hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 01. vasárnap 
Elza

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Atilla
válasz erre | email2007-08-17 10:49:24
Hát őrület, mégegyszer hozzá kell szólnom! :-)

Vagyis, szerinted ha betolod akku nélkül és (tegyük fel) járni fog a motor, akkor akkor már nem indukál nagy feszültségcsúcsokat, mert azt csak egy alkalommal, az akku levételekor teszi?
Miközben folyton változik a fordulatszám akát többszáz %- ot is, bekapcsolod az indexet, fékezel(Féklámpa) stb stb. És mindez akár egyszerre történik! A feszültségszabályozó persze időeltérés nélkül kapcsol is(Mert jó gyors mechanikus DDR!) :-) a generátor forgórész is időveszteség nélkül fel és le mágneseződik!
Így a generátor persze rezzenéstelen arccal minden időpillanatban pont annyit produkál mindíg amennyi kell... :-)

Lehet, hogy a könyv ezt írja, de szerintem ezt te sem gondolod komolyan!
sorszám: 22250 (81465)
(előzmény: feri2360, 2007-08-17 10:21:44)

 
 
feri2360
válasz erre | email2007-08-17 10:36:12
Na, megfejtettem a titkot. Attila és a többiek figyelmen kívül hagytak 1 dolgot. Attila felsorolta, mint van a generátorban. Úgy tűnik viszont, hogy a forgórészt nem nézte meg elég alaposan. Mi van a forgórész végén? A BÜTYÖK! Érintsd csak hozzá a csavarhúzód hegyét, gyengén, de érezhetően ragaszkodik hozzá. Itt van a remanens mágnesesség, ami felgerjeszti a generátort.
sorszám: 22249 (81464)
(előzmény: Atilla, 2007-08-17 10:15:19)

 
 
feri2360
válasz erre | email2007-08-17 10:21:44
Egyáltalán nem mond ellent. Ha már jár a motor, valóban nem szabad levenni az aksit, mégpedig azért nem, mert megszakad a töltőáram és ilyenkor a generátor, mint erősen induktív jellegő egység, hirtelen (és ezt nem tudja a fesszab kiszabályozni) nagy feszültségcsúcsot generál és ez tönkreteszi a diódákat. De a betolás más eset, hiszen csak 1 szőkenő akarná betolni járó motorral... De a szőkenők ritkán motoroznak MZ-vel. Attila, senki sem kényszerít arra, hogy vitatkozzál. A motorbetolásos kísérletet abszolút komolyan gondolom.
sorszám: 22248 (81462)
(előzmény: Atilla, 2007-08-17 10:15:19)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-08-17 10:15:19
Na, ha még mindíg ez a téma, akkor mégegy hozzászólás:
"Tekintettel arra,hogy a motor forgása közben a váltakozóáramú generátor és az akkumulátor közötti kapcsolatot nem szabad megbontani..."
Ha jól tévedek, ez az idézet is abból a könyvből származik, ami némileg ellentmod a többi idézetnek.
Lehet, hogy tényleg tankönyvien érvelek, de ha szétszeded az ETZ generátort és megnézed rájössz, hogy pont olyan mint amit tanítanak. Semmi extra, egyszerű mint a szög. Jön belőle 3 drót, az a 3 fázis, a testjén a test, és egy szál megy rá az meg a gerjesztés.
Na de már tényleg unom a témát, és nem érvelek többet, mindenki azt tesz a motorjával amit akar. Én az enyémet nem fogom akkumulátor nélkül járatni, mert véleményem szerint az idővel odaver minden elektronikát.
Neked is azt javaslom, hogy vasárnap reggel mikor felébredsz, ne dobd ki belőle azt a szar akksit. Told be úgy, hogy benne van, és tuti nem lesz semmi baj!

A motortolásos kisérletezés természetesen vicc volt! :-)

Balázs:
Hát ez elég szarul hangzik, ha jól sejtem akkor itt te voltál a hunyó, így a bizosító sem fizet. (Neked)
Mindenesetre örülj neki, hogy te megúsztad.
Mostanában egyébként azt vettem észre, hogy tényleg kiment a divatból az irányjelzés. De erre azért nem lehet adni! Én is van hogy ácsorgok a kereszteződésben, és mindenki lekanyarodik mellettem index nélkül.
Ez főleg a körforgalmakban szokott bosszantani!

sorszám: 22247 (81461)
(előzmény: feri2360, 2007-08-17 09:21:08)

 
 
feri2360
válasz erre | email2007-08-17 10:10:16
Így van, szükségmegoldás. Csakhogy elkövetsz egy hibát, mint a fiatalok általában. Azt írod: "Hát szerintem egy akksi ritkán szarik be egyik napról a másikra...". Nos, ez igaz 2007-ben a piacgazdaságban. De az ETZ-t 1981-ben a szociban tervezték. Nagyon más világ volt akkoriban és ez a termékek minőségére is igaz. Akkor pl. olyan nem történhetett meg, hogy egy tévét a Keravillból bontatlan dobozban elhozunk. A tévét ki kellett venni és kipróbálni és még így is előfordult, hogy otthon már nem működött. Aksinál dettó ugyanez. Reális esélye volt annak hogy egyik pillanatról a másikra beszarik.
sorszám: 22246 (81459)
(előzmény: Kuci, 2007-08-17 09:57:05)

 
 
Kuci
válasz erre | email2007-08-17 09:57:05
Hát szerintem egy akksi ritkán szarik be egyik napról a másikra...

Másrészt meg le van írva az adott motor kezelési kézikönyvében,h mit kell tenni és kész.Nem feltétlenül kell azt felülbírálni(kivéve ha nagyon nem tűnik használhatónak).Szerintem itt egy áthidaló jellegű szükségmegoldásról van szó, ami nem azt jelenti,hogy egész nyáron tologatva indítjuk kedvenc motorunkat.
sorszám: 22245 (81457)
(előzmény: feri2360, 2007-08-17 09:21:08)

 
 
Kuci
válasz erre | email2007-08-17 09:53:24
A hozzám hasonló prolik nagy ívben elkerülik vagy fokozott óvatossággal közelítik meg az olyan nagyemberek autóit, mint polgármester vagy bármilyen képviselő, hiszen ők a nép akaratából kerekedtek az egyszerű pórnép fölé...
sorszám: 22244 (81455)
(előzmény: Balázs_, 2007-08-17 09:41:57)

 
 
Balázs_
válasz erre | email2007-08-17 09:41:57
Kedves Szocimotoros társak!

Akor most következzék egy baleset forgatókönyve, már csak azért is hogy mások tanuljanak belőle.
Tegnap munkába indultam a kis 250/1-es Mz-mel, megláttam a polgármester autókáját és utánna húztam, mentem mögötte egy 50-es tempóval, amerre mentünk volt egy domb, annak a tetején egy kereszteződés. Balra a TÉESZ iroda jobbra egy alárendelt út. Az Úr kihúzódott középre mint aki balra megy, index nem volt. Közötte és az út széle között volt kb 1,5 méter. 40-es tempóval közelítettem meg és jobbról el szerettem volna mellette húzni. Merthát ugye aki középre húzódik az balra megy tanították. Nem így történt..... A járgányon elferdült a kormány, a lábtartó és eltört a kormány végütköző meg lett egy kétujjbegynyi horpasz a tank elején. Az Opel Corsa jobb első ajtaja kapott egy csodás horpaszt kb 2-2,5 tenyérnyit a karom meg levitte a BEHAJTOTT jobboldali tükör burkolatát. Nos kedves tavarisok, ebben a helyzetben én sem voltam tisztább mint őméltósága mert belemertem abba a játékba menni hogy ő balra megy tehát jobbról elsunnyoghatok mellette. Ennek eredménye lett ami, meg nekem a levert baloldalam, szerencsére megúsztam zúzódásokkal levertem a sípcsontom meg a bokám, és a vállam. A fentieket azért írtam le hogy mindenki tanuljon a káromból és a helyzetből!
Balesetmentes közlekedést!
Balázs
sorszám: 22243 (81452)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-08-17 09:40:28
Amugy télleg kezd hosszadalmassá válni ez a téma de hasznos a vasárnap reggel érvet tekintve:))
sorszám: 22242 (81451)
(előzmény: pandagyik, 2007-08-17 09:38:39)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-08-17 09:38:39
Az akksi lekötésével?
sorszám: 22241 (81450)
(előzmény: feri2360, 2007-08-17 09:22:16)

 
 
feri2360
válasz erre | email2007-08-17 09:22:16
A könyvek szerint sima gyújtás állásban lehet betolni.
sorszám: 22240 (81448)
(előzmény: pandagyik, 2007-08-17 09:19:36)

 
 
feri2360
válasz erre | email2007-08-17 09:21:08
És ha vasárnap reggel felébredsz valahol, ahol nem otthon vagy, hazamennél, de az aksid beszart, na akkor mi az egyszerűbb?
sorszám: 22239 (81447)
(előzmény: Kuci, 2007-08-17 09:08:12)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-08-17 09:19:36
Akkor érdekes eredmény lesz mert amint le is írta az Attila gépén nncs bekötve az a kapcsolóállás.
sorszám: 22238 (81446)
(előzmény: feri2360, 2007-08-17 06:01:21)

 
 
Kuci
válasz erre | email2007-08-17 09:08:12
Nem lenne egyszerűbb venni egy új akksit, mint a betolás amúgy is körülményes műveletéről vitatkozni? :)

Mikor vezetésre jártam egy kis ETZ-s srác odaadta az akksiját a tanulómotorhoz,mert azt hitték a "vadmacs"-ok, hogy az a baj.És a tanulómotor utána se nagyon ment ő meg be tudta rugni a motorját akksi nélkül.Azóta se tudom hogyan csinálta, de nem tolta meg az tuti.
sorszám: 22237 (81444)

 
 
feri2360
válasz erre | email2007-08-17 06:01:21
Attila! Újra a szokásos módon érvelsz. Az iskolában valóban így tanítják, én így is tanultam (Kandó erősáramú automatika). De az iskolákban az általános megoldásokról van szó, az gyárak pedig gyakran speciális termékeket állítanak elő. A munkám során gyakran szembesültem azzal, hogy jé, itt van egy termék, ami nem pont olyan, amilyennek tanultam, hogy lennie kellene. A betolást biztosan nem lemerült aksira értették, hiszen az a keletkező gyenge áramot azonnal elszívná. Hogy a fordítási hibát kizárjuk, itt van németül is: http://www.mz-hilfe.de erre kattints: Vorstellung der MZ ETZ 250. Itt van a Kraftfahrzeugtechnik folyóirat cikke 1981-ből. A cikket az MZ gyár három mérnöke (főkonstruktőr, kísérletek vezetője, megbízott vezető tervező) írta. A Bild 10 alatt a baloldali hasáb alsó harmadának az elején ezt voltam kénytelen olvasni: Die Lichtmaschine weist gute Selbsterregereigenschaften auf, so daß auch ein Betrieb ohne Batterie moglich ist. Ez azt jelenti, hogy jó öngerjesztő képessége van és aksi nélkül működik. Fordítási hiba kizárva. Most el lehet dönteni, hogy az egyébként nagyra becsült fórumos kollégáknak hiszünk, vagy az MZ gyár vezető mérnökeinek. Én az utóbbira szavazok. Attila: benne vagyok a kísérletben, de azt, hogy a ki ül a motoron, a gép tulajdonjoga dönti el. Ha enyém a motor, én, ha a tied, te. Nálam alapelv, hogy egyes dolgokat (fogkefe, motor, stb.) nem kérek és nem adok kölcsön.
sorszám: 22236 (81438)
(előzmény: Atilla, 2007-08-16 23:51:17)

 
 
GJózsi
válasz erre | email2007-08-17 01:00:40
olyan nekem is volt hogy nem állt le kulcsal, de ez nem akart akkor sem mikor levettem a gyertyapipát! :) kb 1 percig forgott 8000-el! Hirtelen nem tudtam mit csináljak! Végül kivettem a súbert és így megált!
sorszám: 22235 (81436)
(előzmény: speed, 2007-08-16 22:10:36)

 
 
Buster_88
válasz erre | email2007-08-17 00:35:53
hali mindenkinek ÓLCSÓN ELADOK 250-ES MZ CUCOOKAT
irjátok meg mi kell a buster_88@citromail.hu-ra
küldök képet az alkatrészröl természetesen
sorszám: 22234 (81435)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-08-16 23:51:17
És még mindig él a téma!!! :-)
Már nem akartam hozzászólni, de még egyszer összefoglalom a gondokat.
(Mint írtam jól eltértünk az eredetitől!)

A generátor váltakozó áramot termel, az elektromágnesnek (Forgórész) pedig egyenáram kell. Vagyis élből nem tudja gerjeszteni önmagát.
Ha pl a 3 fázist egyenirányítjuk, és egyenesen rákötjük a gerjesztésre az egészet, akkor sem megy, mivel előbb gerjeszteni kell az elektromágnest, és csak utána kezd tölteni. Gerjesztés meg ugye csak akkor lenne, ha már töltene. Szóval ez a 22-es csapdája, töltés meg sehol. Ez a tiszta elv.
Na de, mint már írtam el tudom képzelni, hogy az évek során a forgórész vasrészei kicsit felmágneseződnek, és akkor elindul a folyamat. Persze ilyenkor nincs fogyasztó, nincs fesszabályzó, így a feszültség felszalad, addig míg le nem ég valami!

Ezért az életben nem ilyen egyszerű a bekötés. A gerjesztést ezért ugye a fesszabályzó adagolja, ami fogyasztó, a diódáknak van nyitási feszültsége, amit meg el kell érni, úgy, hogy közben ott a legnagyobb fogyasztó a gyújtás!

Ezért nehezen tudom elképzelni, hogy be lehet akku nélkül tolni, még ha némi mágnesesség maradt a forgórészben.

Vadmotoros
Ha a tiéd valami csoda folytán tényleg be lehet tolni, mond meg apádnak ne használja akku nélkül, ha jót akar!
Ha beletesz egy döglött akkut, nincs veszély, tuti nem éget le semmit, és még tuti betolható is , mert némi fesz. még a legdöglöttebb akksiban is akad. (Tized voltok is elegek hozzá, hogy beinduljon a folyamat, és elinduljon a gép!)
sorszám: 22233 (81430)
(előzmény: Bohumil250, 2007-08-16 22:29:34)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-08-16 23:35:09
Akkor vegyük át mégegyszer.A gyujtáskapcsoló azon állása szünt meg amelynél blablabla be lehetett tolni.A betolás lehetősége nem szünt meg, csak nem abban az állásában hanem a gyujtásállásban lehet betolni az etz-t.Azt páran már irták hogy lemerült akksinál be tudták tolni.Itt igazából a vita nem ezen volt hanem hogy akksi nélkül is be lehet-e tolni.Remélem te sem haragszol az irásomért.Szerintem azt nem irja ebben hogy nem lehet betolni gyenge akksinál.
sorszám: 22232 (81428)
(előzmény: Bohumil250, 2007-08-16 22:29:34)

 
 
csaner
válasz erre | email2007-08-16 23:05:56
hello Bálint
Nem volt elektronikus gyújtás Egerbe.
Írj mailt mire jutottál.
Üdv.:Ervin
U.i:Franka
sorszám: 22231 (81426)
(előzmény: speed, 2007-08-16 22:10:36)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2007-08-16 22:29:34
Lehet,hogy tévesen értelmeztem?

Idézet a könyvből: "Csökkent a gyújtás-és világításkapcsoló kapcsolási helyzeteinek száma is.Tekintettel arra,hogy a motor forgása közben a váltakozóáramú generátor és az akkumulátor közötti kapcsolatot nem szabad megbontani,megszűnt agyújtás-és világítákapcsoló azon,amelynél az akkumulátor megghibásodása esetén a motorkerékpárt be lehetett tolni."
Ebből viszont az következik,hogy tolásra nem indul a motor,a generátor sajátos tulajdonságai miatt.Nem tudom,hogy a fordító hogyan értelmezte, a generátornak akkor is szükséges a gerjesztő áram,a nélkül nem üzemel.
Remélem nem tekinted sértegetésnek ,vagy személyeskedésnek az irásomat.

sorszám: 22230 (81423)
(előzmény: zsakfos, 2007-08-16 21:09:38)

 
 
speed
válasz erre | email2007-08-16 22:14:28
Esetleg lenne cserébe egy Daytona thunderbolt gyújtásom!
sorszám: 22229 (81421)
(előzmény: speed, 2007-08-16 22:10:36)

 
 
speed
válasz erre | email2007-08-16 22:10:36
MZ bármit megcsinál!
Tegnap nem tudtam leállítani a gépet kulccsal, ma meg jó!....
Amúgy kéne nekem egy 150es karbi! ha valaki tud ne kíméljen!:P
ímél: feher-eger@freemail.hu
kössz: $
sorszám: 22228 (81419)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2007-08-16 22:06:30
egy tank benzinbe hogy be birom indítani aksi nélkül :P ja és az apám 2-3 héten keresztül nyúzta aksi nélkül, eddig semmi baja...
sorszám: 22227 (81418)
(előzmény: Jawa350speed, 2007-08-16 20:54:07)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-08-16 21:31:39
Ezt meg kéne nézni, mert eléggé hihetetlen amit ír.
De esetleg felmágneseződött a forgórész és elég nagy fordulat mellett tényleg van akkora mágneses tere, hogy indukálódik az állórészben némi feszkó. Az akksit ugye ilyenkor nem kell tölteni - hiszen nincs - így minden feszültség a gerjesztésre megy vissza és valami kialakul. Elméletileg lehet.
sorszám: 22226 (81412)
(előzmény: chevy001, 2007-08-16 20:48:23)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-08-16 21:09:38
Egy kicsit felületesen olvasol már bocs.Nem azt irja hogy tolással nem inditható,hanem azt amit már eddig is beszéltem hogy az etz kapcsolón nincs az az állás mint a ts kapcsolón.Magyarul eggyel kevesebb a kapcsolási állás.Az etz könyvek szerint a GYÚJTÁS állásban lehet betolni.Én már belátom hogy nincs igazam.Valószinű forditási hiba és azt akarták irni a németek hogy betolható ha lemerült az akksi.Lehet ezt ugy értelmezte a forditó hogy nem is kell akksi.
sorszám: 22225 (81411)
(előzmény: Bohumil250, 2007-08-16 19:37:38)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-08-16 20:54:07
alószínű nem indul be csak ha már megy akkor lehet aksit kivenni. De hiába van erről téma ha a generátor aksi nélkül megy akkor rövid időn belül tönkre megy a fesszab. Autónál sem szabad aksi nélkül üzemeltetni, én már jártam meg így ,egy generátor 16 000Ft volt.
sorszám: 22224 (81410)
(előzmény: chevy001, 2007-08-16 20:48:23)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-08-16 20:48:23
Gyári cucokkal? Aksi nélkül be tudod tolni? Semmi babetta gyujtás, meg miegymás?
sorszám: 22223 (81408)
(előzmény: vadmotoros, 2007-08-16 20:44:55)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2007-08-16 20:44:55
Helló!

Nekem megy aksi nélkül is (ETZ 125), részemről a téma lezárva.
sorszám: 22222 (81407)

 
 
válasz erre | email2007-08-16 20:38:35
:D
sorszám: 22221 (81406)
(előzmény: Atilla, 2007-08-16 19:38:48)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-08-16 19:38:48
Még mindig ez a téma? Jó kitartó! :-)
Gyere el Esztergomba segítek kísérletezni!
De én ülök rajta, és te tolod! :-D
sorszám: 22220 (81404)
(előzmény: feri2360, 2007-08-16 17:43:23)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2007-08-16 19:37:38
Bocs fiúk!Lehet,hogy nem ugyanazt a könyvet néztétek.A Wolfram Riedel-Christian Steiner féle MZ hogyan tovább? című 1983-as könyv 190. oldalán az ETZ rő azt állítják,hogy tolással nem indítható,nincs is ilyen állása a gyújtáskapcsolónak.Nem veszekedést akarok szítani,csak ez is egy könyv.
sorszám: 22219 (81403)
(előzmény: chevy001, 2007-08-16 18:35:06)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2007-08-16 19:29:35
Csáó
Jön valaki Kunmadarasra 19.-én??
Gyorsulás,streetfighter,1smás.

Bocsi hogy beleszolok nekem etz150(1987) gyujtáskapcsolon van jobbra 2 állás, 1 park,2.állitolag a az akksi nélküli üzemmodhoz való.
Bár sose probáltam.Tolni már toltam lemerült akksival 2-3méter és röffff.De az rendes gyujtás állásba.
Bocsi hogy belepofáztam.

Üdv Dlaca
sorszám: 22218 (81402)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-08-16 18:35:06
Semmi gond. Ez is csak azt igazolja, hogy valamit a könyvekkel szúrhattak el. Mert így már ketten is igazoljuk,hogy nem indult el. De lehet, hogy valami rosszul volt csinálva.
sorszám: 22217 (81399)

 
 
válasz erre | email2007-08-16 18:30:55
Egyik barátomnak is volt anno Tz-je. Én személy szerint nem próbáltam ki ezt, de ő azt mondta, hogy neki se indult akksi nélkül, akármit is csinált.

Bocs, hogy beledumáltam!


mzzzz
sorszám: 22216 (81398)
(előzmény: chevy001, 2007-08-16 18:05:26)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-08-16 18:05:26
De hogy vádollak meg. Én arra alapozok, hogy én tologattam le föl aksi nélkül, és nem indult be. Pusztán kíváncsiságból próbáltam ki annó, mert mikor Ts-t sikerült, gondoltam akkor TZ-t is be lehet. Na nekem nem ment.
Az a helyzet túl messze laksz, pedig örömest segítenék. Szóval várom,hogy mire jutottál.
sorszám: 22215 (81397)
(előzmény: feri2360, 2007-08-16 17:43:23)

 
 
feri2360
válasz erre | email2007-08-16 17:43:23
OK, de el kéne jönnöd Gyálra, egyrész segítesz tolni, másrészt igazolod az eredményt. Erős előítéleted van (De tuti nem fog sikerülni.), még a végén megvádolnál, hogy hazudok, ha azt írom, hogy sikerült a kísérlet. Mikor jössz?
sorszám: 22214 (81396)
(előzmény: chevy001, 2007-08-16 17:26:20)

 
 
feri2360
válasz erre | email2007-08-16 17:30:54
Már korábban írtam itt, hogy csak gyári ETZ-k érdekelnek, mert úgy gondolom, hogy az MZ gyár mérnökei értettek a szakmájukhoz, és a maximumot nyújtották, amit az akkori politikai és műszaki körülmények között lehetett. Ezt most kiegészítem azzal, hogy akik a a gyári kezelési és szerelési könyveket írták, fordították, lektorálták, értettek a szakmájukhoz és én nem mondanám csak úgy rájuk, hogy ja kérem, tévedtek... De lehet, hogy hétvégén valami néptelen helyen ki is próbálom.
sorszám: 22213 (81395)
(előzmény: zsakfos, 2007-08-16 17:20:45)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-08-16 17:26:20
Nagyon egyszerű a megoldás. Ha ETZ-d van, vedd ki az aksit, és próbáld meg betolni.Ha sikerül, akkor a könyvnek van igaza. De tuti nem fog sikerülni.
sorszám: 22212 (81394)
(előzmény: feri2360, 2007-08-16 17:16:11)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-08-16 17:20:45
Ha visszaolvasod a hozzászólásaimat,akkor láthatod hogy én 2 szerelési könyvre és 2 használati utasitásra is hivatkoztam amelyek mind azt irják ilyen vagy olyan formában hogy lehetséges az etz akku nélküli üzemeltetése.Nem vagyok eletronikai szakember ugyhogy fogalmam sincs mi az igaz.Csak olvasni tudok de azt jól.
sorszám: 22211 (81393)
(előzmény: feri2360, 2007-08-16 17:16:11)

 
 
feri2360
válasz erre | email2007-08-16 17:16:11
Attila írja, hogy a könyv téved, én most szóba hoztam egy másik könyvet, ezek szerint az is téved... Én nem hiszek a félrefordításban és a kétszeres tévedésben sem. Én inkább azt gondolom, hogy az aksi nélküli megtolhatóságot szándékosan beépítették, akár úgy is, hogy eltértek a generátorkészítés általános szabályaitól, hogy öngerjedve át tudja lépni a 0,6V-os küszöböt és kinyissa a diódákat.
sorszám: 22210 (81392)
(előzmény: zsakfos, 2007-08-16 17:03:22)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-08-16 17:03:22
Jómagam is ezt nem értem és ezért kezdtem vitatkozni de aztán rájöttem hogy értelmetlen.Valószinű Kerinek és Attilának van igaza ha még a könyvekkel is szembeszállnak.Ilyet csak az tesz aki nagyon biztos a dolgában.Előfordulhat hogy ezeknek a könyveknek a forditását egy ember végezte és félreértett valamit.Lehet a gyáriak azt irták hogy betolható lemerült akksival a forditó meg ugy értette hogy a lemerült akksi olyan mintha nem is lenne.Ki tudja?Bár ezt a mondatot nehéz rosszul értelmezni"A háromfázisú generátor jó öngerjesztő tulajdonsággal rendelkezik.Üzemeltetés akkumulátor nélkül lehetséges."
sorszám: 22209 (81391)
(előzmény: feri2360, 2007-08-16 16:51:20)

