:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Kezd érdekelni, küldjétek már el nekem is azokat a 2 felömlős képeket!
Hát, azzal tisztában vagyok, hogy valami beállítás lehet.
Nekiestem a több száz éves tapasztalatommal, azután letöltöttem hozzá egy füzetet is, hátha van benne valami okosság. Azután a frissült tudással estem neki, de nem bírok a technikával! :-)
Szerintem ilyen a porlasztó konstrukciója.
Végül felújítottam a régi csavarost, belőttem, és láss csodát újra vágtat a masina! :-)
Micimackóból kiindulva(illetve tigrisből.):
Az Attiláknak nem való a csatos karbi! :-D
Ezek szerint van ilyen is! Erről nem tudtam! De a haveré tuti 2 átömlős, mert a műltkor hengerfejet cseréltünk rajta és akkor láttam! Variáltak a gyárban mindennel! Hol ezt hol azt variálták! Mondjuk szerintetek miértelme van annak hogy az egyik 4átömlős hengernél kilátszik a tőcsavar a másiknál nem!
Hát amit leírtál az a 4 felömlős.
Előnye, hogy 4 résen tolja be az anyagot, így jobb az öblítés. Hogy a forgattyús térből hány csatornán indul, az az öblítés szempontjából mind1.
Eldönteni nagyon egyszerű, belenézel a hengerbe, és ahány lyukat látsz annyi felömlős a gép! (Persze a kipufogót nem kell beleszámolni) :-)
Ezt megnézném én is. Az emilcimem aktuális ami ide be van jegyezve szal küldheted. Ahoj
Majd lefényképezem azt küldöm oké?
Megkaptam az emailt köszi szépen.Nekem van egy etz250 blokkom szétszedve.Megnéztem a hengert és nálam is kilátszanak a csavarok ott az alsó részen.De attól még 4 felömlős.Vagy nem azt jelenti a 4 felömlő hogy a hengerbe 4 "lyuk" van? 2 baloldalt 2 jobb oldalt.Az elöl levő nagyobb a hátul levő kisebb.Alul még közös a felömlő de aztán kettéválik.Akkor ez most milyen?Most már kiváncsi vagyok.
Engem érdekelnének azok a képek,légyszives küldd már el az e-mail címemere, ami itt szerepel.Köszi
Nincsenek közelebb egymáshoz, hanem kb 4 cm kilátszika a tőcsavarokból!!!!!!! (függőlegesen)! A engerfej ugyan az! E-mailben küldök képet hogy mire gondolok! Remélem megértjük egymást! Üdv!
Akkor a haverod vigyázzon rá nagyon mert valószinű csak neki van olyan.A tőcsavarokkal gondolom azt akartad kifejezni hogy közelebb vannak egymáshoz mint a 250-es Etz-n általában?Akkor kérdezem én ha mondjuk ez igy lenne mint ahogy állitod ,akkor miért nem lehet különböző alkatrészt venni?Mondjuk Etz 250-hez 2 fajta hengerfejtömités,vagy 2 fajta hengertömitést.
Az egyik haverom Etz 250-je 2 átömlős! Kívülről látszanak a tőcsavarok! Szerintem a könyvben direkt a 15,45 kw-os van csak kiemelve hogy 4 átölős, mert a másik csak 2!
Fijjug! Nemrég kérdezte valaki, hogy milyen gyertyát használunk. Én írtam, hogy milyet, de kíváncsi vagyok rá, hogy ti milyet.
Ja-ja az a Ts-re vonatkozik.
Igen!
Szerintem Te ezt a mondatot értetted félre. A nagyobb teljesítmény kifejezés a TS-re vonatkozik mert az csak 19LE mig az ETZ 21.
Az Mz hogyan tovább írja azt is hogy a motor nagyobb (15,45 kw-os) teljesítményét az újjonan kifejlesztett 4 átömlőcsatornás hengernek köszönheti. Igaz azt nem írja, de a gyengébb az csak 2 átömlős! (látszanak a tőcsavarok)
üdv mindenkinek nekem volna mz ts hez alkatrészem tankom deknim kerekeim meg még sokminden meg simsonhoz is van 1 2 dolgom ha valakirt érdekel meg van pár ezerér egy vázam asszem czetka java 150 es és 175 blokk valo bele crossozásra tökéletes csak egy blokk kell bele zugatni jo de épp darabokra van szedve ha érdekel valakit valami irjon chris_k1@vipmail.hu
Esetleg akit érdekel, most szombaton Aug 25.-én Nemesvámoson motoros tali lessz. A tali 13:00kor indul egy felvonuéással. Bővebb info:http://sportmotor.hu/motoros_esemenyek/motoros_talalkozo/?ei=1187
Attila, én hibáztam és szinte azonnal kijavítottam magamat. Te leírtad, hogy 21W+28W=49A. Én kijavítottam így: 21W+28W=49W. Semmilyen megjegyzést nem fűztem hozzá, alkalmat adtam neked, hogy átgondold és korrigáld. Ha akkor észbe kapsz és javítasz, már el is felejtettük volna. Te viszont fölényes stílusban visszautasítottad a javítást és ragaszkodtál a hibához. Mégis, mit vártál, hogy azt mondom, jól van, fiam ülj le, így is elhiszem, hogy tudod a tananyagot? A vita végén pedig érvek híján elkezdtél gúnyolódni és a szavaimat meghamisítani. Nehezen viselem az ilyesmit. A hibás számításra építetted fel az áram és a feszültség óriási változását bemutató elméletedet, természetes, hogy ha az alapot képező tételt kihúzzuk alóla, akkor összeomlik, az egész okfejtést hibásnak tekintjük. Ha még szakmai vitákat akarsz folytatni (bárkivel), akkor fel kell készülnöd rá, hogy ha a kiinduló tételed hamisnak bizonyul, akkor az egész hamis, kezdheted elölről a bizonyítást. A próbát követelőknek: A helyzet az, hogy ha beindul aksi nélkül, az bizonyíték a szakkönyvek igaza mellett, ha viszont nem indul be, az semmit sem bizonyít, hiszen lehet megnövekedett átmeneti ellenállás a saruknál, rossz szénkefe (ami normálisan nem okoz gondot, de amikor minden tized Volt számít, akkor igen), stb. ha persze 20 ETZ közül egy sem indul be így, akkor azon már el kéne gondolkodni.
ha vki esetleg tudna letölthető fordulatszámmérő számalapot az pls íejon, mert nem olyan egyszerű kmórából fordszámmérőt csinálni. Azt hittem majd simán át írkálom a számokat aztán kész. De nem mert nem ugyan az a beosztása a kettőnek. A segítségeket előre is THX.
2,2 deci 21 cm. De nyugodtan lökhetsz bele 2,5 decit is. Ne töltsd utána, inkább cseréld le.
Nekem is telóolajos kérdésem volna: ETZ 250 telót(egyébként u.a. mint a kis TS) MAX mennyire lehet túltölteni ?? Illetve érdekelne milyen motorolajjal lehet picit sűrűbbé tenni; nekem 10W40-es van otthon annyi mint a szemét. Vagy az csillapítás szempontjából megegyezik a 10W20-as teleszkópolajjal (ilyen van most benne)? Én is fel szeretném keményíteni.
Heló.Mennyi olajnak kell lenni a TS 125 első telójában?2.2decinek?Bár nem is a mennyiségre vagyok kiváncsi hanem meg lehet mérni a telóban egy pálcával az olaj magasságát is.Mennyinek kell lennie?Nekem a jobb oldaliban 12 a balban 10 cm magasan van az olaj.Ez sztem kevés meg nem is csillapit semmit, amilyen hamar benyomom olyan hamar rugózik vissza.
A tapasztalatok jók a binggel kapcsolatban. Jó fogyasztás, jól megy... miegymás. Az Mz klubbosok közül páran erre esküsznek. Jameg ha a Fisi irogatna még ide ő is tudna mesélni róla:)
A 251-es és a 20-es teljesítménye sosem egyezett. A 251-es 18kw.
fordulaton hulla? Az pedig csak valami beállítás lehet.
meghúzod a nagylánckeréken a láncot kifelé és ha látszik a fog teteje akkor elégge megnyúlt. Illetve ha alul megnyomod és hozzáér a blokkhoz (látszik is a beverődés) akkor is azonnal csere. Különben nem kell.
A lánckerekeken is látszik a kopás, amikor nagyon bemarodik a fog (mintha elgörbültek volna) ha ezt látod akkor az is csere.
Általában a nagy szokott kopni, a kicsi az jobb anyagból van.
belenézek hátulról és látszik a ferde...persze ha a váz is el van csavarodva akkor ez becsapós...na meg nem szoktam eltekergetni az állító csavarokat, ha meg mégis akkor mindkettőn ugyan annyit tekerek.
Suzuki vagy Yamaha robogók főféknehgerét használjuk. Persze van aki spécibb dolgot tesz rá, de éppen a multkor sírta el magát haver, hogy az én fékem menyivel jobb :D, pedig neki Grimeka főfékhengere és valami Ducatiba való betétek vannak az MZjén. Nekem meg egy Yamaha robogó főfékhenger és 500forintos szürke betét a Zichy utcából :)
Amúgy az ETZnek elég jó a féke gyárilag is. Nem ezért cseréljük le, hanem a megbízhatósága miatt.
A fékmunkahenger viszont elég jó azt nem érdemes cserélgetni.
Ja és igen. Számít erősen milyen fékmunkahengerhez való a főfékhenger.
Ugye ez egy hidraulikus áttétel. Ezért ha túl nagy fékhez való a főfékhenger, akkor nagyon kemény lesz a fékkar, de nem tud a fékmunkahenger elég erőt kifejteni, vagyis erősen kell húzni. Ha kisebb akkor könnyű lesz húzni, nagyon erős lesz a fék, de elég puha is lesz.
Ezért mondtam hogy Suzuki, Yamaha robogó, mert ezek elég jól beválltak. És ha már főfékhengert cserélsz akkor tegyél rá fém fékcsövet, mert az MZ fékcsöve nem jó ezekhez, mert más a menet emelkedés. Ugye a fém fékcső pedig egyértelmüen azért jó mert az áttételezést nem módosítja mégis keményebbé teszi a féket, ezáltal precízebb, jobban adagolható lesz, ráadásul érzésre még erősebb is lesz a fék, mert nem a cső felpumpálására fordítod a kezednek a drága energiáját, hanem a fékezésre.
Mondjuk Binget nem akarok rátenni, mert fuvókát, síbertűt, tűszelepet sehol nem kapni hozzá, amivel szokott probléma lenni. inkább Mikuniban,, Keihinben, vagy Dellortoban gondolkozom, csak nem tudom,min van 30-as karbi. Az NSR-eken 28-as, a TZR-eken meg vagy 26-os, vagy az olaszokon 32-es. Krosszgépeken meg talán 80-aason van ekkora:(
Hát az én 125-ösömben 60 ezer volt, mikor 250-re váltottam, most haverom nyúzza a blokkot krosszmotorban, én 30 ezret tettem bele, de kuplungprobléma egyszer sem volt! A 250-es fogaskerekes megoldásaegy kalap sz*r a láncoshoz képest! olajban forgó duplasoros lánc szerintem az életben nem koptatja el a lánckerekét, a beverődés lehet a rossz, szakszerűtlen szereléstől, magától nem megy tönkre 30 év alatt sem:) Esetleg rángatást érzhetnél, ha a lánc nagyon nyúlott, de a 125-ös MZ kuplung bombabiztos:)
Akarom mondani a primer láncról kérdezek...
Nem tudom mikor térek már magamhoz...
ETZ125-ről érdeklődöm... :)
Na, az apróságokon itt már vitáztunk eleget, ezért nem mertem írni, hogy lehetetlen a 2 felömlő a 251-es ETZ-n, mert én csak a 250-es 17 lovast ismerem. Ahol a kipufogóval operáltak.
Bár nem tartom valószínünek, hogy faragtak volna egy 2 felömlős motort, de én már nem mondok semmit! :-)
A generátor témára meg pláne nem mondok semmit! :-)
Másik téma:
Nemrégiben vettem csatos karbit Bambitól! De a Futár boltban is kapható!
Szóval van, de valami távolkeleti cucc!
Elösször nekem ömlött bele a benzin, állítgattam, majd fúvókát és tűt cseréltem. Akkor jó lett, de nagyon megváltozik tőle a motor, alul több nyomatékot ad, de fordulaton hulla!
Túrázgatni viszont jó, de ne légy sportos! Meg kell gondolni, mert nem olcsó!
Sziasztok!
Korábban szó volt itt a primer lánckerékről.Van a blokkban kiverődés,de nem tűnik újnak.Lehet, h az előző tulaj cserélte azóta.
Arra lennék kiváncsi honnét lehet tudni, hogy megnyúlt-e annyira,h ki kell cserélni.
Csatost már nem kapsz max veteránbörzén, de az 30as. A bing jó. Tegyél rá olyat, de az meg nem olcsó. te tudod.
Hali! Milyen az a csatos karbi? Bing? 30-as? Én karbit akarok cserélni, csak az a baj, 28-asok vannak a japán 125-ösökön, 30-as tök ritka, de a 150-esem tapasztalatai alapján, melyre a 20! -as Bing (puch Cobra) karbi pont jó volt, ugyanúgy ment, csak a fuvókát kellett megbökni picit, rugásra indult, tökéletes alapjárata volt, meg 3-4 literes fogyasztása. Viszont a mostani 250-esé meg nem olyan jó, 140-es fuvókával nem akart menni, most 115-ösnél tartok, max. tűállással 3-4 ig lusta, 4ezernél meg kicsapja a forulatszámmérőt, 4. ben is megindul, most 145! a vége, 600-as Hornettel lett bemérve, a 100 kg alatt. A fogyasztása 6,5, ez miatt kéne bele másik karbi. Valaki próbálta már japán, vagy olasz karbival???
Mit az előző hozzászólásban is olvashatod tényleg csak a kipufogó más. A 251 elektronikus gyújtást kapott gyárilag bár volt már előtte 250-ben is ilyen verzió. Valamint a jól bevált csatos karbi a 4 lityis fogyasztással. Az is 251 gyári tartozék. 251-en más a váz, első lánkerék, hátsó kerék, tank, nyereg, deknik, középsztender. Rövidebb a kipuff és talán a hátsó lengövilla is más. Persze azért, mert a gép is rövidebb.
Nehogy már megint apróságokon menjen a vita javaslom, aki érintett, szedje le a szakirodalom link alól a: Hogyan tovább MZ? könyvet(ha esetleg nincs meg a polcon).
188. oldal utolsó mondat:
"A kisebb teljesítményű változanál a teljesítménycsökkenést a kipufogódob megnövelésével értél el."
Nem szeretném hogy egy hosszan elnyúló vita ismét fellángoljon, de a 190. oldal harmadánál a következő olvasható:
"Tekintettel arra, hogy a motor forgása közben a váltakozó áramú generátor és az akkumulátor közötti kapcsolatot nem szabad megbontani, megszűnt a gyújtás- és világításkapcsoló azon állása, amelynél az akkumulátor meghibásodása esetén a motorkerékpárt be lehetett tolni."
Természetesen az idézet a 250-es ETZ-re vonatkozik.
+1 kérdés!
ETZ 150-nek a karbija 24es/26os????
Hi!
(125-150)ETZ-re milyen gumit tegyek?
Heidenauból, vagy akár drágábból?
Kösz! $
Ha van akk nekem is küldjétek el, mongyuk már dolgozom rajta de azért jól jönne! ;)
Nem mondod, hogy csináltak 2féle ETZ blokkot, meg hengert!
Utoljára a TS volt 2 felömlős. Ezt meg 1990-91-ben gyártották, visszatértek a 70-es évekhez? Bár nem lehetetlen, de elég furcsán hangzik.
Egyébként itt van a gép ezen az oldalon: http://free.x3.hu/mz_motorkerekparok/
A típusok között az ETZ 251 touring
A 80-as évek elején a butított 250-es is 17 Le volt, (Az enyém olyan) de azon csak a kipufogót módosították.
Lásd MZ könyv!
A különbség az hogy a gyengébb az 2 átömlős, míg az erősebb 4! Azt nem tudom hogy kipúfogó különdözik-e!
Helló!
Én már túlléptem a fehér számlapos kilóméteróránál. Most lett befejezve, igaz még elég kezdetlegesen, plexiből a számlap, zölt háttérvilágítással, és saját matricázással. Már csak a mutatót kellene megtalálnom, mert azt nem tudom hová tettem :D
Volt 250-ből is "butított" változat!
Az enyém is ilyen, most a teljesítményadónál jól jön, mert az van a forgalmiban! :-)
Az egyetlen különbség a kipufogó.
Azt lecserélve megjön az izom!
Énn a faléces megoldást javaslom, vagy pedig a vizes kerékkel egyenesen tolást. Az előbbinél ne felejts el számolni a két kerék eltérő szélességével.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|