:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Lesz veteránbörze Szigetszentmiklóson és Szigetmonostoron is nemsokára.Szeretném megkérdezni azokat a motorostársakat akik esetleg voltak már ezeken a helyeken börzén,melyiket ajánlják?Elsősorban Mz-hez vennék ezt azt.A nagyságára lennék kiváncsi ezeknek a börzéknek mert csak az egyikre tudok elmenni.A távolság miatt.Ha már elautózok 120-130 km-t legalább megérje.Szóval melyikre menjek?Köszi a válaszokat.
Nem "eleg" profi, hanem "abszolut" profi :-))))
Lassan 3000-km-es tapasztalatom van vele.
A meglatasod azonban tokeletesen igaz, nem kell sem atalakitani, sem buheralni, ezt erre terveztek, fel kell tenni es go...az elonyeirol, hatranyairol, cikk nemsokara a www.mzclubhungary.com-on.
Udv!
Oldalkocsis mocihoz a legjobb lenne egy nagyobb henger, pl. az emlegetett 300 ccm, vagy ahhoz közeli.A teljesítmény nem annyira érdekes oldalasnál, de a nyomaték igen.
Van egy egyszerű dolog ebben a fogyasztás kérdésben.Ha megnézünk pl. egy autós példát, előfordul, hogy egy modell sokféle méretű motorral készül.A Peugeot 205-ben volt 950, 1124, 1360 ccm motor (a dízel most nem téma).Ehhez 45, 50, 57, 60 és 80 LE teljesítmény járult.Az egészben az a legérdekesebb, hogy köztudottan az 1360-as, 60 LE-s motorral szerelt autó fogyasztotta a legkevesebet.Ennek az (is)az oka, hogy a 45 lovas kis motornál a teljesítménysúly arány igen rossz értékre jön ki, a 80 lovas GT pedig pazarló.Ha a motor könnyedén csinálja, amit csinálnia kell, akkor nem is fogyaszt sokat, de ha szenved, mert pl. 1 LE 24-30 kg tömeget mozgat (Fiat 126 P), akkor bizony sok lesz a fogyasztás, akármennyire is kicsi a motor.Én egy oldalkocsisnál is így számolnék.
Ezért van értelme az űrtartalom növelésének, nemcsak oldalkocsinál, hanem általában is.Közismert pl., hogy egy nagyon "kihegyezett" 2T nagyon sokat fogyaszt, de ez normális dolog.
Szevasztok!
Rengeteg MZ, JAWA, PANNÓNIA, RIGA alkatrészem van eladó.
Tel: 30/5657358
(Tiszacsege, Hajdú-Bihar)
Csak (gyári) feketedoboz kellene.
Csak (gyári) feketedoboz kellene.
Csak (gyári) feketedoboz kellene.
Sajnos Kecskemét nekem nagyon messze van, (nagykanizsai vagyok-zala megye), így nem megy sajna. Énis kiváncsi vagyok, hogy van -e valami változás, de egyenlőre a blokk van (még) egybe, azon meg nehéz csak önmagában tesztelni :D
Na az én vizes hengerem is hasonlo, csak azt direkt ETZ-re faragták. További érdekessége, hogy a szívonyílást felfelé érdekes megnyújtották, ezáltal majdnem úgy funkcionál mint egy ötödik "felömlő" Azért van idézőjelbe, mert valojában nem a karterből irányulo felömlőről van szo, de elvileg ömlik rajta az anyag :D Mindenesetre eredeti tuningtipp. Ja és a kis nyak sincs a szívonyílásban.
28N-1-3 karburátort cserélnék kizárólag négysebességes MZ TS250 alktarészekre.
A karbi jó, tiszta állapotban van, csak a súbertű hiányzik belőle egyedül.
Amire cserélném: 1: kuplungagy,felső gumibak,tank oldalára gumik
2: szívócsonk
3: vagy ha valaki meg tudná csináltatni törött csonkomat.
Egyszer már eltört, heggesztették, de nem sikerült jól.
Újra kellene hegesztetni azt a részt, ahol rászorul a karbira,
és jelenlegi méreténél egy ezreddel kisebbre esztergálni.
Tudom, hogy meg lehetne csináltatni, csak itt nálunk nem tudom sehova
elvinni.
4: Vagy esetleg némi ráfizetéssel érdekelne alapméretes, nem kopott
henger, eredeti dugóval.
5: eredeti, még nem használt hajtókar és alsó-felső csap.
6: vagy egy nagyon jó állapotban lévő kipufogó és könyök.
Ami igazán érdekelne az azonban a kuplungagy és szívócsonk!
ÜDV:
mzzzz
Sziasztok, van két komlett (gyári DDR) ETZ 250-illetve 251 váltóm, megválnék a komplett váltószerkezetektől (váltó, léptetés, váltótengely)10000Ft/db áron. Mindkét váltó kitűnő állapotban van, a 250-esben 13429, a 251-esben 11500Km van. Szerintem ez nem pénz értük. Van egy komlett működőképes ETZ 250 blokkom is karburátorral és gyújtással együtt. Csak fel kell tenni és üzemképes. Ennek ára 20000Ft Ha valakit valami érdekel, hívjon a délutáni órákban, a 06/20/224-7288-as számon. Vagy írjon a muller_szabolcs@citromail.hu címre.
Sziasztok, van két komlett (gyári DDR) ETZ 250-illetve 251 váltóm, megválnék a komplett váltószerkezetektől (váltó, léptetés, váltótengely)10000Ft/db áron. Mindkét váltó kitűnő állapotban van, a 250-esben 13429, a 251-esben 11500Km van. Szerintem ez nem pénz értük. Van egy komlett működőképes ETZ 250 blokkom is karburátorral és gyújtással együtt. Csak fel kell tenni és üzemképes. Ennek ára 20000Ft Ha valakit valami érdekel, hívjon a délutáni órákban, a 06/20/224-7288-as számon. Vagy írjon a muller_szabolcs@citromail.hu címre.
Nemtudom, hogy mennyit fogyaszt de valahogy így. Gyárilag 4,3-6,2 asszem de 30 éves bár van hozzá 2 karbi majd meglátom még darabokban van +nemártana kicsit feltornázni a teljesítményét az oldalkocsi miatt.
8 litert fogyaszt? Az igen. A Hondám fogyaszt enyit, de az 200-at megy olyankor :D
Nem jösz vasárnap Kecskemétre? Kipróbálnám szívesen. No csak azért mert én ugyan ezt mondom a gyári karbis ETZ-mről :) Fogyasztását nem ismerem, de nem is érdekel, mert ez egy olyan gép ami a benzint közvetlenül adrenalinná alakítja :D
Bevallom nem szoktam soha a gyertyaképpel foglalkozni. Ezért nem is írtam le.
Nem tudom menyi a Bing, de egy Japán sem olcsóbb szerintem és elég sok macera lehet egy tipusidegen karburátorral.
A BING karbi asszem elég profi és az direkt MZ-re való. Minek kínlódnál olyannal aminek teljesen más a kialakítása?
Csá!
Nekem van.Jeladó+feketedoboz 8 ft-ért.Békéscsabán.
Lesasoltam megen a galériában a vizesmz-t:) Most nézem ez TS!
Én láttam anno vizes Rigát is persze az is házi. Külömben erről az MZ-ről volt egy cikk is valahol én olvastam de már nemtom hol.
Most csak a 24mm-eset lehet kapni az országban, ha jol emlékszem az van ilyen 25 ezer körul. A 28-as gondolom hogy drágább. De körul kell nézni. használtba nem nagyon van, én is csak nagy nehezen tudtam szerezni. Gondolkodom az eladásán, bár aproért nem pazarolnám el :)
Amúgy ha már beszélunk a membránrol. Nem olyan rég szereztem egy ETZ 250 vízhűtéses hengert (házi, de szép munka) Amin egy ugyancsak házi készítésű membrános szívocső volt. Sok melo lehetett vele, míg befaragták a 4 ablakos membránt, de el kell ismerni hogy szép munka. Sajnos gyakorlatban nem tudom mit csinál, nekem egyenlőre darabokban az ETZ-m
És mennyi egy ilyen?
Mert nekem az oldalasra ha 8 helyett elmegy 5-el lehet megtérülne ha eleget használom.
Szerintem az igen húzós ár miatt nem szoktak ilyet felrakni. Mert 8-10rugó egy BVF a Bing, mikuni má 20 ez akkor 30-40?
Nem ér annyit a gép :)
MZ karburátor varriáláshoz szolnék hozzá. Jol összerakott ETZ 250-es blokk, megszakítos gyujtás, 2db másfél mm vastag gyűrűs spec dugattyú, gyári szívocső, semmi membrán. Karburátor: Keihin licensz KOSO PVK 28mm átmérőjű (tehát 2mm kevesebb mint a gyári) D tolattyús karburátor, + sportlégszűrő. Pontosan beállítva. Eredmény: alacsonyabb fogyasztás, (pontos adatom nincs, de folyamatosan rugva volt, tehát biztos nem kaptam volna vele 3 literes fogyasztást, de a gyárinál kevesebb) Pontosabb gázreakciok, alacsonyabb fordulatszámtartományban is jobban működő motor, pontosabb beállíthatoság, nagyon finomra lehet hangolni. nem volt alapjáratingadozás sem.
Ez így igaz!
Szerintem rá lehet tenni más nyugati 2t motor karbiját, de akkor torokátmérőnek stimmelnie kéne.
A BING is jobb mint a gyári, csak baromi drága, ezért nem azt használ minden MZ-s.
Amúgy én is olvastam a karburátoros cikket és szerintem kimaradt belőle egy fontos keverék diagnosztikai elem, mégpedig a gyertyakép.
Ha nagyon döcög a gép, akkor meg kell nézni a gyertyát és egyből kiderül, hogy esetleg túl szegény, vagy túl dús a keverék.
Persze ez csak tökéletes, erős szikrát adó gyújtásra igaz, mert gyenge gyújtásnál lehet, hogy a kelleténél több kosz van a gyertyán és nem tud leégni.
Hello!
Olvastam a cikket a karburátor beállításáról és volna egy kérdésem! Feltételezem nem nekem jut eszembe először, lehet hogy már itt is kérdezte valaki szóval áruljátok el, hogy mi lenne a gond azzal, hogyha a 251-esemre szereznék valami japán 2T karburátort. Azt olvastam a cikkbe, hogy az sokkal profibb, "figyelembe veszi" a fordulatszámot is. Gondolom igényesebb konstrukció is. Tehát miért nem lehet rátenni egy ilyet egy szocialista gépre? A reed szelep miatt? Mert csak egy közdarabot kellene legyártatni elvileg, nem? Meg persze megfelelően beállítani. Üdv
Van esetleg valakinek ELADÓ ETZ GYÁRI (nem török) TIRISZTOROS GYÚJTÁSELEKTRONIKÁJA? (bocsi a nagybetűkért, de így jobban felfigyelnek rá)
Az a gond, hogy nem a golyóval van próbléma, hanem a rugóval.Mert az nincs meg.
Haverokat kérdeztem, volt olyan akiébe se a rugó, se golyó nem volt meg.
A boltba meg csak jövőhétre tudnak szerezni.
Köszi mindenkinek a segítséget.
Marad a várakozás a boltosra.
Kaiser, igen van szikra, akkora mint a lórúgás mert még a gyertyát is kicseréltem úgyhogy nem azzal van baj. Lehet hogy tényleg a szimmeringekkel lesz a gond. Köszi a segítséged, de ha van még valakinek egyéb ötlete, az kérem írjon.
Üdv motorosok!
Megnyitottuk szervizünket Szegeden.
Nem csak mechanikai, elektronikai hibák javitását is vállaljuk.
Nézz be hozzánk!
FM MOTOR
web: http://fmmotor.atw.hu
Szikra van? Milyen a gyertyakep?
Erdemes lenne megnezni a fötengely szimmerringeket is.
Akkor valóban nem érdemes hozzányúlni.
Esetleg vegyél egy hengert hengerfejet kisérletezni.
Hali!
Ha érdekel valakit egy Etz 150-es.Sajna kosárban van a vas de 50 ért vettem enyiért el is adnám.9200 km -er van benne .Nem kamu.A henger falon érezhető még a dörzs ár nyoma.Ha valakit érdekel dobjon levelet a sbkpetya@gmail.com-ra.Üdv mindenkinek és szélles utat!
sziasztok valakinek nencsen mz etz251-es tankja lenne érte egy jáva csepp tank. vagy mennyi lenne? de jó a mz etz125-é is
Köszönöm hozzászólásaitokat.Hát nem is tudom,mi tévő legyek,lehet,hogy a felfúrással még várok egy darabig,mert a 125-ös hengerben assszem német dugattyú van,kilométer meg alig,lehet,hogy előbb ezeket koptatom el,aztán majd a továbbiakban... Hali!
Sziasztok! Egy ideje szórakozik az ETZ-m, nem akar beindulni. Eddig mindig sikerült kijavítani a hibát, viszont néhány hete már egyáltalán nem indul be. Azóta vettem új akksit, kicseréltem a megszakítót, a gyújtótrafót, átnéztem minden elektronikai cuccot, vezetékeket, a karbutátort, egyszerűen mindent, de semmi nem segített. Mondjuk már elég rég nem mentem nagyobb túrára a géppel, és elég hosszú ideig is állt egy helyben, lehet, hogy ez a baja. Kérlek titeket, segítsetek mert én már kifogytam az ötletekből. Előre is köszi
Igen, ki akarom cserélni,de honnan fogok én eredeti tirisztoros gyújtóelektronikát szererni? :/
Akkor valószínűleg az a szar.
Úgy néz ki a törökök nem tudnak jó elektronikát csinálni (lásd török fesszab és most ez is).
Cseréld ki egy használt gyárira és szerintem megoldódik a probléma.
Nem gyári a tirisztor-os jelfeldolgozó, hanem török. Már így vettem. És szerintem ez a gond.
ja meg eszembe jutott, ha érintkezési hiba van az akku csatlakozó környékén akkor is lehet olyan hogy lecsökken a fesz ha bármit bekapcsolsz.
A gyújtás tápcsatlakozásánál mérjed a feszültséget járó motornál és úgy kapcsolj fel minnél nagyobb fogyasztót. 12V alá nem illik esnie.
rosszul kötötted be, vagy rossz a feszab...sajnos ezt utóbbi is előfordulhat a gagyi kisiparival.
A tranzverter primerkörében a visszacsatolást kell úgy behangolni, esetleg a munkaponti ellenálásokat, hogy könyebben beinduljon az oszcilláció. De ha gyári a gyújtás akkor valószínüleg rossz a gyújtás, vagy a gyújtás tápellátása, mert a gyárival nem szokott ilyen gond lenni.
Kérlek szépen, Én a legolcsóbb piros dobozos Shell-es autóba való motorolajat tettem bele. Azóta könyebben jár a kuplung és nem csattan akkorát a váltó. Nekem bevált.
Tiszteletem az uraknak ! Szeretnék olajat cserélni a hajtóműbe de nem igazán tudom hogy milyen jó az etz nek (250) van 15w40 meg különböző típusok hykomol 80w90 es volt most benn de nincsenek jó tapasztalataim vele . Ha felmelegszik akkor kemény lesz a váltás meg a kuplungom is elkezd csuszni . Onnan veszem hogy az olaj a probléma hogy ezt hidegen nem csinálja KÉRLEK TITEKET SEGÍTSETEK ! jó bele a 15 w 40 ? vagy milyet vegyek bele ?
ÜDV .: Charlie
Egyik:valami terhelés van rajta ami lehuzza a feszt és lehet ezért áll le ha rárakod a villanyt is meg az indexet(akksira gyanakszom).Másik: rámérnék egy jó masinára is hogy azon mennyi.
Ja és vettem egy elektronikus fesszabályzót mondván, hátha ez a baja. Bekötöttem, gyújtás ráad a töltés lámpa nem világít. Sebaj beindítom. Beindúl, 2000-res fordulat alá nem bírtam a karbin visszajátszani. Megmértem a töltést. Akárhogy húzgáltam neki a gázt a visszatöltés sehogy sem akart 12V fölé menni. Na ehhez mit szóltok? :/
Na de hogyan állítsam be hogy működjön a gyújtás alacsonyabb feszről?
én TS 125-ös hengert furattam fel 150-re.
Eredeti hengerfejjel használom, de kell hozzá HF tömítést csinálni. Eredetileg a TS-ben nincs és ilyenkor kifúj, a nagyobb hengerrel, de HF tömítéssel nincs gond.
Esetleg túl nagy lesz a kompreszió, ilyenkor a 125-ös hengerfejet kimunkálják hogy picit növekedjen az égéstér, illetve a HF tömítés is csökkenti a csúcsnyomást.
Összeségében TSnek csak javára vált a 150-es henger. Végsebessége nem növekedett, de mostmár használható erő van benne.
Próbáltam nagyobb fogaskerékkel, így 90 helyett nagy nehezen eléri a 100-at. Ez országúton jó, de városban rossz ez az áttételezési arány ott sokkal jobb az eredeti áttétel.
Esetleg a nagyobb fogaskerék es etanol benzin helyett, ilyenkor az etanol +10% teljesítményt ad, ezzel már nagyon jól megy és könyedén viszi a 100-at :-)
Ja és 30%-al nagobb főfúvóka kell az etanolhoz :)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|