:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
az a golyó pozíciónálja a váltot, azt nem kellet volna kicsavarni, nem lesz elég határozott a fokozat kapcsolás és esetleg kidobálja, vagy túlszalad a fokozatokon.
Működik nélküle is a motor, de macerás, sima csapágygolyó kell oda, bringa boltokban szerintem lejmolhatsz 1darabot is, vagy rossz bringa kerékcsapágyából kiveheted.
Egyetértek. Ha jó a megszakító, be van jól állítva és kenjük a megszakítóbütyköt megfelelően akkor sokáig jó.
ja és ha van egy kis asszimetria (márpedig mindig van, akkor az egyik működik csak :)
felesleges 2 feszabb, 1 is meghajtja, itt egyértelmüen a gyújtásod vacakol ha 12Von nem megy
na igen, ez így van, ezért nem használunk versenyen ilyen gyújtást :)
A jó öreg megszakítós, megbízható, bírja a fordulatot, és ránézésre látszik ha valami baja van, azaz könyü a hibakeresés és javítás.
Az MZ megszakítója egy nagyon jól kitalált megbízható szerkezet.
ez felesleges. A tirisztoros gyújtás azzal kezdni, hogy a 12V-ot 200-400V-ra felnyomja, ezt egy kondiba tölti és a tirisztor ezt a kondit durrantja rá a trafóra, ami több 10ezer voltra transzformálja.
Namost annyi a dolgod, hogy a tirisztoros gyújtás feszültség átalakítójában megoldod, hogy hajlandó legyen működni alacsonyabb feszről is, ami nem bonyolult, mert a tranzisztorok kb 5V-tól felfelé biztosan jól érzik magukat, csak a beállításokon múlik minden.
arra való az akku, amíg le nem merül addig 12V alá nem nagyon esik
mondjuk amiket csináltunk gyújtást, az arról volt híres, hogy elképesztően alacsony feszültségről is működtek
szétkopott a váltó ezért hiába cseréles a léptetővillát, az egész váltót kellene.
Vagy durván megnyult a láncod, de akkor inkább alacsonyabb fokozatokban jelentkezne.
Ha nem rakod be és összerakod a blokkot akkor nem rudsz majd váltani. A motor jár de te nem tudsz váltani és kinodban csak röhögsz hiszen te mindent jól csináltál a motor sem esett szét összerakás, inditás után és akkor rájössz hogy a fránya golyó az oka mindennek :)) tapasztalat. Az fontos a rugoval együtt. Szerintem szerezd ha elveszett.
És akkor se feledkezzünk meg a vezérléseltolodásrol a hengerfej átalakításról a főtengely,hajtókar birni fogja e a terhelést dolgokról. Szerintem a 150es önmagában elég tuti. Jól megy kis MZhez képest.
Szerinten túl vékony lenne és ettől nem is lesz sokkal jobb csak ha ezen kívül még sokmindent átalakítasz rajta.
De inkább szerezz 150-es hengert fejjel és azt furasd fel maxra (170ccm körül) + 26-os karbi meg egy kis reszelgetés +ilyenek és akkor jobb lesz sokkal viszont az élettartama csökkenhet és lezabálja a gatyádat ha húzod neki :)
Hello!
nekem van egy 125 ös hengerem amit megfurtak 150 re még az előző tulaj de nem ajánlom mert kb 2- 3 mm hüvelyfal vastagság maratt és ezen már síkolófúrást sem nagyon tudsz végezni.
Teljesítmény:én mentem 150es hengerrel és most 125 sel járok,visszasírom a régit!! most ha meg feszülök se akar 90nél többet menni 150-sel pedig 115öt ment, és két személyel is fürgébb volt.
Htibi87 az a váltórögzítő golyó és rugó,hmm a többiek véleményét osztom és javaslom tedd vissza ha nem találod akkor vegyél olyan golyót!!
Van köze a váltóhoz mivel az valami pozicionáló vagy mi. Nélküle nem tudsz rendesen váltani. De majd talán a többiek kifejtik mert én nem vágom :)
Az nem a visszajelző, hanem az üres reteszelője.
Ha nincs benne, a váltó pontatlan lesz, és a büdös életben nem találod meg az ürest!
Kár volt kivenni, mindenképp tedd vissza, mert az elég fontos alkatrész.
Sziasztok! Mit gondoltok róla,ha a 125-ös ETZ hengerét 150-re fúratom, a persely nem fog nagyon meggyengüli? Szabad elvégezni ezt a műveletet? Valamint nem tudom,hogy ilyen esetben használhatom-e az eredeti hengerfejet,vagy 150-esét kell hozzá beszereznem?Növekedett ezzel érezhetően a gép teljesítménye,nyomatéka?Akinek van ezzel kapcsolatos tapasztalata,kérem írjon! Köszi!
Köszönöm! :) Megdolgoztam a dicséretért!
Ha találtok benne hibát, ne átalljatok szólni és mársi korrigálom.
Sziasztok
Tegnap a 250-es ETZ-men tömítést akartam cserélni, mert az olaj eléggé folyt belőle.
Nos hogy leengedjem az olajat, ugye kitekertem a leeresztőt, és még pluszba kitekertem azt a leeresztő meletti csavart is, hogy hamarabb leeresszem.
Annak a bizonyos csavarnak a váltóhoz van köze? Volt a csavarban egy üreg, amiben egy rugó, rajta egy golyó.
A rugót elvesztettem, nem találom sehol.
Mi célt szolgál ez?Ha nincs benn akkor az hatással van a mocira? Lehet, hogy ez az üres állapot visszajelző?
Segítsetek légyszíves.
A lánckerekes dolog sem nyert piri simonál volt olyan azt tudom milyn.akkor marad a hézagolás:(ahhoz meg mint amatőr nem értek.köszönöm hogy probáltál segíteni
Nemtudom de bizonyára van hézagolás.
Esetleg még a lánckeréken is átugorhat a lánc de annak hangja van (ha kissebb sebességi fokozatokban csinálja)
etz 251 es tankot keresek olcson!! v valamire cserélném
Piri köszi az ötletet 5ben lehet hogy tényleg azért csúszik mert nem húztam meg a tányérrugot.de akkor kettőben miért ugrál a többi seb. fokozatban pedig miért nem?lehet hogy a váltoban a fogaskerék van elkopva?Hézagolás nincs az Etz váltonál vagy igen?
28N-1-3 karburátort cserélnék kizárólag négysebességes MZ TS250 alktarészekre.
A karbi jó, tiszta állapotban van, csak a súbertű hiányzik belőle egyedül.
Amire cserélném: 1: kuplungagy,felső gumibak,tank oldalára gumik
2: szívócsonk
3: vagy ha valaki meg tudná csináltatni törött csonkomat.
Egyszer már eltört, heggesztették, de nem sikerült jól.
Újra kellene hegesztetni azt a részt, ahol rászorul a karbira,
és jelenlegi méreténél egy ezreddel kisebbre esztergálni.
Tudom, hogy meg lehetne csináltatni, csak itt nálunk nem tudom sehova
elvinni.
4: Vagy esetleg némi ráfizetéssel érdekelne alapméretes, nem kopott
henger, eredeti dugóval.
5: eredeti, még nem használt hajtókar és alsó-felső csap.
6: vagy egy nagyon jó állapotban lévő kipufogó és könyök.
Ami igazán érdekelne az azonban a kuplungagy és szívócsonk!
ÜDV:
mzzzzz
Bár most, hogy így jobban belegondolok lehet, hogy az ETZ-nél nincs ilyen mert ott a diódahíd :)
Egyébként van a mechanikus fesszabnak egy visszáram kapcsolója amely arra hivatott, hogy lekapcsolja az akksit a generátorról ha az keveset tölt. Ha ez az érintkező rossz akkor az akksi áramának egy része a generátor tekercsein keresztül elmehet.
Köszönöm a segítségeteket. :)
Megpróbálok valamit alkotni a stab IC-kkel.
üdv.
Az nem rossz ötlet. Én ezzel soha nem szenvedtem de valahol biztos ki tudod mérni mekkora áram kell neki és ugy biztosra mehetsz. Próba kemence. Ha igy döntesz kiváncsi vonék az eredményre.
Szerintem (bizonyos határokig) nem függ az Ah-szám a mérettől mivel egységes szabvány házban van tehát a 15Ah is ugyan akkora, ha jól tudom, bár énnekem zselés van az pedig más méretű eleve.
Van már egy kapcsrajzom a feszstab kiépítésére, pontosabban két feszstab IC-t kapcsolnék párhuzamosan a nagyobb áram elviselése érdekében.
Ha rajtahagyod a gyújtást ... ezlemaradt az előbb mer félre nyomtam
Elképzelhető olyan zárlat is amely ellenálláson keresztül húz testre. Ettől nem megy ki a bizti, minden működni látszik de mégis elvonja az áramot a rendszertől. Az ilyen hubákat elég nehéz felderíteni, hiszen bárhol lehet. Viszont ha ilyen van lemerül az akksi, ha rajta marad a gyújtás (tehát nincs áramtalanítva) sőt még az is elég néha ha nincs lekötve az akksi. Viszont egyes elektronikus gyújtások TÖNKREMEHETNEK
Na még gondolok egy dologra: ha a gyújtáskapcsolót fél állásba teszem azaz ha 0-ból kapcsolom lassan a gyújtást be akkor felvillan az első lámpa. :/
Hát nem tudom. Látni kéne mert nekem 250esem volt elektronikus gyujtással.Mondjuk az enyém gyári doboz volt nem török. Nem volt vele gond világítással sem. De index+villany mellett nekem is szarakodott. egy feszstab nem drága és nem is bonyolult beiktatni. Lehet megér egy negyed orát. Ez ilyen.
A könyvében az van hogy "akkumulátor: egyes esetekben 9Ah".
Nagyobb már bele se fér ez is éppenhogy. :)
Az tiszta sor, hogy karban kell tartani:
Szénkefék, csatlakozások, esetleges zárlatok, fesszab. érintkezői, gyújtáskapcsoló stb.
Ja és azt még nem mondtam, hogy kicseréltem a kis ETZ és a nagy ETZ fesz szabályzóját és a jelenség nem válltozott, tehát szerintem a fesszabályzó megfelelően működik. (a fesszabályzót úgy állítottuk bae ahogy a nagy könyvben meg van írva) A generátor jó mert töltés van. A nagy terhelés zárlat miatt nem jöhet létre mert szerintem kizárt, hogy a lámpám és az indexem zárlatos lenne. (nem is működne) Az aksi új, próbáltam másikkal is azzal se volt jó. Maradt a gyújtás.
Szerintem 9Ah a minimum az 5,5Ah-s kicsi bele. Nemtudom gyárilag mekkora de szerintem 9-12Ah a 15-ös lehet már nagy neki ehhez 1,5Amperes töltés kellene.
Bár ha 2.-ban is felpörög nembiztos, hogy a kupplung csúszik.
Jo az ETZ villanyrendszere. Legalábbis jobb mint a TSé az biztos. De hamar elhasználodik. Időnként rá kell nézni én az elején is azt említettem hogy meg kel nézni a töltést fesszabot is vizsgálni kell persze. Meg az akksit. De ha nem jó valamelyik akkor leáll a motor ha nagy a terhelése a generátornak.Ezt nem egyszer tapasztaltam én is. Persze én félévente átnéztem a villanyhálozatomat.
A régi aksim, az 12V 5,5Ah volt. Ezzel még indexelni sem tudtam alapjáraton akkor is leállt. Az új aksi 12V 9Ah és ezzel sem szünt meg a hiba.
Rossz a kupplung beállítása vagy elkoptak a lamellái. Ez utóbbit orvosolhatod úgy is (ha nem akarod cserélni), hogy a tányérrugó 3 csavarja alá teszel 3 egyforma alátétet (a méretét ki kell kisérletezni) egy darabig jó lesz még...
Alapjáraton akksiról megy minden ha szarakodik akkor az akksi a rossz.
Azért 14,7Volt mert a szabályzott feszültséget méred és ez jó, éz a fesszab lényege, hogy minden fordulatszámnál kb. ennyi legyen. Szerintem nincs köze az elekronikus gyújtásnak a töltéshez tehát mindegy milyen rendszerű a gyújtásod elméletileg.
Ja igen, és ez az én nagy problémám: a kis ETZ (ETZ-125) megszakítós gyújtású és mechanikus fesz szabályzójú volt. Azzal az ég világon semmi probléma sem volt. Most a nagy ETZ (ETZ-251) elektronikus gyújtásrendszerrel van szerelve (gyárilag) mechanikus fesz szabályzóval, és sz.rakodik.
Ez így van!
A töltésem alapjáraton 12V környékén van, de ha a lámpák égnek akkor lecsökken. Maximális töltésem 14,7V.
Hujuj... ő... izé...
Szal. nekem régóta nincs ETZ-m ezért nem vagyok képbe teljesen de az uccsó (egy 150-es) 110/90-es fényszóróval üzemelt mindíg és mechanikus volt a fesszab, valamint megszakítós a gyújtás és soha nem kellett hozzányúlni....
Tehát: az ETZ 12Voltos rendszere véleményem szarint ha jó akkor az minden fogyasztót ki tud szolgálni és még tölti az akksit is, sőt még nagyobb fényszórót is elbír szerintem mint azt fentebb írtam.
A 12Voltos (névleges feszültségű) akksi töltéséhez 14,4Volt kell. Tehát nem 11, 12, hanem 14,4 ez a minimum külömben nincs töltés.
Az ETZ generátora (amely váltóáramot ad és diódahídon van egyenirányítva, tehát eleve meg van "szaggatva") szerintem 25Voltot is képes leadni nagy fordulaton és kis fordulatszám tartományokban is leadja a 15Volt körüli feszöltséget. A kis fordulatszám 1800-2000 n/min gyakorlatilag itt kezd töltés lenni és a lámpa kialszik. Ez alatt alapjáratról beszélünk és alapjáraton (1200-1500 n/min) világít a töltés ellenörző lámpa mivel olyan kicsi a fordulatszám, hogy a veszteségekkel együtt 14,4Volt alatt termel a gemerátor.
ja és ahogy látom olcsobb mint egy uj akksi :)
Nahát akkor már építheted is a feszstabilizált kapcsolóüzemű dcdc konvertert az ülés alá. Csak nehogy kilógjon a nyereg alol :))
Találtam én is valamit. Ezeket szerintem készen lehet kapni.
http://www.dunaweb.hu/bajielektronika/arlmodul3.html
A piros szám az árakat jelenti.)
A google egy nagy találmány de konkrétan egy nagyon eccerű ez:
http://en.wikipedia.org/wiki/Voltage_multiplier
Egy duplázás egy láncszem. Nagyon elmés
Persze előbb meg kell szaggatni az egyenfeszt dearra meg itt van ez:
http://hobby_elec.piclist.com/e_ckt30_3.htm
Ezeket az invertereket a házi villanyellátásnál hasznosítják(szélkerék, napelem) de kicsibe is meg lehet építeni.
Majd még utánanézek. Lehet hogy én is kedvet kapok :))
És esetleg van valami konkrét megoldásod amit javasolni tudnál a fesz erősítésre?
Válaszaidat köszönöm!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|