:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Igazad van, nem voltam körültekintő. Szerzett jogtól elvileg nem foszthatnak meg -> ha még a régi követelmények szerint szerezte a jogosítványt, akkor vezethet 150 ccm-ig, teljesítménykorlátozás nélkül. De hogy ezt hogy dokumentálják le, hogy kerül be a jogosítványba.. tudja valaki?
Hali. Csak annyit tudok mondani h nekem már vagy két hónapja elektronikus fesszabom van és tökéletesen működik. Ahogy leírtad sztem is a töltéseddel lehet gond, meg kéne mérni, mert lehet az akksi is rossz. Remélem segítettem.
Sok szerencsét!
gab
Szevasztok! Lenne 1-2 kérdésem:
Mz Ts 250/1em van és nagyfelújítás alatt van a gép. Fúrás, csapágycsere, főtengelyezés és lehet hogy festés is lesz. Kérdésem az lenne hogy van-e valakinek tapasztalata a yamaha licenszdugójával kapcsolatban (asszem Ambika a neve)? (legalábbi a dobozon Yamaha emblémák vannak és a boltos azt mondja h krómgyűrűk vannak hozzá) Nem szeretném gagyi cuccokból összerakni a gépet. Főtengelycsapágynak SKF-et szeretnék C3-ast és lehetőleg bakelitkosarast. Mennyire bírja az SKF C3-as csapágy a gyűrődést? Vagy jobb a C4 és miért? Melyik lenne a jobb választás? Volt egy problémám a géppel mégpedig az, hogy
elég hamar merül az akksi és nemtudom hogy miért. Az akksi csak 1 éves. Savszint megfelelő. Én a fesszabályzóra tippelek mert még a mechanikus van benne. Az alapjáratot sem tudtam a motoron belőni mert
szerintem kevés a feszültség a rendszerben 1000-1200 fordulat között. Szerintem az én mocimmal van baj mert már hallottam Ts-t szép alapjárattal. Az index menet közben is csak pár másodperc
múlva kezd villogni. Töltés tutira van mert 'dinamó állásban' nem áll le a motor de szerintem kevés. Ezt a problémát megoldaná egy elektronikus fesszab? Vagy az akksit is cseréljem? Mennyire megbízhatók az elektronikus fesszabok? (6V-os a rendszer) Előre is köszi a válaszokat!
hello! Van valakinek eladó 125-ös MZ blokkja?
Esetleg elég lehet a 120 °C-ig hőálló??
nem akarok beleszólni de érdekel h most akkor hogy van. Ha a régi szabályok szerint vizsgázott(amikor még csak ccm szerint volt meghatározva), akkor csak 125öst vezethet. Ha az egy 9lovas ts mz, vagy egy 33LEs aprilia az mind1. Vagy akinek ilyen "régi" jogsija van arra már az új szabályok vonatkoznak? Hogy van ez?
Ha nagyMZ-t nem vezethetsz (=nincs legalább Akorlátozott jogsid), akkor 33LE-as Aprilia AF1-et sem vezethetsz, mert az A1 kategória felső határa 125 ccm hengerűrtartalom és 11kW teljesítmény.
Nem kötekedésnek szántam a hozzászólást.Hidd el nem volt egyértemű az írás ,ső hangsúlyoztad a kompresszió lelentéktelenségét.Ha visszaolvasod a topikot,kiderül,hogy mégis rosszul fúrták fel az említett motort.Ezt sem kötekedésből írom.Nem szeretek sértő lenni.
Ennek alapján én is szívesen kipróbáltam volna, de kiderült, hogy összesen három kút van eddig, Győrben, Pesten és Kecskeméten.Valahol olvastam, hogy a MOL kutakat nem érdekli a "kisérleti jellegű" üzemanyag forgalmazása, csak akkor, ha lesz kereslet.Más kutak valószínűleg beszállnak, mert ugyanott az állt, hogy az év végéig 40 kúton vezetik be az E85-öt.
Ja, és köszönjük hogy megosztottad velünk a tapasztalatot, szerintem az a kicsapódás nem valószínű hogy veszélyezteti egészében a motor kenését, de ezt hosszabb próbával lehetne persze biztosan tudni.
Hali!
Miskolcon tud valaki egy olyan boltot, ahol 25*72*7-es ETZ főtengelyszimmeringet lehet viton minőségben kapni?? Végigpróbáltam a Soltész környékét, de csak sima volt :(. Esetleg érdemes próbálkozni a mofakeres zöld szarral?
Szerintem talán itt minálunk a közlekedési morállal van baj, azon kéne javítani és nem a jogsin szigorítani.
Én nem vizsgázhattam csak A1-re anno ez volt a törvény és továbbra sem értem miért kell megint vizsgáznom ha a nagyMZt akarok vezetni amikor 33LE-s Aprilia AF1 et vezethetek.
PAV meg van.
írj emailt. Nekem négysebességes van :)
mzzzz
1, Nem, egy barátom vette Dorogon a vas-műszakiban. Emlékszem rá, hozta megmutatni, ő büszke volt, én meg irigy! :-) Én a 2. tulaj vagyok.
2, Mittudomén
3, Miután megtudta, hogy a kipu más, kicserélte. Ettől megtáltosodott.
Egyébként meg van az eredeti kipu és a könyök is, tettem már rá mert a króm nagyon szép, de lényegesen lassabb vele.
Megvan az eredeti (Kék) könyve is, ami a 17Le-s tipusról is ír.
Szóval itt vette, gyengébb volt, kipufogó csere segített, és a forgalmiban is 17Le.
Ez eléggé egybevág, ezért nem hiszem, hogy a forgalmit elírták.
Ha azt mondod nyugatra gyártották, én elhiszem neked, de akkor ez lehet valami exportról visszamaradt cucc, és ezért krómozott rajta pl a sárvédő is. Ami gyárilag a többin nem ilyen! (És ezen ez is gyári...)
Erről ennyit!
Van vkinek itt TS 250? (Nem peregyes, elől 16os kerék.) Lehet a birtokomba kerül egy, és érdekelne h mennyire jó gépek. Ha valakinek van tapasztalata megosztaná velem?
Köszi
gab
Kérdéseim: 1. Te vetted újan a motort, hogy biztos vagy abban, hogy itthon vásárolt? Én a három ETZ-m közül csak egynél vagyok ebben biztos, mert azt én vettem a Kispesti Centrumban. 2. Vehetjük-e készpénznek a forgalmiban levő teljesítmény adatot? Illusztrációként megtekinthető a gyári állapotú 2T trabim forgalmija, ami egy ügyintéző jóvoltából hirtelen 60 lóerős lett: http://157.181.12.1/szefe/trabiforgalmi.jpg. 3. Hosszabb-e a gépeden a kipufogókönyök a szokásosnál. Netán bele van-e gravírozva a teljesítmény?
Jó, de neked bizonyára ma már megérné 15 ropiért beszerezni a gyári plexit, én viszont nem keresek négy óra alatt nettóban ennyit, így megéri ugyanazt reprodukálnom, még ha nem is lesz annyira karcálló, mint az eredeti.
Ez van, nagy a jólét :(
azért esküsznek erre, mert így van a műszaki doksiban ;-)
És azért van így mert egyrészt nem szívja be az olajat, másrészt jobb a kenése, ezért tartósabb.
juj :D
azért ez durva :) utoljára a Simsonon mentünk ilyen kiskörösi sisakokkal amire ollóval vágtunk ki műanyag lemezt :)
15 rugóért kapsz egy jó Grex vagy hasonló olcsó de jó sisakot. Nekem is ilyen van, jopárszor estembenne és jól bírja. A kényelem az egy más téma, 140, nél már erősen zajos, de amúgy kényelmes.
a bukósisak márkád forgalamzójánál
üzemanyag,
az olajpumpa az olajpumpa
Mind a két oldalon a rugós rész balra néz
általában a bal oldali szimeringet szokták rosszul betenni, de sok problémát nem okoz.
azért a motor az más
az autós jogsi olyan mint az éretségi, azt majdnem mindeki letesz, ha kell ha nem, mert hosszútávon még jó lehet, de a motoros jogsit csak az perkálja ki aki akar is motorozni, csak azért hogy majd egyszer 40 évesen fogok, azért nem fizet előre senki.
persze, aki motorozni akar az inkább nem vezet semmit 2 évig mert csak 100LE-re hajlandó ráülni...nagyon életszerü :)
aki leteszi a jogsit az vezetni akar.
Nyilván lesznek szélsőséges példák, de azért a módszer mégis hatásos tahográf nélkül is.
A statisztikát mindenképpen javítja és ez a cél. A hülyeség ellen pedig nincs orvosság. Ha nem halhat meg a fának csapódva akkor a hídról fognak leugrálni.
Az usában jogod van hülyének lenni, a bukó sem kötelező mindenhol, de ez nem feltétlen jobb.
Én is egyből nagy jogsit csináltattam, de nekem az sem lett volna probléma ha elöbb korlátost kell, ugye a Jawa és MZ az belefér a korlátozásba és hát nem 2 évet motoroztam ezekkel mielött vettem egy nagyobbat. Ráadásul árban sem jött ki olcsóbbra, mert kellet PAV vizsgát is tenni, csak időben és ügyintézésben volt így egyszerübb nekem.
túl sok frissjogsis halt meg a 100+ LE gépével. Én támogatom ezt a törvényt, sőt még szigorítanám is.
Amúgy nem kell beparázni. A korlátost meg lehet csinálni és 2 év múlva csak egy viszonylag olcsó különbözetit kell.
Mondjuk Németeknél van olyan hogy lefolytanak valami erős gépet a korlátos jogsihoz, és amiko megvan a rendes jogsi akkor csak kiszedik a folytást...persze nálunk ez nem működne, mert én is kiszedném :)
Ha 2 mérettel kisebb dugót raktak bele akkor lehet hogy a kompreszió a baja, de ezt azért észre lehet venni összerakáskor.
Gyűrűhézagok mekkorák? ehez nem kell spec szerszám,de a gyűrűnélküli dugót a hengerben megmozgatva is lehet érezni hogy menyire laza az illesztés.
Irták hogy ha marad akkor szoros, ha lecsúszik magától akkor laza, ha simán lesik akkor meg már tényleg rossz az illesztés.
Az hogy az olajtól megnőt a nyomás az nem újdonság. Az a kompreszió ami számit is valamit az nem gyök 2-es fordulatnál fogod megérezni üzem szerüen.
előzmény: Bohumil250 - 2007-09-14 18:03:31
Ha végig olvasod és meg is érted mit írtam akkor ezt nem kérdeznéd, de akkor mégegyszer.
Természetesen annál jobb minnél jobb a kompreszió, hiszen az a motor hatásfokát és teljesítményét javítja, egészen a detonációs égés határáig.
DE most arról volt szó hogy nem indul be a motorja ami frissen van fúrva és arra gyanakodott, hogy kevés a kompresszió. Én erre mondtam, hogy ahoz hogy beinduljon nem szükséges egy 2T motor (főleg MZ) esetén nagy kompresszó, mert egészen alacsony kompresszó esetén is viszonylag könyen beindíthatóak, tehát ha egy frissen fúrt motor nehezen indul akkor egészen biztos más probléma van, mert nem tudják anyira elrontani a fúrást hogy a kritikus érték alá essen a csúcsnyomás.
Ezt alátámasztottam példával, mert nekem a csapszeg 2 legalább 0.5mm mély árkott vágott a henger falba, nem volt gyűrű sem a dugatyún (tehát irtó pocsék kompresziót feltételezhetünk) a motor mégis könyen indult és ugyan úgy ment, csupán a fogyasztása nőt meg drasztikusan.
És köszönöm, hogy legközelebb figyelmesen a témát követve, és nem egy kiragadott mondatra rákérdezve kötsz bele az írásomba :D
előzmény: Kovács - 2007-09-13 13:01:00
ETZ vázon a híd oldalán van átlóba egy kis fénytőrés csík az akkor el van tekeredve.
De anyira nem tragédia ha a kerekek együtt futnak, én ilyen vázzal versenyzek :)
Sajnos egy kisebb eséstől is képes elcsavarodni.
Mielött elkezditek, hogy meg kell merevíteni, szerintem senki ne tegye, a híd váz lényege, hogy rugalmasan tud csavarodni ezért az úthibákon is jobb az útfekvése, ezt direkt így találták ki.
Elözmény: levendel - 2007-09-13 12:00:25
jó ötlet, kipróbálom ezt is
Előzmény: 22851 Jawa350speed
A csapadék képződésen kívül nem volt más gond vele. Én 2 tankot kimotoroztam az etanolból, ez olyan 4-500km táv lehet városi körülmények között, de egyszer voltam autópályán is.
A csapadék kicsi menyiségü,elég lenne hetente kipucolni a vizzsákot, de bevallom azért elbizonyatalanít hogy vajon melyik létfontosságu alkotóelem csapódhatott vajon ki a szuper minőségü olajamból.
Azért sajnálnám tönkrevágni a TS-t mert most lett felújítva nagyon igényesen a blokkja, tehát most olyan mint az óramű, ezért az utóbbi időben kizárólag szintetikus olajjal járok, hogy ne kokszosodjon.
Az égéstermék szaga pont olyan volt mint amikor meggyújtod a finomszeszt. Alkoholos, szénsavas szaga volt, nagyon enyhe, jól elégett 2T olaj szagával. Nem kifejezetten 2T motor szaga volt :) szerintem többen csodálkoztak az autósok közül. Ja és persze látható füstöt nem termelt, nagyon tisztán égett. Igaz ez szerintem az olajnak is köszönhető mert benzinnel is csak hidegen szivatóval van egy kevés füstje.
Ez így nem igaz. az enyém itthon vásárolt, és 17Le. (A forgalmi engedélyben is.) Vagyis ezek szerint jutott ilyen nekünk is!
aaaaaaaa
most műxik, az a kira benne. hogy most vettem 2 billentyűzetet és nincs a betűm csak néha. (Egyik szarabb mint amásik) viszont van rajt 6 felesleges gomb...
Szerintem mindegy hogyan van a szimering benne a lényeg, hogy ne sérüljön meg berkáskor.
múgy ha jól tudom a rugó a csapágy felé van eredetileg, viszont van aki rra esküszik, hogy a kuplung felölit fordítva kell.
Gondolom azért mert ha enged akkor ne zabálja fel a váltoolajat, inkább fújjon ki.
Ez a plexivevés nyilván típusfüggő dolog. A nejlonharisnyagyárban préselt kínai sisakokhoz (nekem is ilyen van) tartanak a Zichy jenő utcai boltok.
A "jó ár" témához annyit: vettem kb. ingyér egy régebbi Arai sisakot plexi nélkül. Bementem a Tüzér utcai forgalmazóhoz, aki a kezembe is nyomta rögtön az árut.: 15.000,-
Szóval lehet venni polikarbonát lemezt és kivágod, láng fölött meghajlítod, meg tudod magadnak is csinálni.
Magyarországra hivatalosan csak a 21 LE-s változatot hozták, tehát kiviteltől és évjárattól függetlenül mindegyik ilyen teljesítményű. A 17 LE-s változatot Nyugat-németországba exportálták, mivel így éppen egy kedvezőbb biztosítási kategóriába került. Mivel nálunk akkoriban nem volt KGBF, így értelme sem lett volna a gyengébb változatot árulni. A szerviz menüpont alól letölthető magyar nyelvű kezelési útmutató is csak a 21 LE-s változatot említi, bár a sztandard és a luxus kivitel is szerepel benne.
bizony rosszul tudod, hogy minden ETZ tárcsafékes
Szevasztok!
Azt kérdezném, Pesten hol tudok bukósisakra plexit venni, aránylag jó áron? Köszi előre is!
Bocsi most vettem észre hogy 125-ös Etz-ről van szó.Visszavonom az előző hozzászólásomat.
A jobb oldali szimering,azaz a gyujtás felölinek a rugós oldala befelé a blokk felé néz.A baloldali szimmering ugyanigy áll.Magyarul ott a rugós oldal kifelé a kupéung felé néz.Remélem érthető.De egyszerüen letöltöd az mzclubhungary.com-ról a gyári szerelési videót azt végignézed és rögtön kiderül hogy hogyan is kell összerakni.
Na arra kíváncsi lennék, h a gyengébb változat felszereltség függő volt-e? Bár ahogy emlékszem '82-től a 17 meg a 21 le-s változatot is tolták, a fojtás a dobban volt. Mert az enyém is '83-as dobfékes standard - nuku fszámmérő - de forgalmi szerint 21 le-s de luxe :(. Bár a konzol ki lett cserélve, mert az eredeti eltörött - nem bánom, mert szerintem viszont szarul nézett ki.
Az AC pumpa az üzemanyag szivattyúja."Albert Champion üzemanyagszivattyú" közismert nevén AC pumpa.
valaki világítson már fel létszi tom h nem ide tartozik csak ide szoktam írni,hogy az ac pumpa az a olajnyomás pumpája lenne,vagy az üzemanyagpumpa neve?
Bocs, egy kicsit félreértettem.
Ja, 125-ös ETZ-röl van szó :P
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|