 
 
feri2360
válasz erre | email2007-08-16 16:51:20
Attila, Keri! Értem az érveiteket, én is így tudom a generátor dolgait, ahogy ti. De akkor azt magyarázzátok meg, hogy miért írja a szerelési könyv, hogy az ETZ generátor tud öngerjedni? Sőt a gyári kezelési útmutató szerint is be lehet aksi nélkül tolni (14. oldal). Nem furcsa, hogy a gyáriak következetesen betolhatónak írják?
sorszám: 22208 (81390)
(előzmény: Atilla, 2007-08-16 12:21:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-08-16 14:22:03
6V már elegendő a gerjesztéshez, ha meg jár akkor már a generátor termeli a villanyt és a rossz akku is megfelelő puffer.
sorszám: 22207 (81385)
(elözmény: Szorosz, 2007-08-16 08:40:46)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-08-16 14:15:40
Az enyém 87es volt. Azon is volt ilyen állás de nem volt bekötve talán mert ahogy említetted: gyárilag ilyen.
Kedves mindenki! Ne tologassatok ETZt akku nélkül hacsak nem dinamós de ha dinamós akkor is legyen bekötve a tologatós kapcsolóállás!
sorszám: 22206 (81384)
(előzmény: Atilla, 2007-08-16 11:23:41)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-08-16 12:21:55
Engem nem bosszant, ha valakinek más a véleménye, és azt normális stílusban leírja.
Szóval eszembe sem jutott bosszankodni! :-)
sorszám: 22205 (81378)
(előzmény: zsakfos, 2007-08-16 11:46:12)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-08-16 11:58:04
Vinni homokfújóhoz, slagot bele, aztán hadd szóljon! Utána folyóvízzel, nyomás alatt jól átmosni.
sorszám: 22204 (81372)
(elözmény: Szorosz, 2007-08-16 10:47:48)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-08-16 11:56:21
Levendel a rozsdanepper. :) Szegény papája lassan építhet új csűrt.
sorszám: 22203 (81371)
(előzmény: zsakfos, 2007-08-16 11:46:12)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-08-16 11:46:12
A mai nap meglett a müszakija a/1-emnek.Ezuton szeretném megköszönni mindenkinek a segitségét aki igy vagy ugy segitett a tanácsaival,ötleteivel vagy akár alkatrésszel mint Levendel akinek a tankja virit a mocimon.Külön köszönet Kerinek akinek a segitsége nélkül talán még most sem lenne töltésem.Attila ne haragudj ha felbosszantottalak az értetlenkedésemmel,nem szándékos.Ezután nem teszem.Valószinű neked van igazad.Mégegyszer köszönet minden tanácsért és jó ötletért.
sorszám: 22202 (81369)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-08-16 11:23:41
Nektek aztán beszélhet az ember! :-)
A lemerült akksi más téma, nem is beszéltünk róla!
Nyugodtan betolhatod lemerült akksival, ha némi kis élet van még benne be fog indulni, és nem tesz rosszat semminek.

De mostmár tényleg hagyjuk a témát, mert nagyon el is tértünk tőle.
Az eredeti kérdés az volt, hogy lehet e generátoros MZ-t járatni feszültségszabályozó, és akkumulátor nélkül. A válasz pedig, hogy nem lehet.
Erről ennyit.

Az enyémen van betolós állás, de nincs bekötve, és a gyújtáskapcsoló előlapján sincs jelölve. Az én ETZ-m egyébként még gyárilag dobfékes, az elsők közül való darab. Lehet, hogy ezért maradt még rajta ez a Ts-ről származó állás.

Üdv Attila
sorszám: 22201 (81368)
(elözmény: Szorosz, 2007-08-16 08:40:46)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu