:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Heló sziasztok!
Ha valakit érdekel, hogy hogy nézki most az MZ-m, akkor nézze meg ezt a videót:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/other/?vi=21691
Csak előre szólok, hogy lehet a többségnek nemfog szimpatizálni a zene:)
Csáó!
Ha mennet közben elkezd ugrálni a motor
de lekapcsolt fényszorónál meg abba marad. erre mit tudtok??
amugy 60/55w h4 irnak számit az ha
100/80 van benne???
Nem kell ezt ennyire bnyolitani.Ha jól van vezetékelve a motorod akkor 4 vezeték megy a gyujtkapcsoló 15/54-es pont saruira.1-gyujtótrafó 2-indexrelé 3-kürt 4-fényszóróátkapcsoló a kormányon.Ha ezeket lehuzkodod és egyesével visszadugod miközben nézed a voltmérődet rögtön kiderül melyiknél esik a feszültséged.Azt az áramkört kell átnézned.
Hali!
A gyujtáskapcsoló 0 állását kivéve mindenhol nulla az ellenállás.
Lehet a kapcsoló a ludas!
Ez ETZ- tipushiba. egy idő után ha megkopik elkezd engedni az olaj. Volt úgy hogy levette a deknit és állt benne az olaj :D
Ugy tudod megcsinálni hogy leveszed a kis lánckereket és mögötte bekened FBS-el. (persze csak akkor ér valamit ha nem a szimering enged)
az biztos, hogy jó irányban tekerem... jelölés pedig nincs rajta - gyárilag... az előző tulaj rajztűvel belekarcolt szabad kézzel egy jelölést, de az nem jó, mert így nagyon nagy az előgyújtás (nem tudom emlékszel-e rá, de Te adtál tanácsot ebben is nekem), minden indításnál hatalmasat! visszarúg, majd puffogva, durrogva lehörög... szóval elméletileg visszább vettem a gyújtást, amivel azt értem el, hogy még nagyobb lett... :)
arra nem gondoltál hogy rossz irányba tekered?
Amúgy stroboszkóppal lehet beállítani.
Nekem a Hondán van jelölés hogy a felső holtpontnál a jeladónak hova kell esnie.
ETZ-n nincs ilyen?
Az csak attól függ, hogy milyen felszerelésed van otthon.
Kell hozzá egy 20Tonnás prés, megfelelő idomok a ki és vissza sajtoláshoz valamint nem árt egy főtengely centirozópad sem.
Szerintem vidd el gépműhelybe ahol csinálnak ilyet. Ugyis kell furatni meg dugatyát cserélni addigra mire az elsó csapágyat cserélni kell...ráadásul a hajtókar csere is esedékes.
hi...
elektronikus gyújtást hogyan tudom beállítani?... ugyanis az van, hogy túl nagy az előgyújtásom... állítottam rajta, hogy később kapja a jelet, de ezzel csak azt értem el, hogy még nagyobb lett az előgyújtás... ha meg korábbi pontra állítom, elméletileg, hogy nagyobb legyen az előgyújtás, akkor kezd jó lenni... akkor most hogy is van ez?... :) le tudom ezt mérni valahogyan?... megszakítókalapács és egy izzó esetében sokkal egyszerűbb a helyzet...
Hali. De talán ha mégis be lehet tolni, akkor is csak meg lesz állapítva. És nem lőnek érte főbe senkit. Kár erről ennyit vitázni. Ha véletlen remelült az aksi akkor fel kell tölteni és kész.
Néhány kérdés, megállapítás és kérés!
A szakkönyvekben levan írva, hogy az ETZ-t be lehet tolni akksi nélkül és az üzemszerűen működik, vagy csak az, hogy "a háromfázisú generátor jó öngerjesztő tulajdonsággal rendelkezik"?
A "Javítási kézikönyv az ETZ 250 típusú MZ motorkerékpárokzoz" 77. oldalán "6.1.3 Műszaki karakterisztika" szerint: "... A háromfázisú generátor jó öngerjesztő tulajdonsággal rendelkezik. Üzemeltetés akkumulátor nélkül lehetséges. ..."
Én ebből a szövegrészletből úgy veszem ki, hogy ez csak a generátorra vonatkozik, az egész motorra gyújtás és egyébb fogyasztókkal együtt nem.
Nekem van ETZ 250-em. Megszakítós gyújtású. Próbáltam már betolni lehúzott akkusaruval és nem indult be.
Gyakorlatban kipróbáltátok már, vagy csak a fórumon elméletben?
Mert amíg nempróbáltátok ki, addig a fórumon se menjen az elméleti vita ezügyben!
Köszönöm.
...nnna, elküldtem az eredeti levél másolatát.
És még egy apróság: mindenkinek, aki eddig panaszkodott, freemailes címe van. Nem akarok messzemenő következtetéseket levonni a dolgoból, de a szignifikancia szembetűnő...
Nemáááááááááá, te vagy a sokadik, aki azt mondja, nem kapta meg a levelem... Mindenkinek válaszolok, rendszerint azonnal, legkésőbb másnap.
Szerintem te értelmes ember vagy, ezért leírom mi a bajom.
Írtam egy hülyeséget. Egyszerűen kiszámoltad az áramerősséget, 12V-nál. Én meg okostojás módon kiszámoltam ugyanazzal az adatokkal 1V-nál. Nem gondoltam át a működést, csak leírtam, hogy nem annyi az annyi. Az, hogy mitől lenne 48W a teljesítmény 1V-nál is, azt nem gondoltam tovább.
Ennyi, ez nem azt jelenti, hogy nem tudom, csak azt, hogy nem gondoltam át, és ész nélkül számoltam egyet.
Ellenpélda: Te írtad:"ez a generátor erős induktiív jellege miatt korlátozza a feszültség túl gyors felfutását"
Leírtad, de te is tudod, hogy ez pont ellenkezőleg van. Mégis leírtad!
Te egy idő múlva korrigáltad is (Gondolom visszaolvastad, és belegondoltál..) A lényeg, hogy ha visszaolvasol, én nem reagáltam sem erre, sem a javításra, nem írtam, hogy most nagyon megbuktál, hogy mi van a javításig eltelt időben leporoltál egy szakkönyvet... stb. stb.
Mindezt azért mert kinézem belőled, hogy tudod, de tudom, hogy a fórum ilyen, az ember leír valamit, megnyomja az elküld gombot, és ha visszaolvassa amit írt néha égnek áll a haja!
Viszont te ráharapsz a hibára, és onnantól semmi sem lehet igaz, a másik meg egy hülye!
De nem te vagy a legrosszabb!
Van aki ugyanígy nekiáll a másikat alázni mondjuk egy helyesírási hiba miatt! (Amit nem tudok miért van, de én is ilyen vagyok, ez sok embernél a fórumozás jellemzője.)
Nem élő példa:
Rövid ó- val írtad a dinamót, hát vedd elő az általános iskolás nyelvtankönyved...
Tapasztalt fórumozó vagyok, tudom, hogy innen a téma lényegtelen, a vita meddővé válik. Jön a mekkora szakember vagyok, te meg csak egy dilettáns. Ha valaki így kezd vitatkozni, rá kell mindent hagyni.
Ha ebből megértetted mi lett a bajom, menthető vagy, ha nem, még felsőbbrendűsködni fogysz egy darabig, utána megunod.
Én addig is mindenben egyetértek veled!
Érdekes, hogy az előző hozzászólásom írásánál még az eredeti célszemély jelent meg, mire az oldalra került, addigra Atilla lett belőle. Amikor pedig az előzményre kattintottam, simán kidobott a főoldalra. Tehát az írás RA-nak szól, ez bizonyos. :)
Kedves RA! Ahogyan itt az oldalon hivatkoztam rá, írtam Neked ímélt a /1-es dolgában. Válasz sajnos eleddig nem érkezett, így 3 eshetőségre tudok gondolni: 1. nem kaptad meg, 2.megkaptad, de valamiért nem válaszoltál rá, 3. válaszoltál, de én nem kaptam meg.
Hali. Főtengely összerakásnál mindenféleképpen kell indikátorórát használni. Egyhengeres motornál kettőt, 350 jawanal 3-at. A lényeg ami miatt írok hogy én soha nem raktam semmi vezető tengelyt a lyukakba, a préselés folyamatában néztem derékszöggel oldalról, és a végén csúcsok közt központosítani. Molyolós munka, ha már erősebben ránézel akkor is változik. Ha valaki utánna szakszerütlenül rakja be a motorba akkor a beállításnak lőttek. De ezt sokan el sem hiszik.
Attila, ismét tévedsz. Elméleti szakember pl. az a fizikus, aki az egyesített térelméleten gondolkodik. Csakhogy én üzemmérnök lettem. Az üzemmérnök olyan gyakorlati szakember, akinek alapos elméleti tudása is van és a napi munkája során felmerülő problémák megoldásához képes hatékonyan felhasználni a magyar és idegen nyelvű szakirodalmat. Mellesleg, amiket leírtam, bőven belül marad egy villamos gép szerelő szakmunkás tudásán. Nem tudom, hogyan jött le neked ebből, hogy elméleti szakember lennék. Még valami, gyakorlati tapasztalat. Jelenleg, már 15 éve programozóként keresem a betevőt (de már 1985-től programozok). Sokszor előfordul, hogy valami nem jól működik egy készülő szoftverben. Akkor nézem a helpet vagy a szakkönyveket. Gyakran amit olvasok, nem passzol ahhoz, amit tapasztalok. Ilyenkor először mindig azt feltételezem, hogy én rontottam el valamit. Találtam már hibát szakirodalomban, helpben (bocs, súgó), sőt programfejlesztő rendszerben is. Ez volt az esetek 0,3 százaléka, 99,7 százalékban én rontottam el valamit. Szóval az a tapasztalatom, hogy a szakkönyvek ritkán tévednek, jobban járok, ha feltételezem, hogy a szakkönyvnek igaza van és én tévedtem. Beleértve az elektronika szakköri dolgaimat is, 27 évnyi tapasztalat áll a felismerés mögött. Tudom, hogy a magyar szakemberek utálnak szakkönyveket a kezükbe venni. Rossz szokás. Ezért cseszték el pl. a szerelők az autóimat, mert nem volt típusismeretük, könyvbe pedig nem néztek. Ezért szerelem most már itthon az autókat (ja, mert elméleti szakember vagyok). Én ETZ-hez is beruháztam a 8500 Ft-os Haynes Manualba (na, benne van az ETZ is, nehogy kimoderáljanak). Három ETZ-re oszlik el, így már nem is olyan drága. Mondjuk, megvan az autóimhoz is, erre nem sajnálom a pénzt. Hasznosak és érdemes elhinni, ami bennük van. Ilyesmit írtál valahol: „Kipróbálhatjuk, de egyszerűbb, ha elhiszed”. Nos, én a szakkönyvekkel vagyok így.
Heló.Kösd ki az akksit a rendszerből majd multiméterrel mérj a két biztositékra.Először legyen a gyujt.kapcsoló 0 állapotban.Ha ekkor szakadást mérsz akkor oké.Mész tovább,ráadod a gyujtást ekkor kb 3 ohm körüli az ellenállás,még tovább kapcsolod helyzetjelzőre ekkor 2 ohm körül mérsz kb,következő lámpaállás tompitott ill reflektor állásban kb 1.8 ohm körüli az ellenállása a rendszernek.Azek kb értékek nemrég mértem igy.Amugy meg rájössz ugyis hol a hiba mert ha kapcsolásnál a következő állásban hirtelen nagyot csökken az ellenállás akkor az lesz a hiba.
Lehet hogy félreérthető volt amit irtam.Kijavitom magam.Nem csapszeg esztergálásról beszéltem.2 db illesztőcsapot kell esztergálni amivel utána pontosan össze lehet sajtolni a főtengelyt.Van 2 lyuk mindegyik sonkán.NEM AZ ALSÓ CSAPSZEGÉ.
Igen kell hozzá hidraulikus prés tuti, mivel össze kell sajtolni a két "sonkát". Vannak javítókészletek, melyek tartalmazzák az alsó-felső tűgörgős kosarat és csapszeget! Csapszeg esztergálás ugy tudom nem jó megoldás,mert edzettnek kell lennie az anyagnak. Valamint meg kell mérni forgás közben a főtengely és a sonkák kiegyensúlyozottságát, hogy nem-e üt! Mert ha üt akkor szétveri a főtengely csapágyakat. Hirtelen ennyi jutott eszembe abból amit a mesterember mondott nekem.
Elkészült a túraleírás!
Mivel uborkaszezon van, az oldal szerkesztői pedig izomból nyaralnak, a leírást itt lelitek:
sz-a.tvn.hu
Mindenki hozzon magával még 1 embert!
furfarag@freemail.hu
De itt az oldalon is megtalálod, a Jawa fórumba szokott irogatni!
Szia!A házilag szó alatt mit értesz?Még nem csináltam ilyet de szerintem minimum egy hidraulikus prés kell hozzá.Azonkivül esztergáltatni kell kettő darab illesztőcsapot.De ezt én csak ugy ránézésre mondom azt lehet hogy más előrukkol valami jó ötlettel illetve tapasztalattal.
Köszi a választ.Még ráérek vele majd a télen ugyis itthon vagyok és összedobok egy etz blokkot,ahhoz kell.Kitörött egy darab a grafitból az a baja.Hogy mikor járok én a népligetben fogalmam sincs mert Siófokon élek.A cim jó lenne de én sajnos nem tudom Fúrfarag email cimét.
Tudja valaki, hogy "házilag" ki lehet-e cserélni az alsó tűgörgőkosarat, ami a főtengely és a hajtókar között van? Igazából nem akarom kicserélni, csak érdekelne, hogy otthon barkácsolva megoldható-e?
ez egy ETZ150-es
és az a baj hogy én is akartam venni rá müszertarto öntvényt de csak döntöttet kaptam, az enyémen viszont nem dontott van. és emiatt nem megy rá rendesen az inditokulcs fedele (a felső müanyagra gondolok)
azt monták nem is fogok kapni sik müszertartot ezért jutott eszembe a forrasztás
Lehet-e a spiáter muszertartó öntvényt rézzel forrasztani???
Sziasztok!Egy kis segítséget szeretnék kérni!Van egy Trophy 125-ösöm,és láttam a galériában hogy milyen gyönyörűre lehet fényezni a blokkot.El tudná valaki mesélni hogy hogyan és mivel lehet azt a csillogást elérni?A segítségeteket előre is köszönöm!Mindenkinek jó mocizást;)
Hello
zsakfos
Szorosan hozzá kell esztergálni, és melegen rátolni. Fogja mint állat!
Ne felejts el a műanyagra illesztés előtt 1-1 rövid réz szálat ráforrasztani, mert azt utána a tekercs kivezetéséhez egyszerűbb forrasztani! (Vékony anyag=> kis hő => nem olvad el a műanyag!)
A tekercs kivezetéseit gondosan szigeteld le, és mikor mindent összeraktál esztergán illik felszabályozni.
Ha nem akarsz küzdeni, akkor a népligetben van egy cég, ami ezzel foglalkozik, annak idején mi is tőlük vettük a cuccokat. (A nevére persze már nem emlékszem, de Fúrfaraggal nem rég beszéltünk róla, hogy még működnek, ő jár oda. Írj neki egy emailt, tudja a pontos nevüket, címüket.)
Szóval ott kapni műanyagot egyben a bronz gyűrűkkel, ráforrasztva a kis drótocskákkal. Full extrás! :-)
Na és, ha forrasztani sincs kedved beviszed nekik egyben a forgórészt, ők meg cserében ott helyben adnak egy másik forgórészt bronz csúszógyűrűkkel. (És csak felújítást számítanak fel!)
Vadmotoros
Azért az nem olyan egyszerű mutatvány! Ifjú titán koromban a 250/1- es erőgéppel ezzel a módszerrel taroltam le szüleim kerti garnitúráját! :-)
Feri2360
Már rég lejött, hogy te valamilyen elméleti szakember lehetsz...
Egyébként mindenben egyetértek!
Mindenkinek:
Ma voltunk túraútvonalat bejárni! A túratervet véglegesítem, és küldöm!
Nem elfelejteni! Szocitúra 2007.08.31-től 2007.09.02-ig! Tardoson!
Üdv mindenkinek!
Hali
Van egy etz 125ösöm alkatrésznek papirok nélkül.Henger lehuzva ,kuplung szétszedve,hátsó kerek kiszedvede de a karbin kivül minden negvan.
Amugy a felhasználható alkatrészek elég jó álapotban vannak,ha valakitt érdekel küldök képekett.
Cserébe érdekel papirok nélküli /1 es,tz250 ,350-250 jawa(csak induljon ,mindegy hogy ha szakadt)
Föleg Györ-moson sopron megyéből várom a jelentkezökett.
Nem tudom csak azért mertem erre tippelni mert én igy jártam.Igaz nekem az akksim kicsit gyenge volt eredetileg de ahogy ráadtam a gyujtást a feszültség elkezdett lemenni.Akkor szisztematikusan elkezdtem lekötni mindent ami gyujtáson rajt lehet és mikor a trafó vezetékét lekötöttem akkor jó lett.Utána néztem hogy felcseréltem a vezetékeket.Mondjuk én elötte vezetékeltem át az egész motort és hát ennyi hiba csuszott a dologba.
gondolhatod hogy próbálkoztam minden ilyesmivel, még egy lapos elemet is szereztem hogy arról adjak gerjesztést, egy pillanatra ki is aludt a lámpa (felgerjedt) de miután nem indult be elsőre le is szívta azonnal :)
Sajnos magától nem volt hajlandó felgerjedni azon a fordulaton amivel tolni tudtam. Ugye nekem a 6Vos Jawa volt amin szintén alulméretezett az elektromos rendszer.
Vagy lehet a gyujtó trafó zárlatos vagy a gyertya pipa?
Hali!
A gyujtó trafó vezetékeihez nem nyultam, ezért ezeket nem cserélhettem fel. Viszont babráltam a fesz.szabot a dinamót és az index relét-lehet ott köttem el valamit?
Megnézem kapcsolási rajz alapján köszönöm a hozzászólásod!!
Milyen motorról van szó?Speciel etz-hez 1130 ft a mofakernél.
Sziasztok
A müszertartó öntvényt lehet rézzel forrasztani?
Mert ugye spiáterből van és azt nem lehet hegeszteni meg ilyesni.
Segitségeteket előre is köszi!
Nekem van egy tippem de ez csak tipp.A gyujtótrafó két vezetéke fel van cserélve.
Sziasztok!
Valaki segítsen!
125-ös TS-em van a problémám az, hogy ha gyújtáson van a motor az akksi leesik 1 Volt környékére! Én zárlatra gyanakszom,a kérdésem hogy ezt a zárlatot(ha ez a hiba)megtudom e keresni multiméterrel vagy hogyan tudnám ezt megszüntetni és javítani!
Az akksi új, de a régivel is ezt csinálja+a fesz.szab. is tökéletesen működik, mert bemérettem!
Segítségeteket vagy tanácsotokat előre köszönöm!-már szeretnék újra motorozni!!!
van egy kérdésem!
Tegnap voltam végre 1et kerülni és megfigyeltem h az index 4-5e fordulaton és felette veszettül villog! Alsóbb fordulaton rendben! Ez a jelenség rendellenes avagy nem? Magas fordulaton is u.a. erösségű/nagyságú áramot termel a gen.????
„A DDR könyvírók meg sosem tévednek.” Nem könyvírók, hanem vezető mérnökök. Pályafutásom elején, 1986-1992 között villamos üzemmérnökként dolgoztam. Készítettem műszaki leírásokat is. Gondolod, hogy ezek egy az egyben mentek a nyomdába? Fenét. Átnézte a főnököm és mások is. A gyárból nem kerülhetett ki olyan szöveg, amiben durva hibák voltak. „Ezért, most, hogy nyugodtan tudd abbahagyni ezt az elméleti és mellékesen tök meddő vitát” Fiatalabb koromban volt egy okos emberekből álló társaságom, akikkel sok elméleti vitát folytattunk a világ kis és nagy dolgairól. Az elméleti viták (értelmes emberek számára) nem meddők, mert segítenek megtalálni a megoldásokat és tréningezik az elmét. „hogy nyugodtan tudd abbahagyni” Nyugodt vagyok, bár bevallom, kissé bosszant, ha valaki meghamisítja a szavaimat.
1. „A 3 fázisú generátor és a 3 fázisú dinamó az tök ugyanaz” Németül minden, ami a motorkerékpárban áramot termel, Lichtmaschine, akár dinamó, akár generátor ebből ered a fordítási bizonytalanság. Ha nem tudsz nyelveket, nem gúnyolódj egy nyelvi jelenségen.
1.5 „A generátor öngerjesztő” Már írtam, hol van remanens mágnesesség, megmutattam az eredeti német cikket. Ha ezek után még gúnyolódsz, az csak azt mutatja, hogy más nem maradt a tarsolyodban.
2. „ebből pedig az következik, hogy mindent lekövet a rendszer (Még a 4A körüli indexvillogtatást is), nincsenek feszültségcsúcsok” Csúnya dolog meghamisítani mások szavait. Nem állítottam, hogy nincsenek feszültségcsúcsok. Azt állítottam, hogy ezek nem akkorák, hogy bármit tönkretennének.
3. „A feszültségnek az áramerősséghez, ezáltal a mágneses térhez sincs semmi köze,” Ismét hamisítasz. Induktív környezetben az áram a feszültséget időbeli késéssel és a hirtelen változásokat elsimítva követi.
„mert nem értek hozzá” Te mondtad.
Sajnos ezt a technikát az utóbbi időben elég sokszor kellett alkalmaznom, ugyanis elromlott a Suzukiban az önindító relé. Már meguntam a sok tologatást, elvégre ez nem roller :D úgyhogy most Simsonnal járkálok amíg nem jön új relé. Amúgy nem túl bonyolult művelet, bár nekem 4-ben kell betolni a motort hogy ne csússzon meg a kerék :D
Én katonakoromban még a Ladát is betoltam egyedül :D
Sziasztok.Nagyon keresek ts ülésre zárható fedelet ami ott a hátulján van.Van pár cuccom ts -hez is meg etz-hez is biztos megegyezünk valami cserében.
Egyébként meg a lényeg hogy kicsit magad felé döntsd és ugy ugorj.Akkor ha el is vesziti az ember az egyensulyt csak kitámasztasz lábbal azt kész.
Nem hiszem hogy összefutunk a távolság miatt de ha egyszer mégis ezt az egy dolgot megtudom mutatni.Más kunsztot sajna nem tudok.Igaz kb 17 éve csináltam de még biztos megy.Annak idején sajna elég sokat toligáltam.
Attila kérdeznék valamit.Ha jól rémlik te irtad hogy esetleg bronzból esztergálni komutatort.Nekem tetszik az ötlet és valamikor majd aktuális is lenne.Csak azt nem tudom hogy arra a müanyagra hogy tegyem rá?Elég lehet ha szoros illesztésüre esztergáltatom a gyürüket?Vagy esetleg valami ragasztó még kell hozzá?Attól félek hogy elforog és akkor nincs az a forrasztás ami kibirná nem?
Azt tudom, hogy miért, csak azt nem, hogy ne tegyek kárt magamban.
Én is és magam elé képzeltem a szitut.
Az egyik haverom a trabant betolásást vitte tökélyre.Egyedül ugy betolta mint a huzat.Sose tudtam megcsinálni.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|