:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok. ha valakit érdekelnek etz cuccok hívjatok mert most bonntottam szét kettőt is. 06706394780
Sziasztok. ha valakit érdekelnek etz cuccok hívjatok mert most bonntottam szét kettőt is. 06706394780
Heló.Lehet az akkor nem 6 voltos fesszab,rossz a cimkéje.Egy másik boltban is próbálkozzatok meg 6 voltost venni.
Nem egy bonyolult szerkezet amugy ez a gyári elektronikus és nekem a gépem sokkal jobban teljesített vele főleg magas fordulaton. A szívás mindíag a jeladó mert mágnest nem tudsz forrasztani de az elektronikát(fekete doboz) össze lehet tákolni. talán még cikk is van róla itt a szocin. A jeladóra is vannak itt tippek de üzembiztosat nehéz előállitani ami bírja a nagy fordulatot is hosszutávon.
Aha!
A bekötésről vannak képeim otthon ha kell estleg el tudom küldeni annak akit érdekel bár a színeket lehet variálni.Nekem is kellett cserélnem vezetéket és sarut is. A jeladó működése sem kilovoltot sem kiloampert nem igényel(jól is néznénk ki).Három vezeték azért kell mert ő is kapja a 12 voltot(szar akksival vagy akksi nélkül nem indul)jelerősítéshez.
A fekete doboz pedig a a 12 voltot kapcsolgatja a trafó primertekercsén ami megint csak nem nagyfesz és nem nagy áram. Érdekesnek találtam hogy ennek ellenére agyonvág. Csak ugy tudom elképzelni ahogy az első hozzászólásban irtam. Bár inkább viccnek szántam, lemaradt a szmájli és igy akár komolyan is lehet venni, de ki tudja...
Más a trafók jelölése? Mire gondolsz? Szerinted milyen különbséget rejt a jelölések közti különbség?
En Trabanton ellenöriztem elektronikus gyujtast, könyv szerint. Ott is azt javallottak, hogy iktassam ki a trafokat, biztonsagi szempontbol. Azt hogy odaig eljut-e az impulzus, igy is lehet ellenörizni.
Ha igen, es tovabbra sincs szikra, akkor legalabb tudod, hogy a trafo a hibas.
Szinten Trabantos tapasztalat, hogy nem kellett mas trafo hozza, mint a mechanikus gyujtashoz. Aztan lehet, hogy az ETZ-nel nem igy van.
pandagyik:
Lehet, hogy csak rémtörténetek.
Még nem próbáltam ki senkin hogy agyonvágja-e. Inkább elhiszem azt amit a könyvben olvastam.
A trafó kérdésben sem vagyok otthon, de (szerintem) nem véletlenül más a két trafó jelölése.
A "fejszétverős" szösszeneted helyett(ami igazán "velős" volt, gatulálok), pedig leírhattad volna az eredeti kérdésre a választ.
sav20:
agyonvágós téma:: lehet hogy nincs igazam, de azért inkább légy óvatos, abból baj nem lehet.
Sajnálom, hogy csak ennyit tudtam...
Esetleg még akkor vág agyon ha úgy nézed meg az árramot mint a 9 voltos elembem szokás :-)
"Ja, azt olvastam az elektronikus gyújtásról, hogy AGYON VÁGHATJA AZ EMBERT szóval légy óvatos próbálgatás közben."
"Az elektronikus gyújtáshoz más fajta gyújtótrafó kell."
Ezek rémtörténetek!
Nekem trafócsere nélkül egy évig hiba nélkül üzemelt a gyári elektronikussal. Amire figyelni kell hogy nem szabad sokáig rajta hagyni a gyujtást de ez a megszakítosra is igaz.
Agyon meg akkor vág ha keze meg lába nő és egy ovatlan pillanatban szétveri a fejedet.
Ennyit az elektronikus gyujtás témához.
Bocsi nem olvastam el rendesen.Tényleg irtad hogy a csuszócsőből kihuztad.Azt hittem csak szimeringet akarsz cserélni.
Köszi, ha minden igaz holnap reggel kapok egy komplettet, de azért ha tudsz küldj már pár képet mailben.
frenky125@freemail.hu
Szia nekem van komplett jó állapotú főfékhengerem ára 8500-Ft ha érdekel írj .
Hali !
A csavar gondok megoldottak
simábban mint azt hinni lehettett volna
igaz furni -faragni kellet de a végén
magától kijött..:)
Eddig eljutottam. Arra vagyok kíváncsi, hogy - ha lehet - hogyan tudom mégjobban szétszedni. :)
Itt az oldalon a szerviz részben van leirva az Etz 250 telovillájának a szerelése.Szerintem a Ts 150-esnek a villáját ugyanigy lehet szerelni.Még az is elképzelhető hogy ugyanolyan.Ezt majd megerősitik itt a fórumon vagy megcáfolják.De az biztos hogy az alján van egy csavaranya amit ha egy csőkulccsal vagy amivel hozzáférsz,letekered akkor kijön az egész belseje.Óvatosan szedd ki a belsejét nehogy valami elguruljon.
Sziasztok!
Hogyan tudom szétszerelni a TS 150 (1981-es) első teleszkópját? Odáig eljutottam, hogy a felső zárócsavart kivettem, az olajat kicsorgattam, a rugót kivettem és a csúszócsőből kihúztam.
Ha valaki tudja, ossza meg velem az infót! Előre is köszi.
Szeva!
A trafónak adtam 12V-ot a 15-ös pontjára és a vékony zöldem is szikrázik ha testhez érintem.Pont tegnap este érett meg bennem a gondolat, hogy mi van ha a trafó megszakítósé.Ma intézek próbára egy másikat.Mégegyszer köszi a segítséget.
Eladó 2db 250TS 5 sebességes blokk szétszedve karburátorokkal együtt + egy központi tellós váz kompletten kerekekkel.
Ár megegyezés szerint, telefont ,ezüstöt vagy bármilyen dolgot ami érdekel beszámitok.
További infók :
szabadospeti@parisat.hu
Hi. irtam pár napja hogy eltört a fékmunkahengerem az etz-men.
Mivel nem nagyon találtam eddig olyat amin ne lenne átalakitás, és mivel kedvem sincs kiadni érte 15K-t igy kérdem hogy meg lehet e heggeszteni, valamint milyen áron csinálják az ilyet?
A hiba ugy néz ki hogy ahova belemegy a fékcső ott kb 1cm-re az aljától letört.
Egyik ismerősöm azt mondta nem lehet megcsinálni mivel ugyis befolyik heggesztéskor és eltömiti a lyukat.
Szerintetek?
Itt a kép hogy hol tört el. (Ahol a piros vonal van)
Oké, nem is jött semmi :D Mondjuk én is csak otthonról tudom kezelni a szóban forgó ímél címet...Akkor este.
Szia Sav20
Sajna, én elég amatőr vagyok a kérdésben.(viszont sokan vannak itt akik nem, szóval érdemes lenne még egyszer feltenni a kérdést, főleg mert az alábbiak egyáltalán nem szentírás)
És sajnos az enyémen kalapácsos a jeladó, mivel a HALLos tönkrement.
Csak annyit tudok(amit válaszoltak az akkori kérdésemre)(szóval igazából most más tollaival ékeskedem :) ),
hogy a 3 vékony közül a zöldé a jel a többi a jeladó tápja.
A fekete dobozt én így ellenőrizném:
Ha a vékony zöld vezetéket a testhez érintgeted, akkor szikráznia kéne.
Az elektronikus gyújtáshoz más fajta gyújtótrafó kell.
Trafóhoz még hozzá kell kötni a 12 voltot is ( Nem ezt felejtetted el? ), de nem tom fejből hogy melyik csatlakozóra.(ugyanoda, ahova a régi gyújtásod pozitívja volt)
Ja, azt olvastam az elektronikus gyújtásról, hogy AGYON VÁGHATJA AZ EMBERT szóval légy óvatos próbálgatás közben.
hát, ez minden amit tudok így hirtelen mondani
bocs mindekitől a hosszú regényért...
bocs mégsem, munkahelyemről nem megy a levelezési protokol, csak este fog elmenni
Keri, én szívesen segítek, elég komoly fotógépem is van, meg egy tartalék csatos karbim, amit lehet fényképezni. Keress meg privátban, ha érdekel a dolog. Újpesten vagyok.
nem kell tartani, megmondod, hogy most lett átfestve
műszakin elvileg beírják a változtatást, de gond ott sincs
hogyne lehetne
olyan úszót vegyél aminek a szárai domborítással merevítve vannak, mert a sima lemezes az nagyon könyen elállítódik, és nehéz beállítani, ráadásul gyakran felakad. A merevített az jóval stabilabb és nem kell állítgatni mert megelelően van legyártva.
nem követtem végig a csavaros történetet de mi a probléma? Imbuszt sikerült elnyalni?? az ügyes :) dobd ki azt a kulcsot amivel csináltad.
A menetkiszedő szerintem belekap az imbusz fejbe előfúrás neélkül is.
hagyományos csavart pedig ütve csavarhúzóval lehet kiszedni akármilyen elnyalt feje van, de ha puha imbusz csavart használsz akkor oda is jó lehet ez a szerszám (szervizeknél fellelhető, amúgy elég drága)
Ha hozzá lehet férni a fejhez akkor egy csípőfogóval keresztbe meg lehet erősen fogni a fejet és a fogantyúknál fogva ki lehet csavarni (jóval nagyobb erőkar van így mint egy sima csavarhúzóval)
A lefúrás az a legvégső ha már tényleg nem jött semmi.
Nincs valakinek kedve MZ karbiról néhány fotót készíteni a cikkhez? NEkem nincs időm. Persze olyan csinálja aki ért egy picit a fotózáshoz, mert kiégett bebukott nem látszik semmi, csupa zaj, rosszul bevilágított képpel nem lehet mit kezdeni.
A szükséges képek:
-Karbi mindkét oldaláról jó minőségben, hogy a részletek látszódjanak
-leszedett úszóház lógó úszóval általános és tűszelepről egy közeli
-fejreálított karbi úszóval általános és tűszelep közeli
-úszóház, úszó szemből (a fúvókák érdekelnek)
- kiszedett úszóval ugyan ez
-az úszóról lehet egyet, hogy szemléletesen látszódjanak a nyelvecskék is.
- karbi torkon keresztül a félig felhúzott dugatyú
-kiszedet súbertű biztosító lemezzel
a cikkben természetesen a fotós nevét is feltüntetem, és nem lesz felhasználva az összes fotó
Sziasztok!
Van egy eladó 250-es ETZ-m. 1987-es évjárat. Tavaly óta nem használtam, előtte gond nélkül működött (vettem másik mocit és az MZ azóta áll).
A műszakija májusban lejárt, amúgy a papírjai teljesen rendben vannak.
Kell bele egy új akksi és a km óra spirál is cserés, de a gumi belsők, a láncszett, az üléshuzat és még 50 apróság új rajta. Adok hozzá elég sok apróbb alkatrészt is teljes oldal és topcase tartó konzolt, háttámlát stb...
Budapesten lehet megnézni a motort.
Az irányár 45 ezer forint, de ez alkuképes. A 06-20-3989549-es számon lehet érdeklődni egész nap!
Üdv.
Tamás
Köszönöm a segitséget majd elválik a dolog gondolom ijennél mindenkinek a haja égnek áll.Gondoltam az imbusz az tán könnyebb bár annak a tetejét kell ugy is szét furni hisz ahol fogja az a blokkban van am a dekniben van az csak egy furat.Anál érdekesebb pedig kézzel lett azelött meghuzzva s már volt is párszor levéve..
Gondolkodtam neked van több igazad.Érdemes megpróbálni a csavarkiszedővel.Végül is nem egy összerohadt,rozsdásodott csavarról van szó.Valószinű agyontépve sincs cak épp a feje lett elbaltázva.
Őszinte legyek?Nekem még szinte sosem sikerült pont középen és merőlegesen kifúrnom csavart.De használtam már csavarkiszedőt is és meg kell mondjam nem sokat ér szerintem.Azért irtam hogy valószinű a sima csavarnál ugy el fog menni félre a fúró(vagy eltörik)mint annak a rendje.Az imbusz az talán szépen megvezeti ott nem lesz gond.A fejlefurással legfeljebb elbarkácsolodik a dekni.Viszont ha félrefúr a fúróval, lehet hogy a blokkfélnek annyi.Márpedig a csavarkiszedőnek te is tudod kell mélység.
OK, de nem mindegy, hogy a fej lefúrásával próbálkozol, vagy egy 2,5-3 mm-es luk kifúrásával. Ha más fúrtál le fejet, tudod, hogy a legritkább esetben sikerül azonnal teljes egészében, és ilyenkor rendszerint az alatta lévő felület is sérül. Ha nem megy a kiszedővel, még mindig lehet barbárkodni.
A csavarkiszedő szerintem itt nem igazán jó.Hiszen annak is elő kell furni és akkor ugyanott van amit javasoltak neki.Persze megpróbálni meglehet.De fúrni ott is kell.
Az imbusszal talán nem lesz gond,de a sima csavarnál igen.Egy jó pontozóval üss egy jó kis pontot a közepébe és mindenképp kicsi fúróval kezd.Elég ha csak annyit belefursz mondjuk egy 3-as furóval hogy az már megfelelő központot csináljon a 6-os furónak.Utána lefurod a fejét mint ahogy már elözöleg javasolták.Azt jöhet a fogó.Egyébként az imbuszt véletlenül nem belevaló szerszámmal próbáltad?Elég fura hogy egy jól megfogható csavarfajta ne engedjen.Na mindegy nem cseszegetésnek szántam hiszen meg van a te bajod anélkül is.Ha sikerül az akciód javaslom továbbiakban az imbuszcsavart.Én is kicseréltem mindegyik oldalon a régieket imbuszra.Sokkal jobban meglehet fogni.Attól meg ne pánikolj hogy véletlenül elbaltázod a deknit.A vaterán találsz olcsón.A lényeg hogy a csavar kijöjjön valahogy a blokkfélből úgy,hogy a menet ép maradjon.
Mielőtt ész nélkül lefúrnád a fejét, nézz körül a helyi barkácsboltban "törött csavar kiszedő" készlet után.
Kösz!Bár én is gondoltam valami ijenre
mondom sehogy se akart meglazulni
hu de bosszantó hogy tök sima ügy lenne
azt semmi..
A kifurásnál nem lehet az hogy a deknibe belefurok??kösz
Ma voltam vizsgáztatni a masinát a Mozaik utcai KF-vizsgahelyen. Szerencsére nem kellet integrált vizsgázni, így 4650-ből kijött a sarc.
A színnel nem bíbelődtek, (pedig lehetett volna), a féklámpát megcsinálhattam "menet közben", mert kontaktos volt a zizzó kicsit.
Szóval normálisak voltak, ez már régesrég nem az a rettegett önkényeskedők otthona, mint amilyen volt 10 évvel ezelőttig.
Ráadásul sikerült összefutni egy 250-es simsonos bácsival, aki odaadta egy körre a gépét a vizsgája után.
Jó hangulatban távoztam :))
fogod a csavart ha hozzáférsz és két oldalt csinálsz bele mondjuk egy hidegvágóval 2 bemetszést aztán elkezded óvatosan ütögetni. Ha ez sem megy akkor ucsó esetben marad a kifúrás.
2 lehetőséged van.
1: kifurod a csavart teljesen de akkor utánna számolj rá hogy ujra mentetet kell vágni majd a blokkba, és ha tul nagyal furod könnyen elbukhatod
2: Ezt ajánlom én is.
Szal megpróbálod csak a csavar fejével megegyező nagyságú furóval "lefurni" a csavar fejét. Ekkor a csavar szára bennemarad, de a dekni már lejön és utánna már fogóval ki tudod szedni a csavart. És nem sérül a blokkba a menet se.
Nagyon köszönöm az e-mailokat, remélem ezekkel helyre tudom tenni az elektronikát!
Az elsőszériás alatt a "nem peregyes"-t értettem, aminél a kmóra a lámpafejben van és nincs fordulatszámmérő.De ahogy néztem, a fordulatszámmérő amúgysem zavar sok vizet :)
Szóval köszönöm mindenkinek, a végeredményről tudatlak titeket!
Miután leszedted a polírozandó alkatrészeket, türelmesen járd a környéket, amíg találsz egy GÉPI POLíROZÁS cégtáblát. :)
Bővebben!
Nagyon köszi a segítséget!Visszalapoztam,a felső 3 vezeték bekötése stimmel az enyémen is mégsincs szikra. Megtennéd, hogy az alsó 3 bekötését is leírod, bár attól tartok, hogy az is jó és a fekete dobozzal van gáz, nemrég vettem használtan ezért ez is benne van a pakliban.
hogy tudok hatásosan polírozni??úgy hogy télleg nagyon szép legyen utánna h lássam is szinte magam benne olyan polírra gondolok.mit tegyek?
sziasztok isnerösöm vett egy 6v fesszebájzot a mz-re elötét elenálás is rajt van mégis rengeteget tölt nem szabájozle pedig már ki is cseréltettük a boltban másikra.(10-04v ammiket tölt) nem tudjátok mit lehetne csinálni vele vagy valahogy lejjeb szedni az áram erösséget?? segitsetek minél haamrab mert 31.-én mennék mocsára motoros találkozora. köszy elöres is
sziasztok isnerösöm vett egy 6v fesszebájzot a mz-re elötét elenálás is rajt van mégis rengeteget tölt nem szabájozle pedig már ki is cseréltettük a boltban másikra.(10-04v ammiket tölt) nem tudjátok mit lehetne csinálni vele vagy valahogy lejjeb szedni az áram erösséget?? segitsetek minél haamrab mert 31.-én mennék mocsára motoros találkozora. köszy elöres is
Hali!A jobb oldali oldal dekni-t
akartam leszedni csak az a gáz hogy van
1 imbusz s a másik sima csavar s sehogy
se birom leszedni mert a fejük teljesen
galyra van mennve s nem tudom meglazitani majd megszakadok akkor se...
hogy tudnám leszedni frankó modon???
Zsivanyka pont ugy volt ahogy irtad.Minden plussz költség nélkül visszahelyezték a forgalomba.Most már minden okés a gépemmel.Van forgalmim.
Szia! Vizsgaállomástól függ. Nekem nem fogadták el, a vizsga idejére (a tudtukkal) kénytelen voltam felszerelni egy megfelelő színű tankot és idomot, majd a vizsga után vissza az egészet.
Rendőrt kettőt kérdeztem a dologról, ők nem foglalkoztak volna vele az igazoltatásnál.
http://szocimotoros.hu/hu/szerviz/49
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|