hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. január 19. vasárnap 
Sára, Marió

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

piri
válasz erre | email2007-10-08 15:29:10
Na ez korrekt volt!
Isszuk szavaidat :-)
sorszám: 23250 (84656)
(előzmény: Rudolph B, 2007-10-08 14:51:23)

 
 
csubi56
válasz erre | email2007-10-08 15:03:35
sziasztok 125-ös ETZ-hez keresek jó állapotú km-óra hajtást baráti áron köszi csővi
sorszám: 23249 (84653)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2007-10-08 14:51:23
Pontos elmélet.De fűzzük tovább:A 150-es 143 ccm aktuálisan, a 125-ös 123 ccm.Mivel mindkét esetben a gyári kompresszióviszony 1:10, így a nagyobb fej robbanótere 16 ccm, a kisebbiké 13,8 ccm.Ha a nagyobb motorra felteszem a kisebb fejet, ebből 1:11,35 kompr.viszony adódik, ami sok lehet, ezt más eszközökkel korrigálni kell.A 2,2 ccm különbséget úgy is meg lehet szüntetni, ha megfelelően vastag hengerfejtömítést építenek be.Lehet ugyanez a hengertalpon is, de akkor minden vezérlési szög megváltozik arányosan.A magas hf.tömítéssel pedig a gyári sűrítőtér-magasság is elvész, azaz változik, ez sem mindegy.
Szóval, megy, de nem ilyen egyszerű az eset, mérni kell mindent.Úgy sokkal egyszerűbb.
sorszám: 23248 (84651)
(előzmény: Devil87, 2007-10-08 14:13:13)

 
 
piri
válasz erre | email2007-10-08 14:50:59
Esetleg emelhetne a hengertalpon...
sorszám: 23247 (84650)
(előzmény: Devil87, 2007-10-08 14:13:13)

 
 
piri
válasz erre | email2007-10-08 14:42:47
Szakember megcsinálja...
sorszám: 23246 (84649)
(előzmény: Jawa350speed, 2007-10-08 09:42:40)

 
 
piri
válasz erre | email2007-10-08 14:32:47
Ez a súberdugattyú engem is meglepett de hát mindíg tanul az ember... persze én is tudtam rögtön miről van szó de ebben a formában még nem hallottam. Bár én is súbernek hívom a gáztolattyút, és a részterheléstűt hívom (hívjuk) súbertűnek.
Jó a cikk viszont hiányolom, hogy a tűsfúvókáról egy betű sincs benne. Pedig ha ez elkopok, kiverődik szerintem mondegy mit hogyan állítunk a porlaszón lezabálja a gatyánkat és nemmegy. Ráadásul eléggé el van dugva :-)))

sorszám: 23245 (84648)
(előzmény: Keri, 2007-10-08 08:27:18)

 
 
Devil87
válasz erre | email2007-10-08 14:13:13
Nem ugyanaz, mert a 150es hfej tömítőfelületének nagysága eltér a 125östől. De működni működik,mert haználtam én is 125ös hfejjel a 150est... csak azon gondolkodom,h nem-e az tette tönkre a főntengelyem görgőzését, mert ha jól tudom az égéstér nagysága is más: 125ösé kisebb vmivel és a megnövekedett kompresszió lehet nem tetszett a gépnek. Ez az én kis elméletem :D
sorszám: 23244 (84647)
(előzmény: Gábor, 2007-10-08 10:45:04)

 
 
válasz erre | email2007-10-08 14:12:58
kösz a hozzászólásod, de nem voltam rá kíváncsi
sorszám: 23243 (84646)
(előzmény: Jawa350speed, 2007-10-08 09:42:40)

 
 
Gábor
válasz erre | email2007-10-08 10:45:04
A etz 125-ös és 150-es hengerfej ugyannaz?
Müködik az 125-ös hengerfejjel a 150-es henger?
sorszám: 23242 (84641)

 
 
Nagy Joe
válasz erre | email2007-10-08 10:07:24
etz251eshez török vagy tajvani kuplunglamellat vegyek? vagy mit ne vegyek :O
sorszám: 23241 (84640)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-10-08 09:42:40
Hali. Ezreddel kisebbre esztergálni????????? Az már felületi érdesség mértéke. Sok sikert az esztergályosnak.
sorszám: 23240 (84638)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-10-08 08:27:18
nem veszem, de azért nem vettem a fáradságot a szótárazásra, mert a szakirodalomban is elég eltérő terminológiát használnak, sok esetben nekem is fejtörést okozva vajon mire is gondoltak az írók :)

pl a fúvóka rendszeresen "düzni" ként van megemlítve...momentán már tudom mit jelent, de először csak a szöveg környezetből tudtam kideríteni mire is gondoltak.

Ezért a köznyelvben, vagyis ebben a társaságban, elterjedt szóhasználatal éltem, hogy érthető legyen. Ha nem az valamelyik szó akkor jelezzétek és kijavítom. A célom az hogy érthető legyen, de a magyar elnevezés bár szakszerü, nem mindig egyértelmü ;-)
Pl a "gáztolatyú", soha élő ember szájából nem hallottam így.
sorszám: 23239 (84637)
(előzmény: Bohumil250, 2007-10-07 19:36:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-10-08 08:17:41
Köszi!
Jól gondolod, javítottam.
A lényeg, hogy az alapjárati csavar kifelé tekereésével csökkented egy normális szintre a fordulatszámot. Majd a melléklevegő csavarral újra kezded afordulatszám maximum keresését, vagyis újra betekered amíg el nem kezd csökkenni a betekerés hatására a fordulat. Innen kell kifelé tekerni, keresve a fordulat maximumot. Erre a betekerésre azért van szükség, mert ha jobban ki van tekerve mint az optimális akkor nem nagyon változik a fordulatszám viszonylag sok tekerésre sem és ez megtévesztő. Az optimum alatt viszon határozottan változik, ezért ehez az állítási tartományhoz jól lehet igazodni.
sorszám: 23238 (84636)
(előzmény: zsakfos, 2007-10-07 17:44:07)

 
 
bambi1
válasz erre | email2007-10-08 07:45:11
De úgy látszik mindenki megértette,mert senki nem panaszkodott,és ez a lényeg:-)
sorszám: 23237 (84635)
(előzmény: R.A., 2007-10-07 22:20:33)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-10-07 22:20:33
Pusztába kiáltott szó... az MZRacing oldalán már egy éve "gátló" szerepel a műszaki kiírásban..
sorszám: 23236 (84632)
(előzmény: Bohumil250, 2007-10-07 19:36:11)

 
 
válasz erre | email2007-10-07 20:40:38
28N-1-3 karburátort cserélnék kizárólag négysebességes MZ TS250 alktarészekre.
A karbi jó, tiszta állapotban van, csak a súbertű hiányzik belőle egyedül.
Amire cserélném: 1: kuplungagy,felső gumibak,tank oldalára gumik
2: szívócsonk
3: vagy ha valaki meg tudná csináltatni törött csonkomat.
Egyszer már eltört, heggesztették, de nem sikerült jól.
Újra kellene hegesztetni azt a részt, ahol rászorul a karbira,
és jelenlegi méreténél egy ezreddel kisebbre esztergálni.
Tudom, hogy meg lehetne csináltatni, csak itt nálunk nem tudom sehova
elvinni.
4: Vagy esetleg némi ráfizetéssel érdekelne alapméretes, nem kopott
henger, eredeti dugóval.
5: eredeti, még nem használt hajtókar és alsó-felső csap.
6: vagy egy nagyon jó állapotban lévő kipufogó és könyök.

Ami igazán érdekelne az azonban a kuplungagy és szívócsonk!


ÜDV:


mzzzzz
sorszám: 23235 (84627)

 
 
bambi1
válasz erre | email2007-10-07 20:10:12
Biztos régi vágású ember:-) Gondolom a teljesítményt is lóerőben irja.Szerintem ezt még mindíg jobban megérti a töbség,mint kilówattot:-)
sorszám: 23234 (84624)
(előzmény: Bohumil250, 2007-10-07 19:36:11)

 
 
Gábor
válasz erre | email2007-10-07 19:48:45
Helo mindenkinek
Most alakitom át az etz 25-ösömet 150-esre,.
A kérdéseim :
1:A 125-ős hengerfej jó a 150-es hengerre?
2:A porlasztótt is le kell cserélnem vagy jó a 125-ösé illetve okoz e reljesitmény csökenést ha nem cserélem le?
3:57,47-es dugatyura mekkora gyürűt vegyek(57,5)?

Elöre is kösszi
sorszám: 23233 (84621)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2007-10-07 19:36:11

Kedves Keri!

A porlasztó beállításáról írt cikked jó.Egyedül azt tartom vitathatónak,hogy kssé önkényesek az alkatrészek és a funkciók megnevezései.

Ezekre godolok: súberdugattyú=gáztolattyú
súbertű=részterheléstű
melléklevegő=üresjárati levegő
Ezek az elnevezések általánosan használatosak a szakirodalomban,ezen kívül utalnak az alkatrész szerepére is.
Remélem nem veszed zokon észrevételemet.


sorszám: 23232 (84620)

 
 
bambi1
válasz erre | email2007-10-07 18:41:18
Ts etz tűgögő és csapszeg megegyezik, az alsó amint írtad nem..A ts dugó 5 mm-rel alacsonyabb,és az egyik gyűrű stiftelése is máshová esik.
sorszám: 23231 (84614)
(előzmény: Balázs_, 2007-10-07 17:53:56)

 
 
Balázs_
válasz erre | email2007-10-07 17:53:56
Szervusztok!
Olvastam a karbis cikket, frankó, tetszik az egész.
Másik egy kérdés, tudja-e valaki hogy a TS 250/1 és az ETZ hajtókar felső-görgője megegyezik-e, mert asszem az alsónál a /1-es 28mm a TZ-é meg 32mm na de a felső megegyezik na meg a csapszeg is uaz? Meg ugyanvalyon a dugók között mi a különbség mert a boltban külön van TS és ETZ dugó.....gyűrű meg egyféle fene essen beléjük :-P Köszi az infókat!
sorszám: 23230 (84608)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2007-10-07 17:44:07
Nagyon jó kis cikk és segitség.Minden dicséretet megérdemel Keri.Speciel egy résznél én csak vakartam a fejem hogy hogy is van ez,de gondolom csak én vagyok ilyen fafejű.Azért megpróbálom leirni mit nem értek hátha Keri segit igy forumon keresztül. "Ha nagyon magas a fordulat, akkor csökkentsük le az alapjárati csavarral, majd tekerjük befele, amíg el nem kezd tovább csökkenni." Na én ezt nem értettem.A befele csavarást a melléklevegő csavarra értjük?Ha az alapjárati csavart hajtjuk befelé akkor nő a fordulat nem?Ebből gondoltam hogy az már nem az alapjárati csavarra vonatkozik.Vagy teljesen rosszul gondolom?Segits Keri!!
sorszám: 23229 (84606)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-10-07 17:36:12
Más gondja nincs, a régi porlasztóval tökéletesen be lehet állítani.
Csak ez meg már szét van kopva. :-(
sorszám: 23228 (84605)
(előzmény: Keri, 2007-10-07 07:20:19)

 
 
kaiser
válasz erre | email2007-10-07 16:09:48
Igen, mostmár olvastam a cikket! :)
Megpróbálom majd ezt követve gatyába rázni a karbit, és tán ezzel meg is oldódik a probléma.
Egyben le is tesztelem az írásodat! :)
sorszám: 23227 (84600)
(előzmény: Keri, 2007-10-06 20:08:38)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2007-10-07 15:20:48
Na jó, első-második alkalommal ez mindenkinél így van.De még akkor is: ha jól beállítod egy nap alatt, akkor 364 napig használhatod, vagy ameddig új hiba nincs, ez jó arány.
Ja, érdemes megrázogatni az úszótesteket, mert nemritkán találok bennük benzint.Még ha pici mennyiség is van benne, már romlik , változik a helyzet.
Kéri Lacinak: Használható jó cikk, nem tudom, miért féltél kitenni.Tudom, hogy erről lehetne 100 oldalnyit írni, de most ez kellett, tudjon valaki magán segíteni, ha gondja van.Erre meg pont jó a cikk, de majd visszajeleznek mások is, így lesz kerek a történet.
sorszám: 23226 (84599)
(előzmény: LG TS, 2007-10-07 13:54:06)

 
 
LG TS
válasz erre | email2007-10-07 13:54:06
Szia Keri! Nagyon jó és részletes a cikk, tetszik hogy sok benne a magyarázat, mi miért van stb. Csak már ebből levettem, hogy min. 1napom rá fog menni csak a karbi beállítására. És ahogy én ezekkel el tudok pöcsölni lhet 2nap sem lesz elég. De legalább már van egy ennyire részletes leírás!
KÖSZI A MUNKÁT amit beletettél a cikk elkészítésébe!
sorszám: 23225 (84597)
(előzmény: Keri, 2007-10-06 20:08:38)

 
 
piri
válasz erre | email2007-10-07 12:38:47
Bocs 28 a torokátmérő.
Tehát:
Főfüvóka: 115
Tűfüvóka: 67
Indítófüvóka (szivató): 100
Alapjárati fúvóka: 40
Részterheléstű: D1 vagy 7
Tű helyzete 3...4. rovátka(felülről), bejáratáskor 4.
Levegő csavar: 2...3 fordulattal nyitva.
sorszám: 23224 (84591)
(előzmény: piri, 2007-10-07 12:29:37)

 
 
piri
válasz erre | email2007-10-07 12:29:37
http://www.mz-b.de/miraculis/aw/mz/mz.html?http://www.mz-b.de/miraculis/aw/mz/text/es252b73/es252b3.html

28,115,67,100,40 :)
sorszám: 23223 (84590)
(előzmény: GSXF, 2007-10-07 12:00:12)

 
 
GSXF
válasz erre | email2007-10-07 12:00:12
SZIASZTOK!
hamár itt mindenki a karburátorrol irogat :D, meg tudná nekem adni valaki a 250es trophy karbijának a fuvoka méreteit? asszem bvf 28 1-3 karbi van rajta.
köszönöm!
sorszám: 23222 (84588)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-10-07 07:24:10
és utcán közel nincs akkora terhelés mint pályán
sorszám: 23221 (84579)
(előzmény: Keri, 2007-10-07 07:22:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-10-07 07:22:02
mondjuk utcára én sem vennék C4-et. Nem a problémák miatt, mert az nincs vele :) hanem mert kurvadrága
sorszám: 23220 (84578)
(előzmény: Keri, 2007-10-07 07:12:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-10-07 07:20:19
Persze dobd ki nyugodtan, csak mond meg hova :))

Biztos előfordul. Pl megszakad a menet, kikopig a dugatyúnál.

De lehet más gondja a motornak a karbin kívül.
sorszám: 23219 (84577)
(előzmény: Atilla, 2007-10-06 21:46:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-10-07 07:12:42
Ahogy gondolod, de én C4el versenyzek és még elég sokan. Ezen felül tapasztalat, hogy sokkal többet kibír C4-el, ugyanis magas fordulaton melegedés közben eltünik az a csapágyhézag, főleg ha a csapágy szorosan megy be a helyére.

Ezen felül 3század mm nem lötyög (csak kenés nélkül). 1mm az igen, az már okoz gondot, de még akkor is jár a motor, csak nehéz gyújtást állítani, de amikor 50század a gyújtás tűrése 3század nem fog semilyen gondot okozni, és észre sem fogod venni. Még csak a motor hangja sem fog megváltozni.
sorszám: 23218 (84576)
(előzmény: Rókapimpó, 2007-10-06 23:14:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-10-07 06:59:28
Nekem csak 2 komplet TSem van, de lehet hogy megérné úgy is neked. Haveromé és kiment külföldre. Az egyik csak donornak jó, a másiknak csak nem találja a papírjait.
Pomázon van és külön is elvihető....bár az egyikre én fenem a fogam szerintem.
sorszám: 23217 (84575)
(előzmény: Péter mz, 2007-10-06 23:33:33)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2007-10-06 23:33:33
heló
Ha van vkinek eladó TS 125 főtengelye ,szóljon!Jól jönne most.
sorszám: 23216 (84574)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2007-10-06 23:14:21
Még véletlenül se vegyél bele C2-es csapágyat.
Indok:
"peti74 - 2006-06-23 22:29:47

Csapágyhézag témában !

NE vegyetek C4-est !
Én tudom, tapasztalatból mondom, meg aztán csapágyboltban dolgoztam egy ideig.
A 6306 C3-as hézaga 15 mikronnal (1,5 század mm-rel) nagyobb a a normál illesztésnél. Ez még nem okoz főtengelybillenést, amennyiben több centiméterre van egymástól a két főtengelycsapágy.

A 6306 C4-es hézaga azonban 28 mikronnal (2,8 század mm-rel) több a normál csapágyhézagnál, tehát majdnem a duplája a C3-asénak. Ilyen nagy hézag már a főtengely lötyögését okozza még akkor is ha több cm-re van egymástól a két főtengelycsapágy ! Ez egyrászt a főtengyely igen gyors elhasználódását, pl. 250-es ETZ-nél primer hajtás szétverődését, megszakító esetén a gyújtás nagy mértékű pontatlanságát és főleg kicsi (3000 alatti) fordulatszámon a főtengelycsap ovális pályán való mongása miatt a főtengelyszimmeringek tömítetlenségét okozza, ami jobb oldalon fals levegőt, a bal oldalon, főleg 250-es ETZ-nél a váltóolaj hengerbe jutását okozza, ami állandó gyertya problémákat okoz. (ez utóbbi persze kivédhető, ha a váltóba motorolajat töltünk hajtómű olaj helyett de azért ez nem igazi megoldás).
Tapasztalatból beszélek én ezt a C4-es mizériát tavaly végig szop*am.

Kisebb csapágyméretnél (pl. 6305) a különbség kisebb, de ott sem egészséges.

C4-es méretet csak a régi, magyarra fordított ETZ szerelési könyvek írnak, de ne higgyetek neki, ami ott C4, az a mai SKF szabvány által uralt világban kb. a C3.

Lehet, hogy valami olyasmi van a háttérben, hogy anno a kommunista világban direkt más szabványok voltak mint az "imperialistáknak", mint ahogy az orosz vasúthálózat is kisebb nyomtávú, mint az európai (legalábis sokáig így volt). De az a valószinűbb, hogy valami direkt félrevezetés volt ez a pórnépnek. (mert a "mesterek" már akkor is külön doksikat kaptak, ugye Semi ?)

Az elején leírt adatok bármelyik csapágyboltban egy SKF főkatalógusban megnézhetőek.

Szóval C3-as kell mindenhova, ahová emelt csapágyhézag kell.
A C4-es nem jó.

A C1-et nem írják ki, mert az a normál csapágyhézag.
A C2-es a logikával ellentétben csökkentett csapágyhézagot jelent, tehát NEM átmenez a C1 és C3 között.

A C5 és C6 újra növelt hézagot jelent, de ritka, mert csak exrém körülmények között használnak ilyen csapágyakat.

Van még egy jelölés, amit érdemes ismerni : a P6. Ez egy futáspontossági osztály, ami azt jelenti, hogy az adott csapágyban egy adott tűrési osztályon belüli golyókat használnak, vagyis a csapágyban "összeválogatott" golyók vannak.
Az erederi német csapágyakon olvasható P36 felirat tulajdonképpen egy máig használatos rövidítés, a C3 és a P6 összevonása. Ez egyébként pontosan azt támasztja alá, hogy már azt ETZ-k korában is C3-as volt a C3-as, csak a közkézen forgó szerelési doksikba került valmiért C4, persze nem következetesen, mert azért a P36 néhol felfedezhető.

Hát enyit a csapágyhézag kérdésről.

Üdv,
Peti74"

Az MZ kupában versenyzők szoktak C4-es csapágyat használni versenyen, de utcai körülményekhez teljesen megfelelő a C3-as.
sorszám: 23215 (84573)
(előzmény: Balázs_, 2007-10-06 18:42:29)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-10-06 21:46:48
Keri
Jó a cikk!
Megerősítette bennem, hogy azt a karbit ki kell dobnom! :-D
Egyébként szerinted lehet olyan, hogy maga az öntvény rossz?
sorszám: 23214 (84563)
(előzmény: Keri, 2007-10-06 20:08:38)

 
 
piri
válasz erre | email2007-10-06 20:27:19
Ez biztos? Hogy műsz. nélkül nem...
Mert nekem az jön le, hogy ahhoz képest, hogy mennyi pénzt benyelnek akármitis csinálhatnak. Pl. ha falfelé szállt le az ágyról reggel akkor aznap nincs átírás:)
Vagy ha nemtuggya kezelni a proggit akkor nemlehet beírni, hogy mnincs műszaki stb.
Én jártammár így, hogy nem volt igazuk...
sorszám: 23213 (84555)
(előzmény: biga156, 2007-10-06 20:09:25)

 
 
ZsoZol
válasz erre | email2007-10-06 20:22:48
Hát ez kész! Nem kövezlek meg :-)

De kis számolgatás: Van itthon 2 MZ, 3 Simson, 2 (1) Babetta... Ha ezeket mind beindítanám és lemérnénk a zajszintet, szerintem egy púpos TÁTRA platónyi sziklát gördíthetnék a nyakadba :-)
sorszám: 23212 (84554)
(előzmény: piri, 2007-10-06 19:51:10)

 
 
piri
válasz erre | email2007-10-06 20:15:29
Na hát ezaz! Azért ennyi léért már tudhatnák a dolgukat de nem... Ez felháborító!

Elméletileg GFB tartozása nem lehet mert a biztosítónak 30 napon belül ki kell vonatnia a forgalomból és ilyenkor a kivonás okát kell megszüntetni tehát befizetni a GFB-t és hátralékait a visszahelyezéshez (hatóság által ideiglenesen kivont).

Nekem autó köldék a csekket és félévente küldik. A szomszédnak meg nem mert ő nemkapott. Úgyhogy passz.
sorszám: 23211 (84551)
(előzmény: -ricsi-, 2007-10-06 20:04:16)

 
 
biga156
válasz erre | email2007-10-06 20:09:25
Neked egyszerűen az volt a szerencséd, hogy vagy egy túl jóüszándékú, vagy egy a friss szabályokat nem ismerő ügyintézővel találkoztál. Azért ebben általánosságban ne bízz. Hivatalosan átiratni járművet csak érvényes műszakival, vagy forgalombol kivonva lehet. A többi eset maximum szerencse.

Ja, a minősített veteránt is át lehet asszem műszaki nélkül is, ha x időn belül elviszed megint OT vizsgára. De ez már csak rémlik, nem 100%.
sorszám: 23210 (84550)
(előzmény: -ricsi-, 2007-10-06 20:04:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-10-06 20:08:38
karbis cikkmet olvastad már? :)))
abban van magyarázat a jelenségre.

Persze több lehetőség is lehet, de ha lépésről lépésre követed, jó esélyed van hogy megoldódik a probléma.

Illetve az alapjárati benzin fúvóka az egy nagyon pici luk a suber dugatyú pereme alatt a motor irányában. Ez is eldugulhat akkor is csinálha ilyet..illetve bárhol máshol szívhat falslevegőt (szimering, tömítések)

Sok sikert!
sorszám: 23209 (84549)
(elözmény: speed, 2007-10-05 23:19:41)

 
 
biga156
válasz erre | email2007-10-06 20:04:55
Nem lehet műszaki nélküli motort átiratni, maximum átiratás előtt kivonatni a forgalombol (ideiglenesen vagy végleg). Nem tudom, hogy ki volt az az idióta, aki ezt kitalálta, és nem tudom, hogy milyen gyakorlati haszna van ennek, de sajnos csak műszakis vagy forgalombol kivont járművet lehet átiratni (hivatalosan).
sorszám: 23208 (84548)
(előzmény: speed, 2007-10-06 12:26:11)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2007-10-06 20:04:16
csá...
átírják műszaki nélkül is... leírom az én példámat... szóval megvettem a 251-est, 2 éve nem volt rajta műszaki, egy garázsban állt... egész jó állapotban volt, gondoltam ez megéri majd a sok utánajárást... megkötöttem a biztosítást, eredetvizsgálat, törzskönyv, forgalmi megvolt, a régi tulaj nevével... bejelentkeztem az okmányirodába, és kicsit megkönnyebbültem, mert egy ismerős csaj intézte az átiratással kapcsolatos ügyeket... hallottam ezt-azt az átírási problémákról, gondoltam így nem lesz gond... azonban elkeserített, mert műszaki nélkül (szerinte)semmi esetben nem lehet átiratni, ugyanis a gép az irodában érvényes műszaki vizsga nélkül nem tud új forgalmit nyomtatni, és ő bármennyire szeretne is segíteni, nem tud... na ekkor jött a mentő ötlet... elővettem a telefonkönyvet, felhívtam az összes környéken lévő okmányirodát (van egy pár) és az egyikben szó nélkül átírták... még meg is kérdezte a hölgy, hogy miért épp a lakóhelyemtöl 25 km-re akarom átiratni, mire én elmeséltem, hogy nem akarják átiratni... erre ő annyit mondott: "ilyen nincs, akkor ők hülyék!" :))))... ilyenkor csak átírják , hogy te vagy az új tulajdonos, megfizettem a négyezervalahányszáz forint átírási illetéket, amit egyébként is meg kell fizetned... a régi törzskönyvet elvették, a forgalmi megjegyzések rovátába beírták, hogy nem érvényes, dátum, pecsét, aláírás, meg azt, hogy én vagyok az új tulajdonos... ha akarom 5 év múlva vizsgáztatom le... nincs korlát... ha meg lesz a műszaki, akkor kapok új törzskönyvet, meg forgalmit 6-6ezer HUF-ért már az én adataimmal... persze amíg nincs biztosítás, eredetvizsgálat, meg adásvételi, addig ne is próbálkozzál...

nekem is lenne egy kérdésem... mivel két évig állt a motor, a tulaj nem fizetett szerintem se kötelezőt, se (akkor még) súlyadót... lehet ebböl nekem kellemetlenségem? új tulajnál tiszta lappal indul a dolog, nem? ha elmaradás lett volna, akkor az én biztosításom kötésénél (a régi tulaj is a hunáriánál biztosította)jelezték volna, hogy erre a rendszámra hátralék van, nem?... a teljesítmény adóval mi van?... a régi tulajnak kellett volna még 2007-re fizetni, nekem, mint új tulajnak 2008 jan 1-töl kell fizetni... be kell ezt jelentenem valahol, hogy fizetni "szeretnék" :) vagy megtalál a redszer?... :)járt már valaki hasonlóan?...
sorszám: 23207 (84547)
(előzmény: speed, 2007-10-06 12:26:11)

 
 
piri
válasz erre | email2007-10-06 19:51:10
http://www.gagyiszoft.suxx.hu/

Akkor a NO-ra nyomj!!!

:-)))
sorszám: 23206 (84546)
(előzmény: ZsoZol, 2007-10-06 19:41:08)

 
 
Nagy Joe
válasz erre | email2007-10-06 19:44:35
nekem kitiltott motor volt és átirtam, ugyanis a törzskönyv meg a forgalmi két külön dolog. Oda adod az adasvételit, meg fizetsz 11000-t (6000 törzsk, meg 5000forint vagyonosodási illeték) és kipostaznak neked egy uj törzskönyvet, a forgalmi a megjegyzésekhez meg beírják hogy mátol tied a motor.
sorszám: 23205 (84545)
(előzmény: speed, 2007-10-06 12:26:11)

 
 
ZsoZol
válasz erre | email2007-10-06 19:41:08
Na, most teljes köszönetnyilvánítás! Először is azoknak, akik a beragadó TS elsőfék ügyében segítettek: tényleg hatott a zsírzás!!! Jobb lett, mint újkorában!!
Aztán ma elkészült véglegesre a térdvédőm is, ezt is köszönöm Pirinek és Levendelnek!

Mostmár örökre jó lesz egy derabig !!!!!


jajj, de örülök :-D
sorszám: 23204 (84544)

 
 
Balázs_
válasz erre | email2007-10-06 18:42:29
Üdv! Nekem ami bevált: FAG C2-es zajcsökkentett műanyagházas ez a tuti, és kb 1300 HUF/db
sorszám: 23203 (84540)
(előzmény: Gábor, 2007-10-06 18:10:58)

 
 
Gábor
válasz erre | email2007-10-06 18:10:58
Hali mindenkinek
Mz etz 125 ösbe milyen fötengelycsapágyat ajánlotok,valamint a db/ft-ra is kiváncsi vagyok.
sorszám: 23202 (84536)

 
 
speed
válasz erre | email2007-10-06 12:26:11
Jah és még: lejárt müszakival lehet-e átírni? Vagy csak a kolegina hozzá állásán dől el h jó fej velem vagy nem?!
Mert olvastam olyat is h igen meg olyat is h nem?!! Szóval mi a helyzet?
sorszám: 23201 (84527)
(elözmény: speed, 2007-10-06 12:22:04)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu