:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nos végre beröffent a járgányom :) Bezony a kompresszió volt a hunyó, visszavittem, kaptam új hengert+dugót és láss csodát, megy szépen. Mondjuk még vagy 3x indítottam be (amiböl kettőre azért még lökve indult azonnal, rugásra kezdeni röffenni - hidegen - aztán mégsem. Végül a 6., 7. rugásra megunom, és belöktem. Melegen pöcc-röff). Beállt melegen egy stabil 1000-es fordulatszámra :) Egy kicsit emelnék azért rajta, de nem nagyon akar egyelőre. Bár annyira nem is eröltettem. Viszont felmerült egy érdekes kérdés, amin némi "vitába" keveredtem: A főtengelyszimmering berakási irányárol. Saját véleményem, és beszerelésem elárulása nélkül kiváncsi vagyok az itt lévő tapasztaltabb ETZ-t szerelő emberek véleményére, hogy szerintük hogyan kell betenni a főtengelyszimmeringet ;)(főleg az iránya a kérdés) Szeretnék pontot tenni egy vita végére :)
Az enyém 250-es delux, és dobfékes.
Egyébként 1983-as! Még a 17Le-s fajta.
Akkor még a fordulatszámmérő mellé a króm sárvédő is járt a deluxon! Legalábbis ezen gyárilag az van!
Nekem egyébként tetszett a fordulatszám helyére tett gyújtáskulcs.
Mókás volt, már rég láttam olyat!
Egyébként ezt a deluxe dolgot már a gyárban is összekeverték mert a végén már csak delux volt amire azt mondták staandard.
Ezt a Delox + nam mindíg összevissza keverték anno a forglmiban.
Amúgy 86' ig dobfékes volt a ngy ETZ de kicsin szerintem nem volt csak tárcsa már a legelső 84' es kiadásokon is, de lehet tévedek...
Hát ez érdekes...pláne kis ETZ-k tudtommal mind tárcsásak voltak elöl. A 250-esem az enyém is dobfékes elöl, de '84-ben jöttek ki így....de tudtommal a "standard" kivitelek (fordulatóra helyén volt a gyújtikapcsoló...az enyém meg még a régi forgalmija szerint is "de luxe" változat...azaz fordszámmérős...szóval én sem értem egészen :-)
Miért van azon dobfék elöl? Rosszul tudnám, hogy minden ETZ tárcsafékes? (Főleg egy 1986-os)Egyébként jól néz ki :)
Eladó a mocim!
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1470490&command=ugras&screenwidth=1280
Hali
itt is csak 21-es van 2100ft
http://www.mofaker.hu/
Az ennyémbe 22-es van de én is futottam utánna egy darabig.
ui:Keresek cz 125-ös fötengelyt
hali! Nincs valakinek 21-es MZ első lánckereke óccsó pénzé? Vagy esetleg nem tudjátok, hol és mennyiért lehet, vagy érdemes-e lánckereket gyártatni, mert a 21-es a legnagyobb, de nekem 22-es kéne inkább. Köszi!
Sziasztok eladnám 125-ös ETZ alkatrészeimet, tank, fékmunkahengerek, tárcsa, üllás, kpl.gyújtás, kerekek, telók stb. a blokk már nincs meg. mezgo.g@freemail.hu
Nem Rád céloztam.
Biztosn mindenki ismer olyan családokat, ahol 1 autó van és mindíg az ember vezet pedig az asszonynak is van jogsija, viszont ő sosem vezet.
Még mindig eladó a TS 250/1-esem. 2008. augusztusig érvényes a vizsgája, van törzskönyve. Ára: 49 990,- Ft, és ha valaki gyorsan elviszi még engedek is belőle.
Én vezetek is nem tartozom az említett kategóriába.
Ami a lehúzást illeti,hajlamos vagyok egyetérteniveled.
Pedig csak így lehetne tényleges rutint szerezni.
Mivel attól. hogy 3x vizsgázik még kezdő marad.
A kivárás is értelmetlen, mert ha közben nem vezet akkor még rosszabb. Ismerek olyat akinek 30 éves jogsija van és utóljára akkor vezetett.
Kvázi az egész nem a rutinról szól hanem a lehúzásról + a tiltásról -hátha elmegy a kedve.
Ez azért túlzás lenne,de nem árt egy kis "érési" időt adni a könnyelműségre hajlamosabb embereknek.
Az USA meg egészen más társadalom mint a miénk.Én se vagyok teljesen kezdő,37 éves a jogsim.
Szerintem akkor menetlevél és tchográf is kellene minden motorra, hogy lehessen ellenőrizni mennyit és hogyan motorozott a csákó...
Nekem A1 van és 6 évesen már babettáztam most 41 vagyok.
Az Usábn meg asszem nincs is motor kategória...
Csak helyeselni tudom!
Azért félő,hogy ettől még nem javul gyökeresen a balesetek alakulása.
Nekem is. Sőt, én is úgy szereztem anno, hogy 21 éves korom után egyböl mehettem "A"-ra. Furcsálltam is, hogy ez ok, hogy az összes gyakorlatom annyi, amit a rutinpályán szereztem? De erre csak a vállukat huzogatták. Szóvál bár én élvezője voltam anno a mostani rendszernek, szerintem hülyeség így. (Bár én jó darabig csak 125-öst hajtottam, és most is "csak" 250-esem van :) De azért hű maradok a 125-öshöz is :) )
Én is egyetértek a szigorítással.
(biga, neked is megvan már a korlátlan, ugye? :P )
Van benne ráció. Elég érthetetlen volt, hogy ha már elmúltál 21 éves, akkor mehettél "A"-ra, és másnap már mehetett az akár 150 lovas gépével vesedonornak. (Mellesleg a tervezet szerint (illetve amit én olvastam) nem a teljes sort kell végigcsinálni, csak semmiképpen nem lehet rögtön "A"-ra menni, előtte minimum az A korl.-nak meg kell lennie min. 2 évig)
Üdv!
Hallottátok az ujj híreket?Jövöre vagy még az idén vissza hozzák a régi tövényt.Nem lehet nagy A jogsit csinálni csak ha végig mászod a rang létrát.
Nyílván a gyűrű tömít, de a gyűrű tömítőképessége nagyban függ a dugó helyes méretezésétöl :)No meg egyszerűbb így mondani, mint ha felsorolok mindent :D Lényegében már mindent kiszűrtem azt hiszem. A hengertalp tömítés a hozzá való papírtömítés, lepucolt élekre van feltéve, de leellenőriztem azért azt is, nem fúj li ott (azért az elég jól észrevehető lenne szvsz), és nem is emel túl magasra, a dugó felmegy rendesen majd a peremig, ahová kell. A főtengelyszimmeringet is leellenőriztem, szemmel láthatólag ott is minden ok (szvsz az is elég látványos, ha kifúj). No meg - bár tény, hogy a rendesen tömített hajtóműház elengedhetetlen a normális üzemhez - a felső holtponti sűrítéshez semmi köze (maximum az üzemanyag szempontjábol). Szóval ha én be sem teszek szimmeringet a főtengelyhez, a felső holtponton akkor is érezhető kompressziónak kell lennie (maximum üzemanyag nem lenne megfelelő benne :) ) És pusztán az a tény, hogy ha olajjal kicsit megnöveltem a kompressziót (ez ugyebár kifejezetten a henger (gyűrűk) és a hengerfal közötti "réseket" zárja le, szóval pont az általam vizsgált területet tömíti jobban a meglévőnél), akkor abban a pillanatban olyat rugott a bokámra a berugókar, hogy csillagokat láttam (elszoktam tőle :P ), és azonnal elkezdet berobbani a motor, azt bizonyítja, hogy mindenütt minden rendben, kivéve a gyűrűknél nem, ahol bizony valahogy elmegy a kompresszióm :( Gőzöm nincs, hogy tényleg rosszul fúrta a fazon, akinél csináltattam, vagy valami más miatt nem jó, ez majd kiderül, mikor lehúzom megint a hengert ma délután. (Mondjuk ezek után remélem a főtengelyemet, illetve a hajtókarcsapágyat alaposabban csinálta meg, mint a fúrást :O )
Egyébként van egy módszer arra, hogy múszer nélkúl is ellenőrizd, bár a mai dugókhoz túl szokták fúrni, hogy ne szoruljon meg.
Tehát: a hengerbe beleejted a dugót.
Ha átesik szar, ha szépen csúszik lefelé jó. Persze nem kéne megkarcolni.
Úgy van...
Nyilván a max kopással már a vezérlés sem jó.
Ja a gyűrű tömíti a robbanáshoz a nyomást, a dugó meg zárja a csatornákat effektíve az is tömít csak mást.
Arra próbáltam utalni hogy kompresszió akármilyen motorba borzadályosan kell, márcsak azért is mert anélkül nem megy....
Dehát nem a dugó tömít, hanem a gyűrű.
Illetve ha hengertalp tömítése túl magas (vastag) az is csökkenti a kompressziót.
Meg kéne nézni meddig jön fel a gugó.
Na meg valóban ki is fújhat a szimeringeknél és hengertalpnál.
Ha annyira kicsi a dugó az gáz mert 0,25 a tűrés ilyet esztergályos nem csinál csak asztalos.
Méresd meg vele ha visszviszed.
Nos azt hiszem most már nekem is egyértelmű a kompresszióhiány. Nyomtam a hengerbe egy rakás olyajat, amitöl pár fordulatig érezhetően megnőtt a kompresszió, és már szinte kezdett beindulni. Aztán persza az olaj kompressziónövelő hatása elmúlt, és aztán mégsem indult be. Szerintrem innen egyértelmű a kompresszióhiány. Viszem vissza a hengert + dugót :(
Makó mellett van, a blokk kint van a vázból A másik motor felújítása alatt ezzel gurultam, meg a hátsó kerék. A szívatókar nincs meg rajta.
Köszi,én csak azt találtam furcsának,hogy nem számít van-e kompresszió.
5-ös 6-os kompresszió alatt nem indul el ez biztos...
Próbáltammár. Volt egy ETZ-m amit sokxor 10 percig kellett rugdosni mert 7,5 volt a kompresszió, a gyűrűzés segített rajta, 8 fölé nent 1000km alatt.
De próbáltam meghúzott hengerű gépet is beindítani: nem sikerült mert 5 volt a kompressziója.
ETZ 125-ös motort keresek Nyíregyháza környékén.A papirok rendben legyenek, állapot szenpontjából érdekel a rossz is.
Hellósztok eladóvá vált a motorom.Nagyobb vásárlása miatt, akit érdekel nézze meg itt:
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1495224&command=ugras&screenwidth=1024
Üdv Balázs!
Biztosan én értek félre valamit,de mit értsek a "nem kell a kompresszió" alatt?
Térjünk vissza az atmoszférikus motorhoz? Jármüvekbe az nem lenne jó,meg másra sem.
üdv! miután én felfurtam a gépemet, második rugásra indul (első szivató :). örültem is a fejemnek :D (mondjuk én meg a fékkel szopok de ez egy másik rémtörténet)
Jha az én csepelemnek se kellett kompresszió, ki is köpte a benzint a karbin át. Nagy fordulaton ment 6 km-ert aztán visszafele már toltam :-)
Ha felfúrt szekeret tolni kell az elég nagy gáz....szerintem is gyújtás gond lesz vagy mégsem? :-)
Üdv Keri!
Légyszíves mond meg,hogy miért nincs szüksége a 2T motornak a kompresszióra.
A motorok a fejlődés során egyre magasabb sűrítési viszonnyal készültek,nyilván nem ok nélkűl.
Tud vki vmit a hétvégei Debreceni motoros találkozóról???
Told át egy tócsán egyenesen, ha görbe a váz, nem fognak a kerekek egy nyomon futni. (Kivéve percse, ha ferdén van beállítva a hátulsó, de azt meg úgyis meglátod.)
Merre található, és mennyire van darabokban, ill mi hiányzik még.
Köszi
gab
74es 125ts 7 ezerért tank nélkül fődarabokban eladó.
Milyen váz?
Csálén állnak a kerekek ha megy mögötted valaki jó 10 méterre az észreveszi. Talán ráz is bizonyos temponál.
Szevasztok.
Ha el van tekeredve a váz, akkor azt hol lehet észrevenni szembetűnően? Melyik a gyenge pont?
Egy tipp a csapadékra: az alkohol erősen higroszkópos hatású és a levegő nedvességéből belekerült víz alkohol társaságában emulziót alkothat a bekevert kenőolajjal, aminek ilyen formában már nagyobb a sűrűsége.
Ki kéne próbálni, mit csinál egy kis gyógyszeres üvegcsében az etanolos keverék, ha kap pár csepp vizet.
Hát lehet,h már írták előttem:
Be lett állítva a szerelés után a gyujtás?Mert ilyenkor az ember képes nem úgyanúgy visszatenni a megszakítóbütyköt.
Hali. Ennél még jobb ha azt mondják a régi szimeringre hogy jó(ránézésre). Nem biga az első aki szív a motorszerelés miatt, LG-TS is sokat szívózott mindenki mondta neki cserélje le a fesszabot mert az is lehet szar. Napokig ment az okítás végül csak kiderült hogy török fesszab volt a motorján. Egyébként elég szomorú volna ha minden frissen fúrt motort csak tolásra lehetne indítani.
Bio Mz-vel a csapadékképződésen kívült nem volt más gond? Pl égéstermék milyen szagú volt? Ja és ha rendszeresen üríted a vízzsákot akkor folyamatosan lehetne használni a motort? Mondjuk naponta kiöntöd, a kompresszorból is leengedik a kondenzvizet.
a friss motor lényegesen gyengébb, ahogy bejáratódik úgy jön meg az ereje, mivel az érdes hengerfal nem tömít megfelelően képes elmenni mellette a gáz, de a surlódás is jóval nagyobb a bejáratás elején.
a kompreszió viszony gondolom összefügg a tömítetséggel, de szerintem szálj már le erről a kompresszós marhaságról :) 2T motornak nincs szüksége a kompreszióra ahoz hogy menjen :D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|