:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
A TS 125 be is 2 féle főtengely van.
Nekem nincs tartalék de első körben azt kéne tisztázni, hogy melyik kell bele.
A régi 1977 előtti amely a váltóból ken vagy az újabb amely keverék olajozású.
Heló.A haverom bár annyira nem ismerem mit és hogy szerel, de ezért nem akartam neki elhinni.Azt mondta ő rakott össze 250es főtengellyel 25 öst.Hát akkor "volt munkája".szerintem nem csinálta ezt meg esetleg összekeverte a motor tipust vagy nemtudom de 3 szor is elmondta hogy ő megcsinálta.
Inkább az lenne a lényeg ha van vkinek eladő főtengelye 125 ös TS be szóljon.
Hát nem egyformák,mert a 250esnek a kuplung megyrá bal oldalt,míg a 125,150nek a primer fogaskerék megy rá.Aztán ugye méretre is más a kettő.
Szerintem még a kis MZ kategóriában is van vagy 3 féle főtengely amelyek nem helettesíthetőek egymással!
A 250esé sokkal nagyobb vastagabb esősebb...
Igen igen csak ezt elfelejtettem hozzátenni :)Kicsit más betenni egy 125ös blokkot mint a 250est :D
Az egyik amit az előttem szóló mondott a másik meg hogy ugyan kukkants már rá a blokkra van közte kb 15 kiló különbség......
biztos h nem egyforma márcsak azért is mert hogy bírná egy 125ös főtengely a 250es nyomatékát és minek tennének "túlerős" főtengelyt 125ösbe?!
Gondolom a haverod nem szerelő!
Nem olyan rég kerestem fordmérő számlapot fehérben.Nos sikerült egy haverommal megcsináltatnom.Egy kis dizájn végett még MZ logo is van benne.Ha valakit érdekel letöltheti innen
Heló
Egyik haverom azt mondja hogy a 125 és a 250 es nek ugyanaz a főtengelye.Igaz ez?Még nem láttam 250 esét meg 125 ösét egymás mellett.De sztem a kúpok nem egyformák.
Heló
Nézd meg a karbit nem találsz e benne vizcseppet.Én most kinlódtam vele a mustangon.Először én is gyujtásra gondoltam mert egyértelműen hirtelen hagyott ki ami benzin gondra nem jellemző mert akkor le kellene hörögnie lassan,gyorsan.20km kb 1 óra volt.Kb 4-5km enként szereltem és mindig mást néztem meg.De általában mindig egy gyertyacserével jó lett.De aztán otthontól 1 km-re megint megálltam és egy benzincsővel minden irányből kifujtam a karbi járatait és azt vettem észre,rentgeteg vizcsepp jött elő.Na hát ez volt nálam a hiba.Hol ment hol nem mert mindig odaszivott egy pici vizcseppet és ha átszivta a fuvókán akkor ment ha nem tudta akkor hörgött pár métert,majd nagyot rántva ujra huzott.És ezt játszotta velem km-eken keresztül.
De ha uj az akksi lámpa nélkül ha töltés nincs is működni kellene egy darabig a motornak,amig nem merül le az akksi.Először próbáld lámpa nélkül járatni,ha ugy sem megy akkor gyujtás gondok.
Én tapasztalatből mondom neked, hogy az hogy kialszik a töltésjelző az nem jelenti azt hogy mindig elég a töltés.
jó, és feszültség is?
Karbiban mitől vagy olyan biztos?
Lehet egy dugulás is.
Lehet a szivató, akár gumitól, akár a befeszült bowdentől
Ha jár a motor, a piros (töltésjelző) lámpa kialszik, ezek szerint töltés van.
Mérnék azért akkufeszt különböző fordulaton.
Karbi vagy töltés körül lenne érdemes keresni. Amit Devil mondot az is jó.
A "nemhiszem hogy a karbi lenne a rossz" nem túl objektív diagnosztikai módszer :-)
Egyenletesen hagy ki a gyújtás. A karbi nem hiszem, hogy rossz lenne, anyagot biztosan kap.
Esetleg még a dús keverék is okozhat ilyen hibát,mert nekem ETZ-n volt hasonló régebben. Bár ehhez a prüszkülést kellene hallani, hogy milyenféle az a prüszkülés egyáltalán. Rossz gyújtással (megszakítóhézag) magas fordulaton szokott dadogni, kihagyni, "leszabályozni"... Bár ezek az én saját tapsztalataim, megfigyeléseim. Javissssatok ám ki, ha nem jó a megfigyelésem :D
Az akksit kéne megnézni...
De sok minden lehet a megszakítótól a karbin keresztül a fötengelyig.
Haliho! A kis TS-em motorja magas fordulatszámon hibátlanul jár, de ha leesik a fordulatszám, prüszköl és úgy tűnik, kihagy a gyújtás.
Azt gyanítom, gyújtásbeállítási probléma lehet.
Szerintetek mi lehet a gond?
De jóaz...
Az enyém is át van fúrva :)
szoktak olyat is, hogy belefúrnak egy alapjárati csavart, de ha egyszer kéznél van az ETZ karbi nem jó az?
Csak kötözködésképpen mondom,hogy a kis TS-en is van stabil alapjárat tök mindegy hova mozgatom a kormányt.
Mert fel lehet akasztani a súbert ha teszel alá valamit és akkor laza lesz a gázbowden. A valami vastagsága adja az alapjáratot.
Türelem...tornaterem...
már a szöveget igazgatom az oldalhoz, képekkel még nem foglalkoztam, de a héten képekkel vagy anélkül kikerül a cikk.
figyelembe veszik az állapotát, évjáratát, tax értékét (ami nem sok) nekem volt egy gyönyörűen átépített 250-es ETZ-m (több mint 300ezrembe volt) és frontálisan belémjöttek hátulrol, kaptam a motorért 109ezer ft-ot, ami MZ kategoriában sztem nem is rossz :) :/ Igazábol ugy kell feljebbnyomni az értéket hogy össze kell szedni motoros sérult ruhákat, mert azokér jobb pénzt lehet begyűjteni. de biztos, h biztsoítofuggő is a dolog. Engem egy K&H-s cascos auto utött el, tuti ez is nyomott a latba. Ha nincs cascoja, akkor sztem nem kapok ennyit.
Hali!
Olyan kérdésem lenne,hogy ETZnek milyen árat állapít meg a biztosító baleset esetén? Hétvégén egy részeg fazon faterom eléhajtott(kanyarodott,mindegy is) az a lényeg,hogy a váz elhajlott,hála égnek ő keményebb volt,és "megúszta" bordatöréssel.
Szerintetek mennyit fog fizetni a biztosító? Honnan állapítja meg az árat?
Keri
A karbis cikked meddig lesz még előzetesben?
( Tudom, a tárgyalás végéig... :-D )
Kíváncsi vagyok már rá!
Hello! Lenne 1 kérdésem, bár nem Mz-vel kapcsolatos, de hátha van itt valaki akinek Jawaja is van: A 350es Jawának ugyanolyan osztású a lánca mint az ETZ-nek?
Úgy hogy a sajtolásoknál el tud mozdulni, és akkor üt a tengely.
baromi egyszerüen elmehet a centirozás, hihetettlen érzékeny bárminemü ütésre, eröltetésre.
Gyakorlatilag minden blokk szétszedés után kellene centirozni, de hajtókar csapágy cserénél kötelező. A gépműhelyes ezt megcsinálja.
Akinek kidobálja a 3.at ez kiválló lehetőség. Simán a fogaskerék csere nem oldja meg a gondot.
Fel, nekem is olyan van fent. Hatás az hogy van stabil alapjáratod.
De ne vegyél minket komolyan, csak poén.
Írhatnál picit bővebben mi ez.
Blokk, váz, futómű, fő szerelvények. Ki csinálja, meg milyen.
Azt írod, olcsó és egyedi. A Kínaiak olcsóak csak és kétségtelen egyedi, mert minden héten más márkanév alatt árulják picit módosítva a másolt Yamahához képest :D
Házilag annyit tudsz ellenőrizni egy főtengelyen, főleg ha a blokkban van, hogy szinte semmit :) annyit h nem -e utötte meg oldalrol valami kokány a hajtokart, azt a derékszögeléssel tudod ellenőrizni. A derékszögelést valaki előttem már nagyon szépen leírta, érdemes megkeresni. Ha a blokkbol kivan véve a tengely, akkorsem tudsz sokmindent leszűrni rola, persze ha 3 mm-ert log a hajtokar akkor azt észrefogod venni, de ha mondjuk 7 századot kopott a hajtokar belső futofelulete a tűgörgő, és a csapszeg egyutt, azt te bontás nélkul (a hajtokar kipréselése nélkul) nem tudod megállapítani. Lehet kocogtatni a hajtokart, hogy milyen hangot ad, meg ilyenek, de valojában reális eredményt csak méréssel lehet elérni, ahhoz pedig keményen bontani kell.
A főtengely centírozása valojában a két sonka egytengelyűségének beállítása. Ennek a megengedett eltérése a 2 mért pont között széria motornál 0.02-0.03mm
versenymotoroknál, tuningolt motoroknál törekedjunk a nullás, max. 0.01-es érték elérésére. A főtengelyt azért kell centírozni mert újonan is ugye több darabbol sajtolják össze, és nem lehet ezt az egytengelyűséget századmillimért pontosan beállítani pusztán a préselés közben, tehát utána centírozni kell. Ugyanez a helyzet akkor is, amikor hajtokart, also görgősort és csapot cserélunk. Sőt akkor is érdemes rámérni a főtengelyre, ha a szerelésnél nem kipréseltuk, vagy kihúzattuk a főtengelyt a blokkbol, hanem kikoppogattuk kalapáccsal. (igazábol nem szabadna nagyon utögetni...)
A főtengely centírozsa úgy megy, hogy fogja a szakember a főtengelyt kézzel beállítja az egytengelyűséget (már amennyire tudja) elkezdi összepréselni a tengőt, majd mielőtt teljesen összepréselte, kiveszi, be az esztergapadba megfogatja a 2 csúcsnál (a főtengely csapjainak végénél van ilyen csúcs alakú kiképzés) rárakja a mérőorát a tengely egyik csapjára majd mér. Lesz oylan pont a tengelyen ahol kilendul a mutato, azon a ponton fogja kiveszi a tengelyt és egy rézkalapáccsak meguti a sonkát (persze nem mint Conan a Barbár) ekkor ujra befogja és addig csinálja ezt míg kinem jön 4-5 százados utés. Ekkor véglegesen méretre préseli, majd megismétli az előzőekben leírt centírozási modszer egészen addig amig 2 század alá nem egy a mutato kilengése. Pepecs egy melo :)
Nem értetted félre én úgytudtam az egybe van.
De házilag én ezt csak ellenőrizni tudom, ha van műszerem allítni nem.
Vagy tévedek?
A főtengely derékszögelése, és centírozása két kulön dolog. Én azt vettem ki az írásodbol, hogy szerinted nem, de lehet én értettem félre :) akkor bocs
Addig használjuk amíg szét nem esik (legalábbis én). Tehát ha csapágycsere van akkor a főtengely is felújítódik és derékszögelik megint. Nem hiszem, hogy előbb elvetemedik mint pl. az alsó tűgörgő bírja...
Inkább az a gond, hogy elkopik a csapágynál tehát vékonyabb lesz, lógni fog rajta a csapágy.
Szerintem amikor összesajtolják, utána megmérik mikrométerrel az ütését. Ennek van egy tűrése amin belűl kell legyen de ezt most nemtom fejből, hogy mennyi de százados érték.
Ha rossz lett nem lehet vele semmit csinálni megen szét kell szedni és ujból összesajtolni ha jól tudom.
A mi szempontunkból az a lényeg, hogy a felújítottak közt állítólag sok van ami eleve rossz tehát ha van módunk mérni a derékszögelését kiválaszthatjuk a legjobbat közülük.
Amennyiben nem jó a fötengely derékszögelése "szétráz" mindent elsőként a csapágyakat idő előtt.
Használat során,ugyebár hatalmas erő hat a főtengyelyre, AHP és FHP meg is halylik valamennyire,és ez kikészíti a csapszeget az alsót, ami állatal minimálisan elfordul.Meg mikor szétkapod a blokkot,mert pl csapágyat cserélsz, akkor is hatsz rá mehanikusan,akár egy kis ütéstől is elmehet a centírozása.
Hülyén fogalmaztam.Amikor legyártják a főtengelyt gondolom kicentirozzák.Utána a használatból kifolyólag hogy tud elmenni a centirozása.
Sziasztok! Miért kell egy főtengelyt centirozni és hogy megy ez?Milyen esetekben szokták?Egyáltalán miért kell?A gyárilag legyártott főtengelynek hogy mehet el a centirozása?Henger furatásnál kell centirozni a főtengelyt?
Sziasztok, van két komlett (gyári DDR) ETZ 250-illetve 251 váltóm, megválnék a komplett váltószerkezetektől (váltó, léptetés, váltótengely)10000Ft/db áron. Mindkét váltó kitűnő állapotban van, a 250-esben 13429, a 251-esben 11500Km van. Szerintem ez nem pénz értük. HA valakit érdekel, hívjon a délutáni órákban, a 06/20/224-7288-as számon
Sziasztok, van két komlett (gyári DDR) ETZ 250-illetve 251 váltóm, megválnék a komplett váltószerkezetektől (váltó, léptetés, váltótengely)10000Ft/db áron. Mindkét váltó kitűnő állapotban van, a 250-esben 13429, a 251-esben 11500Km van. Szerintem ez nem pénz értük. HA valakit érdekel, hívjon a délutáni órákban, a 06/20/224-7288-as számon
Ment mail!
Jo NAGY lett...
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy 125ös TS-re re lehet-e rakni az etz karbit alakítás nélkül, és milyen hatás várható?
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|