hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. január 19. vasárnap 
Sára, Marió

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

levendel
válasz erre | email2007-09-28 21:25:39
Neked miért a blokkhoz van rögzítve a gyári térdvédő? Az nem oda megy. Van egy laposvasból görbítgetett tartó, amit a lábtartó csavarjai fognak és ennek a végére van hegesztve egy keresztcső, amibe belecsúsznak a térdvédő csövei és abban rögzítődnek.
A bölcsővázas TS125 nek van úgy kialakítva a térdvédő csőkerete alul, hogy felkunkorodik a blokk bekötéséhez. De ez ott ugye nem gond. Lehet, hogy neked véletlenül ilyen van fenn és nem TS 250-é?
sorszám: 23100 (84101)
(előzmény: ZsoZol, 2007-09-28 17:43:20)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-09-28 18:42:11
Igen:( És sajna ezt már nem lehet megcsinálni.Totál szétkopott:(
sorszám: 23099 (84092)
(előzmény: Keri, 2007-09-28 07:03:40)

 
 
ZsoZol
válasz erre | email2007-09-28 17:43:20
Helló!!

Épp azon tűnődtem, hogy JAWA csepptankkal ellátott 250-es TS-re vissza tudnám-e gyártani a gyári térdvédőket? Mindegy, majd bemérem...

De! Egyátalán 250 TS-re hogyan lehet feltenni a saját térdvédőjét?? Ugyanis volt már rajt pár évig, de mindig eltörött.Ugyanis 2 ponton kapaszkodik a motorhoz. Egyszer ugye fent, a tank és a kormány közt a vázon. Eddig rendben. De a gondot az alsó, motorblokkon tartózkodó kapocs jelenti. Ugyanis ő ott kapaszkodna, de a blokk ugrál (a francnak nem bölcsővázas) és ezzel mindíg eltöri a kapaszkodót és rettenetes csörgést ad. Másoknak ezzel nincs gond, úgyhogy kérlek segítsetek.Akinek van ezzel tapasztalata, kérem írjon!
Köszi
sorszám: 23098 (84089)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-09-28 07:03:40
kidobja a 3.at ?
sorszám: 23097 (84076)
(előzmény: chevy001, 2007-09-27 19:33:42)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-09-27 19:33:42
Hali!
Szükségem lenne ETZ 250-es harmadik fogaskerékre,illetve léptetővillára.Csak eredeti érdekel,utángyártott nem.Köszi!
sorszám: 23096 (84062)

 
 
feffe1980
válasz erre | email2007-09-27 19:14:16
hi !Nem MZ de ha valaki tudna segiteni az nagyon jó lenne!..
RIGA 4-eshez gázbowden más tipus,fajta
jó lehet e s ha igen akkor melyik??
S.O.S.
sorszám: 23095 (84061)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-09-27 13:11:08
Ez így ebben a formában nem igaz.
Roszabb csak akkor lesz ha elszúrod.
Ha be van maródva akkor nem sokkal lesz jobb, de ha csak a karmatyú a rossz akkor segít rajta.
sorszám: 23094 (84051)
(előzmény: Roles, 2007-09-26 20:26:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-09-27 13:09:13
levegős a fék, vagy a főfékhenger karmatyúja átereszt
sorszám: 23093 (84050)
(előzmény: Roles, 2007-09-26 17:27:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-09-27 13:08:11
Meg lehet próbálni, hátha bejön de nekünk nem jött össze.
Amenyire tudtuk kifordítottuk a blokkot és kis kéziköszörűvel vágtuk el a csavart, ekkor kijött a blokk a maradványokat meg már ki lehetett így piszkálni.
sorszám: 23092 (84049)
(előzmény: Laszan358, 2007-09-26 13:51:11)

 
 
biga156
válasz erre | email2007-09-27 11:42:02
?, Már miért lenne rosszabb? Ha jó a karmantyú, meg jól rakod bele (na és nincs agyonkopva a ház), akkor ez a javítás módja. Ha a fentiek megvannak, akkor az nem lehet rosszabb, mint volt.
sorszám: 23091 (84048)
(előzmény: Roles, 2007-09-26 20:26:42)

 
 
Roles
válasz erre | email2007-09-26 20:26:42
akkor felrakom a másik fékmunkahengerem a karmantyúcserétől állítólag rosszabb lesz mint volt
sorszám: 23090 (84034)
(előzmény: Atilla, 2007-09-26 19:22:38)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-09-26 19:22:38
Így van, elsőnek karmantyúcsere. Ha az nem oldja meg, akkor már megkopott a főfékhenger, és azon már csak a komplett csere segít.
sorszám: 23089 (84026)
(előzmény: Roles, 2007-09-26 17:27:19)

 
 
biga156
válasz erre | email2007-09-26 19:10:47
Főfékhenger, na! :)
sorszám: 23088 (84025)
(előzmény: biga156, 2007-09-26 19:09:47)

 
 
biga156
válasz erre | email2007-09-26 19:09:47
Én átnézném a helyedben a fő-fékmunkahengert. Szétszedni, a karmatyúkat cserélni, megnézni niuncs-e bemaródva a ház, ha nincs, akkor új karmantyúval stb összerakni. Bár majd mások is hozzászólnak, de szvsz ott lesz a gebasz.
sorszám: 23087 (84024)
(előzmény: Roles, 2007-09-26 17:27:19)

 
 
Roles
válasz erre | email2007-09-26 17:27:19
hali lenne egy sürgős kérdés mielőtt fennakadok az IFA hátulján!

Miert van az hogy a fékkart ha lassan húzom nem fog a fék és beesik markolatig?ha rántom akkor kemény de kavicson meg 100 fölött nem lehet rángatózni

lécci irjatok mielőbb

előre is köszi:Roles

Ui:250-es ETZ Tárcsafékkel
sorszám: 23086 (84023)

 
 
LG TS
válasz erre | email2007-09-26 17:13:12
Kösz! Fakk hogy nem egyforma!
sorszám: 23085 (84022)
(előzmény: Devil87, 2007-09-26 09:09:50)

 
 
Devil87
válasz erre | email2007-09-26 14:55:58
Jó tippet adtál!! Amint lehet ki is fogom próbálni! Köszi
sorszám: 23084 (84019)
(előzmény: Laszan358, 2007-09-26 13:51:11)

 
 
Laszan358
válasz erre | email2007-09-26 13:51:11

Szia

Ez csak tipp...
Ha eltört, akkor már nincs is előfeszítve. Így könnyen forgatható.(csak a piszok miatt akadozhat, rozsdát ez a csavar nálam még nem látott)(és a blokk ne nehezkedjen rá) Felhasított végű vékony falú csővel( ami a blokkfuratban lötyög, de a csavarra rányomható szorosan) szerintem ki lehet ügyeskedni. Vagy nem...:) mindenesetre én előbb ezt próbálnám, mint a vágást.
sorszám: 23083 (84016)
(előzmény: Devil87, 2007-09-24 20:08:26)

 
 
gábris
válasz erre | email2007-09-26 13:29:33
Magasságra sem passzolnak.
sorszám: 23082 (84014)
(előzmény: Devil87, 2007-09-26 09:09:50)

 
 
Devil87
válasz erre | email2007-09-26 09:09:50
Más bizony a két láncvédő bakelit! Méretileg sem passzolnak, mert én próbálnak már TS láncvédőt felrakni TZ-re, arra nem volt jó. De ha megnézed a képeket a mopednél, láthatod, hogy a TS bakelit szögletes,mert a tegelyvég is ollan, az ETZ-é viszont kör alakú azon részen! ETZ tengelye is szögletes ugyan, de azé nem a bakelitben végződik, hanem a lengővillában!
sorszám: 23081 (84011)

 
 
piri
válasz erre | email2007-09-26 08:06:07
Szerintem mielőtt még felesleges kiadásokba veritek magatokat számoljátok át azokat csapágykat!
A lábatokat is használhatjátok :-)))
sorszám: 23080 (84010)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-09-25 22:55:05
A Moped91 honlapján különbözőnek állitja be.Legalábbis külön cikkszámon van.Meg mintha a képeken is kicsit más lenne.Nézd meg itt
sorszám: 23079 (84008)
(előzmény: LG TS, 2007-09-25 21:24:30)

 
 
kaiser
válasz erre | email2007-09-25 22:31:14
Szerintem jó kell hogy legyen, mert ha nem tévedek, a lánckerék ugyanakkora.
De biztos, ami biztos, kérdezd meg.
sorszám: 23078 (84007)
(előzmény: LG TS, 2007-09-25 21:24:30)

 
 
LG TS
válasz erre | email2007-09-25 21:24:30
Tudja valaki, hogy ami itt http://www.mofaker.hu/megjelen.php?termek_id_be=&megnevezes_be=&fomenu_id=23&almenu1_id=87&almenu2_id=217&almenu3_id=&fomenu_nev=Term%E9keink%20motorokhoz&almenu1_nev=Alkatr%E9szek%20MZ%20motorokhoz&almenu2_nev=F%F5elemek,%20k%FCls%F5%20alkatr%E9szek&almenu3_nev=&oldal=100&akcios=&ujtermek=&nemmenu=&oldalsor=10&listazas=1
ETZ 125 láncvédőbakelitként van az jó-e a 150es TS-emre??
sorszám: 23077 (84002)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-09-25 17:16:06
Ezt a csapágy dolgot nem értem.Hogy jött össze 8 csapágy?Főleg úgy hogy a nagy kerék alatti nincs is benne.Ha jól számolom van a hajtóműnek 4 csapágya, a főtengelynek 2,és a kuplungnak 1.De lehet hogy én rosszul tudom?
sorszám: 23076 (83998)
(előzmény: drisa, 2007-09-25 14:42:25)

 
 
Kuci
válasz erre | email2007-09-25 16:15:19
A szerelőminősítő jó ötlet!
sorszám: 23075 (83995)
(előzmény: drisa, 2007-09-25 14:42:25)

 
 
drisa
válasz erre | email2007-09-25 14:42:25
Kösz a segítséget, maileket (Kiskőröst este hívom), a szerelő árai:

használt főtengely felújítással együtt: 20.000
Csapágyak: 8x2.500 ft (SKF)
Kuplungagy: 4-5000 Ft

Ebben nincs benne a nagy kerékhez tartozó csapágy (nem is tudom, mi ez, mozgáskor, gyorsításkor hallani a csapágyat).

A munkadíj majdnem mindegy, bízom a szaktudásában. Ha van is olcsóbb, nem viszem át.

Esetleg létre lehetne hozni egy szerelőminősítő topikot. A bejegyzések nagy része valszeg Bambiról szólna, de Bambin kívül is van talán élet :)

Drisa
sorszám: 23074 (83991)

 
 
piri
válasz erre | email2007-09-25 13:18:28
Bár egy blokk felújítása kerülhet ennyibe ha minden csapágyat ill. kopott váltóalktrészeket cserél. De akkor az a minimum, hogy ad rá 1 év garanciát.
sorszám: 23073 (83990)
(előzmény: piri, 2007-09-25 12:32:13)

 
 
piri
válasz erre | email2007-09-25 12:32:13
Szerintem 80 ért már kapsz jó ETZ-t.
sorszám: 23072 (83987)
(előzmény: drisa, 2007-09-25 11:05:16)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-09-25 12:21:23
Ennek a 3 dolognak az uj ára csapágy minőségtől függően 30-35 000 ft.A főtengely a Mofakernél 21000ft,a kuplungagy 3750 ft.A csapágy az már attól függ milyet veszel bele.Nem igazán ismerem a csapágyárakat,de szerintem 7-8000 ft/2db-ért már elég jó minőségűt kapsz.A másik lehetőség hogy veszel használt főtengelyt és felujittatod.
sorszám: 23071 (83986)
(előzmény: drisa, 2007-09-25 11:05:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-09-25 12:07:40
frankón megy, elég nagy teljesítményü, viszonylag pontos és szabályozható tápegység, csak kondi kell, rá, valamint figyelj a polaritásra, mert a feszabot nem érdekli, de a kondi robbanhat ha rosszúl teszed rá :)
sorszám: 23070 (83985)
(előzmény: LG TS, 2007-09-24 20:41:51)

 
 
drisa
válasz erre | email2007-09-25 11:11:02
Vagy Fehérváron!

Kösz
sorszám: 23069 (83981)

 
 
drisa
válasz erre | email2007-09-25 11:05:16
Ide is beírom, hátha:

Jó állapotú ETZ 250 főtengelyt, kuplungagyat keresek, lehetőleg Budapesten. Köszönöm.

