:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hali. Nekem is bingem van és ugyanaz a problémám. Ki lehet csavarni a főfuvókát a tűfuvókából. Legalábbis az enyémet ki lehetett. De nem tudtam még szerezni hozzá 90es bing fuvókát. Sok szerencsét.
üdv
gab
No épp ez az amit én aggályosnak látok az alkoholüzemmel kapcsolatban!Hogy az olaj tudtommal nem oldódik az alkoholban, vmint az alkohol eléggé agresszív cucc lévén eleszi a tankot meg a karbit is akár szépen lassan. Sőt a jelenlegi benzinek is tartalmaznak már bizonyos hányadban alkoholt az agipnál a blokkon fel is tüntetik mennyi % az aránya. Szóval lehet hosszú távon nem járnánk jól vele. Bár biztosan lesz itt képzett ember aki jön és megcáfol....
A linkeket megnéztem (és le is töltöttem.) És köszi az ajánlatot a könyv kölcsönadására. Élnék is vele, de meg van itt is a könyvtárban. Azért kösz.:)
gáznak nem gáz, de beállítani nem lehet :D
http://www.antikva.hu/onan/reszletek.jsp?katalogusid=126436
Ez egy egész jó könyv. MZ nincs benne de vannak más tranyós kapcsolások. PL fesszabok.Kölcsön tudom adni ha érdekel.
Amugy a baloldali linkek között találsz a szakirodalom rovatba is jó dolgokat és az oldalon megjelenő cikkeket is néha érdemes elolvasni ha ilyenről van szó:
http://szocimotoros.hu/hu/cikkek/6
Jawas tapasztalatok:
http://szocimotoros.hu/hu/cikkek/82
És ez is jónak tűnik bár nem próbáltam ki egyiket se:
http://szocimotoros.hu/hu/cikkek/36
A tranzisztoros(bipolár, FET ...nemsorolom) kapcsolások alapjaihoz meg a google.com-ot tudom ajánlani bár nyomtatott szakirodalom is van rengeteg de ez az olcsó:))
Itt van némi megszakítós gyújtás basics:
http://szocimotoros.hu/hu/cikkek/49
Az előbb már Attila is írt hasonlót...
Tehát ha E85 -öt használnék akkor a régi már beállíthatatlan karbit is lehet hsználni (amivel túlfogyaszt a gép) ez tök jó.
2mm -el nagyobb a 150-es torokátmérője( nem 22, hanem 24mm).
Így a szívócsonk, keverőház, súber is nagyobb de amúgy ugyan az. Az úszó biztosan egyforma.
Szerintetek gáz az ha menetközben állítgatom a karbin a leegőcsavart. mert el lett tekerve és a 2fordulattal kitekert állásban nem ment a moci, de ma menet közben lenyúltam és ide oda tekergettem érzéssel aztán 1x csak megindult, mint a barom. Alapjáratom az viszont nincsen, és nem is tudom úgy beállítani ahogy a könyvekben le van írva. A tű középső állásban van. Mondjuka karbim elég hybrid. Ja igen. A 125ös TS és a 150es TS karbijai között csak a fúvókák méreteiben van különbség? Úszóház, úszó ugyanaz?
Vááá bocs, egymásután kétszer is elmentem...
bár ez bizonyos értelemben nem is olyan rossz.:)
pandagyik:
Hogy divat-e, nem tom, mert sajna kevés emzést ismerek személyesen.Ezek közül van aki felkészültebb(könyvekkel) és van aki nem. Én mindenesetre beszereztem egy szerelési könyv fénymásolatát rögtön miután megvettem a motort. Ezt szoktam használni szerelés közben.(bár mostanában volt, hogy "fejből" raktam össze valamit, aminek az eredménye az lett hogy egyesben mentem hazáig...)
Az elektronikus gyújtásról viszont nincsen anyagom, pedig érdekelne.
Mi a címe/szerzője a könyvednek amiben olvastál róla?
(amiben én olvastam az agyonvágós dolgot az a könyv csak említésképpen foglalkozott vele)
áram ütöttek:
Az áramütés súlyossága függ még az időtartamtól, az érintkező bőr nedvességétől és az áram útjától az ember testében.(meg még az áram fajtájától is, meg még az emberke idegrendszerének állapotától is meg még nemtom mitől )
Szóval mikor valaki azt mondja, hogy túlélt már ilyen és ilyen feszültségű ütést,lehet hogy csak szerencséje volt.
pandagyik:
Hogy divat-e, nem tom, mert sajna kevés emzést ismerek személyesen.Ezek közül van aki felkészültebb(könyvekkel) és van aki nem. Én mindenesetre beszereztem egy szerelési könyv fénymásolatát rögtön miután megvettem a motort. Ezt szoktam használni szerelés közben.(bár mostanában volt, hogy "fejből" raktam össze valamit, aminek az eredménye az lett hogy egyesben mentem hazáig...)
Az elektronikus gyújtásról viszont nincsen anyagom, pedig érdekelne.
Mi a címe/szerzője a könyvednek amiben olvastál róla?
(amiben én olvastam az agyonvágós dolgot az a könyv csak említésképpen foglalkozott vele)
áram ütöttek:
Az áramütés súlyossága függ még az időtartamtól, az érintkező bőr nedvességétől és az áram útjától az ember testében.(meg még az áram fajtájától is, meg még az emberke idegrendszerének állapotától is meg még nemtom mitől )
Szóval mikor valaki azt mondja, hogy túlélt már ilyen és ilyen feszültségű ütést,lehet hogy csak szerencséje volt.
Köszi a számlap tippet.Ezzel már tényleg lehet kezdeni valamit.
Lehet, hogy az a helyzet, hogy a csatos karbiban, pláne az utolsó gyártmányokban keménygumit alkalmaztak úszótű hegynek, mint többnyire a japánok, már nagyon régóta.Ricsi a csatosról írt, te pedig TS karbiról, amely régebbi és biztosan csak réztű van benne, ismerem.
Ez az alkohol-téma nagyon érdekes, ki kell próbálni, most lesem, mi lesz veled.Amúgy az alkohol nagyobb kopressziótűrésű, hiszen ezért mennek a salakmocik alkohollal, ott a viszony eléri az 1:13, 1:14-et is.Emellett messze nagyobb belső hűtést ad, extrém esetekben ezért kevertek korábban is 10-15 % alkoholt a benzinekbe.Az indítást is könnyíti, mert illékonyabb, mint a benzin.A hidegindítók pl. alkohol-éter keverékek.
A Yamaha anno szállított Brazil piacra alkoholra beállított 125-ösöket, azokon annyi volt az átalakítás, hogy megfelelő (nagyobb) fúvóka, egy védőfólia a tank belsejében.Persze, az akkor is különolajozással ment, az olaj kiválásával nem kellett törődniük.A brazil motorosok nagy számban használtak(nak) ilyen gépeket.
Ott van a motorok--mz cuccok.De feldobtam tarhelyre.Megtalálod itt
megnézem majd...ha van gumi most kiderül mit bír :)
Végignéztem az oldalt, és lehet, hogy csak én nem találom, de hol vannak a számlapok azon az oldalon?
pedig van benne gumi... pont ma néztem, de nem részletesen... van egy rossz úszószelepem, és azt szedtem szét, kiváncsiságból... :))) feszítő szerepe van, olyan mint egy vékony gumicsík keresztben a kis tű fölött, amit benyom az úszó... gondolom ez nyomja vissza alaphelyzetbe a tűt, hogy tudjon folyni a benzin, amíg az úszó vissza nem nyomja azt...
elegendő csak a főfúvókát cserélni.
A szivatónak elegendő az eredeti és a tűszelep is elbír ennyivel több anyagot.
A tűszelepben nem emlékszem gumira.
A Hondám tűszelepében tényleg van, de az MZben csak a preciz réztű tömít, annak a fúvókának a belső felére illeszkedve ami kívül is látszik.
Persze lehet hogy roszul emlékszem.
De szerintem 36óra elegendő hogy kiderüljön ha bedagad a tűszelepen lévő gumi.
Ez a megmarja az alut...hát ebben nem hiszek egyszerüen :D amikor szétszedtem, nem pezsgett :D Lehet ha évekig tartasz etanolt valamiben akkor tényleg korrodál az alu, de ez a benzinre is igaz.
A tank rozsdásodása, az lehetséges a víz miatt. Ha hajlamosít a rozsdára, az gyorsan ki fog derülni :) és megírom, de szerintem erre nincs nagyobb esély mint egy kevés benzint tartalmazó tank esetén.
egy SAAB tesztjét is olvastam... ez már képes 95-tel és e85-el is üzemelni... 2 literes motor, benzin üzemben 150LE 240Nm, etanollal 180LE 280Nm... persze nagyobb fogyasztással...
szerinted az összes fúvókát cserélni kellene 30%-al nagyobbra?... tényleg, mekkora a legnagyobb főfúvóka?...
a MOL 95-ös 4,4%-ba van keverve etanollal... asszem... :)
250-es ETZn vajon mekkora fúvóka kell? 170? :D
amikor először olvastam a bioetanollal kapcsolatban egy cikket, nekem is megfordult a fejemben az, hogy ezt ki kellene próbálni, mert a kezdetekben, amikor még csak tervezték a kutak létrehozását 150-180 HUF-ra becsülték literenkénti árát...ehhez képest a 215 HUF még nem sok.. de a gyakorlatba én nem mertem volna átültetni az elméleti dolgokat... :))))
ezért most tágra nyilt szemmel figyelem Keri próbálkozásait...
de azért lenne itt még egy két dolog... a gumi alkatrészeknél elfelejtkeztél egy (szerintem) nagyon fontos dologról... az úszószelep belsejében is van egy apró gumi tömítés, ami bizony a benzinszintet szabályozza... egy cikkben azt olvastam, hogy a gumi 20 százalékkal is képes megnyúlni-kitágulni az etanoltól... ezt érdemes lenne megnézni, nehogy 50km után kimenjen az egész a túlfolyón... :)aztán a másik... ugyanebben a cikkben az is le volt írva, hogy az etanol képes az aluminiumot is fel-megmarni, és alu alkatrészekböl is van egy pár... aztán az etanol tartalmaz még kisebb-nagyobb arányban vizet, ezért a lemezböl készült üzemanyagtartály is nagyobb korroziónak van kitéve...
ezeket írták le, mint negatív tényezőket,de már "tiszta" 95-ös benzinbe is kevernek 4-10% etanolt a kutak,szóval nagy baj nem lehet... és a puding próbája az evés... :)))
sok sikert!... mentsük meg a Földet, meg némileg a pénztárcánkat... :)))
Hazaértem. A motor jól megy a 135-os fúvókával de a kis terheléseken még mindig kevés. Minimális szivatós korrekció kellet. Még nagyobb fúvókát igények az alkohol. Holnap hazafelé veszek ha kapok nagyobbat, ha nem akkor jön a reszelgetés :D
nem kioktatásnak vettem, tényleg nem gondoltam bele
Jut eszembe, lehet, hogy az előrelátó taivani szakemberek is alkoholhoz karburálták a zsír új csatos karbit, gyárilag ezért ömlött bele a benzin! :-)
Én tudatlan meg nem bírok vele! :-)
Bocsi, nem kioktatni akartalak!
Csak reagáltam a kinek éri meg mondatra. :-)
Bocs hogy kis szünetet hagytam a tesztleírásban, de a kísérlet jelen pillanatban is folyik.
Nos, ahogy itt felvilágosítottak elemi matematikából valójában megéri járni etanollal, főleg azért mert ha tudunk desztillálni akkor nem kell Ukrajnából csempészni olcsó pálinkát :)
De a lényeg. Kicseréltem a 115ös fúvókát 135-re. Ha nem is 30%-al nagyobb, de ez volt a legnagyobb fúvóka a készletemben.
A motor elsőre indult, kevés szivatóval, majd indulás után (ahogy azt benzinnel megszoktam) vissza is lehetett nyomni a szivatót és alacsony, de stabil alapjáraton pöfögött a motor.
Fontos, hogy más beállításhoz nem nyúltam és ez a fúvóka csere elsőre is visszaállított a benzines működésnél megszokottakat, tehát jónak lehet mondani.
Ez után csak a tisztesség kedviért beállítottam a melléklevegőt pontosan. Ettől kiválló gázreakciói és megfelelő lepörgése lett a gépnek.(ez már a benzin mellet is esedékes volt) A céges parkolóban végsebességet nem teszteltem, de a tapasztalatom szerint ez a motor már így rendben lesz, legfeljebb a teljes terhelésnél szükséges némi finomhangolás. (súbertű felhúzás, nálam pedig reszelés :D
Emeltem még egy kicsit az alapjáraton, mert rajtolásnál így gyorsabban lehet indulni és a töltéslámpa sem világít, az 1100-as (műszer szerint) alapjáraton.
A kipufogó gáz szaga enyhén csípős a keletkező szénsavtól, (kb mint a gázüzemü autók, de itt egy pici etanolos buké is van) de teljesen tiszta és füstmentes. Ez persze a használt szintetikus olajnak is köszönhető ami csak diszkréten érződik, enyhe égett olaj szagként. Összességében azt mondanám olyan szaga van mint a spéci repülőgép model motoroknak, csak kevesebb füsttel.
Amit tapasztaltam még. Az üzemanyag enyhén opálos lett, de az olaj még benne van mert nagyon erős kék szinezete van, és ha nem lenne akkor már besült volna a motor. Ezt én a nedves időnek és a hidegnek tudom be, ugye az QUZO nevü görög szeszesital is erről az opálos szinéről híres, amit a víz és ánizsolaj tartalmának köszönhet.
Másik amit érdemes tudni, hogy 125-ről lett a motorom felfurva 150ccm-re,
karburátor egy 125-ös ETZ karbi (ami nem különbözik lényegében a TSétől, csak az alapjárati csavarban, a súbertű pedig egyedi reszelés eredménye, mert elégedettlen voltam az eredeti karakterisztikájával. Ezért a súber nem is állítható mert ez a karakterisztika csak ebben a pozícióban jön össze.
Ami még az E85-höz kapcsolódik. Ugye az alkohol állítólag agreszív anyag és roncsolja a gumi tömítéseket. Ezért ezt az oldalát is átgondoltam mielött a motoromba etanolt raktam. A benzincső az sima átlátszó PE cső. Ez birja a benzint és az alkoholt is, bár fél év alatt kőkemény lesz, ha nem piszkáljuk akkor nincs vele annyi gond mint a gumicsövekkel, ha meg bontani kell akkor új cső kell rá. (60huf/méter)
A következő gumi alkatrész az üzemanyag útjában a benzincsap tömítő gumi. Ezt egy spéci vegyszerálló gumilapból vágtam ki, mert elegem volt hogy a bolti tömítés nem bírja a benzint. Ez most mindent bír így az alkoholt is.
A benzincsap holander alatt is gumi van gyárilag, nálam ezt most teflonszallag tömíti, ami szintén vegyszerálló. A szimeringeket én raktam bele, ezek nem kifejezetten gumi alkatrészek hanem valamilye olaj és vegyszer álló műanyag, ezek is biztosan bírják az alkoholt.
Eddig 25km-ert mentem (szivatós korrekcióval) Most hogy átcseréltem a fúvókát hazafelé megint megyek 25-öt és majd otthonról írom ha történik bármi, illetve otthon kiszedem a gyertyát és megnézem milyen színüre égett. Gázos autóknál általában fehérre szokott égni, ezért gondolom, hogy itt is nagyon világos barna lesz ha (az olajtól)
100km után pedig rátankolok és megnézem menyit fogyaszt így a motor.
Ami öttletem van még, hogy a gyertyát még alacsonyabb hőértékre lehet cserélni, mert az alkohol alacsonyabb hőmérsékelten ég. Ez jobb gyújtást eredményez, mivel jobban belóg az égéstérbe.
Ezen felül az előgyújtást is megpróbálom majd nagyobbra venni, mert az alkohol, ha jól tudom jóval nehezebben detonál, főleg a nagy hőelvonó képességének köszönhetően.
csak viszonyitaskepp: a 250 es ETZ-re valo BING-ben 118 as a fofuvoka...
binget nem ismerem, de nekem is 150-es a TS, em. Ezzel így 115-ös fúvókával volt jó. 125ös fúvókával próbáltam még, de az már sok volt neki.
Amúgy a kicsavarható csővecskéből ki lehet szedni a fúvókát elvileg, vagy a Bingnél nem?
fúvóka önmaga nem jön ki csak az egész részével amibe a súbertű csussazn bele.
enyire nem részletes a cikkem, inkább általános, de majd hozzá írom hogy erre is érdemes figyelni
szereztem egy bing karbit 150es ts-emhez minden passszol a szívótorokra is,és az a gondom nem tom hol állítsam az üzemanyagot neki,mert olyan hogy a súbertű már a legkissebben van és így is nem akar pörögni 3000fölé,ledadog.és nem tom merta fúvóka egybe van az egészkicsavarható rúddal vagy mivel:Dés a levegő csavar is kicsavartam és úgyis csokat kap,és az úszószintet nem tom lehet e állítani,mert 120as a főfúvókája.és nagyon sokat ad neki.mit javasoltok?ilyen kicsi az úszóháza,és kör alakú az úszó és nyomkodni kell a szívatót neki és kurvajó.csak túlzabáltatja.de ilyen sok üzemanyaggal is fasza az alapjárata.csak nem forog vele egyáltalán
hi...
sikerült kiderítenem a csatos karbi problémáját... :) ezt kifejezetten Kerinek ajánlom, hátha jó lesz a készülő karbi cikkéhez, és hátha más is használható tanácsot kap... szóval este átolvasgattam a csatos karbi leírását, és rájöttem a megoldásra, amin eddig csak átszaladtam... a csatos karbi legnagyobb újítása az elődökhöz képest, hogy az üresjárati fúvóka (ami az alapjáratot biztosítja) már nem közvetlenül az úszóházból kapja a benzint, hanem a főfúvóka felöl egy átvezető nyíláson keresztül... csak kis fordulaton, alapjáraton kap az üresjárati fúvóka benzint, magasabb fordulaton a benzin a főfúvókán keresztül jut a motorhoz... innen a 7 százalékos fogyasztáscsökkenés (a gyártó leírása szerint)... ez az átvezető nyílás olyan apró keresztmetszetű, ha valaki nem tudja, hogy ott van, észre sem veszi... kifúvatni nem sikerült, úgy beleragadt a kosz és az olaj, ezért egy nagyon vékony derékszögben meghajlított gombostűvel sikerült kipucolnom a járatot (még így is elég nehézkesen)nyugodtan lehet szúrkálni, ez csak egy furat az aluminiumban, a porlasztást az üresjárati fúvóka végzi... szóval kipucoltam, összeraktam, és első rúgásra indult, van alapjárat, és egész frankó lett...
remélem hasznos lesz... :)
jaaa és sok sikert az alkohol teszthez... :))))
Nem biza nem csak a menetszám de éppen ezért gondolom hogy nincs két fajta a két gyujtáshoz. Az elektronikusnak azért lehet nagyobb a szikrája mert a kapcsolás időtartama kisebb mint a megszakítósnál. De én nem gondolom hogy lenne több fajta 12Vos trafó.
Későn értem haza a kocsival, de mindenképpen ki akartam próbálni mégis milyen erősi ital is az alkohol :D
Először is bemelegítettem benzinnel a motort, mert az alkohol hideg indítási tulajdonságai gyengébbek és esős időben hajlamos vizesedni a karburátorom ami tovább nehezíti az indítást. Elővigyázatosságból keverési próbát csináltam egy literes flaskában a 2T olajjal, de mivel szépen keveredett, és nem keletkezett csapadék, zavarosság vagy ülepedés, beletöltöttem a tankba. A motoromban kb 1 liter benzin lehetett és (egyszer élünk felkiáltással) csurig töltöttem e85-el.
Motor gond nélkül indult. Nem mutatott semmi eltérést a viselkedése a benzintől...aztán amikor elértem az első sarokig hirtelen elkezdte produkálni a szegény benzin/levegő keverék összes tünetét a motor. Eszembe jutott, hogy a karbiban lévő benzin pont ekkora távolságra elegendő :D
A sovány keverékes üzem ellenére a motor ral lehetett menni, egy kis szivatós kompenzálással pedig kezelhető maradt a gép.
Ugye az etanolból 30%al több kell a jó keverékhez, ezért a karbiban főfúvókát kellene cserélni nagyobbra, de a kései és esős idő miatt ezt nem tettem meg.
Másnap motorral akartam dolgozni menni a dugók miatt, de kétséges volt a hideg, szegény keverékes, etanolal való indítás, ezért ébredés után először kipróbálta hogy indul. MEglepetésemre sokkal könyebben indult mint benzinnel. Első rugásra a főtengely előzetes átforgatása nélkül már járt is a motor.
Beöltöztem, indultam. A szivatóval kompenzálni kellet a szegény keveréket. Alacsony terheléseknél 1/3 szivató állás, csutkagázas gyorsításnál pedig teljesen rá kellet húzni a szivatót. Persze nem éppen optimális porlasztás, de teljesen jól lehetett közlekedni ezzel a módszerrel.
Amit észrevettem, hogy sokkal könyebben eléri a 90-et a motor és utána még viszonylag könnyen eléri a 100-t (6000-es fordulaton) Benzinnel már a 90 is nehézkes volt a motornak a 16os lánckerék miatt.
Folyt.Köv.
Rosszul számolsz!
Ami 30%-al olcsóbb, abból ugyan annyi pénzért 43%-al többet kapsz!
Szóval ha 30%-al eszik többet belőle, akkor még bőven jól jártál! :-)
Hello!
Valaki keresett fehérszámlapokat ford.mérőbe meg kmórába ezen az oldalon találtok: http://ambruzsg.freeweb.hu/ én is ez alapján csináltam jó a kiosztása nem csal a feliratokat meg lehet variálni paintbe.
Gondoltam írok egy cikket "Alkohol mámor" címmel, de végülis ismer hogy milyen lassan megy nekem a publikáció na meg az anyag sem olyan sok ezért ide leírom talasztalataimat/élményemet.
Tegnap vettem 20L E85-ös etanolt az Erzsébeti Tesco kútnál. Kezdődött ott, hogy elsőre meg sem találtam, anyira nem reklámozzák. Aztán megtaláltam a kútfejet amin jellegtelen kicsi felmatricázásból derül ki hogy az biza E85ös üzemanyag.
Próbáltam tankolni de nem indult be a szivatyú. Kiderült az Etanolt csak a kutas tudja indítani, nehogy véletlenül valaki azt tankoljon, aztán beperelje a Tescot, hogy tönkrement a kocsi. Beszélgettem a kutassal, azt mondja velem együtt hárman tankoltak ilyet. Volt egy új kocsi ami valószínüleg direkt etanol üzemü, volt egy öreg Mazda amibe 1 litert raktak, és voltam én, aki egy közel 30 éves TSbe akartam tölteni.
Az üzemanyagnak kellemes finomszesz szaga van minimális benzin szaggal vegyítve, ettől olyan "vegyi-gyümi" szerü az összhatás, szóval legközelebb vigyázzatok mit tesznek elétek a kocsmában :D
A bio nafta 215HUF legálisan, azaz kb 30%-al kerül kevesebbe, de hivatalos források szerint 30%-al többet is fogyasztanak belőle a járművek. Tehát csak annak éri meg ilyet használni ilyen macera mellet akit a GreenPeace-es haverjai cikiznek ha nem bringával közlekedik.
folyt. köv.
Megépítettem peti 74 ajánlása alapján az elektronikus gyújtást jawara. Eddig ok is volt ,de én kíváncsi voltam hogy járó motornál melegszenek-e a tranzisztorok. Mást nem éreztem csak egy emberes árramütést. Mert mindkettőt egyszerre fogtam meg. És nem haltam bele
Engem mindkettő rázott meg, de nem halálos :D
Az elektrónikus tényleg lényegesen durvábban csapkod, így fogásra is, de elektrónikusnál a gyujtókábel szigetelését!!! sem érdemes megfogni, mert nekem áthúzott a szilikon kábel szigetelésén is.
Az agyoncsapástól nem kell azonban félni, mert csak a trafó gyújtókábele ami veszélyes ilyen szempontból.
A megszakítón néhány 100V van, de csak impulzus üzemben, illetve a gyújtó elektrónika sem megy 400V fölé szintén imőulzusba. Ez az oldal nem veszélyes. Persze fogdosni nem kell, de engem eddig csak úgy rázott meg ha a pipa le volt húzva és úgy fogtam :)
Szimering: elkopik, és legyengül a rugó, ettől átengedi az anyagot, vagy a zéger nincs benne rendesen, képes kinyomni, de az nagyon feltünően és hirtelen romlik le. Gyakran teljesen üzemképtelen lesz.
De nem kell hozzá szétszedni, ha jön a 2T olaj a generátor alól akkor biztosan szimering gond. De ha kicsit olajos a tengely körül az még nem gond, sajnos 10000HUF körül van az a szimering ami nem engedi át az olajat semmilyen szinten.
Már nem emléxem, hogy miért, de annyi tuti, hogy míg a megszakajtós gyújtások szekunder csúcsfeszülcsége 15kV körül alakult, addig az elektronyikusoknál ez 40kV körüli érték. És többek között épp ez a jó benne.
Engem rázott már meg megszakítós (és akkor is éreztem valami szívműk. zavart), de a 40 kilóból már inkább nem kérnék.
Egyébként egy tekercs induktivitása nem csak a menetszámtól függ.
Péter mz-nek üzenem,hogy megkapja ajándékba a súbert,ha küld egy cimet meg egy másik email lehetőséget,mert ezen visszajönnek a levelek.üdv dudu
Na igen, nem vág agyon senkit, ott igen minimális áram folyik....
igen. trafót cserélt:))de gondolom mert rossz volt:))
OK értem.
Mondjuk szerintem ha valaki hozzányul a gépén villanyt vagy bármi mást szerelni csak belenéz előtte valami könyvbe. Vagy ez már nem divat?
Én is elolvastam a megszakítós gyújtást is meg a tranyósat is mielőtt hozzáláttam tekergetni vmelyiket is. A trafóra terelve a szót szerintem max a primer menetszáma térhet el de nem hiszem hogy az Ernst Thallmann trafógyárba 2 sort állítottak be emiatt gyártani. Szociba volt 12 meg 6 voltos trafó oszkész. A trafó egy viszonylag egyszerű valami és az egyetlen hely ami kilovoltot ad ki magábol. Ezért találtam érdekesnek az agyonvág dolgot. Mert akkor az megszakítósnál is előfordulhat.
Amugy ahogy olvastam már megoldotta a problémát talán trafót cserélt.
üdv
Ezt a cikket várom én is. Mondtam, hogy nem szimpi a csatos karbi, mert a régihez képest fordulaton hulla. Nem jutottam vele sokra (Csak annyira, hogy most nem ömlik bele úgy a benzin, mint gyárilag.), így most a régi van fenn. (Aminek minden része teljesen hulladékká van már kopva, de legalább be tudom lőni, ahogy tetszik.) :-)
olvasom a csatos karbi leírását, és mit találtam?... rögtön az első oldalon, hogy gyárilag a részterheléstű fentröl a negyedik rovátkában van... :) BVF 30N3-1
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|