:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hát ez nagyon jó, akkor lehet a fesz. szab. sem működik már jól gondolom. de nyilván innentől kezdve már méricskélni kellene a dolgokat. és "DF" ponttal mi a helyzet?
Igen. Ki kell kötni, az elektronikus szabályzóhoz, mert vagy a szabályzó, vagy az ellenállás füstöl le.
Sziasztok!
6v-os elektronikus indexrelé kellene nekem Ts-re, ha jól tudom bizonyos Sub-ee csinál ilyesmit. Van neki elérhetősége? Tapasztalatok?
Köszi: L.
Sziasztok!
6v-os elektronikus indexrelé kellene nekem Ts-re, ha jól tudom bizonyos Sub-ee csinál ilyesmit. Van neki elérhetősége? Tapasztalatok?
Köszi: L.
Üdv urak!
Most egy kis elektronika:)
Elektronikus feszültségszabályozó (6 V-os magyar feliratos fehér címkés) használata esetén valóban nincs szükség a gyújtás állórészén található ellenállástekercsre?
(a gépet - TS 125 - egyébként úgy kaptam, hogy rajta volt, történetesen feketére égve, de be is volt kötve, azóta vettem új tekercset)Jelenlegi szituációban a töltésjelző lámpa nem világít, amikor a gyújtást ráadom, se tekerccsel, se nélküle. A tekercs alatt lévő saruról induló vezeték egyébként a fesz. szab. "B+" pontjába megy, a "DF"-en meg nincs semmi.. köszi, ha foglalkoztok a gondommal!
Köszi a tippet, megpróbálom majd ezzel!
Köszönöm szépen,hogy időt szántatok a problémám megoldásàra!
Valamennyire melegedhet. Csekély szikrázás mindig van a kommutátor és a keféket között.
Ha rendesen meg van tisztítja a kommutátor és nem üt, a felülete sima, nagy baj mar nem lehet az ebből származó melegedésből.l
Szia Árpád! Tegnap nekiugrottam megint az Mz-nek. Amit először megnéztem a szénkefe volt,amiből a múltkor zsír újat szereltem be.Hát igazad lett,a vezeték ami bele van építve,ki volt lazúlva.Na raktam helyette egy régit,amiben stabil a madzag és az össze vissza szikrázás meg is szűnt.Mostmár csak a kefe és a kommutáror között làtszik némi kis szikra.Cseréltem még feszszabot,megtisztítottam a kommutátort,néhány helyre forrasztottam új sarukat.Tölt is ahogy kell,de a kefetartó még mindig melegszik valamelyest.Az új szénkafét is ez a melegedés nyírhatta ki,persze most nem olyan mértékű mint azelőtt.Megengedett e , hogy valamennyire melegedjen,vagy hidegnek kellene lennie? Hosszabb úton nem volt időm kipróbálni,kb 10 km-t mentem,addig működött rendesen. Mértem ampert a kefe vezetéke és a test között olyan 13-14 körül mozgott 3ezres fordulat felett.
Ütve csavarhúzó:
http://tomnerszerszam.hu/spd/4112FR/UTVE-CSAVARHUZO-KLT
Nem tudom milyen a linkelt, valószínűleg gagyi, mert én dupla ennyiért vettem márkásat, de ezzel mindent ilyesmit ki tudsz szedni kényelmesen.
Sziasztok!
Egy cseppet egyszerűbb kérdés:
Váltó oldali dekni (Ts 125) annyira rá van gyógyulva a blokkra, hogy mozdítani sem tudom. Csavarok rozsdásak,nagyobb erőlködésre némelyik feje már deformálódik. Ötletek? / nyilván melegen talán mozdulna de nem igazán van lehetőségem járatni a gépet---> kézi gázégővel? :)/
A megszakítás sebességét iletően alighanem igazad van. Én is azt mondtam hogy vagy nagy feszültség, vagy megszakítás kell a szikrához. A vagyból következik hogy ekkor kevés is elég. Ezért mondtam hogy jelen esetben valami mozog. Ezzel persze nem a forgó részre célzol. :)
Valami olyanra aminek nem kellene mozognia. A kefe szikrázása ha szén szikrázik alul, természetesen attól van hogy nem tudja követni a kommutátor mozgását, elszakad attól. Vagy a kefe szorul illetve rövid, vagy a forgórész üt túl nagyot.
Ha valami a tartóban szikrázik akkor vagy mozog a tartó, vagy a grafithoz rossz a hozzávezetés.
Ha cserélve volt az állórész tartóstúl akkor az nem lehet. Ha a kefe is cserélve volt akkor az se. Ha főtengely se üt jobban mint előtte és a kommutátor is rendben van és tiszta is akkor már semmi általam ismert ok nem áll fent. Akkor valószínűleg be vagyunk csapva. Vagy kizártunk valamit ami nem lett rendbe téve, vagy a hiba leírása volt számunkra megtévesztő. Vagy valamire nem gondolunk, de az nem valószínű.
Meg egyszer össze kellene gyűjteni mi lett cserélve, de pontosan. QPl hogy a kefe cserélve lett e az állórésszel, hiszen annak a része. Utánna sötétben megnézni hogy hol is szikrázik ami szikrázik.
"...A levegő atutesii szilárdsága kilovolt milimeterenkent. Ha jól emlékszem. ..." - jól emlékszel, de ennek a kefe szikrázáshoz nincs semmi köze.
"... Szik rázni valami áramtól nem tud, oda vagy feszültség kell, vagy vagy a gyors megszakítás kor tud a keletkezett végek között szikra lenni. ... " - tévedsz, minél "lassabb" a megszakítás és minél nagyobb a megszakításkor folyó áram annál intenzívebb szikra keletkezik, nem kell hozzá nagy feszültség!
15 wattos izzókat tettem be, ezekkel is ugyanezt csinálja, illetve végigreszelgettem a csatlakozókat, igaz a gyújtáskapcsolót még nem volt időm megnézni. Töltéshibára én is gondoltam, de sajnos nincs honnan kölcsönalkatrészt szereznem,van esetleg más módja, hogy kiderüljön ez-e a probléma? Egyébként helyzetjelzővel remekül működik, csak unalmas menet közben le fel kapcsolgatni a világítást.:)
Köszönöm az infókat,ha valami eredmény lesz írok.
Köszönöm az infókat,ha valami eredmény lesz írok.
Igen, okozhatja. De okozhatja gyenge töltés is. Ami eredhet generátor és feszszab hibából is. Nekem annak idején azért csinálta mert lecsúszott az egyik fázis a generátorról. Jól ki volt tágulva a saru. Igaz akkor 2500as fordulatnál a gyújtás is akadozott.
Az aksi csere nem hiszem hogy segítene.21 wattos index izzóknál a legtöbb relé még világítás nélkül sem megy álló motornál. Nekem is be kellett indítanom az ETZt a vizsgán hogy nézhessék az indexet. Pedig jó volt az aksi. Persze lehet kisebb izzot teni az index be, de akkor rosszul látszik. Legalábbis az ETZ indexnél. A Jawa szerintem jobban látszik, abban elmegy a 14 wattos is
Merj áramot a biztonság kedvéért.a műszert a dinamo plussz kimenete és az onnan levett vezeték közé kösd. 10Anél nagyobb nemigen lehet felkapcsolt világitásnál sem. Ellen őrizd a szenkefét. Nézd meg hogy a vezeték jól csatlakozik e a grafithoz. Azt is nézd meg hogy a kefe nem szorul vagy lötyög a tartóban. Nézd meg hogy a kommutátor eléggé tiszta e. Megmérheted a feszültséget is, bár az nem hiszem hogy játszana. Az aku sarkán kell mérned. 7.2 voltának kell lennie még max fordultnál is. Alapjáraton persze kevesebb lesz.
Üdv!
Álló motornál felkapcsolt tompítottal nincs indexem. Szerintetek okozhatja ezt eloxidálódott csatlakozás? Relé cserélve, akku cserén gondolkodom, de eltérő tanácsokat kapok.
Na akkor holnap folytatom a hibakeresést.Elég tanàcstalan lettem de átnézek megint mindent.Mérnék is de nem tudom minek mennyi értéket kell mutatni.
Én soha nem tudok minden hiba lehetőséget kizárni. A valóság nagyon gonosz, sokszor más törvények irányítják mint amiket én ismerek. Ráadásul amit tudok, azt se mindig tudom, néha ez jut az eszembe, néha az. Mar régóta megelégszem azzal hogy a dolgok nagy részét értem, meg tudom magyarázni. Mindent úgyis csak az Isten tudhat. Ha van. Én elbarkacsolgatok így is, sokkal többször sikerül valamit megcsinalni mint nem.
Viszont jelen esetben valószínű hogy valami nem olyan mint a,milyennek gondoljuk. Vagy a cserélgetésnél valami mégse lett cserélve, vagy a jelenség leírása félrevezető számunkra. Pl a szénkefe tényleg cserével lett e, vagy mégiscsak az a felvetés helyes hogy a hozzávezetés rossz.
Tényleg látni, méregetni kellene saját kezűleg, szemüleg.
Tudod én egy kicsit Doktor House-os hozzá állású vagyok. Csak azt hiszem el, amit én ellenőriztem, de azt sem mindig :)
De a logika egyszerű. Ha kizártunk minden lehetséges hibaokot, és a hiba fent áll még mindig, akkor valahol tévedés történt, valamilyen tényező kimaradt. Távolból mi csak az elmondott tényezőket tudjuk figyelembe venni, de ha ellentmondás van, akkor a leírást adó téved.
No, még eggy indok miért jawazok. :)
De ha nincs gyárilag, akkor nem is lehetnek túl nagyok a tüskék a feszültségen.
Akkor viszont a halál tudja így látatlanban hogy mitől szikrazik még a kefetartó is. Szik rázni valami áramtól nem tud, oda vagy feszültség kell, vagy vagy a gyors megszakítás kor tud a keletkezett végek között szikra lenni. A levegő atutesii szilárdsága kilovolt milimeterenkent. Ha jól emlékszem. Talán a kefetartó mozog, vagy rosszul érintkezik valami a szén és a kivezetés között.
TS-en nincs kondi....nincs is más rajta mint izzó :)
Járművillamosság szerelőnek nem kéne hogy gondot okozzon, de egy elektroműszerész is megteszi.
TS elektromos rendszere egyszerű, jól hozzáférhető, és van hozzá doksi.
Gyárilag rajta szokott lenni a motorokon. A jawamon a kormány nyakon van, a többin nem emlékszem hol. Az ETZt talán a lámpával., vagy feszszab mellett.van amikor gondot okoz a hiánya, van amikor nem. Biztosabb ha megvan és jó.
Akkor ez egy utòlagosan beszerelhetô dolog.Én meg azt hittem valami gyári dologra gondolsz.
Nem csak a megszakitonal van kondi. A táp feszültséget is illik szűrni. Ha nincs kondi az aksi nem minden esetben tudja a dinamo által gyártott feszültség tüskéket leszedni. Azért vannak tuskek mert amikor a szénkefe az egyik kommutátor csíkról a másikra megy egy pillanatra nem érintkezik, ilyenkor az onindukcio jókora feszültséget kelt. Igaz nagyon rövid időre. Emiatt az izzóknak általában nem árt meg, de máshol gondot is okozhat.
a szénkefék meg újak,mert a régiekben meglazult a vezeték a melegtôl.
Ja,szakértő szemmel Fehérgyarmaton lehetne ránézni,de gondolom a fél ország választ el bennünket.Az itteni villamosságszerelők meg motorral nem foglalkoznak,hátmég egy Ts-sel.
Ezeket a 3,5voltokat a gyújtáskapcsoló saruin mértem 0-ás kulcsállásnál.Az akksiról jövő piros vezetékben megvan az a 6,valamennyi és gyújtáson a többiben is megvan,csak gyújtás nélkül is mutatnak 3-mat.Ez normális? Kondim meg nincs,mert jeladòs a gyújtásom.De a töltéshez nincs is köze.Kb 5 éve újitittam fel a gépet,vázfestéstől az utolsó csavarig.Igaz a vezetékek a règiek.
Nem lehet hogy a gyújtáskapcsolóban van valami hiba szerintetek?
Lehetne, de azt írta, cserélt kefét, tartót álló résszel együtt. Csak nem talált kettőt azonos hibával...
Ne légy felforgató elem, ha a hivatal azt mondta rám hogy egyszerű őr vagyok, akkor az úgy is van. Még villanyszerelő segéd nek sem találtak alkalmasnak. És nekik mindig igazuk van. :D
A 3.5 volt fordított jelenség miatt is előfordulhat. Nem hogy zárlat, elvezetés van, hanem akkora valamelyik fogyasztóhoz vezető madzag ellenállása hogy fogyasztón mar csak ennyi esik. Ha véletlenül csak a gyújtás nincs rajta, de az első vagy a hátsó lámpa világít.
Tényleg ráférne a mocira egy szakértői szemmel való átnézés. Így látatlanban egy csomó rossz , oxidos kötést jósolok, akár egy két átvezetést is.
Nem lehet, hogy a szénkefe vezetéke nem érintkezik rendesen a kefével, és a rugón keresztül folyik az áram?
Ne higgy neki, villanyban nem laikus, oktatta is a témát :D
Inkább 6V-nak kellene lennie, hiszen azt kapcsolja a gyújtás kapcsoló. A 3V az gyanús, hogy valahonnan szivárog az áram.
A műszerizzók szeretnek zárlatosak lenni, vagy valahol kikopott vezetékszigetelés...nagyon sok minden lehet, tényleg logikusan a rendszert mérve kéne hibát keresni, de ez látatlanban nem megy.
Mindenesetre ha mindent cseréltél és a hiba nem változott, akkor valószínűsíthető hogy ott van a hiba amit nem cseréltél, vagy rosszul kötöttél be valamit.
Én ma is őrködök,holnap meg tüzet oltok,ha lesz! Sorstársak vagyunk akkor félig! :) De ebben az áram dologban meg laikus is vagyok úgyhogy akkor már majdnem teljesen.:)
Na ittvagyok újra! Az a helyzet,hogy állórészem van kettő,forgóm vagy három,cserélgettem én már mindegyiket. Volt olyan,hogy a forgó beleért az állòba.Na addig variáltam amíg szerintem már nem ért össze,na az maradt fenn.Az nem e lehet,hogy picit ezek is összeèrnek,csak nem látszik,hallatszik? Ha összeér az milyen jelenséget produkál àramilag?Ja meg a másik: a minap beszereltem egy digitális voltmérőt pont azèrt,hogy folyamatosan lássam van e tőltés és ne kelljen nindig az oldalát leszedni,meg vinni magammal a multimètert.Ennek a bekötése közben vettem észre,mivel méregettem a gujtáskapcsoló saruit,hogy hova kössem a műszert,hogy néhány sarunál álló motornál gyújtás nélkül is van 3,5 volt.Ez normális?
Az allorész cserét kétszer írta, a forgórészt egyszer. :)
Én is laikus vagyok. A kozfoglakoztatási szerződésem szerint egxszerű őr. :D
Amúgy alighanem igazad lesz, valami más amire nem gondolunk így távolról.
Pedig hála a sors kiemelt figyelmének irányomba, igen sok hibát láttam már rövidke pályafutásom alatt. :)
Amúgy itt is tök más lesz a hiba, amit a személyesen mérnél gyorsan rájönnél, de laikus nyilván nem tud rendes hibaleírást adni.
Menet zárlatos forgóresztöl tud szik rázni a kefe tartó? A menetzarlattól csõkken a feszültsêg.
Ráadásul cserélt forgórészt. Figyelek! :D
Akkor logikusan a forgórész menetzárlatos.
Rá kell mérni a kommutátor és a fém test közé zárlatmérővel, persze a szénkeféket csatold le előtte.
Lassan kizártuk a mechanikus hibákat, a szénkefe tartó hibáit is. Az áram ne lehet a ludas mert akkor mindkét kefe égne.mivel pont egyforma áram folyik rajtuk.
A feszültségek nem egyformák. Egyik földön van, azzal semmi gond. A másik viszont szikrazik, melegszik. Normál feszültség nem üt át jó kefetartón. Most kellene egy valódi és jó jármű villanyász. A kommutátor miatt vannak feszültség tuskek.csak kérdés elég nagy értékűek e ahhoz hogy átussenek. Ha igen akkor az a baj hogy rossz a kondenzator ami a feszültséget szűri, vagy rossz a hozzávezetés, valahol oxidos valamelyik érintkező. Meg próbálhatsz közvetlenül a dinamora kötni egy kondít. Olyat amilyet a megszakitóra is kötnek. A plussz mínusz közé.
Lassan kifogyok az ötletekből. Egész érdekesnek kezd látszani a dolog.
teljes állórészt cseréltem,így is ugyanaz a jelenség.
Akkor alighanem meg van a bűnös. Nem túlságosan sűrűn szokott szik rázni a kefetartó.a mínuszos mondjuk nem is igen tudna, mivel az földön van. Próbáld meg kicserélni a tartót. Bár lehet hogy egy kis tisztogatás is segít. Néha rá tud égni valami, aztán vezetget minden felé.
persze üt a forgórész, de eddig is ütött,mégis töltött szépen vagy öt éven keresztül.A főtengelycsapàgy jó és nem is a főtengelyre függőlegesen lévő szénkefe ég el,hanem a màsik,amelyiken a pozitív töltés jön.A minuszosnak semmi baja.De ha nyújtok is a rugón egy kis ideig jó csak,mert a forrósodástól megint összeül.Világìtással meg méghamarabb megadja magát.De szereltem már sötétben is,akkor meg szabályszerűen azt láttam,hogy a szénkefetartóról össze-vissza ugrál a szikra! Na lecke feladva.
A feszszabtól nem igen éghet el a rugó. Nem lehet akkora áram. Én továbbra is az ív húzást látom esélyesnek. Mivel cseréltél mindent, kizárásos alapon a főtengely vagy annak csapágya a gyanús.
Ott nem ion vándorlás van? Itt az biztosan nincs, a szénen csak nem másznak át a fém ionok. :)
Azt szinte biztosra veszem hogy az egyik kefénél nagyobb az ív, ezért ég el. Csak az a kérdés miért nagyobb. Ha látnánk a jószágot szerintem percek alatt kiderítenénk mi a bibi. De így csak találgatni lehet mivel nem típus hibáról van szó.
Szia! Nekem ugyanez a problémàm. Már egy hónapja küzdök a szènkefèvel nemkem is elégeti a rugót és elmegy a töltès. Àllòrèszt forgòrészt szénkefét cseréltem,feszszabályzót is persze semmi garancia rà,hogy jobb mint a régi,mégis elèg a rugó a szénkefénél. Ha rájöttél a hibára írd meg légyszives.
Ja, én is, ezért nem is mondtam semmit :)
Viszont hegesztésnél a katód jobban fogy az áramirány miatt, itt nem lehet ilyen?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|