:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Köszönöm,az eddigi válaszokat.
A kondi cserélve lett az eredeti is megvan.
A gyújtás jó,mégkülönben,nem tudtam volna hazajönni sem.Elöző nap éppen eleget tökörésztem vele mire jó lett. az ellenállástekercsre gyanakszom, fehérré van égve.
"Tudom hogy ismered a dinamo fogalmat. ..." - akkor légy szíves és ne oktass, ne kötekedj!
Tudom hogy ismered a dinamo fogalmat. Azt is tudom hogy az elnevezéseket is. De ettől függetlenül igaz hogy pontatlanul igazítotttad helyre.
Amúgy a tanárságomra nem vagyok annyira büszke, maradjunk a mérnök úr megszólításnál. :) az üzemmérnöknek is kijár. :)
Az emberi elme hatalmas mélységeket is meg tud hódítani, de 180 fokban elforgatott alaplaphoz nemigen állít senki se gyújtást úgy hogy elinduljon a motor.Szerencsés esetben is legalább 165 fokos előgyujtas lesz. De lehet hogy tévedek és mégis alábecsülöm az embereket. :)
Igen, töltést csak járómotornál lehet állítani. Első körben le kell választani a dinamo kimenetét a körről, a motort aksiról járatni, nézni mi van a dinamó kimenetét.
Szikraesőt pl rossz kondi és az emiatt beégett megszakító szokott okozni. Attól dúrrog is, le is áll.
Tanár úr. próbáld meg elképzelni, hogy ismerem a dinamó működését, nem a töltés hibára gondoltam hanem a "szikra esőre" és az azzal kapcsolatos durrogás ill. végül megállásra. Ahhoz, hogy a töltést rendbe lehessen tenni a motornak mennie kell!
"... Így beindíthatatlan lesz az egy hengeres. ..."- nem láttál még "ügyes szakembert"!
A dinamo a pontos megfogalmazása szerint öngerjesztő egyenaramu generátor. Csak a köznyelv szűkíti le a generátort a váltóáramú generatorra. De tényleg jobb ha maradunk a megszokott kifejezéseknél és a dinanót dinamónak hívjuk és nem a megtévesztő családnevét használjuk.
De ami valóban fontos az az , hogy a gyújtás lap helyzete nem befolyásolja a töltést. Gondolj bele, teljesen mindegy hogy mikor éri el forgás közben a keféket a forgórész. Ha igazad lenne akkor változna a töltés attól függően hogy milyen helyzetből indul a dinamo. A töltés polaritása a forgás iránytól és az indulás előtti mágnesesség fluxusanak iranyától függ. A dinamo polaritása úgy tud megfordulni ha valami vissza rúgás leálláskor fordítva magnesezödik a vasat. Ilyen a jawán néha előfordul, nekem is volt mar hozza szerencsém. Mznél nem tudom.
A töltő fesz értéke a szabalyzotól és a dinamo állapotától függ, szintén nem a gyújtás laptól.
Ha a dinamó fordítva van betéve, akkor a gyújtás fog 180 fokban előfordulni. Így beindíthatatlan lesz az egy hengeres.
A helyesírási hibákért elnézést kérek, tableten írtam, ez mindent felulbírál, aztán nem mindig veszem észre.
A töltéshiba nálam eddig többnyire a fesszabályzó miatt volt, illetve a másik látszólag jobb állapotú forgórészem mikor fenn volt anno, akkor folyton világított a töltésjelző, vagyis ott is volt vmi...
"Bocsi látom,megint rossz helyre irtam."- nagyon türelmetlen vagy, alig több mint egy órája írtad a regényedet.
A tárgyról. A Ts-ben nincs generátor és az aksi sehova sem "tölt vissza".
A gyújtólap helyes helyzetéi megnézheted "szakirodalom" valamelyik rajzán, ha tényleg megfordította (a dinamóval együtt)a "szakember" akkor ne csodálkozz a tüneteken és messzire kerüld el az ilyen kóklert.
Bocsi látom,megint rossz helyre irtam.
A Gond a következő nem tölt vissza az aksi, lemértem.Hangsúlyozom nem vagyok szakember,de nem tartom magam legalább szakbarbárnak.
A szerelő pocsék módon állította be a gyújtást, a berugókar legkisebb mozdulatára is szikrák özöne "ömlött ki a gyertyából,természeteseen szerelés után és a Dózsa györgy uton való közlekedésem kellős közepette állt le,mindez egy átdolgozott keménynek mondható munkanap után,amidön hazafele tartottam. A motor magasabb fordulaton heves puffogások közepette leállt az aksi behallt a világitás,mely előtte még élt elmennt.A gyújtást megoldottam isöközben saját magam,beszereztem egy pótakkumulátort is,biztos ami biztos felsavaztam , majd megállapítotttam hogy fél órás használat,ebben benne volt két kilóméter megtétele is a multiméter 5.80 at majd két kör után 78 at mutatott, a lámpán nem tudtam tesztelni a generátort,és a visszatöltést, mert nem müködött.Ma terézvárásból elhoztam 6 .00 ról Sashalomig 5.74 re csökkent.Megmértem munkafázis közben is,nem közben nem jelzett az akkun változást ,tehát müködés közbeni méréskor sem észleltem növekedést.egyszerűen nem tölt vissza,A gyujtás oldali alaplapot a szerelő megfordította igy bal alsó sarokban a kondi van jobb felsőben az ellenállótekercs mely eősen ramagy állapotban megsütögetve van jelen állapotban a motorban.
Kérdésem az egyrészt, hogy a szerelő llítása mely szerint eddig volt fordítva az elhelyezkedés,tehát bal alsó sarokban az ellenállástekercs,jobb felsőben a kondi, igaz e?avagy ez okozhatta? vagy maga az ellenállástekercs hibája vezetett ide, szakadást nem észleltem.
Avagy generátor problémával, esetleg szénkefe hibával nézek farkasszemet? a tipus mz ts 125 de luxe egyébként ...
Az ellenállástekercset a négy kelemennél vettem elég gyatra utángyártott , mert ha jól tudom ennek bizonyos hőálló tulajdonsággal kell rendelkeznie nem egy müanyaggal bevonnt drót egy aluminiumra csavarva.
ennek alapján néztem
http://www.youtube.com/watch?v=fnIoRNfLYeg
Minden segítő szándékot köszönök..
Mellesleg 6.00
ról egy kicsit feljebb kelett volna mennie a mutatónak motorozás során,nemhogy mind 2 századot csökkenjen a feszültség.
Tehát ha a mérést még terhelés közben rosszúl is illesztettem volna akkor is normál állapotban az aksi kivétele után változnia kelett volna,vagy legalább nem ennyivel csökkennie a feszültségnek..
Mellesleg azt is mondta a jóember,hogy kopott a henger nincsen benne kompresszió, nos ehhez képest hirtelen váltáskor akkorát húzott rajtam,hogy majd leestem a nyeregből,miközben hangsúlyozta,hogy ö kompressziót nem mért, csak érzésre mondta, furcsa, mert egyrészt, elég kemény volt berugni is,másrészt meg a nyégy kelemennél 9.8 as kompressziót mért az eszköz.vagy arra hajazz, hogy furassam meg vele?plussz kiadás?esetleg gyürűzni kell? ha kell, ugyanis nyélgázzal nem igazán szívesen megyek a belvárosban..Bocsi ha hosszúra sikeredett...
Hali egy problémám azért akadt,már a többi ,részben elmult, szerelőt félig meddig sikerült találnom, ezt azonban magam is megoldhattam volna....köszii a segítséget a számot eémentettem Ö Bambi mester egyébként?
Igen, láttam aztán már, csak én először az MZs fórumot nyitom meg legtöbbször.. :)
Gabi! Ezt már a motorszervíz topikban kiveséztük...;) :) Ott is feltette ezt, s megkapta ott a választ.:)
Teknőc
Szerintem először azt add meg hogy merre laksz.
Az a helyzet hogy olyat, mint ami a gyári szerelési videóban van szerelőt nemnagyon fogsz találni, vagy ha igen akkor meg nem olcsóért. Én is ilyet kerestem anno, hogy ne kalapáccsal essen neki, de nemnagyon van a környékemen (Szeged-Hmvhely). Másrészt meg ezeket a gépeket ÉSSZEL házilagos módszerekkel is meg lehet javítani, nekem is spec eszközök csak kb a kuplung leszedéséhez vannak, dinamóhoz kell egy M10es asszem, kuplung kiskereket a 2karú lehúzó is leveszi, széthúzni meg gumikalapáccsal is lehet, csapágybeütéshez blokkfelet a gáztűzhelyen is lehet melegíteni. Egy TSsel már megjártam a poklok útját, van kiút, bár magamat nem kifejezetten ajánlanám, főleg azért is mert lassan 2 éve nem kellett a komoly szerelést gyakorolnom :)
Motorszerelőt keresek veterán járművemhez.
MZ- TS 125 , fúrás, és buhaeramentes.
Kérem,csakis kizárólag olyanok jelentkezzenek,akik értenek is hozzá,és nem tekintenek fejőstehénnek,akivel, mindent bátran megveteethetnek.
Azt hittem , az Mz.-s társadalom nem arra szakosodott, hogy egymás lehúzásából probáljanak egy fikarcnyi hasznot is húzni.
Akik állítólagosan eddig segítettek, mindegyikben csalodnom kellett, az egyik egy ethanollal üzemeltetett karburátort sozott rám, és a folyó benzin hatására, mely a könyökcsüböl ömlött a rossz keverési aránnnyal magyarázta,majd felajánlott egy szimeringcserét ha hozok alkatrészt 10 ezer forintért be is szereli, akkor már csak az volt a baja.
A karburátorra 3 ezret költöttem mellesleg míg jó lett.
A hibáról rővíden , az első ok, kipufogó eltömődés, valamint a hengerfej perselyezésének hibája melyet egy helyi VI "mester" követett el.Egy ujat,melyen nem volt még beavatkozás időközben beszereztem.
Meg kellene a duggatyyút is nézni,állítólag gyürüzni is kellene.
Hogy a lerakodott olajtól melyet a benzin kioldottnél az olajos benzin csöpög a könyök,vagy a szimeringnél kapja be vagy az olajat,vagy a luftot, csak szakember,aki ért mindehhez,tudja megmondani.Mindentudokkal,és kucséberekkel nem foglalkozom, sem a sufni tuningos megoldás nem az esetem.
Egy hozzáértő kéz kellene, mert erre a gépre, már elég sokat költöttem, majdnem annyit amennyibe került.
A legvégső esetben cserélném egy etz 250 es.-re,azonban,nem hiszem , hogy egy ts en valami ugy el képes romolni,hogy azt ne lehessen megcsinálni.
Akit mindez érdekel ime a telefonszámom.
06 30 73 65 308
e mail cimem coopermine@gmail.hu
Amikor ezt a járművet megvettem, vegyes érzelmeim voltak,egyrészt a 30 éves technológia verseng a mai csúcsgépekkel,másrészről, egy nag álmom vált valóra amikor először élesben vezettem az autópyályán, ti is tudjátok,milyen érzés egy betöretlen vasparipát megzabolázni.
Hát ezért ragaszkodom én ehhez a tipushoz,azonban vezettem már nagyobbat is 250 est csak arra már nem telett a kasszából.
Röviden ennyi.
Köszi, jönnek a hosszú hideg hétvégék, igy lesz időm bajlódni vele.
Köszi
Nem emel ki, azaz nem választ szét a kuplung, lehet ellenállása, akkor sem.Be kellene nézni a dekni alá, ott kiderül, mi a gond.
Egyébként a romet váltója mindig hangos, mert nem körmös kapcsolóval megy, hanem valami furat- és csap-sorral, ami lassan és hangosan kapcsol.Azonban, ha a kuplung kiemel rendesen, akkor kapcsol, nem fullad le, csak recseg, de ez sajátosság.
Lehet persze más is, de ez a leírás alapján a leggyanúsabb.
Jó munkát, üdv.: R
http://www.hasznaltauto.hu/motor/mz/mz_ts_150-7283647
Ilyet még nem láttam..De tetszik...;)
Teknőc
Pedig úgy tűnik, mintha nem emelne ki a kuplung rendesen.
üdv tudom hogy ez egy mz-s oldal, de a romet fórum döglött.
Segítséget szeretnék kérni.
Van egy kis pony romettem,szépen pöfög,gyujás jó . De ha sebességbe akarom tenni akkor recseg ropog, és vagy be veszi vagy lefulad.
2.nál is ugyanaz a hibajelenség,viszont menetközbe, szépen vált 1-2be.
Van valami ötlet? kuplung szerintem kiemel,legalábbis van ellenálása a karnak.
valakinek valami ötlet?
üdv
Csak annyi a gáz vele,hogy már kogyog benne a súber.Ezért akarok újat.
Az öntvény jó, de a fúvókák pontatlanok, sokat kell vele tökölni.
Egyszerűbb áthangolni az eredetit.
Hengerfej nekem is 125-ös maradt.
Szerintetek a futár motorosbolt oldalán található,utángyártottnak írt karbi milyen lehet? Érdemes ilyenre beruházni vagy az utángyártott nem jó?
http://www.futarmotorosbolt.hu/advanced_search_result.php?osCsid=boco56esg2ar3g23rh9ophm966&keywords=etz+karbur%C3%A1tor&search_in_description=1&categories_id=&inc_subcat=1&manufacturers_id=&pfrom=&pto=&dfrom=&dto=
Nekem 105-ös 100-asssal kevés volt.
Áthangolás: úszószint, fúvóka, tű reszelés.
Menyit fogyaszt? Egyrészt 150-es hengert raktam rá, 125-ös hengerfejjel, azaz növelt kompresszióval. És 5-6ezren használom. 3,5-4,5liter lehet a fogyasztás de pontosan nem tudom, mert nincs napi számláló, és én meg nem fogom írogatni. Meg amúgy sem izgat. A lényeg hogy jól legyen beállítva :)
Sőt még az enyém is azzal fut, szóval nyugodtan rakhatod. :D Nekem 3 litert eszik stabilan így. Áthangolás meg annyi hogy a fúvókákat átteszed, fűfúvóka viszont nekem 100as került bele (TSnél 90-95ös a gyári)
Az enyém 150-es és a karbi is 150-esre való. Miből áll az áthangolás? És a tied mennyit fogyaszt vele?
125-ösről beszélünk? Át kell hangolni, de amúgy jó.
Én is azzal használom.
Sziasztok!
Meg tudná nekem mondani valaki,hogy a kis etz karbija jó e a ts-re? A felszerelhetőség szempontjából tudom,hogy egyezik,de vajon hasonló benzin-levegő keveréket állít elő? Én egyszer már próbáltam,de le is vettem,mert túl szegény keverék jeleket mutatott a ts.
Sziasztok! 6-8 éve írogattam ide, ezért most is ide fordulok először. Van egy 86-os évjáratú ETZ 250-esem, amire másfél éve rá se ültem. Áll szegény a garázsban, ezért továbbadnám olyannak, aki használná.
Nincs rajta műszaki, de ez ne tévesszen meg senkit, semmi baja. Ha valaki úgy venné meg, megcsinálom rá, de lusta vagyok hozzá.
Fehérváron újították fel a motorját, azóta 3000 km-t ment (összes futott km: 47 ezer). A felújítás teljeskörű volt, új főtengely, dugó, egy szerelő csinálta a Csokonai utcában, aki régebbi (főleg BMW) motorokkal foglalkozott. Párszor Bambi is látta, de semmi komoly baja volt, csak gyertyapipát, meg ilyeneket cserélt rajta.
A fényezés metálvörös, de nem bazári stílusú (pl.az MZ jelvény nem matrica, hanem festett). Van hozzá egy színrefújt hátsó doboz és 2 nagy oldaldoboz, mert túrázgattunk vele.
A hibái:
1. Az első teleszkóp kicsit el van görbülve, mert a dugóban araszolva elcsúsztam vele. Ugyanekkor a tankot megütötte a kormány, ezt kigitteltem egyelőre, hálisten, nem vészes,
2. Az egyik oldaldoboz egyik alsó sarka a fenti eséskor elrepedt, de nem jelentett problémát és utána is vígan használtuk, talán meg is ragasztottam,
3. A lengéscsillapítók valószínűleg felújítandók,
4. Az állás miatt valószínűleg ki kell tisztítani a karbit.
Pesten a XIII. kerületben megnézhető, nem tudom, mennyire irreális így 130 ezret kérni érte.
Vannak képek róla:
http://bikepics.com/members/drisa/
Elérhetőség:
itt, vagy drisa210@yahoo.com, illetve 20/34-71-286
Lehet gyenge szikrától -> alacsony akkufesz, trafó v. gyertyahiba.
Esetleg rossz a karburátor beállítás, vagy rossz sok éve benne álló benzin, víz a karburátorban.
Lehet túlszívatás miatti beköpés...
szép sorban mindent rendbe rakni amíg nem történik változás.
Köszönöm szépen ezt a ttökéletes választ. :) A helyzet az,hogy a megszakito butyok teljesen jól áll,viszont a forgoreszt nem tudtam levenni,így próba szerencse megnéztem mit csinál ha megforditom az alloreszt.Megtörtént,majd megneztem és tökéletes szikrat ad,a dugo felső helyzeteben.Próbáltam állítani rajta szikra ugyan úgy van de nem indul,csak ciccent, pukkant egyet kettőt.Benzint kap rendesen.
:)
No, akkor a rossz helyen megszakítást okozhatja az hogy üt a főtengely vége, rosszul van felrakva az excenter, illetve ahogy írtad, az ék hiánya is okozhatja.
Elnyíródás persze nem lehetetlen, de nem jellemző. A kúpra amikor rászorítod a forgórészt, akkor a kúp önmagában is rögzít, az ék csak azért kell, hogy jó pozícióban menjen fel. Ha a kúp szét van gyalázva, akkor lehetséges.
Ha megnézed az excentert akkor a csavar körül van egy esztergált perem. Ennek a peremnek nem szabad ütnie. Pár tized mm-ert üt az persze nem okoz szinte semmi gondot. Ha ez jelentős ütéssel rendelkezik, akkor főtengely ütés, ferdén felrakott forgórész (ilyenkor a kommutátor is üt), vagy ferdén felrakott excenter okozhatja (ilyenkor a kommutátor nem üt)
Másik, hogy ebből az esztergált peremből látod egyértelműen, hol van az excenter legvastagabb pontja, illetve hol kezd el nyitni a megszakító. Ha ez nem a felső holtpont előtt/közelében van, akkor valószínűleg elfordult. Ha ferdén van felrakva valami akkor a az ütés miatt a megszakítás nem ezen a szakaszon történik, ezért akár kettős megszakítás is előfordulhat.
A megszakító alaplapja egyénként alaphelyzetben kell hogy jó helyen szakítson meg. Ettől csak pár mm elmozdulás szükséges csak a pontos beállításhoz, ezért ha középre állítod a jelölést, akkor ott nagyjából működni is kell a motornak.
A megszakító beállítás ha nem üt, és a megszakító jó állapotú, nincs szétégve, elkopva:
indikátor órát megfelelő adapterrel a gyertya helyére kell becsavarni.
Megszakítóról lehúzod a vezetéket és egy szakadás vizsgálót teszel a helyére. Én a csipogósat szeretem, de ha egy akkut/elemet rákötsz egy izzóval az is tökéletes.
Feltekered a felső holtpontra, ezt az indikátor órán jól látni. Ekkor egy 0,3mm-es hézagmérővel pontosan beállítod a megszakító hézagot. Ha kétszer szakít meg, vagy más miatt nem tudod beállítani, akkor az excenter felfutó rámpájának a tetején állítsad be.
Ez után visszafelé (óra mutató járásával ellenkező irányba) forgatod a főtengelyt, amíg az indikátor órán 3mm-el kevesebb nem lesz mint az FHP-n (Felső HoltPont a továbbiakban) ezt bejelölöd, tovább tekered amíg ki nem gyullad az izzó, vagy nem csipog a zárlatmérő, majd újra előre tekered óvatosan addig amíg ki nem alszik az izzó. Ekkor ha a jelölés előtt van a mutató akkor túl nagy az előgyújtás, ha utána akkor kicsi. Ezt kis mozdulatokkal, az alaplap forgatásával korrigált, és minden mozdulat után mérd újra.
+-0,2mm pontosságot kell tartani, de én szeretek 0,05mm-en belül maradni.
A mérést rögzített alaplappal végezd, mert elállítódik, amikor meghúzod a csavarokat.
Ha nincs indikátor órád, akkor majd adják a tippeket, mivel lehet még megoldani. Tolómérő, m6-os csavar, hurkapálcika, nikkelezett szemmérték, bármi szóba jöhet. A +-0,2mm-ert bármivel lehet tartani, de azért jobb ha pontosan tudsz állítani.
Az hogy nincs szikra.
Gyertya ki, pipába berakod, testnek odanyomod, gyújtást ráadod, a megszakítóról a vezetéket lehúzod, és a testnek odanyomogatva/elhúzva minden elhúzásnál kell szikráznia egyet.
Ha nem a szikraközben szikrázik, akkor az gyertyahiba, repedt porcelán többnyire. Ha egyáltalán nem szikrázik, akkor mérsz egy feszültséget a megszakítóról lehúzott vezeték és test között. Ez kb. az akkufesznek kell lennie. Ha itt egyáltalán nincs feszültség akkor a meg kell keresni hol szakad meg az áram útja.
Az áram útja pedig: akku+ fele, vezeték a biztosítékig, biztosíték, vezeték a gyújtáskapcsolóig, gyújtáskapcsoló, vezeték a trafóig, trafó, vezeték a megszakítóig, megszakító.
Ebben a körben bárhol lehet a hiba.
Tehát ha a megszakítónál nem mértél feszültséget, akkor a biztosíték után mérd másodikra, utána meg a trafónál, végül a gyújtáskapcsolónál.
Ezzel behatárolhatod, hogy hol szakad meg a kör. A gyújtáskapcsolón, hogy melyik az akku és a trafó vezetéke, azt a bekötési rajzon nézd meg.
Nézd. Eleve nehéz, ha nem lehetetlen távsegítséggel diagnosztizálni egy problémát, egy laikus közvetítésével.
Én és itt még páran szeretünk segíteni. Laikusoknak is szívesen elmagyarázzuk ha lehetséges. Nem sajnáljuk a tudást.
De ha nem válaszolsz a kérdésekre, akkor nem fárasztom magam, mert kétirányú kommunikáció, interakció nélkül nem túl szórakoztató. Erre ott vannak a szakkönyvek, wikipédia, vagy google
Tehát VAN szikra kivett gyertyánál, vagy NINCS szikra?
Ha megmondod, akkor válaszolok én is. ;-)
Lehetséges,hogy elnyírta az éket,és elfordult?Nincs helyén az ékpályában?
Mikor leér a dugó akkor nyit.Miért?
Szóval nem értesz hozzá :)
Amíg nem szikrázik, mit akarsz állítani?
Szerezd meg, vagy töltsd le az "MZ hogyan tovább" c. könyvet. Abban minden le van írva.
Gyújtás értékei 3mm felső holtpont előtt, 0,3mm megszakító hézag.
Hogyan kell beállítani,milyen értékekre a megszakítót ?
Villanyhoz mennyire értesz?
Nagyvonalakban, akkut->gyújtáskapcsoló->trafó->megszakító kört kell ellenőrizni egy műszerrel. Ha ebben a körben folyik áram, megszakít a megszakító és nincs szikra akkor trafó hiba.
Üdv!
Vettem egy mz ts 125-öt nagyon szép állapotú,visoznt nincs szikra.A bekötés elméletileg jó!Aksi rajta,minden a helyén.Mivel kezdjek? Vagy házilag hogyan tudom kitapasztalni,hogy mi lehet a ludas ?
Töltésben van szerepe.
A mechanikus feszültség szabályzó kapcsoló átmenetét hidalja át egy köztes fokozattal.
Így kevésbé szikrázik.
Elektronikusnál ilyen gond nincs.
Én mondjuk laikusként azthittem h annak a tekercsnek a töltésben van szerepe, meg máshol eddig nem írták h bajt okozhat. De ha eddig nem volt vele baj akkor megfér a helyén, majd max a téli karbantartószezonban leszedem :D
Akkor jó :) nekem elfröccsent mint egy biztosíték lehet hogy eleve zárlatos volt már :)
Viszont akkor is feleslegesen melegszik ott.
Hát ez jó, mert nekem amióta fennvan az elektronikus azóta maradt a helyén is az állórészen a tekercs :D Eddig nem égett le semmi.
Köszönöm a segítséget! Igazából én hozzá sem nyúltam egyáltalán, úgy hagytam ahogy kaptam. Csak kvázi szöveges segítségre vadásztam,mielőtt hozzányúlok, ha már a rajzokból nem sikerült belőnöm a dolgot.
Momentán nem világos mit hova kötöttél, de szerintem csúnyán össze vissza van.
Azon a fesszabon sorrendben 5 csatlakozó van.
1. B+ ezt a Battery azaz az akku + felére kell kötni, biztosítékon keresztül.
2. D+ ez a Dinamó pozitív fele, ez az egyik szénkefe, ami mellé oda van írva a D+ és amúgy az ellenállás alatt van.
3. 61-es ide a visszajelző izzót kell kötni, de amúgy azonos a D+-al.
4. DF ez a gerjesztés, ami az ellenállás másik felén található saru, szintén oda van írva.
5. D- ezt simán a testre kell kötni, pl arra a csavarra amivel felraktad a szabályzót. A dinamónál ugyan ez szintén testre van kötve, így a vázon keresztül jut el mindenhova, de ha neked van erre vezetéked felhozva a dinamótól, akár rá is dughatod. Bekötési rajz szerint van ilyen vezeték.
Ha elérhetőség kell: http://mullerelectro.atw.hu/
;)
Teknőc
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|