:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Üdv!
Nah akkor ennek a fószernek meg is adhatod az elérhetőségét ha megkérhetlek rá, mert a /1-esem majd megy "restaurálásra" mélcímemre ha elküldöd azt nagyon megköszönöm!
Hello!
Ha van valakinek jó állapotú eladó króm eslő sárvédő ETZ-re akkor írjon, én ilyet keresek.
Nem én csináltam, de tényleg jól fest. Ts 125-re is fel lehet rakni, bár ott a qplungdeknibe is komolyan bele kell faragni és az lehet, hogy nem köszöni meg.
Azt nem tudom, hogy érdemes-e. Ha nagyjából akadálymentesen tudsz a géppel közlekedni, akkor felesleges dolog.
Felkerült az a fotó is, ami a kimarást mutatja.
Jól látszik róla, hogy a közdarab alja szerencsére még jóval, akár 5mm-rel is vaskosabb lehet, ha lejjebb megy a maró. És az is szerencsésebb lenne, ha a közdarab aljában lenne ezen túl még egy lépcső is, hogy így a csapágyházra fel tudjon támaszkodni a közdb.
A generátor rögzítése valóban nincsen még megoldva, de ez részletkérdés. Szerencsére a közbetét és a blokk között a külső átmérő környékén meglehetős távolság van, így bármilyen, a célra kialakított, külső, "ácskapocs" alakú összefogató odacsavarozható.
Felhasználhatók az állórész vasmagját az alu öntvényhez rögzítő 3db 4-es csavarka menetes furatai is hasonló célra, igaz ez gyengébbnek, de egyszerűbbnek tűnik.
A közdarab felfogató furatok úgy vannak kialakítva, ahogy írtad. Arra figyelni kell, hogy asszem ott megy valami olajelvezető rés, abba nem jó belefúrni.
Egyébként kipróbáltam főtengellyel is, de a fotózáskor nem került elő a próbához méret alá köszörült lógó főtengelycsapágyam, így a tengely inkább lemaradt.
Természetesen érdekelne.Légyszi küldd már el emailben.Ha djvu akkor nem is lehet nagy terjedelmű.
Hello levendel!
Még mindig érdekel a krómlemez meg a gumi, de már írtam is levelet az email címedre.
Köszi Levendel.Valami ilyesmire gondoltam én is annak idején csak az zavart hogy az alsó része a közdarabnak olyan vékonynak tünt elméletben.Tudod ezt irtam is annak idején.De a képekből itélve nem is rossz.Még lehet hogy a télen szétdobom a blokkot ujra ez miatt.Az viszont nem látszik illetve nem derült ki számomra hogy a generátort mihez fogatod?A közbetéten nem látok helyet a generátor csavarjainak.Egyébként szép preciz munka.Mégegyszer köszi.Ha esetleg még arról is tudnál képet küldeni amin az látszik hogy a blokk hogy lett kimaratva annak érdekében hogy beférjen a közbetét azt megköszönném.A 4 felfogató furat közül 2 gondolom a régi dinamó helyére 2 pedig új fúrt lyukba kerül ugye?
Szép munka. Nem lehet ilyesmit csinálni TS125-höz?? Nem mintha nem lennék megelégedve a 6volttal, de tudjuk h sok szempontból jobb a 12. Csak kérdés h érdemes-e pénzt és időt szánni rá. Szóval ha lehetséges, megéri- e?
Köszi
gab
Nagyobbra cserélés miatt megválnék 250es Etz-mtől. Van rajt egy pár extra mint, egyedi űlés, túra plexi, fehér számlapos műszerek kék ledes háttérvilágítással. Új hátsó gumi van rajt, új fényszóróval, elektronikus gyújtással,300ccm, friss műszakival, sok alkatrésszel és egy plusz komplett blokkal. Ha érdekel írj és megegyezünk.90000ft irányár
A rendszer szórakozik. Triplázza a hozzászólást és másnak címzi. Főként zsakfosnak ajánlottam a TS 250 12V-osításhoz szükséges közbetét fotóit.
voltam mások motoros boltba is ott azt mondták hogy valami Cseh cuccot tesznek bele 12000-ért. Azt úgy voltam vele hátha az Iván nem b... át és odaadtam neki hogy 12000-ért rakassa bele a "gyárit"! Lehet hogy tud ilyet szerezni az öreg, mert sok cuccot előkapart már amit nem hittem volna. Hátrament a műhelyébe keresgélt egy kicsit, és hozta a kért alkatrészt. Alapos munkát végez, ha ott csináltatod a motort, nem az van hogy ezt, meg azt cseréltem ki, hanem oda is adja a rosszat, ezzel igazolja hogy tényleg kicserélte, nem csak mondja!
Az akkumlátoron sem tudod megmérni a töltő feszültséget menetközben?
Hát pontosan nem emlékszem, de egy jól feltöltött, jó állapotu akku 6egész valahány tized körül van.
Az 5.88V az lehet a lemerüléstől vagy csak kezd fáradni a lemerítgetéstől, de mindenképpen használható szerintem..bár a töltési áram érdekes lenne a pontos diagnózishoz.
Menetközben ha van töltés akkor ezzel már gond nélkül működnek a dolgok.
Ez azt jelenti, hogy 2000-es fordulat felett már egy gyenge akkuval is bírnia kell a terhelést, alatta előfordulhatnak olyan problémák mint amiket leírtál.
Jó, töltött akkuval nem okoz gondot az ha nincs töltés. Nekem 1500-as fordulat alatt gyullad ki a töltéslámpa, de mechanikus fesszabbal alacsonyabb fordulatig bírja, mert a félvezetők ellenálása sajnos levesz egy picit a gerjesztő áramból a mechanikus kapcsoló pedig nem. De gyakorlatban ez nem okoz gondot, mert 3000 fölött kell használni.
Pontos értékek még nincsenek arról hogy menyivel tölt mert ez a szar elektronikus multiméter megzakkan tőle, ezt csak a régi mutatóssal lehet ami csak a szomszédnak van, de ma még nem láttam őt. Az elkövetkező pár napban meg nem leszek itt ahol a motor van, úgyhogy addig pihen a dolog.
"Javítási kézikönyv az TS 125 és TS150 ES125/1 és ES 150/1 típusú MZ motorkerékpárokhoz." Ez a címe. Djvu-val lehet megnyitni, és "tatter" nicknevű segítőkész emberke innen a fórumról küldte el nekem. Vagy csak a linkjét küldte, már nem is tudom. De majd megnézem neked. Kell?
Én is olvastam hogy a hézagok beállítása az alap. Ezért kezdtem ezzel mert nagyfater teljesen elba**ta a feszszabot.
Akksimban most 5,88V van. Kicsit lemerült a töltés nélkül járkálástól. Ez kevés ugye? Ha megyek sokat a mocival lámpák nélkül akkor felhúzza az akksit, nem? Mennyi az a feszültség aminél már kéne rendesen működnie mindennek?
Egyébként homz vállalta hogy beállítja 1 nap alatt faszára csak először magam próbálkozom. Legyen már egy ksi sikerélményem.
Ez Bambi motorja:
http://www.szocimotoros.hu/hu/galeria/40
Nos Bambi motorja elég egyedi... nem tudom milyen az eredeti ETS, de ez konkrétan csúnyán aláz néhány japán motort is, de MZ biztosan nem ér nyomába :D
fesszabot nem hézagra kell állítani (persze az nem baj ha beállítottad) hanem feszültségre megfelelő tesztáramkörben.
A legtöbb autó motor szerelő nem is válal mechanikus fesszab beállítást mert ez már másik szakma....de ha nagyon magad akarod...7.2Vnál kell középen lebegnie az érintkező nyelvnek terhelés nélkül. Terhelés esetén ez a feszültség valamivel kisebb, de azzal nem kell foglalkoznod.
A rugó feszítésével tudod állítani, a feszültséget a motor fordulatszámával.
Ennek csak az a baja, hogy nagyon finom módosítások szükségesek (mivel 0.1V pontosság szükséges) amit járó motoron nem olyan egyszerü eszközölni, ráadásul a járó motor sem ad túl stabil feszültséget, és a műszerek is meghülyülnek a tranziensektől, ezért erősen javasolt, precíz mutatós műszert használni (ami 0.1V pontos) de ezek manapság drágák és ritkák.
Szerintem inkább vegyél magyar fesszabot
Szerintem is. Megnéztem a képek közt. Ha kedvenc mz-t kellene választani akkor az Ets-t választanám. Talán a különlegessége miatt. Ha már itt járunk az a trophy blokkal fut? Vagy változtattak vmit? Én úgy hallottam h erősebb sokkal mint a 250es trophy-k voltak.
ÜDV
Szerintem Bambiét láttad :-) de az a motor nem csak kinézetre nagyon jó, mert azzal versenyzett is Bambi régebben.
KPM mostanában nem az a kötekedős fajta, ezek a privát vizsga állomások pedig mostanában nagyon lehúzósak lettek. Egyettlen dolog amiért odavittem, mert másnap mentünk nyaralni és azonnal megcsinálták.
Na de most voltam kocsival KPM vizsgán. 16ezer valamenyi volt, ebből 7500 a régi forgalmi miatt az integrált vizsga. Ha van törzskönyved akkor enyivel olcsóbb... és a motorra a müszaki kevesebb is mint kocsira.
Üdv,
Szerintem az ETS a legszebb MZ. Mennyiért váltál meg tőle? Ha esetleg tudsz eladót írj bármikor.
Egyébiránt hogy állitottad be a fesszabot?Meg is mérted utána hogy mit produkál?Milyen szerelési könyvben van ilyen?Csak azért kérdem mert érdekelne engem is.
Ha a töltésed jó,akkor ilyet általában a gyenge akksi miatt csinál.Milyen állapotban van az akksid?Multival mérj rá az akksira álló motornál,járó motornál amikor nem világit a töltésjelződ illetve amikor ezt a bizonyos hibát csinálja.Ja és emelt fordulaton is mérj.A két helyzetjelző amit elbir az összesen 9 watt.Amiket nem bir el:az index 42 watt,a fényszóró 40 watt,a féklámpa 21 watt.Ha van lehetőséged akkor cseréld ki az akksit tuti jóra és ugy próbáld.Akár kölcsön akksival akár ha te veszel egy ujat.
Sziasztok
A hétvégén voltam a Szelidi motoros talin az etz-mmel!
Lefelé olyan 80 km-er után elkezdtek kiégni a biztosítékok....
Míg leértem szelidre 7 biztosítékom égett ki!
Vettem bele 25 amperosat és úgy hazatutam jönni!
Mitől lehetett, nagyon meghajtottam talán attól?
Mindíg mikor megálltam, vagy el akartam indulni akkor kiment egy!
Segítsetek plíz!
Hello MZ fanok!
Régebben írtam hogy az istennek sem akar jó lenni a töltésem. Hát persze hogy a török feszszab volt a hibás. Most visszaraktam az eredetijét, amin be is állítottam a hézagokat a szerelési útmutatóban megadottak szerint. Az a bibi azonban hogy ha fogyasztót rákapcsolok(féklámpa, fényszóró, index) akkor elkezd leállni és kivillan a töltéslámpa. A helyzetjelzőt azt bírja ha már van egy fordulata a motornak. Ilyenkor mi van?? Mit lehet ezzel tenni? kérem azt a részt hogy vidd el villamosságszerelőhöz azt hagyjátok ki, mert én szeretném megcsinálni, persze a ti segítségetekkel, ha lehetséges.
Köszönöm!
Végül nekiestem , itt vannak a képek az elkészült generátor-közdarabról és a többi kapcsolódó limlomról.
Még én se fejeztem be egyéb munkálatok miatt, de asszem elég jól látszik, hogy működik a dolog.
Végül nekiestem , itt vannak a képek az elkészült generátor-közdarabról és a többi kapcsolódó limlomról.
Még én se fejeztem be egyéb munkálatok miatt, de asszem elég jól látszik, hogy működik a dolog.
Végül nekiestem , itt vannak a képek az elkészült generátor-közdarabról és a többi kapcsolódó limlomról.
Még én se fejeztem be egyéb munkálatok miatt, de asszem elég jól látszik, hogy működik a dolog.
Nekem multkor volt szétkapva a blokk, és úgy rámlik, mintha 28mm lenne, de mivel meg nem mértem ez nem biztos:)
Etz 125 főtengely(felújításra vár), etz 125 henger+hengerfej (fúrásra vár)eladó 3000-3000 Huf, valamint generátor, tank, hátsókerék, lengővilla, első telók, meg sok apróság eladó Szeged mellett(ingyen el tudom postázni!)! Írj, baráti árat kialkuszunk! Ha az egészet viszed óriási engedmény! :)
Eladó Mz ETZ 125, piros, 1986-os, gyári festés sárvédő nincs levágva; elöl, hátul dobfékes, telók nem folynak, normálisan csillapítanak, elektronikus gyújtás(trabant), krauser doboztartóval, 09. 10.-én megy műszakira, szeged mellett eladó iá:75000 érd: 06303846313
Tudtommal a 250/1-es már 32-es!
Én kedden láttam budapesten egy gyönyörű állapotú ets-t amint épp lekanyarodott előttem. Ha jól emlékszem itt van a képek közt... Grat a tulajnak! Szép moci. Sztem az egyik legszebb és legkülönlegesebb mz. Kár h nem exportáltak nekünk...
jó utat mindenkinek!
Nekem volt ETS-en, de annak nagyon böszme tankja van! Na meg 10 ropi egy tankért...
ETZ tank? Csak 1 betű eltérés, és odaadom nyócé! :-)
Tényleg erről jut eszembe, ha vki ebben tudna segíteni, nekem a 250/1-eshez most az TS250-es felújító készlet kell ami 28 mm vagy a 32 mm-es ETZ?
Na látom zsakfos is beírta ugyanazt amit én :-)
Üdv!
Na megnéztem a javító szetteket, tévedtem a MOFAKER-nél 5200-ba kerül a felújító készlet, szerintem ez is tajwani mert oda van mellé írva egy gyanús TW-betű, ha így vesszük akkor nem olyan durva a 12 ropi. Ha meg minőségi munka akkor pláne.
hali kicsit késve de láttam a müszakin vtok rajta:röviden sz.sz miklós
5 perc volt a lényeg mégis ráment 1 nap
vagyis első fék,hátsófék ezt nézzték
+ 4300ft
Ha megnézed a Mofakernél egy Etz 250 főtengelyfelujitó készlet 5200 ft.Ami áll::-hajtókar,-alsó felső tügörgöskosár,-alsó csapszeg,-távtartók.Hogy amit neked beletesznek az régről megmaradt DDR-es vagy most vásárolt utángyártott az a kérdés.Bár ennyi ideig tárolgatni mégha régen is ezzel foglalkoztak,hát a fene tudja.
Ha nem kpm-nél csinálod akkor csak abban az esetben lehet egyszerre ha aznap van müszakiztatás is.Az integrált vizsgát csinálhatja az autóklub de a hatóságit nem,csak akkor ha van a kpm-től vizsgabiztos.A vizsgálatot nem kértem de nem is kötekedtem mert a müszakin a motort be sem kellett tolnom a mühelybe ugy átengedték.Végig a parkolóban volt.Szerintem sokan kifizetnék ezt csak ne kötekedjenek.Szerintem abban minden egyetértünk hogy nincs tuti motor.Ha akarnak belekötnek.
Itt nézd meg a börzék között:
http://www.veteran.hu/index.php?option=com_content&
task=view&id=24&Itemid=49
hogyne lenne gyári...csak agyár tajvanban van :)
Nem nagyon létezik új gyári cucc, főleg nem 12ért
én 3700 ért vizsgáztattam...tavaly :D
KPM-nél kell vizsgáztatni a többi lenyúlós, de hogy duplán is =:-o
Integrált vizsga az csak a törzskönyv nélküliekhez kell, különben minden megy ahogy régen
??? az integrált vizsgán elvileg egyszerre mindent meg kell csinálniuk, ha 2* hívnak vissza mert bénák akkor sem számlázhatják ki 2*
nekem úgy tűnik 2* fizettették ki veled
Ráadásul nem kértél előzetes átvizsgálást, milyen alapon számlázták ki?
Ebben az árban ki is cserélik, és ki is centírozzák! Így is sok? Amit 8000-ért csináltattam abba készlet csak 4700 volt! Láttam a csomagoláson amiből kivették!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|