hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. november 17. hétfö 
Hortenzia, Gergő

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Atilla
válasz erre | email2007-09-05 16:38:31
Bocsi, nem kioktatni akartalak!
Csak reagáltam a kinek éri meg mondatra. :-)
sorszám: 22722 (83021)
(előzmény: Keri, 2007-09-05 16:05:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-09-05 16:05:13
Bocs hogy kis szünetet hagytam a tesztleírásban, de a kísérlet jelen pillanatban is folyik.

Nos, ahogy itt felvilágosítottak elemi matematikából valójában megéri járni etanollal, főleg azért mert ha tudunk desztillálni akkor nem kell Ukrajnából csempészni olcsó pálinkát :)

De a lényeg. Kicseréltem a 115ös fúvókát 135-re. Ha nem is 30%-al nagyobb, de ez volt a legnagyobb fúvóka a készletemben.
A motor elsőre indult, kevés szivatóval, majd indulás után (ahogy azt benzinnel megszoktam) vissza is lehetett nyomni a szivatót és alacsony, de stabil alapjáraton pöfögött a motor.
Fontos, hogy más beállításhoz nem nyúltam és ez a fúvóka csere elsőre is visszaállított a benzines működésnél megszokottakat, tehát jónak lehet mondani.
Ez után csak a tisztesség kedviért beállítottam a melléklevegőt pontosan. Ettől kiválló gázreakciói és megfelelő lepörgése lett a gépnek.(ez már a benzin mellet is esedékes volt) A céges parkolóban végsebességet nem teszteltem, de a tapasztalatom szerint ez a motor már így rendben lesz, legfeljebb a teljes terhelésnél szükséges némi finomhangolás. (súbertű felhúzás, nálam pedig reszelés :D
Emeltem még egy kicsit az alapjáraton, mert rajtolásnál így gyorsabban lehet indulni és a töltéslámpa sem világít, az 1100-as (műszer szerint) alapjáraton.

A kipufogó gáz szaga enyhén csípős a keletkező szénsavtól, (kb mint a gázüzemü autók, de itt egy pici etanolos buké is van) de teljesen tiszta és füstmentes. Ez persze a használt szintetikus olajnak is köszönhető ami csak diszkréten érződik, enyhe égett olaj szagként. Összességében azt mondanám olyan szaga van mint a spéci repülőgép model motoroknak, csak kevesebb füsttel.

Amit tapasztaltam még. Az üzemanyag enyhén opálos lett, de az olaj még benne van mert nagyon erős kék szinezete van, és ha nem lenne akkor már besült volna a motor. Ezt én a nedves időnek és a hidegnek tudom be, ugye az QUZO nevü görög szeszesital is erről az opálos szinéről híres, amit a víz és ánizsolaj tartalmának köszönhet.

Másik amit érdemes tudni, hogy 125-ről lett a motorom felfurva 150ccm-re,
karburátor egy 125-ös ETZ karbi (ami nem különbözik lényegében a TSétől, csak az alapjárati csavarban, a súbertű pedig egyedi reszelés eredménye, mert elégedettlen voltam az eredeti karakterisztikájával. Ezért a súber nem is állítható mert ez a karakterisztika csak ebben a pozícióban jön össze.

Ami még az E85-höz kapcsolódik. Ugye az alkohol állítólag agreszív anyag és roncsolja a gumi tömítéseket. Ezért ezt az oldalát is átgondoltam mielött a motoromba etanolt raktam. A benzincső az sima átlátszó PE cső. Ez birja a benzint és az alkoholt is, bár fél év alatt kőkemény lesz, ha nem piszkáljuk akkor nincs vele annyi gond mint a gumicsövekkel, ha meg bontani kell akkor új cső kell rá. (60huf/méter)
A következő gumi alkatrész az üzemanyag útjában a benzincsap tömítő gumi. Ezt egy spéci vegyszerálló gumilapból vágtam ki, mert elegem volt hogy a bolti tömítés nem bírja a benzint. Ez most mindent bír így az alkoholt is.
A benzincsap holander alatt is gumi van gyárilag, nálam ezt most teflonszallag tömíti, ami szintén vegyszerálló. A szimeringeket én raktam bele, ezek nem kifejezetten gumi alkatrészek hanem valamilye olaj és vegyszer álló műanyag, ezek is biztosan bírják az alkoholt.

Eddig 25km-ert mentem (szivatós korrekcióval) Most hogy átcseréltem a fúvókát hazafelé megint megyek 25-öt és majd otthonról írom ha történik bármi, illetve otthon kiszedem a gyertyát és megnézem milyen színüre égett. Gázos autóknál általában fehérre szokott égni, ezért gondolom, hogy itt is nagyon világos barna lesz ha (az olajtól)
100km után pedig rátankolok és megnézem menyit fogyaszt így a motor.

Ami öttletem van még, hogy a gyertyát még alacsonyabb hőértékre lehet cserélni, mert az alkohol alacsonyabb hőmérsékelten ég. Ez jobb gyújtást eredményez, mivel jobban belóg az égéstérbe.

Ezen felül az előgyújtást is megpróbálom majd nagyobbra venni, mert az alkohol, ha jól tudom jóval nehezebben detonál, főleg a nagy hőelvonó képességének köszönhetően.




sorszám: 22721 (83019)
(előzmény: Keri, 2007-09-05 11:53:41)

 
 
z25z
válasz erre | email2007-09-05 15:30:41
csak viszonyitaskepp: a 250 es ETZ-re valo BING-ben 118 as a fofuvoka...
sorszám: 22720 (83016)
(előzmény: Somebody, 2007-09-05 15:27:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-09-05 15:30:31
binget nem ismerem, de nekem is 150-es a TS, em. Ezzel így 115-ös fúvókával volt jó. 125ös fúvókával próbáltam még, de az már sok volt neki.

Amúgy a kicsavarható csővecskéből ki lehet szedni a fúvókát elvileg, vagy a Bingnél nem?
sorszám: 22719 (83015)
(előzmény: Somebody, 2007-09-05 15:27:37)

 
 
Somebody
válasz erre | email2007-09-05 15:29:25
fúvóka önmaga nem jön ki csak az egész részével amibe a súbertű csussazn bele.
sorszám: 22718 (83014)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-09-05 15:27:57
enyire nem részletes a cikkem, inkább általános, de majd hozzá írom hogy erre is érdemes figyelni
sorszám: 22717 (83012)
(előzmény: -ricsi-, 2007-09-05 13:16:40)

 
 
Somebody
válasz erre | email2007-09-05 15:27:37
szereztem egy bing karbit 150es ts-emhez minden passszol a szívótorokra is,és az a gondom nem tom hol állítsam az üzemanyagot neki,mert olyan hogy a súbertű már a legkissebben van és így is nem akar pörögni 3000fölé,ledadog.és nem tom merta fúvóka egybe van az egészkicsavarható rúddal vagy mivel:Dés a levegő csavar is kicsavartam és úgyis csokat kap,és az úszószintet nem tom lehet e állítani,mert 120as a főfúvókája.és nagyon sokat ad neki.mit javasoltok?ilyen kicsi az úszóháza,és kör alakú az úszó és nyomkodni kell a szívatót neki és kurvajó.csak túlzabáltatja.de ilyen sok üzemanyaggal is fasza az alapjárata.csak nem forog vele egyáltalán
sorszám: 22716 (83011)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2007-09-05 13:16:40
hi...
sikerült kiderítenem a csatos karbi problémáját... :) ezt kifejezetten Kerinek ajánlom, hátha jó lesz a készülő karbi cikkéhez, és hátha más is használható tanácsot kap... szóval este átolvasgattam a csatos karbi leírását, és rájöttem a megoldásra, amin eddig csak átszaladtam... a csatos karbi legnagyobb újítása az elődökhöz képest, hogy az üresjárati fúvóka (ami az alapjáratot biztosítja) már nem közvetlenül az úszóházból kapja a benzint, hanem a főfúvóka felöl egy átvezető nyíláson keresztül... csak kis fordulaton, alapjáraton kap az üresjárati fúvóka benzint, magasabb fordulaton a benzin a főfúvókán keresztül jut a motorhoz... innen a 7 százalékos fogyasztáscsökkenés (a gyártó leírása szerint)... ez az átvezető nyílás olyan apró keresztmetszetű, ha valaki nem tudja, hogy ott van, észre sem veszi... kifúvatni nem sikerült, úgy beleragadt a kosz és az olaj, ezért egy nagyon vékony derékszögben meghajlított gombostűvel sikerült kipucolnom a járatot (még így is elég nehézkesen)nyugodtan lehet szúrkálni, ez csak egy furat az aluminiumban, a porlasztást az üresjárati fúvóka végzi... szóval kipucoltam, összeraktam, és első rúgásra indult, van alapjárat, és egész frankó lett...

remélem hasznos lesz... :)

jaaa és sok sikert az alkohol teszthez... :))))
sorszám: 22715 (83010)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-09-05 12:43:40
Nem biza nem csak a menetszám de éppen ezért gondolom hogy nincs két fajta a két gyujtáshoz. Az elektronikusnak azért lehet nagyobb a szikrája mert a kapcsolás időtartama kisebb mint a megszakítósnál. De én nem gondolom hogy lenne több fajta 12Vos trafó.
sorszám: 22714 (83009)
(előzmény: levendel, 2007-09-05 10:47:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-09-05 11:53:41
Későn értem haza a kocsival, de mindenképpen ki akartam próbálni mégis milyen erősi ital is az alkohol :D
Először is bemelegítettem benzinnel a motort, mert az alkohol hideg indítási tulajdonságai gyengébbek és esős időben hajlamos vizesedni a karburátorom ami tovább nehezíti az indítást. Elővigyázatosságból keverési próbát csináltam egy literes flaskában a 2T olajjal, de mivel szépen keveredett, és nem keletkezett csapadék, zavarosság vagy ülepedés, beletöltöttem a tankba. A motoromban kb 1 liter benzin lehetett és (egyszer élünk felkiáltással) csurig töltöttem e85-el.
Motor gond nélkül indult. Nem mutatott semmi eltérést a viselkedése a benzintől...aztán amikor elértem az első sarokig hirtelen elkezdte produkálni a szegény benzin/levegő keverék összes tünetét a motor. Eszembe jutott, hogy a karbiban lévő benzin pont ekkora távolságra elegendő :D
A sovány keverékes üzem ellenére a motor ral lehetett menni, egy kis szivatós kompenzálással pedig kezelhető maradt a gép.

Ugye az etanolból 30%al több kell a jó keverékhez, ezért a karbiban főfúvókát kellene cserélni nagyobbra, de a kései és esős idő miatt ezt nem tettem meg.

Másnap motorral akartam dolgozni menni a dugók miatt, de kétséges volt a hideg, szegény keverékes, etanolal való indítás, ezért ébredés után először kipróbálta hogy indul. MEglepetésemre sokkal könyebben indult mint benzinnel. Első rugásra a főtengely előzetes átforgatása nélkül már járt is a motor.

Beöltöztem, indultam. A szivatóval kompenzálni kellet a szegény keveréket. Alacsony terheléseknél 1/3 szivató állás, csutkagázas gyorsításnál pedig teljesen rá kellet húzni a szivatót. Persze nem éppen optimális porlasztás, de teljesen jól lehetett közlekedni ezzel a módszerrel.
Amit észrevettem, hogy sokkal könyebben eléri a 90-et a motor és utána még viszonylag könnyen eléri a 100-t (6000-es fordulaton) Benzinnel már a 90 is nehézkes volt a motornak a 16os lánckerék miatt.

Folyt.Köv.
sorszám: 22713 (83005)
(előzmény: Keri, 2007-09-05 11:12:22)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-09-05 11:50:54
Rosszul számolsz!
Ami 30%-al olcsóbb, abból ugyan annyi pénzért 43%-al többet kapsz!
Szóval ha 30%-al eszik többet belőle, akkor még bőven jól jártál! :-)
sorszám: 22712 (83004)
(előzmény: Keri, 2007-09-05 11:12:22)

 
 
osztro
válasz erre | email2007-09-05 11:50:40
Hello!
Valaki keresett fehérszámlapokat ford.mérőbe meg kmórába ezen az oldalon találtok: http://ambruzsg.freeweb.hu/ én is ez alapján csináltam jó a kiosztása nem csal a feliratokat meg lehet variálni paintbe.
sorszám: 22711 (83003)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-09-05 11:12:22
Gondoltam írok egy cikket "Alkohol mámor" címmel, de végülis ismer hogy milyen lassan megy nekem a publikáció na meg az anyag sem olyan sok ezért ide leírom talasztalataimat/élményemet.

Tegnap vettem 20L E85-ös etanolt az Erzsébeti Tesco kútnál. Kezdődött ott, hogy elsőre meg sem találtam, anyira nem reklámozzák. Aztán megtaláltam a kútfejet amin jellegtelen kicsi felmatricázásból derül ki hogy az biza E85ös üzemanyag.

Próbáltam tankolni de nem indult be a szivatyú. Kiderült az Etanolt csak a kutas tudja indítani, nehogy véletlenül valaki azt tankoljon, aztán beperelje a Tescot, hogy tönkrement a kocsi. Beszélgettem a kutassal, azt mondja velem együtt hárman tankoltak ilyet. Volt egy új kocsi ami valószínüleg direkt etanol üzemü, volt egy öreg Mazda amibe 1 litert raktak, és voltam én, aki egy közel 30 éves TSbe akartam tölteni.

Az üzemanyagnak kellemes finomszesz szaga van minimális benzin szaggal vegyítve, ettől olyan "vegyi-gyümi" szerü az összhatás, szóval legközelebb vigyázzatok mit tesznek elétek a kocsmában :D

A bio nafta 215HUF legálisan, azaz kb 30%-al kerül kevesebbe, de hivatalos források szerint 30%-al többet is fogyasztanak belőle a járművek. Tehát csak annak éri meg ilyet használni ilyen macera mellet akit a GreenPeace-es haverjai cikiznek ha nem bringával közlekedik.

folyt. köv.
sorszám: 22710 (83002)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-09-05 11:06:57
Megépítettem peti 74 ajánlása alapján az elektronikus gyújtást jawara. Eddig ok is volt ,de én kíváncsi voltam hogy járó motornál melegszenek-e a tranzisztorok. Mást nem éreztem csak egy emberes árramütést. Mert mindkettőt egyszerre fogtam meg. És nem haltam bele
sorszám: 22709 (83001)
(előzmény: Keri, 2007-09-05 11:03:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-09-05 11:03:17
Engem mindkettő rázott meg, de nem halálos :D

Az elektrónikus tényleg lényegesen durvábban csapkod, így fogásra is, de elektrónikusnál a gyujtókábel szigetelését!!! sem érdemes megfogni, mert nekem áthúzott a szilikon kábel szigetelésén is.

Az agyoncsapástól nem kell azonban félni, mert csak a trafó gyújtókábele ami veszélyes ilyen szempontból.
A megszakítón néhány 100V van, de csak impulzus üzemben, illetve a gyújtó elektrónika sem megy 400V fölé szintén imőulzusba. Ez az oldal nem veszélyes. Persze fogdosni nem kell, de engem eddig csak úgy rázott meg ha a pipa le volt húzva és úgy fogtam :)
sorszám: 22708 (83000)
(előzmény: levendel, 2007-09-05 10:47:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-09-05 10:54:53
Szimering: elkopik, és legyengül a rugó, ettől átengedi az anyagot, vagy a zéger nincs benne rendesen, képes kinyomni, de az nagyon feltünően és hirtelen romlik le. Gyakran teljesen üzemképtelen lesz.

De nem kell hozzá szétszedni, ha jön a 2T olaj a generátor alól akkor biztosan szimering gond. De ha kicsit olajos a tengely körül az még nem gond, sajnos 10000HUF körül van az a szimering ami nem engedi át az olajat semmilyen szinten.
sorszám: 22707 (82997)
(előzmény: -ricsi-, 2007-09-04 16:20:42)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-09-05 10:47:38
Már nem emléxem, hogy miért, de annyi tuti, hogy míg a megszakajtós gyújtások szekunder csúcsfeszülcsége 15kV körül alakult, addig az elektronyikusoknál ez 40kV körüli érték. És többek között épp ez a jó benne.
Engem rázott már meg megszakítós (és akkor is éreztem valami szívműk. zavart), de a 40 kilóból már inkább nem kérnék.
Egyébként egy tekercs induktivitása nem csak a menetszámtól függ.
sorszám: 22706 (82995)
(előzmény: pandagyik, 2007-09-05 08:25:53)

 
 
DUDUKA1
válasz erre | email2007-09-05 09:25:16
Péter mz-nek üzenem,hogy megkapja ajándékba a súbert,ha küld egy cimet meg egy másik email lehetőséget,mert ezen visszajönnek a levelek.üdv dudu
sorszám: 22705 (82990)
(előzmény: Péter mz, 2007-09-03 13:22:58)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2007-09-05 09:16:23
Na igen, nem vág agyon senkit, ott igen minimális áram folyik....
sorszám: 22704 (82989)
(előzmény: pandagyik, 2007-09-05 08:25:53)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-09-05 08:27:12
igen. trafót cserélt:))de gondolom mert rossz volt:))
sorszám: 22703 (82988)
(előzmény: pandagyik, 2007-09-05 08:25:53)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-09-05 08:25:53
OK értem.
Mondjuk szerintem ha valaki hozzányul a gépén villanyt vagy bármi mást szerelni csak belenéz előtte valami könyvbe. Vagy ez már nem divat?
Én is elolvastam a megszakítós gyújtást is meg a tranyósat is mielőtt hozzáláttam tekergetni vmelyiket is. A trafóra terelve a szót szerintem max a primer menetszáma térhet el de nem hiszem hogy az Ernst Thallmann trafógyárba 2 sort állítottak be emiatt gyártani. Szociba volt 12 meg 6 voltos trafó oszkész. A trafó egy viszonylag egyszerű valami és az egyetlen hely ami kilovoltot ad ki magábol. Ezért találtam érdekesnek az agyonvág dolgot. Mert akkor az megszakítósnál is előfordulhat.

Amugy ahogy olvastam már megoldotta a problémát talán trafót cserélt.

üdv
sorszám: 22702 (82987)
(előzmény: Laszan358, 2007-09-04 14:19:46)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-09-04 19:02:25
Ezt a cikket várom én is. Mondtam, hogy nem szimpi a csatos karbi, mert a régihez képest fordulaton hulla. Nem jutottam vele sokra (Csak annyira, hogy most nem ömlik bele úgy a benzin, mint gyárilag.), így most a régi van fenn. (Aminek minden része teljesen hulladékká van már kopva, de legalább be tudom lőni, ahogy tetszik.) :-)
sorszám: 22701 (82958)
(előzmény: Keri, 2007-09-04 14:22:18)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2007-09-04 17:28:17
olvasom a csatos karbi leírását, és mit találtam?... rögtön az első oldalon, hogy gyárilag a részterheléstű fentröl a negyedik rovátkában van... :) BVF 30N3-1
sorszám: 22700 (82951)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2007-09-04 17:23:45
Mielőtt szétkapod az egészet, nézd meg nem-e tömődött el az alapjárati fúvóka; az is tud ilyet csinálni. Nekem hosszabb állás után fordult elő. Ha mégse, akkor ahogy a többiek írják valszeg falsot szív.
sorszám: 22699 (82950)
(előzmény: -ricsi-, 2007-09-04 13:23:10)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2007-09-04 16:24:05
addig is kiváncsian várom a karbis cikket... :)
sorszám: 22698 (82946)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2007-09-04 16:20:42
köszi a válaszokat...

a terv már összeállt a fejemben... :))) az van, hogy holnap csinálok egy átlátszó műanyagból úszóházat, ami nagyjából akkora, mint az aluminium... aztán visszateszem a tűt középre, és mégegyszer átellenörzöm az egészet... a légszűrőt is kiszedem (én erre nem is gondoltam),hátha az a ludas... én is arra gyanakodtam, hogy túl sok levegőt kap valahonnan, így a légszűrő kiszerelésével átellenörzöm az egészet... a szimeringhez most inkább nem nyúlnék, az marad a legvégére, mert a gyújtást nem szívesen piszkálnám meg, hogy a motor nem jár rendesen... ha leveszem a generátort, a szimering rögtön kijön, vagy komplikáltabb a kicserélése?... a szimering el tud mozdulni, vagy egyszerűen csak kireped-szétmegy?...
sorszám: 22697 (82945)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-09-04 14:22:18
falslevegő valószínüsíthető, így a karbi normális beállításai mellet plusz levegőt kap ezért szegény a keverék.
A szivató illetve a tű felhúzása egy darabig kompenzálja ezt, de nyílván nem lesz tökéletes a motor működése.

Vagy tömítettségi gond, vagy generátor alatti szimering a rossz.
Ja és ha kiesik a levegő csavar vagy nagyon kitekeredik akkor is lehet ilyen jelenség.

De kitartás bajtársak, ma nem érek rá, de holnap lesz időm, ADDI ha minden igaz már kész a fotókkal, és nekiállok kirakni a karbis cikket 1-2 nap ha nem lesz más dolgom.
sorszám: 22696 (82935)
(előzmény: piri, 2007-09-04 14:03:42)

 
 
Laszan358
válasz erre | email2007-09-04 14:19:46
Pandagyik:

Mi a különbség a trafók között? Csak tippelgetni tudnék, vagy filozofálgatni.
Tippelni nem szeretek, filozofálni meg fölösleges ilyesmiről. De én akkor adnék különböző jelzést hasonló termékeknek, ha valami lényeges dologban eltérnek.
Nem értek az elektronikus gyujtáshoz.( ezt kb. most írom le harmadszor :) )
De mivel sav20 csak a bekötését kérdezte,gondoltam válaszolok neki(elég nagy volt a csönd) mivel nekem is ez volt a bajom pár nappal azelőtt.
A figyelmeztetést azért írtam neki, mert, ha nem írom és agyoncsapja az nagyobb baj, mint fordítva.

Talán tényleg komolyabban vettem a hasonlatodat, mint kellett volna. A szmájli tényleg hasznos dolog.

Üdv :)
sorszám: 22695 (82934)
(elözmény: Victor, 2007-08-29 14:38:32)

 
 
piri
válasz erre | email2007-09-04 14:03:42
Eredetileg a tű középen van és csak finombeállítás céljából kell áttenni, tehát mindegy hol van ennyit nem befolyásol rajta.
Szerintem túl keveset vagy túl sokat kap.
Próbáld meg légszűrő nélül mielőtt teljesen elállítod a karbit.
Ha úgy se jó érdemes kitisztítani a karbit hátha eldugult.
És mi van ha a szivató visszatolásával egyidőben gázt adsz? Akkor is leáll?
sorszám: 22694 (82933)
(előzmény: -ricsi-, 2007-09-04 13:23:10)

 
 
piri
válasz erre | email2007-09-04 13:39:22
Ez így igaz!
Egyébként a 4es 2 cd - az egyiken több ezer szabadon felhasználható rajz van - ezért vettem meg. Van egy 500 oldalas köny is amiben catalogizálva vannk a rajzok. Asszem 5 -től már ez elmard csak a proggit adják.
sorszám: 22693 (82931)
(előzmény: Atilla, 2007-09-04 13:20:57)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2007-09-04 13:23:10
hali...
segítsen valaki, mert már nem tudom mi lehet a baj... etz 251 karbi beállítással vannak gondjaim... gyújtás jó, benzinszint megfelelő... a motor csak szivatóval indul, és csak teljesen ráhúzott szivatóval van olyan "alapjárata", mint amilyennek lennie kellene, szép lassan pöfög, akár elketyegne 1 hétig is... de amint visszatolom a szivatót, vagy húzok neki egy kis gázt, lehörög... :( már megpróbáltam mindent, állítottam benzinszintet alacsonyabbra, magasabbra, de mindíg ugyanez a helyzet... gondoltam állítok a súbertűn... "eredetileg", míg szét nem szedtem a középső állásban volt, hát elkezdtem szépen pakolgatni fentröl haladva egyesével... szóval az első rovátkában semmi változás, aztán jött a második, szintén semmi, majd a negyedik... na itt már szivató nélkül is jár a motor (indításhoz szintén kell a szivató) de a gázadásra késéssel és gyatrán reagál, majd leáll... :( a legalsó rovátkát már nem tudtam kipróbálni, mert nem maradt több időm a szerelésre, de majd holnap... szóval el tudná magyarázni valaki, hogy mi célt szolgálnak a rovátkák a tűn?... gondolom minnél alacsonyabbra van téve, annál jobban kint van a tű a fúvókából, és így több benzin jut a motorba... ha esetleg a legalsóban jó lesz, az már nem durva?... :)szívesen várnám az ötleteket, meg hogy kinek milyen állásban van a tű, illetve, hogy mi lehet a probléma... :) előre is köszi...
sorszám: 22692 (82930)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-09-04 13:20:57
Az egészből nem jó vektorgrafikus képet csinálni!
Egyrészt marha nagy file lesz, másrészt pl a számlap, betűk, stb, ezeknek az évek alatt már biztos nem egyenletes a festése, és átszínezéskor a sok árnyalat az gondot jelenthet. Egyszerűbb a munka, ha üres minden, csak a körvonalak vannak meg. (Ha belehúz 1-2 nem létező vonalat, azt nem nagy kunszt törölni.)
Persze, ha a betűtípust, skálát, stb módosítani akarod, az már nagyobb munka.
És igen, a program nem 1szerű! Mint írtam én a 11-es verzió újításait sem fogtam fel, pedig a 8-as verziót még ismerem.
De ezek a sokat tudó progik már csak ilyenek! :-)
sorszám: 22691 (82929)
(előzmény: piri, 2007-09-04 12:39:46)

 
 
piri
válasz erre | email2007-09-04 12:39:46
Külömben Corel Draw-t hsználnk az airbrushoz is a nagyok. Nekem megvan 4.0 jogtisztán (anno megvettem jópézé). A Trace-el akármilyen fényképet át lehet konvertálni vektorosra és után szerkeszthető a Draw-al. Igen megette proggi tán a legjobb, viszont már az 1.0 is elég bonyolult volt...
sorszám: 22690 (82928)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-09-04 10:54:31
CorelDraw-al nagyon egyszerű! (Bár számlapot még pont nem csináltam, de sok más hasonló dolgot igen.)

Az eljárás:
- Kiszeded a számlapot az órából.
- Ahogy van bedobod a scannerbe, és bedigitalizálod.
-A képet megnyitod a CorelDraw-al
- Rákattintasz a körberajzol gombra
- Az eredeti képet törlöd, és ott a számlapod körvonala vektorgrafikusan, gyönyörű egyenletes vonalakkal körbehúzva.
- Az esetleges fölös vonalakat törlöd(Kosz, felirat, stb), és bármit oda tolhatsz-igazíthatsz rajta ahová akarod.
- A kitölt opcióval a körvonalakat úgy színezed ki ahogy tetszik, és persze pluszban azt írsz rá ami jól esik. (Ha nem kell a körvonal csak a szín, akkor a kitöltés színére kell állítani a körvonal színét, mert így nem látszik, de kiötléskor kell az a vonal!)
- kinyomtatod, felragasztod, stb.stb.
Tényleg kb 10 perc alatt kész!
A jó benne, hogy vektorgrafikus, azaz nem cakkosak a vonalak szélei, még ha 1 méteresben akarod kinyomtatni akkor sem!
Az eredmény sokkal szebb!
Remélem tudtam segíteni!
sorszám: 22689 (82927)
(előzmény: zsakfos, 2007-09-03 21:39:02)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-09-03 21:39:02
Bocsi ne haragudj.Figyeltem én ,csak vártam hátha valakinek mégis van róla rajz.Igazából nem akartam én nagy dolgot az egészből.A kilométeróra számlapját próbaképp kinyomtattam akkorába fotópapirra piros betükkel mint az óra és tök jó lett.Ezért jó lett volna ha valaki esetleg tud küldeni a fordmérőről is.Akkor simán itthon rövid idő alatt megcsináltam volna.Mivel látom hogy ebben nem tud segiteni senki ezért most megkérlek email-ben küld el az elérhetőségét a srácnak.Köszi.
sorszám: 22688 (82889)
(előzmény: Shkiz0, 2007-09-03 09:43:16)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-09-03 19:05:08
Bakker! A nyolcas még csak 1 CD!
sorszám: 22687 (82868)
(előzmény: z25z, 2007-09-03 17:02:45)

 
 
somanova
válasz erre | email2007-09-03 17:41:39
Meg ha lenne akkorse tudnál vele mit kezdeni! ( userlétszám elérte a maximumot) :-(((((
sorszám: 22686 (82860)
(előzmény: z25z, 2007-09-03 17:19:10)

 
 
z25z
válasz erre | email2007-09-03 17:19:10
sajna nincs meghivom...
sorszám: 22685 (82858)
(előzmény: LG TS, 2007-09-03 17:17:38)

 
 
LG TS
válasz erre | email2007-09-03 17:17:38
Bocs hogy ilyen pofátlan vagyok, de nem tudnál meghívni, ha te reggelve vagy ott?
sorszám: 22684 (82856)
(előzmény: z25z, 2007-09-03 17:02:45)

 
 
LG TS
válasz erre | email2007-09-03 17:15:41
Kösz a tippet! ????torrent???? az meg mi??? :-)))))))))))
sorszám: 22683 (82855)
(előzmény: z25z, 2007-09-03 17:02:45)

 
 
z25z
válasz erre | email2007-09-03 17:02:45
akad :-)) a majomparaden van ha jol latom 13 as verzio 4 cd
sorszám: 22682 (82853)
(előzmény: Atilla, 2007-09-03 15:52:59)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-09-03 15:52:59
Windowson fut pl a Corel Draw, én a 8-at használom az 0,004 mm pontos, szerintem az már elég jó. Ha jól tévedek most a 12-es környékén tartanak, és ezek már sokkal pontosabbak. De egyrészt k... drága, másrészt hihetetlen bonyolult lett. (Én a 11-es verziót láttam, hát nem 1szerű!)
Szóval nekem marad a 8! Azt még értem, és már ritkán használom, nem vagyok grafikus!

Letölteni? Ejnye-bejnye!
Azért valamelyik torrent oldalon biztos akad! :-)
sorszám: 22681 (82845)
(előzmény: LG TS, 2007-09-03 14:08:35)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2007-09-03 14:26:17
Hát ja :-) De az a vas ETS-hez képest sem éppen széria példány :-))
sorszám: 22680 (82838)
(elözmény: Victor, 2007-08-31 21:12:58)

 
 
LG TS
válasz erre | email2007-09-03 14:08:35
Neked van ilyen progid? Mert ajánlhatnál vmi jót amit le is lehet tölteni. Még nem volt ilyenhez szerencsém, bár tudom mi fán terem :)
sorszám: 22679 (82836)
(előzmény: Atilla, 2007-09-03 10:15:36)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2007-09-03 13:22:58
Heló.
Szükségem lenne TS 125 karbijába egy siberre.Akinek van jelezzen.De az lenne a legjobb ha lenne valakinek 24n1-1 karbija.Azt nemtudom hogy az uszó és a karbi alja egyezik e a 22 esével ,ha igen akkor azok nem kellenének.És ha a szivócsonk belső átmérője is nagyobb mint a 22hez valónak akkor az is kellene.
sorszám: 22678 (82831)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-09-03 10:15:36
Szerintem meg ezeket el kell felejteni, és csak vektorgrafikus programmal szabad ilyet csinálni. Oda méretezez ahova akarod! Sokkal szebb lesz, meg pontosabb!
sorszám: 22677 (82805)
(előzmény: LG TS, 2007-09-03 09:10:59)

 
 
Shkiz0
válasz erre | email2007-09-03 09:43:16
Irtam pár hsz-al lejjebb hogy megadhatom a srác elérhtőségét és lehet vele alkudozni. Igaz hogy 2k/óra de cserébe minőségi hátlapot kapsz illetve kilóméteróra felujítást is egyben, + olyan lesz a szin/háttér szal az egész számlap amilyet te akarsz. Szinte bármit megtud csinálni.
sorszám: 22676 (82801)
(előzmény: zsakfos, 2007-09-03 07:53:23)

 
 
LG TS
válasz erre | email2007-09-03 09:10:59
szerintem painttel szarakodni nincs értelme. Inkább Photoshop vagy a GIMP ami inygenes. Ezek normális képszerkesztő programok. virtuáltunerek is ilyeneket használnak. A paint az csak alap funkciókkal rendelkezik. Én inkább az előbbieket ajánlom ilyen dolgokhoz.
sorszám: 22675 (82798)
(előzmény: zsakfos, 2007-09-03 07:53:23)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-09-03 07:53:23
Na végre ez már müködött.Szóval a probléma az hogy a fordulatszámmérőről is jó lenne egy ilyen rajz.De sehol nem lelek.Ahhoz túl béna vagyok hogy én megpróbáljak szerkeszteni a gépen.Próbálkoztam már azzal is hogy egy órából kiszedtem a számlapot,beszkenneltem hogy aztán majd átszinezem mondjuk a Paint-tal.Nem jött össze.Gondolom mivel a szkennelés sok apró pontból áll azért csak egy-egy pontot szinezett át.Próbálkoztam keresőkkel is hátha kidob valami oldalt ahonnan tudnék letölteni,de semmi.
sorszám: 22674 (82795)
(elözmény: Victor, 2007-09-03 07:46:33)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2007-09-03 07:46:36
szevasz Viktor...

hol is vizsgáztattad pontosan?... mert én is Miskolc környéki vagyok, és lassan esedékes a műszaki vizsga...
sorszám: 22673 (82794)
(elözmény: Victor, 2007-08-30 08:03:48)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49072)
Motoros túra (17996)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu