:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
persze egyértelmű hogy nem karmantyu nelkül akartam összerakni, csak kivan szedve és nézegetem:).
Csak igy hogy bennevan a karmantyu, és belenyomom a dugattyut, egyszerűen nem lehet többet kiszedni kézzel csak fogoval vagy ilyesmivel. annyira szorul benne, hogy ez nromalis-e? szoval akkor kézzel ennek könnyen mozgathatonak kene lennie?
Na végre valaki leírta már ezt is!
:-)))
Az eredeti féknyereg teljesen jó az eredeti dugatyúval. A karmanytyúnak mindegy milyen. És ez marhaság hogy probláma van vele, simán kokány kezek nyúlnak hozzá akkor van vele gond.
Persze előfordulhat hogy berágódik a hengerfal, akkor el tud fordulni a dugatyú és az már kuka, de ez is a karbantartás hiánya miatt következik be általában.
Aki kipróbálta az ETZ fékemet mindenki elámult milyen rohadt jó, azt hitték valami trükk van vele, de 500forintos szürke fékbetétek a zichy utcából, porcédő és karmantyú szintén onnan, eredeti féknyereg és dugatyú, mindez rendesen összerakva és bejáratva.
Persze tuningoltam rajta fém fékcsővel és Yamaha főfékhengerrel, de elötte is jó volt, csak a főfékhenger problémás az MZ fékrendeszerében, de ha nincs elkopva akkor az is jó.
karmantyú nélkül ne rakjad bele, de tocsogni kell a fékolajban amikor összerakod, ha nem feszül be akkor kézzel könyedén mozog. Ha nem mozog ne eröltesd és legfőképpen véletlenül se fogóval satuval ilyesmivel probáld mozgatni, mert akkor dobhatod el
kiszedésnél sűrített levegővel kell kinyomatni (vigyázz mert akkora erővel jön ki mint a puskagolyó, ezért kezed ne csak egy rongyot tegyél mögé) visszarakásnál TISZTA kézzel és gondosan por és szenyeződés mentesen, fékfolyadékban tocsogva 2 ujjal (szimetrikusan nem félre billenve) vissa lehet nyomni ütközésig.
Aztán letörölgetni, hogy a porvédő gumi alá ne kerüljön semmi por, illetve kívül az olajban sem kell tocsognia. Felrakni a porvédőt (ebből is sérülés menteset és jól tömítőt) mert porvédő nélkül nagyon gyorsan megszorul a szenyeződéstől a dugatyú.
nézd, lehet hogy propaganda a anyag volt de az autó-motor, (vagy nem tudom mi volt az előző rendszer autós újsága) újság egyik cikkében volt. És igen Dacia volt nem az R12
A cikk a Dácia szervízkönyvben volt eltéve, amit a kocsival együtt eladtunk, ezért már nem tudom megkeresni neked
akkor most mi is a probléma? Nekem úgy tünik tökéletesen működik az a motor
nem értem mi az összefüggés az eső és a motorozás között :D én végig motoroztam a monszun ideje alatt is :D
moped91-es cuccok talán még elmennek a fos rengetegében....legalábbis amiket eddig vettem.
....de pl. karmantyú, féklámpicsku-kapcsoló, színesedő kipukönyök,széthulló dob hatezerér...ÁÁÁÁÁ :-(
akarom mondani karmantyuval, nem karmantyu nelkul.
Én sem értek a tárcsfékhez, de ezzel: " ma meg csak utángyártottat kapunk mindenből ami leggyakrabban fos :-( " teljesen egyet értek!!
Nem értek a tárcsafékhez, de ahogy olvasok, tájékozódok, elég sokan küzdenek ilyen bajokkal...
Van egy Mz-s clubtárs, neki a 251-esén brembo cucc van, azzal tuti nincs ilyen gáz...persze a Mz gyárija is jó volt míg volt gyári alkatrész, ma meg csak utángyártottat kapunk mindenből ami leggyakrabban fos :-(
Sziasztok,
az a kérdésem volna, hogy etz féknyeregben, karmantyú nélkül, ha belerakom a fékdugattyút milyen nehezen/könnyen kellene benne járnia? mert nekem eléggé szorul hogy az természetes-e? (meg bolti kétszáz forintos karmantyu van benne, ez oszt vagy szoroz vmit? :O)
Braziliában Dacia? Akkor ott is átkozták volna anno az akkori tulajok:) Sztem Te inkább a brazil Renault által gyártott R 12esekre gondolsz, ami azért nem egészen Dacia. Amúgy a hozzászólásom végén leírtam, hogy jön majd vmi képettebb ember, aki megcáfol, s lőn ekképpen:) A túlmisztifikálásról meg annyit, hogy ez az egész topic kezd elhúzni vmi elméleti irányba, hogyan hozzunk ki Mzből 150et, 200at, meg egyéb elmécnkedések....
Amugy hidegen picit füstöl ez természetes ,melegen semmi füst.A főt.szimmeringek 1 évesek ,a tömitések jók asszem,mert a torok meg a henger közti tömités is egy éves kb bár majd még megnézem azt is.Indulni is jól indul.Hidegen 2 szivató majd rá a gyujtás és 3.ra indul.Melegen 1 rugásra indul.
Heló.Mi okozhatja azt hogy a ts 150 emnek a gyertya képe téglavörös szinű.A porcelán téglavöröses az elektróda picit barna.Régen szép barna volt az egész.Ugyanugy megy mint régen azzal nincs gond.40 es keverékkel használom.Én arra gyanakszom hogy a siber miatt van.Ugyanis az aljából a sibernek 3 helyen kb 3-4 négyzetmm es darabkák vannak kitörve és ott alapjáraton már több levegőt sziv mint amennyit kéne.Ha benézek a karbiba lezárt siberrel akkor is átlátok a kis kitört lyukaknál.Amugy az alapjárat pont jó (szerencse)mert nem tudnám állitani sem emiatt.A bowdenem igy is 2-3 mm ert lötyög vagyis nem ezzel feszitem a sibert (pedig ezzel kéne).HA ráfeszitenék egyből magasabb lenne az alapjárat.A sibertű felülről a 2. ban van.Ha 3.ba teszem sokkal rosszabbul megy mint kellene,nekhezen pörög fel alapjáratról is.
Hali márkatársak!
Sajnos eladóvá vált a motorom, Etz 250/1, bővebben:
http://www.motor.hu/motorpager.do?sstyle=popup&reload=0&page=3&pagerName=mpager&lines=10
Nézzétek+, érdemes...
Végre nem esik az eső :D El is megyek ma motorozni egyet a 150es TZvel :))) Aki teheti, kövesse a példámat!!! Jó gurulást mindenkinek!
HI.Eladó egy ETZ250 szep állapotba vagy csere is érdekel!06702221098
A nyomatéka viszont majdnem akkora mint a 250 es MZ-nek.
Az 1000 res kawa vázba 2,5 lityis HDTDI (200LE) azé má nem rossz szerintem...
Először is gratulálok. Megmondom őszintén először nem tetszett a pannonia sárvédő, de az összképet tekintve nagyon jó. A tank is szuper nekem is van egy olyan (majd ha lesz egy 250esem rárarkom:D), és az a trophy hátsólámpa... Zseniális megoldás és gyönyörű végeredmény. Még 1x gratulálok és balesetmentes közlekedést!!
üdv
gab
Esetleg valamilyen képet tudnál róla mutatni?:) Érdekes lehet.
Üdv,
TS 250-en lecseréltem a kormányt egy Pannónia T5 kormányra. A testhelyzet így egészen sportos lett, és több súly kerül az első kerékre is. Jah és vezethető maradt. :D
Nade térjünk vissza az EREDETI szent MZ témánkhoz. Szóval ma végére értem egy hosszú ideje húzódó projectemnek. A címe: Alakítsunk olcsón, igényesen egy jó motorból mégjobbat!
Konkrétan Apukám 32 éves MZ TS 250-eséről van szó, mely közel 50 000 Km-t tett meg mindenféle probléma nélkül. Gondoltam, ilyen teljesítmény után megérdemel némi szépitkezést. A jelszó: percek alatt visszaalakítható legyen!
A kezdet egy JAWA csepptank volt, mivel eléggé sportos külsőt kölcsönöz a gépnek. De ezt gondolom nem is kell magyarázni.
Aztán: TS-esek és ETZ-sek szembesülhettek már a ténnyel, hogy az első sárhányó inkább néz ki jól, mint funkcionáljon. Na, mindenféle toldozás-foltozás kókányolás helyett egy az egyben lecseréltem egy PANNONIA T5-ére. Aztán a 20 éve lelopkodott indexeket pótoltam, és az esztétika kedvéért egy TROPHY hátsólámpát tettem fel. Az egész új festést kapott, és hoppá! Kész egy GYÖNYÖRŰ motor. Terveztem még rá pár apróságot, mint például burkolt TROPHY hátsó telókat és előre tárcsaféket. Ezek majd a jövő zenéi, vagy csak ábrándok lesznek. A lényeg, hogy innentől ezzel flegmázok az utakon :-)
Aki nem hiszi, járjon utána, vagy nézze meg ezen a linken: http://youtube.com/watch?v=F9y286ZM5v0
Várom a véleményeteket!
Nos, megvolt mára az esti mese, aludjatok jól és holnap motorozzatok szépeket.
Helló!
Ez jó!! XD
Bár, ezeknek a Szovjet (Fehérorosz) gépeknek teljesen mindegy volt, hogy mi volt a tankban, elmentek vele :)
Nem állítom, hogy egy Verhovina/Riga megvetne pár gallon VODKÁT XD
Tudom, hogy létezik. Csak ritkaság.
Ugyanmár gyerekek, faternek a Verhovina 4 anno beindult gázolajjal csak tovább kellett tekergetni! :-)
Na jó, de ezek sosem a sebességre mentek, hanem az erőre. A Magyoarországra tömeges mennyiségbe jutottak volna diesel MZ-k, akkor ilyenekből, és nem Pannóniákból csinálnak háztáji szekereket faluhelyen :)
Hát, a diesel motoros royal enfield pl. pontosan 4,5kW vagyis 6 LE teljesítményű, és ehhez képest egy 200 kilós monstrum, amit egy közepes simson bármikor lealáz. Gondolom az MZ mutációk is hasonló paraméterekkel rendelkezhetnek. Szerintem nem volna nagy piaca a diesel motoroknak itthon. Esetleg valami turbó-diesel talán...
Hali. Ezek a dieselmotoros mz valamelyik gyár agyszüleményei ,vagy csak néhány lelkes szerelő vitte véghez? Némelyik nagyon komoly, berántom már az mz-met és megyek füvet nyírni.:-)
Reinhards 850cc, na ez a komoly motor ! de M.o-n miért is nem futkoznak ilyenek???
Külön kipróbálnám pl azt a 850ccm-es diesel MZ-t :)
http://www.dieselbike.net/mz.htm
most már muszály lesz előkotorni valahonnan egy diesel MZ-t.
Rózsahegyi Mátyás
Magas, vékony, hosszú hajú.
próbáld :D de közlöm hogy ha nem diesel a motorod akkor nem fog menni vele :D
A kerozin olyan mint a petroelum vagy diesel olaj, de azoknál lényegesen roszabb minőségü. Nagyon igénytelenek ezek a repülőgépek az üzemanyagra. Főleg azért használnak kerozint mert olcsó.
Régen a reptéren voltak akik ezért tartottak diesel Mercit :)
Sokan panaszkodnak a 6V-os rendszer gyenge töltésére. Nem valami szuperség, annyi szent.
Mostanában állt össze a gépem. A vezetékezéseket teljesen befejeztem, minden fogyasztón megmozgattam a sarukat, polarizáltam a dimanót és az van, hogy gond nélkül lehet indexelgetni, féklámpázni stb, már egész alacsony fordulaton van rendes töltés.
Valahogy mostanában az akksi is bírja, nem kell 5naponta tölteni, amikor nincs használva a gép.
Annyit azért megcsináltam, hogy a biluxkapcsolóra vezettem a gyk. helyzetjelző kivezetésének a mazzagját, és a távfény helyére került a helyzetjelzés, a gyújtáskapcs. szélső állásába meg egyedül a távfény. Ez utóbbit úgyis alig használom és kb. fabatkát se ér.
Így nem kell a piros lámpáknál előre nyúlkálni a villanyoltogatáshoz.
Sajnos késtél 50 évet.Az MZ RE 57 jelzésű 250ccm-es 8000ford./perc 32Le-s motorral 1957 augusztusában elérték a 200km/h sebességet.Gumiméret 19/2,75 elöl 19/3 hátul .A sebességváltó 6 fokozatú az önsúly 106kg volt.
Ezek szerint jó esélyed van rá,hogy sikerüljön a terved.És még valami.Jó áramvonalazást.Sok sikert!
Emberek! 250-es MZ-ből lehet 200-at kihozni? Jó nagy lejtőn gondoltam, csak arra lennék kiváncsi, kinek mennyi a rekordja, vagy hallott-e már ilyen MZ-ről???
Szerintem próbáljuk meg a kerozint is.
Az alkohol apoláris oldószer, az olajat tökéletesen oldja vagy keveredik vele nevezhetitek ahogy akarjátok, csakúgy mint a benzinben. Tehát ha az alkoholba beletunkoljuk az olajat, az ugyanúgy ki fog csapódni a kenendő helyeken mint a benzinből.
Melyik osztályba jársz? Öcsém a 11/C-be. :D
Hali!
Leküzdöttem első hetemet MAMI-ban:)
Holnap állok neki peregyesemet,vége megszáradt rendesen a festék:)
hát ami igaz, ha sokat iszok én is agreszív leszek az alkoholtól, de egy kicsit túlmisztifikálják szerintem ezt a témát.
Brazilliában már 30 éve járkálnak 100% etanolal Daciak (még a régi) minimális átalakítással amik tudtommal kizárólag az átfúvókázást és az előgyújtás máshova tekerését takarták. Egy brazil pedig még nyilatkozott is hogy szereti a Dáciat mert megbízható és jól megy.
Meg lehet elméleteket gyártani hogy nem oldódik az olaj az alkoholban, ez lehet hogy igaz is, de kivállóan keveredik (oldódás és keveredés más dolog) de már régen besült volna a TS ha bármi gondja lenne az etanolal, az igazság pedig az hogy sokkal finomabb a járása, jobban veszi a fordulatot, nyomatékosabb, és nagyobb a végsebesség.
Ja és eddig 125km-ert mentem gond nélkül. Egyetlen dolog lehet, hogy a vizes etanol elvileg korrodálhatja a tankot, de kb csak anyira mintha üres lenne. Ez ellen lehet hogy kap egy bevonatot a belseje, de más módosítás nem szükséges.
Megjegyzem az alu oldását nem hiszem, mert a sprayk is alu dobozban vannak (némelyik) pedig elég magas a dezodorok alkohol tartalma.
És még egy komlett felújjított 250-es etz blokk, úgy csapágyakkal, indítás készen papír nélkül. Szombathely 303854893
Eladó nagy mennyiségű EZT 125-150-250 alkatrész, több motornyi. Tankok ülések, blokk és barabjai, elektronika, karbi, telók, rúgóstagok, kerekek, vázak, fékek gumi meg műanyag alkatrészek. Gumik 80-90%-osak, sport és hagyományos mintával. Egyben vagy nagyobb tételekben felszámolás miatt. Szombathelyen 30/3854893 vagy hunhorvath@freemail.hu
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|