:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Akkor szerintem mindenképpen érdemes a gyári 3 gyűrűs dugónál maradni, mert a német mérnökök többet tudtak mint mi és úgy tervezték a motort hogy a lehető legjobb legyen. Lehet hogy működik 1-2-3-4 gyűrűvel de szerintem a 3 a biztos. (Ez az én véleményem) Széles utat!
Peti74 ajánlotta nekem:
http://www.freeweb.hu/e-gyujtas/
Nagyon valószínű, hogy a 4 gyűrűs MZ dugó "maszek" találmány és gyártmány.Értelme nem sok van ugyan, legfeljebb akkor, ha döntően teljes terheléssel de kb. 2000 fodulaton menne csak.
Valójában az van, hogy a motort méretezik (csatornázzák) egy bizonyos fordulatszám-tartományra és ehhez képest döntik el, hány és milyen gyűrű kell.A fő probléma, hogy a gyűrű minél magasabb, elvileg annál lassabban kopik el, de a tömege nagy.Ez ott számít, amikor a gyűrű eléri azt a fordulatot ahol bejön a "lebegés" (ring flatter), itt összeomlik a tömítőképesség, csökken a teljesítmány.Ezért megfelelő fordulatra megfelelő számú és magasságú (tömegű) gyűrűt terveznek, ha így egyszerűen meg lehet ezt fogalmazni.
A kis crossok 8-9 ezernél kezdenek húzni, átlagosan véve közepes (50-60 mm)dugón ilyen esetben nincs értelme két gyűrűnek sem, mert a résveszteségek kisebb fordulaton jelentősek, nagy fordulaton "nincs idő" hogy átfollyon a gáz a gyűrű mellett.A probléma azért marad részben, mert a dugón keletkező hő 70-80 %-át a felső (vagy egyetlen) gyűrű viszi át a hengerfalra.Ezt mindenképpen el kell viselnie az egyetlen gyűrűnek, úgy is méretezik.A versenymocikon gyakran az egyetlen gyűrű 0,6-0,8 mm vastag, de jól működik, persze, elképzelhetően jó anyagból és tecnológiával készítve.
Az MZ RE II is egy gyűrűvel készült ('60-as évek eleje), mert fékpadi méréseken rájöttek, hogy 6000 fordulat alatt segít csak valamelyest tömíteni a második gyűrű, viszont a motor 8000 felett kezdett élni, olyanra is áttételezték, persze.
Használtam már pl. cseh 1,5 mm-es gyűrűket (kettőt) ETZ-re. semmilyen termikus probléma mem volt.A dugó Berta volt, csak a gyűrűhornyokból kettőt esztergáltak bele a három helyett.
Nos emberek.Szerintetek mely elektronikus gyújtást lenne érdemes megépíteni 6V-os Mz -hez?
Rémlik, hogy ES nél volt 4 gyűrűs dugó gyári de nem biztos.
A ledest én úgy akarom, hogy bjonett alapra. Mivel akkor cserélhető és ugyanolyan mint az izzós. Ha esetleg kevernek a műszakin.
Valahol láttam magyar leírást lehet épp itt ezen a honlapon.
Ha jól emléxem 4500 körül volt (kb. 2x annyi mint a hagyományos). Valmi bhp v.mi a márkája de nem ismerem milyenek vannak. A mérete kicsit más de a perkába símán bemegy, a kicsibe + srégen áll. Akkor döntöttem mellette amikor sokn mondták, hogy min. 2x addig tart mint a hagyományos.
Ha mindent (fék+hátsólámpa) ledesre cserélsz akkor az sokat lendít a töltésen és mivel csak 6V egyszerűbb megvalósítani.
Gondolkodtam hogy átalakítom az indexeket LED-esre. Csinált már valki ilyet? Szerintem jobb, mert sokkal kevesebbet fogyasztana mint a 21W-os égők.
Szerintem nem voltgyárilag 4 gyűrűs Mz dugó inkább valaki utólag csináltatta. Ja és ez valószínű Ts250-ben vagy 250/1ben volt mert alacsonyabb mint az ETZ250 dugója. Üdv!
Mennyiért lehet jó zselés 6V-os akksit venni? Milyent érdemes venni Ts-be? Nekem eddig mindig csak savas volt de kipróbálnám a zselést mert már többen mondták hogy sokkal jobb. Üdv!
itt minden megoldható, te is tudod :D
Örömmel olvastam válaszodat.Bíztam benne,hogy elhiszed nem kételkedem hozzáértésedben.Ami a távgyógyítást illeti,teljes a egyetértés.
Válasz erre: Keri 2007-09-19 14:05:17
(tessék, tanulunk tőled, mester :)
Ha már egyszer van egy sisak, akkor minek adnék ki + 15e-t egy másikra?
Egyébként kiadtam, mert ennyit épp hogy megért, h felhajtható az állvédője és ez némi könnyebbséget jelentett a küldönci trógermunkámban.
Egyébként azt érdemes sisaktémában csinálni, amit Zápkörte (október 29.-e): venni egy leharcoltabb, de márkás és praktikus kialakítású régebbi darabot és egy délelőtt jól felújítani.
Az én aksim 1,5 éves és nem töltöttem még soha. Ennyit jelent egy jó zselés akksi.
Mechanikus a fesszabom.
A régi akksi viszont hetente lemerült (amit kinyírt a feketedoboz).
De ha jó az elektronikus nyilván emel a töltésen.
hmm, még nem láttam MZ 4 gyűrűs dugot, de nem kizárt, hogy volt iylen. Vagy pedig valami maszek darab. Nem csak a crossgépekben elterjedt, h minél kevesebb gyűrűt alkalmaznak. Ma már arra törekednek a 2t gyártok, h minél kevesebb gyűrűt használjanak, a surlodás, és egyéb tényezők miatt. (robogok, 70-es sokfelömlős hengerei általába 1 gyűrűsek, crossgépek egy gyűrűsek, 50-125-ös speedgépeknél is előfordul) Persze a gyűrűk anyaga is hatalmasat feljődött a Zshopau-i gyártás ota :)
Én észrevettem a mínusz egy gyűrűt. Pontosabban többet vettunk el a súrlodásbol, mert ha jol emlékszem az ETZ gyűrűje 2mm vastag, az pedig 3*2=6mm, nálam meg 2*1.5=3 tehát gyűrűt illetőleg mínusz 3m :) nem is melegedett annyira nyáron sem.
Én már 2 éve folyamatosan lámpával közlekedek. Amikor betojt a mechanikus akkor lemerült, de az elektrónikussal vissza töltötte.
4 gyűrűvel kisebb a fogyasztás, kicsit talán nyomatékosabb alacsony fordulaton, de gyanítom nem észrevehető.
Az egy gyűrűvel éppen ellenkező hatása lesz. Nem véletlenül van előirva az MZ kupán, hogy minden gyűrűnek a dugatyún kell lennie, mert ha leveszed az alsó kettőt az már tuningnak számít.
A TS dinmója gyakorlailag nem képes feltölteni az aksit, ha mindíg világítasz. Esetleg akkor ha mész 100km-t.
Én csak azt írtam hogy Yamaha licenszes. Az már más kérdés h hol csinálják (Kína, Taiwan stb) De gondolom h nem lehet túl gagyi ha a Yamaha a nevét adja hozzá. Na mind1.
Nekem még nem égett szét az érintkező a mechanikuson, mondom még van töltés mert dinamó állásban megy a gép, csak az a baj hogy szerintem keveset tölt mert menet közben nem nagyon bírja a lámpát és az indexet együtt. Ezért gondoltam hogy egy elektronikus fesszab. lehet hogy javítana a helyzeten. Biztos be lehetne állítani a mechanikus fesszabot de sajna én nem értek hozzá. Üdv! Ja és köszi a segítséget!
Képzeld én meg egy olyan Mz dugóra bukannatam nemrégiben (használt) amire 4 gyűrű megy. Akkor hogy van ez? Logikus h minél kevesebb gyűrű annál kisebb súrlódás. Kiváncsi lennék hogy megy egy MZ 250 2 gyűrűvel! Azt hallottam hogy a kis 2ütemű cross
mocikon meg csak 1 gyűrű van. Azért tudnak úgy kiforogni?
Sokan fikázzák, de nekem bevált a sima berta dugatyú a verseny ETZ-ben Lengyel gyűrükkel.
nem mert van amit Kínában :D
Ja a műanyag kosaras az nagyon jó! Simóba én is olyat raktam. Halhatóan csöndesebb a motor és a kenése is jobb, mert jobban megtartja az olajat az ilyen kosár.
a kék fesszab nekem 5 percet bírt :D
Van yamaha dugó az MZhez?
Én úgy tudtam hogy anyira szabványtalan és mindentől eltérő hogy csak jelentős átalakítással lehet ilyesmit belerakni.
C3-al vígan, gond nélkül működik, különösen az ilyen jó minőségü csapágyakkal, de nem kell feltétlen az SKF-hez ragaszkodni. FAG, Koyo, meg hasonló márkák is ugyan olyan jó minőségüek és talán olcsobbak is.
A C4 illesztési hézaga nagyobb és 4* drágább, viszon ha túlmelegszik a motor akkor sem szorul a csapágy. Elvileg tartósabb, de C3-s SKF csapágyal is a főtengely csapágy lesz a legtartósabb alkatrészed. Ha nagyon sok pénzed van akkor C4 (rendelésre van általában) ha feleslegesen nem akarsz költeni akkor C3 a javasolt. Nekem verseny MZben C4 van az utcaiban C3.
Feszab hiba egyértelmüen. Sajnos ez a 6V sajátossága. Vagy tegyél bele egy magyar fekete fesszabot, mert az jó és pontos, vagy egy elektromos szakival kalibráltasd a mechanikus fesszabot 0.1V pontossággal. Sajnos ha szétégett az érintkező akkor csak cserélni lehet a fesszabot, én is ezért cseréltem le végül de sokáig használtam mechanikusat probléma nélkül.
Ja az elektrónikus kicsit levesz a feszből, ezért már picivel magasabb fordulaton jön meg a töltés, dinamó állapotától függően.
Ha az akku túlélte a meríítést akkor nem kell cserélni, de ez akkor derül ki ha feltöltöd és pát napig normálisan tudsz vele menni amíg újra le nem merül
ja, az a zöld teljesen jó MZhez. A drágáb sem fog jobban zárni, sőt esetleg több problémád is lehet mert puhább, ez meg legalább olcsón cserélhető.
10ezernél kezdődik az a spéci szimering ami már jobb az MZhez, de az teflon tömítő éles és kell egy adapter a berakáshoz mert gyári MZ méretben nem létezik.
Nemgond, én nem veszem nagyon szívemre az ilyet, de az inditásról és hibakeresésről volt szó, te pedig már egyből a motor ideális működési álapotával jöttél :-) ami nem passzolt a témához, így visszaolvasva sem.
Ez a baj a távgyógyítással. Aki nem ért eléggé hozzá, hibás, vagy nem megfelelő diagnosztikai beszámolóval félrevezetheti az embert.Volt hogy hugom képtelen volt a mikrofont beélészteni a sz.gépen. MSN-en már mindent végignézettem vele, szofver újrahúzás ilyesmi, aztán átmentem és bedugtam a megfelelő aljzatba :D természetesen ezt a hibát is felvetettem, de esküdözött, hogy jó helyen van és ne nézzem szőkének :D
Éppen ezért rengetegszer felajánlottam már itt is hogy hozzák el, (azt hiszem elvárható hogy ne én rohangáljak hogy aztán ingyen munkát végezhessek valakinek) akár nekem is diagnosztikára, ha nincs egy ilyen téren tapasztalt MZ-s, de eddig senki nem vette a fáradságot még a pestiek közül sem.
No tehát örüljünk hogy megoldódott ez is és további kellemes motorzást mindenkinek!
Az én 250 ETZm-be, amíg egyben volt, úgy oldottam meg a dugattyú problémát, hogy van 1 jo esztergályos ismerősöm, akivel szereztunk 2db 1.5mm vastag gyűrűt, és csinált nekem egy 2 gyűrűs ETZ dugattyút. Na ezek után sokkal jobb lett a motor. Erő nem fogyott belőle, leforgott 5.-be is. Igaz más volt a karburátorom is. de robbanékonyabb lett a gép, ugye nem volt akkora surlodás.
Nemértem az összefüggést.
Ha rossz a morál akkor inkább szigorítani kell, nem lazítani.
Az A1-nél amúgy nincs teljesítmény korlát? Mert ez már az A korlátozottba sem fér bele :D
Különben is, állítólag egyes széria MZ-k 150-et is mennek ;-)
Hondával mentem enyit, de ugyan az a sisak mint MZvel :)
Amúgy egy 10 éves Grexem van :) igaz én a sisakkal együtt vettem tartalák plexiket is :D
Csak arra akartam utalni hogy 15ért már új sisakot is adnak (plexivel), nem is olyan rosszat.
De akkor milyen dugó lenne jó választás Ts 250/1-be? Vagy létezik még manapság jó dugó ?
Már mindent tiwanban gyártanak...
Az SKF csapágyat ma már taiwanban gyártyák. az ambika dudó pedig eredeti Indiai!!!
az Ambika dugattyú a Yamaha licenszes? (mert nem tudom pontosan, már nem emlékszem)
Mz Ts 250/1 -be milyen dugót javasolsz?
Én Simsonba építettem legutoljára Ambika dugattyút, és már a felrakásnál eltörött az egyik állítolagos kromgyűrű. Pedig nem az én balfaszságom volt az oka, hanem egyszerűen szar volt a minősége. (Felraktam már életem során pár gyűrűt...) Ugyancsak Simsonos tapasztalat, hogy közepesen tuningolt Simsonnál (Kb. 10 lo) az SKF C3-as csapágyai nem bírták az iramot, viszont a FAG poliamidkosaras (vagy köztudatban műanyagkosaras) C3-as csapágyai 3000km ota, forszírozott tempoban is tökéletesek! Egy alap motorba szerintem maradhatsz a C3-as illesztésnél, nem kell oda a "lazább" C4-es.
pontosan azaz amit mondasz. Akkor te egy félévvel jobban jártál mint én:) Ebbe is valami leéghetett, szét nem szedtük ,mert kit érdekel, ha már már elromlott.....
mzzzz
Nekemis ez van az oldalason azt 1 aksit kinyírt egyről meg leégette a vezetéket de úgy, hogy kigyulladt minden, bár lehet rosszul lett bekötve ésn mindent leszedtem és akksival jöttem haza azót nem néztem mert felujjitás van majd végén...
Szerintem akksi próbáld meg feltölteni.
Ha dinmó állásban megy akkor jó a töltés és nyilván a fesszab is, nekem nincs vele gondom és már 29 éves az elektronikus nem bír ennyit nár jobb töltést ad.
lapjáratot 20km motorozás után kell állítani. mikor már szaga van az égett olajnak.
Látommár bocs,h mégegyszer beirtamm
NEM!
A 98.01.01. előtti A1 150ccm ig van és nincs teljesítménymegkötés.
Az ebyém ilyen.
Nekem is fekete van. Magyar. Nekem csak jó tapasztalataim vannak vele és mindenki azt mondta h jó.
Hello! Csak annyi hogy nekem is volt még az előző Ts Mz-ben elektronikus kék színű 4 sarus fesszab, amit én is 2800 Ftért vettem. Nekem is kb 1 évet bírt úgy hogy lámpát nem tudtam használni rendesen mert nem töltött annyit hogy bírja az akksi. A hab a tortán az volt hogy leégett benne valami és kuka. Utána szereztem
bele egy gyári mechanikusat és azzal jó volt. De már nincs meg az a motor.....azt hallottam hogy a fekete színű, 5 sarus elektronikus fesszabok (valmivel) jobbak csak azt nem tudom hogy azok milyen gyártmányok....Üdv!
Köszi a válaszokat de ha van valakinek a többi kérdésemre is válasza akkor lécci írja meg! köszi! Az elején még nekem is jól működött
a gyári mechanikus de mostanában nem tudom hogy mi van a géppel. Lehet hog az akksi vacakol, vagy a mechanikus fesszab. érintkezőit kéne utánaállítani. Nem tudom.
Elektronikus fesszabból milyent érdemes venni? (magyar, török....)Előre is köszi a segítséget! Üdv!
Szia!
Nos nekem csak rossz tapasztalatom van 6V-os feszabbal kapcsolatban. Igaz én a Zichy utcában található Kelemen féle boltban vettem 2800ft ért. Nos bírta is fél évig, és amikor mielőtt beszart volna, akkor se bírta az alacsony fordulatot, azaz az alapjáratot emelnem kellett, hogy le ne álljon normális alapjáraton. Beleraktunk egy régi bontot t gyári fesszabot és minden problémám megszűnt. Talán egy picivel jobban tölthetne, de tényleg nincs már vele semmi gond. Szóval sztem érdemes belőni egy gyári régit, persze ha ért hozzá az ember.
Amúgy Tokajban döglött be az enyém, pont éjfél után, amikor indultunk haza. Sárospatakig kb úgy világítottam miint egy zseblámpa. Mikor beértem a benzinkútra meg is halt a gép, de hazahozott :D
Nos van egy ETZ-m is. Azon is elektronikus fesszab vab, de az 12V-os és 6500 ft volt. Szívtam is a fogam, de az megérte. Az tökéletesen működik.
mzzzz
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|