hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 29. péntek 
Taksony

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

biga156
válasz erre | email2007-09-17 17:23:04
Nos végre beröffent a járgányom :) Bezony a kompresszió volt a hunyó, visszavittem, kaptam új hengert+dugót és láss csodát, megy szépen. Mondjuk még vagy 3x indítottam be (amiböl kettőre azért még lökve indult azonnal, rugásra kezdeni röffenni - hidegen - aztán mégsem. Végül a 6., 7. rugásra megunom, és belöktem. Melegen pöcc-röff). Beállt melegen egy stabil 1000-es fordulatszámra :) Egy kicsit emelnék azért rajta, de nem nagyon akar egyelőre. Bár annyira nem is eröltettem. Viszont felmerült egy érdekes kérdés, amin némi "vitába" keveredtem: A főtengelyszimmering berakási irányárol. Saját véleményem, és beszerelésem elárulása nélkül kiváncsi vagyok az itt lévő tapasztaltabb ETZ-t szerelő emberek véleményére, hogy szerintük hogyan kell betenni a főtengelyszimmeringet ;)(főleg az iránya a kérdés) Szeretnék pontot tenni egy vita végére :)
sorszám: 22899 (83506)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-09-17 16:45:21
Az enyém 250-es delux, és dobfékes.
Egyébként 1983-as! Még a 17Le-s fajta.
Akkor még a fordulatszámmérő mellé a króm sárvédő is járt a deluxon! Legalábbis ezen gyárilag az van!

Nekem egyébként tetszett a fordulatszám helyére tett gyújtáskulcs.
Mókás volt, már rég láttam olyat!
sorszám: 22898 (83500)
(előzmény: piri, 2007-09-17 14:40:46)

 
 
piri
válasz erre | email2007-09-17 14:40:46
Egyébként ezt a deluxe dolgot már a gyárban is összekeverték mert a végén már csak delux volt amire azt mondták staandard.
sorszám: 22897 (83493)
(előzmény: piri, 2007-09-17 14:35:18)

 
 
piri
válasz erre | email2007-09-17 14:35:18
Ezt a Delox + nam mindíg összevissza keverték anno a forglmiban.
Amúgy 86' ig dobfékes volt a ngy ETZ de kicsin szerintem nem volt csak tárcsa már a legelső 84' es kiadásokon is, de lehet tévedek...
sorszám: 22896 (83492)
(előzmény: RR_ZOZY, 2007-09-17 12:58:45)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2007-09-17 12:58:45
Hát ez érdekes...pláne kis ETZ-k tudtommal mind tárcsásak voltak elöl. A 250-esem az enyém is dobfékes elöl, de '84-ben jöttek ki így....de tudtommal a "standard" kivitelek (fordulatóra helyén volt a gyújtikapcsoló...az enyém meg még a régi forgalmija szerint is "de luxe" változat...azaz fordszámmérős...szóval én sem értem egészen :-)
sorszám: 22895 (83491)
(előzmény: biga156, 2007-09-17 12:40:54)

 
 
biga156
válasz erre | email2007-09-17 12:40:54
Miért van azon dobfék elöl? Rosszul tudnám, hogy minden ETZ tárcsafékes? (Főleg egy 1986-os)Egyébként jól néz ki :)
sorszám: 22894 (83490)
(előzmény: anybody, 2007-09-17 12:24:06)

 
 
anybody
válasz erre | email2007-09-17 12:24:06
Eladó a mocim!
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1470490&command=ugras&screenwidth=1280
sorszám: 22893 (83489)

 
 
Gábor
válasz erre | email2007-09-17 11:40:16
Hali
itt is csak 21-es van 2100ft
http://www.mofaker.hu/
Az ennyémbe 22-es van de én is futottam utánna egy darabig.

ui:Keresek cz 125-ös fötengelyt
sorszám: 22892 (83488)
(előzmény: Popper, 2007-09-17 10:54:42)

 
 
Popper
válasz erre | email2007-09-17 10:54:42
hali! Nincs valakinek 21-es MZ első lánckereke óccsó pénzé? Vagy esetleg nem tudjátok, hol és mennyiért lehet, vagy érdemes-e lánckereket gyártatni, mert a 21-es a legnagyobb, de nekem 22-es kéne inkább. Köszi!
sorszám: 22891 (83487)

 
 
gábris
válasz erre | email2007-09-17 08:38:54
Sziasztok eladnám 125-ös ETZ alkatrészeimet, tank, fékmunkahengerek, tárcsa, üllás, kpl.gyújtás, kerekek, telók stb. a blokk már nincs meg. mezgo.g@freemail.hu
sorszám: 22890 (83483)

 
 
piri
válasz erre | email2007-09-16 22:13:19
Nem Rád céloztam.
Biztosn mindenki ismer olyan családokat, ahol 1 autó van és mindíg az ember vezet pedig az asszonynak is van jogsija, viszont ő sosem vezet.
sorszám: 22889 (83470)
(előzmény: Bohumil250, 2007-09-16 20:45:41)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-09-16 21:49:36
Még mindig eladó a TS 250/1-esem. 2008. augusztusig érvényes a vizsgája, van törzskönyve. Ára: 49 990,- Ft, és ha valaki gyorsan elviszi még engedek is belőle.
sorszám: 22888 (83469)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2007-09-16 20:45:41

Én vezetek is nem tartozom az említett kategóriába.
Ami a lehúzást illeti,hajlamos vagyok egyetérteniveled.
sorszám: 22887 (83461)
(előzmény: piri, 2007-09-16 20:27:03)

 
 
piri
válasz erre | email2007-09-16 20:27:03
Pedig csak így lehetne tényleges rutint szerezni.
Mivel attól. hogy 3x vizsgázik még kezdő marad.
A kivárás is értelmetlen, mert ha közben nem vezet akkor még rosszabb. Ismerek olyat akinek 30 éves jogsija van és utóljára akkor vezetett.
Kvázi az egész nem a rutinról szól hanem a lehúzásról + a tiltásról -hátha elmegy a kedve.
sorszám: 22886 (83460)
(előzmény: Bohumil250, 2007-09-16 20:17:18)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2007-09-16 20:17:18

Ez azért túlzás lenne,de nem árt egy kis "érési" időt adni a könnyelműségre hajlamosabb embereknek.
Az USA meg egészen más társadalom mint a miénk.Én se vagyok teljesen kezdő,37 éves a jogsim.
sorszám: 22885 (83459)
(előzmény: piri, 2007-09-16 18:52:43)

 
 
piri
válasz erre | email2007-09-16 18:52:43
Szerintem akkor menetlevél és tchográf is kellene minden motorra, hogy lehessen ellenőrizni mennyit és hogyan motorozott a csákó...
Nekem A1 van és 6 évesen már babettáztam most 41 vagyok.
Az Usábn meg asszem nincs is motor kategória...
sorszám: 22884 (83451)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2007-09-16 18:11:15

Csak helyeselni tudom!

Azért félő,hogy ettől még nem javul gyökeresen a balesetek alakulása.
sorszám: 22883 (83449)
(előzmény: sbkpetya, 2007-09-16 11:08:26)

 
 
biga156
válasz erre | email2007-09-16 17:27:57
Nekem is. Sőt, én is úgy szereztem anno, hogy 21 éves korom után egyböl mehettem "A"-ra. Furcsálltam is, hogy ez ok, hogy az összes gyakorlatom annyi, amit a rutinpályán szereztem? De erre csak a vállukat huzogatták. Szóvál bár én élvezője voltam anno a mostani rendszernek, szerintem hülyeség így. (Bár én jó darabig csak 125-öst hajtottam, és most is "csak" 250-esem van :) De azért hű maradok a 125-öshöz is :) )
sorszám: 22882 (83448)
(előzmény: rebel56, 2007-09-16 17:00:17)

 
 
rebel56
válasz erre | email2007-09-16 17:00:17
Én is egyetértek a szigorítással.
(biga, neked is megvan már a korlátlan, ugye? :P )
sorszám: 22881 (83444)
(előzmény: biga156, 2007-09-16 16:53:07)

 
 
biga156
válasz erre | email2007-09-16 16:53:07
Van benne ráció. Elég érthetetlen volt, hogy ha már elmúltál 21 éves, akkor mehettél "A"-ra, és másnap már mehetett az akár 150 lovas gépével vesedonornak. (Mellesleg a tervezet szerint (illetve amit én olvastam) nem a teljes sort kell végigcsinálni, csak semmiképpen nem lehet rögtön "A"-ra menni, előtte minimum az A korl.-nak meg kell lennie min. 2 évig)
sorszám: 22880 (83443)
(előzmény: sbkpetya, 2007-09-16 11:08:26)

 
 
Somebody
válasz erre | email2007-09-16 15:27:47
beis baszna
sorszám: 22879 (83439)
(előzmény: sbkpetya, 2007-09-16 11:08:26)

 
 
sbkpetya
válasz erre | email2007-09-16 11:08:26
Üdv!

Hallottátok az ujj híreket?Jövöre vagy még az idén vissza hozzák a régi tövényt.Nem lehet nagy A jogsit csinálni csak ha végig mászod a rang létrát.
sorszám: 22878 (83431)

 
 
biga156
válasz erre | email2007-09-16 07:09:40
Nyílván a gyűrű tömít, de a gyűrű tömítőképessége nagyban függ a dugó helyes méretezésétöl :)No meg egyszerűbb így mondani, mint ha felsorolok mindent :D Lényegében már mindent kiszűrtem azt hiszem. A hengertalp tömítés a hozzá való papírtömítés, lepucolt élekre van feltéve, de leellenőriztem azért azt is, nem fúj li ott (azért az elég jól észrevehető lenne szvsz), és nem is emel túl magasra, a dugó felmegy rendesen majd a peremig, ahová kell. A főtengelyszimmeringet is leellenőriztem, szemmel láthatólag ott is minden ok (szvsz az is elég látványos, ha kifúj). No meg - bár tény, hogy a rendesen tömített hajtóműház elengedhetetlen a normális üzemhez - a felső holtponti sűrítéshez semmi köze (maximum az üzemanyag szempontjábol). Szóval ha én be sem teszek szimmeringet a főtengelyhez, a felső holtponton akkor is érezhető kompressziónak kell lennie (maximum üzemanyag nem lenne megfelelő benne :) ) És pusztán az a tény, hogy ha olajjal kicsit megnöveltem a kompressziót (ez ugyebár kifejezetten a henger (gyűrűk) és a hengerfal közötti "réseket" zárja le, szóval pont az általam vizsgált területet tömíti jobban a meglévőnél), akkor abban a pillanatban olyat rugott a bokámra a berugókar, hogy csillagokat láttam (elszoktam tőle :P ), és azonnal elkezdet berobbani a motor, azt bizonyítja, hogy mindenütt minden rendben, kivéve a gyűrűknél nem, ahol bizony valahogy elmegy a kompresszióm :( Gőzöm nincs, hogy tényleg rosszul fúrta a fazon, akinél csináltattam, vagy valami más miatt nem jó, ez majd kiderül, mikor lehúzom megint a hengert ma délután. (Mondjuk ezek után remélem a főtengelyemet, illetve a hajtókarcsapágyat alaposabban csinálta meg, mint a fúrást :O )
sorszám: 22877 (83424)
(előzmény: piri, 2007-09-15 20:22:58)

 
 
piri
válasz erre | email2007-09-15 22:46:14
Egyébként van egy módszer arra, hogy múszer nélkúl is ellenőrizd, bár a mai dugókhoz túl szokták fúrni, hogy ne szoruljon meg.
Tehát: a hengerbe beleejted a dugót.
Ha átesik szar, ha szépen csúszik lefelé jó. Persze nem kéne megkarcolni.
sorszám: 22876 (83414)
(előzmény: Bohumil250, 2007-09-15 22:33:25)

 
 
piri
válasz erre | email2007-09-15 22:38:06
Úgy van...
Nyilván a max kopással már a vezérlés sem jó.
sorszám: 22875 (83413)
(előzmény: Balázs_, 2007-09-15 21:07:27)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2007-09-15 22:33:25

Köszi,így már világos.
sorszám: 22874 (83412)
(előzmény: Balázs_, 2007-09-15 21:06:14)

 
 
Balázs_
válasz erre | email2007-09-15 21:07:27
Ja a gyűrű tömíti a robbanáshoz a nyomást, a dugó meg zárja a csatornákat effektíve az is tömít csak mást.
sorszám: 22873 (83404)
(előzmény: piri, 2007-09-15 20:22:58)

 
 
Balázs_
válasz erre | email2007-09-15 21:06:14
Arra próbáltam utalni hogy kompresszió akármilyen motorba borzadályosan kell, márcsak azért is mert anélkül nem megy....
sorszám: 22872 (83403)
(előzmény: Bohumil250, 2007-09-15 17:12:03)

 
 
piri
válasz erre | email2007-09-15 20:22:58
Dehát nem a dugó tömít, hanem a gyűrű.
Illetve ha hengertalp tömítése túl magas (vastag) az is csökkenti a kompressziót.
Meg kéne nézni meddig jön fel a gugó.
Na meg valóban ki is fújhat a szimeringeknél és hengertalpnál.
Ha annyira kicsi a dugó az gáz mert 0,25 a tűrés ilyet esztergályos nem csinál csak asztalos.
Méresd meg vele ha visszviszed.
sorszám: 22871 (83393)
(előzmény: biga156, 2007-09-15 20:12:54)

 
 
biga156
válasz erre | email2007-09-15 20:12:54
Nos azt hiszem most már nekem is egyértelmű a kompresszióhiány. Nyomtam a hengerbe egy rakás olyajat, amitöl pár fordulatig érezhetően megnőtt a kompresszió, és már szinte kezdett beindulni. Aztán persza az olaj kompressziónövelő hatása elmúlt, és aztán mégsem indult be. Szerintrem innen egyértelmű a kompresszióhiány. Viszem vissza a hengert + dugót :(
sorszám: 22870 (83392)
(előzmény: piri, 2007-09-15 15:19:53)

 
 
makómiki
válasz erre | email2007-09-15 19:32:35
Makó mellett van, a blokk kint van a vázból A másik motor felújítása alatt ezzel gurultam, meg a hátsó kerék. A szívatókar nincs meg rajta.
sorszám: 22869 (83389)
(előzmény: _gab_, 2007-09-13 14:58:10)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2007-09-15 17:12:03

Köszi,én csak azt találtam furcsának,hogy nem számít van-e kompresszió.
sorszám: 22868 (83383)
(előzmény: piri, 2007-09-15 15:19:53)

 
 
piri
válasz erre | email2007-09-15 15:19:53
5-ös 6-os kompresszió alatt nem indul el ez biztos...
Próbáltammár. Volt egy ETZ-m amit sokxor 10 percig kellett rugdosni mert 7,5 volt a kompresszió, a gyűrűzés segített rajta, 8 fölé nent 1000km alatt.
De próbáltam meghúzott hengerű gépet is beindítani: nem sikerült mert 5 volt a kompressziója.
sorszám: 22867 (83380)
(előzmény: Bohumil250, 2007-09-14 20:08:12)

 
 
Jnesz
válasz erre | email2007-09-15 11:29:52
MzEtz.lap.hu
sorszám: 22866 (83377)

 
 
huri
válasz erre | email2007-09-15 09:47:11
ETZ 125-ös motort keresek Nyíregyháza környékén.A papirok rendben legyenek, állapot szenpontjából érdekel a rossz is.
sorszám: 22865 (83375)

 
 
kis tz-s
válasz erre | email2007-09-15 09:22:52
Hellósztok eladóvá vált a motorom.Nagyobb vásárlása miatt, akit érdekel nézze meg itt:
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1495224&command=ugras&screenwidth=1024
sorszám: 22864 (83374)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2007-09-14 20:08:12
Üdv Balázs!

Biztosan én értek félre valamit,de mit értsek a "nem kell a kompresszió" alatt?
Térjünk vissza az atmoszférikus motorhoz? Jármüvekbe az nem lenne jó,meg másra sem.
sorszám: 22863 (83361)
(előzmény: Balázs_, 2007-09-14 18:55:34)

 
 
Nagy Joe
válasz erre | email2007-09-14 19:27:55
üdv! miután én felfurtam a gépemet, második rugásra indul (első szivató :). örültem is a fejemnek :D (mondjuk én meg a fékkel szopok de ez egy másik rémtörténet)
sorszám: 22862 (83358)

 
 
Balázs_
válasz erre | email2007-09-14 18:55:34
Jha az én csepelemnek se kellett kompresszió, ki is köpte a benzint a karbin át. Nagy fordulaton ment 6 km-ert aztán visszafele már toltam :-)
Ha felfúrt szekeret tolni kell az elég nagy gáz....szerintem is gyújtás gond lesz vagy mégsem? :-)
sorszám: 22861 (83357)
(előzmény: Bohumil250, 2007-09-14 18:03:31)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2007-09-14 18:03:31
Üdv Keri!

Légyszíves mond meg,hogy miért nincs szüksége a 2T motornak a kompresszióra.
A motorok a fejlődés során egyre magasabb sűrítési viszonnyal készültek,nyilván nem ok nélkűl.
sorszám: 22860 (83356)
(előzmény: Keri, 2007-09-13 09:43:59)

 
 
huri
válasz erre | email2007-09-13 18:41:08
Tud vki vmit a hétvégei Debreceni motoros találkozóról???
sorszám: 22859 (83341)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-09-13 17:08:54
Told át egy tócsán egyenesen, ha görbe a váz, nem fognak a kerekek egy nyomon futni. (Kivéve percse, ha ferdén van beállítva a hátulsó, de azt meg úgyis meglátod.)
sorszám: 22858 (83337)
(előzmény: Kovács, 2007-09-13 13:01:00)

 
 
_gab_
válasz erre | email2007-09-13 14:58:10
Merre található, és mennyire van darabokban, ill mi hiányzik még.

Köszi
gab
sorszám: 22857 (83332)
(előzmény: makómiki, 2007-09-13 14:36:22)

 
 
makómiki
válasz erre | email2007-09-13 14:36:22
74es 125ts 7 ezerért tank nélkül fődarabokban eladó.
sorszám: 22856 (83331)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-09-13 13:05:59
Milyen váz?
Csálén állnak a kerekek ha megy mögötted valaki jó 10 méterre az észreveszi. Talán ráz is bizonyos temponál.
sorszám: 22855 (83327)
(előzmény: Kovács, 2007-09-13 13:01:00)

 
 
Kovács
válasz erre | email2007-09-13 13:01:00
Szevasztok.
Ha el van tekeredve a váz, akkor azt hol lehet észrevenni szembetűnően? Melyik a gyenge pont?
sorszám: 22854 (83326)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-09-13 12:00:25
Egy tipp a csapadékra: az alkohol erősen higroszkópos hatású és a levegő nedvességéből belekerült víz alkohol társaságában emulziót alkothat a bekevert kenőolajjal, aminek ilyen formában már nagyobb a sűrűsége.
Ki kéne próbálni, mit csinál egy kis gyógyszeres üvegcsében az etanolos keverék, ha kap pár csepp vizet.
sorszám: 22853 (83325)
(elözmény: biga156, 2007-09-13 09:31:40)

 
 
Kuci
válasz erre | email2007-09-13 11:28:39
Hát lehet,h már írták előttem:
Be lett állítva a szerelés után a gyujtás?Mert ilyenkor az ember képes nem úgyanúgy visszatenni a megszakítóbütyköt.
sorszám: 22852 (83323)
(elözmény: biga156, 2007-09-12 19:09:49)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-09-13 10:00:42
Hali. Ennél még jobb ha azt mondják a régi szimeringre hogy jó(ránézésre). Nem biga az első aki szív a motorszerelés miatt, LG-TS is sokat szívózott mindenki mondta neki cserélje le a fesszabot mert az is lehet szar. Napokig ment az okítás végül csak kiderült hogy török fesszab volt a motorján. Egyébként elég szomorú volna ha minden frissen fúrt motort csak tolásra lehetne indítani.
Bio Mz-vel a csapadékképződésen kívült nem volt más gond? Pl égéstermék milyen szagú volt? Ja és ha rendszeresen üríted a vízzsákot akkor folyamatosan lehetne használni a motort? Mondjuk naponta kiöntöd, a kompresszorból is leengedik a kondenzvizet.
sorszám: 22851 (83321)
(elözmény: biga156, 2007-09-13 09:40:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-09-13 09:43:59
a friss motor lényegesen gyengébb, ahogy bejáratódik úgy jön meg az ereje, mivel az érdes hengerfal nem tömít megfelelően képes elmenni mellette a gáz, de a surlódás is jóval nagyobb a bejáratás elején.

a kompreszió viszony gondolom összefügg a tömítetséggel, de szerintem szálj már le erről a kompresszós marhaságról :) 2T motornak nincs szüksége a kompreszióra ahoz hogy menjen :D
sorszám: 22850 (83320)
(elözmény: biga156, 2007-09-12 19:09:49)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu