hengerbe.Nem kell megijedni ha nem tökéletes a menetfuród,aluminum a henger ugyhogy sikerülni fog.Utána márcsak hollandert esztergáltatsz és kész.Nekem más ötletem nincs de ne kapkodd el hátha ki van már találva jobb is és valaki megirja.
Gyors kérdés!
Eredetiség vizsga után mennyi időn belül nem kell eredetiségvizsgát csinálni újra ha eladom a motort?
Fontos lenne! Előre is köszönöm!
hi! mentem ma motorral lassú tempó arasz után fogta magát megált
cseréltem gyertyát is utána csak elindult utána mennt rendesen majd 3-4 km után ugrált aztán megint mennt rendesen azt 1x csak megállt utána nem akart elindulni sehogy aztán van hogy tolásra indult"elpapta" akkor ismét megy aztán 2 kör után megállt ismét
/szikra van/aztán haza tolom itthon
befujtam a hengerbe hideg inditott akkor beindult megy leállitom ismét pöcre indul...?????? Miért nem okés?
Valaki ötlet?
sziasztok mz ts 250/1 hez keresek hengerfejet vagy egy jo szerelöt aki megtudná csinálni mert a menet a blokkban szétment.2 hollanderrell is néztem kiesik mindkettö. köszi email-z.oli@index.hu
Megfogadtam hogy nem irok már ebben a kérdésben mert értelmetlen.Te mondod a magad verzióját én meg csak a hülye könyvekre hagyatkozom mert annyira nem vagyok otthon az elektronikában.Egyébként meg a betolós állás az etz kapcsolón nem bekötve nincs hanem nincs is.Tehát oda se tudod forgatni.Én illetve a könyvek nem is ezt irták.A GYUJTÁS ÁLLÁSBAN.Tehát a bedugott kulcson egyet fordítasz az óramutató járásával egyirányba.A z hogy a feszültség felszaladhat-e ugy hogy a fesszab nem szabályoz ezt megintcsak nem tudom.Engem csak az zavar ebben az egész dologban hogy ennyi könyv és használati utmutató és mind szar?Leszállok most már az egész témáról mert nincs is etz-m.Bocs ha idegesitettelek az értetlenkedésemmel.Nem szándékos.Sajna ilyen hülye a természetem hogy szeretek vitatkozni olyanban is amihez annyira nem is értek.
Pedig tényleg nem öngerjesztő. :-)
Azt még el tudom képzelni, hogy a forgórész felmágneseződik kissé az évek során, és emiatt tölt valamicskét...
De a gyújtásnak elég sok kell, kizárt, hogy betolod!
Gondolj bele logikusan! A forgórész egy elektromágnes, ha emeled a gerjesztést combosodik a mágnes, és ezáltal az állórész tekercsein nagyobb fesz. gerjed. Ennyi az egész.
Ha gerjesztés nélkül a mágnesesség elég lenne a normális töltésre, akkor ha a feszültségszabályzó levenné a gerjesztést ugyanúgy töltene tovább.
Magyarul minek lenne a fesszabályzó?
A betoló állás a TS-en van, nekem az ETZ-n ott a helye, de be sincs kötve! (Gyárilag ilyen!)
Az is baj, hogy ha valami isteni csoda miatt annyira mágneses a forgórész, hogy esetleg betolod akksi nélkül (Vagy menet közben leveszed róla az akkut), akkor a terhelés hiányában hihetetlen sebességgel felszalad a feszültség. Mire a fesszabályzó kapcsol 100V-ot is meghaladhatja, majd leesik, és újra fel. Ezt az ingadozást az akkumulátor csillapítja, így lelassulnak a dolgok, és a fesszab. meg követni tudja az eseményeket. :-)
Tiszta hülye vagyok hogy ezzel foglalkozom de nem hagy nyugodni a dolog.Megnéztem az etz 125-150 kezelési utmutatót és az etz 250 kezelési utmutatót.Ugy néz ki azokat is félreirták.Ugyanis a gyujtkapcsoló helyzeteinél a 2 gyujtásállásban a motor 2 fokozatban betolható akksi nélkül.Legalábbis mindegyik ezt irja.
Ja egyébként egész pontosan ezt irja"A háromfázisú töltődinamó egy 3-fázisú és 8-pólusu csillagkapcsolásos kivitelű szinkrongenerátor.A másik könyv ugyanezt irja csak a töltődinamó helyett generátort ir.Abban viszont mindkét könyv egyetért hogy az etz generátor jó öngerjesztő tulajdonsággal bír.Üzemeltetése akkumulátor nélkül lehetséges.De akkor ezek szerint szart se ér egyik könyv se.Na igy bizzon az ember a szakkönyvekben.
Oké elfogadom amit irtok.Ezek szerint rossz mindkettő szerelési könyv.
A gyári endékás gyújtások elég megbízhatatlanok. Mondjuk a 12V-os rendszer azért elég jó, de lehet, hogy jobban jársz egy Simson, vagy babetta gyújtórésszel (van rajta egy 20W-os világítótekercs is) vagy valami egyéb mágnesgyújtással. Ezekbe nem kell akksi se. Nekem otthon van egy régi ruszki gyújtómágnesem, ami nagyon ott van. Kézzel megpöndörítve 1-1,5 centis szikrát ad. Hátránya, hogy elég körülményesen lehet csak fölszerelni mz-re.
Itt egy használt darab:
http://www.teszvesz.hu/show_item.php?item=225235072
Így van, Kerinél az igazság!
Ha a könyv azt írja, hogy az ETZ generátor öngerjesztő akkor téved, ha meg azt írja, hogy 3 fázisú dinamó, akkor még nagyobbat téved.
A lemerült akku egyébként már más téma, de akku nélkül nem fog elindulni.
Megint más, ha leveszed menet közben az akkumulátort akkor tényleg jár tovább a motor, de ha akkor rámérsz a töltésre meg fogsz lepődni mit produkál! :-)
Már írtam, nem ajánlom senkinek kipróbálni!
Egyébként japó gépekben vannak 3 fázisú fixmágneses forgórészű generátorok, azon lehet vitatkozni, hogy az most generátor, vagy dinamó. De az ETZ-n nagyon klasszikus generátor van, ahogy az a nagykönyvben meg van írva! :-)
Sziasztok.
Nekem egy 150-es ETZ-m van. És nagyon szeretnék rá egy fej vagy lámpaidomot.
Ha tudnátok nekem ezzel kapcsolatban ajánlani boltcimet, honlapot vagy bármi mást nagyon hálás lennék.
Előre is köszi!
ja és zsakfos kedviért:
Az öngerjedés azt jelenti hogy akku nélkül el is indul, nem csak azt hogy menetközben le lehet venni az akkut.
kár veszekedni, a dinamó generátor témán, már 100 éve nem tudnak megegyezni mi a különbség.
Egy biztos. Az ETZ-n semilyen terminologia szerint (kivéve az említett szervízkönyv) nem nevezhető dinamónak :)
Egyik terminologia szerint a dinamó az ami állandó mágneses gerjesztés nélküli.
Ilyen pl a Simson
Másik terminologia szerint a dinamó az amiről egyenáram jön le a komutátor miatt. Ilyen a TS.
Ezek egyike sem igaz az ETZ-re.
Generátor azért nem tud öngerjedni, mert váltó áram jön le róla, a gerjesztésnek meg egyenáram kell. Viszont az egyenirányító után lévő feszültésget rá lehet kötni a gerjesztésre, akkor öngerjedhet, de sokkal magasabb fordulat kell ehez, mert a diódák 0.6V ot levesznek és pusztán a visszamaradó mágnesesség nehezen lépi át ezt a küszöböt.
Másik, hogy amit Attila mondot, nem tesz jót a rendszernek az akku mentes használat, mert olyan feszültéség és áram impulzusok alakulhatnak ki az akku puffer kapacitása nélkül amit már semmi sem szeret.
Akku mentes üzemre az állandó mágneses dinamók/generátorok a jók. Pl a Babetta gyújtását szokták feltenni ETZre.
Ha járt akksi nélkül akkor szerintem ez is azt bizonyitja amit a könyv ir.Hiszen ha nem lenne öngerjesztő akkor nem járna.Az inditási gerjesztéshez lehet hogy szüksége van akksira de ha megy akkor már nem feltétlenül kell akksi.Nem tudom.Én csak amit leirtak azt továbbitottam.Erre rögtön mindenki letámad hogy az generétor nem dinamó meg stb.Tisztában vagyok vele hogy a ts mz-ben 6v-os dinamó,mig az etz-ben 12v-os 3 fázisu generátor van.Az is világos elöttem hogy forditva van a kettő.Azaz mig a dinamónál az állórész a gerjesztett rész és a forgórészről van leszedve az áram,addig a generátornál a forgórész van gerjesztve és az állórészről van leszedve az áram.Az viszont nem világos elöttem hogy ez miért zárná ki hogy öngerjesztő lehessen.Most már tényleg kiváncsi lennék.Hogy is van ez?
Nekem működött a gyakorlatban. (A féklámpa volt érintkezési hibás, egy éjszaka alatt leszívta az akksit, reggel meg indultam volna..kényszerből betoltam.)
Most már igazán nem tudom,lehet,hogy nekem volt szar az ETZ-m, mert azt tologathattam, nem indult aku nélkül. Járt aksi nálkül,de indításhoz egyszerűen nem volt képes megfelelő mennyiségű előgeljesztést létrehozni.
Na most mondja meg valaki,hogy a motor volt szar, vagy a könyv nem stimmel.
Könyörgöm olvassa már el mindenki az innen, de inkább az mzclubhungary.com-ról letölthető etz szerelési könyv idevágó leirását.Abban ott van magyarul hogy az etz generátor(3 fázisu töltődinamó)-NAK JÓ AZ ÖNGERJESZTÉSE EZÉRT AKKU NÉLKÜL IS HASZNÁLHATÓ.Vagy akik irták illetve forditották mind hülyék?
Nincs meg valakinek az az áttétel számító progija?
A dinamó a visszamaradó mágnesesség miatt öngerjesztő.Megtoláskor a tekercsek metszik a mágneses mezőt,ez a folyamat egyre erősödő áramot ad ,ami növeli az állórész mágneses erejét ,ez pedig erősödő áramot ad ,amit a fesz.szabályzó korlátoz.
Legalább is én így tudom.
hello
Szóval találtam otthon egy elektronikus fesszabot (12V).
Azt írja a használati útmutatató "negatív testelésű,pozitív előgerjesztésű,csillagpontról pozitív gerjesztésű generátorok szabályzására alkalmas"!!! Akkor most ez jó?
A következő jelölésű lábai vannak D-,DF,MP,61,30!! Meg van egy kapcsolási rajz is de nem tudom beszúrni a fórumba. Ajánlott beépítés:Wartburg,Barkas,Ifa,Robur!! Csak Ifa termék :)
Szóval használható-e és ha igen hogy kell Mz-re adaptálni???
Előre is köszi!!
Üdv.: Ervin
Bocs,de félreérthetően írhattam.
Nem kétlem,hogy ismered a saját gépedet,ettől még igaz,hogy a dinamóval szerelt motor megtolva akku nélkül is indítható .
Gyárilag is forrasztva van, egy vékony réz drótot nehéz erősebben rögzíteni.
Másik téma:
Ne keverjük össze a generátort a dinamóval!
A dinamó tényleg öngerjesztő, a generátor nem az.
Kerestem nektek egy kis leírást.
Nem túl részletes, de a lényeg benne van:
Generátor: http://hu.wikipedia.org/wiki/Gener%C3%A1tor
Dinamó:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Dinam%C3%B3
Az ETZ generátora nem fix mágneses(Akkor ugye nem kellene szénkefe bele), a forgórész egy sima elektromágnes amit gerjeszteni kell.
A szabályzás sajátossága, hogy ha beindul és menet közben leveszed az akkut, az hosszú távon nagyon rosszat tesz neki! Vagyis ezzel inkább ne kísérletezzen senki!
Tudom hogy mi van a saját motoromban elhiheted.Az Etz-ről csak olvastam.Nem én találtam ki.Egyébként ami nekem van etz szerelési könyv az 3 fázisú töltő dinamóról ir.Ami innen letölthető szerelési könyv az már generátornak hivja.De mindegyik azt irja hogy jó öngerjesztő tulajdonsággal bir és akku nélkül is üzemeltethető.A könyvben van nem én találtam ki.
Igaz,de a/1-es nek dinamója van ami öngerjesztő az ETZ-nek generátora ami gerjesztő áram nélkül nem ad feszültséget.
Még egy érdekesség.Ugyanebben a könyvben a 96.oldalon azt irja hogy betolható a 2 fokozatban ha kisült az akksi vagy anélkül. Ezt a gyujtkapcs gyujtási helyzetében.Persze lehet hogy rosszul forditották.Nekem /1-em van ugyhogy gyakorlatban nem tudok hozzászólni.Etz-m sose volt.
Azért irtam oda hogy nem biztos hogy igy van csak ezt olvastam.Ott van a szakirodalomban.MZ ETZ 250 Szerelési kézikönyv.76.oldal.Egyébként az hogy nem tudtad betolni akku nélkül még nem bizonyit semmit.Motor járása közben vedd le a sarut.
Hát nem akarok hülyeséget irni de azt nem értem,hogy a forrasztás kibirja
az állandó 5-6 fordulatott amit forog
a forgórész is???
Hello Walker! Igen még sötétedés elött sikerült :) Vettem bele utángyártotatt, de olyan is. Lementünk vele Kanizsára hazafelé már megint nem volt az igazi, majd télen rakok bele rendes házilag borosdugóból gyártott parafásat.
Akku nélkül én se. Ellenben 9v elemmel inditgattam régen mikor még szar volt.
Valamint volt hogy zárlatos volt az akku és nem tudta menetközben tölteni, ezért max 1 napot birt. Viszont akármennyire le volt merülve, tolásra így beindult.
Érdekes egy szerelési könyv, mert én az istenért nem tudtam aku nélkül betolni ETZ-t.
Részlet az Etz 250 szerelési könyvből"A háromfázisú töltődinamó jó öngerjesztő tulajdonsággal rendelkezik.Üzemeltetés akkumulátor nélkül lehetséges." E szerint tud önfenntartó lenni,de természetesen attól még szabályozni is kell.Fesszab nélkül nem jó.Hozzátenném ha ez mégsem igy van az lehetséges nekem ugyanis nem volt még etz-m soha.Ezt csak a könyvben olvastam.
El kell hogy keserítselek, ez nem dinamó, így önfenntaró soha nem lesz.
A 3 fázis nem az egyenirányítóról megy, hanem az egyenirányítóra a generátorból.
Az váltóáram, azzal nem mész semmire!
Az egyenirányítókról van még egy visszajelződ (A kicsi segéddiodákról) Megy még egy a vázra, az a negatív. (-) A maradék 1 pedig a töltés (+). Szóval, ha fesszabályzó nélkül bekötöd, akkor egyszerűen nem fog tölteni, mert a generátornak gerjesztés is kell. Ha meg a gerjesztést az akkuról egyenesbe rákötöd szépen elkezd emelkedni a töltés addig amíg le nem ég valami (pl. a generátor).
Hát ennyi. Fesszab nélkül a generátor nem műxik!
Hello mindenkinek
Van egy etz125-em ami csak a dombok alatt használok,de a fesszab nincs meg.
Hogy lehet működő gyújtást varázsolni rá,szóval amig van töltés az aksiban megy majd megáll.Odáig eljuttotam hogy három fázis jön az egyenirányítóról egy a testre kettő pedig máshova ment valamikor,hova kell kötni hogy a rendszer önfenntartó legyen(csak gyújtás semmmi más fogyasztó nincs).
Rámértem egyik fázisra és 18 v-ig is felszalad a másik csak 6-7 V-ig.
Remélem elég érthető amit írtam.
Kérlek segítsetek
Előre is köszi
Üdv.:Ervin
Hülyeséget írok! Persze bronzból, nem rézből!
Lehet gyűrűt cserélni magában is.
3000 pénz körül van a 2 gyűrű a műanyag szigetelővel 1ütt. Le kell forrsztani a régit, rá az újjat és kész.
Viszont, ha nem akarsz többet ránézni se, akkor szedd le ami rajta van műanyagostól, vidd el egy esztergályoshoz, hogy csináljon rá 2 csúszógyűrűt rézből. Kieszterjálja, ráforrasztod és örök!
Lejjebb már irtam hogy lehet külön venni komutatort.
Értem de ahogy volt az nem üzemszerű volt sztem.inkább mintha eldarálta volna
azt meg én se tudom hogy külön lehet e megoldani nem ugy vettem észre..
Kb olyan mintha túl erőssen érnénnek össze?Esetleg ha kicsit kotyog a főtengely? vagy valami más hiba lehetőség?
900ccm=9dl=0.9L
szerintem elég lesz az egy liter olaj :D
Hali! Nekem elvileg van 250-es Ts főtengelyem, ha érdekel, dobj mailt mzgaba kukac citromail.hu-ra
Távol álljon tőlem is hogy megbántsalak,de igaza van az elöttem szólónak.Vegyél egy új elektronikus magyar fesszabot és valószinű jó lesz a töltésed.Ahogy már a napokban is többen irták neked tekercset kidobod,új fesszab be és kész.Ahogy irtad olcsón vetted a török fesszabot hát valószinű átvertek.Ha az akksid idő előtt tönkremegy ez miatt akkor meg akksit is vehetsz és a végén még többe kerül mint most amikor még az akksid jó.A mofaker.hu-n van fesszab és ha személyesen nem tudod megvenni akkor futár kiviszi 1-2 napon belül.Igaz akkor rájön még a futárdij is.
Hali. Nem akarlak megsérteni, de az már furcsa hogy több napon keresztül kérdezted a dinamó beállítást fesszabot meg az elektromos rendszert. És nem lehet áramot csiholni a motorodból, csak van autóvillamossági ember ott a környékben ha te már feladtad. Addig lehet járni a motorral amíg nem kezd el szaggatni, utánna már töltheted. Nyáron szerintem nem a legideálisabb a 175-ös értékű gyertya.
Sziasztok!
175ös hőértékű gyertyát használok és tegnap megnéztem a gyertyát és szürkésfekete volt de nem olajos. Őzbarnának kéne lennie tudom. Ez most mit jelent? Jó így, szarjam le, vagy ez most vmi tünet hogy ilyen fekete? Ez utal vmire?
Valamint töltés nélkül járok (minden vezeték a helyén, már sokszor szétszedtem mindent, valszeg a feszszabom szar, csak nincs kedvem vele foglalkozni) kis távolságokat(falu,tópart) a motorral, és az lenne a kérdésem, hogy meddig bírhatja az akksi? Sose kapcsolok lámpát így az akksi mindig csak kicsit merül, 0,0x század voltokat. Hány volt az ami alá ne hagyjam esni az akksi feszültségét. Szal mikor kell már tölteni, és okozok-e így vmi kárt az elektronyos rendszernek?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|