:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Üdv! Olyan kérdésem lenne,hogy a 3.25-3.50es abroncsok nagyjából mekkora peres abroncsnak felelnek meg? Köszi
Amit elfelejtettem:
telszám: 20/55-88-488
email: rorik84@hotmail.com
Sziasztok!
Eladó egy '85-ös ETZ 250-es jó állapotban, nagyon kevés (12ezer) km-rel, csomagtartó konzollal, oldaldobozokkal, katonai lábtartóval. Műszaki jövő év májusig van.
Elöl 90-95 %-os 90/90-es Heidenau gumi, hátul használt 110-es, szintén Heidenau.
A blokk erős, könnyen indul, megpakolva 110-es utazóval jártam vele.
Irányár 100e forint. Jelenleg Cegléden van a moci.
Nyomatékkulcs helyett nagyon jól megfelel egy halmérleg, vagy dinamométer. Ezt ráakasztod a lemért hosszúságú meghúzószárra és a méter valahányadrészével osztva, majd tízzel beszorozva megkapod az épp aktuálisan kifejtett Nm értéket :)
28N-1-3 karburátort cserélnék kizárólag négysebességes MZ TS250 alktarészekre.
A karbi jó, tiszta állapotban van, csak a súbertű hiányzik belőle egyedül.
Amire cserélném: 1: kuplungagy,felső gumibak,tank oldalára gumik
2: szívócsonk
3: vagy ha valaki meg tudná csináltatni törött csonkomat.
Egyszer már eltört, heggesztették, de nem sikerült jól.
Újra kellene hegesztetni azt a részt, ahol rászorul a karbira,
és jelenlegi méreténél egy ezreddel kisebbre esztergálni.
Tudom, hogy meg lehetne csináltatni, csak itt nálunk nem tudom sehova
elvinni.
4: Vagy esetleg némi ráfizetéssel érdekelne alapméretes, nem kopott
henger, eredeti dugóval.
5: eredeti, még nem használt hajtókar és alsó-felső csap.
6: vagy egy nagyon jó állapotban lévő kipufogó és könyök.
Ami igazán érdekelne az azonban a kuplungagy és szívócsonk!
ÜDV:
Sziasztok, van két komlett (gyári DDR) ETZ 250-illetve 251 váltóm, megválnék a komplett váltószerkezetektől (váltó, léptetés, váltótengely)10000Ft/db áron. Mindkét váltó kitűnő állapotban van, a 250-esben 13429, a 251-esben 11500Km van. Szerintem ez nem pénz értük. Van egy komlett működőképes ETZ 250 blokkom is karburátorral és gyújtással együtt. Csak fel kell tenni és üzemképes. Ennek ára 20000Ft HA valakit érdekel, hívjon a délutáni órákban, a 06/20/224-7288-as számon. Vagy írjon a muller_szabolcs@citromail.hu címre.
Nekem van ilyen.
ETZ agyba Simson felni. Van rajt gumiis.
De én csak cserélni akarok, el nemadom.
Hol lax?
Hellóztok!
Nem tud vki egy eladó 16-os felnit 125-ös etz-re persze tárcsásat.
vagy vkinek egy jó állapotú 16-os ráfja nincsen??
Tegyébele sűrű zsírostrutyit.
Minél sűrűbb annál keményebb... és nem folyik:)
Sziasztok
A hétvégén tömítést kell cserélnem a váltó felöli oldalon, mert enged az olaj.
Szeretnék tanácsokat kérni, hogy m,ire kell odafigyelni a szétszedésnél?
berugókar...stb.
Hello!
Én a ts-em teleszkópjába egy SKF szimeringet vettem azt hiszem 800-900 Ft/db volt és fémházas.Azóta egy csepp olaj nem fordult ki de hozá kell tenni hogy a mocc se futott töbett mint 13 ezer km szóval nem kopott a teleszkóp.
egy hónapja vettem egy etz-t egykerekezni és abba is ezt vettem már jópár órát egykeróztam és azért mikor leejtem fékkel az elejét kicsit odavágja de olajat egy szemnyit se láttam még a szárakon.(amúgy néha lecsattan gondolom azért mert nem elég kemény az olaj benne meg persze nem egykerékre van tervezve- De mégis vmivel fellehet keményíteni a telót????)
Valóban tévedtem a kupplungot és lánckerekét kell 60Nm-el meghúzni!
Kössz a kiigazítást!
Azért merek ilyeneket írni mert ugyis van szaki aki kiigazít ha tévedek:)
Jólgondolod de az is ugyanaz a simmering:)
De az enyémen nincs ilyen gumiharmónika ami a 18as. Az enyém olyan teló ami az eggyel lentebbi kép: Table 3a
Front Suspension - Telescopic front fork equipped with stanchions made from aluminium
Ezen akkor szerintem a 12es az én emberem. Jól gondolom?
Meglehet, hogy fejbő most itt összekeverem... majd utánnanézek:-)
Oil seal D 35x47x7 TGL 16-454-St
Tehát ez egy 35x47x7mm-es szimmering
Szerintem ez lesz az a 16-os alkatrész az alkatrész jegyzékben.
http://www.mz-b.de/miraculis/aw/mz/mz.html?http://www.mz-b.de/miraculis/aw/mz/text/ts15ee/ts15ee.html
Ugyan az mint az ETZ-é csak ott 27-es
http://www.mz-b.de/miraculis/aw/mz/mz.html?http://www.mz-b.de/miraculis/aw/mz/text/etz150e/etz150e.html
Különben nagyon király, hogy van ez a fórum és hogy ilyen segítőkészek itt az emberek! Nélkületek meg a tanácsaitok nélkül, még ennyit sem tudtam volna motorozni, pedig így sem mentem még sokat a TS-el.
Különben nagyon precíz bagy piri hogy írod a Nm-t is, de valószínűleg többedmagammal együtt nekem sincs nyomatékkulcsom, úgyhogy marad az "érzéssel" való meghúzás.
Ez a 60 Nm honnan van ? Az én papírom 25 Nm-t ír, a 60 a lánckeréké...
Bárcsak az enyém nézne így ki...
Szóval a gyertyán megvan a tömítőgyűrű, viszont a hengerfej le volt véve, mert perselyt esztegáltattunk bele, mert elcsesztük a menetet benne. A hf-et nagyfater rakta vissza, és hát az ő gyakorlati tudása már kicsit megkopott úgyhogy arra majd ránézek, hogy jól van-e meghúzva.
Parafa nekünk is van még otthon, mert abból van a padlónk :)
A telóból a közepe felől jön, és felefelé maszatolja az olajat ahogy berugózik. Mi annak a szimmeringnek a pontos neve?
Ilyen szép motorom lenne nem is mernék ráülni:)
A gyertyának is van egy tömítőgyűrűje (rajta van amikor megveszed), ha az hiányzik kilazulhat és ki is fújhat. Ha a hengerfejnél is szivárog az olaj akkor tönkre fog menni a hengerfejed mert elég ezen kívül kompresszióvesztésed van miatta ami megmagyarázza a csökkent teljesítményt bizonyos fokig a túlfogyasztást is. Ezt mielőbb orvosolni kell amit könnyű nekem itt mondani, de valójában a múlthéten szakítottam meg 2 hengerfejcsavart a négyből.
Keresztbe húzz rá érzéssel (60nm) de ne szakítsd meg. Ha nem lesz jó akkor valószínű elégett, eldeformálódott. Esetleg síkba lehet hozatni egy esztergályossal, vagy tegyél alá alulemezt mint az ETZ-nél van talán megfogja.
A benzincsap hollandere tömítve van gumigyűrűvel de jobbhíján én a parafát ajánlom (jó a tanksapka alá is). Én tizenéve vettem egy lapot még mindíg van belőle:).
Ha a teló középen folyik az szimmering csere. Ha felül folyik szigeteld le mert légmentesen kell zárnia (a beszorult levegő is rugózik).
Szerintem ha csak az alapjárati levevőcsavarhoz nyúltál és az úszóhoz nem, valamint a tűt sem állítottad el akkor csak a levegőcsavar helyzete miatt nem csinál olyat, hogy nem megy többet 70-nél. Persze eldugulhat, vagy kilyukadhat az úszó bármikor...
Szerintem elsőként mindíg a gyújtást kell ellenőrizni és megfigyelni a gyertyaképet. Ha fekete sokat kap ha világos keveset.
Ja és még valami. A blokkból és a gyertya mellől a hengerfejnél is szivárog az olaj (a linkelt képen bejelöltem), valamint a benzin is szivárog akárhogy meghúzom a benzincsapot ahol a tankra csatlakozik fel. Van itt vmi tömítés, nem a csapban levőre gondolok, hanem a csap teteje és a tank közti részen? És az első teleszkóp is kidolgozza az olajat a csupasz villaszárra. Ott melyik tömítést kéne kicserélni? Ja és vettem tömítéskészletet, de nem tudom, hogy melyik mihez is van. Van egy karika kis lyukakkal, meg van egy másik karika aminek a tetején van egy U alakú kis kanyar kifelé. Elég béna így leírva remélem tudjátok azonosítani, melyik-melyik.
http://kepfeltoltes.hu/071009/TS_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Természetesen új légszűrőt tettem rá. Egyébként tényleg sokat is fogyaszt, így látszatra, bár még nem mértem. Okés hogy nem megy jól, sokat fogyaszt, de ez a nem menés ez azóta van mióta egyszer be akartam állítani az alapjáratot és eltekergettem a karbit. Azelőtt hidegen is úgy húzott mint az állat, fenn voltam 70en rövid idő alatt. És a gyújtása akkor is ugyanúgy volt mint most, ahhoz én nem nyúltam.
Úgy kell beállítani, hogy fennt van a légszűrő.
A jó légszűrőnek csak minimális folytása van szerintem. Viszont ha nedves, koszos elhasznált akkor okozhat problémát. Ami ugye kiderül ha leveszed és táltos lesz tőle. 10000km-enként cserélni kell (5000 után tisztítani porzsívóval pl.)
A rossz gyújtás miatt lehet gyenge és akkor sokat is fogyaszt. FHE 3mm a jó.
Ha nincs a motorban levegőszűrő akkor az hatással van az alapjáratra és a karburálás helyes beállítására? Mert nem volt benne légszűrő, most raktam bele, azóta még nem álltam neki a karbinak. Valamint ha megyek a motorral(150TS) 2esben kb.50el és megtartom a gázt stabilan és érzem hogy alattam hol megindul picit hol meg visszavesz a motor, egyszóval nem megy egyenletesen, az gyújtás probléma? 75öt megy 3asban, 4eben behal. Gyertya új, de a gyújtás az eléggé el van tekerve azt hiszem utógyújtás irányába.
Segítsetek egy kis magyarázattal.
Nekem semmi bajom sem volt a cikkedben használt kifejezésekkel, mert nekem az MZ hogyan tovább volt az első szakirodalom amit olvastam MZ-hez. Na először pislogtam is, hogy mi micsoda, de aztán megszoktam. Egyébként az én nagypapám is sublernek mondja a sublert :)
módosítottam a súbert gáztolattyúra
a többi szerintem teljesen szakszerü elnevezés
minden szakmának megvan a maga szlengje, ezt nevezik szaknyelvnek, és mint minden ilyen szubkultúra nyelve a szaknyelvek is folyamatosan változnak a praktikusság és a jól használhatóság igényének megfelelően. Ha nem így lenne, baromi macerás lenne 2 szerelőnek összedolgozni, mert kimondhatattlan nyelvtörők mondókáival lehetne csak szakszerüen elmondani egy műszaki utasítást. Az egyszerüsítéseknek köszönhetően a nyelv valóban praktikus, jól használható kommunikációs forma lesz.
Németből is azért vettünk át sok szakszót, mert lényegesen rövidebb, egyértelmübb kifejezésekként lehet használni a súbert mint a gázszabályzó tolattyút (amit ráadásúl húzni kell nem is tolni :-) )
Engem meg az zavart hogy miért nem lehet a sublert sublernak hívni, miért kap karrót aki nem tolómérőnek hívja, miközben már nagyapám is sublernak hívta.
Megjegyzem, hogy a legtöbb szavunk mesterséges nyelvújítás keretében került be a köztudatba. Nyilván ezek ellen is háborogtak az öreg irodalmárok.
Ezen felül ugye a csőorr(csőr), mondolat(mondat), meg egyéb ilyen szavaink szépen eltüntek vagy egyszerüsödtek mert így nagyon nem volt praktikus.
Ennyit az irodalmi estről, javaslom akit továbbiakban zavar a szóhasználatom(ha helyesírási hibát találtok, vagy nem érthető valami azt természetesen javítom), az olvassa az MZ Hogyan tovább könyvet. Ebben a cikkben nem irtam le többet mint amit ebben a könyvben ékes szabványos szakszavakkal olvashattok, csak átgondoltam, hogy érthetőbb legyen mindenkinek.
Természetesen nem veszem sértésnek, de azért jobb tisztában lenni, hogy engem nagyon nem hat meg az irodalmi igényesség, mert többre becsülöm a logikát és praktikusságot :D
Megjegyzem, hogy a Szocimotorosra bárkinek a cikkét kitesszük ha valami jó témáról tud írni, tehát az irodalmi igényeség jegyében csak biztatni tudok mindenkit. Akár egy hangulatos túra leírás, akár műszaki segítség a többieknek, szívesen fogadjuk!
A média nagyban felelős ezért, a magyar nyelv elkoszolásáért. egyre kevesebb a nyelvművelő, az aki figyel arra hogy, hogyan is beszél, milyen kifejezéséeket használ. Én 22 vagyok és azt veszem észre magamon, hogy rám is hat ez a szleng, de én tudok választékosan fogalmazni, beszélni és ez jó érzéssel tölt el.
Skic.
Kipróbálva sohasem volt, szimulációban működött. De volt itt egy ilyen gyújtás amit árultak az ugyan ilyen elven működik. Ha jól rémlik IGC néven futot.
Ha most csinálnám teljesen más elven működne, mert némi bizonytalanságot tapasztaltak motorokon a túl nagy jitterelés miatt, de pl. trabanton meg nehezebb főtengelyü gépeken jól működik az elv.
Ja meg ilyen nagy teljesítményü procira sem lenne szükség.
Amúgy meg azért maradt félbe, mert rájöttünk hogy az iszonyat munkaráfordítás jelentéktelen előnyt jelent.
Én rettenetesen utálom az ilyen szlenget, és sajnálatos dolognak tartom, hogy ezt tanulják meg a fiatalabbak.
Talán más lenne a helyzet, ha a szakirodalomban a megfelelő elnevezéseket használná mindenki, így legalább azok ismernék ezen kifejezéseket, akik nem a hályogkovácstól tanulnak szerelni, hanem esetleg olvasni is hajlandóak. Persze, ha a szerző nem színvonalas - és szabatos - akar lenni, hanem inkább megpróbál megfelelni a kétszótagos kultúrának, nem nagyon van miről beszélnünk...
Remélem mégsem,bár ahogy terjed a "csácsumi"lehet,hogy tévedek.
28N-1-3 karburátort cserélnék kizárólag négysebességes MZ TS250 alktarészekre.
A karbi jó, tiszta állapotban van, csak a súbertű hiányzik belőle egyedül.
Amire cserélném: 1: kuplungagy,felső gumibak,tank oldalára gumik
2: szívócsonk
3: vagy ha valaki meg tudná csináltatni törött csonkomat.
Egyszer már eltört, heggesztették, de nem sikerült jól.
Újra kellene hegesztetni azt a részt, ahol rászorul a karbira,
és jelenlegi méreténél egy ezreddel kisebbre esztergálni.
Tudom, hogy meg lehetne csináltatni, csak itt nálunk nem tudom sehova
elvinni.
4: Vagy esetleg némi ráfizetéssel érdekelne alapméretes, nem kopott
henger, eredeti dugóval.
5: eredeti, még nem használt hajtókar és alsó-felső csap.
6: vagy egy nagyon jó állapotban lévő kipufogó és könyök.
Ami igazán érdekelne az azonban a kuplungagy és szívócsonk!
ÜDV:
Akkor jól sejtettem .Ami a köznyelvet illeti azért akadnak elég furcsa elnevezések.Nem a németből átvett szavakra gondolok ,hanem a "konyhanyelven" leírt kifejezések használatát tartom zavarónak.Persze ez lehet ízlés dolga is.
Törököt vegyé ha van,mert a tajvani pontattlan.De legjobb sajna a gyári,viszont azért a börzén egy garnitúra 10000ft.
Igen, elvileg a nagyobb sűrítési viszony önmagában nagyobb teljesítményt ad.A határok pedig: az öngyulladás (detonációs égés), vagy az alkatrészek teherbírása, mindez kombinálva is.
Pont ez, amiről most beszélünk.
Ó, hát szóra sem érdemes, nagyon szivesen!
Igazából ezek nagyon alapkérdések/mérések, ha változtatsz valamit, mindig mérni kell, de nem ördöngösség ez.Mondjuk, hasonló, ha azt mondod: egy jó vacsora előtt iszom 50 ccm barackot, vacsi, utána 500 ccm sör...
Mondhatni napi használatban van a motor,mikor már kijön a jóidő és találkozókra is járok a klubbtársaimmal. Ugy kb 2000 kilométert birt a főtengely, de közbejátszott egy megragadás is gondolom elég rendesen. Ez volt 22ezer kilométernél, amikor még gyári volt a főtengely. Aztán főtengely generál májusban kb :S:@ Blokk összerak, de már a 150es hfejjel. Számomra érezhetően csökkent a teljestmény: nem olyan "robbanékony", 5dikben lassabban jut el a végsebességig. Ettől függetlenül meg vagyok elégedve a teljesítményével: 110et elmegy, de 90-100 között használom és 5000et forog akkor óra szerint. Most kb olyan mint egy átlagos 150es TZ... szerintem xD
Én köszönöm hogy elmagyaráztad ezt az egész alapjárat állitást.Nem kis fejtöréstől mentettél meg.Jó párszor elolvastam az mz hogyan tovább-ban levő állitást de mindannyiszor belezavarodtam.Az üzemanyagszint beállitása egy átlátszó edénnyel baromi jó ötlet.Ki fogom próbálni.Szerintem sokkal pontosabban be lehet állitani az úszó szintet.Ja és még valami.Van arra nézve bármilyen szabály vagy jelölés(ami esetleg elkerülte a figyelmem),hogy hogyan kell állnia a karburátornak?Vagy csak az a lényeg hogy ne törjenek meg a bovdenek?
kb menni idö alatt vágta tracsra a fötengelyt?
Ha nagyobb a süritési viszony akkor valamivel nő a motor teljesitménye?!
Pontosan! Csak én nem akartam belemenni ennyire :D, na de ez nem baj természetesen! Kössz a hozzászólásod!
Keri!
Ez a PIC16f877-es alapú előgyuszid műxik?
Vagy az csak egy skicc a cikkben (Tuning, fejlesztés (régi)).
igen, én egy komolyabb műhelyre gondoltam, nem egy otthoni esztergapadra. Igaz utóbbin is lehet nagyon jó dolgokat alkotni, de ezt ott nem lehet megcsinálni.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|