:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
hi...
sikerült kiderítenem a csatos karbi problémáját... :) ezt kifejezetten Kerinek ajánlom, hátha jó lesz a készülő karbi cikkéhez, és hátha más is használható tanácsot kap... szóval este átolvasgattam a csatos karbi leírását, és rájöttem a megoldásra, amin eddig csak átszaladtam... a csatos karbi legnagyobb újítása az elődökhöz képest, hogy az üresjárati fúvóka (ami az alapjáratot biztosítja) már nem közvetlenül az úszóházból kapja a benzint, hanem a főfúvóka felöl egy átvezető nyíláson keresztül... csak kis fordulaton, alapjáraton kap az üresjárati fúvóka benzint, magasabb fordulaton a benzin a főfúvókán keresztül jut a motorhoz... innen a 7 százalékos fogyasztáscsökkenés (a gyártó leírása szerint)... ez az átvezető nyílás olyan apró keresztmetszetű, ha valaki nem tudja, hogy ott van, észre sem veszi... kifúvatni nem sikerült, úgy beleragadt a kosz és az olaj, ezért egy nagyon vékony derékszögben meghajlított gombostűvel sikerült kipucolnom a járatot (még így is elég nehézkesen)nyugodtan lehet szúrkálni, ez csak egy furat az aluminiumban, a porlasztást az üresjárati fúvóka végzi... szóval kipucoltam, összeraktam, és első rúgásra indult, van alapjárat, és egész frankó lett...
remélem hasznos lesz... :)
jaaa és sok sikert az alkohol teszthez... :))))
Nem biza nem csak a menetszám de éppen ezért gondolom hogy nincs két fajta a két gyujtáshoz. Az elektronikusnak azért lehet nagyobb a szikrája mert a kapcsolás időtartama kisebb mint a megszakítósnál. De én nem gondolom hogy lenne több fajta 12Vos trafó.
Későn értem haza a kocsival, de mindenképpen ki akartam próbálni mégis milyen erősi ital is az alkohol :D
Először is bemelegítettem benzinnel a motort, mert az alkohol hideg indítási tulajdonságai gyengébbek és esős időben hajlamos vizesedni a karburátorom ami tovább nehezíti az indítást. Elővigyázatosságból keverési próbát csináltam egy literes flaskában a 2T olajjal, de mivel szépen keveredett, és nem keletkezett csapadék, zavarosság vagy ülepedés, beletöltöttem a tankba. A motoromban kb 1 liter benzin lehetett és (egyszer élünk felkiáltással) csurig töltöttem e85-el.
Motor gond nélkül indult. Nem mutatott semmi eltérést a viselkedése a benzintől...aztán amikor elértem az első sarokig hirtelen elkezdte produkálni a szegény benzin/levegő keverék összes tünetét a motor. Eszembe jutott, hogy a karbiban lévő benzin pont ekkora távolságra elegendő :D
A sovány keverékes üzem ellenére a motor ral lehetett menni, egy kis szivatós kompenzálással pedig kezelhető maradt a gép.
Ugye az etanolból 30%al több kell a jó keverékhez, ezért a karbiban főfúvókát kellene cserélni nagyobbra, de a kései és esős idő miatt ezt nem tettem meg.
Másnap motorral akartam dolgozni menni a dugók miatt, de kétséges volt a hideg, szegény keverékes, etanolal való indítás, ezért ébredés után először kipróbálta hogy indul. MEglepetésemre sokkal könyebben indult mint benzinnel. Első rugásra a főtengely előzetes átforgatása nélkül már járt is a motor.
Beöltöztem, indultam. A szivatóval kompenzálni kellet a szegény keveréket. Alacsony terheléseknél 1/3 szivató állás, csutkagázas gyorsításnál pedig teljesen rá kellet húzni a szivatót. Persze nem éppen optimális porlasztás, de teljesen jól lehetett közlekedni ezzel a módszerrel.
Amit észrevettem, hogy sokkal könyebben eléri a 90-et a motor és utána még viszonylag könnyen eléri a 100-t (6000-es fordulaton) Benzinnel már a 90 is nehézkes volt a motornak a 16os lánckerék miatt.
Folyt.Köv.
Rosszul számolsz!
Ami 30%-al olcsóbb, abból ugyan annyi pénzért 43%-al többet kapsz!
Szóval ha 30%-al eszik többet belőle, akkor még bőven jól jártál! :-)
Hello!
Valaki keresett fehérszámlapokat ford.mérőbe meg kmórába ezen az oldalon találtok: http://ambruzsg.freeweb.hu/ én is ez alapján csináltam jó a kiosztása nem csal a feliratokat meg lehet variálni paintbe.
Gondoltam írok egy cikket "Alkohol mámor" címmel, de végülis ismer hogy milyen lassan megy nekem a publikáció na meg az anyag sem olyan sok ezért ide leírom talasztalataimat/élményemet.
Tegnap vettem 20L E85-ös etanolt az Erzsébeti Tesco kútnál. Kezdődött ott, hogy elsőre meg sem találtam, anyira nem reklámozzák. Aztán megtaláltam a kútfejet amin jellegtelen kicsi felmatricázásból derül ki hogy az biza E85ös üzemanyag.
Próbáltam tankolni de nem indult be a szivatyú. Kiderült az Etanolt csak a kutas tudja indítani, nehogy véletlenül valaki azt tankoljon, aztán beperelje a Tescot, hogy tönkrement a kocsi. Beszélgettem a kutassal, azt mondja velem együtt hárman tankoltak ilyet. Volt egy új kocsi ami valószínüleg direkt etanol üzemü, volt egy öreg Mazda amibe 1 litert raktak, és voltam én, aki egy közel 30 éves TSbe akartam tölteni.
Az üzemanyagnak kellemes finomszesz szaga van minimális benzin szaggal vegyítve, ettől olyan "vegyi-gyümi" szerü az összhatás, szóval legközelebb vigyázzatok mit tesznek elétek a kocsmában :D
A bio nafta 215HUF legálisan, azaz kb 30%-al kerül kevesebbe, de hivatalos források szerint 30%-al többet is fogyasztanak belőle a járművek. Tehát csak annak éri meg ilyet használni ilyen macera mellet akit a GreenPeace-es haverjai cikiznek ha nem bringával közlekedik.
folyt. köv.
Megépítettem peti 74 ajánlása alapján az elektronikus gyújtást jawara. Eddig ok is volt ,de én kíváncsi voltam hogy járó motornál melegszenek-e a tranzisztorok. Mást nem éreztem csak egy emberes árramütést. Mert mindkettőt egyszerre fogtam meg. És nem haltam bele
Engem mindkettő rázott meg, de nem halálos :D
Az elektrónikus tényleg lényegesen durvábban csapkod, így fogásra is, de elektrónikusnál a gyujtókábel szigetelését!!! sem érdemes megfogni, mert nekem áthúzott a szilikon kábel szigetelésén is.
Az agyoncsapástól nem kell azonban félni, mert csak a trafó gyújtókábele ami veszélyes ilyen szempontból.
A megszakítón néhány 100V van, de csak impulzus üzemben, illetve a gyújtó elektrónika sem megy 400V fölé szintén imőulzusba. Ez az oldal nem veszélyes. Persze fogdosni nem kell, de engem eddig csak úgy rázott meg ha a pipa le volt húzva és úgy fogtam :)
Szimering: elkopik, és legyengül a rugó, ettől átengedi az anyagot, vagy a zéger nincs benne rendesen, képes kinyomni, de az nagyon feltünően és hirtelen romlik le. Gyakran teljesen üzemképtelen lesz.
De nem kell hozzá szétszedni, ha jön a 2T olaj a generátor alól akkor biztosan szimering gond. De ha kicsit olajos a tengely körül az még nem gond, sajnos 10000HUF körül van az a szimering ami nem engedi át az olajat semmilyen szinten.
Már nem emléxem, hogy miért, de annyi tuti, hogy míg a megszakajtós gyújtások szekunder csúcsfeszülcsége 15kV körül alakult, addig az elektronyikusoknál ez 40kV körüli érték. És többek között épp ez a jó benne.
Engem rázott már meg megszakítós (és akkor is éreztem valami szívműk. zavart), de a 40 kilóból már inkább nem kérnék.
Egyébként egy tekercs induktivitása nem csak a menetszámtól függ.
Péter mz-nek üzenem,hogy megkapja ajándékba a súbert,ha küld egy cimet meg egy másik email lehetőséget,mert ezen visszajönnek a levelek.üdv dudu
Na igen, nem vág agyon senkit, ott igen minimális áram folyik....
igen. trafót cserélt:))de gondolom mert rossz volt:))
OK értem.
Mondjuk szerintem ha valaki hozzányul a gépén villanyt vagy bármi mást szerelni csak belenéz előtte valami könyvbe. Vagy ez már nem divat?
Én is elolvastam a megszakítós gyújtást is meg a tranyósat is mielőtt hozzáláttam tekergetni vmelyiket is. A trafóra terelve a szót szerintem max a primer menetszáma térhet el de nem hiszem hogy az Ernst Thallmann trafógyárba 2 sort állítottak be emiatt gyártani. Szociba volt 12 meg 6 voltos trafó oszkész. A trafó egy viszonylag egyszerű valami és az egyetlen hely ami kilovoltot ad ki magábol. Ezért találtam érdekesnek az agyonvág dolgot. Mert akkor az megszakítósnál is előfordulhat.
Amugy ahogy olvastam már megoldotta a problémát talán trafót cserélt.
üdv
Ezt a cikket várom én is. Mondtam, hogy nem szimpi a csatos karbi, mert a régihez képest fordulaton hulla. Nem jutottam vele sokra (Csak annyira, hogy most nem ömlik bele úgy a benzin, mint gyárilag.), így most a régi van fenn. (Aminek minden része teljesen hulladékká van már kopva, de legalább be tudom lőni, ahogy tetszik.) :-)
olvasom a csatos karbi leírását, és mit találtam?... rögtön az első oldalon, hogy gyárilag a részterheléstű fentröl a negyedik rovátkában van... :) BVF 30N3-1
Mielőtt szétkapod az egészet, nézd meg nem-e tömődött el az alapjárati fúvóka; az is tud ilyet csinálni. Nekem hosszabb állás után fordult elő. Ha mégse, akkor ahogy a többiek írják valszeg falsot szív.
addig is kiváncsian várom a karbis cikket... :)
köszi a válaszokat...
a terv már összeállt a fejemben... :))) az van, hogy holnap csinálok egy átlátszó műanyagból úszóházat, ami nagyjából akkora, mint az aluminium... aztán visszateszem a tűt középre, és mégegyszer átellenörzöm az egészet... a légszűrőt is kiszedem (én erre nem is gondoltam),hátha az a ludas... én is arra gyanakodtam, hogy túl sok levegőt kap valahonnan, így a légszűrő kiszerelésével átellenörzöm az egészet... a szimeringhez most inkább nem nyúlnék, az marad a legvégére, mert a gyújtást nem szívesen piszkálnám meg, hogy a motor nem jár rendesen... ha leveszem a generátort, a szimering rögtön kijön, vagy komplikáltabb a kicserélése?... a szimering el tud mozdulni, vagy egyszerűen csak kireped-szétmegy?...
falslevegő valószínüsíthető, így a karbi normális beállításai mellet plusz levegőt kap ezért szegény a keverék.
A szivató illetve a tű felhúzása egy darabig kompenzálja ezt, de nyílván nem lesz tökéletes a motor működése.
Vagy tömítettségi gond, vagy generátor alatti szimering a rossz.
Ja és ha kiesik a levegő csavar vagy nagyon kitekeredik akkor is lehet ilyen jelenség.
De kitartás bajtársak, ma nem érek rá, de holnap lesz időm, ADDI ha minden igaz már kész a fotókkal, és nekiállok kirakni a karbis cikket 1-2 nap ha nem lesz más dolgom.
Pandagyik:
Mi a különbség a trafók között? Csak tippelgetni tudnék, vagy filozofálgatni.
Tippelni nem szeretek, filozofálni meg fölösleges ilyesmiről. De én akkor adnék különböző jelzést hasonló termékeknek, ha valami lényeges dologban eltérnek.
Nem értek az elektronikus gyujtáshoz.( ezt kb. most írom le harmadszor :) )
De mivel sav20 csak a bekötését kérdezte,gondoltam válaszolok neki(elég nagy volt a csönd) mivel nekem is ez volt a bajom pár nappal azelőtt.
A figyelmeztetést azért írtam neki, mert, ha nem írom és agyoncsapja az nagyobb baj, mint fordítva.
Talán tényleg komolyabban vettem a hasonlatodat, mint kellett volna. A szmájli tényleg hasznos dolog.
Üdv :)
Eredetileg a tű középen van és csak finombeállítás céljából kell áttenni, tehát mindegy hol van ennyit nem befolyásol rajta.
Szerintem túl keveset vagy túl sokat kap.
Próbáld meg légszűrő nélül mielőtt teljesen elállítod a karbit.
Ha úgy se jó érdemes kitisztítani a karbit hátha eldugult.
És mi van ha a szivató visszatolásával egyidőben gázt adsz? Akkor is leáll?
Ez így igaz!
Egyébként a 4es 2 cd - az egyiken több ezer szabadon felhasználható rajz van - ezért vettem meg. Van egy 500 oldalas köny is amiben catalogizálva vannk a rajzok. Asszem 5 -től már ez elmard csak a proggit adják.
hali...
segítsen valaki, mert már nem tudom mi lehet a baj... etz 251 karbi beállítással vannak gondjaim... gyújtás jó, benzinszint megfelelő... a motor csak szivatóval indul, és csak teljesen ráhúzott szivatóval van olyan "alapjárata", mint amilyennek lennie kellene, szép lassan pöfög, akár elketyegne 1 hétig is... de amint visszatolom a szivatót, vagy húzok neki egy kis gázt, lehörög... :( már megpróbáltam mindent, állítottam benzinszintet alacsonyabbra, magasabbra, de mindíg ugyanez a helyzet... gondoltam állítok a súbertűn... "eredetileg", míg szét nem szedtem a középső állásban volt, hát elkezdtem szépen pakolgatni fentröl haladva egyesével... szóval az első rovátkában semmi változás, aztán jött a második, szintén semmi, majd a negyedik... na itt már szivató nélkül is jár a motor (indításhoz szintén kell a szivató) de a gázadásra késéssel és gyatrán reagál, majd leáll... :( a legalsó rovátkát már nem tudtam kipróbálni, mert nem maradt több időm a szerelésre, de majd holnap... szóval el tudná magyarázni valaki, hogy mi célt szolgálnak a rovátkák a tűn?... gondolom minnél alacsonyabbra van téve, annál jobban kint van a tű a fúvókából, és így több benzin jut a motorba... ha esetleg a legalsóban jó lesz, az már nem durva?... :)szívesen várnám az ötleteket, meg hogy kinek milyen állásban van a tű, illetve, hogy mi lehet a probléma... :) előre is köszi...
Az egészből nem jó vektorgrafikus képet csinálni!
Egyrészt marha nagy file lesz, másrészt pl a számlap, betűk, stb, ezeknek az évek alatt már biztos nem egyenletes a festése, és átszínezéskor a sok árnyalat az gondot jelenthet. Egyszerűbb a munka, ha üres minden, csak a körvonalak vannak meg. (Ha belehúz 1-2 nem létező vonalat, azt nem nagy kunszt törölni.)
Persze, ha a betűtípust, skálát, stb módosítani akarod, az már nagyobb munka.
És igen, a program nem 1szerű! Mint írtam én a 11-es verzió újításait sem fogtam fel, pedig a 8-as verziót még ismerem.
De ezek a sokat tudó progik már csak ilyenek! :-)
Külömben Corel Draw-t hsználnk az airbrushoz is a nagyok. Nekem megvan 4.0 jogtisztán (anno megvettem jópézé). A Trace-el akármilyen fényképet át lehet konvertálni vektorosra és után szerkeszthető a Draw-al. Igen megette proggi tán a legjobb, viszont már az 1.0 is elég bonyolult volt...
CorelDraw-al nagyon egyszerű! (Bár számlapot még pont nem csináltam, de sok más hasonló dolgot igen.)
Az eljárás:
- Kiszeded a számlapot az órából.
- Ahogy van bedobod a scannerbe, és bedigitalizálod.
-A képet megnyitod a CorelDraw-al
- Rákattintasz a körberajzol gombra
- Az eredeti képet törlöd, és ott a számlapod körvonala vektorgrafikusan, gyönyörű egyenletes vonalakkal körbehúzva.
- Az esetleges fölös vonalakat törlöd(Kosz, felirat, stb), és bármit oda tolhatsz-igazíthatsz rajta ahová akarod.
- A kitölt opcióval a körvonalakat úgy színezed ki ahogy tetszik, és persze pluszban azt írsz rá ami jól esik. (Ha nem kell a körvonal csak a szín, akkor a kitöltés színére kell állítani a körvonal színét, mert így nem látszik, de kiötléskor kell az a vonal!)
- kinyomtatod, felragasztod, stb.stb.
Tényleg kb 10 perc alatt kész!
A jó benne, hogy vektorgrafikus, azaz nem cakkosak a vonalak szélei, még ha 1 méteresben akarod kinyomtatni akkor sem!
Az eredmény sokkal szebb!
Remélem tudtam segíteni!
Bocsi ne haragudj.Figyeltem én ,csak vártam hátha valakinek mégis van róla rajz.Igazából nem akartam én nagy dolgot az egészből.A kilométeróra számlapját próbaképp kinyomtattam akkorába fotópapirra piros betükkel mint az óra és tök jó lett.Ezért jó lett volna ha valaki esetleg tud küldeni a fordmérőről is.Akkor simán itthon rövid idő alatt megcsináltam volna.Mivel látom hogy ebben nem tud segiteni senki ezért most megkérlek email-ben küld el az elérhetőségét a srácnak.Köszi.
Bakker! A nyolcas még csak 1 CD!
Meg ha lenne akkorse tudnál vele mit kezdeni! ( userlétszám elérte a maximumot) :-(((((
Bocs hogy ilyen pofátlan vagyok, de nem tudnál meghívni, ha te reggelve vagy ott?
Kösz a tippet! ????torrent???? az meg mi??? :-)))))))))))
akad :-)) a majomparaden van ha jol latom 13 as verzio 4 cd
Windowson fut pl a Corel Draw, én a 8-at használom az 0,004 mm pontos, szerintem az már elég jó. Ha jól tévedek most a 12-es környékén tartanak, és ezek már sokkal pontosabbak. De egyrészt k... drága, másrészt hihetetlen bonyolult lett. (Én a 11-es verziót láttam, hát nem 1szerű!)
Szóval nekem marad a 8! Azt még értem, és már ritkán használom, nem vagyok grafikus!
Letölteni? Ejnye-bejnye!
Azért valamelyik torrent oldalon biztos akad! :-)
Hát ja :-) De az a vas ETS-hez képest sem éppen széria példány :-))
Neked van ilyen progid? Mert ajánlhatnál vmi jót amit le is lehet tölteni. Még nem volt ilyenhez szerencsém, bár tudom mi fán terem :)
Heló.
Szükségem lenne TS 125 karbijába egy siberre.Akinek van jelezzen.De az lenne a legjobb ha lenne valakinek 24n1-1 karbija.Azt nemtudom hogy az uszó és a karbi alja egyezik e a 22 esével ,ha igen akkor azok nem kellenének.És ha a szivócsonk belső átmérője is nagyobb mint a 22hez valónak akkor az is kellene.
Szerintem meg ezeket el kell felejteni, és csak vektorgrafikus programmal szabad ilyet csinálni. Oda méretezez ahova akarod! Sokkal szebb lesz, meg pontosabb!
Irtam pár hsz-al lejjebb hogy megadhatom a srác elérhtőségét és lehet vele alkudozni. Igaz hogy 2k/óra de cserébe minőségi hátlapot kapsz illetve kilóméteróra felujítást is egyben, + olyan lesz a szin/háttér szal az egész számlap amilyet te akarsz. Szinte bármit megtud csinálni.
szerintem painttel szarakodni nincs értelme. Inkább Photoshop vagy a GIMP ami inygenes. Ezek normális képszerkesztő programok. virtuáltunerek is ilyeneket használnak. A paint az csak alap funkciókkal rendelkezik. Én inkább az előbbieket ajánlom ilyen dolgokhoz.
Na végre ez már müködött.Szóval a probléma az hogy a fordulatszámmérőről is jó lenne egy ilyen rajz.De sehol nem lelek.Ahhoz túl béna vagyok hogy én megpróbáljak szerkeszteni a gépen.Próbálkoztam már azzal is hogy egy órából kiszedtem a számlapot,beszkenneltem hogy aztán majd átszinezem mondjuk a Paint-tal.Nem jött össze.Gondolom mivel a szkennelés sok apró pontból áll azért csak egy-egy pontot szinezett át.Próbálkoztam keresőkkel is hátha kidob valami oldalt ahonnan tudnék letölteni,de semmi.
szevasz Viktor...
hol is vizsgáztattad pontosan?... mert én is Miskolc környéki vagyok, és lassan esedékes a műszaki vizsga...
De béna vagyok.Ez már csak jó lesz? ilyet
Na mégegyszer.Tehát ilyet
Egy képen láttam egy etz-t aminek fehér volt a számlapja és egyszerűen tetszik.Ennyi.Semmi különös oka nincs.Meg nem is jobb.Csak tetszik.Természetesen ha nem jön össze attól még a fekete is megfelel.Gab küldött email-ben egy ilyet
Csak az érdeklődés szintjén: miért jó, ha fehér az óra számlapja?
Heló!
Nincs valakinek 1 ETZ 150-es használt főtengely eladóban???
Ha van írj: bokxyy@freemail.hu
Előre is köszönöm!
NA, most dobta le az agyam az ékszíjat. Szoci fórumhoz képet csatolni?? De mégis hogyan???
Ja, a kédésem az lenne, hogy van-e valami különbség 125/150es TS és 250-es TS hátsó teleszkópjának nyomóereje között??
Akkor talán be kellene tolni a motort a garázsba :-)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|