Ja, az drága, ha egy szerelő 80 ezerért vállalja anyagostól a főtengely+csapágy+kuplungagycserét anyagostól? Le volt hasadva a főtengelyem vége a menetnél, ha jól értettem, elmozdult, tönkretette a kuplungot. :(

Kösz a segítséget

Drisa
sorszám: 23068 (83978)

 
 
Mr.Grabowsky
válasz erre | email2007-09-25 09:25:04
Hali!
A Mofakernek vannak viszonteladói, jó kis gummákat lehet beszerezni tőlük elég olcsón. Itt van egy link Miskolchoz: http://www.mofaker.hu/viszkeres.php?cikkszam_be=&katvalaszt_be=&megnevezes_be=&oldalsor=10&oldal=0&kat1_men=&kat2_men=
Sok szerencsét!
sorszám: 23067 (83976)
(előzmény: Kovács, 2007-09-24 11:42:16)

 
 
makómiki
válasz erre | email2007-09-25 09:01:22
ts 125 bontásra 7 e-ért eladó
sorszám: 23066 (83973)

 
 
biga156
válasz erre | email2007-09-25 08:03:23
Ide is beírom, mert egy cseppet sürgős:
Keresek ETZ 125-re középsztendert Nyíregyháza környékén!
sorszám: 23065 (83971)

 
 
ZsoZol
válasz erre | email2007-09-25 07:41:03
Ok, köszi, meg fogom nézni ezt a zsírzás témát. A bowdent nem tartom felelősnek, mert ahhoz túl hirtelen jelentkezett a probléma...
sorszám: 23064 (83969)
(előzmény: levendel, 2007-09-23 22:28:01)

 
 
LG TS
válasz erre | email2007-09-24 20:41:51
Tudtam én hogy jó lesz még egyszer valamire a PIKO kisvasútam :) Már csak meg kéne találnom. Most ez komoly hogy egy kis okosítás és ezzel lehet állítani a feszszabot, feltételezve hogy a hézagok már be annak lőve rajta? Tök jó. De jó lenne ha értenék ezekhez a dolgokhoz. Mondjuk ettől függetlenül nehogy azt higgye bárki hogy én ennek neki is állnék. Tuti elba**nám...
sorszám: 23063 (83958)
(előzmény: Keri, 2007-09-24 13:13:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-09-24 20:19:30
hogyne, nekem 3 szor kellet már kiműteni...hát szo..ás a köbön
a végén levágtam a blokknak azt a részet ami útban van, mostmár hozzáférni, de azóta nem tört el :)
sorszám: 23062 (83957)
(előzmény: Devil87, 2007-09-24 20:08:26)

 
 
Devil87
válasz erre | email2007-09-24 20:08:26
Üdv Nektek! A hétvégén voltunk Balatonszentgyörgyön, a II. FreeBikers Weekend-en, ami a Csillagvár területén volt megtartva.Nagyon jo hangulatban telt el a találkozó. Volt ott pár MZ-s rajtam kivül hál Istennek :D Ott volt 1 kis alacsony emberke is egy feldobozolt, telepakolt piros MZ TS 250essel asszem. Ez volt neki a 8dik találkozója idén. Nagyon kész az az ember :D Pacsán is, Sárváron is láttam. Mondta, h merre járt vele: jugo, stb. Már a nem is tudom hányadik blokkja van neki benne :D Ismeri vki a tagot?? Egyéb ismertetője:reggel lakodalmas zene szól az MZből, valamint igen ütős a pálinkája a tagnak...

Ennyit az élménybeszámolóról. Megvan télre a melóm az MZmel: a felső blokktartó csavarom eltört (amelyiket abba a kis fém pöcökbe kell behajtani). Pont olyan jól, hogy tartja a blokkot. Kérdés pedig az, hogyan is lehetne kiműteni a beletört darabot?? Gondolom csak kifúrással. De olyan hosszú fúró nincs ami balról beférne egészen a túloldalig. Ezért gondolom másik oldalról kéne fúrni, nade ott a blokkfél... Tippet tudna vki adni,hogy mit tegyek?? Eseteleg járt már igy vki??
sorszám: 23061 (83955)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-09-24 13:15:42
csak a jobb és bal gumi mintázata nem térhet el...de ez motoron szerintem nem lesz probléma :)
sorszám: 23060 (83942)
(előzmény: Kovács, 2007-09-24 11:42:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-09-24 13:13:48
persze, így kell mérni a feszabot, de az állítható ellenálás nem árt ha birja a 200W-ot :D
Najó anyi lehet hogy nem kell, de a labortápok szeleptranzisztoros megoldással működnek. Van olyan IC ami stabilizált feszültséget állít elő, ennek a teljesítményét egy nagy teljesítményü tranzisztorral szokás erősíteni, ami nagy hűtőbordán van. Az IC feszültsége pedig egy kisteljesítményü potméterrel szabályozhó.

Persze ha nincs jobb akkor a teljesítmény elenálással is működhet.

Azonban én pl PIKO játékvonat trafójával állítotam, mert ott a szekunder menetszámmal változtatja a kimenő feszültséget ezért kb stbil és nem is melegszik, viszont erre kell egy puffer kondi hogy kisimítsa a feszültséget, mert szüretlen egyenáram van a kimenetén és nagyon rezeg a fesszabb nyelve tőle.
sorszám: 23059 (83941)
(előzmény: kaiser, 2007-09-23 22:07:38)

 
 
biga156
válasz erre | email2007-09-24 12:22:50
Nem szólhat. Méret, gyártó és mintázat elvben eltérhet elöl-hátul. Talán a tipus nem? (diagonál-radiál)
sorszám: 23058 (83940)
(előzmény: Kovács, 2007-09-24 11:42:16)

 
 
Kovács
válasz erre | email2007-09-24 11:42:16
Sziasztok.
Lehet, hogy hülye kérdés, de szólhatnak azért műszakin, ha az első és hátsó gumi ugyan jó állapotú, nincs lefutva, viszont a mintázat, tipus nem egyforma? Vagy ez csak gépkocsik esetében van így? Ismer valaki jó gumibeszerző helyet Miskolcon, mert olvastam, hogy sok itt a Miskolc és környéki.
sorszám: 23057 (83938)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-09-23 22:28:01
Hiába áztatod el a bowdent, ha már kiszőrösödött és a szálak akadoznak a házban. Meg egy jó zsírzás nem árthat a fékkulcsnak sem, esetleg megnézni, hogy nem igényel-e egy nagyobb átmérőjű hézagolóalátétet a kulcs és a féklap közti részen...
sorszám: 23056 (83929)
(előzmény: ZsoZol, 2007-09-23 15:44:49)

 
 
kaiser
válasz erre | email2007-09-23 22:07:38
Heló emberek! Gondolkodtam a mechanikus fesszabályzó beállításán. A múltkor felmerült itt a téma, és többek között olyan problémák jöttek elő, mint a motoron való mérés nehézségei, vagy a mutatós műszer szükségessége.
A következőt találtam ki. A fesszabályzót rákötni egy feszültséggenerátorra, aminek be lehet állítani a kimenő feszültségét. Szépen végigmenni azon a tartományon (kb. 5-től 8 V-ig), ahol a fesszabályzónak kapcsolnia kell, és leellenőrizni, hogy jókor kapcsol-e, esetleg utánállítani.
Így mindenféle zavarást ki lehet zárni.
Szerintetek ez kivitelezhető?
(A dolog megoldható egy állandó feszültségű forrással is, sorba kötve egy állítható ellenállással. Elvileg ezzel a módszerrel akármelyik fesszabályzó ellenőrizhető.)
sorszám: 23055 (83926)

 
 
huri
válasz erre | email2007-09-23 18:06:07
Hello!pontosan úgy tudom hogy maximum 3mm-re lehet de 2.5mm a beváltabb.
sorszám: 23054 (83901)
(elözmény: ZsoZol, 2007-09-23 08:34:57)

 
 
ZsoZol
válasz erre | email2007-09-23 15:44:49
Rendben, köszönöm! Ezt fogom tenni!
sorszám: 23053 (83893)
(előzmény: Péter mz, 2007-09-23 15:02:49)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2007-09-23 15:02:49
Heló.Nézd meg jól a féktányérat is nincsenek e belehuzásnyomok a fékkartól,mert lehet hozzáér a fékkar vmihez,vagy a bowden végén levő henger nem forog a karban(lent,nem a kormányon bár azt is nézd meg).Bowden nélkül rakd össze a féket egy fél méteres bowdenbelsővel amit majd tutsz huzogatni lent.Ha akkor is beragad a fék akkor a bowdenod nem hibás a dologban.Vagy csak egyszerűen egy kevés zsirral kend meg a pofák és a fékkaron levő téglalapot ,mert lehet nagyon szorosak és nem tud visszafordulni a kar.
sorszám: 23052 (83892)
(elözmény: ZsoZol, 2007-09-22 21:56:04)

 
 
Somebody
válasz erre | email2007-09-23 14:52:43
milyen csapágyragasztót ajánlotok?
sorszám: 23051 (83891)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu