:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ja és azt még nem mondtam, hogy kicseréltem a kis ETZ és a nagy ETZ fesz szabályzóját és a jelenség nem válltozott, tehát szerintem a fesszabályzó megfelelően működik. (a fesszabályzót úgy állítottuk bae ahogy a nagy könyvben meg van írva) A generátor jó mert töltés van. A nagy terhelés zárlat miatt nem jöhet létre mert szerintem kizárt, hogy a lámpám és az indexem zárlatos lenne. (nem is működne) Az aksi új, próbáltam másikkal is azzal se volt jó. Maradt a gyújtás.
Szerintem 9Ah a minimum az 5,5Ah-s kicsi bele. Nemtudom gyárilag mekkora de szerintem 9-12Ah a 15-ös lehet már nagy neki ehhez 1,5Amperes töltés kellene.
Bár ha 2.-ban is felpörög nembiztos, hogy a kupplung csúszik.
Jo az ETZ villanyrendszere. Legalábbis jobb mint a TSé az biztos. De hamar elhasználodik. Időnként rá kell nézni én az elején is azt említettem hogy meg kel nézni a töltést fesszabot is vizsgálni kell persze. Meg az akksit. De ha nem jó valamelyik akkor leáll a motor ha nagy a terhelése a generátornak.Ezt nem egyszer tapasztaltam én is. Persze én félévente átnéztem a villanyhálozatomat.
A régi aksim, az 12V 5,5Ah volt. Ezzel még indexelni sem tudtam alapjáraton akkor is leállt. Az új aksi 12V 9Ah és ezzel sem szünt meg a hiba.
Rossz a kupplung beállítása vagy elkoptak a lamellái. Ez utóbbit orvosolhatod úgy is (ha nem akarod cserélni), hogy a tányérrugó 3 csavarja alá teszel 3 egyforma alátétet (a méretét ki kell kisérletezni) egy darabig jó lesz még...
Alapjáraton akksiról megy minden ha szarakodik akkor az akksi a rossz.
Azért 14,7Volt mert a szabályzott feszültséget méred és ez jó, éz a fesszab lényege, hogy minden fordulatszámnál kb. ennyi legyen. Szerintem nincs köze az elekronikus gyújtásnak a töltéshez tehát mindegy milyen rendszerű a gyújtásod elméletileg.
Ja igen, és ez az én nagy problémám: a kis ETZ (ETZ-125) megszakítós gyújtású és mechanikus fesz szabályzójú volt. Azzal az ég világon semmi probléma sem volt. Most a nagy ETZ (ETZ-251) elektronikus gyújtásrendszerrel van szerelve (gyárilag) mechanikus fesz szabályzóval, és sz.rakodik.
Ez így van!
A töltésem alapjáraton 12V környékén van, de ha a lámpák égnek akkor lecsökken. Maximális töltésem 14,7V.
Hujuj... ő... izé...
Szal. nekem régóta nincs ETZ-m ezért nem vagyok képbe teljesen de az uccsó (egy 150-es) 110/90-es fényszóróval üzemelt mindíg és mechanikus volt a fesszab, valamint megszakítós a gyújtás és soha nem kellett hozzányúlni....
Tehát: az ETZ 12Voltos rendszere véleményem szarint ha jó akkor az minden fogyasztót ki tud szolgálni és még tölti az akksit is, sőt még nagyobb fényszórót is elbír szerintem mint azt fentebb írtam.
A 12Voltos (névleges feszültségű) akksi töltéséhez 14,4Volt kell. Tehát nem 11, 12, hanem 14,4 ez a minimum külömben nincs töltés.
Az ETZ generátora (amely váltóáramot ad és diódahídon van egyenirányítva, tehát eleve meg van "szaggatva") szerintem 25Voltot is képes leadni nagy fordulaton és kis fordulatszám tartományokban is leadja a 15Volt körüli feszöltséget. A kis fordulatszám 1800-2000 n/min gyakorlatilag itt kezd töltés lenni és a lámpa kialszik. Ez alatt alapjáratról beszélünk és alapjáraton (1200-1500 n/min) világít a töltés ellenörző lámpa mivel olyan kicsi a fordulatszám, hogy a veszteségekkel együtt 14,4Volt alatt termel a gemerátor.
ja és ahogy látom olcsobb mint egy uj akksi :)
Nahát akkor már építheted is a feszstabilizált kapcsolóüzemű dcdc konvertert az ülés alá. Csak nehogy kilógjon a nyereg alol :))
Találtam én is valamit. Ezeket szerintem készen lehet kapni.
http://www.dunaweb.hu/bajielektronika/arlmodul3.html
A piros szám az árakat jelenti.)
A google egy nagy találmány de konkrétan egy nagyon eccerű ez:
http://en.wikipedia.org/wiki/Voltage_multiplier
Egy duplázás egy láncszem. Nagyon elmés
Persze előbb meg kell szaggatni az egyenfeszt dearra meg itt van ez:
http://hobby_elec.piclist.com/e_ckt30_3.htm
Ezeket az invertereket a házi villanyellátásnál hasznosítják(szélkerék, napelem) de kicsibe is meg lehet építeni.
Majd még utánanézek. Lehet hogy én is kedvet kapok :))
És esetleg van valami konkrét megoldásod amit javasolni tudnál a fesz erősítésre?
Válaszaidat köszönöm!
Ja persze gondolni kell arra is hogy a gyutrafó primerét is el kell látni és olyan megoldás kell ami viszonylag nagy áramot bír. Szerintem próbáld ki valami cimbora uj akksiját(persze ha van.) Meg tényleg nézz utána a töltésednek. Mert ilyen elektronikával kinlódni az = úttörönek lenni az MZ gyári hibáinak kiküszöbölésében. Persze nem mondom hogy ez nem becsülendő :)
Sehogy.
Előbb megnöveled a 12 voltot amennyire akarod. Én dupláznék. Stabilizálod és utána azt leosztod. Erre gondoltam amikor azt irtam hogy álítható megoldás kellene.
Az aksira már én is gyanakodtam. Ki is cseréltem, most 12V 9AH van benne. A fesz stabilizátorra gondoltam én is. Azt még meg is tudom csinálni,hogy 2 stab IC-t párhuzamosan kötök. Ez stabil 12V-ot fog adni. De mi van akkor, ha a fesz lecsökken pl: 11,75V-ra azt hogyan fogja 12V-ra stabilizálni?
Ok. Gyárilag az akksiról kapja direkt a 12 voltot a doboz.Akksid jó?
Ha ez sem lenne elég akkor ki kell találni valami feszstabilizáló kapcsolást(állíthatót) és az akksi meg a doboz táplálása közé kell iktatni.
Gondolom én.
Hello mindenkinek!
Egy kérdést szeretnék feltenni nektek remélem valaki tud rá válaszolni!125ccm-es Etz-m 2ben és most már sajnos 5-ben is ugy csinál mintha a rákuplungolnál és ez már elég bosszantó.Szerintetek mi lehet a problém? megjegyszem váltóvezető henger és 1-2es léptetővillám cserélve lett már, nem is régen.
Előre is köszi a segítségeket
Hall jeladós a gyújtás. A töltést már beállítottam, de ha nagy a töltés alapjáraton akkor magasabb fordulaton későn szabályoz le (15V). Ez egy ETZ-251. A kis ETZ-mel (ETZ-125) nem volt ilyen probléma, bár az megszakítós volt.
Szóval valami olyasmit kellene kitalálni amivel fixen lehet tartani az elektronikus gyútás tápfeszültségét.
Szerintem a megszakítóval is szívnál. A megoldás talán az lenne hogy átnézed a töltésedet. Forgorész, szénkefék, saruk ... stb. Amugy ez MZ betegség. Gyárilag nem birja a nagy terhelést az alapjárat környékén. Ezért reflex hogy huzkodják a gázt este a pirosnál :)) én is igy voltam vele.
Ja meg szerintem tranzisztorra gondoltál de gyárit nem nagyon lehet szerezni vagy nagyon drága. Gondold meg. Talán olcsobb a töltésen javítani.
MZ-s téma:
Nem tudjátok véletlenül, hogy honnan lehetne szerezni egy jó Tirisztor gyújtáselektronikát? Mert amit a boltokban lehet kapni a török azzal az a problémám, hogy ha minden fogyasztót bekapcsolok (lámpák, index) akkor alapjáraton a töltés 12V környékére esik vissza és ezt a tirisztor nem bírja, így leáll a motor.
Nem tudom miért akartok szoftverekért fizetni. Mindegy miről van szó. Ugy tudtam fizetni csak akkor kell akármelyikért ha hivatalosan is dolgozol és pénzt keresel vele. Hozzátenném szerintem egyre népeszerübb az opensource. Én pl debian párti vagyok.
Juteszembe annyira kitárgyaltatok minden MZs témát hogy offolás lett belőle? :))
Itt szeretnék gratulálni a hogyan tovább MZ könyv 16 megás pdf es változatáért. Nagyon jó minőségű lett. Hűen lesz megőrizve az utókornak:))
Alig fél milla csak az advaced szerver... semmiség.
Így van, beszéljünk a MZ-ről!
Bár egy kicsit sok már az off-bol, azért még ehhez megjegyezném: amit elmondtál, az mind igaz a Windows-ra is. Én kb akkor telepítek új rendszert, amikor pl alaplapot cserélek, vagy vinyót. Bár ez nem teljesen igaz, mert sokszor akkor sem. Nálam elmondható, hogy mindkét "fajta" rendszer 7/24-ben fut évekig. Stabil a windows is ugyan annyira, mint bármelyik linux disztrib (sőt, hogy őszinte legyek linuxon többször kellett kilőnöm a grafikus felületet, mint mondjuk az utóbbi jó pár évben az otthoni gépemen, amin windows van). Windows-ra is az op rendszeren kívül minden (szó szerint minden!) van ingyen is. szóval ha valakinek a windows tetszik, annak is max a rendszerért kell fizetnie, a többit beszerezheti a netröl ingyen.
Szóval egyszerűen csak kinek a pap, kinek a papné. Ezen egyszerűen nem éri meg még alap szinten sem vitázni. Részemröl:
OFF END
Hát ez nagy marhaság. Én pont azért használom a linuxot, mert alapból utálom a számítógépet, és ezt egyszer kell felrakni és utána évekig ki sem kell kapcsolni a gépet. Ugyanmár mi szórakoztató van a nyamvadt windowsban?
Én soha nem fejlesztettem a Linuxomra semmit, és minden van ami nekem kell.
Kezelni meg ugyanolyan egyszerű. Hiszen egy helyről "szerezték" mindketten az ablakkezelő rendszert.
Lásd: http://www.linux.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=833
Nem akarok vitát nyitni, mert persze mindenki azt használ amit akar.
De a "bonyolult", meg a "nincs hozzá semmi" az nagyon nem igaz.
És én még aszittem, hogy ha már úgyis használni kell ezt az okádék gépet, akkor jobb azt könnyedén és szórakoztató módon tenni, nem vesződve sajátkezű fejlesztgetésekkel. Azt jobb meghagyni a szürke, monitorba gyógyult fejű embereknek. ;-)
Így igaz. A windóz a mai szürke ellustult embereknek van, akik lusták használni az agyukat arra hogy valamit is alkossanak egy PC-n. Dehát evvan..
ThUnDeR
Mégjobb, ha veszel egy másik motort jó kerekekkel.Így már megfelelő darabszámú kereked lesz! :))
szerintem vegyél 1 tárcsafékes kereket ami jó és nem kell küllőzni, centírozni stb.
mert mi baja van a tárcsás keréknek?
Ha meg nem kell a dobfékes kerékagy akkor minek veszel komplet kereket. Vegyél felnit, küllőket és azt rakjad a tárcsafékes agyra.
Hello!
Szerintetek van annak értelme, hogy egy vadi új, de fűzött kereket átküllőzzek (konkrétan dobfékest-tárcsafékesre). Vagy ennek nem sok értelme van, hogy jobb legyen az első felnim és csak fából vaskarika lenne?
A válaszokat a figaro1983@gmail.com ra várom.Elóre is köszi
Keresek műszer tartó konzolt,fordulatszám mérőt vagy az azt burkoló gumit meg króm díszt a mi az uveg körül van!
Itt a pont, nagyszerü zárszó ehez a mini Linux-winfos háborúhoz :)
BATnak igaza. Bocs mindenkitől. Téma részemről is lezárva.
Ő, jó helyen járok? Ez itt a szoci motoros oldal MZ-s fóruma? Vagy a számítógépes kerekasztal???? :-O
Sok az OFF srácok! :)
˘˘
Én is tanultam Linuxot, és szerettem, szeretem is. Viszont olyan embernek való aki szereti bütykölgetni(szoftveresen) a gépét--> A tanárom mondta. :P Úgyhogy küldetéstudattal hozzáértéssel és vonzalommal szinte mindent meg lehet csinálni vele. Csak szakértelem kell meg kitartás. :D
hozzáteszem nekem sincs fent mert nincs időm olyanná tenni amilyen nekem kell h működjön gépem ahogy kell. (tv, játékok...)
üdv
gab
Kicsit késve, de köszönöm! :D
Nincs bajom a linuxal, utobbi időben egészen jól használható, DE 2 alapvető feltételt nem teljesített.
1. Működjenek rajta azok a programok amiket használok, köztük egy tucat játékprogram, elvégre miafrancért vettem 20ezerért videókártyát?...nem a 3D-s forgatható asztal miatt.
2. működjenek a hardvereim gond nélkül...sajnos ezt sem teljesíti maradéktalanul
ja és legutoljára amikor a vezérlőpulton valami eszközre kattintottam feldobott egy szoveges configfilet, hogy azt szerkesszem. Ez nekem minden csak nem egyszerü.
Imádom a linuxosokat, van bennuk valami furcsa küldetéstudat, de kösz, nem szükséges megtéríteni, tudom mire van szükségem :)
Ezzel én tisztában vagyok, bár ezek általában nyílt forráskódú GNU prg-k winfosos változatai vagy működő demók.Ugyanis a nemfutás csak akkor van ha titkolják a forrást mivel ha nyílt akkor olyan OSra forgatom amilyenre akarom pl. winfosra. (POSIX)
De miért adjak 30ezret egy winfosé mikor ingyen van jobb?
Windows alá is van mindenféle program ingyen, csak tudni kell hol keresni. Ez itt pl. 1000-nél is több játék ingyen, jogtisztán: http://www.nold.hu
Nekem jólett, átnéztem!
Tényleg szebb mint a másik és csak tizede.
Ügyi vagy köszi :)
A PCI-s az úgynevezett Winmodem és csak winfos alatt megy. Remélem sose fejezik be... viszont naprakész mindíg.:)
Ha bármilyen hibát találtok benne (mármint az én-féle MZ Hogyan tovább-ban), szóljatok és javítom.
Köszönöm, Keri, hogy kitetted. Így sokkal jobb, mint 16 Megás e-maillekkel szenvedni! :) Ha valakinek ezek után mégis kellene, jelezze és küldöm.
Probáltam már a linuxot nem is egyszer (a kezdetektől időnként feltelepítem, és miután nem tudom használni semmire amire szeretném, megunom és letörlöm). Valóban sokat fejlődött, ha egyszer befejezik akkor egész jó cucc lesz.
Legutobb azért töröltem le mertk özölte, hogy töltsem le az internetről a modem driverét... :-D
Mondjuk az is igaz hogy elöbb lesz Linux a gépemen mint Vista :-)
28N-1-3 karburátort cserélnék kizárólag négysebességes MZ TS250 alktarészekre.
A karbi jó, tiszta állapotban van, csak a súbertű hiányzik belőle egyedül.
Amire cserélném: 1: kuplungagy,felső gumibak,tank oldalára gumik
2: szívócsonk
3: vagy ha valaki meg tudná csináltatni törött csonkomat.
Egyszer már eltört, heggesztették, de nem sikerült jól.
Újra kellene hegesztetni azt a részt, ahol rászorul a karbira,
és jelenlegi méreténél egy ezreddel kisebbre esztergálni.
Tudom, hogy meg lehetne csináltatni, csak itt nálunk nem tudom sehova
elvinni.
4: Vagy esetleg némi ráfizetéssel érdekelne alapméretes, nem kopott
henger, eredeti dugóval.
5: eredeti, még nem használt hajtókar és alsó-felső csap.
6: vagy egy nagyon jó állapotban lévő kipufogó és könyök.
Ami igazán érdekelne az azonban a kuplungagy és szívócsonk!
ÜDV:
mzzzzz
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|